به گزارش هتل نیوز ، " محمد نور صالحی " رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت ؛ برای تسهیل و تسریع در احداث هتل مصوباتی در شورای اسلامی شهر اصفهان از گذشته وجود داشت که این مصوبهها به سرمایهگذاران کمک کرده بود تا با هزینه نزدیک به صفر نسبت به احداث هتل در شهر اصفهان اقدام کنند. وی افزود ؛ متاسفانه مهلت این مصوبه تمام شده بود و علاوهبر آن بعضی از دستگاههای نظارتی ایرادهایی را مطرح کرده بودند و آن مصوبه متوقف شده بود. او گفت ؛ برای کمک به احداث هتلها پیشنهاداتی مطرح و در این راستا لایحهای از سوی شهرداری ارائه شده بود که این لایحه در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب و برای ارسال به هیئت انطباق در اختیار گذاشته شد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود ؛ با عملیاتی شدن این برنامه هزینه صدور پروانه برای هتل به صفر نزدیک شده است و برای تبدیل واحدهای مسکونی و تجاری به صنعتی تنها پنج درصد تعرفه دریافت میشود و برای ساخت هتل نیز رقمی برای پروانه ساختمانی دریافت نمیشود.
ایجاد شده: 13/تیر/1401 آخرین ویرایش: 13/تیر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حسن سیادتان " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران فارس گفت ؛ اگر سرمایه گذاران در حوزه گردشگری حمایت نشوند بی شک در آینده، سرمایه گذاری برای این صنعت نخواهیم داشت و توسعه هم رخ نمی دهد. از این رو می طلبد سرمایه گذاران حمایت، تشویق و ترغیب شوند تا گردشگری بتواند رونق بگیرد. وی گفت ؛ سرمایه گذاری در حوزه ساخت هتل علاوه بر آنکه نیازمند سرمایه هنگفتی است بلکه به عشق، علاقه و پشتکار هم نیاز دارد. باید حمایت های ارگان های دولتی و نهادهای مرتبط از سرمایه گذاران در این بخش افزایش باید تا سرمایه گذار هم تشویق به ادامه کار گردد. " سیادتان " افزود ؛ اگر به سرمایه گذار اهمیت ندهیم و درکش نکنیم در آینده سرمایه گذار برای صنعت گردشگری نخواهیم داشت. هتل ها با سرمایه گذاری که دارند آبروی شهر هستند و مانند مسجد، مدرسه و بیمارستان یک ضرورت در شهر به حساب میآیند به خصوص در شیراز که شهر توریستی محسوب می شود. رئیس جامعه حرفه ای هتلداران فارس خاطرنشان کرد ؛ متاسفانه عده ای به جای آنکه راه را برای حضور، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران در شیراز هموار کنند چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارند.
ایجاد شده: 10/تیر/1401 آخرین ویرایش: 10/تیر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " محمدعلی فرخ مهر " رئیس جامعه حرفهای هتل، هتلآپارتمان و پانسیون استان تهران گفت ؛ منظور از دونرخی بودن هتلها این نیست که پول بیشتری از مسافران خارجی گرفته شود بلکه پیشنهاد شده که از این مسافران هزینهها بهصورت دلار گرفته شود. او گفت ؛ از آنجا که خارجیها به هنگام ورود به کشور همانند ما، کارت بانکی اعتباری ندارند که بتوانند از آن استفاده کنند لذا باید اسکناس حمل کنند. " فرخ مهر " گفت ؛ هنگام هزینه کردن نیز باید آن را به واحد پول ما تبدیل کنند بنابراین در این باره نیز دچار مشکلات عدیدهای میشوند. وی افزود ؛ باید سیستم بانکی در فرودگاه وجود داشته باشد تا با ورود میهمان خارجی به کشور بتواند به اندازه اسکناسی که به همراه خود آورده کارت اعتباری صادر شود. " فرخ مهر " خاطرنشان کرد ؛ در این صورت به جای اینکه پولها در صندوقها و کیفها باقی بماند، وارد بانک میشود و به دست دلالان نیز نمیرسد. رئیس جامعه حرفهای هتل، هتلآپارتمان و پانسیون استان تهران تاکید کرد ؛ باید نرخ ارزی برای مسافران خارجی مصوب شود که با نرخ ایرانی نیز تناسب داشته باشد. این موجب میشود که مسافر خارجی از سردرگمی خارج شود.
ایجاد شده: 6/تیر/1401 آخرین ویرایش: 6/تیر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، به دنبال سفر وزير گردشگری به استان خوزستان، جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان خطاب به وزیر در نامهای سرگشاده، توضيحات معاون رييسجمهوری درباره اولويتبندی بازديدهای وی از ابنيه تاريخی را خواستار شدند. در بخشی از این نامه آمده است ؛ ▫️ اینكه یك خوزستانی وقت بگذارد و كارون را از نزدیك ببیند با اینكه كارون و ظرفیتش هم برای خوزستانیها، بلكه برای همه مردم ایران شناخته شده جای بسی تعجب است. ▫️ جناب ضرغامی گرامی، ما فعالان و سازمانهای مردمنهاد از شما انتظار داشتیم به جای گردش و دیدار از مكانهایی كه از قبل آنها را میشناختید، با فعالان و سازمانهای این حوزه دیدار و گفتوگوی مفصلی داشته باشید. ▫️ اگر این سفر با هزینه دولت بود پس قاعدتا لازم بود همه ظرفیتهای استان مورد بررسی قرار میگرفت. ▫️ ما اعلام میكنیم نسبت به اولین سفرتان كه نشان از كمتوجهی شما و وزارت مربوطه به دغدغههای دوستدارانِ واقعی میراث فرهنگی است، ابراز گله و نارضایتی داریم. ▫️ اميدواريم پس از اين مسافرتتان، سفری كاری به خوزستان داشته باشيد!
ایجاد شده: 6/تیر/1401 آخرین ویرایش: 6/تیر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز،" سید موید محسننژاد " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در جلسه با فعالان گردشگری استان گفت ؛ برخی از هتلهای استان با مشکل مواجه هستند که با رفع آن، میتوانند به چرخه اقامتی بازگردند. وی افزود ؛ ۱۰ هزار نفر در هتلهای فارس مشغول به کار هستند که ۴۰ درصد از آنها رشته تحصیلی یا رشتههای مرتبط با این حوزه دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه بیان کرد ؛ در خصوص صدور مجوز برای خانه مسافر پیشنهاد شد که کمیتهای با بخش خصوصی تشکیل شود تا پروندههای خانه مسافرها ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و سپس به اداره کل ارسال شود تا صدور پروانه با سهولت بهتری انجام گیرد.
ایجاد شده: 5/تیر/1401 آخرین ویرایش: 5/تیر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " وزیر گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت ؛ استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری مسابقات جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در دستور کار دولت قرار دارد. او افزود ؛ جلساتی برای بررسی راهکارهای استفاده حداکثری از ظرفیت مسابقات جام جهانی فوتبال قطر در حوزه گردشگری و صنعت توریسم برگزار میشود. وزیر گردشگری تاکید کرد ؛ چند وزارتخانه و نهاد در کمیتهای که برای این منظور تشکیل شده عضو هستند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1401 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: «شرایط صدور روادید برای شرکتکنندگان در جامجهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت امور خارجه اعلام شد.» " علیاصغر شالبافیان " با بیان این خبر گفت: «شرایط صدور روادید برای شرکتکنندگان در جامجهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت امور خارجه به منظور اطلاعرسانی نهادهای ذیربط و آگاهیبخشی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان گردشگری، شرکتهای حمل و نقل، خطوط هوایی و نیز اتباع خارجی متقاضی شرکت در رویداد یاد شده و تارنمای نمایندگی و هر جامعه هدفی که زمینه سفر آنان به کشور وجود دارد، اعلام شده است.» او افزود: «در دستورالعمل مذکور آمده است، اتباع کشورهایی که تیمهای فوتبال آنان موفق به صعود به جامجهانی ۲۰۲۲ قطر شده است، میتوانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جامجهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است.» شالبافیان با اشاره به اینکه اتباع کلیه کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای "و" و "ز" آمده است) در صورت ارایه بلیط از مبداء دوحه میتوانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) اقدام کنند، گفت: «ثبت درخواست روادید جامجهانی ۲۰۲۲ قطر و درج تصویر بلیط در سامانه ( در محل در نظر گرفته شده) از جمله شرایط این بند مطرح شده است.» به گفته شالبافیان در بند ج این دستورالعمل آمده است: «اتباع کلیه کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای "و" و "ز" آمده است) در صورت ارائه نامه از وزارت ورزش کشور متوقف فیه خود مبنی بر گواهی شرکت فرد، متقاضی میتواند روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز(رایگان) درخواست کنند. این در حالی است که شرایط تحقق این امر با دو ضابطه ثبت درخواست روادید جامجهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر گواهی از وزارت ورزش کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) مورد تایید است.» شالبافیان ادامه داد: «طبق بند د، دستورالعمل لغو روادید در صورت ارائه یادداشت رسمی توسط وزارت خارجه کشور متوقف فیه و یا نمایندگیهای سیاسی و کنسولی خارجی در ایران مبنی بر اعلام شرکت فرد یا افراد، متقاضی میتوانند روادید متعدد با مدت اعتبار دوماهه با مدت ۲۰ روز ( رایگان) کنند. این در حالی است که شرایط تحقق این موضوع ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر یادداشت رسمی به زبانهای فارسی و زبان مدنظر کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) اعلام شده است.» بنا به گفته معاون گردشگری همچنین در بند ه دستورالعمل مذکور اتباع کشورهایی که از طریق عبور (ترانزیت) تمایل به شرکت در جامجهانی قطر را دارند با ارایه مدارک لازم (در سامانه روادید) میتوانند روادید متعدد با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) دریافت کنند. همچنین منطبق بر بند و، اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، کلمبیا، اردن و سریلانکا از این تسهیلات مستثنی بوده و تابع شرایط روادید جهانگردی خواهند بود. براساس آنچه در بند ز آمده است، اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا از این تسهیلات مستثنی بوده و روند اخذ روادید این اتباع از طریق درخواست قبلی و انجام بررسی های لازم در این خصوص خواهد بود.
ایجاد شده: 10/خرداد/1401 آخرین ویرایش: 10/خرداد/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، در پی سخنان " سعید محمد " مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در خصوص انتقاد از وضعیت فرهنگی جزیره کیش، تشکل های صنفی جزیره کیش طی نامه ای به این موضوع اعتراض کردند. در این نامه اعتراضی وضعیت فرهنگی جزیره کیش را به گواه آمارها و گزارش های سازمان منطقه آزاد کیش و کارشناسان این حوزه مطلوب عنوان کردند. این نامه به امضا جامعه هتلداران کیش، جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، سندیکای صاحبان صنایع کیش، انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش، جامعه مراکز پذیرایی کیش،انجمن مشاورین املاک کیش، جامعه رنت کاران کیش، جامعه کلوپ داران دریایی کیش و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش رسیده است. ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم حافظ شیرازی بسمه تعالی جناب آقای دکتر سعید محمد مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران با سلام و تحیت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر به استحضار میرساند: اظهارات اخیر جنابعالی در مورد وضعیت فرهنگی جزیره زیبای کیش، موجب تعجب و تاسف شدید قاطبه مردم فهیم، مومن و با فرهنگ کیش و فعالین اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گردید. این اظهارات و برداشت از وضعیت فرهنگی کیش در تناقض آشکار با واقعیت موجود و توهین به مردم عزیز کیش و متولیان فرهنگی آن و بالاخص سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادهای مسئول است. در رویکرد دینی، انتقاد و انتقاد پذیری امری پسندیده است. کما اینکه در کلام بزرگان دینی مکررا به آن سفارش شده است. حتی امام علی (ع) با آن مقام عصمت و عضمت، از مردم می خواهد تا از ابراز سخن حق و خیر خواهی نسبت به روش حکومت، خودداری ننمایند. البته انتقاد،می بایست سازنده و مبتنی بر اصول، شرایط و لوازم خاص خود باشد. غیر واقع جلوه دادن امور یک جامعه را نمی توان انتقاد سازنده نامید.اگر انتقادی از سر تعصبو ناآگاهی و یا مقاصدی متفاوت از نقد سازنده صورت گیرد و اصول انتقاد در آن رعایت نشود، آثار تخریبی غیر قابل جبرانی را بر جای خواهد گذارد. انتقاد به معنی این نیست که هرشخصی هر تحلیلی نسبت به فردی یا جامعه ای روا دانست را سازنده بدانیم.انتقاد پذیری آن نیست که اگر کسی به جامعه ما توهین کرد، به اولبخند بزنیم و از او تشکر کنیم. اتفاقا برخوردهای قاطعانه یکی از امور مهم در انتقاد پذیری است. در انتقاد غیر سازنده، ما به اعتبار و اصالت جامعه حمله می کنیم. انگشت اتهام را به سوی پیشینه پرافتخار یک جامعه می بریم. این روش با مفهوم توهین، قرابت و نزدیکی دارد. از منظر حقوقی، توهین، جمله ای است که موجب بد نامی و بی اعتباری شود یا اینکه واکنش منفی اعضای یک جامعه را به همراه داشته، باعث آسیب رساندن به اعتبار فرد و جامعه باشد. جناب آقای محمد، فرمایش شما،وهن ارزشمداری، تدین، تعهد و خدمات صادقانه کیشوندان عزیزی است که در این شرایط سخت، ضمن حفظ اصالت و باورهای دینی خود، در تلاش برای رساندن این خاک پاره از میهن عزیز اسلامی به ساحلی امن و پر افتخار در حوزه ملی و منطقه ای است. آنچه شما از آن به نگرانی فرهنگی در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، عنوان کرده اید، مشکلات فرهنگی موجود در سرزمین اصلی است کهناروا به جزیره زیبای کیش که مقصد گردشگری است، تسری و نسبت یافته است. لذا با غیر واقع جلوه دادن حقایق، راه به جایی نخواهیم برد.به طور قطع و یقین جزیره کیش، از جهت دینی و فرهنگی از شاخصه های بسیار مثبتی برخوردار است که آنرا از سایر کلان شهرهای سرزمین اصلی و حتی شهرهای مذهبی، متمایز ساخته است. به نظر می رسد اظهار نظر جنابعالی، تنزل دادن شاخص های فرهنگی- اجتماعی به مسائل سطحی و بیتوجهی به شاخصه های توسعه فرهنگی و اجتماعی است. ضمن آنکه اگر ضعف و نقصانی هم در این حوزه باشد انتظار میرود جنابعالی به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به جای هم نوایی با هجوم همه جانبه و ناجوانمردانه دشمنان مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزادکیش و نشانی غلط دادن آنان و ربط دادن تمامی مشکلات و معضلات اقتصادی به مناطق آزاد، با احصاء ویژگی های بارز فرهنگی کیش بر اساس شاخص های توسعه و ارائه گزارش از امتیازات آن به عنوان الگویی قابل افتخار، بدنبال برنامهریزی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و رفع نواقص باشید که ذیلاً ضمن بیان پاره ای از ویژگی های برجسته فرهنگی کیش و ارزیابی آن بر اساس واقعیات و شاخص ها، موارد نقص در این حوزه نیز یادآوری می گردد: الف) ویژگی های فرهنگی جامعه کیش: قانون مداری و رعایت قوانین و مقررات تقریب بین مذاهب و الگویی مترقی برای همزیستی برادرانه مذاهب اسلامی بویژه شیعه و سنی برنامه ریزی های منسجم و با شکوه که توسط نهاد امامت جمعه کیش با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی صورت می پذیرد. وجود هیات های متعدد مذهبی برخاسته از پیشینه دینی و قومیتی ساکنان عزیز که در مراسم و مناسبتهای مذهبی، زیباترین جلوه های معنوی را خلق نمودند و مسافران و گردشگران را مجذوب خود ساخته اند. حضور پررنگ و تاثیرگذار نهادهای مدنی و انسجام مثال زدنی تشکل های صنفی و مدنی حس رضایت از زندگی در کیش که مطابق آمار معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ۸۵ درصد اعلام شده است. حس مشارکت حداکثری مردم در امور اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به نحویکه زبانزد همه میهمانان فرهنگی به ویژه روحانیت بوده است. بالا بودن ۲۵ درصدی نرخ مطالعه نسبت به سرزمین اصلی مطابق آمار رسمی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش احترام به سبک های متفاوت زندگی و وفاق بین اقوام و تجلی ایرانی با فرهنگ، متمدن و متعامل در جزیره کیش به مثابه ایران کوچک میزبانی از علماء و خطبا و متولیان مذهبی کشور و ابراز رضایت علنی آنان از انجام شعائر و آئین های مذهبی در مقایسه با سایر نقاط کشور و اظهار نظر علنی مسئولین محلی و کشوری قوه قضائیه در کیش از وضعیت مطلوب رعایت حجاب نسبت به کلان شهرهای سرزمین اصلی مرزبانی فرهنگی جمهوری اسلامی در منطقه نداشتن کودکان کار و توجه همه فعالین اقتصادی به مسئولیت اجتماعی و … ب) پاره ای از نواقص و ضعف های جامعه کیش از نظر فرهنگی: کمبود فضای آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی ضعف نیروی انسانی، کمبود امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در آموزش و پرورش کوچک شدن نهاد خانواده تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و سختی معیشت به ویژه در رابطه با تهیه مسکن برای اکثر اقشار جامعه کمبود کتابخانه ها و فرهنگ سراها و سینما و مراکز هنری و فرهنگی بویژه در محلات و مناطق جدیدالتاسیس جزیره مثل شهرک نوبنیاد شروع و شیوع مهاجرت معکوس خانواده ها بدلیل فشار مالی زندگی در کیش بویژه اجاره مسکن بالا که ترکیب جمعیتی کیش را برهم زده و ضرورت ساماندهی موضوع مهاجرت کاهش اجباری هزینه های فرهنگی در سبد معیشتی خانوارها بدلیل نامطلوب بودن فضای کسب و کار متاثر از سیاست های کلان اقتصادی کشور و از بین رفتن مزیت های اقتصادی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد لذا بنظر میرسد که تنزل دادن شاخص های فرهنگی- اجتماعی به مسائل سطحی و بی توجهی به نواقص واقعی فرهنگی جزیره که همگی در حوزه مسئولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد میباشد و متهم کردن جامعه و گردشگران عزیز و فهیم راه صوابی نبوده و پر واضح است که منطقه گردشگری جایگزین برای گردشگران قانع کیش در صورت عدم رضایتشان قطعاً مقاصد گردشگری داخلی نخواهد بود و آنان را به سمت مناطق گردشگری برون مرزی رهنمون خواهد شد و این امر موجبات رکود و تعطیلی هرچه بیشتر کسب و کارها را به دنبال خواهد داشتلذا شایسته است که جنابعالی به دور از هرگونه شعار عوامپسندانه و یا خدای ناکرده با اهداف غیر فرهنگی، ضمن دلجویی از مردم فهیم، نجیب، با فرهنگ و مومن جزیره کیش و رفع سوءتفاهم در ارتباط با اظهارات خود،به دنبال حل مشکلات اساسی و اولویت دار مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش از طریق تعامل و انجام مناسبات کاری با دستگاه های بالا دستی همچون دولت و مجلس باشید. در پایان کلام را با روایتی از پیامبر گرامی اسلام پایان می بریم:جابر ابن عبدالله روایت کرده است که رسولخدا (ص) به کعبه نظر افکند و فرمود: آفرین بر تو، خانه ای که چقدر بزرگی و احترام تو چقدر زیاد است. سوگند به خدا، احترام مؤمن نزد خدا از تو بیشتر است، زیرا حرمت تو فقط از یک جهت است (که خونریزی در تو حرام است)، ولی مؤمن از سه جهت احترام دارد:۱.خون وی محترم است.۲.مال او حرمت دارد.۳.بدگمانی نسبت به او حرام است. حافظ تو ختم کن که هُنر خود عیان شود من الله التوفیق ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1401 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، مجمع عمومی عادی جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی با حضور هتلداران استان برگزار و پس از ارائه گزارش عملکرد توسط رئیس جامعه و بازرسان، موارد دستور جلسه مجمع از جمله صورت های مالی، حق عضویتها و بودجه پیشنهادی با رای قاطع اعضا به تصویب رسید. در ادامه انتخابات هیات مدیره و بازرسان، برگزار شد که پس از شمارش آرا توسط اعضای هیئت رئیسه مجمع و ناظرین ، اعضای اصلی و علیالبدل ، به شرح زیر انتخاب شدند ؛ اعضای اصلی هیات مدیره ؛ ۱- عباس باقرزاده صفاریان ۲- محمدرضا توکلی زاده ۳- امیر سزاوار ۴- محمدتقی مجاور زرگر ۵- سیدمحمد حسینی ۶- محمود مادرشاهیان ۷- احمد ارفع رحیمیان اعضای علیالبدل هیات مدیره ؛ ۱- فریدالدین عطار ۲- حسن طالعی فاز بازرسان اصلی ؛ ۱- سیدمحمدرضا وزیرپور ۲- جعفر عرفانیان طالعی بازرس علیالبدل ؛ محمدحسین رستگار مقدم گوهری
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1401 آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز،" حرمت الله رفیعی " رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت ؛ اگر به صورت متوسط ماندگاری هر مسافر در ایام نوروز را چهار روز در نظر بگیریم میتوان تعداد گردشگران داخلی در ایام نوروز را چیزی در حدود ۱۲ میلیون نفر تخمین زد. " رفیعی " افزود ؛ متأسفانه شاهد این مسئله بودهایم که همواره در طول سالهای گذشته تاکنون وزارت گردشگری و به صورت مشخص ستاد خدمات سفر اطلاعات و آمارهای متقنی از میزان سفرهای انجام شده در اختیار مردم نمیگذارد. او گفت ؛ دولت و وزارت میراث فرهنگی با اصرار بر انجام امور تصدیگرایانه و عدم تفویض اختیارات لازم به بخش خصوصی، از انجام رسالت اصلی خود که نظارت و مدیریت صحیح امور است غافل شدهاند. بسیاری از مشکلات اقامتی مسافران نوروزی در گرو هتلداری نهادها و وزارتخانههای دولتی بود. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در پایان تاکید کرد ؛ گرانی هزینه مراکز اقامتی، وضعیت بد معیشت خانوارها و همچنین کمبود زیرساختهای گردشگری در استانهای توریستی باعث وقوع پدیده خودروخوابی و چادرخوابی بسیاری از هموطنان در سفرهای نوروز شد.
ایجاد شده: 30/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد، گفت ؛ از همه همکاران و اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تشکر میکنم که شبانهروز زحمت کشیدند. همچنین از خبرنگاران، صداوسیما و همه اصحاب رسانه تشکر ویژه دارم که امسال در انعکاس اطلاعیههای سفر و اخبار این ستاد نقش ویژهای داشتند و خدمترسانی ویژهای را برای رفاه هرچه بیشتر مردم در سفر انجام دادند. او خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی سفرهای نوروز ۱۴۰۱ هماهنگی و همدلی بین دستگاههای عضو این ستاد بود که این موضوع در مدیریت سفرها تأثیر مهمی داشت. بهعنوانمثال مواردی نظیر افزایش مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در قالب اطلاعیههای روزانه اعلام شد و با همافزایی و کمک دستگاههایی مانند سازمان اورژانس کشور آمار مسمومیت با گاز، بعد از اطلاعرسانی، کاهش یافت. او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: توزیع مکانی را در دستور کار قرار دادیم. البته درباره توزیع زمانی سفر نیازمند تصمیمهای حاکمیتی هستیم و مقرر شده است پیشنهاد ستاد برای ساماندهی تعطیلات و سفر ارائه شود تا شاهد بهره بردن مسافران در طول سال از جاذبههای گوناگون گردشگری کشور باشیم. شالبافیان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت اسکان در نوروز ۱۴۰۱ بیان کرد: تأسیسات رسمی گردشگری در دوران کرونا تعطیل شده بودند اما در نوروز ۱۴۰۱ مجدد به مدار برگشتند و به مسافران خدمات ارائه کردند. درعینحال با توجه به افزایش سفرها، نظارتهای ما بر تأسیسات گردشگری افزایش یافت و با تخلفات احتمالی برخورد جدی شد. او افزود: درباره اسکان اضطراری نیز دستگاههای مختلف بهویژه آموزشوپرورش، با ستاد همکاری خوبی داشتند؛ اما با توجه به این که از ۱۴ فروردین مدارس فعالیت خود را بهصورت حضوری آغاز میکردند این وزارتخانه اعلام کرد، مدارس تا ۱۳ فروردین میزبان مسافران نوروزی است. معاون گردشگری کشور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران خاطرنشان کرد: در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به این جمعبندی و تصمیم رسیدهایم که فعالیت این ستاد موقتی و مناسبتی نباشد و در طول سال فعالیت دائمی داشته باشد، چراکه با توجه به انجام واکسیناسیون سراسری بهطور حتم شاهد افزایش سفرها در طول سال، خصوصا در تابستان، خواهیم بود. ازاینرو آمادگی کامل برای نظارت بر تأسیسات گردشگری و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران داریم. رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره آسیبهای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ گفت: بهنظر میرسد برای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به مسافران نیازمند اضافه شدن دستگاههای دیگری هستیم. بهعنوانمثال چالش مردم برای دریافت پول نقد از عابربانکها یکی از مشکلات و آسیبهای سفرهای نوروزی است که با عضویت دستگاههای مرتبط این آسیبها کاهش خواهد یافت. بهعلاوه کمکاری دستگاههای مرتبط درباره معرفی مقاصد و تأمین زیرساختها یکی دیگر از آسیبهای سفر است. در کنار سایر زیرساختها نیازمند راهاندازی اماکن اقامتی ارزانقیمت هستیم تا به رونق سفر کمک شود. او در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران نیز گفت: در حالت کلی سال گذشته صدور روادید نداشتیم، اما امسال روادید برای گردشگران ورودی صادر شده است. تعداد دقیق گردشگران ورودی به کشور پایان ماه جاری اعلام میشود. معاون گردشگری کشور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره برنامهریزی ستاد برای سفرهای تابستانی گفت: از آبان ماه سال گذشته برنامهریزیهای لازم برای نوروز شروع شد. از اکنون نیز برای تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی در حال برنامهریزی هستیم، یکی از راههای مدیریت سفرهای داخلی را دائمی شدن ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر میدانیم چراکه در نوروز شاهد این هستیم که مشکلات مسافران با توجه به همکاری و همافزایی بین دستگاههای مختلف به حداقل کاهش یافت. ازاینرو وقتی ستاد دائمی شود خدمات میتواند استمرار یابد. او در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران اضافه کرد: تعداد بازدیدکنندگان از موزهها و اماکن فرهنگیتاریخی در نوروز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری داشت. بهنحوی که تعداد بازدیدکنندگان در پنج روز اول نوروز ۱۴۰۱ با تمام روزهای نوروز سال قبل برابری میکند.
ایجاد شده: 15/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، در حاشیه نشست امروز خبری ستاد مرکزی خدمات سفر تفاهمنامه همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به امضا رسید. در این مراسم " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت ؛ شرکت همراه اول در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی در حوزههای مختلف فعالیتهای گسترده داشته که این تفاهمنامه نیز در ادامه این فعالیتها انجام شد. وی تاکید کرد ؛ با پیشنهاد و پیگیریهای متقابل از سوی وزارتخانه و همراه اول محورهای همکاری متقابل استخراج شد که بر اساس آن برای ارائه بهتر خدمات گردشگری از ظرفیتهای همراه اول در حوزههای مختلف استفاده میشود. در ادامه مراسم قائممقام مدیرعامل همراه اول گفت ؛ این تفاهمنامه هرگونه سرویس هوشمند و دیجیتال تا پایهای (سیم کارت) را که منجر به ارائه خدمات بهتر به گردشگران شود را طی مدت پنج سال در بر میگیرد. وی تاکید کرد ؛ برای ایام نوروز سرویسهای پایهای برنامهریزی شده است، اما در ادامه این همکاری مدلهای مختلف رایج در تمام دنیا اجرایی میشود. قائممقام مدیرعامل همراه اول افزود ؛ برای اهراز هویت که از الزامات صدور سیم کارت است در حال تعامل با رگولاتوری هستیم که امکان صدور سیم کارت برای گردشگران خارجی میسر شود.
ایجاد شده: 25/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1400 اخبار داخلی