نتایج جستجو...
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صدور مجوز برای تردد گردشگران خارجی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت:  این موضوع بر اساس دستور العمل اخیر ستاد کرونا در ارتباط با  حضور گردشگران خارجی از مرز‌های زمینی و هوایی مصوب شد. وی گفت: شرط ورود گردشگران از مرز زمینی پرویز خان به کشور ارائه کارت واکسن و جواب تست پی سی آر منفی با ۹۶ ساعت  اعتبار است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به لغو روادید بین دو ‌کشور ایران و عراق گفت: گردشگران کشور همسایه عراق هم با داشتن پاسپورت می‌توانند  ۴۰  روز  در ایران اقامت داشته باشند. صابر گفت: در صورت راه اندازی  یک گیت در مرز پرویز خان راهنمایان گردشگری به افرادی که وارد کشور  می‌شوند جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاهها و هتل‌ها را معرفی می کنند.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
گشایش دروازه شانگهای به روی صنعت گردشگری ایران

گشایش دروازه شانگهای به روی صنعت گردشگری ایران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از سبلان ما ، سازمان همکاری شانگهای در حال حاضر از ۹ عضو شامل چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و ایران تشکیل شده است و افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. این سازمان با هدف مبارزه با تهدیدهای امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سال ۱۹۹۶ در شهر شانگهای تحت عنوان گروه «شانگهای ۵» پا به عرصه ظهور گذاشت. کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های با دارا بودن جمعیت بالغ بر2.5 میلیارد نفر 40 درصد از جمعیت کل جهان را در خود جای داده است و از جنبه اندازه جمعیت اولین بازیگر منطقه‌ای در جهان است. ایران تقریباً از سال 2005 میلادی به دنبال عضویت دائم در پیمان شانگهای است. در طول سال‌های گذشته دلایل متعددی سبب شده تا این مسیر برای ایران کامل شود. تحفظ برخی از کشورهای عضو در خصوص عضویت ایران در این پیمان به همراه تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مهم‌ترین مانع بر سر عضویت کامل ایران بوده‌اند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم ایران نهمین عضو دائم سازمان همکاری شانگهای شد. این پیمان علاوه بر مزیت های مستقیم اقتصادی و مراودات می تواند در شکوفایی صنعت گردشگری ایران نیز نقش موثری ایفا کند. ایران کشوری است که دارای توانمندی های قابل توجهی در حوزه ی گردشگری است؛ توانمندی هایی که نه تنها به واسطه‌ی جذابیت های تاریخی آن بلکه به تنوع فرهنگی و اقلیمی آن نیز مربوط می شود. ایران کشوری است چهارفصل با تنوع اقلیمی و جانوری، با کوه های بلند، کویرهای پهناور و جنگل هایی انبوه. ایران کشوری است با 2500 سال سابقه ی کشورداری و یکی از بزرگ ترین و کهن ترین مجموعه‌های آثار تاریخی در جهان را داراست. براساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در سال 2018، 323 میلیون نفر در سطح جهان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش گردشگری شاغل هستند و به‌طور میانگین، بخش گردشگری سهمی 10 درصدی در اشتغال کشورها دارد. در این گزارش تعداد شاغلان بخش گردشگری در ایران یک‌میلیون و 654 هزار نفر برآورد شده که این میزان معادل نیم‌درصد (0.51 درصد) کل اشتغال بخش گردشگری در جهان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بین کشورهای منطقه گردشگری به‌طور مستقیم سهمی هشت‌ درصدی در اقتصاد لبنان، سهمی 5.6 درصدی در اقتصاد اردن، سهمی پنج درصدی در اقتصاد ترکیه و مصر و سهمی سه درصدی در اقتصاد کشورهای خارومیانه دارد که این میزان برای ایران حدود 1.8 درصد است.  چشم انداز ورود 20 میلیون گردشگر به ایران چشم انداز۲۰ میلیونی برای صنعت گردشگری که مورد توصیف قرار گرفته است در روزهای پایانی کرونا و به عبارتی در پسا کرونا می تواند با بهره گیری از موقعیت ها عضویت در سازمان همکاری شانگهای مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه بدانیم ورود گردشگران به کشورمان به چه میزان در اقتصاد ایران موثر خواهد بود به میزان درآمد زایی ترکیه از گردشگری نگاهی بیندازیم و با درامد کشورمان که ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 97 به ترتیب حدود 38.2 میلیارد دلار و 2.9 میلیارد دلار و 1.02 میلیارد دلار بوده است. در مجموع، درآمدهای نفتی دولت در این سال، 44.6 میلیارد دلار بوده است. تولید ناخالص ملی ترکیه در سال 2018 حدود 51/ 766 میلیارد دلار بود که سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ترکیه 6/ 95 میلیارد دلار حدود 1/ 12 درصد است.  حدود 40 میلیون گردشگر خارجی در سال 2018 یعنی 22 درصد بیش از سال 2017 وارد ترکیه شدند این کشور  هدف خود را برای سال 2023 مصادف با صدمین سال تاسیس جمهوری جذب 70 میلیون گردشگر خارجی قرار داده است. حال با جمع و تفریق تمامی اعداد و ارقام ذکر شده باید به این نکته توجه داشت که کشورمان ارزان ترین نقطه در دنیا برای گردشگری است ولی باز هم سهم ایران از این بازار پر سود تنها 1 درصد است.

ایجاد شده: 11/آبان/1400       آخرین ویرایش: 11/آبان/1400     اخبار داخلی
حذف هفت کشور از فهرست قرمز کرونایی انگلیس

حذف هفت کشور از فهرست قرمز کرونایی انگلیس

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " گرانت شپس " وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد دولت این کشور هفته آینده، هفت کشور باقیمانده در فهرست قرمز کرونایی خود را حذف خواهد کرد. مسافران تازه وارد از این کشور‌ها ملزم بودند هنگام ورود به انگلیس به قرنطینه ۱۰ روزه در یک هتل بروند. این هفت کشور که از روز اول نوامبر از این فهرست حذف خواهند شد عبارتند از کلمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، هائیتی، پاناما، پرو و ونزوئلا. مقامات پزشکی انگلیس گفته اند این کشور‌ها دیگر منبع نگرانی نیستند. شپس گفت: این تغییرات سیاستی در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اجرا خواهد شد. وی افزود: انگلیس صد‌ها اتاق هتل را نیز به صورت آماده به خدمت نگاه می‌دارد تا در صورتی که مقامات تصمیم گرفتند کشوری را دوباره در فهرست قرمز قرار دهند جایی برای قرنطینه ۱۰ روزه موجود باشد. وی همچنین گفت: ۳۰ کشور دیگر نیز به فهرست کشور‌هایی که واکسیناسیون کرونایی آنها را دولت انگلیس به رسمیت شناخته افزوده می‌شوند. در این فهرست هم اکنون نام ۱۳۵ کشور قرار دارد. از سوی دیگر محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعه‌ای دریافتند آلودگی افراد واکسن زده به سویه دلتا مشابه افراد واکسن نزده است. این محققان اعلام کردند یک چهارم افرادی که با خانوار‌های واکسن زده تماس داشتند به کرونا مبتلا شده اند در حالی که این نسبت در خانوار‌های واکسن نزده ۳۸ درصد بود.

ایجاد شده: 9/آبان/1400       آخرین ویرایش: 9/آبان/1400     اخبار خارجی
رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها

رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه استریتس تایمز ، تایلند اولین کشوری بود که وارد گود شد و در ماه ژوییه برنامه ای طراحی کرد که به بازدیدکنندگان خارجی واکسینه شده کامل اجازه داد بدون قرنطینه از جزیره "فوکت" Phuket محبوب گردشگران بازدید نمایند.  موفقیت نسبی این برنامه که به گفته مقامات تایلند موجب ورود بیش از ۷۰ هزار مسافر خارجی و صرف هزینه ای معادل ۲.۱۴ میلیارد بات (۸۶ میلیون دلار) در این جزیره شد ، مقامات را بر آن داشت که گام بزرگ بعدی را بردارند.  از روز دوشنبه اول نوامبر مسافران واکسینه شده که از ۴۶ کشور جهان با هواپیما وارد پادشاهی تایلند می شوند نیازی به قرنطینه شدن نخواهند داشت.  "پرایوت چانوکا" نخست وزیر تایلند حق مطلب را ادا کرد زمانی که گفت اگر تایلند به آهستگی و کندی عمل کند ، گردشگران خارجی راهای جاهای دیگر خواهند شد.  او اوایل ماه جاری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما باید در چند ماه آینده با سرعت اما با احتیاط عمل کنیم و فرصت را از دست ندهیم و از میلیونها نفری که از بخش گردشگری امرار معاش می کنند حمایت نماییم.  منطقه آسیای جنوب شرقی در چند هفته گذشته شاهد اعلامیه ها و فعالیتهای مختلفی بوده و چندین کشور تدابیر قرنطینه را کاهش داده یا برداشته اند.  اوایل ماه جاری کشور اندونزی نیز پس از تاخیرهایی ، جزیره "بالی" محبوب گردشگران را به روی بازدیدکنندگان بین المللی بازگشایی کرد . کشورهای ویتنام ، کامبوج و مالزی نیز در حال برنامه ریزی برای اقدامات مشابه هستند.  گردشگری یکی از فعالیتهای اقتصادی کلیدی در منطقه است . پیش از پاندمی کرونا بیش از ۱۳۰ میلیون مسافر بین المللی از منطقه بازدید می کرد و ۴۲ میلیون شغل به این بخش وابسته بود.  به گفته مسئولان بخش گردشگری ، بخش مسافرت و گردشگری در مجموع ۱۲.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده و این معادل بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود. 

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار خارجی
نظارت بر دستورالعمل و مطالبه از دستگا‌ه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

نظارت بر دستورالعمل و مطالبه از دستگا‌ه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدا و سیما، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در وبینار دستورالعمل اجرایی نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور در ایام شیوع ویروس کرونا که به منظور تعامل و تبادل نظر با ذینفعان و با حضور غلامرضا حاجی‌آبادی نماینده وزارت امور خارجه، مدیران کل ۱۵ استان کشور و روسای تشکل‌های بخش خصوصی در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر دغدغه اجرا و نظارت دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزود: «عمده‌ترین رویکرد مستتر در این دستورالعمل باز شدن مرز‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رونق مجدد گردشگری کشور است.» وی ادامه داد: «برای اجرای درست این فرایند الزاماتی وجود دارد و از سوی ادارات کل استانی باید تمام آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.» معاون گردشگری با اشاره به اهمیت نظارت بر رعایت این دستورالعمل افزود: «با توجه به رویکرد حمایتی این دستورالعمل اصرار ما بر این بود که بخش نظارت هم به وزارتخانه ما واگذار شود و این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.» وی خطاب به مدیران کل استانی افزود: «برای ارائه گزارش از سایر دستگاه‌ها باید پیگیری جدی صورت پذیرد. همچنین مجددا دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی تاسیسات گردشگری از سوی مدیران کل ابلاغ شود و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گیرد.» شالبافیان با اشاره به اهمیت در کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی، افزود: «تمام ما در یک کشتی نشسته‌ایم، موفقیت این فرایند و رعایت این دستورالعمل به‌منظور موفقیت کل خانواده گردشگری است.» و‌ی با تاکید بر مدیریت چهار مرز زمینی اضافه کرد: «برای حضور مدیران کل و بخش خصوصی در عراق برنامه‌ریزی شود.» آقای شالبافیان همچنین به صدور ابلاغیه‌ای در وزارت امور خارجه به کنسولگری‌ها اشاره کرد و گفت: «بر اساس این ابلاغیه کنسولگری‌ها نگاه انعطاف‌پذیری خواهند داشت و با رویکرد حمایتی و منعطف اقدام به صدور روادید خواهند کرد.» معاون گردشگری کشور ابراز امیدواری کرد که این فرایند منجر به تقویت اشتغال گردشگری شود.

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار داخلی
آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " جی ام وی ویشوانات آپونسو " سفیر سریلانکا در ایران هدف اصلی در نشست توسعه گردشگری ایران و سری لانکا گفت: از برنامه توسعه گردشگری سری لانکا ، معرفی دوباره آن به عنوان مقصد مورد علاقه سفر در بین گردشگران ایرانی است که وقفه ایی طولانی به علت محدودیت های کرونایی در این امر ایجاد شده بود. وی ادامه داد: همچنین ما امیدواریم که از نظرات مهمانان برای تقویت بیشتر روابط گردشگری بین دوکشور استفاده کنیم. به این منظور،  معتقدیم که رسانه ها تشویق خواهند شد تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص گردشگری سریلانکا انجام دهند و نمایندگان تورها و خطوط هواپیمایی  نیز می توانند ایده های خود را در خصوص چگونگی ارائه پکیج ها و تسهیلات گردشگری به سری لانکا ارائه کنند. سفیر سریلانکا در ایران بیان کرد: این رویداد همچنین میتواند اگاهی در بین ایرانیان و سرمایه گذاران جهت توسعه گردشگری سری لانکا بعنوان مقصد گردشگری در بین ایرانیان ایجاد کند.  بدون شک سری لانکا می تواند مقصد شماره یک گردشگری در دنیا برای ایرانیان باشد که دلیل آن زیبایی های طبیعی و حیات وحش زیبا و حیرت آور خود، فستیوال های رنگارنگ، رسوم طب گیاهی آیورودیک، میراث فرهنگی متنوع، مردمی دوستداشتنی و غذاهای سنتی سریلانکا است. همچنین، سری لانکا مجددا فضای بازی برای تجارت و بخصوص،  تجارت گردشگری و سرمایه گذاری در آن ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: مشاهده کردم که بعلت همه گیری کرونا،  گردشگران زیادی بین ایران و سریلانکا در رفت و آمد نیستند. سریلانکا سالانه حدود هزار گردشگر از ایران دریافت می کند که  این عدد بسیار کم و از سال ۲۰۱۶ ، هرساله در حال کاهش است.  دو علت اصلی وجود دارد که بسادگی میتوان گفت، اطلاعات صحیحی در خصوص سریلانکا در بین ایرانیان گردشگر وجود ندارد و تصویر روشنی نیز در بین گردشگران سریلانکایی از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: میلیونها ایرانی هرساله بعنوان گردشگر ایرانی به خارج سفر می کنند درحالیکه فقط هزار  نفر هرسال به سریلانکا سفر می کنند. در سناریوی موردنظر ما، حداقل ۱ درصد گردشگران ایرانی باید بتوانند به سریلانکا سفر کنند. من این فرصت را مغتنم شمرده تا متواضعانه از متصدیان تور و آژانس های مسافرتی ایران تقاضا کنم تا از طرح گردشگری سفارت ما که طبق آن انتظار دارد حد اقل ۱۰ هزار گردشگر ایرانی سالانه به سریلانکا سفر کنند حمایت کنند. جهت دستیابی به این امر، ما درحال فرایند ساختن یک اتحاد جدید، شناخت ابزارهای جدید و استفاده از مکانیسم دوجانبه با همکاری همه سرمایه گذاران هستیم. وی عنوان کرد: در آینده، ما انتظار داریم که باهم دستورکار گردشگری آسیا را داشته باشیم تا با همکاری دیگر کشورهای منطقه، روابط گردشگری خود را تقویت کنیم.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
بهره‌مندی از فرصت جام‌جهانی قطر با ارائه جاذبه‌های متمایز گردشگری ایران

بهره‌مندی از فرصت جام‌جهانی قطر با ارائه جاذبه‌های متمایز گردشگری ایران

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور روز گذشته ۴ آبان ۱۴۰۰ در جمع روسای صنوف، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی که با هدف بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران از فرصت رویداد بین‌المللی جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار شده بود؛ گفت: «برگزاری رویداد جام‌جهانی در همسایگی ایران فرصتی مطلوب برای بهره‌مندی از این مهم فراهم آورده است که تمرکز و برنامه‌ریزی در مورد این موضوع می‌تواند دستاوردهای قابل توجهی برای بخش‌های مختلف به ویژه فعالان حوزه گردشگری کشور به همراه داشته باشد.» معاون گردشگری کشور افزود: «با توجه به وسعت جغرافیایی و جاذبه‌های متمایز گردشگری کشور، ایران می‌تواند در جذب تماشاگران جام جهانی اقدام کند؛ به همین منظور تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی با سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از این رویداد در زمینه‌های مختلف شود.» شالبافیان با اشاره به زمان برگزاری رویداد جام‌جهانی ۲۰۲۲ در فصل پاییز یادآور شد: «با توجه به اینکه مدت زمان برگزاری مسابقات در ایام غیرپیک گردشگری ایران است؛ از این رو ارائه بسته‌های سفر متشکل از محصولات متمایز همانند اقدامات ماجراجویانه، ورزش‌های زمستانی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی کشورمان می‌تواند سبب جذب تماشاگران و عامل ورود گردشگرانی شود که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.»

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
تدوین دستورالعمل تور‌های سافاری و آفرود در بیابان لوت

تدوین دستورالعمل تور‌های سافاری و آفرود در بیابان لوت

به گزارش هتل نیوز ،  " مهران مقصودی" مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور شامگاه چهارم آبان ماه در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان بم به آثار تاریخی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان بم سه اثر جهانی وجود دارد که بسیاری از استان‌ها حتی یک اثر جهانی هم ندارند و نکته مثبت بم همین است. وی افزود: بیابان لوت یک اثر جهانی وسیع است که ۸۶۰ کیلومتر عرصه محیط این اثر جهانی است. مقصودی به آثار جهانی طبیعی اشاره و تصریح کرد: آثار طبیعی زیادی در جهان وجود دارد که هیچ کدام اینگونه نیست که شخصی بدون مجوز وارد آن‌ها شود. ما امکانات و زیرساخت‌های لازم را نداریم و اگر فردی درخواست دهد یک سال بعد اجازه داده می‌شود، اما برای تور‌ها اینگونه نیست؛ تور‌ها می‌توانند وارد سایت شده و درخواست خود را ثبت نمایند. مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت با اشاره به اینکه در کشور‌های دیگر ورود به بیابان‌ها برای تمام اشخاص ممنوع است، اما لوت اینگونه نیست، گفت: پایگاه جهانی لوت در بم به تازگی آغاز به کار کرده و منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشده که باید در دستور کار قرار بگیرد تا امکان گسترش داشته باشد. وی افزود: برای جذب گردشگر باید اول ماکت لوت را به معرض دید قرار داد و می‌طلبد ماکت لوت در موزه تاریخی و موزه مردم شناسی و صنایع دستی به نمایش درآید. مقصودی اظهار کرد: مسیر‌های تور‌های سافاری و آفرود هنوز نهایی نشده اند و دستور العمل در حال نوشتن است که برای خانه‌های بوم گردی و ضوابط و اردو‌های گردشگری نیز هست، اینکه افرادی که تور آفرود میبرند دارای چه مشخصه‌هایی باید باشند. مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور با اشاره به ورود غیرمجاز از سایر استان‌ها به بیابان لوت گفت: با استفاده از نصب جی پی اس و اطلاع رسانی از طریق مردم محلی می‌توان از ورود این افراد جلوگیری کرد. ضمن اینکه تور‌های تهران هم می‌توانند وارد منطقه شوند، اما باید مجوز بگیرند. "هادی شهسوارپور" فرماندار بم نیز در این جلسه اظهار کرد: بکرترین نقاط کویری در شهرستان بم وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی است و می‌توان برای صنعت گردشگری برنامه ریزی کرد. وی افزود: اگر بخواهیم به سمت درآمدزایی برویم باید زیرساخت‌ها فراهم شود و برای تسهیل در کار فعالان این حوزه نهایت تلاش انجام شود. بحث ما درگاه کویری و ساختمان پایگاه جهانی لوت است تا زودتر آماده شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " بهنام بلوریان " سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور ضمن خیر مقدم و تشکر از روحیه همکاری و توجه ویژه به موضوع گردشگری گفت: «اگر‌چه تعداد گردشگران ورودی از سنگاپور زیاد نیست؛ اما برقراری دیپلماسی گردشگری می‌تواند ضمن ایجاد شرایط برخورداری فعالان گردشگری هر دو کشور سبب ارتقای سطح همکاری‌ها و پیشگام شدن در توسعه سایر زمینه‌های ارتباطات باشد.»  وی با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هر دو کشور یکی از اقدامات مهم و بسترساز در ایجاد روابط مذکور به شمار می‌آید؛ افزود: «برگزاری تور آشناسازی ابزاری تاثیرگذار برای این اقدام است که باعث درک عمیق فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه دو کشور خواهد شد تا با بسط درلایه‌های تصمیم‌ساز، گسترش روابط در ابعاد مختلف محقق شود.» شالبافیان همچنین خطاب به سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران درکشور سنگاپور یادآور شد: «در صورت معرفی افراد با زمینه‌های مساعد همکاری همانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها به کشورمان می توانیم ورود به بطن‌جامعه و دست‌یابی به راهکارهای تاثیرگذار در بخش بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور را در این بازار بیابیم.»  معاون گردشگری در ادامه تمرکز بر ظرفیت‌های آموزشی را نیز یکی دیگر از پل‌های ارتباطی میان گردشگری دو کشور ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: «وجود ظرفیت‌های آموزشی تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت وبینار می‌تواند علاوه بر تبادل اطلاعات و به‌روزرسانی دانش گردشگری سبب شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته های موجود شود.»  همچنین در این نشست بهنام بلوریان سفیر اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور نیز ضمن تشریح ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این کشور نسبت به تسهیل روابط به ویژه در بخش دیپلماسی گردشگری اعلام آمادگی کرد.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
دستورالعمل حضور گردشگران خارجی اعلام شد

دستورالعمل حضور گردشگران خارجی اعلام شد

به گزارش هتل نیوز، در این دستورالعمل آمده که اجرایی شدن آن با محوریت وزارت میراث فرهنگی که در این دستورالعمل به اختصار وزارت گردشگری نام برده شده خواهد بود. همچنین وزارت میراث فرهنگی گزارش عملکرد دستگاه‌ها را درباره مفاد این دستورالعمل به صورت دوره‌ای به وزارت کشور ارائه می‌کند. در ضوابط کلی این دستورالعمل آمده، ورود و خروج مستقیم یا غیر مستقیم مسافری (گروهی و انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از /به مرزهای زمینی همانند مرزهای هوایی با ارائه کارت واکسن آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تأیید وزارت بهداشت از اول آبان ماه بلامانع است. این مصوبه شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم از / به کشورهای پر ریسک اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت ایران نخواهد شد. چنانچه در روند بیماری کشورهای همسایه تغییری حاصل شود که نیازمند اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافری باشد، وزارت بهداشت به عنوان مرجع تخصصی، مراتب را اعلام می‌کند و اقدامات بعدی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی صورت می‌گیرد. به منظور مدیریت روند بیماری در داخل تردد مسافری با اولویت مرزهای زمینی که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم است از تاریخ یاد شده آغاز می‌شود که در این دستورالعمل ۱۵ مرز زمینی از جمله مرز پرویزخان در استان کرمانشاه، آستارا در گیلان، سرو در آذربایجان غربی و غیره نام برده شده است. همچنین در این دستورالعمل آمده صدور روادید گردشگری برای مترددین از مرزهای بین المللی در چارچوب دستورالعمل تردد مسافران از سوی وزارت خارجه بلامانع است. تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است. همچنین تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای هوایی و مرزهای مجاز زمینی، افزایش نیروی انسانی متخصص برای انجام تست‌های تشخیص از الزامات اجرای طرح است. این دستورالعمل با رویکرد احترام به گردشگران بین المللی تهیه شده است. بنابراین در صورت مشاهده رفتار تبعیض آمیز نسبت به گردشگران ایرانی براساس اصل عمل متقابل، تصمیم گیری خواهد شد. آزمایش PCR منفی برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال باید ۹۶ ساعت اعتبار داشته باشد.

ایجاد شده: 3/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...