نتایج جستجو...
دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " شیخ محمد بن راشد " نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی در توییتی اعلام کرد شهر دوبی در سال ۲۰۲۵ میزبان کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها خواهد بود. این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی جهانی نمایندگان و کارشناسان موزه‌ها برای بحث و گفت‌وگو درباره تبلیغ و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و بررسی آینده این صنعت است. شیخ محمد در توییت خود عنوان کرد ۲۰ هزار موزه از ۱۱۹ کشور جهان در رویدادی که در دوبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها بیانیه‌ای درباره محور رویداد سال ۲۰۲۵ خود منتشر کرده است که مشخصا بر چگونگی سرپا شدن حوزه فرهنگ از ضربه ناشی همه‌گیری کرونا تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با دنیایی که مدتی پیش می‌شناختیم تفاوت فاحشی دارد. جریانی شدید از اتفاقات، از همه گیری کرونا گرفته تا اعتراضات گسترده، بلایای طبیعی، افزایش بی‌عدالتی‌ها و انقلاب در حوزه فناوری و دنیای دیجیتال هرآنچه را فکر می کردیم می‌شناسیم تغییر داده و به چیزی منجر شد که می‌توان از آن مطمئن بود: این که فردا نامعلوم است. در تلاشیم بیاموزیم چطور با فضایی آکنده از تغییرات سریع، سازگار شده، خود را با شرایط وفق داده، تغییر و پیشرفت کنیم. (آن هم در شرایطی که) برخی جوامع و مردم در مواجهه با تغییرات در مقایسه با دیگران مجهزترند. در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: موزه‌های ما نیز با روند مشابهی روبه‌رو بوده‌اند البته نه با سرعتی مشابه. همزمان با آن که سعی می‌کنیم خودمان را تغییر داده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم، موزه‌ها نیز همین‌طورند. در این کنفرانس همین را مطرح خواهیم کرد این که قدم بعدی مشترک موزه‌ها و جوامع برای رسیدن به یک آینده بهتر چیست؟   دوره آتی از کنفرانس شورای موزه‌ها سال آینده میلادی در پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود. این کنفرانس با محور قدرت موزه‌ها، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آنها می‌توان ظرفیت موزه‌ها و نقش آنها در جامعه و اقتصاد جهانی را گسترش داده و تقویت کرد.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

به گزارش هتل نیوز " مسیح‌الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش درباره آخرین اقدامات و مذاکرات برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی قطر با توجه به ظرفیت محدود این کشور و همچنین اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ در کیش و قشم، اظهار کرد: با توجه به گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی را در جزیره کیش افزایش دهیم. قول می‌دهیم چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی، آماده کنیم. اگر تیم‌های خارجی نیامدند به هر حال ایرانی‌هایی که قصد تماشای این بازی‌ها را دارند با توجه به مسافت نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینه‌ها می‌توانند در این جزیره اقامت داشته باشند. او افزود: هزینه هر شب اقامت در هتل‌های قطر بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود، علاوه‌بر این تعداد هتل و اتاق در قطر کم است و همه تماشاچی‌ها، گردشگران و اعضای تیم‌ها را پوشش نمی‌دهد. ظرفیت دبی هم برای این رویداد کافی نیست. برای همین ما سعی می‌کنیم ظرفیت اقامت و استانداردها را در کیش تا جام جهانی بالا ببریم تا دست‌کم مسافران ایرانی را در این جزیره با قیمت مناسب و به مراتب مناسب‌تر از قطر پوشش دهیم. البته که حضور مسافران و تیم‌های خارجی در کیش مهم است، اما مسافران ایرانی برای ما مهم‌تر هستند. او درباره استانداردسازی خدمات در اماکن اقامتی کیش، اظهار کرد: به تازگی رییس فدراسیون فوتبال ایران و نماینده فیفا از داشته‌ها و ظرفیت کیش بازدید کرده‌اند که این مساله، ما را برآن داشت تا شهریورماه سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز بازی‌ها، ظرفیت اقامت را آماده کنیم.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار داخلی
برنامه ریزی اروپا برای راه اندازی رقیب ویزا و مسترکارت

برنامه ریزی اروپا برای راه اندازی رقیب ویزا و مسترکارت

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، این سیستم مورد حمایت ۲۲ بانک اروپایی قرار خواهد گرفت تا قاره اروپا به تدریج وابستگی به شبکه های کارت اعتباری ویزا و مسترکارت را کنار بگذارد. این رویکرد که از آن با عنوان ابتکارعمل پرداخت اروپایی یا ای پی آی نام برده می شود از سال گذشته راه اندازی شده و هدف از اجرای آن جلب همکاری بانک ها و دیگر بازیگران و شرکت های عرصه خدمات مالی و اعتباری در قاره سبز به منظور نهایی سازی طرح راه اندازی شبکه پرداخت با کارت های اعتباری در اروپاست. انتظار می رود این طرح تا ماه دسامبر نهایی شده و سپس برای پیاده سازی آن اقدام شود. مارتینا وایمرت، مدیر اجرایی این ابتکار عمل در رویدادی که توسط فدراسیون موسسات پرداخت اروپا برگزار شد، در این مورد گفت: برای تامین مالی عمومی این طرح برنامه ریزی شده و این یک سرمایه گذاری عظیم و پرهزینه خواهد بود. وی به جزئیات فنی و مالی اجرای این طرح اشاره نکرد. ۲۲ بانکی که در اجرای این طرح همکاری دارند از جمله بانک های بزرگ و معتبر کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا و چهار کشور بزرگ دیگر اروپایی هستند. اتحادیه اروپا در سال های اخیر همیشه مشتاق دستیابی به استقلال استراتژیک در خدمات مالی بوده و به خصوص به قطع وابستگی به ویزا و مسترکارت ایالات متحده برای پرداخت های بین مرزی با کارت علاقمند بوده است.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
توافق چین و آمریکا در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران

توافق چین و آمریکا در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از " چاینا دیلی " روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه در وزارت خارجه این کشور نوشت: تسهیل صدور روادید رسانه ها یکی از سه توافق دو کشور قبل از دیدار مجازی روز سه شنبه بین رئیس جمهور شی جین پینگ و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده بود. این گزارش می افزاید: توافق شده است که ایالات متحده ویزای چند بار ورود یک ساله را برای خبرنگاران و کارکنان رسانه های چینی صادر کند و بلافاصله روندی را برای رسیدگی به مسائل مربوط به وضعیت آنها آغاز کند. این منابع گفتند بر اساس اصل عمل متقابل، طرف چینی هم متعهد شده است بلافاصله پس از اجرایی شدن سیاست های ایالات متحده، رفتار مساوی با خبرنگاران آمریکایی داشته باشد. این منابع افزودند که چین و ایالات متحده برای متقاضیان جدید بر اساس قوانین و مقررات مربوطه، ویزای رسانه ای صادر خواهند کرد. این توافق نتیجه بیش از یک سال مذاکرات دشوار بر سر برخورد با رسانه ها در هر دو کشور بود. دو طرف از این توافق به عنوان «خبر خوب» برای خبرنگاران نام برده اند. چاینا دیلی نوشته است این توافق همچنین بازتاب "شرایط جدید" چین و ایالات متحده است که به شیوه ای برابر با یکدیگر نگاه و رفتار می کنند. پیش از این، کارکنان رسانه های چینی در آمریکا در صورت خروج از این کشور برای دیدار با خانواده خود در چین مجبور بودند دوباره برای ویزای یک ساله آمریکا درخواست دهند. این منابع گفتند که ویزای یکبار ورود برای خبرنگاران چینی، به دلیل سیاست های تبعیض آمیز ایالات متحده علیه خبرنگاران چینی مستقر در ایالات متحده است. از سال ۲۰۱۸ تا کنون ایالات متحده درخواست صدور ویزا برای بیش از ۲۰ روزنامه نگار چینی را بدون ذکر دلیل، رد کرده است. در ماه مه سال گذشته، مقامات ایالات متحده حتی دوره ویزا برای خبرنگاران چینی را به ۹۰ روز محدود کردند و آنها را ملزم کردند هر سه ماه یک بار برای تمدید، درخواست دهند.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
به جای "افزایش قیمت هتل‌ها" به دنبال رقابتی کردن قیمت‌ها باشیم

به جای "افزایش قیمت هتل‌ها" به دنبال رقابتی کردن قیمت‌ها باشیم

به گزارش هتل نیوز، " علی صدرنیا " رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی در واکنش به انتشار خبر افزایش 30 درصدی قیمت ارائه خدمات توسط هتل‌ها ضمن انتقاد از عدم وجود برنامه‌ریزی مدون و منسجم در حوزه جذب گردشگر خارجی و قیمت گذاری دستوری در خصوص ارائه خدمات توسط هتل‌ها اظهار کرد: لغو ممنوعیت صدور ویزا برای گردشگران خارجی و ازسرگیری صدور روادید را به هیچ عنوان نباید به معنای رونق دوباره گردشگری خارجی تلقی کرد و دست از کار و تلاش برای توسعه دوباره گردشگری کشید. وی ادامه داد: باید بدانیم در حوزه گردشگری بازگشت به دوران قبل از همه‌گیری کرونا و به صورت مشخص قبل از سال 1398 فرآیند و پروسه‌ای پیچیده و زمان‌بر است. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، علت این پیچیدگی و زمان‌بر بودن این است که  صنعت گردشگری در ایران حدود دو سال است که کاملاً از نفس افتاده و استراتژی ما باید به این صورت باشد که در گام اول آن را احیا کنیم  و سپس  در راستای فربه‌سازی آن گام برداریم. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی، تحقق این مهم را در گرو انجام اقدامات دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ای دانست که از جمله مهمترین آن‌ها قطعا انجام تبلیغات و بازاریابی مناسب در سطح بین المللی است. صدرنیا یادآور شد: برهمین اساس، دولت و متولی اصلی این امر که به صورت مشخص وزارتخانه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است باید ابتدا در سطح کلان و به صورت گسترده با استفاده از بستر فضای مجازی در بازارهای جهانی، ظرفیت‌های بکر و جذاب گردشگری ایران را معرفی و شناسایی کند تا در وهله بعدی،  بخش خصوصی به اتکای این شناسایی اولیه، با حمایت دولت از طریق بازاریابی و تبلیغات در سطح خرد در نمایشگاه‌ها و سایر رویدادهای بین المللی به یاری توسعه و رشد گردشگری از طریق جذب گردشگر خارجی بشتابد. وی همچنین با اشاره به خبر افزایش قیمت هتل‌ها اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وجود تورم در کشور و به تبع آن افزایش صعودی و مکرر قیمت خدمات مسافرتی، در فاصله زمانی که تور مورد نظر تبلیغ شده و سپس به آژانس‌ها فروخته شده است، تا زمانی که گردشگر وارد ایران می‌شود، قیمت‌ها دچار افزایش می‌شوند.  این فعال بخش خصوصی علت ایجاد چنین مسائل را ناشی از عدم وجود سیاست واحد و یکپارچه‌ای دانست که در واقع با انجام مدیریت جزیره‌ای و غیرمتحد، صنعت گردشگری ایران را امروز تماماً به شکل شعارگونه و بدون وجود هیچ‌گونه برنامه‌ای مدون و منسجم در مسیری ناصحیح و نامناسب حرکت می‌کند. رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی ضمن اشاره به این موضوع که در موارد بسیاری می‌توان با یک هدف‌گذاری دقیق و برنامه‌ریزی مشخص از سیاست‌ها و رویکرد کشورهای پیش‌رو در زمینه صنعت گردشگری اقتباس و گرته‌برداری کرد، تصریح کرد: برای نمونه سیاست‌گذاری کشور مالزی به منظور جذب گردشگر همزمان با سقوط شاخص بورس این کشور در حدود دو دهه قبل، یکی از نمونه‌های موفق است. صدرنیا با بیان اینکه کشور مالزی به دنبال سقوط بورس و با هدف جلوگیری از آسیب به صنعت گردشگری این کشور، اقدام به طراحی یک سناریو سازنده کرد که براساس آن اقامت در هتل‌های این کشور تا 4 شب رایگان بود، گفت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که اغلب گردشگران ورودی این کشور، حداقل تا یک هفته در این کشور اقامت داشتند. وی ادامه داد: کشور مالزی به لطف و کمک این موضوع توانست اقتصاد کشور خود را در آن ایام از طریق بهبود و رشد حوزه گردشگری، سرپا نگه داشته و از سقوط آن جلوگیری کند. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که در بسیاری از کشورهای پیشرو در امر گردشگری، هزینه اقامت در هتل به ازای چهار شب، ارزان‌تر از مواردی است که شخص اقامت کمتری نظیر دو و یا سه شب دارد، توضیح داد: فلسفه این موضوع این است که معولاً اصل سود هتل‌ها از ارائه خدمات جانبی دیگر نظیر سرو غذا در رستوران، استفاده از استخر، پارکینگ و ... تامین شده و هزینه دریافتی از بابت اقامت به ازای هر شب در اتاق‌ها، سهم اندکی را در این خصوص به خود اختصاص می‌دهد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی متذکر شد: متأسفانه در ایران بدون الگو قرار دادن تجربه سازنده سایر کشورها، صرفاً اقدام به افزایش نرخ خدمات مسافرتی هتل‌ها شده است که این امر قطعاً موجب ایجاد ضرر و زیان به آژانس‌های مسافرتی می‌شود چرا که اغلب این آژانس‌ها، تورهای خود را با قیمت تمام شده از حدود یک یا دوسال پیش فروخته‌اند و اکنون ملزم خواهند بود که مابه التفاوت ناشی از افزایش قیت هتل‌ها را پوشش دهند. صدرنیا تعیین نرخ ارائه خدمات توسط هتل‌ها به صورت دستوری و غیر رقابتی را نادرست دانست و افزود: باید متولیان حوزه گردشگری ضمن انجام نظارت و اتخاذ سیاست‌های لازم به دنبال ایجاد شرایطی باشند که قیمت هتل‌ها در بازار و در شرایطی رقابتی توسط خود آنان تعیین شود چرا که نتیجه این موضوع منجر به ارائه خدمات با کیفیت‌تر و ارزان‌تر به گردشگران و مسافران خواهد شد. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی در واقع  خط مقدم صنعت گردشگری محسوب می‌شود و از آن‌جایی‌که منافع مالی خود را در توسعه و رشد همه جانبه این صنعت می‌داند، با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های خود در این میدان بازی خواهد کرد، یادآور شد: در دوران مدیریت یکی از مدیران وقت گذشته سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر بخش خصوصی و انجام مشورت و هم‌فکری از این بخش مهم از صنعت گردشگری، اقدامات سازنده و موثری انجام شد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی خاطرنشان کرد: با این اوصاف، شرایط فعلی گردشگری ایجاب می‌کند که متولیان دولتی با اتکا به اصل اساسی لزوم بهره‌مندی از همکاری و همفکری با بخش خصوصی که کاملاً نسبت به اصول و قواعد این حوزه اشراف دارد، نسبت به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در تمامی حوزه‌های گردشگری اعم از تبلیغات، تصمیم‌گیری‌های کلان و ...  با هدف به حرکت درآوردن موتور گردشگری اقدام کند.

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

به گزارش هتل نیوز " علی قوی‌بنیه " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان هرمزگان گفت: بعضی از هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای این استان هنوز هم تعطیل هستند. وی عنوان کرد: مانند سایر نقاط ایران، سال ۹۹ برای ما در صنعت گردشگری و هتلداری هرمزگان هم سال خیلی سختی بود. اغلب هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان در چهار ماه اول سال ۹۹ تعطیل بودند. همین حالا که ما داریم گفت‌وگو می‌کنیم، هنوز چند هتل و مهمانپذیر استان تعطیل هستند. داریم که  همین الان هم که با شما صحبت می کنم تعطیل هستند. او با بیان این‌که فعالیت اقتصادی در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده است، افزود: واردات و صادرات در بنادر شهید رجایی و سایر بنادر تا حدی راه افتاده است. طوری که بازرگانان زیادی برای انجام کارهای تجاری خود برد به شهر بندرعباس می‌آیند و این در کار ما هتلدارها مشهود است. در ۶ ماه نخست امسال، سطح اشغال هتل‌ها به شکر خدا بیش از ۵۰ درصد بوده است و این موضوع باعث شده است که بیش از ۹۰ درصد از همکارانی که در هتل‌های مختلف تعدیل شده بودند، به محل کارشان برگردند. او تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت پس از شیوع کرونا را راهگشای مشکلات هتلداران ندانست و توضیح داد که به دلیل سود بالای آن تسهیلات و پروسه سخت دریافت آن، هتل‌های هرمزگان استقبال چندانی از آن نکردند و تنها ۵ تا ۱۰ درصد هتل‌ها آن تسهیلات را دریافت کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان عنوان کرد: در خصوص بخشودگی مالیات و عوارض به خاطر جبران خسارت‌های هتلداران که وعده‌ها و حتی ابلاغیه‌هایی اعلام شده بود، هنوز کاری صورت نگرفته و آن بخشودگی‌های اعلام‌شده اجرایی نشده است. در حالی که هتل‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنج نرم می‌کنند و شرایط‌ بسیار سختی دارند. بخش خصوصی متاسفانه مظلوم واقع شده است. صنعت گردشگری با همه مشکلات، چراغ خود را روشن نگه داشته اما در جریان کرونا مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته است. بخش دولتی در این زمینه باید تلاش مضاعفی به خرج دهد. دولت می‌تواند در قالب بسته‌های تشویقی واقعی به این صنعت مهم کمک کند. قوی‌بنیه در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم گفت: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌ها و زحمات جناب آقای دکتر حمزه‌زاده، ریاست محترم جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، واکسیناسیون کارکنان هتل‌های ما انجام شد و به جرات می‌توانم بگویم که ۱۰۰ درصد کارکنان واکسینه شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند با خاطرجمعی به هتل‌ها مراجعه کنند و از خدمات‌شان بهره‌مند شوند. البته قبل از واکسیناسیون هم هتلداران با رعایت پروتکل‌ها و با وجود مشکلات با صرف هزینه‌های زیاد، تلاش می‌کردند هتل‌ها را همچون همیشه به صورت امن‌ترین جا برای اقامت مسافران حفظ کنند؛ طوری که به قول همکاران‌مان حتی از خانه‌هایمان هم در برابر ویروس امن‌تر و بیشتر مصون باشند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان از دولت جدید خواست تا با حمایت از کسانی که به سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری علاقه‌مند هستند، بستر رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای را از طریق صنعت توریسم فراهم کند. او گفت: بندرعباس و شهرستان‌های اطراف پتانسیل بسیار بالایی در این صنعت دارند و نیازمند  حمایت هستند و همت مدیران بالادستی را می‌طلبند. ازیاد نبریم که نگه‌داری تاسیسات گردشگری در شهرهای جنوبی کشور بسیار پرهزینه است و این، کار ما را سخت‌تر می‌کند. امیدواریم سال ۱۴۰۰ را طوری پیش ببریم که آسیب سال گذشته، کمرنگ‌تر شود و هتل‌ها بتوانند سرپا بمانند.

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیری‌هایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.»  او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای خود را در حوزه‌های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کرده‌اند.»  پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه‌های ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که می‌خواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر می‌شود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر می‌شود.»  او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانس‌ها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کرده‌اند؛ پیشبینی‌مان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.»  پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدف‌گذاری‌هایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکت‌ها وارد مذاکرده مجدد شده‌ایم اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوها انجام شده، منتظر درخواست‌ها هستیم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانس‌ها تقاضای درخواست ویزای گروهی داده‌اند، ارزیابی‌ها نشان از ریزش تعداد نفرات گروه‌ها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروه‌های دوتا سه نفره رسیده است.»  پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخ‌های مناسب بود که گروه‌های بیشتری وارد کشور شوند. هتل‌دارها نیز همکاری خوبی داشته‌اند، گفت‌وگوهایی نیز با ایرلاین‌ها داشته‌ایم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمی‌کنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.»  او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصره‌ها اشاره کرد.  پورفرج با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های پیش‌رو، افزود: «حضور در نمایشگاه‌های آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفت‌وگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
صدور مجوز گردشگری کشاورزی در سامانه جانا

صدور مجوز گردشگری کشاورزی در سامانه جانا

به گزارش هتل نیوز ، " محمد قاسمی " مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اعلام این خبر گفت: « تا کنون فرایندهای مربوط به صدور مجوز، به صورت فیزیکی و خارج از سامانه انجام می‌شد و این مسئله  موانع و مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده بود.» او با اشاره به الزام ادارات کل استانی برای صدور مجوز از طریق سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) افزود: «به‌منظور رفع محدودیت‌ها و برای تکریم ارباب رجوع،  همچنین تسهیل در صدور مجوزها، موضوع سامانه‌محور شدن صدور مجوز گردشگری کشاورزی در دستور کار دفتر توسعه گردشگری داخلی قرار گرفت.» قاسمی به همکاری با دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری برای فراهم کردن شرایط برای ثبت‌ درخواست متقاضیان از طریق سامانه جانا و دریافت پروانه اشاره کرد و افزود: «از این پس متقاضیان و ادارات کل استانی می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در بخش تاسیسات گردشگری، با انتخاب مصداق محیط‌‌های گردشگری روستایی و عشایری(گردشگری کشاورزی) نسبت به ارائه درخواست و صدور مجوز اقدام کنند.» مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی  خاطرنشان کرد: «در سال ۱۳۹۹، طی جلسات متعدد با صاحب‌نظران و دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی تهیه و به ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی کشور برای مراجع صدور مجوز، ابلاغ شد.» قاسمی با اشاره به صدور ۵۰ مجوز گردشگری کشاورزی در استان‌ها، ادامه داد: «پایش‌های ما نشان دهنده استقبال کم‌نظیر بخش خصوصی و علاقه‌مندان به این حوزه بوده و تعداد زیادی پرونده متقاضیان، در دست بررسی برای صدور مجوز است.» مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: « یکی از مزیت‌های این مجوز، علاوه بر ایجاد زمینه مشارکت کشاورزان و جامعه روستایی همچنین ایجاد درآمد مکمل برای آنها در حوزه گردشگری، سهل‌الوصول بودن دریافت آن از لحاظ زمان ارائه درخواست از سوی متقاضی تا صدور مجوز توسط اداره‌کل است که در کمترین زمان در مقایسه با سایر مجوزهای مشابه در حوزه گردشگری صادر می‌شود.» او در پایان با اشاره به سیاست‌های معاونت گردشگری برای تنوع‌بخشی به محصولات گفت: «طی سال‌های اخیر با توجه به تمرکز معاونت گردشگری بر تخصص محور کردن گردشگری موضوعات مختلف و مورد علاقه گردشگران شناسایی و سیاست‌گذاری کلان برای توسعه محصولات متنوع گردشگری انجام شد. بر اساس بررسی‌های انجام شده گردشگری کشاورزی یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد علاقه گردشگران محسوب می‌شود.»

ایجاد شده: 28/آبان/1400       آخرین ویرایش: 28/آبان/1400     اخبار داخلی
موانع بهبود مجموعه جهانی سلطانیه باید برطرف شود

موانع بهبود مجموعه جهانی سلطانیه باید برطرف شود

به‌گزارش هتل نیوز " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در میان خبرنگاران و مسئولان سلطانیه در تربت‌خانه و محوطه گنبد سلطانیه گفت: «گنبد سلطانیه نماد و نشانه فرهنگ و ارزش مردم است. مرمت‌گران قدیمی این شهر که در گنبد سلطانیه هنرنمایی کردند، جزو افتخارات این شهر هستند و باید به‌عنوان اشخاص برتر نام و نشان آن‌ها به یادگار باقی بماند.» او ادامه داد: «مرمت این بنای فاخر به‌درستی و زیبایی انجام‌ شده و امیدواریم به همین روال و با سرعت بیشتر ادامه یابد.» مهندس ضرغامی افزود: «مشکل شهرستان سلطانیه فقط نبود اقامتگاه نیست بلکه فقدان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، امکانات رفاهی و تفریحی از اساسی‌ترین مشکلات این شهرستان است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی بیان کرد: «افزایش حضور گردشگران در سال‌های اخیر به‌ جز این دو سال، در گنبد سلطانیه محسوس بوده است و امیدواریم تأثیر مطلوبی بر گردشگری منطقه بگذارد.» او اظهار کرد: « باید تلاش کرد با ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه و تسهیل در بخش حرایم و تزریق اعتبارات لازم به این بنا و محوطه فاخر جهانی، هر آنچه به‌عنوان مانع برای مردم و شهر شناخته می‌شود را مرتفع کرد و باید ترمیم اعتماد ازدست‌رفته مردم را در اولویت قرار داد.» در این نشست مهندس ضرغامی با مرمت‌گران و پرسنل بازنشسته گنبد سلطانیه دیدار کرد.

ایجاد شده: 27/آبان/1400       آخرین ویرایش: 27/آبان/1400     اخبار داخلی
دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

پس از توقف صنعت گردشگری در جهان بر اثر شیوع بیماری کرونا و صدمات غیر قابل جبران اقتصادی و روانی به صاحبان، فعالان و حتی گردشگران، و گذشت قریب به ۲ سال از این بحران بین المللی، و کاهش این همه گیری در حال حاضر در سطح دنیا و داخل کشورمان پس از واکسیناسیون گسترده دولت سیزدهم، و گزارشات بین المللی مبنی بر فروکش اثرات ویروس کرونا در کشورها و روند رشد گردشگری داخلی نشان از برگشت تقاضای سفر، بین کشورها و و در داخل کشور میباشد. لذا توجه وزارت میراث و سازمانهای مسئول در بررسی وضعیت جاری  بسیار حائز اهیمت میباشد. بدیهی است برگشت شرایط سفر به حالت عادی یا انجام سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، برای کشورها زنگ رقابت را به صدا در آورده است و زمین تشنه و خشک گردشگری در کشورهای مختلف، تشنه آب حیاط مسافرینی است که آنها نیز پس از مدتها محدودیت در سفر، مشتاقانه و با ولعی دو چندان در برنامه ریزی و انتخاب مقصد گردشگری در جستجو، مابین تبلیغات و گزینه های پیش رو خود میباشند.  حال مسئولین مربوطه آیا برای پسا کرونا برنامه و گزینه های مورد نیاز و متنوعی را مطابق با نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتریان بالقوه در بازارهای گردشگری بین المللی و داخلی آماده کرده اند؟  آیا مباحث بهداشتی را در تمامی جوانب بررسی و دستورالعملهای لازم را به بخشهای مختلف ابلاغ نموده اند؟ آیا انسجامی در بین فعالان و ذینفغان در صنعت گردشگری ایجاد شده است؟ یا هر کدام باید تنها به فکر منافع خودشان باشند و در نهایت هیچ انسجامی در بین بردارهای فعال در محیط گردشگری داخلی ایجاد نخواهد شد؟ جای دارد وزارت میراث و فعالان صنعت گردشگری، یکبار برای همیشه دست در دست یکدیگر، تلاشی ماندگار را پایه گداری نمایند، که در غیر اینصورت مشخص نیست بر سر سرمایه های ملی و بخش خصوصی کشورمان، با توجه به فعالیت وسیع سایر کشورها در جذب گردشگران در دنیا، چه خواهد آمد .  ✍️  مجید قلیچ خوانی - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 26/آبان/1400       آخرین ویرایش: 26/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

به گزارش هتل نیوز و به نقل از رکنا، درپی لغو محدودیت‌ها در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدت طولانی برای تردد بسته شده بود، هزاران گردشگر ایرانی وارد شهر وان شدند. ذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) که یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی بین ترکیه و ایران است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در 24 مارس 2020 تعطیل شده بود، در 17 سپتامبر سال جاری بازگشایی شد. همچنین پس از لغو محدودویت‌های مربوط به تردد در طرف ایران در 8 اکتبر سال جاری نیز گردشگران ایرانی به شهر وان هجوم آوردند. بنابراین از ماه اکتبر تا کنون تعداد گردشگرانی که با ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر با اعتبار 72 ساعت از گذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) در شهرستان سارای از توابع استان وان عبور می‌کنند، هر روز افزایش می‌یابد. گردشگرانی که پس از مدت‌ها به این شهر آمدند، با انجام خرید، مایه خوشحالی مغازه‌داران ساکن این شهر شدند که در جریان همه‌گیری کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه بودند. " عثمان نوری گل آچار " نماینده حزب عدالت و توسعه در وان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه اظهار داشت که گذرگاه کاپی‌کوی برای اقتصاد شهر وان اهمیت بالایی دارد. " گل آچار " با بیان اینکه پس از مذاکرات با مقامات ایرانی گذرگاه کاپی‌کوی کاملا باز شده است، گفت: باز شدن کامل گذرگاه برای کشور ما بسیار مهم است. تردد خودروها از 4 نوامبر آغاز شد. ما برای اینکه تاجران ما از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند بسیار تلاش می‌کردیم. خوشبختانه ما موفق شدیم. ضریب اشغال هتل‌های شهر ما از 90 درصد گذشته است. وی در ادامه تصریح کرد: مغازه‌داران ما اعلام می‌کنند که ضرر‌های خود در دوره همه گیری را از بین برده‌اند. شهر ما یکی از مناطق اولویت دار برای توسعه است. ما بازرگانان داخلی و ایرانی را تشویق کردیم که در شهر ما سرمایه گذاری کنند. عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه و محمد فرازمند سفیر ایران در آنکارا برای بازگشایی گذرگاه مرزی بسیار کمک کردند. من از آنها تشکر می‌کنم. " گل آچار " با اشاره به اینکه وان با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی خود جاذبه‌های فراوانی دارد، گفت: از ماه اکتبر تاکنون تقریبا 16 هزار گردشگر ایرانی به شهر ما آمده‌اند که این تعداد بیش از پیش افزایش خواهد یافت. گردشگران خرید خود را انجام می‌دهند و از مکان‌های تاریخی و گردشگری بازدید می‌کنند. وان شهری است که رئیس جمهور ما به آن علاقه خاصی دارد و برای آن ارزش قائل است. مردم ایران، هم ما را دوست دارند و هم کشورمان را دوست دارند.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار داخلی
هتل واشنگتن ترامپ به بهای ۳۷۵ میلیون دلار واگذار می شود

هتل واشنگتن ترامپ به بهای ۳۷۵ میلیون دلار واگذار می شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا سازمان ترامپ برای واگذار کردن امتیاز هتل بین‌المللی «ترامپ» به قیمت ۳۷۵ میلیون دلار با شرکت سرمایه گذاری «سی‌جی‌آی مرچنت» به توافق رسیده است. این هتل که در خیابان پنسیلوانیای واشنگتن و در دو قدمی کاخ سفید و ساختمان کنگره قرار دارد، احتمالا از بهار آینده با نام جدید «والدورف آستوریا» (Waldorf Astoria) از زیرمجموعه‌های گروه هتل هیلتون فعالیت خواهد کرد. این هتل ۲۶۳ خوابی که مالک اصلی ساختمان آن دولت آمریکاست، از سال ۲۰۱۳ میلادی طبق یک قرارداد اجاره ۶۰ ساله (قابل تمدید به مدت ۴۰ سال دیگر) به شرکت معاملاتی دونالد ترامپ واگذار شده بود. گفته می‌شود هولدینگ ترامپ در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی این بنای قرن نوزدهمی هزینه کرده بود تا ساختمان سابق اداره پست به یک هتل شیک تغییر کاربری دهد. هتل چند سال بعد و درست چند هفته پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی درهای خود را به روی عموم گشود و عملا به پاتوق جمهوریخواهان و لابی‌گرهایی تبدیل شد که به پایتخت می‌آمدند. طبق گزارش یکی از کمیسیون‌های وابسته به کنگره، شرکت ترامپ بر خلاف ادعاهای او در مورد این هتل، در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا آخر تابستان ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۷۱ میلیون دلار ضرر به ثبت رسانده است. اسکان داده شدن برخی از میهمانان خارجی کاخ سفید در این هتل در زمان ریاست جمهوری ترامپ در حالیکه او سهامدار هولدینگش هم بوده، به شائبه «تضاد منافع» دامن زده است. بر اساس گزارش این کمیسیون، هتل در سال‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ مبلغی حدود ۳.۷ میلیون دلار از دولت های خارجی دریافت کرده است. هولدینگ ترامپ البته با تکذیب انجام این عمل غیرقانونی، انگیزه این گزارش را سیاسی دانسته است.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...