نتایج جستجو...
هتل واشنگتن ترامپ به بهای ۳۷۵ میلیون دلار واگذار می شود

هتل واشنگتن ترامپ به بهای ۳۷۵ میلیون دلار واگذار می شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا سازمان ترامپ برای واگذار کردن امتیاز هتل بین‌المللی «ترامپ» به قیمت ۳۷۵ میلیون دلار با شرکت سرمایه گذاری «سی‌جی‌آی مرچنت» به توافق رسیده است. این هتل که در خیابان پنسیلوانیای واشنگتن و در دو قدمی کاخ سفید و ساختمان کنگره قرار دارد، احتمالا از بهار آینده با نام جدید «والدورف آستوریا» (Waldorf Astoria) از زیرمجموعه‌های گروه هتل هیلتون فعالیت خواهد کرد. این هتل ۲۶۳ خوابی که مالک اصلی ساختمان آن دولت آمریکاست، از سال ۲۰۱۳ میلادی طبق یک قرارداد اجاره ۶۰ ساله (قابل تمدید به مدت ۴۰ سال دیگر) به شرکت معاملاتی دونالد ترامپ واگذار شده بود. گفته می‌شود هولدینگ ترامپ در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی این بنای قرن نوزدهمی هزینه کرده بود تا ساختمان سابق اداره پست به یک هتل شیک تغییر کاربری دهد. هتل چند سال بعد و درست چند هفته پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی درهای خود را به روی عموم گشود و عملا به پاتوق جمهوریخواهان و لابی‌گرهایی تبدیل شد که به پایتخت می‌آمدند. طبق گزارش یکی از کمیسیون‌های وابسته به کنگره، شرکت ترامپ بر خلاف ادعاهای او در مورد این هتل، در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا آخر تابستان ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۷۱ میلیون دلار ضرر به ثبت رسانده است. اسکان داده شدن برخی از میهمانان خارجی کاخ سفید در این هتل در زمان ریاست جمهوری ترامپ در حالیکه او سهامدار هولدینگش هم بوده، به شائبه «تضاد منافع» دامن زده است. بر اساس گزارش این کمیسیون، هتل در سال‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ مبلغی حدود ۳.۷ میلیون دلار از دولت های خارجی دریافت کرده است. هولدینگ ترامپ البته با تکذیب انجام این عمل غیرقانونی، انگیزه این گزارش را سیاسی دانسته است.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار خارجی
جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

به گزارش هتل نیوز " حسن سیادتان " عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن آسیب‌شناسی رکورد گردشگری در دوران کرونا به بیان مهمترین اقدامات و راهکارهای برای برون  رفت از کسادی  صنعت گردشگری و توسعه آن در ایران پرداخت. وی گفت: از اوایل سال 98 با وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور و به دنبال آن اتفاقات بهم پیوسته دیگر، وضعیت گردشگری به حال احتضار درآمد و در نهایت، شیوع کرونا به مثابه تیر خلاصی بر پیکره بی‌رمق و کم‌جان صنعت گردشگری بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور، ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: با مساعدت وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور و همچنین با تعامل و هم‌اندیشی با بخش خصوصی و اشخاصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت ایجاد جریان دوباره گردشگری در کشور تبیین و اجرا شود. سیادتان با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا جامعه از لحاظ آرامش روحی به سفر و تفریح نیازمند است، اظهار کرد: بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری داخلی فراهم شود.لذا بر همین اساس به نظر می‌رسد باید اول چرخ گردشگری داخلی به راه بیفتد و سپس به گردشگری خارجی پرداخت.  مطابق با صحبت‌های این فعال بخش خصوصی، قبل از سال 98 و به صورت مشخص در سال 97، اگرچه تعداد نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی وارد کشور می‌شدند ، اما متأسفانه باید گفت از نظر سرویس‌دهی در بعد حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، اقامتگاه‌های بین راهی و حتی هتل‌ها ضعف‌های بنیادین و اساسی داشتیم.  وی با بیان این موضوع که توجه به مقوله اصلاح زیرساخت‌ها فوری و ضروری است، یادآور شد: امروز بخش زیادی از اتوبوس‌های vip که در اختیار آژانس‌های مسافرتی است دچار فرسودگی شده‌اند، رستوران‌های بین راهی اغلب از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و فرودگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه اولین جایی است که گردشگر وارد آن می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تحسین وی را بر انگیزد،اما هم اکنون به هیچ وجه به این ترتیب نیست. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور بیان کرد: در جلساتی که به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه گردشگری با شخص معاون گردشگری وزارتخانه داشتیم همواره بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع و اصلاح زیر‌ساخت‌ها با هدف جذب دوباره گردشگر تأکید کردیم. سیادتان اظهار کرد: چرا که به اعتقاد ما گردشگر نباید در واقع مهمان یک‌بار مصرف باشد و فقط یک‌بار به ایران سفر کند؛ بلکه باید ضمن فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای سفر مجدد وی شرایطی فراهم کنیم که  بعد از بازگشت از ایران مبلغ کشور برای جذب سایر گردشگران باشد. این فعال بخش خصوصی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تقویت و توسعه گردشگری را مبارزه با ایران هراسی و انجام تبلیغات گسترده و بازاریابی دقیق و تخصصی در این حوزه دانست و توضیح داد: مقوله بازاریابی گردشگری به شدت مهم است، چرا که تا زمانی که بازاریابی انجام نشود، گردشگری به حالت سنتی و شعارگونه همانند گذشته  ادامه‌دار خواهد بود. وی با عنوان کردن یک ضرب المثل انگلیسی، مبنی بر اینکه شرط موفقیت این است که 90 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، گفت: این در حالی است که این شعار به هیچ وجه امروز در حوزه گردشگری ایران نمود عملی پیدا نکرده است. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور در همین رابطه تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و منحصر به فرد و ممتاز در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، چرا که تمامی جاذبه‌ها نظیر کویر، جنگل ، دریا و ... را به صورت همزمان داراست، بنا به گفته سیادتان، اما متأسفانه در سایه عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب تقریباً جز 4 استان در کشور که گردشگری محدود و منحصر به آن است، ظرفیت جذب گردشگری در سایر استان ها علیرغم وجود پتانسیل و زیبایی‌های فراوان مغفول مانده است. این فعال بخش خصوصی عقیده دارد که حتی در بازاریابی خارجی هم تنها به همین 4 استان بسنده شده است، درحالیکه وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود و در نوبت اول به 4 استان ایران سفر می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شود که در نوبت بعدی سفر خود به ایران، نسبت به بازدید از سایر استان‌ها ترغیب و هدایت شود تا از این طریق موجب تنوع و تقویت گردشگری شویم. وی همچنین تصریح کرد: اگر بازاریابی به صورت تخصصی و صحیح ریل‌گذاری می‌شد، امروز کشور ما در حوزه گردشگری باتوجه به شهرها و روستاهایی که حتی زیبایی آن به کشور سوییس پهلو می‌زند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه در همین دوران کرونا بسیاری از کشورها ضمن برنامه‌ریزی لازم همچنان مرزهای خود را باز نگه داشتند و موجبات جذب گردشگر را فراهم کردند، یادآور شد: اما متأسفانه در ایران، دولت‌مردان بدون داشتن برنامه همه چیز را در بستن مرزها و تعطیلی کامل هتل‌ها و مراکز گردشگری تصور کردند. سیادتان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود که در خصوص اکسپو و نحوه حضور ایران در این رویداد مهم بود گفت: امروز در اکسپو جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری که در واقع مبلغ فرهنگ اسلامی ایران هستند به شدت احساس می‌شود. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، دلیل عدم حضور راهنمایان گردشگری به دلیل عدم تمایل دولت برای صرف هزینه و تخصیص بودجه به منظور حضور این افراد است. در حالی که اقدام حرفه‌ای در اکسپو ایجاب می‌کرد به جهت معرفی تمدن فرهنگی ایران و زدودن غبار ایران هراسی  از چهره کشور در پاویون ایران از ظرفیت حضور این افراد استفاده می‌کردیم. وی با اشاره به درپیش بودن جام جهانی قطر تأکید کرد: باید از رابطه دوستی خود با قطر نهایت سود و استفاده را ببریم و این فرصت را نیز همانند اکسپو 2021 از دست ندهیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور ، ضمن اشاره به عدم وجود ظرفیت کافی هتل برای مخاطبان جام جهانی در قطر، خبر از انعقاد تفاهم نامه‌هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت هتل‌های کیش برای پذیرای از مسافران جام جهانی داد، که امیدوار است اجرایی شود. سیادتان اذعان کرد: اکنون ترکیه علیرغم اینکه از نظر مسافت نسبت به کشور ما از قطر دورتر است، با تبیین برنامه دقیق و تخصصی درصدد است، بسیاری از بازدیدکنندگان جام جهانی قطر را به سمت کشور خود هدایت کند. این فعال بخش خصوصی بیان کرد: با بهره‌گیری از سوابق ضرغامی در حوزه رسانه و تبلیغات، باید زمینه را برای توسعه روابط گردشگری با کشورهایی که حداقل هم اکنون از نظر سیاسی روابط خوبی داریم، فراهم کنیم. برای مثال کشور چین دارای تعداد زیادی از مسلمانان است؛ اما متاسفانه علیرغم وجود روابط مناسب به دلیل عدم توانایی در حوزه تبلیغات گردشگری، نتوانستیم از این نقطه اشتراک برای جذب و ورود گردشگر استفاده کنیم. وی یکی از نقاط ضعف ایران در توسعه گردشگری را نبود تعداد مکفی هتل بیان کرد و افزود: در استانبول که تنها یکی از شهرهای ترکیه است 4 هزار هتل وجود دارد، در حالیکه در سرتاسر ایران چیزی حدود 2500 هتل فعال است. لذا باید برای توسعه گردشگری نسبت به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت ساخت هتل تلاش کنیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور تأکید کرد: در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاری در تجهیز زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل‌ها باید سایر کشورهای پیشرو در این زمینه را الگو قرار دهیم. سیاداتان در این باره خاطرنشان کرد: در این کشورها با اقداماتی نظیر ارایه تسهیلات مشوق همچون معافیت مالیاتی و حذف و یا کاهش بروکراسی زمان‌بر اداری به جهت اخذ پروانه ساخت هتل‌ها به 17 روز و ... در این راستا گام برداشته‌اند، اما امروز متاسفانه در ایران اخذ پروانه ساخت چیزی در حدود دو سال زمان می‌برد و طبیعی است که تمامی این مشکلات سبب پشیمانی و آزرده شدن خاطر سرمایه‌گذار می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، " جمشید حمزه‌‌‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران می‌‌‌گوید: در موضوع صدور روادید سه وزیر گردشگری، ‌‌‌ بهداشت و امور خارجه با هم به توافق رسیدند هر چند به نظر می‌رسد نیازمند همکاری بیشتر وزارت امور خارجه هستیم. او با اشاره به اینکه هنوز رزرواسیون هتل‌‌‌ها توسط توریست‌‌‌های خارجی شروع نشده است، ‌‌‌ اضافه می‌کند: گردشگران اروپایی برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و از زمان صدور روادید تا آغاز راه‌‌‌اندازی تورها  به چند ماه زمان نیاز داریم. در عین حال صدور ویزا برای توریست‌‌‌های خارجی زمان زیادی طول می‌‌‌کشد و حتی اگر همین الان هم یک گردشگر اروپایی درخواست دهد دو هفته زمان می‌‌‌برد تا ویزایش صادر شود، ‌‌‌ از این روست که از وزارت امور خارجه می‌‌‌خواهیم طی کردن این مراحل اندکی تسریع شده و گردشگران با صرف زمان کمتری ویزایشان برای ورود به ایران را دریافت کنند.  رئیس جامعه هتلداران ایران درباره شرایط توریست‌‌‌های کشورهای همسایه و اولین گروهی که پیش‌‌‌بینی می‌کند وارد ایران شوند نیز بیان می‌کند: به نظر می‌رسد عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی باشند که شاهد ورود آنها به کشورمان خواهیم بود. او در این باره که آیا هتل‌‌‌ها در ایران آمادگی پذیرایی از توریست‌‌‌های خارجی را دارند، ‌‌‌ می‌‌‌گوید: پرسنل و کارکنان هتل‌‌‌ها در سراسر ایران دو دز واکسن‌‌‌شان را زده‌‌‌اند و پروتکل‌‌‌های بهداشتی هم به دقت در این اماکن رعایت می‌شود. از این رو ما برای پذیرایی گردشگر خارجی با مشکل خاصی مواجه نیستیم و آنها می‌توانند با اطمینان به ایران سفر کنند.  یکی از چالش‌‌‌هایی که هتل‌‌‌‌‌‌ها در دوره کرونا با آن مواجه شدند به کاهش تعداد میهمانان بر می‌گشت به طوری که برخی از آنها مجبور شدند حتی با ضریب اشغال صفر فعالیت کنند. آیا با واکسیناسیون عمومی در حوزه گردشگری داخلی نیز رونقی صورت گرفته است؟ حمزه زاده در پاسخ به این پرسش عنوان می‌کند: در دو سه هفته اخیر شرایط هتل‌‌‌ها به لحاظ پذیرش توریست‌‌‌های داخلی بهتر شده و بیشترین ضریب اشغال هتل‌‌‌ها را هم در استان‌‌‌های شمالی داشته‌‌‌ایم. علاوه بر این وضعیت در استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، ‌‌‌ تهران و کیش هم وضعیت بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد در مجموع، ‌‌‌ روند مثبتی برای توسعه سفرهای داخلی است و امیدواریم از وضع نامساعدی که هتل‌‌‌داری ما دچار آن شده خارج شویم. در حوزه گردشگری خارجی هم انتظار داریم طبق روال سنتی توریست‌‌‌های خارجی زیارتی در مشهد و قم و سایر توریست‌ها هم در شهرهایی مانند اصفهان، ‌‌‌ شیراز، ‌‌‌ کرمان، یزد و .. صنعت هتل‌داری را رونق دهند. او درباره حمایت‌های متولیان جدید گردشگری از صنعت هتل‌‌‌داری می‌گوید: ما به هیچ وجه کمک مالی دریافت نکردیم اما متولیان گردشگری عنوان کرده‌‌‌اند امهال وام‌‌‌هایی که در راستای گردشگری گرفته شده تا پایان سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود هر چند هنوز این موضوع ابلاغ نشده است. علاوه بر آن ما با بحث مفاصا حساب مالیات مواجه هستیم که معلوم نیست در این حوزه امهال یا معافیت انجام شود. به نظر می‌رسد بیشتر بحث امهال مالیاتی باشد اما در گذشته شاهد بوده‌‌‌ایم این امهال مشمول جریمه شده که اگر این‌ طور باشد فایده‌‌‌ای برای صنعت هتل‌‌‌داری ندارد ،زیرا نه تنها حمایت نیست بلکه به نوعی ضد حمایت به حساب می‌‌‌آید. یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد متولیان جدید گردشگری بر آن تاکید دارد به گردشگری دریایی و گردشگری در مناطق آزاد برمی‌‌‌گردد این در حالی است که به جز جزیره کیش که در آن زیرساخت‌‌‌ها مهیاست، ‌‌‌ بقیه مناطق به لحاظ هتل و زیرساخت شرایط مساعدی ندارند. این فعال حوزه هتل‌‌‌داری عنوان می‌کند: در کیش خوشبختانه شرایط مساعد است و هر سال چند هتل خوب هم افتتاح می‌شود، ‌‌‌ در سایر مناطق مانند قشم اگرچه ما هتل خوب داریم اما در سطح استانداردهای جهانی مانند کیش نیستند. با این حال برای شروع کار همین هتل‌‌‌ها با چنین امکاناتی پاسخگو هستند و به مرور و  با توسعه گردشگری نیز بخش خصوصی ترغیب می‌شود تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. او از دیدار با متولیان مناطق آزاد در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد گردشگری در این مناطق رونق بیشتری پیدا کند.

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     اخبار داخلی
فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

مسافرانی که از سال 2024 به پایتخت ایتالیا سفر می کنند‎، می‌توانند برای انتقال به مرکز شهر رم از تاکسی‌های ‌پرنده استفاده کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز در صورتی که پروژه بین شرکت مجری فرودگاه اصلی شهر رم و یک استارتاپ آلمانی طبق برنامه پیش برود از سال 2024 شاهد خدمت رسانی تاکسی های پرنده در این فرودگاه خواهیم بود. استارتاپ آلمانی «ولوکوپتر » (Volocopter) امیدوار است فرودگاه «فیومیچینو» را به سایت پیشگام برای تاکسی های پرنده در حال ساخت خود تبدیل کند. این تاکسی های پرنده و تمام الکتریکی با ظرفیت دو صندلی و دارای روتور هستند. «مارکو ترونکونه» مدیرعامل فرودگاه رم گفت یکی از مسیرهای هوایی که شامل نشست و برخاست عمودی است، حدود 15 دقیقه زمان خواهد برد در حالی که پیمودن همین مسیر توسط خودرو به 45 دقیقه زمان نیاز دارد. به گفته وی، هزینه اولیه سواری حدود 150 یورو (175 دلار) خواهد بود، قیمتی که احتمالاً با آغاز سرویس کاهش خواهد یافت. شرکت ولوکوپتر که در سال 2011 تأسیس شد امیدوار است طی سه سال آینده مجوز پروازهای تجاری را از «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» (EASA) دریافت کرده و سپس عملیات خود را آغاز کند. مطالعات EASA نشان می دهد رم پس از پاریس - که ولوکوپتر در ماه ژوئن ابراز امیدواری کرد در بازی های المپیک 2024 خدمات خود را در این شهر آغاز کند - و برلین سومین شهر مناسب در اروپا برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی است.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار خارجی
حذف هفت کشور از فهرست قرمز کرونایی انگلیس

حذف هفت کشور از فهرست قرمز کرونایی انگلیس

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " گرانت شپس " وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد دولت این کشور هفته آینده، هفت کشور باقیمانده در فهرست قرمز کرونایی خود را حذف خواهد کرد. مسافران تازه وارد از این کشور‌ها ملزم بودند هنگام ورود به انگلیس به قرنطینه ۱۰ روزه در یک هتل بروند. این هفت کشور که از روز اول نوامبر از این فهرست حذف خواهند شد عبارتند از کلمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، هائیتی، پاناما، پرو و ونزوئلا. مقامات پزشکی انگلیس گفته اند این کشور‌ها دیگر منبع نگرانی نیستند. شپس گفت: این تغییرات سیاستی در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اجرا خواهد شد. وی افزود: انگلیس صد‌ها اتاق هتل را نیز به صورت آماده به خدمت نگاه می‌دارد تا در صورتی که مقامات تصمیم گرفتند کشوری را دوباره در فهرست قرمز قرار دهند جایی برای قرنطینه ۱۰ روزه موجود باشد. وی همچنین گفت: ۳۰ کشور دیگر نیز به فهرست کشور‌هایی که واکسیناسیون کرونایی آنها را دولت انگلیس به رسمیت شناخته افزوده می‌شوند. در این فهرست هم اکنون نام ۱۳۵ کشور قرار دارد. از سوی دیگر محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعه‌ای دریافتند آلودگی افراد واکسن زده به سویه دلتا مشابه افراد واکسن نزده است. این محققان اعلام کردند یک چهارم افرادی که با خانوار‌های واکسن زده تماس داشتند به کرونا مبتلا شده اند در حالی که این نسبت در خانوار‌های واکسن نزده ۳۸ درصد بود.

ایجاد شده: 9/آبان/1400       آخرین ویرایش: 9/آبان/1400     اخبار خارجی
حضور ۹ هتل بین‌المللی در پروژه عظیم توریسم دریای سرخ عربستان

حضور ۹ هتل بین‌المللی در پروژه عظیم توریسم دریای سرخ عربستان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از گلوبال کانستراکشن رویو، ۹ شرکت هتل‌داری بین‌المللی قراردادی را برای اداره هتل‌های پروژه بزرگ گردشگری عربستان در دریای سرخ امضا کردند. شرکت توسعه دریای سرخ عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ۹ شرکت اداره ۹ ملک از ۱۶ ملک در حال ساخت در فاز اول طرح را به عهده خواهند گرفت و ۱,۷۰۰ اتاق از ۳,۰۰۰ اتاق در حال ساخت در این ۵ جزیره و ۲ سایت دریایی را که تا پایان ۲۰۲۳ تکمیل می‌شوند را در دست می‌گیرند. در فاز اول این پروژه یک فرودگاه بین‌المللی هم افتتاح خواهد شد تا علاقمندان به گردشگری بتوانند به راحتی به این مکان سفر کنند. اسامی این ۹ شرکت هتل‌داری به این شرح هستند: ادیشن هتلز و سنت رجیس هتلز اند ریسورتز که بخشی از ماریوت اینترنشنال هستند. فرمونت هتلز اند ریسورتز، رافلز هتلز اند ریسورتز و اس‌ال‌اس هتلز اند رزیدنتس، که هر سه زیرمجموعه شرکت توریستی بین‌المللی آکور هستند. گرند هیأت، زیرمجموعه شرکت هتل‌های هیأت اینترکانتیننتال هتلز اند ریسورتز و سیکس سنسز، که زیرمجموعه آی‌اچ‌جی هتلز اند ریسورتز هستند. جمیرا هتلز اند ریسورتز که یک شرکت مهمان‌پذیر لاکچری جهانی است. پروژه توریستی دریای سرخ که از ۲۰۱۷ آغاز شده است قرار است در صورت تکمیل تمامی فازها تا ۲۰۳۰ دارای ۵۰ هتل و ۱,۰۰۰ اقامتگاه در ۲۲ جزیره و ۶ سایت دریایی باشد و در نظر دارد در آن زمان بتواند هر سال میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند.

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار خارجی
آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " جی ام وی ویشوانات آپونسو " سفیر سریلانکا در ایران هدف اصلی در نشست توسعه گردشگری ایران و سری لانکا گفت: از برنامه توسعه گردشگری سری لانکا ، معرفی دوباره آن به عنوان مقصد مورد علاقه سفر در بین گردشگران ایرانی است که وقفه ایی طولانی به علت محدودیت های کرونایی در این امر ایجاد شده بود. وی ادامه داد: همچنین ما امیدواریم که از نظرات مهمانان برای تقویت بیشتر روابط گردشگری بین دوکشور استفاده کنیم. به این منظور،  معتقدیم که رسانه ها تشویق خواهند شد تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص گردشگری سریلانکا انجام دهند و نمایندگان تورها و خطوط هواپیمایی  نیز می توانند ایده های خود را در خصوص چگونگی ارائه پکیج ها و تسهیلات گردشگری به سری لانکا ارائه کنند. سفیر سریلانکا در ایران بیان کرد: این رویداد همچنین میتواند اگاهی در بین ایرانیان و سرمایه گذاران جهت توسعه گردشگری سری لانکا بعنوان مقصد گردشگری در بین ایرانیان ایجاد کند.  بدون شک سری لانکا می تواند مقصد شماره یک گردشگری در دنیا برای ایرانیان باشد که دلیل آن زیبایی های طبیعی و حیات وحش زیبا و حیرت آور خود، فستیوال های رنگارنگ، رسوم طب گیاهی آیورودیک، میراث فرهنگی متنوع، مردمی دوستداشتنی و غذاهای سنتی سریلانکا است. همچنین، سری لانکا مجددا فضای بازی برای تجارت و بخصوص،  تجارت گردشگری و سرمایه گذاری در آن ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: مشاهده کردم که بعلت همه گیری کرونا،  گردشگران زیادی بین ایران و سریلانکا در رفت و آمد نیستند. سریلانکا سالانه حدود هزار گردشگر از ایران دریافت می کند که  این عدد بسیار کم و از سال ۲۰۱۶ ، هرساله در حال کاهش است.  دو علت اصلی وجود دارد که بسادگی میتوان گفت، اطلاعات صحیحی در خصوص سریلانکا در بین ایرانیان گردشگر وجود ندارد و تصویر روشنی نیز در بین گردشگران سریلانکایی از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: میلیونها ایرانی هرساله بعنوان گردشگر ایرانی به خارج سفر می کنند درحالیکه فقط هزار  نفر هرسال به سریلانکا سفر می کنند. در سناریوی موردنظر ما، حداقل ۱ درصد گردشگران ایرانی باید بتوانند به سریلانکا سفر کنند. من این فرصت را مغتنم شمرده تا متواضعانه از متصدیان تور و آژانس های مسافرتی ایران تقاضا کنم تا از طرح گردشگری سفارت ما که طبق آن انتظار دارد حد اقل ۱۰ هزار گردشگر ایرانی سالانه به سریلانکا سفر کنند حمایت کنند. جهت دستیابی به این امر، ما درحال فرایند ساختن یک اتحاد جدید، شناخت ابزارهای جدید و استفاده از مکانیسم دوجانبه با همکاری همه سرمایه گذاران هستیم. وی عنوان کرد: در آینده، ما انتظار داریم که باهم دستورکار گردشگری آسیا را داشته باشیم تا با همکاری دیگر کشورهای منطقه، روابط گردشگری خود را تقویت کنیم.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه

راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه

به گزارش هتل نیوز ، " رضا عصاری " معاون اجرایی شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در این قطار رعایت و قطار قبل از حرکت ضدغفونی خواهد شد، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال گردشگران، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک بین آن‌ها توزیع می‌شود. وی اعلام اینکه ساعت حرکت از ایستگاه راه آهن تهران ۶:۴۵ صبح و ساعت بازگشت به ایستگاه تهران ۱۲ شب است، گفت: استفاده از قطار اختصاصی گردشگری، وجود راهنمای مجرب، بیمه گروهی و انفرادی، پذیرایی بسته بندی شده شامل: صبحانه، ناهار، شام و میان وعده، همچنین برنامه‌های سرگرم کننده از خدمات شرکت رجا در این سفر می‌باشد. عصاری افزود: هم‌وطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در‌خصوص برنامه سفر با قطار‌های گردشگری، تخفیفات، نحوه خرید بلیت و طرح‌های مربوط به سفر‌های گروهی، علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند. وی در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی در قطار‌های رجا به ویژه قطار‌های گردشگری اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، این شرکت اقدامات متعددی را در راستای سفر هوشمند (سفر+سلامت) با انجام پروتکل‌های بهداشتی اعم از: کنترل وضعیت سلامتی و بهداشت مأموران قبل از اعزام، ضد عفونی کردن قطار‌ها در مبدأ و طول سفر، استفاده از ظروف یکبار مصرف پذیرایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها، ارائه ماسک به مسافران، جانمایی و تعبیه مواد ضدعفونی کننده در قطار‌ها و ... آغاز و اجرایی کرده است.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
باید گردشگری دریایی فعال شود

باید گردشگری دریایی فعال شود

به گزارش خبرنگار هتل نیوز، حجت الاسلام  والمسلمین " محمد عبادی زاده " امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، روز دوشنبه در دیدار فرماندار ، معاونین وبخشداران شهرستان بندرعباس با اشاره به جایگاه مهم شهر بندرعباس که در تحولات اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار داشت: بندرعباس در همه ی مسائل کشور به ویژه در صادرات و واردات، تولید، صنعت، حتی گردشگری جایگاه ویژه ایی دارد و باید در حوزه ی گردشگری دریایی ظرفیت هایی را در سواحل استان ایجاد کرد. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در حوزه ی تامین امنیت طبق گزارش های واصله، استان هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وی افزود: مسئولین استانی و شهرستانی باید در راستای آسایش و آرامش مردم استان، زیبا سازی شهرها را مورد توجه قرار بدهند. امام جمعه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شهری باید در چشم انداز صد یا حداقل پنجاه سال آینده انجام شود. عزیزاله کناری، فرماندار بندرعباس در این دیدار گزارشی از اقدامات ارائه داد و گفت: بخشداران و معاونین فرمانداری در همه حوزه ها فعال هستند و با تلاش شبانه روزی سعی دارند مشکلات سطح شهر و روستاها را رصد کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
تونس کارت واکسن را برای تونسی‌ها و همه مسافران خارجی اجباری می‌کند

تونس کارت واکسن را برای تونسی‌ها و همه مسافران خارجی اجباری می‌کند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز به نقل از رویترز بر اساس حکم رئیس‌جمهوری تونس مقامات، کارکنان و کاربران برای دسترسی به سازمان‌های دولتی و خصوص باید کارتی را که واکسینه شدن آنها را در برابر کرونا نشان می‌دهد، همراه داشته باشند. این گذرنامه همچنین برای ورود به کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و تاسیسات گردشگری هم ضروری خواهد بود. بر اساس این حکم کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی که واکسیناسیون کرونا را انجام ندهند، تا هنگام ارائه کارت واکسن‌شان از کار معلق خواهند شد. این گذرنامه واکسن همچنین برای مسافرت به خارج هم ضروری خواهد بود. بر اساس این حکم مقامات باید برای هر فردی که واکسن دریافت کرده است، گذرنامه واکسن صادر کنند. این گذرنامه واکسن همچنین به همه بازدیدکنندگان خارجی که هنگام ورود به کشور تاییدیه واکسیناسیون را ارائه می‌کنند، داده خواهد شد. وزارت بهداشت تونس می‌گوید بیش از ۴.۲ میلیون نفر از ۱۱.۶ میلیون نفر از ساکنان این کشور واکسیناسیون کرونایشان را کامل کرده‌اند. تونس ماه پیش پس از فروکش کردن شیوع کرونا،‌ پس از حدود یک سال منع رفت و آمد شبانه در این کشور را لغو کرد.

ایجاد شده: 2/آبان/1400       آخرین ویرایش: 2/آبان/1400     اخبار خارجی
تعامل پایین وزارت گردشگری و وزارت علوم در آموزش نیروی تخصصی حوزه گردشگری

تعامل پایین وزارت گردشگری و وزارت علوم در آموزش نیروی تخصصی حوزه گردشگری

به گزارش هتل نیوز " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران در یک نشست هم‌اندیشی که با حضور چندی از صاحب‌نظران حوزه گردشگری برگزار شده بود، گفت: سالی که در آن قرار گرفته‌ایم بنا به تعریف سازمان جهانی گردشگری سال رشد فراگیر توریسم دنیا لقب گرفته است و بدون شک این شعار پس از پاندمی اخیر که جهان را متأثر ساخته، به دنبال ایجاد تحرک و الزام کشورهای مختلف به هماهنگی‌، هم‌افزایی و بازگشت به شرایط مطلوب و ایده آل به گردشگری است. به اعتقاد وی، شیوع و پاندمی کرونا شرایط عجیبی را در دنیا رقم زده که بخش اعظمی از توان گردشگری و اکوتوریسم را منفعل ساخته و متأسفانه شاهد تعطیلی بنگاه‌ها و مؤسسات گردشگری و همچنین بیکاری فزاینده فعالان این بخش در سراسر  دنیا هستیم که لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش تاب‌آوری و بازگشت مجدد تمامی فعالان و بازگشایی تمامی بنگاه‌های گردشگری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. جواهرزاده ادامه داد: شایسته‌  است با مغتنم شمردن برگزاری همایش‌های علمی و استفاده از نقطه نظرات صاحبان اندیشه و فن با ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و آشنا ساختن آنان با آخرین دستاوردهای نظری و عملی برای تحرک بخشی به فعالیت‌های گردشگری از جمله بازشناسی اقدامات مشترک پسا‌کرونا بین دولت بخش خصوصی و مردم و ظرفیت تمامی کنشگران صنعت گردشگری برای بهبود وضعیت موجود استفاده کرده تا ضمن بهره‌مندی از تجربیات سایر کشورها اقدامات مقتضی را فراهم کنیم. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران و مدیر کارگروه گردشگری فرهنگی، زیارتی، تاریخی، طبیعت‌گردی و ورزشی، گرایش بی‌حد و حصر و غیرمتعارف دانش‌آموزان متوسطه به تحصیل در دانشگاه‌های علوم تجربی و عدم گرایش و علاقه به رشته‌های علوم انسانی و بین رشته‌ای در چند سال اخیر را از دغدغه چند سال گذشته متخصصان حوزه مدیریت و علوم اجتماعی و از جمله مدیریت گردشگری دانست.  جواهرزاده اما شرایط پیش رو را بسیار نگران‌کننده‌تر دانست و تصریح کرد: نگرانی بیش از پیش از افزایش جذب دانشجویان بدون کنکور علاوه بر رشته‌های کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد هم آغاز شده است، که بیم آن می‌رود که به تربیت دانشجویان کم مایه منجر شود که باز لازم است تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود و با هم فکری همه همکاران فرهیخته بتوان اقدامات مؤثری در جهت جلوگیری از افت کیفیت آموزشی رشته‌های گردشگری و از جمله طبیعت‌گردی برداشت. وی در ادامه بیان کرد: جایگاه توانمندسازی نیروی بخش گردشگری، یعنی نهاد ترویج علم و پژوهش در حوزه گردشگری نیز سالیان سال است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است. پر واضح است که نقش آموزش آن در حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مشخصاً در دانشگاه‌های کشور و که بخش حرفه‌ای آن بر دوش سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای است، متأسفانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایین‌ترین سطح تعامل با آن قرار گرفته است و نهاد‌های مذکور هر کدام به اصطلاح ساز خود را می‌زنند و وقعی به تصمیمات و برنامه‌های میراث نمی‌گذارند. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران اظهار کرد: در شرایط امروز که دولت محترم با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در پی رفع کاستی‌های اقتصادی و ارزش آفرینی در حوزه اقتصاد از جمله اشتغال است، استفاده از متخصصان و پیشکسوتانی که در دهه‌های گذشته اهتمام جدی خود را صرف اعتلای گردشگری کرده‌اند اهمیت بیشتری میابد و در این خصوص همراهی علمای اعلام به ویژه ائمه جمعه، جماعت و مدیران عالی حوزه‌های علمی کشور فرصت بی‌بدیلی را برای هم‌افزایی و هم‌گرایی دست اندرکاران و متولیان گردشگری و صاحبان تریبون‌های مقدس به وجود آورده است که لازم است از این فرصت نهایت بهره‌برداری را به عمل آورد و در این وفاق ملی ظرفیت تحمل‌پذیری جامعه برای افزایش سطح آگاهی‌ها عمومی و فراهم شدن زیر ساخت‌های توسعه بنیادین و همه جانبه گردشگری در کشور را فراهم ساخت. بنا به گفته جواهرزاده، تمرکز دولت محترم به مقوله گردشگری خانواده محور و گردشگری داخلی از جهات مختلف نیز قابل بررسی است: از آنجایی‌ که سبک سفر بخش عمده‌ای از ایرانیان هزینه‌ای به جز هزینه بنزین و مقداری هزینه اسکان عملاً هزینه دیگری بر گردشگر تحمیل نمی‌کند و در نتیجه فراز و نشیب‌ها و بحران‌های اقتصادی کشور در این بخش بی‌تاثیر و یا دست‌کم کم‌تأثیر است و از آنجایی‌که این رویکرد برای تحرک بخشی به فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت اشتغال در مقاصد مختلف روستایی و نظایر آن در نظر گرفته می‌شود، توسعه و ترویج گردشگر داخلی باید به دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار بگیرد و به صورت جدی مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.  وی از پژوهش‌های صورت گرفته در قالب پیمایش ملی گردشگری خبر داد که نشان می‌دهد بسیاری از گردشگران از واحد‌های اقامتی غیر رسمی استفاده کرده و با توجه با استفاده حداکثری گردشگری از وسیله نقلیه شخصی حداکثر هزینه سفر صرف بنزین و استهلاک خودرو است. همچنین قریب به سه چهارم گردشگران هیچ مبلغی را صرف بازدید از جاذبه‌های گردشگری نمی‌کنند و 77 درصد از گردشگران هیچ وعده غذایی را از رستوران‌ها و یا مراکز تهیه و توزیع غذا دریافت نکرده‌اند و از هر 5 نفر گردشگر داخلی 4 نفر هیچ کالای را به عنوان سوغات خریداری نکرده‌اند. بر این اساس لازم است در حوزه توسعه گردشگری داخلی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی معاونت گردشگری وزارت در دولت جدید تجدید نظر اساسی صورت پذیرد. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران با بیان این موضوع که مرکز آمار ایران در گزارش اخیر خود مبنی بر نحو گذراندن اوقات فراغت و اوضاع گردشگری خانواده با تفکیک مراکز اقامتی، سهم طبیعت‌گردی را 2/6 دهم درصد اعلام کرده است، افزود: این در حالی است که این رقم در بسیاری از کشورهای جهان بین 10 تا 15 درصد است. مقایسه این دو نرخ ریز نقش بودن طبیعت‌گردی در ایران را می‌رساند که با فرض احتساب تورهای مجاز و غیر رسمی باز هم آمار طبیعت‌گردی در ایران پایین است. همانطور که داده‌های آماری مرکز آمار ایران از عدد 2 میلیون طبیعت‌گرد حکایت دارد اما بخشی از آمار پایین طبیعت‌گردی را به وضعیت نابسامان تورهای طبیعت‌گردی باید مرتبط دانست و اینکه 79 درصد بازار طبیعت ‌گردی متأسفانه در دست غیر مجاز‌ها است؛ جواهرزاده ضمن تأکید بر این موضوع گفت: متأسفانه خانواده‌ها با دیدن عکس‌هایی از طبیعت‌گردی تصور می‌کنند که مناسب بچه‌ها نیست در حالی که تورها در اقسام مختلف شامل تورهای ویژه خانواده و حتی ویژه افراد با سن بالاتر طراحی شده است که آرامش را در حین سفر مد نظر قرار داده است. به عقیده وی عرصه طبیعت‌گردی نشان می‌دهد فقدان آموزش و حضور مدیریت شده بخش خصوصی در کنار  عدم نظارت بر تورهای غیرمجاز گردشگری، طبیعت‌گردی را در ذیل اقسام گردشگری در ایران قرار داده است و تحرک زمانی در این بخش مقدور خواهد بود که چالش‌های ذکر شده مرتفع گردد. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بیان کرد: در طی دوره گذشته بازنگری سیاست‌های اجرایی طبیعت‌گردی کشور تا اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته است و با دعوت از متخصصین و ذی‌نفعان لزوم توجه به بخش گردشگری با همکاری و هم‌فکری مجتمع علمی دانشگاهی و فعالیت بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای بازنگری قوانین و مقرراتی که در این حوزه موجود است در قالب سند ملی توسعه طبیعت‌گردی در جریان بود اما متأسفانه علیرغم این اقدامات هیچ گاه به ثمر ننشست.   جواهرزاده یکی از مهم‌ترین موضوعات که در این سند مورد توجه و اهتمام اعضای آن وجود داشت یک پارچه ساختن زیرساخت‌های موجود در زمینه طبیعت‌گردی و جلوگیری از پراکندگی و موازی‌کاری در این حوزه‌ها و ساماندهی بخش خصوصی و حل موضوعی آن و مشکلات بخش خصوصی دانست که بر اساس سند ملی توسعه طبیعت‌گردی و ملی کشور در سال 95 تنظیم و بازنگری گردید و در یکی دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفت اما همچنان در انتظار طرح در هیأت دولت است. وی در پایان ضمن بیان این مطلب که با توجه به بررسی مرکز تجارت جهانی در خصوص اولویت‌های گردشگری که طبیعت‌گردی و توریسم جامعه محور را در کنار گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در پساکرونا پیش بینی می‌کند خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آیین نامه و سند توسعه طبیعت‌گردی بتواند نقشه راه توسعه این نوع از گردشگری در کشور محسوب  شود. لذا لازم است اقدامات و پیگیری لازم از سوی معاونت گردشگری به منظور طرح موضوع در هیأت دولت انجام شود.

ایجاد شده: 1/آبان/1400       آخرین ویرایش: 1/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...