به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی، اظهار داشت: سال 97 سال ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از هتلهای ایران است ولی با این وجود سازمان میراث فرهنگی خبر از احداث چندین هتل در ایران میدهد. “جمشید حمزهزاده” ابراز داشت: در شرایطی که صنعت هتلداری ایران در طول سی سال گذشته هیچ زمانی مثل الان دچار مشکلات نبوده است، متاسفانه شاهدیم که نگاه واحدی میان دستگاههای کشور در راستای منافع ملی و توسعه گردشگری وجود ندارد و سلیقهای عمل میشود. “حمزهزاده” افزود: هماکنون 850 هتل در سراسر کشور در حال احداث است و با توجه به کاهش 30 درصدی ضریب اشغال هتلها طی سه سال گذشته و همچنین کاهش پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال قبل، سال 97 سال ورشکستگی بسیاری از هتلها خواهد بود. وی در پایان گفت: در تهران تعدادی از هتلها به فروش گذاشته شده است، در مشهد نیز 80 هتل در آستانه واگذاری و 5 هتل نیز تعطیل شده است.
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتلها و مجموعههای اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمنماه اقدام به نظافت، بازسازی و آمادهسازی برای ایام عید نمودهاند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمترسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هماکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، خانهمسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتلها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیشبینیها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانههای مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سالهاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاههای غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاههای غیر مجاز تمایلی به ساماندهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاههای متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاههای غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتلها، محدودیتهای قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی میشود.
ایجاد شده: 15/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396 اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتلنیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیهای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهرهبرداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز میبایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام مینمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمعهای اقامتی تفریحی در کشور فعالیت مینمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژهای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکانهای مقدسی به نام کلاسهای درس در مدارس کشور اجازه میدهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگانها و نهادهای کشور میتوانند در مواردی که خود صلاح میدانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاههای اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزههای غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه میدهند که دستگاهها و بخشهای دیگر به حوزه آموزش دانشآموزان عزیز کشور که آیندهساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶
ایجاد شده: 8/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396 اخبار داخلی