نتایج جستجو...
تمرکز ویزا بر پنج حوزه اصلی دارایی های رمزارز

تمرکز ویزا بر پنج حوزه اصلی دارایی های رمزارز

در طول فراخوان گزارش درآمد شرکت خدمات مالی ویزا(Visa) برای دوره‌ی منتهی به ۳۱ام مارس که هفته‌ی گذشته برگزار شد، این غول خدمات پرداخت تعهدات خود به فضای دارایی‌های رمزارزی را تشریح کرد، که در این بین پنج حوزه‌ی اصلی که شرکت ویزا بر روی آن‌ها تمرکز دارد برجسته شد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از کوینیت، ال کلی(Al Kelly)، رئیس و مدیر اجرایی شرکت ویزا صحبت‌های خود را با اشاره به این موضوع آغاز کرد که از نظر این شرکت بزرگ بازار دارایی‌های رمزارزی به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. اولی بیت کوین است که وی آن را دارایی «درجه‌ی اول» که توسط مردم نگهداری می‌شود، توصیف نمود. وی در ادامه توضیح داد که رمزارز بیت کوین از نظر ویزا نوعی طلای دیجیتال با ارزش است. به گفته‌ی آقای کلی در مرحله‌ی دوم سایر ارزهای دیجیتال قرار دارند، از جمله رمزارزهای بانکی(CBDC) و رمزارزهای پایدار که توسط ارزهای فیات به صورت مستقیم پشتیبانی می‌شوند. ال کلی برای توضیح بیشتر در رابطه با تمرکز شرکت ویزا اعلام داشت که: مدیرعامل شرکت خدمات پرداخت ویزا Visaتمرکز ما بر روی پنج فرصت مختلف و مبحث اصلی در این فضای رو به رشد است و من فکر می‌کنم که ما به طرز بسیار بزرگی به استفاده از آن متمایل شده‌ایم. این موقعیت بسیار خوبی است. اولین فرصتی که مدیرعامل ویزا عنوان کرد: ارائه‌ی خدمات مربوط به مصرف‌کنندگان برای خرید این ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. وی در رابطه با این سرویس توضیح داد که: ما سخت در تلاشیم تا با همکاری کیف‌پول‌ها و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارزی اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری ویزا به این خدمات دسترسی پیدا کنند. آقای کلی همچنین توضیح داد که فرصت دوم «فراهم کردن امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد» است. به گفته‌ی وی این سرویس بدان معناست که مشتریان بتوانند با استفاده از خدمات ویزا دارایی دیجیتال خود را به پول نقد یا اعتبار ویزا در حساب‌های خود تبدیل کنند، پولی که در مرحله‌ی بعد می‌توانند با استفاده از آن در ۷۰ میلیون فروشگاه طرف قرارداد ویزا به خرید کالا پرداخته و فوراً به مزایای بالقوه‌ی دارایی‌های دیجیتال پی ببرند. همکاری با سایر فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال ال کلی در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با بیش از ۳۵ پلت‌فرم فعال حوزه‌ی ارزهای دیجیتال همکاری نزدیک برقرار کرده‌ایم. کوین‌بیس، کریپتو دات‌کام، بلاک‌فای، فولد، بیت‌پاندا تنها چند نمونه از همکاران ما در این زمینه هستند. و این مطمئناً فرصت بزرگ دوم برای ماست. سومین فرصت بزرگ در فضای دارایی‌های دیجیتال که ویزا بر روی آن تمرکز کرده است، ایجاد امکان ارائه‌ی خدمات رمزارزی به مشتریان توسط موسسات مالی و شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی(فینتک) همکاری با ویزا می‌باشد. کلی توضیح داد که شرکت ویزا یک API ایجاد کرده است که به موسسات مالی اجازه می‌دهد سرویس خرید، نگهداری و حتی مبادله‌ی ارزهای دیجیتال را ارائه کنند. این اولین نمونه در سیستم بانکداری ایالات متحده بوده و ما به نوعی پیشرو در این زمینه توصیف می‌شویم. وی در ادامه اظهار داشت که چهارمین فرصت «تسویه حساب» است. کلی توضیح داد که: ما زیرساخت‌های خودمان را بروزرسانی کرده‌ایم تا به موسسات مالی اجازه دهیم از دارایی‌های دیجیتال، رمزارزهای بانکی و رمزارزهای پایدار استفاده کنند، این کار را هم با رمزارز پایدار USDC آغاز کرده‌ایم. آقای کلی در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد که پنجمین و آخرین فرصت ایجاد شده در صنعت رمزارزها همکاری با بانک‌های مرکزی است.

ایجاد شده: 14/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 14/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
راه‌اندازی صنعت گردشگری هوایی در لرستان

راه‌اندازی صنعت گردشگری هوایی در لرستان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمد خاکی " نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به ظرفیت لرستان در زمینه ایجاد صنعت گردشگری هوایی، اظهار کرد: تاکنون جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده و از فعالان حوزه گردشگری و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت به عمل آمده است. وی با اشاره به انجام مطالعات تخصصی در قالب کمیسیون گردشگری استان، عنوان کرد: تاکنون طرح توجیهی راه‌اندازی صنعت گردشگری هوایی در استان تهیه و ارائه شده است. خاکی ادامه داد: دنبال جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری هوایی در لرستان هستیم که از این طریق بتوانیم گامی مؤثر جهت ارتقاء اقتصاد استان برداریم. نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان بیان کرد: لرستان در حوزه گردشگری مزیت‌های بسیار خوبی دارد و راه‌اندازی صنعت گردشگری هوایی در استان می‌تواند آینده خوبی به همراه داشته باشد. وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز این صنعت، تصریح کرد: سرمایه‌گذار جایی می‌رود که زیرساخت‌ها فراهم باشد، لذا ما باید ابتدا تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت گردشگری را فراهم کنیم. خاکی با تأکید بر اهمیت امنیت پروازهای هوایی، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در نقاطی با طبیعت زیبای استان و بر طبق مقررات این طرح را در لرستان راه‌اندازی کنیم.

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده از مجموع ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری که اطلاعات آن‌ها تا سال ۹۸ ثبت شده، تنها ۴۲۱ واحد استانداردسازی شده و گواهی کیفیت گرفته‌اند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، کیفیت و قیمت هتل‌ها در ایران همواره محل بحث بوده است؛ اعتقاد عمومی برخلاف نظر هتلداران ایران، بر این است که کیفیت هتل‌ها مطابق با استاندارد جهانی نیست و قیمت هتل‌ها، فراتر از کیفیت و خدمات آن‌ها بوده است. اینک آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چنین باوری را تایید می‌کند. در سالنامه آماری این وزارتخانه آمده که از مجموع ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری که اطلاعات آن‌ها تا سال ۹۸ ثبت شده است، تنها ۴۲۱ واحد گواهی کیفیت گرفته‌اند که سهم هتل‌ها ۱۵۲ واحد، متل‌ها ۵ واحد، مهمانپذیرها ۱۵۲ واحد، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی ۱۰۷ واحد و  سفره‌خانه‌های سنتی ۵ واحد بوده است. وضعیت کیفیت یا استانداردسازی هتل‌ها به تفکیک در سال ۹۸ نیز این‌گونه گزارش شده است: از مجموع ۱۲۷۳ هتل در کشور ۱۵۲ هتل گواهی کیفیت گرفته‌اند که حدود ۱۲ درصد هتل‌ها را شامل می‌شود. سهم هتل‌های پنج‌ستاره از این مجموعه ۸ واحد، چهارستاره ۱۸ واحد، سه‌ستاره ۴۳ واحد، دوستاره ۵۰ واحد و یک ستاره ۳۳ واحد بوده است. هرچند هتلداران بر این عقیده‌اند که این گواهی لزوما کیفیت خدمات سایر مراکز اقامتی و گردشگری را زیر سوال نمی‌برد. اما نظر برخی گردشگران خارجی که از این هتل‌ها به ویژه هتل‌هایی با ستاره بالا در ایران استفاده کرده‌اند عموما غیر از این بوده است. البته در سال‌های اخیر ساخت هتل‌بوتیک‌ها و اضافه شدن اقامتگاه‌های سنتی با تغییر کاربری بناهای تاریخی، کمبود زیرساخت استاندارد را تا حدی جبران کرده، اما سطح کیفیت خدمات و آموزش و استانداردسازی نیروی انسانی در مراکز اقامتی همچنان محل انتقاد است. این انتظار می‌رفت که هتل‌ها در سال خلوت کرونا به به‌سازی آموزش نیروی انسانی و کیفیت خدمات روی آورند که به نظر می‌رسد کاهش درآمد و کمبود مسافر، هتل‌ها را بیشتر به سمت تعطیلی کشانده تا ارتقای خدمات. براساس گزارش آماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا سال ۹۸ بالغ بر ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری در کشور تاسیس شده که سهم بومگردی‌ها با ۲۰۶۳ واحد بیشتر از سایر اقامتگاه‌ها در کشور بوده است. تا آن سال، ۱۲۷۲ هتل، ۶۸۸ هتل‌آپارتمان، ۱۳۰۱ مهمانپذیر، ۶۳ متل، ۱۴۳ پانسیون، ۱۱۳ اقامتگاه سنتی و ۳۸۹ مجتمع گردشگری مجوز گرفته‌اند. بیشترین تمرکز اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های گردشگری در استان خراسان رضوی با ۱۰۰۹ واحد و کمترین تعداد مراکز اقامتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ واحد بوده است. استان‌های کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد بومگردی را در کشور دارند. قم با یک واحد بومگردی کمترین تعداد بومگردی در کشور را تا سال ۹۸ داشته است. همچنین ۲۱۱۴ مجتمع پذیرایی بین‌راهی موجود است که کهگیلویه و بویراحمد با هفت واحد و سیستان و بلوچستان با شش واحد بین‌راهی کم‌برخوردارترین هستند. استان مازندران با ۴۰۶ واحد بیشترین تعداد بین‌راهی‌ها را در کشور دارد. تعداد سفره‌خانه‌های سنتی که تا سال ۹۷ از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز گرفته‌اند تا سال ۹۷ به عدد ۶۱۹ واحد رسیده است که تهران با ۱۶۳ واحد بیشترین تعداد سفره‌خانه را در بین استان‌ها دارد.

ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
اضافه شدن 1549 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان بوشهر

اضافه شدن 1549 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان بوشهر

به گزارش هتل نیوز ، " سکینه سالاری " معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر اعلام کرد: در سال ۹۹ با مشارکت بخش خصوصی پنج هتل، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲۳ خانه مسافر با پراکندگی مناسب در استان بوشهر راه اندازی شده و در زمان حاضر زمینه اقامت در تمام مناطق استان برای گردشگران فراهم است. وی برق رسانی و ایجاد راه دسترسی در روستای ساحلی حصار و توسعه زیرساخت برای ۲ روستای گردشگری جزیره جنوبی و منقل را از دیگر فعالیت‌های معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اعلام کرد. سالاری ادامه داد: سال گذشته مراحل اولیه ساخت سه فروند کشتی تفریحی در بوشهر آغاز شد که با بهره‌برداری از آنها، اتفاق‌های مثبتی در حوزه گردشگری دریایی استان رخ خواهد افتاد. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به صدور چهار موافقت اصولی، بهره‌برداری از سه دفتر خدمات مسافرتی و ۲ مجمتع گردشگری و پذیرایی گفت: بخش خصوصی سال گذشته پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری در استان سرمایه گذاری کرده است. سالاری افزود: گردشگری در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌ها برای معرفی جاذبه‌های استان عملی نشد و در این مدت تنها یک مورد نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در این استان برگزار شد.

ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
توریسم‌ درمانی؛ یاریگر تحقق اقتصاد مقاومتی

توریسم‌ درمانی؛ یاریگر تحقق اقتصاد مقاومتی

گردشگری سلامت گرچه در گذشته بیشتر جنبه پزشکی و فرهنگی داشت، اما امروزه با صنعت دانستن آن و داشتن چشم‌انداز و اقدامات متناسب در این راستا می‌توان درآمدزایی، کارآفرینی و ارزآوری بالایی به کشور داشت. بر همین اساس، از یکسو داشتن برتری نسبی در حوزه پزشکی و نیروی متخصص نسبت به کشورهای همسایه و از سوی دیگر جاذبه‌های طبیعی یاری‌رسان و مکمل حوزه درمان همچون چشمه‌های جوشان آب گرم، طب سنتی و نمک درمانی نیز می‌تواند کشور را در حرکت به سوی اقتصاد غیرنفتی و داشتن درآمدهای پایدار ناشی از گردشگری سلامت سوق دهد. بر همین اساس گردشگری را می‌توان یکی از راه‌های تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی دانست. در واقع گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی، سومین صنعت پولساز دنیا محسوب می‌شود که یکی از زیر شاخه‌های آن به گردشگری سلامت ارتباط دارد. آنچه حوزه گردشگری سلامت را برای کشورهای تحت تحریم مانند جمهوری اسلامی ایران جذاب و بااهمیت می‌کند، تأثیر پذیری اندک این صنعت از سیاست‌های تحریمی کشورهای دیگر است. همچنین گردشگری سلامت در شرایط تحریمی نه‌تنها می‌تواند در بهبود صنعت توریسم و ارتباطات فرهنگی و انسانی میان ایران با همسایگان و دیگر کشورها مؤثر باشد بلکه از طریق آن اقتصاد کشور در برابر محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی، مقاوم و مستقل از نفت خواهد بود. بدین‌ترتیب گردشگری سلامت دارای حوزه‌هایی همچون گردشگری پزشکی، طبیعت‌درمانی، تندرستی و طب سنتی است. در زیر شاخه گردشگری پزشکی، پیشگامی کشورمان در حوزه زیبایی، جراحی‌های پیچیده، حوزه قلب و عروق، ناباروری، مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارزان‌بودن چنین خدمات درمانی موجب شده ایران مقصد گردشگران سلامت از کشورهای اطراف باشد. در همین راستا دکتر محمد پناهی، نایب‌رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران در اظهاراتی در این باره گفته است: «ایران در سال ۹۵ از محل گردشگری سلامت درآمد تقریبی ۲/۱میلیارد دلاری داشت و این مهم ارزش و اهمیت توسعه هدفمند گردشگری سلامت را در سطح کلان و استان‌ها نشان می‌دهد و درآمدزایی از محل گردشگری سلامت در کشور بیش از چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است». وی اضافه کرد: «تسریع در فرایند اعطای مجوزهای لازم گردشگری سلامت از موضوع‌های مهم است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور باید در همگامی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزارت امورخارجه و اتاق بازرگانی در ایجاد شبکه‌های قوی و باکیفیت توانمندی‌های سلامت را به کشورهای دیگر بشناسانند و این ظرفیت‌ها را به شیوه هدفمند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بارور کنند». با توجه به اهمیت گردشگری سلامت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن، کشورمان در چشم‌انداز ۲۰ساله در نظر دارد بخش زیادی از گردشگران ۲۰میلیون نفری هدف‌گذاری ‌شده کشور را به گردشگران سلامت اختصاص دهد و در این بین تسهیل مقدمات سفر و پذیرش گردشگران سلامت، نقش مهمی در تحقق چشم‌اندازهای ترسیم شده خواهد داشت. با این حال آنچه رونق گردشگری سلامت و نیز حرکت آن در مسیر اقتصاد مقاومتی را تسریع می‌بخشد، فراهم‌سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی مورد نیاز، اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نسبت به بازدهی آن و معرفی و شناساندن ظرفیت‌های حوزه پزشکی کشور است. منبع : قدس آنلاین

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
مراسم رونمایی از سامانه جامع میراث فرهنگی

مراسم رونمایی از سامانه جامع میراث فرهنگی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، در آیین رونمایی از سامانه جامع میراث‌فرهنگی، معاون ‌میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به شکل حضوری و معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها به شکل مجازی حضور داشتند. دکتر علی‌اصغر مونسان در آیین رونمایی از این سامانه گفت: «این سامانه می‌تواند به انتقال دانش و تجربه کمک کند. بخشی که قرار است به عنوان میراث‌‌بانان به آن اضافه شود مهم است و حجم پایش و حفاظت از آثار تاریخی را با توجه به این‌که آثار تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد، بالا می‌برد.» او افزود: «بخش میراث‌بانان موجب می‌شود تا کارشناسان واقعی نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود را مطرح و ثبت کنند. بر روی این سامانه، بخش ارتباط با مردم با نام میراث‌بانان تعریف شود تا تعامل دو سویه با مردم ایجاد شود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «راه‌اندازی سامانه جامع میراث‌فرهنگی کار ارزشمندی است و یکی از نکات مهم آن افزایش سرعت عملیات به‌ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی است، با توجه به مصوبه هیئت وزیران باید طی یک سال آینده جواب استعلام‌ها ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود. باید تا چند ماه آینده این امکان فراهم شود.» دکتر مونسان عنوان کرد: «یکی از مزایای دیگر راه‌اندازی این سامانه، ارتقای شفافیت، افزایش اطمینان و اعتماد به داده‌ها و بهبود خدمت به مردم است. همچنین سامانه جامع میراث‌فرهنگی می‌تواند پایش، کنترل و نظارت دقیق‌تر را ایجاد کند و در هزینه‌ها و زمان نیز صرفه‌جویی کند.» ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهره‌برداری با راه‌اندازی سامانه جامع میراث‌فرهنگی محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در ادامه گفت: «بر روی این سامانه بخش مرمت و احیا قرار دارد و تصمیم داریم بخش ثبت آثار، موزه‌ها و پایگاه‌ها نیز به آن اضافه شود تا زیرساختی برای مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد شود.» او ضمن تشکر از بخش مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت توسعه مدیریت ومنابع برای کمک در راه‌اندازی این سامانه تصریح کرد: «ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهره‌برداری، الکترونیکی کردن فرآیند شورای فنی استان‌ها، زیرساخت ارتباط سراسری درخواست تعمیر و مرمت املاک بخش خصوصی، هوشمندسازی عرصه‌ها و حرایم آثار و بافت‌های تاریخی، الکترونیکی کردن فرآیند کمیته‌ها و شوراهای راهبردی، زیرساخت ثبت و یکپارچه‌سازی اسناد مشخصات مالکیت عرصه آثار تحت حفاظت، ایجاد میز خدمت مجازی برای دریافت درخواست‌های نگهداری، احیا و مرمت بناهای بخش خصوصی از دیگر بخش‌های این سامانه به شمار می‌رود.» سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در ادامه بیان کرد: «در سامانه جامع میراث‌فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا ۸۰ میلیون ایرانی، کاربر این سایت شوند. در فاز اول همکاران و افرادی که با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری می‌کنند و در فاز بعدی میراث‌بانان هم می‌توانند عضو شوند.» سامانه جامع میراث‌فرهنگی به نشانی memoria.mcth.ir سامانه‌ای تخصصی در زمینه مدیریت حفاظت و احیای آثار تاریخی کشور با مدیریت دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به‌عنوان زیرساخت جامع و الکترونیکی با کد و واحد شناسایی یکتا و بر زیرساخت کاداستر - مکان مبنای کشوری بوده که در مدت یک ‌سال طراحی شده است.

ایجاد شده: 30/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400     اخبار داخلی
صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه‌زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرح‌ها، برای ۱۹۳ نفر اشتغال‌زایی شده است.» او افزود: «موافقت‌های اصولی برای ساخت طرح‌های گردشگری در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‌خانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلا م تصریح کرد: «راه‌اندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.

ایجاد شده: 29/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400     اخبار داخلی
ویروس را کنترل کنید نه مردم را

ویروس را کنترل کنید نه مردم را

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا،  " ابراهیم پورفرج "  رئیس هیات‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، به هجمه‌ای که به مردم وارد شده و آن‌ها را مقصر گسترده شدن این ویروس در کشور دانسته‌اند، اشاره کرد و گفت: سوال ما از وزیر بهداشت این است، چرا به جای کنترل بیماری و انتقال راه درمان به کشور، مدام به فکر کنترل آدم‌ها هستید؟ از حرفه خود دور نشده‌اید؟ وزارت بهداشت باید ویروس را کنترل کند، راه درمان آن را بیابد، نه این‌که به مردم التماس کند سفر نروند. او افزود: این ویروس به همه کشورها نفوذ کرده و فقط مردم کشور ما را دچار نکرده است. راه درمان آن هم پیدا شده است. به جای کنترل کردن و مقصر دانستن مردم، زیرساخت درمانی آن را ایجاد کنید. رئیس جامعه تورگردانان ایران اضافه کرد: وزیر بهداشت صراحتا اعلام کرده افسار مهار کرونا از دست ما در رفته است. یک سال فقط درباره این صحبت می‌کردند که کجا را ببندند و مردم کجا نروند، درحالی‌که باید دنبال درمان باشند. واکسن درمان این ویروس است، آن را بیاورید و ویروس را کنترل کنید، نه این‌که فقط به فکر کنترل مردم باشید. پورفرج درباره بسته بودن مرزهای ایران از اسفندماه سال ۹۸ به روی گردشگران خارجی نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تلاش‌هایی برای بازگشایی انجام می‌دهد، ولی تا الان نتیجه‌ای نداشته است، پس آن تلاش‌ها را نمی‌توان مفید دانست.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

به گزارش هتل نیوز ، " حسن حسینی " معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: «سمینار مدیکال توریسم ویژه راهنمایان گردشگری سلامت و فعالان این حوزه در اراک برگزار می‌شود.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: «این سمینار در راستای توسعه گردشگری سلامت استان و توانمندسازی راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و توسعه صنعت گردشگری سلامت برگزار می‌شود که ضمن آموزش گروه هدف، استفاده از بخش و تخت‌های IPD (واحد بیماران بین‌المللی) و توضیحات لازم دراین رشته ارائه می‌شود.» او هدف از برگزاری این سمینار را شناسایی مناطق مستعد گردشگری سلامت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت استان دانست و گفت: «این سمینار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده است که همزمان به صورت وبینار نیز برگزار می‌شود.» حسینی بیان کرد: «این سمینار با حضور برندهای گردشگری سلامت کشور، مراکز توسعه فن‌آوری‌های هوشمند گردشگری سلامت شامل کمیته  خدمات الکترونیکی گردشگری پزشکی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طبیعت درمانی و تندرستی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طب سنتی و دکتر پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ترتیب داده شده است.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: «استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، دلیجان، محلات و شازند به دلیل شرایط جغرافیایی، پوشش گیاهی، آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی قابلیت توسعه صنعت گردشگری سلامت را دارد و می‌توان با توسعه این صنعت، گردشگری سلامت استان را تقویت کرد.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسول‌ها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتل‌ها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتل‌های کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همه‌گیری ویروس کرونا دچار چالش‌های اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهره‌مند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتل‌ها معتقدند بودند استفاده از این کپسول‌ها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی و استقرار آن‌ها در بیش از ۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتل‌های کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آن‌ها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبه‌ای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتل‌های کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای این‌که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتل‌های کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آن‌ها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسول‌های واردشده و خط تولید داخلی وعده داده‌شده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتل‌های کپسولی اطلاعات زیادی نمی‌دهد؛ فقط در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده می‌کند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آن‌قدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشت‌های ما با جامعه هدف فرودگاه‌ها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسول‌های واردشده به ایسنا می‌گوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتل‌های کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپ‌های کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون می‌بیند و توضیح می‌دهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاه‌ها، نمونه‌ای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاه‌ها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسول‌ها در معرض دید آن‌ها قرار می‌گرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاه‌ها کار را دیده‌اند و بسیار مشتاق‌اند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آن‌ها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت می‌کند. او یادآوری می‌کند: نگاه‌مان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گران‌قیمت نبوده است. از روز اول هم گفته‌ایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزان‌قیمت وجود دارد. سجادی‌راد اضافه می‌کند: وقتی می‌خواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوب‌های اقتصادی پروژه متفاوت می‌شود. مثلا در طرح توجیهی هتل‌های کپسولی، هزینه‌ای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرف‌کننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنج‌هزار تومان به ازای هر ساعت اقامت می‌رسید.او درباره این‌که چرا با وجود بروکراسی فرودگاه‌ها، این پروژه ـ همان‌طور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، می‌گوید: ما با بیمارستان‌ها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود این‌که در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی می‌توانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخش‌ها مواجه شدیم. سجادی‌راد تاکید می‌کند: نگاه ما تسهیل‌گرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفته‌ایم. هدف این است باگ‌هایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاه‌های دیگر اگر پروژه‌ای سودآوری داشته باشد وارد آن می‌شوند. دغدغه خدمات‌دهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی می‌کنند.او ادامه می‌دهد: دغدغه خدمات‌دهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویس‌ها در فرودگاه‌ها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستان‌ها اذعان می‌کردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درخت‌ها همراهان بیمار را پیدا و  از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را می‌بندند صبح می‌بینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شده‌اند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل می‌شویم و می‌خواهیم زیرساخت این اقامت را برای آن‌ها تامین کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راه‌اندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار می‌کند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح می‌شود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادی‌راد درباره این‌که درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامه‌ریزی شده است؟ می‌گوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژه‌ای که تعریف می‌شود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌ها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکت‌هایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح می‌دهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاع‌رسانی انجام دادیم. چند شرکت دانش‌بنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفن‌شان را هم جواب ندادند. شرکت‌های دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانه‌هایی را که می‌توانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کرده‌اند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانش‌بنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، این‌که محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر این‌طور بوده چرا هنوز سایر بخش‌ها متقاعد نشده‌اند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتل‌های کپسولی مستقر نشده است؟ می‌گوید: برای این که نگاه‌مان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاه‌مان با آن‌هایی که باید همراه می‌شدند، متفاوت است. ما فکر می‌کنیم آن‌ها توجیه هستند و حتی نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر دیده‌اند، اما وقتی می‌خواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آن‌ها عمل کنیم و مواردی مثل حق‌الارض و حق‌السهم طلب می‌کنند. سجادی‌راد در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار می‌کند: پروژه زمانی که تعریف می‌شود جدول‌های اقتصادی دارد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه بهره‌برداری سالانه و درصد سود برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانش‌بنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژه‌های عمرانی یا شهرداری‌ها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایه‌گذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاه‌ها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شد. با این حال، شرکت‌های دانش‌بنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانش‌بنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمی‌شود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتمام‌مان را گذاشتیم که این شرکت دانش‌بنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرف‌های مقابل علی‌رغم این‌که در نامه‌های‌شان ابراز تمایل می‌کنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سیدامیرناصر طباطبایی " رئیس جامعه هتلداران یزد، خواستار حمایت مجدد دولت از این صنعت شد." وی با بیان این که ضریب اشغال هتل‌های یزد در ایام تعطیلات نوروز به کمتر از ۲۵ درصد رسید، اظهار کرد: هتلداران به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند و با این وضعیت، دولت باید برای گردشگری و اقدامات حمایتی خود مجدداً چاره‌ای بیاندیشد. وی افزود: باید دولت تسهیلات حمایتی و شرایط اعلام شده قبلی را برای هتلداران و حتی سایر زیرساخت‌های گردشگری تقویت کند. وی با ابراز این عقیده که برخی دستگاه ها موجب توسعه گردشگری غیرمجاز در کشور شدند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری قبل از نوروز و تعطیلات، به صورت غیرکارشناسی مورد هجمه‌ قرار گرفت، گردشگری غیررسمی و اقامت‌های غیرمجاز توسعه یافت و گردشگری مجاز در این میان سرکوب شد. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، وضعیت فعلی گردشگری کشور و به ویژه شهر گردشگرپذیر یزد را وضعیت ناخوشایندی اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به این صنعت آسیب‌دیده شد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، «سیدامیر ناصرالدین طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران استان یزد با گلایه از صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آیا سفر امن و ایمنی که تحت نظارت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‎شود کرونا را شایع می‌کند اما متروها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر اصناف نقشی در شیوع کرونا ندارند؟ وی با تاکید بر این که تعطیلی سفر بدون هیچ مطالعه‌ای از سوی عوامل وزارت بهداشت منطقی نیست، گفت: تاکنون هتلها و زیرساخت‌های گردشگری متحمل خسارت‌های چشمگیری شده‌اند و دولت نیز با حمایت‌های ناچیز خود نتوانسته حتی کمکی به این بخش‌ها داشته باشد لذا سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت اقساط وام و بدهی‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی را پرداخت می‌کند؟ این مسئول با اشاره به این که تاکنون هیچ آماری از ابتلا به کرونا در هتل‌ها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: در حالی هیچ آماری از ابتدای کرونا و سرایت آن به پرسنل هتل‌ها و گردشگران مقیم این واحدها گزارش نشده که سایر اصناف، صنایع و بیمارستان‌ها مشمول شیوع کرونا در کشور بودند. طباطبایی در خصوص مصداق نگاه غیرعادلانه به گردشگری، به شیوع کرونای انگلیسی برای اولین بار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بنا به اعلام متولیان امر، شیوع کرونای انگلیسی در یزد نیز توسط صنعت اتفاق افتاد و گردشگری باز هم در شیوع کرونا نقشی نداشته است اما چرا همواره گردشگری مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؟ رئیس جامعه هتلداران استان یزد به متصل شدن تمام هتل‌ها و زیرساخت‌های مجاز اقامتی یزد به سامانه جانا و ماسک وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یزد به عنوان اولین استان پایلوت کشور در خصوص سفر ایمن و گردشگری هوشمند اقدام کرد اما محدود کردن غیرکارشناسی سفر هوشمند و اقامت ایمن به هیچ وجه منطقی و منصفانه نیست.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...