نتایج جستجو...
صدور ۵۵۹ حکم تعطیلی و پرداخت ۱۱۵۳ میلیارد ریال وام کرونایی برای واحدهای گردشگری

صدور ۵۵۹ حکم تعطیلی و پرداخت ۱۱۵۳ میلیارد ریال وام کرونایی برای واحدهای گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اعلام گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل، اظهار داشت: در چهار ماه اول امسال مجموعاً ۲۱۶۸۰ مورد بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری سراسر کشور صورت گرفته است. "اسماعیل برات" ابراز داشت:  در این میان ۹۸۹ مورد تذکر، ۳۴۶ اخطار، ۳۵۳ مورد تعلیق مجوز و ۵۵۹ مورد حکم تعطیلی واحدهای گردشگری، صادر شده است. وی در رابطه تسهیلات حمایتی ارائه شده به واحدهای گردشگری خسارت دیده از کرونا نیز گفت: تعداد ۱۰۰۰۴ مورد درخواست اخذ وام با میزان اشتغال ۳۸۷۴۹ نفر دریافت کرده‌ایم که ۹۹۲۱ درخواست مورد تائید قرار گرفته و به بانک‌ها ارسال شده است. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در پایان گفت: تا این لحظه مبلغ ۱۱۵۳ میلیارد ریال وام و تسهیلات کرونایی به واحدها پرداخت شده است و ۸۳ پرونده دیگر نیز در حال بررسی است.

ایجاد شده: 29/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 29/مرداد/1399     اخبار داخلی
اجرای معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰ خواهد بود

اجرای معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰ خواهد بود

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که طرح معافیت هتل‌های یک تا سه ستاره از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از فروردین سال آینده اجرایی شود. "جمشید حمزه‌زاده" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس با کلیات طرح معافیت مالیاتی هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز موافق است اما این طرح نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی است. "حمزه‌زاده" تاکید کرد: با اجرای طرح معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، نرخ هتل‌ها کاهش می‌یابد و قطعاً دیگر ۹ درصد مالیات از مردم گرفته نمی‌شود. وی همچنین گفت: وضعیت هتل‌های سراسر کشور، بهم ریخته و نامناسب است و میانگین ضریب اشغال نیز به زیر ۵ درصد رسیده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: در شرایط موجود امکان حفظ کارکنان هتل وجود ندارد و البته سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو، استانداری‌ها و دیگر ادارات مربوطه نیز هیچ همکاری با هتل‌ها و هتلداران ندارند.

ایجاد شده: 28/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 28/مرداد/1399     اخبار داخلی
فَم‌تور؛ اقدام نمایشی وزارت گردشگری در استان‌ها یا فعالیت فرهنگی برای جذب گردشگر؟!

فَم‌تور؛ اقدام نمایشی وزارت گردشگری در استان‌ها یا فعالیت فرهنگی برای جذب گردشگر؟!

به گزارش هتل‌نیوز ، یک فعال، راهنما و مدرس گردشگری کشور ضمن انتقاد از نحوه اجرای فَم‌تورها در استان‌های مختلف کشور، اظهار داشت: ادارات کل استانی فقط شنیده‌اند که باید چند نفری را به استان دعوت کنند، برای آنها برنامه بازدید از چند جاذبه گردشگری بگذارند و افراد هم عکس بگیرند و تمام. "اشکان بروج" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: هدف فَم‌تور فقط این نیست که تعدادی افراد‌ را رایگان بگردانیم و بعد بروند. باید بدانیم این تورها چه مخاطبانی دارند و چه کسانی می‌توانند روی این مخاطب تاثیر بگذارند. وی تصریح کرد: اصلاً سنجیده نمی‌شود که چه اتفاقی در این فَم‌تورها رخ می‌دهد و برگزاری آن چه تاثیر و بازخوردی گذاشته است. در واقع آن چیزی که وزارت گردشگری در استان‌ها اجرا می‌کند شبیه یک Show است تا یک کار فرهنگی.

ایجاد شده: 28/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 30/مرداد/1399     اخبار داخلی
آغاز فاز دوم پروژه شهر گردشگر با همکاری وزارت کشور و اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی

آغاز فاز دوم پروژه شهر گردشگر با همکاری وزارت کشور و اعلام آمادگی هشت استان برای ارزیابی

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت گردشگری از شروع فاز دوم پروژه "شهر گردشگر" با همکاری و حمایت وزارت کشور، خبر داد و اظهار داشت: هشت استان کشور نیز برای ارزیابی در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند. "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: بر اساس مذاکرات و توافق صورت گرفته با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری‌ها ملزم به حمایت از این پروژه شده‌اند. "شفیعی" ابراز داشت: برای اجرای این پروژه نیاز به همکاری زنجیره‌ای از بازیگران است و در نتیجه این توافق و حمایت شهرداری‌ها در تسریع اجرای آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح، گفت: فاز اول پروژه "شهر گردشگر" سال گذشته با ارزیابی شهرهای شیراز، کرمان، همدان، یزد و اردبیل انجام شد که هر چهار شهر موفق به کسب سه ستاره شدند. برنامه‌ریزی ما برای اجرای فاز دوم ارزیابی تمامی شهرهای کشور تا اردیبهشت‌ماه بود که به علت کرونا این امر میسر نشد و به تعویق افتاد. مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت گردشگری، افزود: به علت اینکه در این طرح موضوع گردشگر اهمیت دارد، منتظر بودیم وضعیت کرونا رو به بهبود برود که کار اجرایی را آغاز کنیم.  وی تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی استان‌های یزد، کردستان، کرمان، البرز، کهگیلویه ‌و بویر احمد، مرکزی، خوزستان و آذربایجان غربی برای ارزیابی و مشخص نبودن زمان پایان کرونا، اجرای فاز دوم را با رویکرد بررسی زیرساخت‌های گردشگری و شناسایی کمبودها و پتانسیل شهرها آغاز می‌کنیم. "زاهد شفیعی" با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم، گفت:‌ برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و مکاتبات با استان‌ها در ارتباط با اهمیت این طرح صورت گرفته است و به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد. "شفیعی" با اشاره به مزایای چند جانبه پروژه "شهر گردشگر" گفت: اجرای این طرح به مدیران محلی کمک می‌کند که بدانند وضعیت گردشگری شهر در چه سطحی قرار دارد. در ارتباط با مزایای مقصد به گردشگر اطلاعات می‌دهد. رقابتی بین مقاصد گردشگری با رویکرد و ادبیات گردشگری ایجاد می‌کند. برای توزیع تخصصی منابع بین مقاصد به ما کمک می‌کند که کدام مقصد عملکرد بهتری داشته، کدام نقطه ضعیف عمل کرده و دلیل این تفاوت چیست. وی افزود: همچنین این طرح با ایجاد اکوسیستم شفاف و کارآمد، مبنایی برای خود تنظیمی است که موجب می‌شود مقصد به نقاط ضعف و قوت عملکرد خود پی ببرد. "شفیعی" با تشریح تفاوت‌های این طرح با نمونه‌های گذشته، بیان داشت: در گذشته ارزیابی‌ها مشکل داشت و تنها سمت عرضه لحاظ می‌شد. همچنین هیچ معیار دقیقی برای سنجش کیفیت مقصد از منظر گردشگر وجود نداشت اما در رویکرد کنونی نظر گردشگر درباره شهر لحاظ می‌شود و گردشگر بازیگر اصلی است. وی با اشاره به اهمیت تجربه گردشگر از مقصد و تعامل مقصد با گردشگر، ادامه داد: در این طرح، گردشگر از نظر تجربه، استقبال، اتمسفر، خدمات‌دهی، دسترسی، میهمان‌نوازی شهر مقصد مورد پرسش قرار می‌گیرد و پاسخ‌های گردشگر به این پرسش‌ها روی رتبه نهایی شهر تأثیرگذار است. مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری در پایان متنوع‌سازی محصول گردشگری مقاصد کشور، معرفی محصولات جدید مقاصد کشور و مدیریت بهینه منابع گردشگری را از جمله خروجی‌های اجرای طرح "شهر گردشگر" عنوان کرد.

ایجاد شده: 26/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 26/مرداد/1399     اخبار داخلی
صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد

صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار و گفتگو با رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صنعت گردشگری آسیب‌دیده از بحران کرونا برای بقا و حیات دوباره نیازمند حمایت ملی است.  "ولی تیموری" در این دیدار، ابراز داشت: به دنبال حوادث و اتفاقات ناخوشایند نیمه دوم سال گذشته که منجر به لغو سفر گردشگران بین‌المللی از ابتدای سال جاری میلادی به کشورمان شد و پس از آن شیوع بیماری کرونا که عملاً صنعت گردشگری کشور را با چالش‌های اساسی مواجه ساخت، شاهد افول در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی بوده‌ایم. "تیموری" همچنین گفت: به منظور احیای دوباره این حوزه نیاز به اتخاذ تدابیر مختلف از جمله بخشودگی مالیات و هزینه‌های تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از شیوع کرونا وجود دارد که برای تحقق آن اهمیت حمایت ملی و یاری تمامی نهادهای فرابخشی مرتبط با موضوع سفر، نمود پیدا می‌کند.    وی افزود: عدم قطعیت موجود و نبود امکان ترسیم دورنمای کلی برای خروج از این وضعیت، فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی کشور را به شدت مستاصل کرده است و بیم آن می‌رود روند تعدیل و اخراج کارکنان و کارشناسان این حوزه، فضای کسب و کار‌های موجود را بیش از پیش متلاطم کند.  معاون گردشگری کشور ادامه داد: متاسفانه تاکنون حمایت قابل توجهی از بخش گردشگری و صنایع ‌دستی صورت نگرفته و علی‌رغم مکاتبات و گزارش‌های ارسالی به مراجع مختلف، هیچگونه تمایزی به فعالان این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها که زمان بسیار کوتاهی را با این بحران مواجه بودند، قائل نشده‌اند. "ولی تیموری" تصریح کرد: عدم امکان ذخیره یا نگهداشت خدمات گردشگری، آسیب‌پذیر بودن فعالان این حوزه به دلیل نو پا بودن، کوچک و متوسط بودن نوع کسب و‌کار، سیال بودن ماهیت صنعت گردشگری کشور و نیز تاثیرپذیری از پیامدهای محیطی از جمله ویژگی‌هایی است که این حوزه را نیازمند یاری و نگاه متفاوت می‌کند. "تیموری" در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این جلسه، پیشنهاد کرد: تخصیص تسهیلاتی با نرخ کارمزد تک رقمی و دوره تنفس یکساله، برخورداری افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت گردشگری و صنایع دستی از تسهیلات سرمایه در گردش، امهال یکساله باز‌پرداخت تسهیلات دریافتی و بخشودگی کامل مالیات، عوارض و سایر هزینه‌های فعالان این حوزه در طول سال جاری می‌تواند جانی دوباره به صنعت گردشگری کشور ببخشد.   معاون گردشگری کشور در پایان گفت: نیاز است با توجه به رکود صنعت گردشگری و زیان‌های وارد شده به فعالان این صنعت، خصوصاً در اثر بحران کرونا با ارائه راهکارهای مناسب جهت عبور از این بحران به مسائل و مشکلات این صنعت در فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری شود. "محمدرضا دشتی اردکانی" رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری کشور و رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه، تاکید کرد: صنعت گردشگری می‌تواند برای کشور ارز‌آور باشد لذا باید این حوزه را جدای از مسائل سیاسی دانست و اولویت اصلی نظام باید به این سمت سوق پیدا کند. رئیس فراکسیون گردشگری همچنین به رویکرد مثبت مجلس نسبت به مقوله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در بودجه سال آینده باید بخشی جهت کمک بلاعوض به فعالان آسیب‌دیده گردشگری در نظر گرفته شود که شخصاً این موضوع و پیشنهادات معاونت گردشگری را از طریق فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد. 

ایجاد شده: 21/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 21/مرداد/1399     اخبار داخلی
ارسال پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ستاد ملی مقابله با کرونا

ارسال پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری از تدوین پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور پس از تائید نهایی ارگان‌های فرابخشی و ارسال آن به ستاد ملی مقابله با کرونا جهت ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن طی هفته جاری خبر داد. "محمد قاسمی" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور طی چند ماه گذشته در دستور کار معاون گردشگری کشور و مسئولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط قرار گرفته بود و در آخرین نشست نیز تصمیم بر آن شد تا پس از تائید نهایی نمایندگان، متن نهایی شده پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذی‌ربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.   "قاسمی" با اشاره به اینکه سایر کشورهای دنیا نیز روندی مشابه برای تهیه و تدوین پروتکل‌ ورود گردشگران بین‌المللی را در پیش گرفته‌اند، ابراز داشت: کشورهای مختلف جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند و ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند.  وی تصریح کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه، بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلند‌مدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری، تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و گفت: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد.  "محمد قاسمی" در رابطه با فرایند تهیه و تدوین پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور نیز گفت: این پروتکل با حضور و همفکری مشارکت‌جویانه، مستمر، مجدّانه و دلسوزانه نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط شامل وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی و پلیس مهاجرت با محوریت دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، تهیه و تدوین شده است. وی افزود: در ابتدای نشست‌های مشترک برگزار شده، تلاش کردیم با مطالعه و الگوبرداری از نمونه‌های انجام شده خارجی و بومی‌سازی آنها و بهره‌گیری از اقدامات مشابه داخلی، پیش‌نویس پروتکل مورد نظر را تهیه و سپس به صورت جز به جز در جلسات کارشناسی مورد بررسی، مداقه، بحث و تبادل نظر کاملا تخصصی و انطباق با ملاحظات موجود در هر دستگاه و نهاد قرار دهیم تا بالاخره با برآوردن انتظارات تمامی اعضاء پیش‎نویس مذکور نهایی شد.  مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در ادامه گفت: تمام تلاش بر آن بوده تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود. به گونه‌ای که کلیه ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران است و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور بر می‌گردند. وی تاکید کرد: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از  وظایف در آن مشخص می‌شوند.

ایجاد شده: 19/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 19/مرداد/1399     اخبار داخلی
اهداف و برنامه‌های فعال گردشگری کیش برای حضور در نمایشگاه گردشگری و سفر "وان" ترکیه

اهداف و برنامه‌های فعال گردشگری کیش برای حضور در نمایشگاه گردشگری و سفر "وان" ترکیه

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل موسسه جشنواره و مناسبت‌های جزیره کیش با بیان اینکه نگاه ما نسبت به نمایشگاه‌های گردشگری، وسیله است نه هدف، مهمترین اهداف شرکت فعالان گردشگری کیش در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و سفر شرق آنادولی ترکیه در شهر "وان" را به شرح ذیل برشمرد. تثبیت جایگاه کیش و به دست آوردن جایگاه‌هایی هدفمند برای جزیره دانش افزایی و کسب دستاوردهای جدید در حوزه صنعت گردشگری از کشورهای همسایه ارتقای سطح برندینگ کیش و تلاش جهت حفظ جایگاه واقعی کیش به عنوان یک مقصد گردشگری خاص برقراری ارتباطات جدید در راستای پایداری در ابعاد توسعه اقتصادی و گردشگری جزیره کیش  کسب یک بازار جدید پایدار برای فعالین گردشگری و اقتصادی کیش افزایش سهم بازار کیش در منطقه معرفی توانمندی‌های صنعت گردشگری جزیره کیش در ابعاد مختلف "محسن قریب" همچنین اظهار داشت: با مطالعات کافی و بررسی‌های دقیق در مورد کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه گردشگری و سفر وان ترکیه به ویژه از نظر وضعیت اقتصادی، گردشگری، قوانین گمرکی و حقوقی و همچنین با نظر مساعد و ویژه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این دوره از نمایشگاه شرکت خواهیم کرد.

ایجاد شده: 15/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 15/مرداد/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...