نتایج جستجو...
عبور دو پروژه استاندارد بین‌المللی "سفره‌خانه‌های سنتی" و "هتل‌های میراثی" با مدیریت ایران از مرحله کمیته فنی

عبور دو پروژه استاندارد بین‌المللی "سفره‌خانه‌های سنتی" و "هتل‌های میراثی" با مدیریت ایران از مرحله کمیته فنی

به گزارش هتل‌نیوز ، شرکت‌کنندگان در نشست چهارم و پنجم ژوئن ۲۰۲۰ پس از تبادل نظر و بررسی پیش‌نویس دو استاندارد "سفره‌خانه‌های سنتی" و "هتل‌های میراثی" با ارتقای آنها به مرحلهDraft International Standards موافقت کردند. این دو استاندارد که تدوین آنها از سه سال قبل با مدیریت ایران شروع شده، تاکنون ۴ مرحله را پشت سر گذاشته است و با عبور از دو مرحله دیگر به عنوان استاندارد بین‌المللی ایزو، منتشر خواهند شد. این دو پیش‌نویس تا این لحظه در اجلاسیه‌های متعدد حضوری و مجازی در کشورهایی نظیر پاناما، تونس، ایران و کاستاریکا مورد بررسی قرار گرفته است. هفت کارشناس کمیته متناظر استانداردهای گردشگری و خدمات وابسته از ایران در کارگروه‌های بین‌المللی هتل‌ها و رستوران‌های ISO عضویت دارند. اسامی این ۷ کارشناس ایرانی به شرح زیر است؛ مرتضی احمدی اسدالله ژیان رئیس روحانی جلال نصیریان عباس شیریان الهام کزازی هنسا قادری

ایجاد شده: 21/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 21/خرداد/1399     اخبار داخلی
 ضرورت ایجاد صندوق بازنشستگی و تامین درمان ویژه فعالان گردشگری

ضرورت ایجاد صندوق بازنشستگی و تامین درمان ویژه فعالان گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با اشاره به وضعیت این روزهای صنعت هتلداری در ایران، اظهار داشت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به تعهدات پرداخت بیمه بیکاری شاغلان هتل‌ها و فعالان صنعت گردشگری پاسخگو نیست. "سید امیر ناصر طباطبایی" در این خصوص ابراز داشت: یکی از مهمترین راهکارها راه‌اندازی هر چه سریع‌تر صندوق بازنشستگی و تامین درمان پرسنل فعال در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و هتلداری است. خزانه‌دار جامعه هتلداران ایران همچنین گفت: پس از سال‌ها دریافت سه درصد هزینه تحت عنوان بیمه ییکاری، خدمات ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه سنخیتی با پرداخت حق بیمه ندارد. وی در پایان یادآور شد: بسیاری از پزشکان افراد تحت پوشش بیمه بیکاری را پذیرش نمی‌کنند و بسیاری از داروها نیز از فهرست خدمات بیمه بیکاری خارج شده است.

ایجاد شده: 20/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399     اخبار داخلی
چرا تعطیل کردن کار و فعالیت

چرا تعطیل کردن کار و فعالیت

در این شرایط و در این بحران و شیوع و اپیدمی کرونا ویروس، آیا می‌توان بیمارستان‌ها، وزارتخانه‌ها، جلسات هیات دولت و بانک‌ها را تعطیل کرد؟ آیا می‌توان به رانندگان عزیز اتوبوس و تاکسی و کلیه وسایل نقلیه گفت که دست از کار بکشید؟ آیا می‌توان به زحمتکشان حقیقی و کارگران شهرداری گفت کار را تعطیل کنید و زباله‌ها را جمع‌آوری نکنید؟ در شرایطی که شهری و استانی قرنطینه نشده است، می توان دستور داد هتل‌ها را تعطیل کنید؟ مسافر و میهمانی که وارد شهر می‌شود چه کند؟ آیا می‌توان دادگستری و مرکز دادخواهی را تعطیل کرد و به قضّات عزیز گفت در خانه بمانید؟ به یقین چنین تصمیماتی پسندیده نیست. حتی در این شرایط، ساعت کاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی را نیز نمی‌توان کاهش داد. حال جهت پیشگیری پیشنهاد می‌شود در خانه بمانید و به یقین اولین کسانی که به این پیشنهاد لبیک گفتند، دستگاه قانون‌گذاری و مجلس محترم شورای اسلامی بود و لذا تعطیل کردند و در خانه ماندند تا دیگران محیطی امن ساخته و پرداخته کنند و آنها مجدد جمع شوند و به کار خود بپردازند!! آنهم دقیقاً در زمانی که به قانون نیازمندیم. تا چه زمانی باید در انتظار بمانیم تا شرایط عادی شده و سلامت شما را تضمین کنیم؟ عزیزان و بزرگواران قوه مقننه، آیا آمار فوت شدگان و آن جوانان عزیز کارمند بانک را به اطلاع شما رسانده‌اند؟ آیا به شما گفته‌اند چه تعداد پزشک و پرستار و کادر درمانی بیمارستان‌ها به ویروس کشنده مبتلا شده‌اند و چه تعداد از این سرمایه‌های کشور عزیزمان را از دست داده‌ایم ؟ آیا می‌دانید چه تعداد از فعالان اقتصادی در کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی و خدماتی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند؟ در حال حاضر نیازمند طرح‌های دو فوریتی و چند فوریتی هستیم. اینک نیازمند این هستیم که شما خود را در خانه ملت قرنطینه کنید و کمیسیون‌های مختلف را تشکیل داده و قوانینی را مصوب کنید جهت اینکه این ملت عزیز و بزرگوار بتوانند دوران گذار را با آسودگی بیشتری طی کنند. به یقین باید موارد بهداشتی را مو به مو تحت نظارت کارشناسان رعایت کرده و با فاصله تعیین شده در صندلی‌های خود نشسته و با دقت مسائل و مشکلات مردم را بررسی فرمائید.  یقین بدانید این چند ماهه آخر ماموریت خود را به سلامت طی خواهید کرد. شاید هم در انتظار هستید که روزی، روزگاری بعد از آنکه این اقتصاد بیمار در برابر مرگ تسلیم شد و شرایط عادی شد به مستند خود برگردید و به جستجوی مقصر، این وزیر و آن وزیر را استیضاح کنید؟ هر روز مسئولین، استانداران و فرمانداران مجبور هستند جهت آرامش مردم دستوراتی را صادر کنند. هر وزیر و مسئولی با توجه به درجه اختیارات خود مواردی را بیان می‌کند اما در اجرا نیازمند قانون است.  اگر پیشنهاداتی به بانک‌ها جهت تسهیل و امهال وام‌ها و یا پیشنهادی به سایر دستگاه‌های اجرایی همانند وزارت رفاه و امور اجتماعی در خصوص بیمه‌های کارفرمایی و یا وزارت نیرو در خصوص آبونمان و مصارف آب، برق و گاز و یا وزارت اقتصاد و امور دارایی در خصوص مالیات‌ها داده می‌شود، نیازمند قانون است. لذا امیدوارانه در انتظار بازگشت شما به خانه ملت می‌باشیم. سید علی معین‌زاده - کارشناس و فعال صنعت گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 13/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 13/خرداد/1399     مقالات و یادداشت ها
چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل و هشتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و چهارمین نشست کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور معاون گردشگری کشور و اعضای دستگاه‌های عضو در سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد. معاون گردشگری کشور در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات وزارت بهداشت در کنترل و مدیریت شیوع کرونا، اظهار داشت: اولویت اول، حفظ سلامتی مردم است و در این راستا تاکنون سه پروتکل بهداشتی به مراکز و تاسیسات گردشگری ابلاغ شده است. "ولی تیموری" ابراز داشت: از زمانی که تردد میان استان‌ها آغاز شد، بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری برای سفرهای اضطراری و کاری نیز انجام شده است. "تیموری" با اشاره به بازگشایی تعدادی از اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر، گفت: باید برای سفرهای معنوی افراد به عنوان دستگاه‌های خدمان‌رسان در قالب سفر هوشمند فکری شود تا در مراکز اقامتی مجوزدار اقامت کنند. معاون گردشگری در ادامه تاکید کرد: بازگشایی تاسیسات گردشگری به هیچ عنوان اجباری نیست و تنها افرادی که تمایل دارند می‌توانند مراکز اقامتی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز کنند. وی در پایان افزود: پروتکل‌های بهداشتی عمومی در حوزه گردشگری را آماده و تهیه کردیم و اگر حوزه‌ای در زنجیره سفر درگیر است، باید پروتکل‌های تخصصی را تهیه کند. در این جلسه مصوب شد، پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده در اختیار تمام ذی‌نفعان قرار بگیرد و اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه نیز توسط صدا و سیما صورت پذیرد تا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، کمک شود. همچنین مصوب شد تا دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و ... نظارت‌های لازم برای سفرهای احتمالی مردم بعد از ماه مبارک رمضان را انجام دهند تا افراد سودجو با نتوانند با اقداماتی از جمله اجاره مراکز اقامتی غیربهداشتی باعث پیچیده‌تر شدن سفرها شوند. گزارش تصویری این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
انتصاب جناب آقای "جهانگیر حسن‌زاده" به عنوان مدیرعامل جدید گروه هتل‌های هما

انتصاب جناب آقای "جهانگیر حسن‌زاده" به عنوان مدیرعامل جدید گروه هتل‌های هما

به گزارش هتل‌نیوز ، با حکمی از سوی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا )، جناب آقای "جهانگیر حسن‌زاده" به عنوان عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید گروه‌های هما، منصوب و جایگزین "اصغر خیامیان" در این سمت شد. وی پیش از این مدیر کل پشتیبانی گروه هتل‌های هما و مدیرعامل هلدینگ گردشگری بیمه ایران، بوده است. "اصغر خیامیان" به مدت ۳ سال سمت مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های هما را بر عهده داشت و پس از ۳۳ سال خدمت و فعالیت در حوزه گردشگری کشور به مقام بازنشستگی نائل شد. همچنین جناب آقای "امیر پویان رفیعی شاد" به عنوان عضو هیات‌مدیره، جایگزین جناب آقای "اصغر شالبافیان" شد. آقای "اصغر شالبافیان" به عنوان مشاور امور برنامه‌ریزی و اقتصادی مدیرعامل هگتا در این شرکت ادامه خدمت خواهد داد.

ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1399     انتصابات
نشست همفکری معاون گردشگری با فعالان کسب و کارهای نو در حوزه گردشگری

نشست همفکری معاون گردشگری با فعالان کسب و کارهای نو در حوزه گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست همفکری با فعالان کسب و کارهای نو در حوزه گردشگری که روز گذشته در محل محل معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: تنوع‌سازی زمینه‌های فعالیت کسب و کارهای نو و پرداختن به فعالیت‌های ابتکاری نظیر گردشگری خلاقانه، بازاریابی دیجیتالی، تحقیقات هوشمند بازار و ... در کنار ارائه خدمات فروش از ضروریات فعالیت حرفه‌ای در صنعت گردشگری کشور است که در دوران گردشگری پساکرونا اهمیتی حیاتی دارد.  "ولی تیموری" ابراز داشت: آنچه از سال 2010 به عنوان یکی از بیانه‌های سازمان جهانی گردشگری در دستور کار کشورهای عضو قرار گرفته است، ورود جدی به حوزه فناوری اطلاعات و پیوند صنعت گردشگری با کسب و کارهای نو در این زمینه است. به گونه‌ای که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد و از شرایط سنتی عبور نشود عملاً زمینه حذف از این عرصه ایجاد خواهد شد. "تیموری" خاطرنشان کرد: همواره مقاومت بسیاری از سوی فعالین گردشگری در بخش سنتی نسبت به فعالیت‌های مجازی و کسب و کارهای جدید در این حوزه وجود داشته است اما پیرو جلسات و نشست‌های متعدد با هر دو گروه در حال حاضر پس از برطرف شدن مسائل حقوقی و ساختاری، دستور‌العمل سازو‌کار فعالیت و ارائه مجوز در فضای مجازی و کسب و کارهای جدید از جمله استارت‌آپ‌ها، مراکز رشد و فناوری و ... وجود دارد و سال گذشته از طریق وزیر محترم به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.  معاون گردشگری کشور افزود: همچنین هماهنگی با پلیس فتا جهت پایش دائمی روند فعالیت‌های نو در این عرصه نیز انجام گرفته که این اقدام نیز رو به تقویت و تکمیل شدن است. وی در ادامه به شرایط بحرانی صنعت گردشگری در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کنونی از یک سو و از سویی دیگر توجه به الگوی سه مرحله‌ای توصیه‌ای سازمان جهانی گردشگری با عنوان "حمایت از مشاغل و اقتصاد از طریق سفر و گردشگری" و همچنین نیاز جامعه و عموم مردم به دریافت خدمات مجازی و مدرن، زمینه مشارکت و الزام همکاری بیش از پیش فعالین کسب و کارهای جدید مشاهده می‌شود.   "ولی تیموری" تصریح کرد: آنچه سبب تکامل این همکاری خواهد شد، توجه به ضرورت ضابطه‌مند شدن این قبیل کسب و کارها و اخذ استانداردهای تخصصی وزارت گردشگری است که قطعاً با همکاری و مشارکت بیش از پیش فعالان این حوزه محقق خواهد شد.  "تیموری" شکل‌گیری ساختار و تشکلی منسجم را نیز در برقراری ارتباط و تعامل بیشتر فعالین این عرصه با یکدیگر و همچنین بهره‌وری افزون، موثر دانست و گفت: ساختار مورد نظر باید ضمن دارا بودن ظرفیت دفاع از حقوق اعضا، منافع همه بخش‌های مرتبط را در نظر بگیرد و مشمولیت داشته باشد و از سویی بتواند با تقسیم‌بندی موضوعات مختلف امکان فعالیت در زمینه‌های تخصصی متنوع از جمله آموزش، بازاریابی، توسعه گردشگری و ... را ایجاد کند.  معاون وزارت گردشگری کشور در بخش پایانی اظهارات خود بر تقویت تعامل حقوقی و رفع اختلافات میان فعالین سنتی و کسب و کارهای نو در صنعت گردشگری، تاکید کرد و گقت: با توجه به اینکه بروزرسانی آئین‌نامه دفاتر خدمات مسافرتی بعد از 20 سال در دستور کار قرار دارد، لذا با در نظر گرفتن منتخبی از فعالین کسب و کارهای نو در قالب کارگروه تخصصی می‌توان جایگاه این حوزه را در آئین‌نامه تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، لحاظ و زمینه تسهیل فعالیت در این عرصه را ایجاد کرد. 

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
اتفاق نظر جمعی خانواده صنعت گردشگری به منظور تحقق سفر هوشمند

اتفاق نظر جمعی خانواده صنعت گردشگری به منظور تحقق سفر هوشمند

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست با روسا و نمایندگان تشکل‌ها، صنوف و فعالین بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور با اشاره به ابلاغ اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر بازگشایی مسیرهای رفت آمد فی‌ما‌بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور و نیز ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر اتفاق نظر جمعی خانواده صنعت گردشگری کشور به منظور تحقق سفر هوشمند و بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری، تاکید کرد.   "ولی تیموری" ضمن کسب نظرات و بررسی آمادگی هر یک از صنوف برای ارائه خدمات محدود، هوشمند و ضابطه‌مند جهت ارائه پروتکل مورد توافق جمعی، اظهار داشت: نیاز است در فرآیند بازگشایی تدریجی بخش‌های مربوط به حوزه صنعت گردشگری از جمله واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، بوم‌گردی‌ها و ... تعامل هوشمندانه سفر با رعایت الزامات بهداشتی و سلامت به طور جد، لحاظ شود.  "تیموری" ابراز داشت: با توجه به ماهیت این نشست که کارشناسی و تخصصی به شمار می‌آید، بهره‌مندی از الگوی توصیه‌ای سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با عنوان "حمایت از مشاغل و اقتصاد از طریق سفر و گردشگری" در قالب فراخوانی بین‌المللی برای اقدام جهت کاهش اثرات اقتصادی و اجتماعی کرونا و تسریع بهبود که با همکاری ۲۱۷ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران و نیز ۱۲ سازمان بین‌المللی در قالب سه رویکرد کلی تهیه شده است، می‌تواند نقشه راهی مطمئن جهت برداشتن گام‌های اصولی در شرایط بحران پیش رو منطبق با الگوی بین‌المللی و دستاوردهای وبینارهای اخیر با سازمان جهانی گردشگری باشد.   معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه بررسی نقشه راه بین‌المللی مذکور، موقعیت‌یابی شفافی از وضعیت کنونی صنعت گردشگری کشور، اقدامات انجام شده و تدابیر آینده ارائه می‌کند، افزود: بررسی سه بخش اصلی الگوی مذکور شامل مدیریت بحران و کاهش اثرات، ایجاد محرک‌ها و تسریع در بهبودی و آماده شدن برای آینده، مبین این است که هم اکنون صنعت گردشگری کشور در مرز باریکی از بخش‌های ۲ و ۳ قرار گرفته است به گونه‌ای که با اقدامات صورت گرفته شامل گنجاندن گردشگری در رسته مشاغل آسیب دیده از کرونا، امهال پرداخت اقساط، مالیات، عوارض و ... تلاش جهت تسریع در بهبودی در حال تحقق است و از سویی دیگر باید با رصد مستقیم شرایط، مسیری به سوی تسهیل‌سازی سفرهای هوشمند و بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری گشود.   وی همچنین گفت: توصیه‌های سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) بر مبنای اصول حمایت از گردشگری، حمایت از مشاغل و معیشت و نیز گردشگری دارای ظرفیت اثبات شده برای بازگشت سریع و هدایت بازیابی سایر بخش‌هاست تا بر اساس آن توصیه‌هایی شامل مدیریت بحران و کاهش اثرات، ایجاد محرک‌ها و تسریع در بازیابی بهبود و نیز آماده شدن برای فردا، ارائه شود.   "ولی تیموری" تصریح کرد: در شرایط مهم پساکرونا که در قالب آماده شدن برای آینده، مطرح شده است از اهمیت کمیّت در سفر در سطح بین‌الملل کاسته می‌شود و جای آن را کیفیت خدمات منطبق با اصول سلامت، پر خواهد کرد و تاکید عمده و رقابت روی ارائه خدمات استاندارد بهداشتی جهت متقاعد کردن مشتری خواهد بود.   معاون گردشگری کشور، تهیه سازو‌کار ورود صنعت گردشگری به ساختار مدیریت بحران کشور را نیز یکی دیگر از دستاورهای حاصل از تغییر نگاه در شرایط پساکرونا، اعلام کرد تا بر اساس آن همانند وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله، این صنعت نیز به پروتکل حمایتی در شرایط بحران تجهیز شود.   وی در ادامه تغییر نگاه، ایجاد تنوع در محصولات گردشگری و نیز تنوع در نوع سفر را نیز از سایر پنجره‌های گشوده شده در ساختار پسا‌کرونا معرفی کرد تا بر اساس ساختار اجرایی سفر هوشمند و ایجاد خلاقیت در محصولات شاید سفرها نیز به سوی سفرهای خانوادگی ( FIT ) پیش رود.   معاون گردشگری در پایان، پرداخت تسهیلات به فعالین صنعت گردشگری کشور را حداکثر ظرفیت حمایتی دولت دانست و تاکید کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم تهیه بسته تشویقی برای این حوزه است تا با تجمیع خدمات هوشمند، امکان بهره‌مندی خانواده‌ها از سفر و گردشگری فراهم شود.

ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
برگزاری وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در محل معاونت گردشگری

برگزاری وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در محل معاونت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با محوریت مدیریت صنعت گردشگری در شرایط کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری کشور، برگزار شد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با توجه به همه‌گیری بی‌سابقه ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ کلیه ابزارهای لازم مدیریتی برای بکارگیری استراتژی موثر ارتباطات بحران برای تسریع در بهبود صنعت گردشگری در سطح جهانی و منطقه‌ای، وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه با موضوع "بحران برقراری ارتباط در دوران کرونا و پسا‌کرونا" را برگزار کرد. وبینار مذکور به زبان انگلیسی و میزبانی مدیر ارتباطات سازمان جهانی گردشگری، معاون مدیر گروه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و نیز با حضور تعدادی از کارشناسان ارشد و معاونین حوزه بازاریابی و تبلیغات گردشگری و دفتر برنامه‌ریزی معاونت گردشگری وزارت، برگزار شد. در این نشست مجازی، مطالبی از جمله بازنگری در بازار هدف با توجه به تغییرات به وجود آمده در تقاضا و عرضه، تاکید بر حفظ ارزش برند، شناخت دوباره رفتارهای پدید آمده در گردشگران، آموزش کارکنان و دست‌اندرکاران برای ایجاد اطمینان در مخاطب، تعریف محصولات خاص، مطرح شدن بازارهای جدید و احتمالی از جمله افرادی که حس ماجراجویانه زیاد و نوجوانانی که احتمال ابتلا به بیماری را کمتر دارند و ریسک‌پذیر‌تر هستند، مطرح شد. اطمینان به مسافران در خصوص امنیت مقاصد و راه‌های ارتباطی مثل هواپیما، قطار و ... نیز باز جمله بخش‌های تکمیلی این وبینار بود که با حضور کشورهای نپال، مالزی، اندونزی، ژاپن، سریلانکا، افعانستان، سنگاپور، کره جنوبی، بنگلادش، فیجی و جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور

حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه رئیس‌جمهور با جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، روز گذشته ( شنبه 6 اردیبهشت ) با حضور "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری کشور، برگزار شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست با قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر گردشگری بابت تعامل و همراهی با بخش خصوصی به اهمیت صنعت گردشگری و همچنین تاثیرپذیری از این صنعت از حوزه‌های دیگر، اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری همواره از رخدادها، رویدادها و بحران‌ها تاثیر می‌گیرد. برای مثال بر اثر وقوع سیل در ابتدای سال 98، این صنعت دچار بحرانی دامن‌گیر شد. "جمشید حمزه‌زاده" در رابطه با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، ابراز داشت: گردشگری تنها صنعتی بود كه در جریان تعطیلی‌ها، آسیب صد درصدی دید و طی اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال بالغ بر 5300 میلیارد تومان به صنعت گردشگری کشور، ضرر و زیان وارد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران به ضرر 5300 میلیارد تومانی گردشگری كشور در اسفند و فروردین گذشته اشاره و خاطرنشان کرد که این ضرر به صنعتی وارد شده است که 240 هزار نفر به صورت مستقیم و 550 هزار نفر به طو غیرمستقیم در آن اشتغال دارند. دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری کشور با اشاره به اشتغال حدود 800 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری کشور، بسته‌های حمایتی دولت برای جبران خسارت بخش گردشگری را بی‌تاثیر دانست و پیشنهاد داد: وام 12 درصدی دولت به دلیل آسیب صد درصدی صنعت گردشگری به تسهیلاتی با سود تک رقمی، بازپرداخت پنج ساله و یک دوره تنفس یک ساله، تبدیل شود. نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور در جلسه با رئیس‌جمهور، بخشودگی مالیاتی را نیز از ضروریاتی دانست که بایستی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شود. وی در این خصوص گفت: مالیات قاعدتاً بر درآمد محاسبه می‌شود و چون همه هتل‌ها، آژانس‌ها و مراكز اقامتی تعطیل هستند، درآمدی ندارند که مالیات بر اساس آن محاسبه شود. پس لازم است برای جبران بخشی از ضرر و زیان این صنعت، حداقل تا پایان سال جاری از معافیت صد درصدی در پرداخت مالیات، برخوردار شوند. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان اظهارات خود به عدم حمایت دولت از برخی فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: 13 هزار نفر راهنمای گردشگری در بسته حمایتی دولت برای جبران خسارت‌های بخش گردشگری، نادیده گرفته شده‌اند. همچنین در پایان این جلسه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست روسای تشکل‌های گردشگری و فعالان گردشگری با "محمد نهاوندیان" معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در یکی از روزهای هفته آینده، انجام شد.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
پیشنهاد ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند در پی آغاز تردد بین استان‌ها

پیشنهاد ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند در پی آغاز تردد بین استان‌ها

به گزارش هتل‌نیوز ، سومین جلسه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست "ولی تیموری" معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور تمامی نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد.  در این نشست، اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده به بررسی آخرین وضعیت کسب‌‌وکارهای مرتبط با ماموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهاداتی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، آماده و ارائه کردند.  "ولی تیموری"  با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استان‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، اظهار داشت: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش آمده که به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد.  "تیموری" ابراز داشت: به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است، باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت نماید. البته مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.  دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های بعمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب و‌ کارهای موضوع ماموریت کمیته از نهایی شدن دستور‌العمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، عدم توقف فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذی‌ربط برای بازبینی و تجدید نظر در فهرست مراکز کسب‌ و‌ کار پر خطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارت از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها، خبر داد.  همچنین فهرست ده گانه‌ای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی، تهیه و برای تائید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر گردشگری به عنوان رئیس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، قرار گرفت. 

ایجاد شده: 31/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399     اخبار داخلی
جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی در تاریخ 30 فروردین 99 با حضور "ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برگزار شد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه، اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر می‌کنند به ناچار باید اقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی، این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت می‌کنند. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، پیشنهاد داد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکل‌های شدیدتر فعال باشند. "سزاوار" در ادامه به خسارات وارد شده به هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در پی شیوع ویروس کرونا، اشاره و ابراز داشت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخش‌ها و صنایع آسیب دیده و خسارت‌ها چندین برابر خسارت‌های اعلام شده است زیرا خسارت‌هایی وجود دارد که در قالب فرم‌های پیش بینی شده قابل ذکر نیست. وی در رابطه با عدم تعیین تکلیف در خصوص بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز گفت: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی، تسهیلات اعطایی از سوی دولت برای جبران خسارات حوزه گردشگری را ناکافی دانست و گفت: تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات با بهره 12 درصد نمی‌تواند خسارت‌ تاسیسات گردشگری را جبران کند.  وی تصریح کرد: دولت می‌تواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیات‌ها پرداخت نماید. این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را برطرف می‌کند. وی در پایان به موضوع پرداخت حقوق پرسنل و بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه قرار شده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل حقوق پرداخت شود اما هیچکدام از آنها حتی یک ریال علی‌الحساب دریافت نکرده‌اند و هنوز در حال ثبت‌نام هستند. در ادامه این جلسه، رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان رضوی نیز گفت: قرار است بر اساس پرسنل بیمه شده واحدهای اقامتی، تسهیلات پرداخت شود و این در حالیست که بوم‌گردی‌ها بیمه‌پرداز ندارند و بیشتر مردم روستاها در بوم‌گردی‌ها مشارکت و همکاری دارند. وی افزود: به دلیل وابستگی اقتصاد روستاها به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تعطیلی این واحدها اکنون چرخه اقتصادی در روستاها دچار آسیب زیادی شده است. "صادق کاظمیان" در رابطه با دوران پساکرونا نیز پیشنهادی مطرح کرد و گفت: بن‌های اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای استفاده کارکنان دولت، نهادها و بازنشستگان اختصاص داده شود تا رونق دوباره به روستا بازگردد. "مجتبی احمدی" فعال حوزه خدمات مسافرتی و رئیس هیات‌مدیره شرکت خدمات مسافرتی "آتی مشهد" نیز از حاضرین در این جلسه بود که ابراز داشت: به تعویق افتادن پرداخت مالیات نمی‌تواند خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری را جبران کند، بلکه باید مالیات‌ها بخشیده شود. وی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، الزام فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در واحدهای تجاری به فعالیت در واحدهای غیرتجاری تغییر کند. از سوی دیگر فعالیت دوباره تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز می‌تواند از اسکان غیررسمی جلوگیری کند. "محمدسعید ولی‌زاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر ضرورت تعریف بسته‌های سفر ارزان‌قیمت برای دوران پساکرونا، تاکید کرد و گفت: دولت برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه‌های خارجی تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد و در صدور ویزای گردشگران نیز معافیت‌هایی در نظر گرفته شود. "مهدی شیرین‌زاده" نماینده هیات موسس جامعه حرفه‌ای مهمانپذیران استان خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلاتی که برای مستاجران واحدهای اقامتی به وجود آمده است، گفت: شرایط فورس ماژور بر قراردادهای  اجاره و گارانتی حاکم است و باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود. "محمود مقدسی" نماینده جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‌داران استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تا زمانی که حرم مطهر رضوی پذیرای زائران نباشد، مراکز اقامتی نیز مسافر ندارند. وقتی طی چند ماه گذشته مراکز اقامتی مسافر نداشته‌اند و تعطیل بوده‌اند، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را از کجا می‌خواهیم پرداخت کنیم. در بخش پایانی این جلسه نیز "حمیدرضا میلانی‌نژاد" نماینده انجمن راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی به بیکاری اعضای این انجمن اشاره و دو طرح برای بعد از کرونا ارائه کرد.

ایجاد شده: 31/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...