نتایج جستجو...
برگزاری نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر گردشگری

برگزاری نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر گردشگری

نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون گردشگری کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های موجود میان این تشکل حرفه‌ای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علی‌اصغر مونسان " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست ضمن تشکر از جامعه هتلداران به دلیل همکاری که در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند، بیان کرد: «فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خود را با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجه‌ای کشور کردیم تا در کمیسیون‌های مختلف و صحن دولت هر کاری که می‌شود انجام دهیم، انصافا نیز انجام دادیم.» او افزود: «موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «هدف ما از برگزاری این نشست، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.» میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه این جلسه بیان کرد: «متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است، در ایام نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال‌ هتل‌ها ۲۵ درصد بود. مسافرت‌هایی که در ایام نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. گردشگر تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آن‌ها عمدتا به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.» او افزود: «یکی از مشکلات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به اینکه درآمد هتل‌ها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور می‌شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.» حمزه‌زاده تصریح کرد: «اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد می‌شود. همچنین تقاضا داریم با توجه به شرایط شغلی کارمندان، هتل‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.» رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: «در بسته‌های حمایتی که تصویب شد، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماه‌های اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اخذ مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این‌گونه بود. همچنین در مورد بیمه نیز همین‌طور و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.»

ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " مصطفی مرزبان "  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد. وی تصریح کرد: علاوه بر خسارت‌های مالی، تعداد قابل توجهی از مشاغل فعال در حوزه گردشگری از بین رفت و تعداد بسیاری از نیروها تعدیل شدند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در حوزه گردشگری متاسفانه بسته‌های بانکی و تسهیلات کم بهره در اختیار سرمایه‌داران نیست، طولانی بودن روند سرمایه‌گذاری در این بخش بسیاری از علاقمندان به سرمایه‌گذاری را فراری داده است. مرزبان افزود: استان مرکزی از نظر صدور مجوز موافقت اصولی در بین استان‌های کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. وی حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان را ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب ۲۶ پرونده اعلام و اظهار کرد: چنانچه این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر بنشیند، ۳ هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع دستی گفت: در حال حاضر از ۲۷۰ رشته صنایع دستی ۱۱۰ رشته در استان فعال است که در سال جاری احیای رشته چلنگری، کرباس‌بافی، فولاد جوهری از طریق آموزش و تربیت مربی در دستور کار قرار گرفته است. مرزبان افزود: بیش از ۸ هزار هنرمند در رشته‌های صنایع دستی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و ۴۰۰ نفر زیر پوشش بیمه روستایی هستند. وی ادامه داد: سال گذشته انتقاداتی به وضعیت مقبره آقا نورالدین اراکی در اراک شد که باید گفت این مقبره از آثار ثبتی است، متاسفانه در زمانی که اطراف مقبره به منظور ساماندهی تخریب شد، وضعیت هدایت آب‌های سطحی به درستی پیش‌بینی نشده بود، همین مسئله موجب شد آب های جاری آسیب‌هایی را به پایه بنا وارد کند، ضمن اینکه سقف بنا نیز به دلیل عدم مرمت در حال تخریب بود، پس از رسیدگی به موضوع نشستی را با مسوولان شهرداری برگزار کردیم و مقرر شد با همکاری اوقاف و شهرداری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت این بنا از سوی شورای شهر تخصیص یابد و میراث فرهنگی با تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به مرمت آن اقدام کند که شرح خدمات تهیه شدهوطبق تفاهم نامه از محل اعتبارات ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
انتظار معجزه برای صنعت توریسم ترکیه

انتظار معجزه برای صنعت توریسم ترکیه

 کارشناسان معتقدند که برنامه ریزی دولت برای بازگشایی کامل بازار توریسم پس از پایان قرنطینه ۱۸ روزه، خوشبینانه است و ترکیه هنوز برای پذیرایی از میلیون‌ها گردشگر خارجی آمادگی ندارد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، کمتر از یک هفته از قرنطینه ۱۸ روزه ترکیه سپری شده و شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه، با کاهش چشمگیری مواجه شده است. با این حال، شمار تلفات بالاست و تناقض واقعی اینجاست که وضعیت کنونی نمی تواند همچون یک قرنطینه و تعطیلی جدی تلقی شود. چرا که چند میلیون نفر از شهروندان فعال در بخش های صنعت، تولید و خدمات، برای ادامه کار همیشگی خود، مجوز تردد دریافت کرده اند و به گواه گزارشگران شبکه های تلویزیونی ترکیه، در اغلب کلانشهرها و به ویژه در استانبول، آنکارا، ازمیر و چندین شهر دیگر، هنوز هم ازدحام نگران کننده ای در خیابان ها و وسایل حمل و نقل عمومی مشاهده می شود و در مترو، اتوبوس و مینی بوس ها، می توان ده ها هزار شهروند ترکیه ای را مشاهده کرد که به صورت ایستاده و به هم چسبیده، هدف اصلی قرنطینه و اصل فاصله گذاری را به چالش می کشند. آمارها چه می گویند؟ در ایام اوج و رکوردزنی شیوع کرونا در ترکیه، مقامات بهداشتی این کشور، ابتلای 67 هزار نفر به کرونا در بازه زمانی 24 ساعته را ثبت کردند که رقمی بسیار نگران کننده بود. اما حالا این رقم به مرز 25 هزار نفر در شبانه روز رسیده که یک کاهش ابتلای جدی و چشمگیر است، اما مساله نگران کننده اصلی این است که با وجود کاهش آمار مبتلایان، شمار تلفات بالاست و در 24 ساعت اخیر در ترکیه، 347 بیمار کرونایی، جان خود را از دست داده اند. وزارت بهداشت ترکیه در روزها اخیر، همواره شمار بالایی از انجام تست را ثبت کرده و این عدد بین 245 هزار مورد تا 300 هزار مورد در شبانه روز، در نوسان بوده و در 24 ساعت اخیر در ترکیه، 244 هزار تست کرونا انجام شده و از آغاز شیوع کرونا در ترکیه تا امروز، جمعاً 48 میلیون تست انجام شده که با توجه به جمعیت 84 میلیون نفری ترکیه، رقم قابل توجهی است. از آغاز دوران شیوع کرونا تاکنون در ترکیه 4 میلیون و 900 هزار نفر مبتلا شده و شمار فوت به عدد 41 هزار و 191 نفر رسیده است. ترکیه و حواشی سیاسی و عقیدتی کرونا در اثنای اعمال تعطیلی 18 روزه کرونایی در ترکیه، دولت دستور داد که فروش مشروبات الکلی در کلیه فروشگاه ها حتی به صورت بطری و بسته بندی و به منظور انتقال به منازل، ممنوع شود. این تصمیم دولت، واکنش های منفی فراوانی به دنبال آورد و برخی از احزاب مخالف دولت، اعلام کردند این هم ترفند جدیدی از سوی حزب عدالت و توسعه برای از بین بردن لائیسم و حکمفرما کردن یک ساختار سیاسی و اجرایی مبتنی بر حکومت دینی در ترکیه است. اما مقامات دولت اردوغان اعلام کرده اند که ممنوع کردن فروش مشروبات الکلی، دلیل دیگری دارد و کشورهایی همچون هندوستان، فرانسه، تایلند و آفریقای جنوبی نیز دست به چنین اقدامی زده اند. توجیه و استدلال این کشورها، این است که به طور معمول، درصدی از مصرف کنندگان مشروبات الکلی، یا دچار مسمومیت و بیهوشی شده و به بیمارستان می روند و یا بر اثر نزاع و درگیری به بیمارستان می روند و در نتیجه، بیمارستان ها و مراکز درمانی که به شدت با کرونا درگیر هستند، با بار اضافی و مشکلات مضاعف روبرو می شوند. یکی دیگر از حواشی اخیر قرنطینه 18 روزه در ترکیه، سرپیچی برخی از گروه های دینی از ممنوعیت اجتماع در مساجد است. دولت ترکیه تصمیم گرفت، اقامت نمازهای شبانه تراویح در مساجد ممنوع شود و برای ایام اعتکاف نیز، امکان تجمع وجود نداشته باشد. اما گروه دینی فرقان به رهبری آلپ ارسلان کویوتلو از پیروان خود خواست در مساجد کلانشهر آدانا اجتماع کنند و اعتکاف را همچون سالیان گذشته انجام دهند. خود کویوتلو و پسرش نیز در این مراسم شرکت کردند و اجتماع صدها تن از هواداران او در چند مسجد آدانا و همچنین در گازی عنتاب، کار را به جایی رساند که پلیس برای متفرق کردن مردم، از نیروی ویژه ضربت استفاده کرده و حتی در شبستان مسجد، گاز خردل به کار بگیرد. کویوتلو نیز همراه با فرزند و چند تن از همراهانش، بازداشت و به پاسگاه پلیس منتقل شد. توریست ها بیایند، یا بمانند پشت در؟ ترکیه در دو سال اخیر با مشکلات اقتصادی بزرگی روبرو شده که البته بنا به نظر کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی ترکیه، تنها بخشی از این مشکلات به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا است و از دست رفتن منابع ارزی بانک مرکزی، به خاطر سوءتدبیر دولتمردان و مسئولان اقتصادی است. اما در هر حال، مساله این است که ترکیه به شدت نیازمند ارز است و درآمدهای بخش گردشگری، یکی از مهم ترین سرچشمه های تامین ارز برای دولت ترکیه است. در نتیجه یکی از اهداف و انگیزه های مهم اعلام تعطیلی و قرنطینه 18 روزه، این بود که ترکیه هر چه زودتر با بهبود نسبی و بهتر شدن وضعیت عمومی، برای پذیرایی از میلیون ها توریست خارجی مهیا شود. کارشناسان معتقدند که برنامه ریزی دولت برای بازگشایی کامل بازار توریسم پس از پایان قرنطینه 18 روزه، مبتنی بر یک نگرش خوشبینانه است و ترکیه هنوز برای پذیرایی از میلیون ها گردشگر خارجی آمادگی ندارد. روزنامه قرار امروز در تیتر و عکس صفحه نخست به این موضوع پرداخته و نوشته است: «هدف، معجزه در 12 روز». در توضیح گزارش این روزنامه، به این مساله اشاره شده که رساندن میزان ابتلا به کرونا از 67 هزار نفر در شبانه روز به عدد 25 هزار نفر، یک پیروزی ارزشمند است. اما اردوغان و وزیر فرهنگ و گردشگری، هر دو اعلام کرده اند که در روز آخر قرنطینه 18 روزه، شمار مبتلایان به 5 هزار نفر در 24 ساعت خواهد رسید و در این صورت، ترکیه می تواند پذیرای میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف جهان شود. اما کارشناسان معتقدند که فقط 12 روز به پایان مدت قرنطینه مانده و بسیار بعید است که میزان ابتلا به یک باره از عدد 25 هزار نفر، با کاهش 80 درصدی به عدد 5 هزار نفر برسید و چنین چیزی به این معنی است که مقامات بهداشتی و سیاسی ترکیه در انتظار یک معجزه بزرگ نشسته اند که به شکل ناگهانی و باورنکردنی، صنعت توریسم ترکیه را نجات دهد.

ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
برگزاری اولین دوره آموزشی راهنمایان طبیعت‌گردی در شهرستان آران و بیدگل

برگزاری اولین دوره آموزشی راهنمایان طبیعت‌گردی در شهرستان آران و بیدگل

به گزارش هتل نیوز ، " سیدحسین‌ چاکری‌بادی " رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل گفت:  «این دوره آموزشی در راستای سامان‌دهی و توسعه صنعت گردشگری شهرستان و توانمندسازی نیروهای بومی در حوزه گردشگری شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.» او افزود: «این دوره آموزشی مهارت محور بوده و به‌صورت تئوری و عملی و در مدت زمان شش ماه برگزار می‌شود.» رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: «به شرکت کنندگان در این دوره، در صورت قبولی در آزمون پایان دوره، گواهینامه و کارت راهنمای طبیعت‌گردی اعطا می‌شود.» چاکری‌بادی گفت: «شهرستان آران و بیدگل دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری است که می‌توان به مواردی شامل بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، خانه‌های تاریخی، قلعه‌ها، کاروانسراها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که شاخص‌ترین آنها دریاچه نمک، کویر مرنجاب، کویر سیازگه، منطقه چاه عروس، محوطه باستانی ویگل، شهرهای زیرزمینی نوش‌آباد، سفید شهر، چاله‌های سنبک و چارطاقی اشاره کرد.»

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
هواپیمایی سنگاپور، مهمان‌نواز‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا

هواپیمایی سنگاپور، مهمان‌نواز‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، تعامل فرد به فرد با مشتریان، یکی از مهم‌ترین خصوصیات شرکت‌های خدماتی، به خصوص شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، بانک‌ها، مراکز آموزشی و ... است. این تعامل باعث شده تا «مهمان‌نوازی کل‌نگر» به یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت‌های خدماتی تبدیل شود. مهمان‌نوازی کل‌نگر، رویکردی است که در آن «کل بخش‌ها و کارمندان شرکت به گونه‌ای رفتار می‌کنند که با مهمانان شخصی‌شان رفتار می‌کنند». به قول جِف بِزوس، مدیرعامل آمازون: «ما فکر می‌کنیم مشتریان، مهمانان ما هستند و برای همین، هر روز سعی می‌کنیم از روز گذشته بیشتر به آن‌ها خوش بگذرد» یکی از شرکت‌هایی که توانسته رویکرد «مهمان‌نوازی کل‌نگر» را به خوبی پیاده‌سازی کند، شرکت هواپیمایی سنگاپور است. واحد بازاریابی شرکت هواپیمایی سنگاپور موظف است تا برای «خلق ارزش‌های بیشتر برای مشتریان و ارائه خدماتی فراتر از انتظار آنها» برنامه‌ریزی و برنامه‌ها را با کمک واحد‌های دیگر شرکت اجرا کند. برای مثال، هواپیمایی سنگاپور، نخستین شرکتی در دنیا بود که برای هر صندلی، یک مانیتور و سیستم تفریح شخصی نصب کرد تا به مسافران در طول پرواز، بیشتر خوش بگذرد‌. شرکت برای این که مسافران از غذای داخل هواپیما بیشتر لذت ببرند، سیستم خاصی را در تمام هواپیماهایش نصب کرده و با کمک آنها، فشار و رطوبت هوای داخل کابین را می‌سنجد. سپس نتایج سنجش در اختیار واحد کیترینگ شرکت قرار می‌گیرد تا بر اساس آن، اندازه ادویه‌های غذا در هر مسیر را مشخص کند، چون شرکت می‌داند که مزه غذا در طول پرواز به فشار و رطوبت داخل کابین بستگی دارد. شرکت هر ماه برنامه‌های آموزشی مفصلی را برای شش گروه از کارمندانش که بیشترین تاثیر را بر تجربه مشتریان از پرواز دارند، برگزار می‌کند. این شش گروه عبارتند از: مهمانداران، مهندسان پرواز، کارگران فرودگاهی، کارمندان نظافت هواپیما، نیرو‌های فروش و کارمندان بخش پذیرش مسافر. شرکت قانون خاصی را برای تخصیص بودجه خود دارد که نام آن را قانون ۴۰-۳۰-۳۰ گذاشته است. طبق این قانون، ۴۰ درصد منابع شرکت، صرف آموزش کارکنان، ۳۰ درصد صرف بازبینی و بهبود فرایند‌های خدمت‌رسانی شرکت و ۳۰ درصد هم صرف توسعه خدمات جدید می‌شود.

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
ساخت هواپیمای مسافربری تمام برقی

ساخت هواپیمای مسافربری تمام برقی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، اواخر هفته گذشته، کمپانی آمریکایی Bye Aerospace اعلام کرد که قصد دارد یک هواپیمای مسافربری تمام برقی با نام تجاری Bye Electric eFlyer 800 را روانه بازار کند که می‌تواند رویای تجاری سازی هواپیما‌های مسافربری برقی را به حقیقت بدل کند. کمپانی آمریکایی Bye Aerospace، روز پنجشنبه 22 آوریل (2 اردیبهشت) از برنامه ورود خود به بازار هواپیمایی تجاری با پروژه ساخت هواپیمای eFlyer 800 رونمایی کرد. این هواپیما، یک پرنده کاملاً برقی است که از یک جفت موتور الکتریکی Safran Engineus نیرو می‌گیرد. این دو موتور قادر هستند یک هواپیمای کوچک با ظرفیت هفت مسافر و دو خلبان را در پرواز‌های تا 500 نانومتر در 320 گره، به آسانی پشتیبانی کنند. این بدان معناست که این هواپیما قادر است به راحتی با هواپیما‌های مشابه توربوپراپ موجود مانند Beech King Air 260 و Daher TBM 910، که البته کمتر از یک سوم آن برد دارند، رقابت کند. شرکت Bye Aerospace که در دنور ایالات متحده مستقر است، در خصوص این هواپیمای برقی خود اعلام کرد که انتظار دارد ظرف مدت سه تا چهار سال آینده تمام گواهینامه‌های لازم برای این طرح تجاری خود را دریافت کند، با این همه، از هم اکنون قرارداد‌های پیش خرید این هواپیما را با چندین شرکت تاکسی هوایی، چارتر و جابجایی محموله‌های پستی در ایالات متحده و اروپا منعقد کرده است. این شرکت در حال حاضر مشغول پروسه دریافت گواهینامه نوع FAA Part 23 برای مدل eFlyer 2 دو صندلی خود است که عمدتا برای آموزش پرواز استفاده خواهد شد. این شرکت همچنین در حال توسعه این هواپیما به یک هواپیمای چهار سرنشین eFlyer 4 است که می‌تواند برای مأموریت‌های تاکسی هوایی و باری و همچنین برای آموزش پرواز پیشرفته‌تر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین هر دو مدل eFlyer توسط موتور‌های Safran پشتیبانی می‌شوند که دارای قدرتی از 50 کیلووات تا 500 کیلووات / 1 مگاوات هستند. این موتور‌ها با سیستم توزیع برق و محافظت از شبکه شرکت فرانسوی GeneusGRID عرضه می‌شوند. طبق گزارش ها، انتظار می‌رود هواپیمای جدید eFlyer 800 از باتری‌های لیتیوم گوگردی جدیدی که توسط کمپانی Oxis Energy مستقر در انگلستان تولید می‌شود، بهره بگیرید و شرکت Bye Aerospace نیز مدعی است که به دنبال دستیابی به زمان 20 تا 30 دقیقه برای شارژ مجدد این باتری‌ها است. طبق گفته شرکت انگلیسی Oxis، نسل اول این باتری‌ها دارای انرژی ویژه 450 Wh / kg و چگالی انرژی 550 Wh / L هستند. این شرکت معتقد است که می‌توان تا اواخر سال 2023 این میزان را به 550 وات بر کیلوگرم و 700 وات بر لیتر رساند و سپس تا سال 2026 به 600 وات بر کیلوگرم و 900 وات بر لیتر، دست یافت. به طور کلی، بسیاری از کارشناسان، سطح انرژی حدود 400 وات بر کیلوگرم را نقطه عطف ساخت باتری‌های یون لیتیوم برای هواپیما‌های برقی می‌دانند. در حال حاضر، سطح معمول در این صنعت، حدود 220 تا 250 وات بر کیلوگرم است. Bye Aerospace ادعا می‌کند که هزینه‌های عملیاتی eFlyer 800 در مقایسه با جت‌های توربوپراپ، یک پنجم خواهد بود؛ بر اساس این فرض که هزینه برق کمتر از سوخت خواهد بود و موتور‌های الکتریکی نسبت به موتور‌های توربوپراپ به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. جورج بای، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Bye Aerospace در این خصوص گفت: eFlyer 800 اولین هواپیما با پیشرانه کاملاً الکتریکی است که به عملکرد توربوپراپ، ایمنی بدون دی اکسید کربن و هزینه‌های عملیاتی بسیار کم دست می‌یابد. این نوع صرفه جویی در هزینه‌ها و کسب عملکرد قابل توجه، توسط سیستم پیشرانه الکتریکی و فناوری پیشرفته سلول باتری امکان پذیر است که منجر به تراکم قابل توجه انرژی می‌شود. Bye Aerospace تاکنون قیمت دقیق هواپیمای جدید eFlyer 800 را اعلام نکرد، اما در گفتگو با نشریه فوربس، مدیر این شرکت اعلام کرد که قیمت آن با هواپیمای King Air 260 که کمی بالاتر از 6 میلیون دلار است، برابر خواهد بود. از دیگر اطلاعات منتشر شده درباره این هواپیمای برقی جدید، می‌توان به توان حمل بار به میزان حداکثر 700 کیلوگرم اشاره کرد، اما برای مثال از عملکرد این هواپیما بر روی باند پرواز و اینکه برای پرواز و فرود به چه طول باندی احتیاج دارد، اطلاعی در دست نداریم. شرکت سازنده همچنین اعلام کرده است که نمونه کوچکتر هواپیما‌های eFlyer توانسته اند صدای کمتری به میزان 30 دسی بل، از هواپیما‌های با پیستون یا توربوپراپ تولید کنند. در ماه نوامبر گذشته، گروه Aerospace9 کره جنوبی یک همکاری استراتژیک با Bye Aerospace را آغاز کرد که به گفته شرکت آمریکایی، شامل سرمایه گذاری در شرکت آمریکایی و قرارداد خرید 300 هواپیما است. این قراداد خرید شامل 150 فروند هواپیمای eFlyer 2s و 148 فروند هواپیمای eFlyer 4s به همراه دو نمونه از مدل جدید بزرگتر eFlyer 800 بود که در آن زمان با عنوان Envoy نامیده می‌شد. در ماه مارس، شرکت Textron که امتیاز ساخت خانواده هواپیما‌های King Air را در اختیار دارد، قصد خود را برای ورود به بخش هواپیمایی الکتریکی اعلام کرد. این گروه آمریکایی تأیید کرد که بخش جدیدی به نام Textron eAviation برای ساخت این نوع هواپیما‌ها را ایجاد کرده است، اما از ارائه جزئیات برنامه‌های خود برای این سرمایه گذاری جدید خودداری کرد. در ژوئن 2019، شرکت فرانسوی داهر از همکاری با Safran و Airbus برای توسعه یک نسخه هیبریدی-الکتریکی از هواپیما‌های خانواده TBM تحت برنامه EcoPulse خبر داد. این طرح شامل اضافه کردن شش موتور الکتریکی Safran با پروانه‌های روی بال است که همزمان با موتور‌های موجود توربوپراپ Pratt & Whitney PT6A که به عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند، حرکت می‌کنند. تمام این شرکت‌ها قصد دارند تا هواپیمای آن‌ها اولین پرواز خود را تا سال 2022 به انجام برساند، اما در واقع تمام این طرح‌ها یا شامل یک هواپیمای با پیشرانه ترکیبی است و یا یک هواپیمای کوچک که عملاً نمی‌توان آن را برای حمل مسافر مناسب دانست؛ بنابراین Bye Electric eFlyer 800 اگرچه ممکن است دیرتر از مدل‌های رقیب خود به پرواز درآید، اما بیش از رقبای خود به یک هواپیمای مسافربری تمام برقی شباهت دارد و این چیزی است که می‌تواند رویای رسیدن به هواپیما‌های الکتریکی مسافربری بزرگ را تحقق بخشد.

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده از مجموع ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری که اطلاعات آن‌ها تا سال ۹۸ ثبت شده، تنها ۴۲۱ واحد استانداردسازی شده و گواهی کیفیت گرفته‌اند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، کیفیت و قیمت هتل‌ها در ایران همواره محل بحث بوده است؛ اعتقاد عمومی برخلاف نظر هتلداران ایران، بر این است که کیفیت هتل‌ها مطابق با استاندارد جهانی نیست و قیمت هتل‌ها، فراتر از کیفیت و خدمات آن‌ها بوده است. اینک آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چنین باوری را تایید می‌کند. در سالنامه آماری این وزارتخانه آمده که از مجموع ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری که اطلاعات آن‌ها تا سال ۹۸ ثبت شده است، تنها ۴۲۱ واحد گواهی کیفیت گرفته‌اند که سهم هتل‌ها ۱۵۲ واحد، متل‌ها ۵ واحد، مهمانپذیرها ۱۵۲ واحد، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی ۱۰۷ واحد و  سفره‌خانه‌های سنتی ۵ واحد بوده است. وضعیت کیفیت یا استانداردسازی هتل‌ها به تفکیک در سال ۹۸ نیز این‌گونه گزارش شده است: از مجموع ۱۲۷۳ هتل در کشور ۱۵۲ هتل گواهی کیفیت گرفته‌اند که حدود ۱۲ درصد هتل‌ها را شامل می‌شود. سهم هتل‌های پنج‌ستاره از این مجموعه ۸ واحد، چهارستاره ۱۸ واحد، سه‌ستاره ۴۳ واحد، دوستاره ۵۰ واحد و یک ستاره ۳۳ واحد بوده است. هرچند هتلداران بر این عقیده‌اند که این گواهی لزوما کیفیت خدمات سایر مراکز اقامتی و گردشگری را زیر سوال نمی‌برد. اما نظر برخی گردشگران خارجی که از این هتل‌ها به ویژه هتل‌هایی با ستاره بالا در ایران استفاده کرده‌اند عموما غیر از این بوده است. البته در سال‌های اخیر ساخت هتل‌بوتیک‌ها و اضافه شدن اقامتگاه‌های سنتی با تغییر کاربری بناهای تاریخی، کمبود زیرساخت استاندارد را تا حدی جبران کرده، اما سطح کیفیت خدمات و آموزش و استانداردسازی نیروی انسانی در مراکز اقامتی همچنان محل انتقاد است. این انتظار می‌رفت که هتل‌ها در سال خلوت کرونا به به‌سازی آموزش نیروی انسانی و کیفیت خدمات روی آورند که به نظر می‌رسد کاهش درآمد و کمبود مسافر، هتل‌ها را بیشتر به سمت تعطیلی کشانده تا ارتقای خدمات. براساس گزارش آماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا سال ۹۸ بالغ بر ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری در کشور تاسیس شده که سهم بومگردی‌ها با ۲۰۶۳ واحد بیشتر از سایر اقامتگاه‌ها در کشور بوده است. تا آن سال، ۱۲۷۲ هتل، ۶۸۸ هتل‌آپارتمان، ۱۳۰۱ مهمانپذیر، ۶۳ متل، ۱۴۳ پانسیون، ۱۱۳ اقامتگاه سنتی و ۳۸۹ مجتمع گردشگری مجوز گرفته‌اند. بیشترین تمرکز اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های گردشگری در استان خراسان رضوی با ۱۰۰۹ واحد و کمترین تعداد مراکز اقامتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ واحد بوده است. استان‌های کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد بومگردی را در کشور دارند. قم با یک واحد بومگردی کمترین تعداد بومگردی در کشور را تا سال ۹۸ داشته است. همچنین ۲۱۱۴ مجتمع پذیرایی بین‌راهی موجود است که کهگیلویه و بویراحمد با هفت واحد و سیستان و بلوچستان با شش واحد بین‌راهی کم‌برخوردارترین هستند. استان مازندران با ۴۰۶ واحد بیشترین تعداد بین‌راهی‌ها را در کشور دارد. تعداد سفره‌خانه‌های سنتی که تا سال ۹۷ از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز گرفته‌اند تا سال ۹۷ به عدد ۶۱۹ واحد رسیده است که تهران با ۱۶۳ واحد بیشترین تعداد سفره‌خانه را در بین استان‌ها دارد.

ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
چرنوبیل به مقصد گردشگری تبدیل میشود

چرنوبیل به مقصد گردشگری تبدیل میشود

در سالگرد فاجعه چرنوبیل روایتی تصویری از این مکان که برای ثبت در میراث جهانی یونسکو معرفی شده منتشر شده است.به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از گاردین، در سی و پنجمین سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، «گلب گارانیج»، عکاس رویترز تصاویری را از محوطه نیروگاه هسته‌ای متروکه‌ چرنوبیل ثبت کرده است. یک نیروگاه هسته‌ای بدون استفاده‌ محصور در میان زمین بایر، آوار و ساختمان‌های متروکه چیزی نیست که اغلب مردم از یک میراث جهانی یونسکو در ذهن دارند اما اوکراین خواستار ثبت چرنوبیل در فهرست میراث جهانی یونسکو است. دولت اوکراین به امید این‌که به رسمیت شناخته شدن چرنوبیل به عنوان میراث جهانی یونسکو بودجه و گردشگران بیشتری برای این مکان فراهم خواهد کرد روند درخواست اضافه شدن چرنوبیل به این فهرست را آغاز کرده است. تلفات اولیه این حادثه ۳۱ کارگر کارخانه و آتش‌نشان بود که اغلب به دلیل مشکلات حاد ناشی از تشعشعات جان خود را از دست دادند. هزاران نفر نیز بعدها به دلیل بیماری‌های مرتبط با تشعتشات جان‌شان را از دست دادند؛ با این حال در مورد شمار دقیق مرگ و آسیب‌های جسمی بلندمدت ناشی از این حادثه اختلاف نظر وجود دارد. وزیر فرهنگ اوکراین بیان کرده است: « معتقدیم اضافه کردن چرنوبیل به فهرست جهانی یونسکو مهم‌ترین و نخستین قدم به سوی تبدیل کردن این مکان به عنوان مقصدی محبوب برای تمام بشریت است.» به گفته وزیر این کشور، پیش از آن‌که درخواست ثبت مکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ارسال شود باید مکان مورد نظر ابتدا در فهرست میراث تاریخی و ملی کشور قرار بگیرد.  بنابراین اخیرا روند اضافه کردن یک رادار نظامی عظیم که در دهه ۷۰ میلادی در نزدیکی چرنوبیل ساخته شده به فهرست ملی این کشور آغاز شده است. بخش اعظمی از محوطه اطراف این نیروگاه هسته‌ای را ساختمان‌های متروکه تشکیل می‌دهد. اکنون تمام ساختمان‌های «پریپیات» شهر ارواحی که زمانی خانه ۵۰هزار نفر بود به بازسازی احتیاج دارند. وزیر فرهنگ اوکراین درباره بازگشت دوباره گردشگران به چرنوبیل ابراز امیدواری کرده است. پیش از آن‌که همه‌گیری ویروس کرونا سفرهای بین‌المللی را متوقف کند چرنوبیل به مکان محبوبی برای گردشگران ماجراجو تبدیل شده بود. مینی‌سریال «اچ بی او» نیز در افزایش بازدیدکنندگان از نیروگاه چرنوبیل و محوطه اطراف آن بسیار تاثیرگذار بود.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
توریسم‌ درمانی؛ یاریگر تحقق اقتصاد مقاومتی

توریسم‌ درمانی؛ یاریگر تحقق اقتصاد مقاومتی

گردشگری سلامت گرچه در گذشته بیشتر جنبه پزشکی و فرهنگی داشت، اما امروزه با صنعت دانستن آن و داشتن چشم‌انداز و اقدامات متناسب در این راستا می‌توان درآمدزایی، کارآفرینی و ارزآوری بالایی به کشور داشت. بر همین اساس، از یکسو داشتن برتری نسبی در حوزه پزشکی و نیروی متخصص نسبت به کشورهای همسایه و از سوی دیگر جاذبه‌های طبیعی یاری‌رسان و مکمل حوزه درمان همچون چشمه‌های جوشان آب گرم، طب سنتی و نمک درمانی نیز می‌تواند کشور را در حرکت به سوی اقتصاد غیرنفتی و داشتن درآمدهای پایدار ناشی از گردشگری سلامت سوق دهد. بر همین اساس گردشگری را می‌توان یکی از راه‌های تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی دانست. در واقع گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی، سومین صنعت پولساز دنیا محسوب می‌شود که یکی از زیر شاخه‌های آن به گردشگری سلامت ارتباط دارد. آنچه حوزه گردشگری سلامت را برای کشورهای تحت تحریم مانند جمهوری اسلامی ایران جذاب و بااهمیت می‌کند، تأثیر پذیری اندک این صنعت از سیاست‌های تحریمی کشورهای دیگر است. همچنین گردشگری سلامت در شرایط تحریمی نه‌تنها می‌تواند در بهبود صنعت توریسم و ارتباطات فرهنگی و انسانی میان ایران با همسایگان و دیگر کشورها مؤثر باشد بلکه از طریق آن اقتصاد کشور در برابر محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی، مقاوم و مستقل از نفت خواهد بود. بدین‌ترتیب گردشگری سلامت دارای حوزه‌هایی همچون گردشگری پزشکی، طبیعت‌درمانی، تندرستی و طب سنتی است. در زیر شاخه گردشگری پزشکی، پیشگامی کشورمان در حوزه زیبایی، جراحی‌های پیچیده، حوزه قلب و عروق، ناباروری، مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارزان‌بودن چنین خدمات درمانی موجب شده ایران مقصد گردشگران سلامت از کشورهای اطراف باشد. در همین راستا دکتر محمد پناهی، نایب‌رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران در اظهاراتی در این باره گفته است: «ایران در سال ۹۵ از محل گردشگری سلامت درآمد تقریبی ۲/۱میلیارد دلاری داشت و این مهم ارزش و اهمیت توسعه هدفمند گردشگری سلامت را در سطح کلان و استان‌ها نشان می‌دهد و درآمدزایی از محل گردشگری سلامت در کشور بیش از چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است». وی اضافه کرد: «تسریع در فرایند اعطای مجوزهای لازم گردشگری سلامت از موضوع‌های مهم است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور باید در همگامی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزارت امورخارجه و اتاق بازرگانی در ایجاد شبکه‌های قوی و باکیفیت توانمندی‌های سلامت را به کشورهای دیگر بشناسانند و این ظرفیت‌ها را به شیوه هدفمند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بارور کنند». با توجه به اهمیت گردشگری سلامت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن، کشورمان در چشم‌انداز ۲۰ساله در نظر دارد بخش زیادی از گردشگران ۲۰میلیون نفری هدف‌گذاری ‌شده کشور را به گردشگران سلامت اختصاص دهد و در این بین تسهیل مقدمات سفر و پذیرش گردشگران سلامت، نقش مهمی در تحقق چشم‌اندازهای ترسیم شده خواهد داشت. با این حال آنچه رونق گردشگری سلامت و نیز حرکت آن در مسیر اقتصاد مقاومتی را تسریع می‌بخشد، فراهم‌سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی مورد نیاز، اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نسبت به بازدهی آن و معرفی و شناساندن ظرفیت‌های حوزه پزشکی کشور است. منبع : قدس آنلاین

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
پرتاب موفقیت آمیز آزمایشی فضاپیمای بلو اوریجین با هدف اعزام توریست به لبه فضا

پرتاب موفقیت آمیز آزمایشی فضاپیمای بلو اوریجین با هدف اعزام توریست به لبه فضا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) پانزدهمین پرواز آزمایشی زیرمداری فضاپیمای خود موسوم به نیو شپرد (New Shepard) را به‌همراه کپسول جدید برای انجام ماموریت‌های سرنشین‌دار در آینده با موفقیت به‌انجام رساند؛ عملیاتی که هدف از آن آزمایش قابلیت‌های مورد نظر برای اعزام توریست به لبه فضاست. در این ماموریت پرتاب موسوم به SN-15 فضاپیمای مذکور روز چهارشنبه ۱۴آوریل (۲۵فروردین) ساعت ۱۶:۵۰ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی کام رنچ (Corn Ranch) در ایالت تگزاس به‌سوی آسمان پرتاب شد و تا ارتفاع حدودا ۱۰۶ کیلومتری از سطح زمین بالا رفت. نیو شپرد که یک حامل قابل بازیابی است، پس از پروازی حدودا ۱۰ دقیقه‌ای در محل تعیین‌شده فرود آمد. کپسول نیز به‌کمک چترهای نجات در نزدیکی پایگاه پرتاب بر زمین نشست. مطابق گزارش‌ها حداکثر سرعت نیوشپرد در این پرواز به ۳۶۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید. اگرچه این پرواز بدون سرنشین انجام شد، دو خدمه به‌عنوان جایگزین فضانوردان و با هدف آزمایش‌هایی مرتبط با حضور افراد در کپسول، قبل و بعد از عملیات وارد کپسول شدند. نیو شپرد یک حامل فضایی زیرمداری تک مرحله‌ای است که از سوخت مایع استفاده می‌کند. حامل‌های زیرمداری مسیر یک مدار کامل را طی نمی‌کنند، بلکه به‌صورت عمودی از اتمسفر و جو زمین خارج می‌شوند و دوباره به‌صورت عمودی روی زمین فرود می‌آیند. این فضاپیما مجهز به یک موتور BE-3 با توان تولید ۴۹۰ کیلونیوتن نیروی رانش و مدت زمان احتراق ۱۱۰ ثانیه است. فضاپیمای یادشده که اولین پرواز آن در آوریل۲۰۱۵ انجام گرفت، اکنون در حال توسعه به‌منظور انجام پروازهای زیرمداری برای اعزام توریست به فضاست. نیو شپرد از اکسیژن مایع و هیدروژن مایع به‌عنوان سوخت بهره می‌برد و تاکنون فقط در یک پرتاب آزمایشی ناکام بوده است.

ایجاد شده: 28/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400     اخبار خارجی
مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد

مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد

به گزارش هتل نیوز ، " جعفر بذری " بازرس جامعه هتلداران ایران، اظهار کرد: از سال گذشته و با شیوع کرونا و کاهش سفرها صاحبان تأسیسات اقامتی و گردشگری به ویژه در شهر سرعین با رکود و درآمد ناچیزی روبه‌رو شدند که بزرگترین ضربه بر پیکره گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه وارد شده است. وی تصریح کرد: در شهر سرعین که اقتصاد آن تک قطبی است و متکی به فعالیت‌های گردشگری است، این رکود آثار زیانباری را به همراه داشته به طوریکه تعدیل نیرو و مستهلک شدن سرمایه صاحبان تأسیسات اقامتی و هتل‌ها شرایط دردناکی را در قطب گردشگری کشور به وجود آورده است. بازرس  جامعه هتل‌داران کشور با بیان اینکه دولت برنامه جدی برای حمایت از صنف فعالان صنعت گردشگری ندارد گفت: متاسفانه اظهارات برخی مسئولان در خصوص ممنوعیت سفر نیز قابل تامل است. وی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در خصوص همکاری مردم برای لغو سفرها بویژه در ایام نوروز اظهار کرد: قرنطینه کردن مردم در شرایط فعلی چاره کار نیست. وظیفه دولت این بود که تمام مردم نسبت به ویروس کرونا، واکسینه شوند. رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: به رغم حاکم شدن این شرایط فعالان بخش گردشگری چندان تمایلی به اخراج نیرو و حتی تعدیل آنها نداشتند و با همه سختی‌ها و مرارت‌ها تلاش کردند تا نیروهای مجموعه‌های گردشگری خود را حفظ کنند اما در این یک سال با بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان صنعت گردشگری روزهای غریبانه‌ای را سپری می‌کند. بذری در ادامه افزود: در ۴۰ سال گذشته همواره فعالان بخش گردشگری در کنار دولت بوده و با پرداخت مالیات، بیمه و سایر عوارض سعی کردند تا کمک‌کار دولت باشند و انتظار می‌رود در یک سالی که گرفتاری گریبانگیر بخش گردشگری شده دولت نیز یک سال حامی فعالان این بخش باشد. رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل امتناع برخی از مسئولان استانی را از پرداخت تسهیلات و کمک‌های حمایتی به این بخش یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ به نظر می‌رسد مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد و هیچ حمایت عملی در ماه‌های اخیر از فعالان بخش گردشگری انجام نشده است. بذری با بیان اینکه برای فعالان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی، باید هفت خوان را طی کنند اظهار کرد: متاسفانه در پرداخت ها نیز بدسلیقگی و نابسامانی مشهود است. وی ادامه داد: البته این پرداختی‌ها کفاف یک ماه هزینه آب، برق، گاز و سایر هزینه‌کردهای تأسیساتی و زیربنایی را نمی‌کند و انتظار می‌رود بیشترین حمایت‌ها به صورت بلاعوض و در قالب بسته‌های حمایتی به مانند سایر کشورها باشد. در هر حال سال ۱۴۰۰ هم به مانند سال گذشته با کابوس کرونا ویروس برای صنعت گردشگری آغاز شد؛ صنعتی که می توانست درآمد هنگفتی را برای استان محرومی همچون اردبیل که قسمت اعظم اقتصادش، بر گردشگری استوار است به همراه داشته باشد.

ایجاد شده: 2/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1400     اخبار داخلی
رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان  و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه  مهم در دولت مطرح شد و با این تلاش‌ها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستور‌العمل 12 صفحه‌ای است. رنگ‌بندی شهر‌ها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی می‌شود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان می‌توانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام می‌شود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاه‌ها و خانه‌های شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان  بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می‌گیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد  48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852  مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت:  وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد می‌کنیم. تیم‌های بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی به‌صورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کرده‌ایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کرده‌اند. برات درباره کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد  19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پرونده‌ها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل می‌شود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استان‌ها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...