نتایج جستجو...
میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آن‌ها از مسیر‌های هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوس‌های دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آن‌ها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تخت‌های اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتل‌ها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتل‌ها استفاده کنند از خانه‌های اقامتی دوستان و آشنایان و خانه‌های مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سال‌های قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتل‌ها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سال‌های قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آن‌ها از کلوپ‌های تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگ‌های شبانه ۷.۴ درصد، از کشتی‌های تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستوران‌های با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان می‌دهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپ‌های تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتی‌های تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگ‌های شبانه رفته‌اند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرت‌ها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار می‌شد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکل‌ها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزش‌های تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسب‌تر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگ‌بندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارت‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیم‌های نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، " فریدون اله‌یاری " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، گفت: «در نوروز امسال و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مجموع ۳۵هزار تخت در استان تنها ۵۰درصد ظرفیت اقامت واحدهای اقامتی به گردشگران نوروزی اختصاص پیدا کرد.» او با اشاره به کاهش ظرفیت اقامت استان اصفهان در نوروز امسال، افزود: «در نوروز امسال از ظرفیت هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها و خانه‌‌مسافرها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده و از ظرفیت بیش از ۵هزار کلاس آموزش‌و‌پرورش و کمپ‌های موقت در راستای حفظ سلامت گردشگران نوروزی چشم‌پوشی شد.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ادامه داد: «بررسی نهایی آمار اقامت گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی مورد تأیید این اداره‌کل حاکی است که اقامت گردشگران با کاهش ۹۵درصدی در مقایسه با نوروز ۱۳۹۸ و پیش از شیوع بیماری کرونا رقمی معادل ۱۲۱هزار نفر را در بر می‌گیرد.» او گفت: «براساس تحلیل آمارهای گردشگران در دبیرخانه ستاد سفر استان، از این تعداد ۳۳,۴۷درصد در هتل‌ها، ۳۲.۱۲درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸۴.۴درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۵.۹درصد در مهمانپذیرها، ۳۰.۱درصد در مجتمع‌های گردشگری و کمتر از یک درصد در خانه‌‌مسافرهای رسمی اقامت داشته‌اند.»

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
بازدید بیش از ۷۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان

بازدید بیش از ۷۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان

به گزارش هتل نیوز ، " اسکندر فلاح‌وند " معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا در استان، بازدید مسافران نوروزی و گردشگران در شهرهای زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد که ۴۲ هزار و ۱۳۹ نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، ۲۳ هزار و ۸۰۲ نفر از جاذبه های طبیعی و ۱۳ هزار و ۸۵۶ نفر از جاذبه های دست ساز، پارک ها و بوستان ها بازدید کردند. وی با اشاره به اقامت شش هزار و ۱۰۹ نفر در اقامتگاه های استان، افزود: سه هزار و ۲۰۲ نفر در هتل ها، هزار و ۴۴۸ نفر در مهمانپذیرها، ۹۴۹ نفر در اقامتگاه های بوم گردی و ۵۱۰ نفر در مجتمع گردشگری اقامت داشتند. معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه در این مدت بازدید و بازرسی های مستمری از اقامتگاه ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است، گفت: در این مدت ۳۴۴ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی صورت گرفت که ۱۶ واحد تعطیل، ۹۱ واحد تذکر و ۴۹ واحد اقامتی نیز اخطار گرفتند. فلاح وند خاطرنشان کرد: همچنین ۳۳۷ بازدید نظارتی از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و همچنین ۱۳۹ مورد بازدید از دفاتر نیز صورت گرفته است. وی بیان کرد: در ایام نوروز ۱۲ هزار و ۶۶۹ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک نیز بازدید کردند.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان  و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه  مهم در دولت مطرح شد و با این تلاش‌ها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستور‌العمل 12 صفحه‌ای است. رنگ‌بندی شهر‌ها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی می‌شود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان می‌توانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام می‌شود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاه‌ها و خانه‌های شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان  بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می‌گیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد  48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852  مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت:  وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد می‌کنیم. تیم‌های بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی به‌صورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کرده‌ایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کرده‌اند. برات درباره کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد  19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پرونده‌ها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل می‌شود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استان‌ها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار داخلی
آقاى وزير ! با يك استعفا خوشحالمان كنيد

آقاى وزير ! با يك استعفا خوشحالمان كنيد

⭕️ نامه شديدالحن دبير جامعه هتلداران ايران خطاب به وزير بهداشت🔸 آقاى وزير راه حل فقط در تامين و توليد واكسن است و بس !🔸 بيراهه نرويد🔸 بازى رنگ بندى را تمام كنيد !  جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  سلام   با احترام قصد برآن دارم حقایقی را به عرض برسانم و تمامی سعی و تلاش خودم را در این مکتوب به کار می برم که عفت کلام را حفظ کنم و آن هم نه به دلیل رفتار و گفتار و عملکرد شما بلکه فقط به احترام نیروهای جان بر کفی که در این یک سال و سالهای قبل با جان و دل در خدمت مردم عزیز ایران بوده اند و شما در وزارتخانه متبوع به هرحال نماینده آنها محسوب می شود .   جناب آقای وزیر ، تا به کجا می خواهید با شعار و سخنرانی و ارائه آمارهای آنچنانی ، مشکل این ویروس منحوس را حل کنید ؟! دقیقا در همین روزها در سال گذشته با شروع پاندومی و با کمال قدرت ، اعلام فرمودید ، به این مضنون که : ویروسی در کار نیست !! تا اینکه خود مبتلا شدید ! و این آغاز یک فرآیند آزمون و خطا بود .   با یک بررسی اجمالی و نگاهی گذرا بر عملکرد یک ساله جنابعالی ، به واقع چه می بینیم ؟ به جز اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به توصیه های خود با بالاترین درجه رساندید ! با یک آمارگیری میدانی و ساده خود متوجه میشوید که مردم عزیز در جای جای این مملکت دیگر به شما امیدی ندارند و دیگر شما را باور ندارند ، برای جلب توجه و برگشت اعتماد مردم حتی حاضر می شوید به بدترین صورت ممکن اعلام فرمایید واکسن ایرانی که هنوز تائید خود را نگرفته جهت آزمایش بالینی به فرزند و جگر گوشه یکی از مسئولین تزریق شد!! با توجه به در اختیار داشتن بالاترین کرسی در ستاد کرونا و در اختیار قرار داشتن کلیه ابزار سخت افزاری و نرم افزاری حتی نتوانستید دو استان شمالی کشور را کنترل نمائید تا چه رسد به سایر شهرها و استانهای این کشور پهناور و در طول تمام این مدت و در این سال طولانی و زجرآور ، انگشت اتهام شما فقط به مردم اشاره داشت و لاغیر .  حتی برای یکبار و در یک مورد کوچک نیز اعتراف نکردید که اشتباه می کنید و اگر معاونین و مشاورین جنابعالی نیز نقدی داشتند خط بطلانی بر نظر آنها کشیده و خود را مبرا از هر اشتباهی دانستند ، فقط هر روزه رقم و اعداد اعلام فرمودید و خوشحال از اینکه شتابش کند شده و یا شیب آن رو به کاهش است ، وزیر عزیز اینها رقم و عدد نیستند ؛ این آمار و این شمارش ها ، هموطنان عزیزی هستند که یا باید تا پایان عمر با ریه معیوب خود بسوزند و بسازند و یا اینکه جان گرانبهای خود را از دست بدهند . هیهات ! شاهد چه بازی ها و سناریو های پیوسته و بی نتیجه بودیم !! رنگ آمیزی استانها و شهرها ، درجه بندی مشاغل و صنوف ! و سلسله وار دستورالعمل ، دست تان را بشویید و اینجا بروید و آنجا نروید ! این شغل تعطیل کند و آن صنف تعطیل نکند . یکی از شاهکارهای بزرگ ، بالاخره توانستید برای یک مدت کوتاه انتقام خود را از قلیان سراها و چایخانه ها بگیرید و با کمک نیروی انتظامی فعالیتشان را متوقف کنید و با تبلیغات بسیار مبنی بر اینکه دود قلیان کرونا را چنان منتشر میکند که احدالناسی در اطراف آن زنده نماند !!   و ای کاش حداقل بهترین فرصت بود برای اینکه مصرف دخانیات و سیگار کشیدن را در انظار عموم ممنوع می کردید که شاید همین یک قلم به عنوان یک قلم به به عنوان یک کار مثبت می توانست در تاریخ به نام شما ثبت شود . هر زمان هم انتقادی صورت گرفت پاسخ شنیدیم : میدانید در آمریکا هر روز چند نفر مبتلا شده و میمیرند ؟! مردم در حسرت واکسن هستند ، چرا نمی توانید درک کنید ؟!  و اما صنعت گردشگری و هتلداری را به فنا بردید و چنان بلائی را بر آن نازل کردید که حتی ستاد کرونا مجبور می شود گفتار شما در مورد آن را ، اظهار نظرهای شخصی قلمداد کند !! تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد ، پایه های این صنعت چنان متزلزل شده که سالها باید صبر کرد تا جایگاه خود برگردد، واحد های اقامتی مجاز ، به تعطیلی کشانده شده و بزرگترین ضربه را هتلهای کشور این سرمایه های ملی متحمل شدند، چگونه به خود حق می دهید که جلوی شادی مردم عزیز را بگیرید ؟ مگر شما نبودید که سال گذشته فرمودید به سفر نروید تا سال 1400 با فراغ بال به گردش بپردازید ؟! و حال اگر سفر بروند موج چهارم و پنجم شروع میشود! اگر ویلا دارید می توانید سفر کنید اما در پارک چادر زدن ممنوع است ، اگر واچر هتل دارید اشکال ندارد بروید ، با تور هم میتوانید بروید ، با هواپیما هم میشود! حتی با قطار هم اشکالی ندارد ، فقط آن دسته از مردم عزیزی که با اتومبیل خود و با اندک ذخیره ای که دارند میخواهند به گردش بپردازند حق سفر ندارند!! و وا مصیبتا ! که ویروس جهش یافت و انگلیسی شد و شما مردم باعث شدید چندمین موج به راه بیافتد !! در این یک سال به همت شما ، واحدهای اقامتی غیر قانونی به مانند علف هرز و قارچ گونه در مناطق گردشگری رشد کردند . آیا نمی توانستید حداقل راهکاری پیشه کنید ؟! شما که مردم و تمامی نهادهای دولتی و فعالان وابسته به صنعت گردشگری را به باد انتقاد گرفتید ، حداقل وظیفه داشتید در مورد رشد این گونه مراکز نیز دستور العملی صادر بفرمائید ! هرچند همانند سایر دستورات به بایگانی و فراموشی سپرده می شد !! یکی از هیجان انگیز ترین بازی ها ، سامانه ای ساخته و پرداخته شد و در اختیار هتل ها و سایر مراکز گردشگری قرار گرفت که در زمان پذیرش باید شماره ملی گردشگر را وارد و اگر ایشان مبتلا بود پذیرش انجام نشود !! این بدان معناست که با فرض برآنکه شخص احساس ناراحتی کرد و به مراکز مجاز مراجعه و متوجه شد کرونا گرفته به منزل برگشته و با افتخار و خوشحالی دست زن و بچه خود را میگیرد و کیلومتر ها سفر می کنند و در مقصد پذیرش هتل متوجه شده و به فوریت نیروهای بهداشتی را جهت دستگیری مجرم مطلع می نمایند !  آقای وزیر ، زهی خیال باطل که در این تعطیلات پلیس راهور را به زحمت می اندازید و چاره ندارند و به جریمه کردن می پردازند که آن هم کارساز نخواهد بود و خود بهتر می دانید که برای بسیاری از مردم جریمه شدن عادی است ، تنها راه حل واکسینه عمومی بود که از مردم دریغ کردید و امیدوار به این هستید که به دنیا بگویید عملکرد ایران با مدیریت جنابعالی برای مبارزه با کرونا بهترین روش بوده است !!  ختم کلام اینکه جناب آقای نمکی ، مردم کشور عزیزمان تقاضای شروع واکسیناسیون را دارند ، آیا بهتر نیست به جای التماس و مطالبه گری از مردم در جهت عدم شادی و نشاط سفر ، به دولت التماس کنید که شیوع واکسیناسیون را تسریع کنند . اگر خودتان نمیتوانید هیئت دولت را راضی به این امر کنید ، بهترین کار استعفا دادن است . قبل از آنکه به وسیله نمایندگان مردم و خود مردم استیضاح شوید و این تنها کار مثبتی است که در انتهایی ماموریت دولت می توانید انجام دهید .  با احترام – اسکندریون دبیر و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران  رئیس جامعه هتلداران استان زنجان

ایجاد شده: 28/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1399     اخبار داخلی
صدور 80 درصد از مجوزهای بومگردی اشتباه است

صدور 80 درصد از مجوزهای بومگردی اشتباه است

به گزارش هتل نیوز ، نایب رئیس جامعه بوم گردی کشور در نشست مجمع تشکل‌های گردشگری، از صدور مجوزهای بی‌رویه به نام واحد بوم گردی از سوی معاونت گردشگری شدیداً انتقاد کرد. اکبر رضوانیان گفت: متاسفانه ۷۰ الی ۸۰ درصد از کسانی که مجوز واحد بوم گردی می‌گیرند، نه آموزش دیده‌اند، نه تجربه‌ای دارند و نه استانداردها را می‌شناسند. متاسفم که چاره‌ای ندارم جز اینکه از مصداق‌های اختلاف‌افکنی مدیران ارشد گردشگری کشور بگویم. آنها در حالی که باید حامی صنعت گردشگری باشند و ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر بین تشکل‌های گردشگری را وظیفه خود بدانند، دنبال این هستند که در ذهن تشکل‌ها نسبت به یکدیگر بدگمانی ایجاد کند و این‌طور بنمایاند که -مثلاً- جامعه هتلداران قصد تضعیف بوم‌گردی را دارد. در حالی که ما به خوبی می‌دانیم که چنین چیزی صحت ندارد. ما خودمان دستمان در کار است، مسائل را آسیب‌شناسی می‌کنیم و می‌دانیم چه کسی به دنبال کارشکنی است و چه کسی می‌‌خواهد تعامل کند. او همچنین بر لزوم هماهنگی و همفکری بین تشکل های گردشگری تاکید کرد و متذکر شد: بخش خصوصی گردشگری باید آنقدر قوی شود که در دولت آینده حتی روی انتخاب وزیر و طبعاً معاونت گردشگری تاثیر مستقیم داشته باشد.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز ، "حمید یزدانی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم امروز در گفت وگویی با خبرنگار فارس در قم با بیان این که نظارت و بازدیدهای مشترک اداره کل متبوع خود بر اماکن اقامتی و گردشگری بر اساس جدول نظارت روزانه پیگیری می شود اظهار کرد: پایش آمار گردشگران خارجی و داخلی در دستور این اداره کل قرار دارد. وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی اماکن اقامتی تحت نظر یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در روزهای پایانی سال جاری و آغاز سال جدید است، ضمن آن که نصب بنرها و پلاکاردهای هُشداردهنده درباره کرونا نیز در این اماکن ادامه خواهد یافت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین یادآور شد: نظارت ها و بازدیدهای مشترک مربوط به سفرهای نوروزی که از امروز بیستم اسفند ماه آغاز شده است، تا بیستم فروردین ماه سال آینده تداوم دارد، ضمن آن که لیست کشیک های این اداره کل نیز در این موضوع به همه سازمان ها و نهادهای استان اعلام خواهد شد. وی درباره اتباع خارجی ساکن اماکن اقامتی تحت نظر قم نیز گفت: دو هفته قبل حدود 360 نفر از اتباع در این اماکن پذیرش شده بودند که حدود 260 نفر از آن ها عراقی بودند، ضمن آن که این آمار در هفته اخیر به حدود 250 نفر کاهش داشته که از این تعداد، حدود 180 نفر از اتباع عراقی هستند. یزدانی با اشاره به این که باید پرسید آیا واحدهای اقامتی در ایام نوروز پذیرش دارند یا خیر بیان داشت: این مسئله باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را صورت داد. وی سپس به برخی مشکلات در زمینه نظارت ها و بازرسی توجه داد و خاطر نشان کرد: نوع هماهنگی با واحدهای مسؤول باید مشخص باشد، ضمن آن که گاهی برخی اتباع خارجی از پذیرش مسؤولیت های تست مثبت کرونا خود سر باز می زنند که در این باره نیز باید تدبیر لازم صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در عین حال گفت: خوشبختانه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، هیچ یک از برگه های سلامت گردشگران مقیم در قم جعلی نیست، ضمن آن که طبق دستور این دانشگاه و مرکز بهداشت، هر یک از گردشگران خارجی که دارای علامت بیماری کرونا باشند به مراکز بهداشتی معرفی می شوند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
التماس می کنم مردم مسافرت نروند

التماس می کنم مردم مسافرت نروند

به گزارش هتل نیوز ، "سعید نمکی" وزیر بهداشت توضیح داد: به عنوان وزیر تقاضا کردم که بحث سفر را منتفی کنیم و از مردم تقاضا کنیم که مردم همراهی کنند؛ هرچند مردم روزهای سختی را گذرانده‌اند و از دیدن بزرگترها محروم مانده‌اند و مردم مشتاق‌تر از قبل هستند که به سفر بروند اما اطمینان دارم که مردم می‌دانند که هر آمد و شد به معنای شیوع بیماری است، از سفر رفتن پرهیز می‌کنند. وی یادآور شد: در سفر فرد ناقل ویروس جهش یافته را به سایر نقاط منتقل می‌کند و التماس کردیم که سفر نباشد، وزیر بهداشت باید دست ببوسد، پا ببوسد و التماس کند که به درخواستش عمل شود. انتظار ما این است که به عرایض دلسوزانه وزیر بهداشت توجه شود. وزیر بهداشت بیان داشت: وقتی مردم جا به جا می‌شوند و جمعیت مواج است اجرای طرح سخت است اما در جمعیت ساکن و غیر مواج مدیریت بسیار ساده‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل التماس و خواهش می‌کنم که مردم به سفر نروند و اگر به سفر بروند ضرر می‌کنند و خدا نکند که چند خوزستان در آن واحد خلق کنیم، اگر چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توان روی تاب آوری نظام سلامت قسم خورد.

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399     اخبار داخلی
آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، «سیدامیر ناصرالدین طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران استان یزد با گلایه از صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آیا سفر امن و ایمنی که تحت نظارت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‎شود کرونا را شایع می‌کند اما متروها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر اصناف نقشی در شیوع کرونا ندارند؟ وی با تاکید بر این که تعطیلی سفر بدون هیچ مطالعه‌ای از سوی عوامل وزارت بهداشت منطقی نیست، گفت: تاکنون هتلها و زیرساخت‌های گردشگری متحمل خسارت‌های چشمگیری شده‌اند و دولت نیز با حمایت‌های ناچیز خود نتوانسته حتی کمکی به این بخش‌ها داشته باشد لذا سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت اقساط وام و بدهی‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی را پرداخت می‌کند؟ این مسئول با اشاره به این که تاکنون هیچ آماری از ابتلا به کرونا در هتل‌ها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: در حالی هیچ آماری از ابتدای کرونا و سرایت آن به پرسنل هتل‌ها و گردشگران مقیم این واحدها گزارش نشده که سایر اصناف، صنایع و بیمارستان‌ها مشمول شیوع کرونا در کشور بودند. طباطبایی در خصوص مصداق نگاه غیرعادلانه به گردشگری، به شیوع کرونای انگلیسی برای اولین بار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بنا به اعلام متولیان امر، شیوع کرونای انگلیسی در یزد نیز توسط صنعت اتفاق افتاد و گردشگری باز هم در شیوع کرونا نقشی نداشته است اما چرا همواره گردشگری مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؟ رئیس جامعه هتلداران استان یزد به متصل شدن تمام هتل‌ها و زیرساخت‌های مجاز اقامتی یزد به سامانه جانا و ماسک وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یزد به عنوان اولین استان پایلوت کشور در خصوص سفر ایمن و گردشگری هوشمند اقدام کرد اما محدود کردن غیرکارشناسی سفر هوشمند و اقامت ایمن به هیچ وجه منطقی و منصفانه نیست.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست

ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست

به گزارش هتل نیوز ، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور درباره تمهیداتی کرونایی برای سفرهای نوروزی اعلام کرد؛ مصوبه‌ای را در جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. قرار شد تا اگر شرایط به حالت قرنطینه نرسید با اعمال محدودیت‌هایی سفرها به شکل کنترل شده و محدود انجام شود. این مصوبه در جلسه 55 مصوب شده است. قرار بر این بود که دستورالعمل اجرایی صورت گیرد. او افزود: در کمیته انتظامی و امنیتی با هماهنگی بین دستگاه‌های اصلی همچون وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی قرارگاه کرونا، وزارت بهداشت و ... دستورالعمل آماده ‌شد. این دستورالعمل اجرایی به تصویب رسیده است. تیموری تصریح کرد: هدف تشویق همکاران در صنعت گردشگری و مردم  به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. مسائل بهداشتی مردم از اهمیت برخوردار است. فعالان گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: با رعایت نکات بهداشتی سفرهایی به شکل تور از طریق شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود. در برخی مواقع افراد تمایلی به انجام سفر در قالب تور ندارند. هرچند می توانند با داشتن رزرو و تاییدیه از مرکز مجاز گردشگری برنامه‌ریزی کنند. این مقام مسئول افزود: برای شهرهای زرد و آبی می‌توان در قالب شهرها برنامه‌ریزی کرد تا مردم با تورهای مجاز بتوانند اقدام کنند. تیموری تاکید کرد: در مراکز اقامتی و هتل‌ها شهرهای قرمز و نارنجی باز است و اگر فردی از طریق حمل و نقل عمومی همچون قطار، هواپیما و ... سفر کند امکان اقامت ایمن با رعایت پروتکل‌های در مراکز اقامتی و هتل‌ها وجود دارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همکاران ما در صنعت گردشگری می‌توانند فعالیت داشته باشند. محدودیت‌ها برای ورود خودروها با پلاک شخصی وجود دارد. این پلاک‌های شخصی برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت دارند. تیموری ادامه داد: با اینکه پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های حمل  و نقل، دفاتر خدماتی، مراکز اقامتی مجاز بوم گردی‌ها و تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی رصد می شود اما مجدد اطلاع‌رسانی شده  و این دستورالعمل ها در تمامی پورتال‌ها در سطح ملی و استانی قرار گرفته‌اند. او تصریح کرد: اقدامات آموزشی به شکل آنلاین در 7 منطقه کشور انجام شده است تا کارمندان  و مدیران  واحدهای گردشگری با پروتکل‌ها آشنا شوند. او درباره انجام تست‌های کرونا برای مسافران با تور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های نوشته شده برای ثبت نام در تورهای خدمات مسافرتی الزامی برای انجام تست‌های پی سی آر وجود ندارد. اگر کسی قبلا سابقه تست پی سی آر داشته باشد در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل قرار گرفته می‌شود. ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست. تیموری درباره نظارت‌ها بر سفرهای خارجی افزود: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت با سفرهای خارجی ورودی به کشور  برخورد می‌شود. برای مثال اجازه سفرهای توریستی وجود ندارد. هرچند برای سفرهایی با هدف دیدار از خویشاوندان بر اساس فرآیند موجود انجام می‌شود. هرچند تحت عنوان سفرهای توریستی برای ورود، مجوزی از سوی ستاد کرونا ارسال نشده است. سفرهای ایرانیان به خارج از کشور باید بر اساس مقررات کشور مقصد اعمال شود. به گفته او سفرهای خروجی باید بر اساس قوانین کشور مقصد مورد بررسی قرار بگیرد. تیموری درباره مدیریت سفرها از خارج تصریح کرد: مدیریت سفرها بر عهده وزارت راه است اما نظارت‌ها و محدودیت برای ورود اتباع خارجی مطابق با تمهیدات صورت می گیرد ولی بر اساس مصوبات ستاد کرونا در این شرایط کنترل‌ها انجام می‌شود.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و فرهنگی در عید

تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و فرهنگی در عید

به گزارش هتل نیوز ، هدایت الله جمالی پور در شصت‌و پنجمین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که عصر امروز(شنبه) در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تغییر رویکرد مردم در مواجهه با کرونا مشکل جدی در مدیریت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: به صورت شبانه روزی همه برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، اما هنوز بسیاری از افراد باور ندارند که خطر در کمین آن‌هاست و ما به شدت نگران هستیم که دورهمی‌های خانوادگی در عید بدون توجه به کرونا برگزار شود.وی افزود: نگرانیم که دیدوبازدیدها منتهی به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان قزوین شود؛ از طرفی هم طبق اعلام وزارت بهداشت نیز ویروس جدید مرگ و میر به شدت تصاعدی دارد که شرایط را پیچیده‌تر می‌کند، لذا باید برای ایام عید باید برنامه‌ریزی کنیم و برای وقوع هر گونه تجمعی اجازه ندهیم. استاندار قزوین با اشاره به لزوم رویکرد کاهش اجتماع ابراز کرد: رنگ‌بندی‌های استان قزوین هم نباید به صورت کنونی اعلام شود چون باعث عادی انگاری مردم خواهد شد؛ درست است که وضعیت استان قزوین زرد است اما نباید اجازه دهیم که ترددهای بین شهری خارج از عرف و بدون برنامه و نظارت اتفاق بیفتد. جمالی پور یادآور شد: امسال هم مانند سال گذشته هیچ برنامه‌ای در استان برای عید نوروز نداریم و هیچکدام از مراکز تفریحی و فرهنگی ما باز نخواهد بود و به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل است و تمامی آرامستان‌های استان قزوین تعطیل است. منوچهر حبیبی در ادامه این جلسه اظهار کرد: طرح ضربتی شهید سلیمانی در استان قزوین طی دو هفته پایانی سال اجرا خواهد شد که براساس آن بیماریابی صوت می‌گیرد و‌ تمامی ادارات و واحد‌های تولیدی باید تست رپیت انجام دهند و گزارش تک به تک واحدها به صورت روزانه داده شود تا بتوانیم ارزیابی کنیم. معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: از آنجایی که به ایام نوروز نزدیک می‌شویم هیچ‌گونه تبلیغ برای پذیرایی از مسافران در استان قزوین نداریم و هیچگونه جشنواره و همایش که مستلزم تجمع است را در استان نخواهیم داشت. وی یادآور شد: نحوه کار هتل‌ها و میهمان‌سراها را پس از اعلام ستاد ملی اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ اکنون وضعیت بازارها بسیار نگران‌کننده شده چون مملو از جمعیت است و بیشتر هم خانم‌های خانه‌دار تردد دارند که طبق اعلام علوم پزشکی درصدر مبتلایان هستند. این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه آرامستان‌ها تعطیل است، تصریح کرد: همچنان تردد بعد از ۹ شب ممنوع است که نسبت به هفته‌های قبل تعداد جرایم بیشتر شده است، لذا کنترل ترددها و تعطیلی بازار از ساعات ۹ شب مورد تاکید است.

ایجاد شده: 17/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 17/اسفند/1399     اخبار داخلی
راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و  رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها  و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...