به گزارش هتلنیوز ، معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در رابطه با برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 تا 24 آذرماه سال جاری، اظهار داشت: این نمایشگاه مصداق بارز و تبلور واقعی همگرایی بخشهای خصوصی و دولتی است. "حسین اربابی" با تاکید بر نقش تاثیرگذار برپایی نمایشگاهها در به وجود آمدن بسترهای سرمایهگذاری، ابراز داشت: برپایی نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس از اتفاقات بزرگ در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور است که اجرای آن به شکل بینظیری توسط بخش غیر دولتی و با سیاستگذاری، حمایت و نظارت دولت برگزار میشود. "اربابی" ادامه داد: اجرای نمایشگاه به صورت تخصصی با سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس که انصافا تا این لحظه به شکل عالی برگزار کرده و امسال نیز نمایشگاه را با بهرهگیری از تجارب سال گذشته و رفع نقاط ضعف، به شکلی جامع و کامل برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در سال جاری برای دومین بار پیاپی توسط بخش خصوصی اجرا میشود و بایستی از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تشکر کرد که با یک برونسپاری بسیار ارزشمند و شجاعانه، شکوفایی ظرفیتهای بخش خصوصی در این نمایشگاه را رقم زد. معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در فضای 17 هزار متر مربعی، گردشگری سلامت را یکی از نقاط قوت گردشگری کشور خواند و افزود: این دوره از نمایشگاه با اتکا به محورهای مختلف و قابل اعتنای گردشگری نظیر گردشگری سلامت، میزبان مخاطبان خود خواهد بود. وی افزود: ما از توانمندی و استعداد زیادی برای جذب مخاطبان از کشورهای مختلف در حوزه گردشگری سلامت برخوردار هستیم و میتوانیم با بهرهگیری از توانمندیهای خود در بخشهایی نظیر ارائه خدمات تورها، خدمات حمل و نقل و نظایر آن میتوانیم نقاط قوت خود را توسعه بخشیم. "حسین اربابی" با اشاره به برنامههای جانبی دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، گفت: در این نمایشگاه، دوره توانمندسازی سمنها و سازمانهای مردم نهاد با حضور بیش از 100 سازمان مردم نهاد، برگزار خواهد شد تا در تعامل نزدیک با مسئولان مشکلات این بخش نیز حل شود. وی ادامه داد: نشستهای مجمع عمومی جامعه هتلداران با حضور اعضای تمامی 31 استان و مناطق آزاد و نمونه گردشگری، هیات مدیره آژانسهای مسافرتی، راهنمایان تور و تمامی کنشگران حوزه گردشگری نیز در حاشیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، برگزار خواهد شد. معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین گفت: برگزاری 10 نشست و سمینار علمی - آموزشی با محوریت موضوعاتی نظیر غذا، سلامت، سرمایهگذاری و بازاریابی در گردشگری از دیگر بخشهایی است که برای پویایی و رونق ببیشتر این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. وی در پایان در خصوص حضور شرکتهای بینالمللی در این نمایشگاه نیز گفت: حضور شش کشور ترکیه، اندونزی، امارات، هندوستان، سنگاپور و عمان در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، قطعی شده است.
ایجاد شده: 19/آذر/1397 آخرین ویرایش: 19/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران روز گذشته ( یکشنبه 18 آذرماه ) با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران و با بررسی موضوع هتلینگ اماکن گردشگری پایتخت، برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران در این جلسه با اشاره به وجود 450 هزار واحد مسکونی خاله از سکنه در تهران از انعقاد تفاهمنامه با شهرداری در راستای تبدیل این تعداد واحد به هتلآپارتمان، خبر داد. "نعمتالله ترکی" در خصوص موضوع هتلینگ اماکن گردشگری در استان تهران و اسکان و استقرار مسافران نیز ابراز داشت: هتلینگ در استان تهران آغاز شده است و با یک هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری از سوی بخش خصوصی تا پایان سال مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
ایجاد شده: 19/آذر/1397 آخرین ویرایش: 19/آذر/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به آخرین وضعیت هتلهای در حال احداث استان، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، موانع موجود برای تکمیل و بهرهبرداری از تعدادی از طرحهای هتلسازی برطرف شده است. "قاسمی" ابراز داشت: نواقص هتل "شاپور خواست" خرمآباد برطرف شده و تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین فاز اول هتل "صدف" که مجموعه پذیرایی است تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد. به گزارش هتلنیوز ، وی در تشریح آخرین وضعیت هتل "بام" خرمآباد نیز گفت: این هتل دارای پیشرفت فیزیکی حدود 35 درصد بوده که با مجموعه منابع طبیعی و شهرداری، مشکلاتی دارد و قطعا در صورت رفع این چالشها عملیات احداث پروژه سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. این مقام مسئول، هتل "صخرهای" را یکی از پروژههای هتلسازی بلاتکلیف استان لرستان پس از گذشت بیست سال، معرفی کرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته، مشکل تعیین تکلیف راه دسترسی این هتل تا حدودی برطرف شده است ولیکن سرمایهگذار معتقد است که بایستی قیمت فروش این راه کاهش یابد. "قاسمی" پیشرفت فیزیکی هتل "صخرهای" را 60 درصد اعلام کرد و گفت: نمیتوانیم مدت زمان معینی برای تکمیل و بهرهبرداری از این هتل، اعلام کنیم. وی در خصوص آخرین وضعیت احداث هتل "کیو" نیز گفت: حدود 10 تا 15 سال پیش زمینی به سرمایهگذار واگذار شد که متاسفانه هنوز عملیات اجرایی این طرح آغاز نشده است و به نظر میرسد بایستی سرمایهگذار را خلع ید و زمین به شخص دیگری واگذار شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در ادامه با اشاره به انجام عملیات اجرایی سایر پروژههای هتلسازی در سطح این استان، گفت: هماکنون حدود 2 هزار تخت اقامتی با درجهبندیهای مختلف در استان لرستان وجود دارد که امیدواریم با افتتاح و بهرهبرداری از این طرحها شاهد افزایش قابل قبول تختهای اقامتی در استان باشیم.
ایجاد شده: 18/آذر/1397 آخرین ویرایش: 18/آذر/1397 اخبار داخلی
بر اساس اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، نرخ تاسیسات گردشگری بر اساس واحد رایج پول کشور ( ریال ) تعیین خواهد شد اما تاسیسات گردشگری میتوانند بر اساس نرخ برابری که بانک مرکزی اعلام میکند و البته با رضایت گردشگران، هزینهها را به صورت ارزهای دیگر هم دریافت کنند. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در رابطه با موضوع ارزی شدن نرخ هتلها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: تعیین نرخ هتلها موضوع جدیدی نیست و از سال 94 تاکنون بر اساس دستورالعمل نرخگذاری تاسیسات گردشگری که با توافق جامعه دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان مصرفکننده خدمات هتلها، جامعه هتلداران به عنوان نماینده مراکز اقامتی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده حاکمیت و مردم انجام شده، تعیین میشود. "ولی تیموری" ابراز داشت: بر اساس تصمیم نهایی و همانند سالهای گذشته، این دستورالعمل مورد تائید و امضای هر سه حوزه است و مبنای کار و نرخگذاریها خواهد بود. بنابراین بحث دو نرخی شدن خدمات به این صورت که گروهی از گردشگران ملزم به پرداخت دلار باشند و گروهی دیگر ملزم به پرداخت ریال، مطرح نخواهد بود. وی افزود: مبنای تعرفههای موجود، ریال است اما گردشگران خارجی اگر خودشان بخواهند میتوانند این نرخ ریالی را بر اساس شاخص برابری که بانک مرکزی اعلام میکند به یورو و دلار هم بپردازند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: این مساله که هتلها میتوانند همانند صرافیها با نرخ شاخصی که بانک مرکزی اعلام میکند، ارز گردشگران را به ریال تبدیل کنند موضوهی است که در دستورالعمل مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آمده است.
ایجاد شده: 17/آذر/1397 آخرین ویرایش: 18/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، گروه هتلهای بینالمللی همچنان در حال توسعه و گسترش سهم خود در بازار کشور ویتنام است و این بار قصد دارد دو هتل جدید تحت برند Mövenpick را در این کشور، افتتاح کند. این دو هتل با نامهای Mövenpick Resort Van Phong و Mövenpick Resort & Spa Resort Halong Bay با اندکی تاخیر در سه ماهه چهارم سال 2021 میلادی، افتتاح و تعداد 525 اتاق به ظرفیت اقامتی گروه هتلداری در این منطقه اضافه خواهد کرد. هتل Mövenpick Resort Van Phong با 200 اتاق و سوئیت به همراه 100 ویلا در 130 کیلومتری فرودگاه بینالمللی Cam Ran احداث خواهد شد. این هتل با نمایی رو به دریا دارای یک مجتمع ساحلی با کاربری تجاری، دو رستوران، استخر در فضای باز، آبگرم و مرکز تناسب اندام خواهد بود. هتل Mövenpick Resort & Spa Halong Bay نیز با 325 اتاق واقع در ویتنام شمالی، دسترسی آسانی به جاذبههای توریستی منطقه خواهد داشت. این هتل نیز دارای دو رستوران، یک استخر در فضای باز، آبگرم و مرکز تناسب اندام خواهد بود. لازم به ذکر است گروه هتلهای بینالمللی هماکنون دارای 28 هتل از هتلهای اقتصادی تا هتلهای لوکس در کشور ویتنام است. این گروه در حال حاضر با 6101 اتاق، بزرگترین اپراتور بینالمللی هتل در کشوز ویتنام به حساب میآید. بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، کشور ویتنام با بیش از 29 درصد در بین کشورهای دارای بیشترین افزایش سالانه تعداد گردشگران در سال، قرار گرفته است.
ایجاد شده: 15/آذر/1397 آخرین ویرایش: 25/آذر/1397 اخبار خارجی
متخصصان حوزه میهماننوازی و صنعت هتلداری به خوبی میدانند که در این حوزه چالشهای فراوانی وجود دارد که تاثیر برخی از آنها در محیطهای کسب و کار، مشخصتر و واضحتر است. این چالشها گاهی در بدنه مشاغل مختص این صنعت دیده میشود و گاهی در توازن درآمد پدیدار میگردد. گاهی مربوط به فرایندهای عملیاتی است و گاهی فرایندهای سیستمی. گاهی این چالشها قابل کنترل هستند و گاهی هم کاملا خارج از کنترل میباشند. در مدت حضور خود در محیطهای کسب و کار اینچنینی و با بهرهگیری از تجربیات مدیرانی که در کنار آنها بودهام فهرستی از مهمترین چالشهای پیش رو در این صنعت را در این فرصت برای شما برمیشمارم. اولین چالش و شاید مهمترین دغدغه امروز، موضوع وبسایت است. مشکل مهمی که در این وبسایتها دیده میشود، این است که این سایتها عموما بهینهسازی نشدهاند. با نگاهی اجمالی به سایتهای هتلهای سه، چهار و پنج ستاره در کشور میتوان دریافت که مدیران ارشد این هتلها ( چه زنجیرهای و چه غیره ) بر این تصور هستند که داشتن یک وبسایت جمع و جور برای رزروهای آنلاین و مستقیم توسط میهمان کافی است. اما با نگاهی دقیقتر میتوان مشاهده نمود که متاسفانه این سایتها بهینهسازی نشده اند. مثلا به ندرت میتوان در آنها صفحات مخصوص آفرهای هتلی را دید و یا برنامهای مدون در حوزه پاداش به میهمانهایی یافت که از سایت این هتلها اتاق رزرو میکنند. هیچ سامانه تحلیلی در سایت مشاهده نمیشود و هیچ محصولی که مختص هتل باشد در این سایتها به چشم نمیخورد. این موارد تنها برخی از مواردی هستند که نادیده گرفته میشوند و یا کمتر مورد توجه هستند و در نتیجه موجب عدم بهینهسازی بستر وبسایتها میشوند. دومین چالش مربوط به دنیای مجازی است. من این معضل را غفلت از محبوبیت آنلاین مینامم. امروزه با توجه به گستردگی فعالیتهای دنیای مجازی، تقریبا غیر ممکن است اگر بخواهیم میزان وسعت و تاثیرگذاری سایتهای مسافرتی و رسانههای اجتماعی را نادیده بگیریم. به همین دلیل بسیار برایم جالب توجه است که بدانم چرا برخی از مدیران ارشد هیچ کاری در بهبود وجهه آنلاین هتل خود نمیکنند. این مدیران اصلا اعتقادی به پاسخگویی و پیگیری مطالبات و خواستههای میهمانها و مشتریان خود به صورت آنلاین یا در شبکههای مجازی ندارند. به نظر نمیرسد که این دسته از مدیران از تاثیر بسیار چشمگیر نظرات میهمانها و بازخوردهای آنها در مورد هتل خود آگاه باشند. به ویژه اینکه این نظرات در رزروهای آینده هتل نیز نقش قابل توجهی خواهند داشت. این مدیران حتی اهمیتی برای نظرات مقایسهای میهمانها در مورد هتل خود و هتلهای رقیب قائل نمیشوند. هرکدام از این اطلاعات میتواند در محیط کسب و کار امروز در ایران بسیار حیاتی بوده و گاهی ورق را به نفع یک هتل یا مجموعه هتلی تغییر دهد. لذا چشمپوشی و یا نادیده گرفتن این موارد میتواند ضربه بزرگی به بدنه اقتصاد کشور وارد کند. سومین چالش این است که در ایران هنوز آنچنان که باید بر روی افراد سرمایهگذاری نمیشود و تفاوت چندانی میان عبارت "منابع انسانی" و "سرمایه انسانی" در عمل وجود ندارد. واقعیت تاسفبرانگیز و ناراحتکننده در این حوزه این است که افرادی که به دانش تخصصی مجهز نشدهاند به مشاغلی منصوب میشوند که لزوما نیازمند مسئولیتهای مدیریتی بالا در حوزه درآمد است. تفکری که در این حوزه وجود دارد بر مبنای بکارگیری افراد بیتجربه و تربیت حرفهای این افراد در ضمن خدمت است. اما شاید بهتر باشد که در مورد این نوع نگرش کمی بیشتر فکر کنیم. آیا افرادی با تجربه و دانش کمتر، پلههای ترقی را مطمئنتر و سریعتر طی نخواهند کرد؟ آیا زمان آن نرسیده که در بدنه سرمایه انسانی صنعت هتلداری دانش و تجربه آمیخته شوند؟ بسیاری از هتلها در داخل کشور به دلیل کاهش هزینهها، بستههای تشویقی، جبرانی و یا درآمدی وسوسهکنندهای ارائه نمیدهند. این هتلها عموما ترجیح میدهند از بدنه پرسنل هتل، افرادی را آموزش داده و ارتقا دهند که البته به نظر نمیرسد شیوه درستی باشد چرا که در اینصورت باید مسئولیتی بسیار بالاتر و فراتر از مسئولیتها و تواناییهای کنونی به این فرد داده شود. گاهی دیده میشود که مدیریت ارشد هتل از اینگونه افراد انتظار دارد که خود به دنبال آموزش خود باشند و با تکیه بر تواناییهای خود همگام با استانداردهای روز هتلهای دنیا پیشرفت کنند. این مدیران شاید نمیدانند که این موضوع ممکن است اثر منفی بر روی درآمدهای آنها داشته باشد. چهارمین چالش این است که تمرکز بر هزینهها بسیار غیر علمی و غیر کاربردی است. به نظر میآید آنچه که هتل درک نمیکند این است که فروش، فقط و فقط درآمد نیست. بسیاری از مدیران در هتلهای چند ستاره پایتخت حتی تا به امروز فرهنگ موثری در مدیریت درآمد در عملیات هتلداری خود به کار نمیبندند و این خود نشان از آگاهی بسیار پایین از این موضوع است. این مدیران بر این باورند که هر بخشی از تجارت مهم است و هر شب اقامت در محاسبه به حساب میآید. در حالیکه موقعیتهایی رخ میدهد که میزان هزینههای جاری آن ( چه هزینههای پولی و چه هزینههای استراتژیک ) در یک قرارداد خاص به شکلی خواهد بود که درآمد در بازه کوتاهمدت ممکن است اصلا مقرون به صرفه به نظر نیاید. و بالاخره چالش پنجم این است که هیچ داده و تحلیل مناسب و درستی از وضعیت موجود در کشور وجود ندارد. بدون داشتن یک برنامه تحلیلی، هوشمند و تجاری نمیتوان این میزان از اطلاعاتی که روزانه از هتلها به دست میاید را مدیریت و تحلیل کرد و در فازهای بعد آنها را به کار گرفت. هتلها و مدیران آنها در حال رسیدن به این موضع هستند که به درک کاملی از این اطلاعات به دست آمده، نیاز مبرم دارند و البته باید با ابزار هوش تجاری اندکی کار کنند تا بدان عادت کنند چرا که استفاده از این ابزار و نرمافزارها ساده نیست. البته درک اولیه از دادهها، دستهبندی آنها و محافظت از این دادهها هم بخشی از عملیات دادهکاوی و برنامهریزی استراتژیک هر هتلی میباشد. برخی از عواملی که موجب بروز این چالش میشوند عبارتند از: تعیین نکردن بخشهای بازار و عدم برنامهریزی بر روی بازار هدف و قسمت مورد نظر به منظور بازاریابی مستمر و هدفمند، نابسامانی در منابع رزرو اتاقها در هتل و عدم استفاده از نرمافزارهای جدید. به نظر میرسد چند شیوه برای مواجهه و حل این چالشها وجود داشته باشد اما مهمترین معضل یک هتل این است که بتواند در تشخیص این مشکلات و ریشههای آن، استوار و هدفمند اقدام کند. متاسفانه در بین مدیران کم نیستند افرادی که تمایل به نادیده گرفتن و یا حتی رد وجود این موارد دارند و برخی هم بر این عقیدهاند که این موارد تاثیر بسزایی بر کلیه عملیات هتلداری نمی¬گذارد. به نظر شما چنین است؟ حقیقت این است که این موارد قطعا تاثیر خود را خواهند گذارد و در واقع چالشهای مذکور عملا تاثیر قابل توجهی بر درآمد خواهند داشت. هنگامی که نتیجه در پایان روشن شود، مدیرانی که آیندهنگری مناسبی نداشتند، ناگزیر دچار مشکل میشوند و از دیدن نتیجه بیتوجهی خود بسیار بسیار ناراحت خواهند بود.
ایجاد شده: 15/آذر/1397 آخرین ویرایش: 15/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان معتقد است سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی صنعت گردشگری در کشور بایستی قبل از شروع فعالیت سایتهای رزرواسیون آنلاین، نظارت و بررسی لازم در خصوص نحوه عملکرد این سامانهها را بعمل آورد. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتلداران سراسر کشور در طول یکسال گذشته و به دلیل نوع نگرش سازمان میراث فرهنگی و در راس آنها معاون گردشگری کشور به این صنعت، دچار مشکلات بسیاری شدهاند به شکلی که از یک سو شاهد اعطای آزادی و حمایت و از سوی دیگر شاهد دخالتهایی نظیر ورود به موضوع نرخگذاری و صدور دستورالعمل برای رزرو اتاقها، بودهایم. به گزارش هتلنیوز "علی معینزاده" ابراز داشت: تا زمانی که نگاه به صنعت گردشگری جامع نباشد و همه جوانب در نظر گرفته نشود با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه خواهیم بود. برای مثال طی یکسال گذشته و به دلیل سیاستهای نادرست معاونت گردشگری، مشکلات خانههای مسافر افزایش پیدا کرده است. "معینزاده" بیان داشت: متاسفانه در پی برخی قوانین و آئیننامههای نادرست و بدون هیچ نیازسنجی به همه افراد اجازه داد شد تا در حوزههای مختلف صنعت گردشگری از رزرواسیون و دفاتر خدمات مسافرتی گرفته تا خانههای مسافر، ورود پیدا کنند. وی تصریح کرد: بدون شک گارانتی کردن تمامی و یا بخشی از اتاقها برای هتلها بسیار مطلوب و خوشایند خواهد بود اما در این میان شرکتهایی نیز به وجود میآیند که هیچ نظارتی بر نحوه فعالیت آنها نیست. در واقع بایستی قبل از تاسیس سامانههای رزرواسیون، نظارت و ساماندهی لازم صورت بگیرد تا شاهد بروز چنین اقداماتی نباشیم. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در ادامه افزود: نرخگذاری هتلها در ایران صحیح نیست زیرا بر پایه نرخی که در دهه هفتاد مصوب شده، انجام میشود و هر سال درصدی به آن اضافه میشود. این در حالیست که حتی دو هتل با درجه یکسان در یک منطقه واحد در صورت انجام استانداردسازی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت در صنعت گردشگری همه کشور را نباید به یک چشم نگاه کرد. وی همچنین گفت: نرخگذاری به صورت ضابطهمند بایستی آزاد و نرخ در جریان بازار رقابتی و توسط مصرفکننده تعیین شود. این اقدام در اوایل با مشکلاتی مواجه خواهد بود اما در بلندمدت تمامی این مسائل حل و فصل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به دیگر مشکلات فعلی صنعت هتلداری، گفت: مشکل دیگر صنعت گردشگری و هتلداری کشور در حال حاضر کاهش تعداد مسافران است. قطعا اگر حداقل 70 درصد از ایام سال زمان پیک هتلها باشد، هیچ یک از این مشکلات به وجود نخواهد بود. در نتیجه متولی اصلی صنعت گردشگری باید برنامهریزی لازم را انجام دهد زیرا صنعت گردشگری یک زنجیره است و تمامی اجزای آن به یکدیگر وابسته است. وی در پایان گفت: دولت بایستی بخشی از اختیارات خود را به تشکلهای قانونی گردشگری واگذار کند به شرط اینکه متولیان امر به این موضوع اعتقاد داشته باشند.
ایجاد شده: 15/آذر/1397 آخرین ویرایش: 15/آذر/1397 اخبار داخلی
نخستین هتل هوشمند کشور با نام "ساران" واقع در منطقه نمونه گردشگری شهمیرزاد، شب گذشته به دستور رئیسجمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به طور رسمی افتتاح شد. به گزارش هتلنیوز ، این هتل 4 ستاره با زیربنای 3500 متر مربع در 7 طبقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان و با مشارکت بانک ملی ایران به بهرهبرداری رسیده و با 24 واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت از ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست. از دیگر امکانات این هتل میتوان به دو طبقه سالن پذیرایی چند منظوره با ظرفیت 1000 نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، کافیشاپ، فروشگاه صنایع دستی و پارکینگ خودرو، اشاره کرد. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بهرهبرداری از این هتل چهار ستاره، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شده است. "محمد جهانشاهی" با اشاره به مهمترین ویژگیهای این هتل هوشمند، اظهار داشت: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است. وی ابراز داشت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند از ویژگیهای منحصر بفرد این هتل محسوب میشود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار میگیرد. معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساختهای گردشگری، گفت: تا پیش از آغاز بکار دولت یازدهم مجموعا 8 واحد اقامتی در استان سمنان فعالیت داشت که در دولت یازدهم، دو واحد اقامتی و در دولت فعلی نیز 5 واحد به این تعداد اضافه شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بیان داشت: در حال حاضر نیز 4 هتل در سطح استان سمنان در حال احداث است و تلاش میکنیم ظرفیت اقامتی استان را از 2570 تخت به 4400 تخت افزایش دهیم. وی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، درصد اشغال هتلهای استان از متوسط 34 درصد در سال گذشته به 70 درصد در سال جاری افزایش یافته که این روند نشاندهنده رشد و توسعه گردشگری در این استان است. "علیاصغر مونسان" با اشاره به افتتاح 18 واحد بومگردی و 3 پروژه گردشگری تا پایان سال در سمنان، تصریح کرد: عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در شهرستان مهدیشهر به زودی آغاز میشود و تلاش میکنیم این هتل تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
ایجاد شده: 14/آذر/1397 آخرین ویرایش: 14/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، گروه هتلها و استراحتگاههای Centara با همکاری مشترک شرکت Asia Investment, Development & Construction Sole قرارداد مدیریتی سه هتل جدید را به امضا رساند. این گروه هتلداری قصد دارد تا دو هتل جدید در سایت میراث جهانی Luang Prabang و یک هتل دیگر تحت برند Cosi را به عنوان سبکی جدید در ارائه خدمات به مسافران، احداث کند. دولت "لائوس" طی سالهای گذشته، گردشگری را به عنوان یک اولویت برای پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته و این قراردادهای مدیریتی نیز همزمان با آغاز برنامههای توسعه طلبانه و بلند پروازانه این کشور در این زمینه به امضا رسیده است. دولت لائوس با راهاندازی کمپینی با شعار "ساده زیبا" امیدوار است در سال 2018 میلادی حدود 5 میلیون نفر گردشگر را جذب و در سالهای آتی نیز تعداد بیشتری را به چرخه اقتصادی کشور وارد کند. براساس آخرین گزارش انجمن اقتصاد جهانی، کشور لائوس در میان 136 کشور دنیا از نظر شاخص رقابتپذیری قیمتها، رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است.
ایجاد شده: 12/آذر/1397 آخرین ویرایش: 12/آذر/1397 اخبار خارجی
مدیرکل اداره استاندارد استان قم در رابطه با وضعیت آسانسورهای هتل و هتلآپارتمانهای این استان، اظهار داشت: از اواخر سال 95 تاکنون بیش از 450 آسانسور مورد بازرسی قرار گرفته که از این میان حدود 200 آسانسور مورد تائید قرار گرفتهاند. به گزارش هتلنیوز ، وی ابراز داشت: به برخی از هتلها به مدت یک سال و نیم مهلت داده شد ولیکن 120 آسانسور تا این لحظه تائیدیه دریافت نکردهاند که بیش از 80 درصد از این تعداد حتی فاقد استانداردهای اولیه هستند. "فرزانه" اشاره موضوع استانداردسازی آسانسورها به عنوان یکی از مولفههای ایمنی ساختمان، اظهار داشت: بحث استانداردسازی ادواری از سال 95 مطرح شد و از همان زمان ایمنی آسانسورهای مستهلک در دستور کار قرار گرفت. مدیرکل اداره استاندارد استان قم، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد از آغاز سال 97 مماشات با هتلهای فاقد آسانسور ایمن را کنار گذاشته و با وجود اینکه برخی هتلها برای افزایش ایمنی آسانسورهای خود مهلت خواستهاند، متاسفانه هیچ قدمی در جهت رفع مشکلات برنداشتهاند.
ایجاد شده: 12/آذر/1397 آخرین ویرایش: 12/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز از روزی که کلنگ احداث هتل "کویر" بیرجند به زمین زده شد تا به امروز، 25 سال میگذرد و در طول این سالها با وجود وعدههای متعدد هنوز هدف اصلی که برخورداری بیرجند از هتل چهار ستاره بوده، محقق نشده است. به نقل از روزنامه همشهری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در اسفندماه سال 94 از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی این پروژه و نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن خبر داد. پروژه هتل 4 ستاره "کویر" بیرجند متعلق به سازمان تامین اجتماعی، هلدینگ گردشگری این سازمان ( هگتا ) و گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی است ولیکن کارشناس سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مردادماه 95 و در گفتگو با رسانهها از عدم عمل به تعهدات از سوی مسئولان این شرکت، خبر داد. "محمدرضا عطاریان" اظهار داشت: این شرکت برای ادامه کار درخواست تسهیلات داده است اما به دلیل اینکه رقم درخواستی بیش از 200 میلیارد ریال بوده است، بانکها نپذیرفتهاند در صورتی که گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، مالک و بهرهبردار هتلهای زیادی در کشور است و توان مالی لازم برای ساخت این هتل را دارد. از سوی دیگر، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز از مقاومسازی مناسب این پروژه خبر داد و گفت: تمامی مطالبات کارشناسان به دلیل طولانی شدن روند پروژه و اصلاحات مورد نیاز، انجام شده و برنامهریزیهای لازم نیز صورت گرفته است. به گفته "مرتضی عربی" شرکت متولی اجرا در این پروژه 12 میلیارد تومان سرمایهگذاری کرده است و حال از طریق مسئولان شهری و استانی اعم از فرماندار، استاندار، نماینده مجلس و ... پیگیری اعتبار مورد نیاز است. وی افزود: مکاتبات لازم انجام و مجوزها نیز دریافت شده است ولیکن آنچه باعث زمین ماندن این پروژه شده، اعلام شرکت متولی اجرا مبنی بر عدم توانایی در تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز است.
ایجاد شده: 11/آذر/1397 آخرین ویرایش: 11/آذر/1397 اخبار داخلی
دفتر گروه هتلهای بینالمللی Marriott به عنوان یکی از بزرگترین زنجیرههای هتلداری جهان طی بیانیهای اعلام کرد در پی وجود یک حفره امنیتی، جزئیات اطلاعات حدود 500 میلیون نفر از مسافران هتلهای این گروه در سراسر دنیا به سرقت رفته است. به گزارش هتلنیوز بر اساس این بیانیه، سرقت اطلاعات مسافران هتلهای Starwood که از زیرمجموعههای گروه هتلهای بینالمللی Marriott به حساب میآید از سال 2014 صورت گرفته است و گروهی که مجوز دسترسی به این اطلاعات را نداشته، آنها را کپی نموده است. هتلهای Starwood شامل چندین برند هتل از جمله Sheraton، Westin، Four Points، W و ... است و در این میان اطلاعاتی نظیر نام، آدرس، ایمیل، شماره گذرنامه، شماره تماس، تاریخ تولد، جنسیت، زمان ورود و خروج، تاریخ رزرو، تاریخچه تماسها و ... به سرقت رفته است. از سوی دیگر و بر اساس اعلام برخی رسانهها، اطلاعات حسابهای بانکی تعدادی از میهمانان نیز در اثر این اتفاق به سرقت رفته است که باعث کاهش شدید شاخص سهام Marriott و آغاز تحقیقات گسترده در سه ایالت آمریکا شده است. مدیرعامل گروه هتلهای زنجیرهای بینالمللی Marriott با صدور بیانیهای ضمن ابراز تاسف از بروز این اتفاق برای مشتریان خود، اعلام کرد: این گروه تماس تلاش خود برای بهبود شرایط را انجام میدهد. گروه هتلهای Marriott به منظور پیگیری این موضوع و اطلاعرسانی بهتر به مشتریان خود یک پایگاه اینترنتی و یک مرکز ارتباطی راهاندازی نموده و قصد دارد به اشخاصی که طی این حادثه خسارت دیدهاند از طریق ایمیل اطلاعرسانی کند.
ایجاد شده: 11/آذر/1397 آخرین ویرایش: 12/آذر/1397 اخبار خارجی