با توجه به گران شدن نرخ دلار نسبت به ریال و ارائه راهکارهای جبرانی برای کاهش این شکاف و همچنین انتشار مصاحبههایی از جانب برخی از صنوف گردشگری در خصوص آثار دو نرخی شدن نرخ هتلها و موضعگیریهایی که مسئولین محترم دولتی و خصوصی در روزهای اخیر داشتهاند به نظر میرسد که میشود مطابق قاعده "الجمع مهما امکن اولی من الطرح" با این موضوع رفتار کرد یعنی مدیران محترم هتلها بدون آنکه به بحث دو نرخی شدن قیمت اتاقها برای ایرانیها و خارجیها وارد شوند، میبایست موضوع تعیین نرخ دلاری خدمات اقامتی را پیگیری نمایند. لازم است هنگامی که نرخنامه ریالی هتلها در سال 96 اعلام میشد، نرخ دلاری اتاقها نیز تعیین میشد زیرا که خدمات هتلداری هم برای ایرانیها و هم برای خارجیها ارائه میشود. به فرض مثال نرخ ریالی اتاق دو ستاره در استان گیلان حدودا 250000 تومان بود که با نرخ دلار 4200 تومانی، اتاق دو تخته برای میهمان خارجی 60 دلار اعلام میشد که البته به دلیل شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ممنوعیت اخذ دلار، معادل ریالی آن که همان 250000 تومان بود از میهمان خارجی اخذ میشد اما در ابتدای سال 97 که نرخ دلار نسبت به ریال افزایش و از طرف دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافت این امر بدین معنا نبود که قیمت ریالی یا دلاری اتاق کاهش یافته است. تعیین نرخ ریالی و نرخ دلاری برای اتاقها، مشابه قیمتگذاری برای تمامی کالاها و خدماتی که هم به مصرف داخلی میرسند و هم با قیمت دلاری به خارج از کشور صادر میشوند، واجب و ضروری است. به نظر میرسد طرح موضوع دو نرخی کردن قیمتها از جایی نشات میگیرد که در سالهای قبل امکان اخذ عین ارز از میهمان خارجی وجود نداشت و هتلها ناچار بودند دلار را به ریال تبدیل کنند اما خوشبختانه با سیاستهای جدید ارزی دولت این محدودیت برداشته شده و بنا به بخشنامه اخیر بانک مرکزی تحت عنوان بسته جدید سیاستهای ارزی دولت که اتفاقا مردم و بنگاههای اقتصادی تشویق به دریافت ارز شدهاند، هتلها نیز میتوانند برای هر معامله تا سقف 10000 دلار عین دلار را دریافت کنند. بنابراین با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، موضوع دو نرخی کردن قیمت اتاقها موضوعیت ندارد و تشکلها باید با توجه به ماهیت صادراتی بودن خدمات هتلداری علاوه بر تعیین قیمت ریالی اتاقها، موضوع تعیین قیمت دلاری یا قیمت جهانی اتاقها را نیز پیگیری نمایند و در نرخنامه درج نمایند. مضاف بر اینکه این منطقی و عاقلانه نیست که گردشگران خارجی از یارانههایی که دولت برای ارزانسازی سفرهای داخلی برای ایرانیها پرداخت میکند، بهرهمند شوند زیرا ایران به اندازه کافی مقصد ارزان برای خارجیها میباشد. بنابراین عدالت اقتصادی نیست درحالیکه خارجیها از توان اقتصادی بالایی برخوردارند از یارانهای که برای اقشار کم درآمد جامعه و شهروندان ایرانی و توسعه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، بهرهمند شوند. در غیر اینصورت پیشنهاد مینمایم بر روی تابلوی هتلها که بنگاه اقتصادی هستند به انگلیسی نوشته شود "بنگاه خیریه" تا شاید دغدغه مسئولان محترم دفاتر خدمات مسافرتی نیز رفع گردد.
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 1/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
عضو هیاترئیسه کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به ضرورت تغییر در معیارهای درجهبندی هتلها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات اشتباهی از هتلهای ایرانی به گردشگران خارجی داده میشود. "مهرداد لاهوتی" ابراز داشت: هتلهای ایران بایستی بر اساس استانداردهای بینالمللی درجهبندی شوند تا گردشگر خارجی قبل از ورود به کشور بر اساس اطلاعات دریافتی از درجه هر یک از هتلها و با توجه به بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کند. "لاهوتی" گفت: عدم درجهبندی صحیح هتلها باعث شده تا مسافران به ظاهر اولیه هتلها اعتماد کنند و در بسیاری از مواقع پس از استفاده متوجه میشود که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی، ندارد. به گزارش هتلنیوز، وی افزود: در گذشته یکی از معیارهای درجهبندی هتلها بر پایه مساحت و ارتفاع ساختمانها بود در شرایطی که باید شاخصهایی مانند توسعه پایدار گردشگری و دسترسی برای افراد ناتوان جسمی را در این ارزیابی گنجاند. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر بومیسازی ضوابط بینالمللی درجهبندی هتلها تاکید کرد و گفت: بایستی با تلفیق مدلهای خارجی و ایرانی به یک دستورالعمل جامع رسید. وی در پایان گفت: با اجرای این ضوابط، ارزیابی هتلها از حالت سلیقهای و کلی خارج میشود و شاخصهای ارزیابی حالت کمی و سنجشی پیدا میکند و علاوه بر این، هزینههای موجود برای دستیابی به شاخصهای مورد نظر نیز کاهش مییابد زیرا در شرایط جدید، تاکید بر معیارهای نرمافزاری و خدماتی است.
ایجاد شده: 30/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397 اخبار داخلی
“محمود مادرشاهیان” از سنین جوانی و در پی عشق و علاقه کودکی خود، وارد صنعت گردشگری و هتلداری شد و در دهه 60 اولین هتل خود با نام “ارم” را در شهر مشهد، احداث کرد. وی هماکنون و پس از گذشت بیش از 30 سال، مالک گروه هتلهای “هلیا” به عنوان یکی از بزرگترین گروههای هتلداری با 8 هتل در شهرهای مشهد و کیش است. مالک گروه هتلهای “هلیا” معتقد است، استان خراسان رضوی و شهر “مشهد” علاوه بر جاذبه زیارتی دارای ظرفیت وجاذبههای بسیاری در سایر حوزههای صنعت گردشگری است که اطلاعرسانی و تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته است. به گزارش هتلنیوز ، وی اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران در شهر مشهد، افزایش یابد تا تمامی فعالان این حوزه در بخشهای مختلف از مزایای آن بهرهمند شوند. “محمود مادرشاهیان” با اشاره به خرید، افتتاح و راهاندازی مجدد هتل “پارک حیات” توسط گروه هتلهای “هلیا” ابراز داشت: خوشبختانه موفق شدیم در کوتاهترین زمان ممکن و طی مدت 18 ماه، پروژه بازسازی و نوسازی این هتل را به پایان برسانیم و هماکنون این هتل به عنوان یکی برترین هتلهای شرق کشور مشغول ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان محترم است. مالک گروه هتلهای هلیا در ادامه گفت: انگیزه اصلی من از ورود به صنعت گردشگری، خدمت به اقتصاد و جوانان این مرز و بوم بوده است زیرا معتقدم آینده کشور با استفاده از صنعت توریسم، مدیریت خواهد شد. وی افزود: هر اندازه در کشور اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود، چرخهای توسعه و اقتصاد نیز با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. وی ادامه داد: به عنوان یکی ایرانی تا زمانی که توان و انرژی داشته باشم از هیچ تلاشی در راستای اشتغالزایی، دریغ نخواهم کرد و خدمت به جوانان کشور را افتخار خود میدانم. سرمایهگذار صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص آینده این صنعت در کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیتهای گردشگری بینظیری در دنیاست و به همین دلیل بسیار امیدوارم که با رفع موانع، صنعت گردشگری کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد. مالک گروه هتلهای “هلیا” در پایان گفت: بایستی این نکته را در نظر بگیریم که سرمایهگذاری در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد ولیکن به هیچ عنوان نباید به مسائل مالی فکر کنیم بلکه بایستی دست در دست هم و با امید، انگیزه و توکل، ایران را به دنیا نشان دهیم.
ایجاد شده: 9/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/مرداد/1397 اخبار داخلی
مدیران، مالکان، بهرهبرداران، سرمایهگذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید هتل – تالار “آتا” واقع در شهر سلماس و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند. هتل “آتا” هتلی سه ستاره واقع در شهرستان “سلماس” از شهرهای استان آذربایجان غربی واقع در شمال دریاچه ارومیه است. سلماس از لحاظ جغرافیایی منطقه حاصلخیز با آب و هوایی معتدل و دارای باغات سیب متعددی است. هتل “آتا” تنها هتل سه ستاره شهر “سلماس” به حساب میآید که دارای موقعیت مکانی ممتاز در یکی از بهترین مناطق این شهر است. این هتل در فروردینماه سال 95 افتتاح شده و از این لحاظ دارای ساختمانی نوساز می باشد. ساختمان هتل “آتا” به سه خیابان تشرف دارد که در بیان جزئیات آن بایستی به 27 متر بَرِ اصلی ساختمان به بلوار 90 متری امام رضا، 20 متری به کوچه 10 متری و در نهایت 22 متر به خیابان 12 متری فرودگاه، اشاره داشت. از سوی دیگر قرار گرفتن در مجاورت دادگستری شهر سلماس، بیمارستانهای دولتی و تامین اجتماعی و همچنین دانشگاههای آزاد و تربیت معلم، موقعیتی بینظیر را برای این هتل فراهم آورده است. فاصله هتل “آتا” تا مراکز اصلی تجاری شهر “سلماس” به شرح زیر است: فاصله تا ایستگاه راهآهن سلماس: 10 کیلومتر فاصله تا فرودگاه خوی: 25 کیلومتر فاصله تا فرودگاه ارومیه: 70 کیلومتر فاصله تا فرودگاه تبریز: 150 کیلومتر فاصله تا منطقه صفر مرزی سلماس – وان ( مرز ترکیه ): 20 کیلومتر فاصله تا مرز رازی ( مرز ترکیه ): 110 کیلومتر فاصله تا مرز سرو ( مرز ترکیه ): 80 کیلومتر مشخصات ساختمانی هتل هتل “آتا” در 4 طبقه احداث شده و دارای متراژی بالغ بر 620 متر مربع و ساختمانی با سازه بتنی به مساحت 2500 متر مربع است که کل مساحت زیربنا و زمین هتل، دارای مجوز شهرداری و پایان کار با تائیدیه مهر سبز از لحاظ زلزله، میباشد. همچنین ساختمان هتل از بدو تاسیس تا به امروز به بیمه آتشسوزی و زلزله از سوی بیمه ایران، مجهز است. پارکینگ خودرو، آشپزخانه مرکزی، اتاق لاندری و موتورخانه مرکزی در زیرزمین، لابی و رستورانی با ظرفیت 300 نفر به همراه آشپزخانه رستوران در طبقه همکف، تالار هتل با ظرفیتی بالغ بر 400 نفر و ورودی مجزا در طبقه اول و در نهایت 15 عدد اتاق با ظرفیت اقامتی 36 نفر به همراه فضایی خالی به متراژ 200 متر مربع جهت افزایش ظرفیت اتاقها در طبقه دوم هتل “آتا” قرار گرفته است. امکانات طبقات موتورخانه مرکزی هتل “آتا” که در زیرزمین ساختمان قرار گرفته دارای سیستم مجهزی جهت تامین آب گرم مورد نیاز است. همچنین بخشی از برق مورد نیاز این هتل نیز توسط برق فشار قوی 30 کیلو وات شهر تامین میشود و در کنار آن نیز یک ژنراتور دیزلی با ظرفیت 30 کیلو وات تعبیه شده که در مواقع اضطراری، کل برق هتل را تامین میکند. منبع دو هزار لیتری ذخیره آب همراه با پمپ ایتالیایی از دیگر تجهیزات موتورخانه هتل “آتا” است. در طبقه اول، لابی هتل همراه با فضایی زیبا و تمیز، مبلمانی راحت و تلویزیون LED برای استراحت و پذیرش مسافران و رستوران هتل با ظرفیت 300 نفر مجهز به صندلیهایی با کیفیت و تمام چرم، اماده استقبال و پذیرایی از گرشگران داخلی و خارجی است. البته بایستی این نکته را نیز در نظر داشت که رستوران و تالار هتل دارای مجوز کاربری خدماتی و تجاری از شهرداری “سلماس” است که در صورت لزوم میتوان تغییر کاربری و به صورت صرفا تجاری، استفاده نمود. این هتل دارای سه آشپزخانه است که آشپزخانه مرکزی در زیرزمین و دو آشپزخانه دیگر در طبقات همکف و اول، واقع شده است. علاوه بر بالابری که برای حمل وسایل به آشپزخانه مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد، آشپزخانههای هتل “آتا” دارای تجهیزاتی نظیر کابینتبندی، کبابپز آتشی ( 2 عدد )، اجاق بزرگ ( 8 عدد )، دستگاه سیخشور، فریزر مواد غذایی ( 3 عدد )، یخچال بزرگ ( 3 عدد ) و یخچال ویترینی ( 2 عدد ) است. لازم به ذکر است که ظروف با کیفیت غذا خوری شامل دیس، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و … همراه با لوگوی هتل “آتا” برای ظرفیتی بالغ بر 700 نفر، تعبیه شده است. تالار پذیرایی هتل که در طبقه اول قرار گرفته با ظرفیت 400 نفر دارای محیطی زیبا و جذاب است که با استفاده از لامپهای LED، صندلیهای تمام چرم و میزهای گرد به عنوان مکانی لوکس، آماده میزبانی از مناسبتها و رویدادهای مختلف است. ارتفاع سقف این تالار 4/5 متر است که با سیستم صوتی آلمانی ( دایناکورد ) و رقص نور مرکزی بیسیم و در نهایت سیستم تهویه مرکزی از سقف، تجهیز شده است. همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت صدا نیز از تجهیزات آکوستیک در سقف تالار استفاده میشود. در نهایت بایستی به اتاقهای هتل نیز اشاره کرد. 15 اتاق با ظرفیت 36 تخت اقامتی در ابعادی استاندارد که مورد تائید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته در کنار فضایی خالی بالغ بر 200 متر مربع که جهت افزایش تعداد و ظرفیت اتاقها در نظر گرفته شده است. تمامی اتاقهای هتل “آتا” به تلویزیونهای LED، یخچال، تختهای هتلی با برند استقبال، حمام، سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی و وسایل لازم مطابق با استاندارد هتلهای سه ستاره، مجهز است. سیستمهای تلفن مرکزی، اعلان حریق و دوربینهای مداربسته مستقر در راهروها، لابی، پارکینگ، رستوران، آشپزخانه و همچنین ورودی و خروجیها از دیگر ویژگیهای این هتل است. در پایان بایستی گفت که رنگبندی اتاقهای هتل با استفاده از ترکیب رنگهای کِرِم و قهوهای با طرح چوب صورت گرفته است که محیطی آرام و گرم را برای مسافران محیا مینماید. مدیران، مالکان، بهرهبرداران، سرمایهگذاران و سایر فعالان صنعت هتلداری ایران جهت خرید این مجموعه هتل و تالار و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 09141434028 ( آقای حمیدی ) تماس حاصل فرمایند.
ایجاد شده: 23/تیر/1397 آخرین ویرایش: 23/تیر/1397 اخبار داخلی
شرکت اجاره خودروی “ناواران” اولین شرکت واقعی اجاره خودروی کشور با شعار “اولین اجاره خودروی ایرانی به سبک جهانی” در شبکه سراسری کشور با همکاری بسیاری از هتلهای خوب ایران از ابتدای سال 97 شروع به فعالیت کرده است. این شرکت با دارا بودن شبکهای متشکل از 1000 خودروی صفر کیلومتر در سراسر ایران خدماترسانی مینماید. شبکه امداد با 2000 نماینده در کشور با گارانتی زمان امداد کمتر از 30 دقیقه و ارائه هتل به مشتریان در زمان تعمیرات طولانی مدت تا زمان رسیدن خودروی جایگزین از دیگر خدمات این شبکه است. ناواران اولین شرکت اجاره خودروی ایرانی است که از مشتریان چک و سفته و تضامین دست و پاگیر دیگری دریافت نمینماید. موضوع قابل توجه برای هتلداران محترم این است که این شبکه خارج از هتلهای ایران نماینده قبول نمینماید و ایستگاهها و نمایندگان این شرکت فقط در فرودگاهها و هتلهای کشور مستقر هستند. مدیریت “ناواران” در مصاحبه با هتلنیوز عنوان کرد که این استراتژی راهکاری برای رقابت با شرکتهای خارجی و هتلهای زنجیرهای خارجی در آینده است و اینکه میهمانان هتلهای ایرانی میتوانند خودروی مورد نظر خود را از هر هتل تحویل گرفته و به هتل ایرانی دیگر در شهر دیگری تحویل دهند، مزیتی برای ایشان در آینده نزدیک خواهد بود. جهت مشاهده وبسایت و اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمائید. https://navaran.com/
ایجاد شده: 13/تیر/1397 آخرین ویرایش: 13/تیر/1397 اخبار داخلی
کارشناس موضوع نرمافزارهای هتلداری، دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی میداند ولیکن معتقد است از لحاظ زیرساختها، محدودیتهایی در کشورهایی وجود دارد. “علی صابری” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: سیستمهای هتلداری پیش از سال 70 نیز در برخی واحدها فعالیت داشتند که البته فول مکانیزه نبود ولیکن از نیمه دوم دهه 70 نرمافزارهایی تحت مدیریت سیستم عامل Dos با قابلیتهای محدود و سپس در دهه 80 همزمان با پیشرفت تکنولوژی نرمافزارهای هتلداری تحت سیستم عامل ویندوز، تولید و در بازار هتلداری ایران منتشر شدند. به گزارش هتلنیوز ، کارشناس نرمافزارهای جامع هتلداری ابراز داشت: از دهه 90 به بعد استفاده از نرمافزارها تبدیل به امری ضروری، عادی و معمولی در هتلها شده است به شکلی که در شرایط فعلی بین 80 تا 85 درصد از واحدهای اقامتی سراسر کشور اعم از هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر و … از نرمافزارهای جامع هتلداری استفاده میکنند. “علی صابری” گفت: استفاده صرف از نرمافزارهای هتلداری در مقابل نحوه استفاده و قابلیتهای نرمافزار، دو موضوع کاملا متفاوت است. در دنیای امروزی و همزمان با پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، نرمافزارها دیگر نباید فقط به داخل هتلها بپردازند و باید از هتلها خارج شده و در پی ارتباط بینالمللی با جامعه جهانی باشند. در واقع نرمافزارهای هتلداری در شرایط فعلی چیزی فراتر از سیستم ثبت اطلاعات و ارائه آن به اداره اماکن هستند. وی تصریح کرد: سرفصل اصلی نرمافزارهای هتلداری در دنیای امروز، یکپارچهسازی و اتصال هتل به سیستمهای بینالمللی است. در واقع در موضوع نرمافزارهای هتلداری بایستی از هتل خارج شویم و در پی ارتباطات جهانی و اتصال به سیستمهای رزرواسیون جهانی باشیم که البته این امر در وضعیت فعلی، سهلالوصول نیست. وی در ادامه به مقایسه نرمافزارهای موجود در بازار پرداخت و گفت: نرمافزارهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود به ویژه در زمینه بومیسازی ویکپارچهسازی، دارای مزایایی هستند زیرا هر کشوری دارای قوانین، مقررات، فرهنگ و ارزشهای خاص خود است. برای مثال نرمافزارهای خارجی فاقد سیستم حسابداری و انبارداری دارای اصول خاص ایران بوده و کشور ما نیازمند استفاده از نرمافزارهای بومی و به عبارت دیگر ایرانیزه شده است. صابری افزود: به طور کلی نرمافزارهای هتلداری دارای دو بخش Back Office شامل سیستمهای مالی، حسابداری، اداری، حقوق و دستمزد، کاست کنترل، انبارداری و … و در مقابل بخش Front Office است که به طور مستقیم با میهمان ارتباط دارد. به همین دلیل استفاده از نرمافزارهای خارجی به دلیل عدم استفاده از سیستم های یکپارچه و متفاوت شدن نرم افزار ها در این دو بخش میتواند هتل را دچار چالش کرده و مدیران هتلها را از دسترسی به نیازمندیهای مدیریتی خود دور کرده . کارشناس نرمافزارهای هتلداری دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی دانست و عنوان کرد: صنعت نرمافزارهای هتلداری در ایران از لحاظ دانش تخصصی نه تنها هیچ کمبودی نسبت به رقباری خارجی ندارد بلکه حتی در مواردی، پیشرفتهتر است ولیکن در مقابل مشکلات و موانعی در زمینه زیرساختها وجود دارد که در این میان میتوان به بستر اینترنت اشاره کرد. وی ادامه داد: یکی از مزایای نرمافزارهای هتلداری در خارج از کشور، امکان استفاده از سیستم Cloud ( ابری ) است که در ایران به دلیل محدودیتهای زیرساختی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در زمینه نرمافزارهای هتلداری کمتر به آن پرداخته شده و بسیار برای مجموعه ها مهم است ، بحث کاست کنترل است که تا حدی هتلها و هتلداران را دچار چالش کرده است. علی صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه، ابراز داشت: گروههای هتلداری بینالمللی سالیانه هزینههای زیادی را صرف بهبود و بروزرسانی نرمافزارهای هتلداری میکنند زیرا در دنیای امروزی، نرمافزارهای هتلداری نیز بخشی از فرایند ارائه خدمات و ارزشگذاری به میهمانان محسوب میشوند. در واقع یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات هتلداری، نرمافزارها هستند که اطلاعات تمامی بخشهای یک هتل از جمله آیتمهای هزینه، درآمد، عملکرد پرسنل و میهمانان و … یا به عبارت دیگر کلیه عملکرد هتل و میهمان از طریق آن قابل دسترسی است. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری دنیا فراتر از فعالیتهای ساده عمل میکند و با پرداختن به مواردی مانند CRM و باشگاه میهمانان میتواند در موضوعات مهم بازاریابی، تبلیغات، جذب و بازگشت میهمان عمل کند، موضوعی که در ایران فقط در دو گروه هتلداری به صورت عملی، اجرا میشود.
ایجاد شده: 6/تیر/1397 آخرین ویرایش: 6/تیر/1397 اخبار داخلی
هتلنیوز – معرفی هتلهای برتر کشور ایران در وبسایت جهانی TripAdvisor تا تاریخ 30 می 2018 1 – هتل سرای عامریها ( کاشان ) 2 – هتل سنتی سرای درب باغ ( کاشان ) 3 – هتل سنتی نگار ( ورزنه ) 4 – هتل سنتی خانه ایرانی ( کاشان ) 5 – هتل خانه حوضک ( اصفهان ) 6 – هتل سنتی چاپاکر ( ورزنه ) 7 – مجموعه اقامتی ایران کوزی ( تهران ) 8 – هتل سنتی نارنجستان ( یزد ) 9 – اقامتگاه بومگردی نار تیتی ( تفت ) 10 – اقامتگاه بومگردی اسد ( قشم )
ایجاد شده: 13/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 13/خرداد/1397 اخبار داخلی
هتل پارسیان آزادی تهران موفق شد جایزه جشنواره جهانی سفر تحت عنوان World Travel Awards در میان هتلهای ایران را کسب نماید. به گزارش هتلنیوز ، بیست و پنجمین جشنواره جایزه جهانی سفر ( World Travel Awards ) در سال 2018 هماکنون در کشورها و مناطق مختلف جهان در حال برگزاریست که با پایان این رویداد در منطقه خاورمیانه، هتل پارسیان آزادی تهران در میان 5 هتل ایرانی که برای دریافت این جایزه نامزد شده بودند، موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد. هتلهای عباسی اصفهان، داریوش کیش، هما تهران و لاله تهران از دیگر نامزدهای ایرانی حاضر در این بخش بودند. جایزه جهانی سفر موسوم به World Travel Awards به عنوان یک رویداد عطف در تقویم صنعت گردشگری جهان در نظر گرفته میشود. این جشنواره بینالمللی در سال 1993 با هدف معرفی برترینهای دنیا در تمامی بخشهای صنعت گردشگری اعم از مسافرتی، اقامت، میهماننوازی و … تاسیس شد و امروزه پس از گذشت 25 سال، دریافت نشان World Travel Awards به عنوان نشان نهایی تعالی و کمال در صنعت گردشگری شناخته میشود. روند برگزاری جشنواره بینالمللی World Travel Awards به این شکل است که همه ساله یک تور جهانی شامل مجموعهای مراسمات در مناطق و قارههای مختلف جهان و در پایان نیز یک جشن بزرگ و سراسری با حضور تمامی برندگان، برگزار میشود. مراسم پایانی جشنواره جایزه جهانی سفر با حضور تصمیمگیرندگان، چهرههای برتر و رسانههای شاخص در این حوزه برگزار و محتوای آن نیز به 10 زبان در وبسایتها و شبکههای اجتماعی سراسر جهان منتشر میشود. جایزه جهانی سفر موسوم به World Travel Awards در طول 25 سال گذشته به عنوان برندی برای نشان دادن کیفیت در صنعت گردشگری معرفی شده است ولیکن در ایران فعالان گردشگری تنها در بخش هتلداری این مسابقه شرکت کردهاند و بخشهای دیگر این جایزه مانند شرکتهای مسافرتی، خطوط هوایی، شرکتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات، نوآوریها و … خالی از حضور ایرانیان است. هتل “داریوش” کیش به عنوان رکورددار کسب این عنوان در سالهای 2012، 2014، 2015 و 2016، هتل “عباسی” اصفهان در سال 2013، هتل “لاله” تهران در سال 2017 و بالاخره هتل پارسیان “آزادی” تهران در سال 2018، برندگان این جایزه در میان هتلهای ایرانی بودهاند. روند برگزاری جایزه جهانی سفر 2018 در منطقه خاورمیانه از روز 1 فوریه ( 12 بهمنماه 96 ) آغاز شد و تا روز 18 مارس ( 27 اسفندماه 96 ) ادامه داشت. مراسم پایانی نیز در تاریخ 19 آوریل 2018 ( 30 فروردینماه 97 ) همزمان با برگزاری کنفرانس سرمایهگذاری هتلهای عربی به میزبانی هتل “والدروف آستوریا” در منطقه راسالخیمه شهر “دوبی” امارات، برگزار شد. مراسم پایانی جشنواره جایزه جهانی سفر در سال 2018 پس از اجرای تور جهانی در کشورهای یونان، هنگکنگ، اکوادور، آفریقای جنوبی و جامائیکا در روز 1 دسامبر مورخ 10 آذرماه 1397 به میزبانی شهر “لیسبون” پرتغال، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
حذف نام هتلهای ایران از وبسایت Booking تنها مورد اعمال محدودیت بر گردشگری ایران در حوزه ارائه خدمات اقامتی پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها نیست. به گزارش هتلنیوز، شرکت Airbnb یکی دیگر از بنگاههای عظیم دنیا در این حوزه محسوب میشود که در آن مردم عادی در تمام نقاط دنیا این امکان را دارند که از طریق اینترنت اتاق یا ملک خود را به گردشگران به عنوان اقامتگاه اجاره دهند. البته از ابتدای آغاز بکار Airbnb نیز این امکان برای کاربران ایرانی مهیا نبود تا بتوانند مسکن خود را به گردشگران اجاره دهند ولیکن گردشگران ایرانی میتوانستند که در دیگر شهرهای جهان، اقامتگاه رزرو کنند. حال و پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها، Airbnb حتی اجازه ورود به وبسایت خود را به کاربران ایرانی نمیدهد و دسترسی به این سامانه برای کاربران ایرانی فقط با استفاده از VPN امکانپذیر است. شرکت Airbnb دسترسی کاربران کشورهای ایران، سوریه، کره شمالی و شبه جزیره کریمه را به وبسایت خود محدود کرده است.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بینالمللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاهتر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتلهای ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانههایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتلها که لایههای متعدد و پیچیدهای را در بر میگیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانههای فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخگذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخشهای مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتلهاست. وی تصریح کرد: نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانههای جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشتهاند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانسها و سامانههای واسطه نسبت به توزیع و فروش هتلهای ایران اقدام مینمودهاند. بدیهی است که این روند همچنان و علیرغم بازگشت تحریمها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایشهای رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداختهای ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانههای آنلاین جهانی دارد. وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتلهای تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتلها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علیرغم استقرار در غرفهای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتلها فعال شد تا با حذف واسطهها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتلهای ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاقهای خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالشها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشتههای اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتلها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی میشد از متخصصان و سایر روشهای همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتلها رفت. اما شکی نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتلهای ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساختهای بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت مینمود و در سطح گستردهای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتلهای ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانهای که خود ویترین جهانی و عنصری موثر درمارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانههایی دارند، محسوب میشود اما فرصتی است تا کمی به داشتههای خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کردهایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتلها و سامانهها رعایت میشود؟ کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانههای جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمیشناسد و همواره راه خویش را پیدا مینماید.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
پس از پیگیریهای فراوان از سوی رئیس و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی از سوی سردار “حسین اشتری” فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ادارات اماکن استانی ابلاغ شد. به گزارش هتلنیوز و بر اساس این ابلاغیه، مراکز اقامتی سراسر کشور ملزم به رعایت موارد زیر میباشند. 1 – به سیستم مکانیزه ثبت آمار و اطلاعات مسافرین ( ستا ) متصل باشند. تبصره: ثبت اطلاعات دقیق مسافرین و کلیه همراهان بر اساس شماره ملی برای اتباع ایرانی و شماره گذرنامه برای اتباع خارجی، الزامی بوده و نیازی به ثبت اطلاعات در دفتر مخصوص نمیباشد. 2 – نصب دستگاه پاسپورتخوان برای پذیرش اتباع خارجی در اماکن اقامتی پنج ستاره الزامی است. 3 – مجهز به صندوق نسوز برای نگهداری مدارک و امانات مسافرین باشند. 4 – محل کار متصدی پذیرش ( رزروشن ) یا اطلاعات به ورود و خروج مسافرین و مهمانان، اشرافیت کامل داشته باشد. 5 – نصب دوربین مداربسته در معابر ورودی و خروجی، لابی، راهروها و پارکینگ الزامی است. 6 – معرفی کلیه کارکنان و متصدیان مشاغل مستقر در مراکز اقامتی برای بررسی صلاحیت به پلیس نظارت بر اماکن عمومی الزامی است. 7 – نصب و استفاده از تجهیزات دریافت شبکههای ماهوارهای منوط به اخذ مجوز از مبادی ذیربط میباشد. 8 – صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مراجعه افراد فاقد مدارک شناسایی، اطفال و اشخاصی که به سن قانونی نرسیده و بدون سرپرست هستند و قصد اقامت در امکنه مزبور را دارند، نسبت به پذیرش و اسکان آنان در مرکز اقامتی، اقدام و بلافاصله مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهد. 9 – در خصوص پذیرش و اسکان زوجهایی که فاقد مدارک معتبر میباشند، نسبت به پذیرش آنان اقدام و بلافاصله به هر طریق ممکن مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهند. 10 – پذیرش و اسکان زوجهایی که دارای برگه عکسدار ازدواج موقت ممهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق یا ممهور به مُهر و امضای امام جماعت مساجد و … میباشند، بلا مانع است. 11 – در صورت مراجعه اتباع خارجه فاقد مدارک معتبر ( گذرنامه، برگ عبور ) نسبت به پذیرش آنان اقدام و بلافاصله به هر طریق ممکن مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهند. 12 – پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانهها که دارای کارت شناسایی صادره از سوی اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه میباشند، بلامانع است.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی