امروز روز جهانی گردشگری بود و سازمان میراث فرهنگی امسال ترجیح داد که هیچ برنامه ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی برخلاف رویه جاری سال های قبل برپا نکند. فعالان صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخش مالی و ارزآوری به کشور نیز اینروز را گرامی نداشتند. اما جامعه هتلداران ایران یک بهانه برای پاسداشت روز جهانی جهانگردی یافت و آن هم برپایی نخستین همایش جامعه هتلداران ایران بود که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و چندتن از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برپا شد. برخلاف سال های گذشته که روز جهانی جهانگردی در ایران با برپایی مراسم هایی باشکوه برپا می شد، امسال اما این روز در سکوت اما پربارتر برگزار شد. هتلدارها در جمع انبوه خود در حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مونسان را خطاب قرار دادند و از او خواستند که مشکلات بخش اقامت در صنعت گردشگری ایران را حل کند. یکی از پیشنهادات جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران دو نرخی شدن هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بود. او از مونسان خواست که مصوبه ای از دولت بیاورد که براساس آن هتل های ایران بتوانند نرخ اقامت به گردشگران خارجی را به دلار دریافت کنند. به گفته او گردشگران خارجی اکنون در ایران برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره با خدمات کامل و صبحانه و ناهار و شام تنها ۸ دلار می پردازند که به معنای مفت فروشی هتل های ایران به گردشگران خارجی است. هتلدارها از مونسان خواستند مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را در سازمان امور مالیاتی کشور برطرف کند. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران می گوید که ادارت مالیاتی نفس هتلداران ایران را گرفته اند و هر اندازه بخواهند بر خدمات هتل ها مالیات وضع می کنند. رییس جامعه هتلداران ایران همچنین به وضعیت وخیم هتلداری ایران اشاره کرد که به دلیل نابسامانی در بخش پولی و اقتصاد کشور خالی مانده اند و ضریب اشغال آن ها به شدت کاهش یافته است. هتلدارها از علی اصغر مونسان که هنوز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن محمد محب خدایی معرفی نکرده است، خواستند که خانه مسافرهایی که بلای جان صنعت هتلداری کشور شده اند تعطیل شوند و اگر تعطیلی آن ها امکانپذیر نیست لااقل ساماندهی شوند. خانه مسافرها ارمغان مرتضی رحمانی موحد در دوره سکانداری اش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. خانه مسافرها قرار بود آنزمان که ماجرای نه چندان واقعی سونامی گردشگری ایران مطرح بود سرریز گردشگران خارجی ورودی به ایران را میزبانی کنند. اما حالا وضعیت چنان شده است که رشد قارچ گونه آن ها هتل های ایران را به ورشکستگی کشانده است تا جایی که هتلدارها را ناچار کرد در جمع بزرگ خود از مونسان بخواهند فکری برای مقابله با بحران خانه مسافرها در صنعت هتلداری ایران کند. وضعیت گردشگری ایران حالا دیگر حتی در بخش ورود گردشگران خارجی نیز چندان مناسب نیست. انتظاری که پس از برجام از گردشگری ایران ایجاد شده بود حالا با خصم ترامپ علیه ایران و بالا گرفتن تنش ها در جامعه جهانی بر سر ایران فروکش کرده است. با وجود خالی بودن هتل های کشور اما حالا هتلدارها از رییس سازمان میراث فرهنگی خواسته اند که فکری به حال هزینه حامل های انرژی در هتل ها یایران کنند. نماینده هتلداران ایران در مذاکره با دولت می گوید: قبض آب یا برق یک هتل که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است و در این وضعیت هتل ها چاره ای جز تعدیل نیرو یا تعطیلی ندارند. درست در روز جهانی گردشگری و در برنامه ای که به بهانه این روز در یکی از مجلل ترین هتل های تهران برگزار شد و از تمامی بخش های صنعت گردشگری کشور تنها هتلدارها در آن حضور داشتند، هتلدارهای ایران فهرستی از مطالبات بر زمین مانده خود را در برابر رییس سازمان میراث فرهنگی قرار دادند و او را ملزم به پیگیری مطالباتشان تا رسیدن به نتیجه نهایی کردند. آن ها حتی از پدیده ای پرده برداشتند که بیانگر جدال جدید با سیستم بانکی کشور است. آنطور که هتلدارهای کشور در حضور معاوننان رییس جمهوری و رییس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، بانک هایی که وام های هتلسازی به سرمایه گذاران ارایه کرده اند به دلیل ناتوانی هتلسازها در بازپرداخت تسهیلات شرایط را به گونه ای مهیا می کنند که به مصادره هتل های ساخته شده منجر شود. یعنی چنان سود وام ها افزایش می یابد که بانک های کشور می نشینند تا هتل های جدید را مصادره کنند. استمهال برای بازگرداندن تسهیلات بانکی نیز به همین دلیل در فهرست مطالبات جامعه هتلداران ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنجانده شده است.
ایجاد شده: 7/مهر/1397 آخرین ویرایش: 8/مهر/1397 مقالات و یادداشت ها
نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده مینمایید. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علیرغم افزایش مسافر در کشور، هتلها از کاهش مسافر رنج میبرند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کردهاند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینهها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم میشود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجهبندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکلهای هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلهای کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بستههای حمایتی هستند. به دلیل محدودیتهای ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین میشود و دستگاههای دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانسهای مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور میشود، ارز دریافت میکنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانههای مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاههای دستگاههای دولتی مانند وزارتخانههای آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شدهاند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور باشیم. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخشها و دستگاههای مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بودهایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار میدهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونتهای آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده نامهای به معاون اول رئیسجمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامهنگاریهای لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینههای مربوط آب، برق و حاملهای انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته اما هزینههای جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری میخواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتلها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام میشود. در پی این هستیم تا هتلها نیز مانند صرافیها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح میکنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاههای دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهمنامهای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 28/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397 اخبار داخلی
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد طی روزهای 11 تا 15 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای این شهر برگزار خواهد شد. نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، امروز چهارشنبه ( سوم مردادماه ) به میزبانی هتل هویزه تهران و در سالن “ملل” این هتل، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، رئیس جامعه هتلداران ایران، مدیرعامل گروه هتلهای کوثر، مشاور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین جمعی مسئولین و فعالان در این نشست، حضور داشتند. “ابوالفضل مکرمیفر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به ویژگیهای خاص این دوره از نمایشگاه گردشگری مشهد، اظهار داشت: در بخش تجهیزات هتلداری با نوآوریهایی مواجه هستیم. همچنین در بخش صنایع دستی نیز از هنرمندانی دعوت کردهایم که دارای مهر اصالت یونسکو هستند. “مکرمیفر” ابراز داشت: پیشبینی میکنیم در نمایشگاه امسال، میهمانانی از 20 کشور خارجی حضور داشته باشند که در این راستا دعوت از کشورهای مسلمان و آسیای میانه مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، تاتارستان، عمان، هند، افغانستان و کویت، قطعی شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در خصوص همزمانی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد با نمایشگاههای کیش و تهران، ابراز داشت: نمایشگاه مشهد با این نمایشگاهها تلاقی نخواهد داشت. خوشبختانه کشور در زمینه برگزاری نمایشگاههای گردشگری و صنایع دستی، فعالتر شده و از طرف دیگر به دلیل اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم از فرصت پایان تعظیلات تابستانی برای برگزاری این نمایشگاهها استفاده شده است. در ادامه این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به برگزاری نشستها و میزگردهای تخصصی همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، اشاره کرد و گفت: نشست اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران نیز در شهر مشهد، برگزار خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران، افزود: شهر مشهد طی 30 سال اخیر در مباحث مربوط به ارتقای کیفیت خدمات، بروزرسانی دانش در مراکز اقامتی و در نهایت توسعه گردشگری، پرچمدار بوده است. “جمشید حمزهزاده” ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی بیش از 90 درصد تجهیزات هتلداری مورد نیاز در داخل کشور تولید میشود که امیدواریم این میزان به 100 درصد برسد. وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاههای گردشگری و هتلداری باعث آشنایی فعالان این حوزه با آخرین تکنولوژیها و تجهیزات داخلی کشور در زمینه هتلداری خواهد شد و کمک میکند تا مدیران مراکز اقامتی و فروشندگان در کنار یکدیگر قرار گرفته و همکاری گستردهای با هم داشته باشند.
ایجاد شده: 3/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 3/مرداد/1397 اخبار داخلی
“امیدرضا کاظمی” مدیرکل جوان هتل “سرای عامریها” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از راز و رمز موفقیت این هتل در وبسایت جهانی TripAdvisorو روشهای تبدیل نظرات منفی میهمانان به نظرات مثبت، گفت. مدیرکل هتل “سرای عامریها” کاشان در ابتدای اظهارات خود گفت: وبسایت TripAdvisor تا چند سال پیش برای بسیاری از هتلداران، ناشناخته بود ولیکن با افزایش حجم گردشگران خارجی از یک سو و از سوی دیگر با توجه به اینکه موضوع بازاریابی و برندینگ در صنعت هتلداری از مباحث تئوری و روزمره فاصله گرفت و به سمت حوزه IT سوق پیدا کرد، این وبسایت به عنوان یک پدیده جدید در مقابل هتلداران قرار گرفت. به گزارش هتلنیوز “امیدرضا کاظمی” اظهار داشت: هتلداران ایران تا قبل از این تغییر و تحولات به هیچ عنوان اهمیت حضور مناسب در TripAdvisor و مدیریت نظرات میهمانان را نمیدانستند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که این امر تا چه حد میتواند در بهبود عملکرد کلی هتل، موثر باشد. وی افزود: TripAdvisor شکلی از تبلیغات زبانی و چهره به چهره محسوب میشود که البته بیشترین اعتبار آن به دلیل سیستم هوشمند و فرایند راستیآزمایی حاکم بر آن است. برای مثال هتلداران به هیچ عنوان نمیتوانند برای یک هتل دیگر در شهر و منطقه خود، نظرات مثبت یا منفی ارسال کنند و باعث ارتقا و در مقابل نزول رتبه آن مجموعه شوند. در حقیقت TripAdvisor این شکل از عملکرد را ناجوانمردانه میداند. “کاظمی” تصریح کرد: حتی پس از ارسال نظرات نیز این فرایند راستیآزمایی ادامه دارد. بنابراین امکان برخورد احساسی از سوی مدیر هتل با نظرات ارائه شده وجود ندارد و به جرات میتوان گفت 80 تا 90 درصد نظرات، واقعی است. مدیرکل هتل “سرای عامریها” ادامه داد: با توجه به مطالب ارائه شده در دورههای آموزشی گروه هتلهای بینالمللی Accor، موفق شدیم سیستمی را در هتل “سرای عامریها” پیاده کنیم که با استفاده از آن نظرات را پایش و تبدیل به بازخورد مثبت میکنیم. وی همچنین گفت: از سوی دیگر یکی از عوامل ارتقای هتل “سرای عامریها” در رتبهبندی TripAdvisor این است که علاوه بر فضای اقامتی، فضاهای پذیرایی مانند رستوران و کافیشاپ هتل نیز به طور مستقل جزو جاذبههای گردشگری محسوب میشوند و به همین دلیل است که ارباب رجوع و پیرو آن نظرات به ثبت رسیده در TripAdvisor حتی از هتلهایی با بیش از 400 اتاق نیز، بیشتر است. این فعال صنعت هتلداری در بخش دیگری از مصاحبه خود با هتلنیوز ، گفت: از طرف دیگر در هتل “سرای عامریها” و با توجه به محدود بودن فصول گردشگرپذیر منطقه بیابانی مانند کاشان، بر سیاست “رویداد محوری” تمرکز داریم تا با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله کنسرت، نمایشگاه، گالری، ورکشاپ و … علاوه بر گردشگران، سایر افراد و مخاطبان را نیز به هتل جذب کنیم تا از امکانات جانبی آن استفاده کنند. وی در پایان افزود: در هتل “سرای عامریها” کاشان نوعی مدیریت تجربه میهمان صورت میگیرد و طی فرایندی که پیش از ورود میهمان به هتل آغاز میشود و تا خروج وی ادامه دارد، سعی میکنیم ارتباط را حفظ، نظرات منفی را حذف و نظرات مثبت را جلب کنیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
مدیران، مالکان، بهرهبرداران، سرمایهگذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید هتل – تالار “آتا” واقع در شهر سلماس و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند. هتل “آتا” هتلی سه ستاره واقع در شهرستان “سلماس” از شهرهای استان آذربایجان غربی واقع در شمال دریاچه ارومیه است. سلماس از لحاظ جغرافیایی منطقه حاصلخیز با آب و هوایی معتدل و دارای باغات سیب متعددی است. هتل “آتا” تنها هتل سه ستاره شهر “سلماس” به حساب میآید که دارای موقعیت مکانی ممتاز در یکی از بهترین مناطق این شهر است. این هتل در فروردینماه سال 95 افتتاح شده و از این لحاظ دارای ساختمانی نوساز می باشد. ساختمان هتل “آتا” به سه خیابان تشرف دارد که در بیان جزئیات آن بایستی به 27 متر بَرِ اصلی ساختمان به بلوار 90 متری امام رضا، 20 متری به کوچه 10 متری و در نهایت 22 متر به خیابان 12 متری فرودگاه، اشاره داشت. از سوی دیگر قرار گرفتن در مجاورت دادگستری شهر سلماس، بیمارستانهای دولتی و تامین اجتماعی و همچنین دانشگاههای آزاد و تربیت معلم، موقعیتی بینظیر را برای این هتل فراهم آورده است. فاصله هتل “آتا” تا مراکز اصلی تجاری شهر “سلماس” به شرح زیر است: فاصله تا ایستگاه راهآهن سلماس: 10 کیلومتر فاصله تا فرودگاه خوی: 25 کیلومتر فاصله تا فرودگاه ارومیه: 70 کیلومتر فاصله تا فرودگاه تبریز: 150 کیلومتر فاصله تا منطقه صفر مرزی سلماس – وان ( مرز ترکیه ): 20 کیلومتر فاصله تا مرز رازی ( مرز ترکیه ): 110 کیلومتر فاصله تا مرز سرو ( مرز ترکیه ): 80 کیلومتر مشخصات ساختمانی هتل هتل “آتا” در 4 طبقه احداث شده و دارای متراژی بالغ بر 620 متر مربع و ساختمانی با سازه بتنی به مساحت 2500 متر مربع است که کل مساحت زیربنا و زمین هتل، دارای مجوز شهرداری و پایان کار با تائیدیه مهر سبز از لحاظ زلزله، میباشد. همچنین ساختمان هتل از بدو تاسیس تا به امروز به بیمه آتشسوزی و زلزله از سوی بیمه ایران، مجهز است. پارکینگ خودرو، آشپزخانه مرکزی، اتاق لاندری و موتورخانه مرکزی در زیرزمین، لابی و رستورانی با ظرفیت 300 نفر به همراه آشپزخانه رستوران در طبقه همکف، تالار هتل با ظرفیتی بالغ بر 400 نفر و ورودی مجزا در طبقه اول و در نهایت 15 عدد اتاق با ظرفیت اقامتی 36 نفر به همراه فضایی خالی به متراژ 200 متر مربع جهت افزایش ظرفیت اتاقها در طبقه دوم هتل “آتا” قرار گرفته است. امکانات طبقات موتورخانه مرکزی هتل “آتا” که در زیرزمین ساختمان قرار گرفته دارای سیستم مجهزی جهت تامین آب گرم مورد نیاز است. همچنین بخشی از برق مورد نیاز این هتل نیز توسط برق فشار قوی 30 کیلو وات شهر تامین میشود و در کنار آن نیز یک ژنراتور دیزلی با ظرفیت 30 کیلو وات تعبیه شده که در مواقع اضطراری، کل برق هتل را تامین میکند. منبع دو هزار لیتری ذخیره آب همراه با پمپ ایتالیایی از دیگر تجهیزات موتورخانه هتل “آتا” است. در طبقه اول، لابی هتل همراه با فضایی زیبا و تمیز، مبلمانی راحت و تلویزیون LED برای استراحت و پذیرش مسافران و رستوران هتل با ظرفیت 300 نفر مجهز به صندلیهایی با کیفیت و تمام چرم، اماده استقبال و پذیرایی از گرشگران داخلی و خارجی است. البته بایستی این نکته را نیز در نظر داشت که رستوران و تالار هتل دارای مجوز کاربری خدماتی و تجاری از شهرداری “سلماس” است که در صورت لزوم میتوان تغییر کاربری و به صورت صرفا تجاری، استفاده نمود. این هتل دارای سه آشپزخانه است که آشپزخانه مرکزی در زیرزمین و دو آشپزخانه دیگر در طبقات همکف و اول، واقع شده است. علاوه بر بالابری که برای حمل وسایل به آشپزخانه مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد، آشپزخانههای هتل “آتا” دارای تجهیزاتی نظیر کابینتبندی، کبابپز آتشی ( 2 عدد )، اجاق بزرگ ( 8 عدد )، دستگاه سیخشور، فریزر مواد غذایی ( 3 عدد )، یخچال بزرگ ( 3 عدد ) و یخچال ویترینی ( 2 عدد ) است. لازم به ذکر است که ظروف با کیفیت غذا خوری شامل دیس، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و … همراه با لوگوی هتل “آتا” برای ظرفیتی بالغ بر 700 نفر، تعبیه شده است. تالار پذیرایی هتل که در طبقه اول قرار گرفته با ظرفیت 400 نفر دارای محیطی زیبا و جذاب است که با استفاده از لامپهای LED، صندلیهای تمام چرم و میزهای گرد به عنوان مکانی لوکس، آماده میزبانی از مناسبتها و رویدادهای مختلف است. ارتفاع سقف این تالار 4/5 متر است که با سیستم صوتی آلمانی ( دایناکورد ) و رقص نور مرکزی بیسیم و در نهایت سیستم تهویه مرکزی از سقف، تجهیز شده است. همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت صدا نیز از تجهیزات آکوستیک در سقف تالار استفاده میشود. در نهایت بایستی به اتاقهای هتل نیز اشاره کرد. 15 اتاق با ظرفیت 36 تخت اقامتی در ابعادی استاندارد که مورد تائید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته در کنار فضایی خالی بالغ بر 200 متر مربع که جهت افزایش تعداد و ظرفیت اتاقها در نظر گرفته شده است. تمامی اتاقهای هتل “آتا” به تلویزیونهای LED، یخچال، تختهای هتلی با برند استقبال، حمام، سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی و وسایل لازم مطابق با استاندارد هتلهای سه ستاره، مجهز است. سیستمهای تلفن مرکزی، اعلان حریق و دوربینهای مداربسته مستقر در راهروها، لابی، پارکینگ، رستوران، آشپزخانه و همچنین ورودی و خروجیها از دیگر ویژگیهای این هتل است. در پایان بایستی گفت که رنگبندی اتاقهای هتل با استفاده از ترکیب رنگهای کِرِم و قهوهای با طرح چوب صورت گرفته است که محیطی آرام و گرم را برای مسافران محیا مینماید. مدیران، مالکان، بهرهبرداران، سرمایهگذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید این مجموعه هتل و تالار و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند.
ایجاد شده: 23/تیر/1397 آخرین ویرایش: 23/تیر/1397 اخبار داخلی
شرکت اجاره خودروی “ناواران” اولین شرکت واقعی اجاره خودروی کشور با شعار “اولین اجاره خودروی ایرانی به سبک جهانی” در شبکه سراسری کشور با همکاری بسیاری از هتلهای خوب ایران از ابتدای سال 97 شروع به فعالیت کرده است. این شرکت با دارا بودن شبکهای متشکل از 1000 خودروی صفر کیلومتر در سراسر ایران خدماترسانی مینماید. شبکه امداد با 2000 نماینده در کشور با گارانتی زمان امداد کمتر از 30 دقیقه و ارائه هتل به مشتریان در زمان تعمیرات طولانی مدت تا زمان رسیدن خودروی جایگزین از دیگر خدمات این شبکه است. ناواران اولین شرکت اجاره خودروی ایرانی است که از مشتریان چک و سفته و تضامین دست و پاگیر دیگری دریافت نمینماید. موضوع قابل توجه برای هتلداران محترم این است که این شبکه خارج از هتلهای ایران نماینده قبول نمینماید و ایستگاهها و نمایندگان این شرکت فقط در فرودگاهها و هتلهای کشور مستقر هستند. مدیریت “ناواران” در مصاحبه با هتلنیوز عنوان کرد که این استراتژی راهکاری برای رقابت با شرکتهای خارجی و هتلهای زنجیرهای خارجی در آینده است و اینکه میهمانان هتلهای ایرانی میتوانند خودروی مورد نظر خود را از هر هتل تحویل گرفته و به هتل ایرانی دیگر در شهر دیگری تحویل دهند، مزیتی برای ایشان در آینده نزدیک خواهد بود. جهت مشاهده وبسایت و اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمائید. https://navaran.com/
ایجاد شده: 13/تیر/1397 آخرین ویرایش: 13/تیر/1397 اخبار داخلی
کارشناس موضوع نرمافزارهای هتلداری، دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی میداند ولیکن معتقد است از لحاظ زیرساختها، محدودیتهایی در کشورهایی وجود دارد. “علی صابری” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: سیستمهای هتلداری پیش از سال 70 نیز در برخی واحدها فعالیت داشتند که البته فول مکانیزه نبود ولیکن از نیمه دوم دهه 70 نرمافزارهایی تحت مدیریت سیستم عامل Dos با قابلیتهای محدود و سپس در دهه 80 همزمان با پیشرفت تکنولوژی نرمافزارهای هتلداری تحت سیستم عامل ویندوز، تولید و در بازار هتلداری ایران منتشر شدند. به گزارش هتلنیوز ، کارشناس نرمافزارهای جامع هتلداری ابراز داشت: از دهه 90 به بعد استفاده از نرمافزارها تبدیل به امری ضروری، عادی و معمولی در هتلها شده است به شکلی که در شرایط فعلی بین 80 تا 85 درصد از واحدهای اقامتی سراسر کشور اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و … از نرمافزارهای جامع هتلداری استفاده میکنند. “علی صابری” گفت: استفاده صرف از نرمافزارهای هتلداری در مقابل نحوه استفاده و قابلیتهای نرمافزار، دو موضوع کاملا متفاوت است. در دنیای امروزی و همزمان با پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، نرمافزارها دیگر نباید فقط به داخل هتلها بپردازند و باید از هتلها خارج شده و در پی ارتباط بینالمللی با جامعه جهانی باشند. در واقع نرمافزارهای هتلداری در شرایط فعلی چیزی فراتر از سیستم ثبت اطلاعات و ارائه آن به اداره اماکن هستند. وی تصریح کرد: سرفصل اصلی نرمافزارهای هتلداری در دنیای امروز، یکپارچهسازی و اتصال هتل به سیستمهای بینالمللی است. در واقع در موضوع نرمافزارهای هتلداری بایستی از هتل خارج شویم و در پی ارتباطات جهانی و اتصال به سیستمهای رزرواسیون جهانی باشیم که البته این امر در وضعیت فعلی، سهلالوصول نیست. وی در ادامه به مقایسه نرمافزارهای موجود در بازار پرداخت و گفت: نرمافزارهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود به ویژه در زمینه بومیسازی ویکپارچهسازی، دارای مزایایی هستند زیرا هر کشوری دارای قوانین، مقررات، فرهنگ و ارزشهای خاص خود است. برای مثال نرمافزارهای خارجی فاقد سیستم حسابداری و انبارداری دارای اصول خاص ایران بوده و کشور ما نیازمند استفاده از نرمافزارهای بومی و به عبارت دیگر ایرانیزه شده است. صابری افزود: به طور کلی نرمافزارهای هتلداری دارای دو بخش Back Office شامل سیستمهای مالی، حسابداری، اداری، حقوق و دستمزد، کاست کنترل، انبارداری و … و در مقابل بخش Front Office است که به طور مستقیم با میهمان ارتباط دارد. به همین دلیل استفاده از نرمافزارهای خارجی به دلیل عدم استفاده از سیستم های یکپارچه و متفاوت شدن نرم افزار ها در این دو بخش میتواند هتل را دچار چالش کرده و مدیران هتلها را از دسترسی به نیازمندیهای مدیریتی خود دور کرده . کارشناس نرمافزارهای هتلداری دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی دانست و عنوان کرد: صنعت نرمافزارهای هتلداری در ایران از لحاظ دانش تخصصی نه تنها هیچ کمبودی نسبت به رقباری خارجی ندارد بلکه حتی در مواردی، پیشرفتهتر است ولیکن در مقابل مشکلات و موانعی در زمینه زیرساختها وجود دارد که در این میان میتوان به بستر اینترنت اشاره کرد. وی ادامه داد: یکی از مزایای نرمافزارهای هتلداری در خارج از کشور، امکان استفاده از سیستم Cloud ( ابری ) است که در ایران به دلیل محدودیتهای زیرساختی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در زمینه نرمافزارهای هتلداری کمتر به آن پرداخته شده و بسیار برای مجموعه ها مهم است ، بحث کاست کنترل است که تا حدی هتلها و هتلداران را دچار چالش کرده است. علی صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه، ابراز داشت: گروههای هتلداری بینالمللی سالیانه هزینههای زیادی را صرف بهبود و بروزرسانی نرمافزارهای هتلداری میکنند زیرا در دنیای امروزی، نرمافزارهای هتلداری نیز بخشی از فرایند ارائه خدمات و ارزشگذاری به میهمانان محسوب میشوند. در واقع یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات هتلداری، نرمافزارها هستند که اطلاعات تمامی بخشهای یک هتل از جمله آیتمهای هزینه، درآمد، عملکرد پرسنل و میهمانان و … یا به عبارت دیگر کلیه عملکرد هتل و میهمان از طریق آن قابل دسترسی است. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری دنیا فراتر از فعالیتهای ساده عمل میکند و با پرداختن به مواردی مانند CRM و باشگاه میهمانان میتواند در موضوعات مهم بازاریابی، تبلیغات، جذب و بازگشت میهمان عمل کند، موضوعی که در ایران فقط در دو گروه هتلداری به صورت عملی، اجرا میشود.
ایجاد شده: 6/تیر/1397 آخرین ویرایش: 6/تیر/1397 اخبار داخلی
“حمید عسکری آزاد” به عنوان کارشناس موضوع نرمافزارهای مدیریت هتلداری معتقد است، نرمافزارهای خارجی بر خلاف نمونههای داخلی با سیستم هتلداری بینالمللی، سازگار است. به گزارش هتلنیوز “حمید عسکریآزاد” در ابتدا و در رابطه با نحوه عملکرد نرمافزارهای مدیریت هتلداری، اظهار داشت: مدیریت تعداد زیادی از اتاقها همواره باعث به وجود آمدن ماتریسی از علامتهای سوال برای بخشهای مختلف یک هتل علیالخصوص، واحد پذیرش بوده است زیرا از یک سو این اتاقها بایستی به فروش برسند و از سوی دیگر شاهد ارائه درخواستهای متعدد از کانالهای مختلف و در بازههای زمانی متفاوت هستیم. “عسکری آزاد” در خصوص تاریخچه فعالیت نرمافزارهای مدیریت هتلداری در ایران، ابراز داشت: با توجه به آنچه که گفته شد، استفاده از نرمافزارهای مدیریت به مرور زمان و با افزایش تعداد اتاقها و پیچیدگیهای مربوط به آن به یک امر ضروی در هتلهای سطح دنیا و به طبع آن در ایران، تبدیل شد. وی ادامه داد: تولید و استفاده از نرمافزارهای مدیریت هتلداری یا PMS در ایران سابقهای 20 ساله دارد که نسبت به کامپیوتری و هوشمند شدن سایر صنایع، پیشرو بوده است. از نیمه دوم دهه 70 و در ابتدا به سفارش برخی گروههای هتلداری، نرمافزارهایی در ایران تولید و عرضه شدند و امروز پس از گذشت دو دهه، هر کدام از این سیستمها بخشی از بازار صنعت هتلداری کشور را در اختیار خود دارند. کارشناس نرمافزارهای مدیریت هتلداری در خصوص حجم استفاده هتلهای ایران از این نرمافزارها، گفت: تقریبا تمامی هتلها و واحدهای اقامتی 2 تا 5 ستاره از این نرمافزارها در سطوح مختلف و با کیفیتهای متفاوت استفاده میکنند. طبعا هر چه هتلها بزرگتر میشوند، نرمافزارهای مدیریت هتلداری نیز کاملتر و با کارایی بیشتری خواهند بود. وی تصریح کرد: در دنیای امروزی، استفاده از نرمافزارهای مدیریت در هتلها از یک امر ضروری تبدیل به یک نیاز پایهای شده است. “حمید عسکریآزاد” در ادامه اظهارت خود به بررسی تفاوتها و نقاط ضعف و قوت نرمافزارهای مدیریت هتلداری تولید داخل با نمونههای خارجی بومیسازی شده پرداخت و گفت: کلیت کار تمامی نرمافزارهای مدیریت هتلداری، یکسان است و قرار است هتل را مدیریت کنند ولیکن در نوع معماری، نحوه و چگونگی مدیریت، اختلافاتی وجود دارد. “عسگری آزاد” ادامه داد: در تولید نرمافزارهای مدیریت هتلداری هر چه از دانش تخصصی بیشتری استفاده شود، مدیریت هتل نیز با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت. در واقع این نرمافزارها ابزاری هستند برای مدیریت هتل نه اینکه صرفا به عنوان یک ماشین حساب عملکرد مالی داشته باشند. وی افزود: هتل از بخشهای مختلفی نظیر پذیرش، خانهداری، غذا و نوشابه، اداری و مالی، مراسمات و تشریفات و … تشکیل شده است که هر کدام به نوعی با نرمافزار مدیریت هتلداری مرتبط هستند پس در نتیجه یکی دیگر از تفاوتهای موجود میان نرمافزارهای داخلی و خارجی، تنوع بخشهای قابل مدیریت است. “عسگری آزاد” اما تفاوت اصلی را در توانایی تبادل اطلاعات با کانالهای فروش خارجی دانست و گفت: چنانچه نرمافزارهای مدیریت هتلداری از API های تائید شده با آژانسهای بینالمللی از جمله Booking و HRS برخوردار باشند، این ویژگی باعث خواهد شد تا بخشی از اتاقهای هتل نیز از طریق ارتباط با سامانههای جهانی رزرواسیون به فروش برسد که در عملکرد مالی هتل تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی افزود: در نرمافزارهای مدیریت هتلداری خارجی تمام آن چیزی که هتلداران نیاز دارند، طراحی شده و قابل دریافت است. برای مثال علاوه بر اتصال به API های جهانی، سازگاری با نظام بانکداری بینالمللی و سایر سیستمهای مدیریت هتل مانند BMS نیز از دیگر ویژگیهای آنهاست ولیکن در مقابل نرمافزارهای داخلی صرفا مجهز به موارد عمومی و پرکاربرد هستند و سایر موضوعات بایستی به سفارش هتلداران و با پرداخت هزینههای جداگانه، انجام میشود.
ایجاد شده: 31/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 31/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیر هتلآپارتمان “وزرا” در خصوص اقدامات این هتل در زمینه مدیریت پسماند، اظهار داشت: در درجه اول آموزشهای لازم به تمامی پرسنل علیالخصوص بخشهایی مانند کافیشاپ، رستوران و خانهداری که مستقیما با این موضوع در ارتباطند، ارائه میشود. به گزارش هتلنیوز “بهداد شاهزیدی” ابراز داشت: از سوی دیگر با نصب علائم راهنما روی سطلهای زباله و تعیین مسیرهای مشخص سعی کردیم علاوه بر پرسنل، فرهنگسازی برای میهمانان داخلی و خارجی نیز صورت گیرد. وی افزود: پس از آموزش و فرهنگسازی، قراردادی با شهرداری منطقه در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زبالهها منعقد شد تا این مواد از هتل جمعآوری شود. “شاهزیدی” در پایان گفت: امیدوارم شهرداری نیز به تعهدات خود در زمینه بازیافت این مواد پایبند باشد تا با تکمیل زنجیره مدیریت پسماند شاهد بازخوردهای مثبت آن در سطح جامعه باشیم.
ایجاد شده: 30/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 30/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “علی رحیمپور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتلنیوز با “علی رحیمپور” را در ادامه مشاهده مینمایید. آزادسازی نرخگذاری هتلها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخگذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی میتوانیم برای سرمایهگذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سالهای 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتلهای یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامهای در این خصوص به هتلهای سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که میتوانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخگذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیمپور” تصریح کرد: موضوع نرخگذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایهگذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه میشود ولی نرخ آن را دولت تائید میکند. وی تاکید کرد: بایستی نرخگذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایهگذاران، مالکان، بهرهبرداران و نهایتا تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاشها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیدهای تربیت کند. “رحیمپور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایهگذاران به دلیل هزینههای بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزشدیده در هتلها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بینالمللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایتمندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتلها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت میکند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سالهای اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزشهای ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزشهای بینالمللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانهمسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت میشود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابانخوابی و خیابانخوابی “علی رحیمپور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمیپذیرد. برای مثال میتوانیم برای کارکنان دستگاههای دولتی و کارگران فعال در سایر بخشها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سختگیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سختگیریهای بسیاری از سوی دستگاههای نظارتی مانند پلیس اماکن صورت میگیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیتهای موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتلها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتلهای هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیمپور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتلهای جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب میشود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربریهای عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایهگذاران قرار میگیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتلها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتلنیوز به بوروکراسی اداری دستگاههای تصمیمگیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایهگذاران و بهرهبرداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که میتوان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بینالمللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتلهای جدید تحت برند بینالمللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت میشود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیجهای هتلی و گردشگری خواهند نمود.
ایجاد شده: 7/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران ایران، تاکید کرد: تحریم ایران در Booking با توجه به حجم رزروهایی که از طریق این وبسایت انجام میشد، صادرات گردشگری کشورمان را به مخاطره نمیاندازد و تاثیری بر روی آن ندارد. به گزارش هتلنیوز ، دکتر “جمشید حمزهزاده” اظهار داشت: هتلهای ایران هیچ وقت نتوانستند با این شرکت مستقیم کار کنند چون اصلیترین مشکل، نقل و انتقال پول بود که هرگز حل نشد. در واقع رزرواسیون هتلهای ایران در بویکنگ نیمهآنلاین و از طریق واسطه انجام میشد و مسافر خارجی نمیتوانست پرداخت و یا رزرو خود را کامل انجام دهد. وی افزود: هر چنداضافه کردن نام ایران به این وبسایت، مزیتهایی برای هتلها داشت ولیکن سیستم رزرواسیون آنلاین زمانی در گردشگری ما معنا پیدا میکند که تمام فرایند آن کامل انجام شود. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان، گفت: درحال حاضر هیچ سامانهی رزرواسیونی نیست که مسافران خارجی از طریق آن مستقیم پول واریز کنند و رزرو مورد نیاز خود را در ایران کامل انجام دهند.
ایجاد شده: 5/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 5/خرداد/1397 اخبار داخلی
سرپرست دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی معتقد است در بخش سرمایهگذاری خارجی آنقدر اتفاقات چشمگیر نیفتاده که حالا با خروج ترامپ از برجام نگران برهم خوردن آن باشیم. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرکل مجامع و تشکلهای مردم نهاد معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: سرمایهگذاری از سوی کشورهای خارجی بهویژه کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا آنقدر چشمگیر نبوده که بخواهیم بگوییم پس از خروج برجام، تاثیر منفی بر این روند گذاشته است. به گزارش هتلنیوز “جلال تاجیک” مهمترین سرمایهگذاران خارجی حاضر در صنعت گردشگری ایران را از کشورهای منطقه معرفی کرد و گفت: سرمایهگذاران کشورهای عربی از قبل برجام نیز در مشهد حضور داشتند و در هتلسازیهای این شهر و همچنین فرودگاه امامخمینی(ره) ورود داشتهاند که هنوز هم به فعالیت خود ادامه میدهند. وی افزود: در سال نخست امضای برجام با هجوم سرمایهگذارانی که نیت سرمایهگذاری در کشور را داشتند مواجه بودیم؛ اما این به آن معنا نبوده که همگی، سرمایههایشان را وارد کشور کردند، بلکه بیشتر این فعالیتها روی کاغذ صورت گرفت و در عمل شاهد اتفاقات دیگر بودیم. “حسیناله بداشتی” در پایان گفت: نزدیک به ۲۸ ماه از برجام میگذرد. در این مدت چه تعداد سرمایهگذار خارجی وارد شده بود که حالا قصد خروج داشته باشند؟ برجام در بخش گردشگری، تنها در ورود گردشگر خارجی اثرگذار بوده اما در بخش سرمایهگذاری خارجی آنقدر اتفاقات چشمگیر نیفتاده که حالا با خروج ترامپ از برجام نگران برهم خوردن آن باشیم.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی