به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هتل Hachijo Royal واقع در کشور ژاپن یک هتل متروکه 10 طبقه است که در سال 1963 افتتاح شد و در زمان خود یکی از بزرگترین هتلهای کشور ژاپن به حساب میآمد. هتل Hachijo Royal در یک جزیره آتشفشانی به نام Hachijo Jima در 300 کیلومتری شهر "توکیو" قرار دارد. جزیرهای بدون ساحل که در آن زمان به عنوان یک مقصد گردشگری، محبوبیت خاصی داشت اما امروزه شاید فقط غواصان دلیلی برای رفتن به آنجا داشته باشند. این هتل بارها و به دلایل مختلف بسته و هر بار تلاش زیادی برای باز نگه داشتن آن انجام شده است ولیکن سرانجام در سال 2005 به طور کامل و برای همیشه تعطیل شد. برخی از اتاقهای این هتل کاملا دست نخورده و سالم باقی ماندهاند اما برخی دیگر کاملا فرسوده و ویران شدهاند. هتل Hachijo Royal هماکنون به دلیل شرایط آب و هوایی در حال تخریب است اما زیبایی محیط اطراف آن را همچنان زیبا و دیدنی نگه داشته است. از سوی دیگر مردم ژاپن معتقدند که این هتل یکی از جن زده ترین مکانها در این کشور است و به همین دلیل جرات نزدیک شدن به آن را ندارند.
ایجاد شده: 23/آبان/1397 آخرین ویرایش: 23/آبان/1397 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، مدیران ارشد گروه هتلهای بینالمللی Melia در پایان سفر خود در آسیا و اقیانوس آرام، قرارداد سه هتل جدید در کشورهای ویتنام و تایلند را به امضا رساندند. بر اساس این قراردادها و پس از االحاق هتلهای Melia Hoi An و Melia Phu Quoc در کشور ویتنام و همچنین هتل Melia Phuket Karon در کشور تایلند و افتتاح آنها تا سال 2022، تعداد هتلهای این گروه هتلداری در آسیا و اقیانوسیه به 51 هتل افزایش خواهد یافت. گروه هتلهای بینالمللی Melia تمرکز بسیار زیادی بر قاره آسیا دارد تا جایی که اولین هتل بینالمللی این گروه در سال 1985 و با نام Melia Bali افتتاح شد.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 27/آبان/1397 اخبار خارجی
در تمام دنیا پس از بانکها، هتلها و مراکز گردشگری از جمله اماکنی است که به راحتی و حداقل با دو ارز رسمی یعنی دلار و یورو در ارتباط هستند. در واقع زمانی که مراودات بانکی کشور با دنیا برقرار شود در هر دستگاه ویزا کارت و مستر کارت و سایر کارتهای بینالمللی را مشاهده خواهید کرد. زمانی که توراپراتور خارجی قصد همکاری با هتل را داشته باشد، باید با ایشان به دلار و یا یورو قرارداد منعقد کرد و همچنین اگر یک گردشگر خارجی برای رزرو اتاق یک ایمیل ساده به هتل ارسال کند لزوماً بایستی به ارز بینالمللی پاسخ بگیرد که البته این موضوع با رزرو اتاق توسط دفاتر خدمات مسافرتی داخلی متفاوت است که هزینه رزرو اتاق را به دلار و یورو دریافت ولیکن به هتلدار، ریال پرداخت میکنند. در این برهه زمانی و در شرایطی که نوسانات نرخ ارز منجر به سود کلان برخی دفاتر خدمات مسافرتی شده است بایستی این سوال را مطرح کرد، زمانی که گردشگر و زائران را به عراق نیز میکنید با پول رایج کدام کشور با هتلدار کشور میزبان قرارداد منعقد میشود؟ قراردادهای خود با هتلها را به نرخ دلار و یورو منعقد میکنید یا وجه رایج کشور میزبان؟ سوال اینجاست که چگونه دریافت هزینه خدمات گردشگری به نرخهای بینالمللی مانند دلار و یورو توسط دفاتر خدمات مسافرتی، شیرین است ولیکن برای یک هتل پنج ستاره در کشور، حرام و توهین به پول ملی؟!
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز و به نقل از راشاتودی، آمریکا اخیرا 4 هتل در شبه جزیره "کریمه" را تحریم کرده که یکی از آنها در سال 2017 میلادی از سوی موسسه World Travel Awards به عنوان بهترین هتل جهان معرفی شده است. هتل Mriya Resort & Spa در سال 2017 به عنوان بهترین هتل و تفرجگاه دنیا معرفی شده است. هتل Mriya Resort & Spa که در 25 کیلومتری شهر "یالتا" در شبه جزیره کریمه قرار گرفته با کمک مالی بانک "سیر بانک" روسیه احداث و برای میزبانی نشست بینالمللی اقتصادی "یالتا" از آن استفاده شده است.
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار خارجی
با توجه به گران شدن نرخ دلار نسبت به ریال و ارائه راهکارهای جبرانی برای کاهش این شکاف و همچنین انتشار مصاحبههایی از جانب برخی از صنوف گردشگری در خصوص آثار دو نرخی شدن نرخ هتلها و موضعگیریهایی که مسئولین محترم دولتی و خصوصی در روزهای اخیر داشتهاند به نظر میرسد که میشود مطابق قاعده "الجمع مهما امکن اولی من الطرح" با این موضوع رفتار کرد یعنی مدیران محترم هتلها بدون آنکه به بحث دو نرخی شدن قیمت اتاقها برای ایرانیها و خارجیها وارد شوند، میبایست موضوع تعیین نرخ دلاری خدمات اقامتی را پیگیری نمایند. لازم است هنگامی که نرخنامه ریالی هتلها در سال 96 اعلام میشد، نرخ دلاری اتاقها نیز تعیین میشد زیرا که خدمات هتلداری هم برای ایرانیها و هم برای خارجیها ارائه میشود. به فرض مثال نرخ ریالی اتاق دو ستاره در استان گیلان حدودا 250000 تومان بود که با نرخ دلار 4200 تومانی، اتاق دو تخته برای میهمان خارجی 60 دلار اعلام میشد که البته به دلیل شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ممنوعیت اخذ دلار، معادل ریالی آن که همان 250000 تومان بود از میهمان خارجی اخذ میشد اما در ابتدای سال 97 که نرخ دلار نسبت به ریال افزایش و از طرف دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافت این امر بدین معنا نبود که قیمت ریالی یا دلاری اتاق کاهش یافته است. تعیین نرخ ریالی و نرخ دلاری برای اتاقها، مشابه قیمتگذاری برای تمامی کالاها و خدماتی که هم به مصرف داخلی میرسند و هم با قیمت دلاری به خارج از کشور صادر میشوند، واجب و ضروری است. به نظر میرسد طرح موضوع دو نرخی کردن قیمتها از جایی نشات میگیرد که در سالهای قبل امکان اخذ عین ارز از میهمان خارجی وجود نداشت و هتلها ناچار بودند دلار را به ریال تبدیل کنند اما خوشبختانه با سیاستهای جدید ارزی دولت این محدودیت برداشته شده و بنا به بخشنامه اخیر بانک مرکزی تحت عنوان بسته جدید سیاستهای ارزی دولت که اتفاقا مردم و بنگاههای اقتصادی تشویق به دریافت ارز شدهاند، هتلها نیز میتوانند برای هر معامله تا سقف 10000 دلار عین دلار را دریافت کنند. بنابراین با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، موضوع دو نرخی کردن قیمت اتاقها موضوعیت ندارد و تشکلها باید با توجه به ماهیت صادراتی بودن خدمات هتلداری علاوه بر تعیین قیمت ریالی اتاقها، موضوع تعیین قیمت دلاری یا قیمت جهانی اتاقها را نیز پیگیری نمایند و در نرخنامه درج نمایند. مضاف بر اینکه این منطقی و عاقلانه نیست که گردشگران خارجی از یارانههایی که دولت برای ارزانسازی سفرهای داخلی برای ایرانیها پرداخت میکند، بهرهمند شوند زیرا ایران به اندازه کافی مقصد ارزان برای خارجیها میباشد. بنابراین عدالت اقتصادی نیست درحالیکه خارجیها از توان اقتصادی بالایی برخوردارند از یارانهای که برای اقشار کم درآمد جامعه و شهروندان ایرانی و توسعه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، بهرهمند شوند. در غیر اینصورت پیشنهاد مینمایم بر روی تابلوی هتلها که بنگاه اقتصادی هستند به انگلیسی نوشته شود "بنگاه خیریه" تا شاید دغدغه مسئولان محترم دفاتر خدمات مسافرتی نیز رفع گردد.
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 1/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتلهای مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتلها در مشهد مقدس به 100 درصد میرسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتلهای ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتلهای مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماههای آینده تغییر کند. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتلها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتلهای مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیفها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتلها گرانفروشی میکنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانهمسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانههای مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بودهایم.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: پس از اعلام تحریمها هیچ سرمایهگذار خارجی در حوزه گردشگری اعلام برگشت سرمایه نکرده است زیرا منفعت خود را در این مسیر میبینند. به گزارش هتلنیوز ، دکتر "حسین اربابی" اظهار داشت: به این موضوع تکیه نکردهایم که حتما منتظر سرمایهگذاری خارجی باشیم اما تلاش میکنیم بستههای سرمایه مشترکی داشته باشیم تا سرمایهگذار نیز راغب به انجام کار شود. وی ابراز داشت: منطقی به نظر میرسد که سرمایهگذاران اکنون با شدت و سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند زیرا کسی نمیداند که سال آینده قیمتها چطور میشود. معاون سرمایهگذاری کشور در رابطه با انصراف اسپانیاییها از پروژه گردشگری در "مُتل قو" نیز گفت: هنوز نمیدانیم تکلیفمان در این حوزه چیست و باید 10 روز دیگر مشخص شود. این بلاتکلیفی مانند این است که هنوز نمیدانیم شرکت توتال از ایران رفته است یا خیر. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به هتلها از منابع مختلف مانند بانکها و صندوق توسعه ملی داده شده است و هماکنون بیش از 1900 پروژه با حجم سرمایهگذاری 40 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال انجام است.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اظهار داشت: دو رویکرد گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی از مهمترین محورهایی است که در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس بر آن تاکید خواهد شد. به گزارش هتلنیوز "مصیب امیری" در حاشیه نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، ابراز داشت: استان فارس در یک مقیاس به عنوان ایران کوچک شناخته میشود زیرا تمامی زیباییها و جذابیتهایی که در سراسر کشور وجود دارد در استان فارس نیز موجود است. برای مثال در بحث آثار تاریخی از مجموع 30000 هزار اثر ثبت ملی شده حدود 3000 یعنی یک دهم آن در استان فارس و از مجموع 23 اثر ثبت جهانی، 5 اثر در استان فارس واقع شده است. "مصیب امیری" در خصوص محورهای این دوره از نمایشگاه گفت: بحث گردشگری سلامت از دیرباز در استان فارس مطرح بوده است و در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس نیز مورد تاکید خواهد بود. همچنین موضوع گردشگری مذهبی استان فارس که در سالهای گذشته مغفول مانده نیز از دیگر محورهای دهمین دوره نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خواهد بود. وی افزود: ثبت ملی محور ساسانی و هنر "منبت" شهر شهر آباده از دیگر رویدادهای مهمی خواهد بود که همزمان با برگزاری نمایشگاه، برگزار خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ادامه گفت: در استان فارس زیرساختهای خوبی در حوزه تاسیسات اقامتی اعم از هتل، هتلآپارتمان و علیالخصوص اقامتگاههای بومگردی وجود دارد که با توجه به چهار فصل بودن، این اقامتگاهها میتوانند در هر نقطه از استان میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشند. وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری بخش دولتی و حمایت بخش خصوصی مانند جامعه هتلداران و همچنین اهالی رسانه، نمایشگاهی برتر و متمایز از سالهای گذشته را شاهد باشیم تا بتوانیم عظمت ایران و استان فارس را به نمایش بگذاریم.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هتل مدرن و لوکس Marriott واقع در Ocean Park کشور هنگکنگ پس از سرمایهگذاری 640 میلیون دلاری این گروه هتلداری بینالمللی طی ماههای آینده افتتاح و به شکل رسمی به بهرهبرداری خواهد رسید. با افتتاح این هتل که دارای 471 اتاق است بدون شک میزان گردشگران و بازدیدکنندگان Ocean Park افزایش خواهد یافت زیرا با استفاده از قطار تنها چهار دقیقه با این پارک فاصله خواهند داشت. پروژه احداث هتل Marriott در Ocean Park هنگکنگ از سال 2014 میلادی کلید خورد اما در اویل سال گذشته ( 2017 ) با مشکلات شدید مالی مواجه شد که پس از رفع آن به زودی افتتاح خواهد شد.
ایجاد شده: 10/آبان/1397 آخرین ویرایش: 12/آبان/1397 اخبار خارجی
افتتاح یک بوتیک هتل جدید در Little Havana به نام Life House به گردشگران و مسافران این امکان را میدهد تا مانند افراد محلی زندگی کنند. به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، بوتیک هتل Life House در تاریخ 28 دسامبر به عنوان اولین بوتیک هتل منطقه و اولین هتل از این برند که یک استارتآپ اقامتی محسوب میشود، افتتاح خواهد شد. این هتل دارای 33 اتاق است و برای افرادی که به دنبال تجربه جدید، مقرون بصرفه و امکانات لوکس هستند بسیار مناسب است. شرکت Life House که دفتر اصلی آن در شهر نیویورک قرار دارد و از سوی افرادی از شهرهای کالیفرنیا و لندن حمایت مالی میشود، مبلغی حدود 70 میلیون دلار در این پروژه سرمایهگذار کرده است. سرمایهگذاران این پروژه معتقدند که مسافران نسل جوان به سمت فناوریهای هوشمندانه، پیشگام و طراحی شیک و منحصربفرد این هتل جذب خواهند شد. یکی از مزایای اصلی بوتیک هتل Life House ارتباط میهمان با جامعه محلی است و به این دلیل همیشه داستانهایی برای تعریف به میهمانان خود دارد. این هتل همچنین از یک نرمافزار منحصربفرد برخوردار است که به میهمانان اجازه میدهد تا سفر خود را مدیریت، اتاق خود را رزرو، ورود و خروج را بررسی و در طول اقامت با پرسنل هتل صحبت کنند. از دیگر ویژگیهای این نرمافزار اختصاصی، انجمنها و تالارهای گفتگو در زمینه سلامتی، طبیعت و غذاست که به میهمانان این امکان را میدهد که رویدادهای محلی را بررسی کنند.
ایجاد شده: 10/آبان/1397 آخرین ویرایش: 12/آبان/1397 اخبار خارجی
به گفته رئیس جامعه تورگردانان ایران عدم ارائه خدمات به زبان و زائقه گردشگران چینی باعث شده تا آنها به جای اقامت در هتل به دنبال اجاره خانههای ارزان قیمت باشند. "ابراهیم پورفرج" اظهار داشت: کاهش گردشگران چینی بعد از یک دوره فزونی به دلایل مختلف از جمله عدم توجه به خواست و ذائقه چینیها در ارائه خدمات به خصوص به زبان آنها از فرودگاه تا هتل است. "پورفرج" ابراز داشت: از بهار امسال و به دلایل متعدد از جمله اینکه تعداد رستورانها با غذای چینی در ایران کافی نیست، شاهد کاهش محسوس گردشگران چینی هستیم. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: اگر میهماننوازی از گردشگران چینی را با آشنایی به فرهنگ آنها تقویت کنیم، میتوانیم با یک برنامهریزی تعداد آنها را به 10 میلیون نففر برسانیم در حالیکه هماکنون مجموع گردشگران خارجی در ایران حدود 5 میلیون نفر در سال است.
ایجاد شده: 10/آبان/1397 آخرین ویرایش: 10/آبان/1397 اخبار داخلی