صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / دلایل افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی
دلایل افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی  - تصویر 1

دلایل افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی

ایجاد شده: 10/تیر/1401       آخرین ویرایش: 10/تیر/1401

پس از اعلام افزایش نرخ بلیط پرواز برای اتباع غیر ایرانی خبرنگار اقتصادی ایرنا با دبیر انجمن شرکتهای هواپیمائی مصاحبه ای انجام دادند که خلاصه دلائل این افزایش به این شرح است ؛

فرموده اند : (( از پائیز سال گذشته این تصمیم را گرفتیم !! )) یعنی این موضوع جدیدی نیست و کار از کار گذشته و زمانیکه  شما خواب بودید ما مصوبه را گرفتیم ! دیگه نمیشه عوضش کرد حالا اگر جرات دارید اعتراض کنید ! و در ضمن هیئت دولت یک لوح تقدیر تهیه کرده و در اولین فرصت به این شرکت ها اعطا می کنند که شش ماه از حق خود گذشتند و این مصوبه را اجرائی نکردند  

فرموده اند : ((فروش بلیت هواپیما در محدوده سقف قیمتی به اتباع خارجی بسیار ارزان  تمام می‌شود و همین مزیت باعث آن شده بود که اتباع خارجی مسافرت در داخل ایران را با هواپیما انجام دهند و بلیت در تابستان و فصل سفر از دسترس اتباع داخلی خارج می‌شد.)) این بدان معنا است که هنوز توی مملکت کسانی وجود دارند که به فکر مردم هستند  دستشان درد نکند و خداوند حافظشان باشد بعضی از این اتباع حتی جهت تفریح و فقط  برای سوار شدن به هواپیما  به این کشور مسافرت می کردند البته این اتباع بیگانه پس از این تصمیم نوظهور  برای خرید بلیط اتوبوس و بلیط قطار هجوم آورده و به زودی نرخ دلاری بلیط برای رفت و آمد  زمینی و ریلی و دریائی نیز اعلام خواهد شد تا شاید با درایت این مسئولین بتوانیم به زودی زود این اتباع را از کشور خارج کنیم راستی نرخ دلاری مترو نیز فراموش شد که باید در دستور کار قرار گیرد .

 فرمودند : ((درباره چرایی این تصمیم گفت: ایرلاینها به عنوان بنگاه اقتصادی مکلف نیستند یارانه در اختیار اتباع خارجی بگذارند و دلیلی ندارد با نرخ دولتی بلیت را در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم. ) کاملاً صحیح می فرمایند یارانه و سوبسید فقط خاص مردم ایران است ، ما خودمان شاهد بودیم که این بیگانگان در مدت سفر خود از نان یارانه ای ما تناول می فرمایند و به همین دلیل در بعضی فصول شهروندان خودمان هم نان گیرشان نمی آید باید رئیس انجمن نانوایان تکانی به خود بدهد و مطالبه نرخ دلاری نان را برای اتباع بیگانه نماید البته میزان آن همانند ساعت پروازی باید بر اساس وزن و هیکل این اتباع سنجیده و نرخ گذاری شود .

فرمودند : ((وی گفت: این ملاحظات اجتماعی و سیاسی برای اتباع داخلی صورت می‌گیرد و نرخ بلیت اتباع خارجی در مسیرهای داخلی تابع سقف قیمت‌ها نیست و بیزنس کلاس تعریف می‌شود.)) لازم به توضیح است که فقط بیزینس کلاس تعریف می شود امّا در اجرا این گونه بیگانگان باید بروند ته هواپیما و یا روی صندوق عقب هواپیما بنشینند 

 فرموند : ((دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: ضمن اینکه شرکت‌های هواپیمایی بابت خدماتی که از دولت دریافت میکنند هزینه ارزی می دهند. مثل «نشست و برخاست در فرودگاهها»؛ هزینه تعمیرات و نگهداری هواپیماها نیز دلاری است.)) کاملاً موافقیم مخصوصاً با آن نشست و برخاستش !! هواپیما به محض آنکه در فرودگاه به زمین می نشیند و مسافران پیاده می شوند عده ای به سرعت به سوی سرویس های بهداشتی راهی می شوند به یقین اتباع خودمان به دلیل وجود اتباع بیگانه در حالیکه به خود می پیچند در صف گرفتار می شوند و لذا باید جهت نشست و برخاست ! اتباع بیگانه با نرخ دلاری وجوهی دریافت کرد تا تنبیه شده و بدانند باید در کشور خودشان این نشست و برخاست حرفه ای را انجام دهند و سپس مبادرت به سفر نمایند .

می گویند : بعضی از این اتباع بیگانه همان روز ورور به ایران ، سی ، چهل تا بلیط می خرند و زمان خروج چون دلار هر روزه گرانتر میشود بلیط های خود را پس می دهند و هزینه سفر خود را از این راه تامین می کنند !!

تازه یک خبر محرمانه ما داریم شما ندارید می گویند : این شرکت های هوائی به خلبانان خود دستور داده اند در مسیر پرواز ، سرعت خود را کاهش دهند تا به ساعت پروازی افزوده شده و دلار بیشتری نصیبشان شود !!  

 به امید روزی که هر فعال اقتصادی ایرانی بتواند تولیدات و خدمات خود را به این بیگانگان با نرخ دلاری بفروشد .

✍️  علی معین زاده  - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...