به گزارش هتل نیوز، در حاشیه برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران " محمدحسین ایمانی خوشخو " دبیر سمپوزیم یکصدسال گردشگری ایران و رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی گفت: ما برای آینده گردشگری حتماً باید گذشته را مد نظر قرار میدادیم به همین دلیل در سمپوزیوم گردشگری باید تحقیق خوبی در ۱۰۰ سال قبل انجام میشد. باید بدانیم چه کارهایی نشده و چه کارهایی انجام شده است. به همین دلیل با سلوک گردشگری برنامهریزی کردیم. وی افزود: همه ما میگوییم گردشگری فرابخشی است، اما کمتر به آن عمل میکنیم، خاطرهای از ماهاتیر محمد میخواندم، میدانید که مالزی منابع نفت ندارد، برای همین هم ذهنها در این کشور به سمت گردشگری رفت و مسؤولیت در حد معاون اول برای گردشگری ایجاد شد و با این دیدگاه، مالزی گردشگری را میچرخاند. دبیر سمپوزیوم یکصدسال گردشگری با بیان اینکه ۹۰ درصد از فعالیتهای گردشگری به عهده بخش خصوصی و نظارت بر فعالیتها به عهده دولتها باید باشد، اظهار کرد: بخشهای گردشگری با هم پیوستگی لازم را ندارند. به عنوان مثال گردشگری مذهبی از مدار گردشگری خارج است. شاید وقت مطرح کردن الحاق اوقاف همین حالا باشد. در گردشگری همه سازمانها و دستگاهها باید به کمک هم بیایند. مثلا ما گردشگری پزشکی نداریم، بلکه بیمار بینالمللی داریم. فعالان گردشگری پزشکی ما در واقع رانندگان تاکسی فرودگاه امام هستند. او مدیریت گردشگری در دوران پساکرونا را سختتر دانست و با اشاره به شلوغی جادهها در پایان هر هفته، گفت: ما تقاضای نهفته داریم، اگر برنامه نداشته باشیم، این تقاضا به سونامی تبدیل میشود. ایمانی خوشخو ادامه داد: فرصت طلایی در حوزه گردشگری وجود دارد. زمانی که آقای ضرغامی وزیر گردشگری شد احساس کردم فرصت طلایی در حوزه گردشگری به وجود آمده است. تاریخچه فعالیتهای او را بررسی کنید. برنامههای پربیننده صدا و سیما در دوره او ساخته شد. چه زمانی سراغ داشتید که سه وزیر بهداشت، خارجه و میراث فرهنگی در کنار یکدیگر درباره گردشگری تصمیم بگیرند؟ با این تخصص و ارتباط، حتماً اتفاقات خوبی برای صنعت گردشگری میافتد. دولت سیزدهم عزم دارد که از ظرفیتهای مغفول استفاده کند و زمینههای آن نیز فراهم است. سال ٨٣ که کار میکردیم طیفی مخالف گردشگری بودند که الان فروکش کرده است و برای اولینبار رییس حوزههای علمیه کشور در روز جهانی گردشگری پیام داد، یعنی نگرشها درحال تغییر است. یقین دارم اگر دست به دست بدهیم روزهای طلایی رقم میخورد
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، «سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران» با حضور " عزتالله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، " محمدحسین ایمانی خوشخو " دبیر کل این سمپوزیوم و رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی و " سیدسعید هاشمی " رییس دانشگاه علم و فرهنگ سهشنبه بیست و هفتم مهر ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. در این مراسم " سیداحمد محیط طباطبایی " رییس کمیته ملی ایکوم ایران، " محمد بهرامزاده " معاون پژوهشی بنیاد ایرانشناسی و " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران به سخنرانی پرداختند. همچنین " عباس بیدگلی " مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران و مدیر کارگروه هتل، مراکز اقامتی و تجهیزات و "فرید جواهرزاده " رییس انجمن علمی طبیعتگردی ایران و مدیر کارگروه گردشگری فرهنگی، زیارتی، تاریخی، طبیعتگردی و ورزشی به ارائه مقاله پژوهشی خود پرداختند، درحالیکه پس از پایان سخنرانی ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بسیاری از شرکتکنندگان سالن همایش را ترک کردند که باعث گله سخنرانها شد. در جریان این سمپوزیوم، از کتاب «سیر تاریخ و نقش کلانشهرها در یکصد سال گردشگری ایران» رونمایی شد.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز جلسه هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران ایران نیمروز سهشنبهدر هتل باباطاهرتهران برگزار شد. در این نشست اعضا پیرامون مسایل روز صنعت هتلداری کشور بحث و رایزنی کردند. رییس جامعه حرفهای هتلداران ایران در این باره عنوان کرد: مقرر شد بخشنامه مربوط به نرخ هتلها در روزهای آینده ابلاغ شود. با توجه به هماهنگیهای بهعمل آمده با معاونت گردشگری کشور، شکل و نحوه کار طی روزهای آینده به همه استانها ابلاغ خواهد شد و تشکلهای استانی بر پایه آن با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان بر اساس آن عمل خواهند کرد. جمشید حمزهزاده افزود: موضوع بعدی بررسی نرخ ارزی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت و شکل و نحوه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین مقرر شد برگزاری جلساتِ مرتب با نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد؛ خصوصاً با هیئت رئیسه و اعضای فراکسیون گردشگری. از دیگر مواردی که به طور جدی در دستور کار جامعه قرار دارد، پیگیری معافیت مالیات ارزش افزوده هتلهای چهار و پنج ستاره است. همانطور که میدانید با پیگیریهایی که جامعه حرفهای هتلداران ایران در گذشته انجام داد، هتلهای یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده شدند که از تاریخ ۱۲ دیماه سال جاری اجرایی خواهد شد. جامعه حرفهای هتلداران ایران موضوع معافیت مالیات ارزش افزوده هتلهای چهار و پنج ستاره را در مجلس شورای اسلامی پیگیری میکند. ما موضوع را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری میکنیم و طبعاً به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادیست، ارجاع خواهد شد. خوشبختانه ارتباط خوبی میان جامعه هتلداران با کمیسیون اقتصادی مجلس برقرار است. او همچنین افزود: با توجه به خسارات بیسابقهای که شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتلداری زد، پیگیر هستیم تا برای هتلها در ارتباط با سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بگیریم. ما موضوع را در قالب نامه خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی طرح میکنیم و پس از آن پیگیریهای لازم را به عمل خواهیم آورد. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر محترم گردشگری داریم، از ظرفیتهای ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفادههای زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباطهایی که دارند، بسیار میتوانند به ما کمک کنند. ایشان در این مدت نشان دادند که برای همکاری با جامعه هتلداران ایران جهت برون رفت از مشکلات به وجود آمده آمادگی کامل دارند. حمزهزاده در مورد واکسیناسیون کارکنان هتلها هم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کارکنان هتلها واکسینه شدهاند و پیشبینی ما این است که طی یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. سیاست اکثر هتلها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب کنند، عذرشان خواسته شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که خوشبختانه پس از صحبتها و توافقهای اولیه مقرر شد که رستورانها و هتلها از این پس میتوانند به ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر و یا یک خانواده باشند. این بخشنامه که روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به نوعی محدودیت اتاقها برداشته خواهد شد. رییس جامعه حرفهای هتلداران ایران در پایان گفت: با توجه به تغییر اساسنامه جامعه حرفهای هتلداران ایران و افزایش اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر، انتخابات تکمیلی جامعه هتلداران ایران در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به عنوان مجمع عمومی فوقالعاده جامعه برگزار و طی انتخاباتی دو نفر به اعضای فعلی افزوده خواهد شد. همچنین انتخابات مربوط به بازرسین جامعه هم همانروز برگزار میشود.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش خبرنگار میراثآریا، مهندس سید عزتالله ضرغامی امروز سهشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در دیدار با سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تقویت همکاری این وزارتخانه و نیروی انتظامی گفت: «این وزارتخانه با ناجا تقاطعهای زیادی دارد و برای انجام ماموریتهای وزارتخانه همکاری و مساعدت نیروی انتظامی نقش کلیدی دارد. خوشبختانه امروز نیروی انتظامی ما هوشمند و مقتدر است و در حوزههای مختلف کارآمدی بالایی دارد.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: «در حوزه میراثفرهنگی و در مسائلی مانند حفظ بناهای تاریخی، جلوگیری از حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی نیارمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم، همچنین در حوزه گردشگری بهویژه بخش گردشگران خارجی و ورود آنها به کشور، ماموریت وزارتخانه با ماموریتهای ناجا مرتبط است.» او اظهار کرد: «بهعنوان مثال یکی از مهمترین این همکاریها تامین امنیت گردشگران است که برای ما اهمیت دارد.» مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «حوزههای مختلفی برای همکاری با ناجا داریم پیش از این بحثهای مقدماتی را انجام دادیم و در این جلسه دوباره آنها بررسی کردیم و به جمعبندی رسیدیم. جزئیات این نشست مکتوب میشود و در قالب یک تفاهم نامه به امضای دو دستگاه خواهد رسید و در آینده بر اساس آن رفتار میشود.» وظایف ناجا در ارتباط با وزارتخانه باید شفاف باشد سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: «وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و نیروی انتظامی جزو مجموعههایی هستند که باید ارتباط و تعامل بیشتری نسبت به سایر دستگاهها داشته باشند، نوع کار این دو مجموعه به گونهای است که این تعامل را ایجاب میکند.» او تصریح کرد: «میراثفرهنگی و ابنیه تاریخی میراث کشورمان بوده و گویای فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست که باید از آن حراست شود. نیروی انتظامی میتواند در زمینه حفاظت از این اماکن تاریخی اقدامات خوبی انجام دهد.» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: «یگان حفاظت میراثفرهنگی را در این وزارتخانه داریم که وظایف بزرگی بر عهده آن است. انشالله با حضور مهندس ضرغامی وظایف یگان شفافتر شود و حمایتهای بیشتری از آنها انجام شود.» او ادامه داد: «ایران یکی از کشورهایی است که جاذبههای گردشگری بسیاری دارد، باید برای زمانی که گردشگران از کشورهای مختلف وارد ایران میشوند، تسهیلات مناسبی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند با امنیت و آرامش در سراسر کشور تردد کنند.» سردار سرتیپ پاسدار اشتری بیان کرد: «امروز خوشبختانه امنیت خوبی را در اقصی نقاط کشور داریم و برای حفظ امنیت گردشگران خارجی، باید برنامهریزی خوبی انجام دهیم.» او اظهار کرد: «ما در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا صنعت بزرگ گردشگری رونق بیشتری بگیرد و خیر و برکت آن برای مردم عزیزمان و افتخاری برای ایران اسلامی ما باشد.»
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " سید عزتالله ضرغامی " در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوریهای نرم، صنایعفرهنگی و خلاق در جمع خبرنگاران گفت: کارهای متنوع و خیلی خوبی را معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری انجام داده است و نکته قابل توجه این است که عمده اینها مسیر کاربردی و عملیاتی دارند که در واقع نیاز کشور به حساب میآیند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: خوشبختانه در حوزههای مختلفی که نیاز امروز وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است در این نمایشگاه کارهای مرتبط انجام شده، من امروز در این بازدید دیدم که برخی از حلقههای مفقودهای که داریم در این نمایشگاه وجود دارد. خوشبختانه نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه، دانشمند و خستگیناپذیر بسیار خوب در این نمایشگاه حضور دارند و در این حوزهها فعالیت میکنند. آشنایی من امروز با این بخش و نیز آشنایی همکاران و معاونان من بسیار میتواند در ادامه فعالیتهایی که ما در وزارت خانه داریم موثر باشد. او ادامه داد: ما داشتههای فراوانی داریم اما این داشتهها را نمیتوانیم درست عرضه کنیم. تسهیل در عرضه و در کنار آن تقویت تقاضا خصوصا در حوزه صنایعدستی بسیار مهم است. اینها از جمله مشکلات ما است. بهطور مشخص استفاده از فناوریهای جدید و زیرساختهایی در این حوزه وجود دارد و هرکسی در هر کجای کشور فعالیت میکند دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب خود را نباید نداشته باشد. ضرغامی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم این مسائل را حل کنیم خیلی از مشکلات ما برطرف میشود، بخش داخلی مهم است و بخش صادرات نیز اهمیت فراوانی دارد. اکنون فضای مجازی این ارتباط جهانی را فراهم کرده و همه جای دنیا افراد میتوانند به محصولات و داشتههای ما از دورترین نقاط کشور حتی در روستاها و بومگردیها دسترسی پیدا کنند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اظهار کرد: خوشبختانه من امروز با شرکتهایی آشنا شدم که همه جوان و با انگیزه هستند. برخی از مواردی که دنبال راه اندازی آنها بودیم در کشور موجود است و باید همانها را تجمیع کرد و با توجه به ظرفیتهایی که در خانههای خلاق در سراسر کشور ایجاد شده باید بتوانیم ماموریتهای وزارتخانه را به شکل بهتری جلو ببریم. استمهال وام های گردشگری تا پایان سال او درباره برنامههای خود در حوزه گردشگری نیز گفت: در مورد گردشگری در آینده نزدیک به صورت وسیع اعلام خواهم کرد، در حوزههای مختلف کارهای خوبی دارد انجام میشود. اول باید این مریضی را که دارد نفسش قطع میشود را احیا کرد. بهعنوان مثال مصوبهای را دیروز از ستاد ملی کرونا گرفتیم که بسیار مهم است. بر اساس این مصوبه وامهایی که مراکز گردشگری دریافت کردند و به خاطر کرونا در پرداخت آن دچار مشکل هستند استمهال آنها تا آخر سال مصوب شد و در خصوص مالیات نیز با موافقت ستاد ملی کرونا قرار شد تا یک تاریخی مفاصاحساب مالیاتی آنها به تاخیر بیفتد. ضرغامی ادامه داد: فردا در یک جلسه با حضور وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت بهطور رسمی موضوع صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد. آییننامه را در این باره تنظیم کردیم. این آییننامه به صورت دقیق در معاونت گردشگری تهیه شده است. امیدواریم بتوانیم با حفظ همه پروتکلها تعطیلی ۲۰ ماهه ورود گردشگر خارجی را که برای مجموعه عوامل گردشگری، مراکز اقامتی، تورگردانها و آژانسها مهم است، تمام کنیم. (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری در پنجم مهرماه خبر داده بود صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده ، با دستور رئیسجمهور از آبانماه امسال از سر گرفته میشود.) استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در وزارت میراثفرهنگی ضرغامی ضمن بازدید از تمام غرفههای این نمایشگاه با تک تک غرفهداران و شرکتکنندگان از نزدیک گفتوگو و با قدردانی از تلاشهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایتهای همه جانبه دولت سیزدهم از فناوریهای نوین و شرکتهای دانشبنیان تاکید کرد و از برنامهریزیهایی برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان در این وزارتخانه خبر داد. وی در بازدید از غرفه بستهبندی صنایعدستی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین شرکتهایی گفت: یکی از دلایلی که صنایعدستی ما آنطور که باید به رشد واقعی خود نرسیده است، مشکلاتی است که در حوزه بستهبندی دارد اما خوشبختانه اکنون چنین شرکتهایی به وجود آمده و به طور حتم از این ظرفیتها استفاده خواهیم کرد. او همچنین در بازدید از غرفه اجاره آنلاین اقامتگاهها بر تقویت ارتباطات شرکتهای دانش بنیان در این حوزه با معاونت گردشگری تاکید کرد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در بخش دیگری از بازدید خود از این نمایشگاه و در گفتوگو با هنرمندانی که در حوزه صنایعدستی و گردشگری با عنوان شرکتهای دانش بنیان فعالیت دارند از ایدههای آنان استقبال کرد و از برنامهریزیها برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیتها و تقویت ارتباطات بین وزارتخانه متبوع خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد. نمایشگاه فناوریهای نرم، صنایع فرهنگی و خلاق با هدف نمایش محصولات دانشبنیان که دارای ظرفیت صادراتی هستند در محل سالن ۳۷A نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شده است.
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
اخیرا، عزتالله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت سیزدهم در اظهار نظری عجیب از عدم امکان کشاورزی و حفر چاه در پاسارگاد به دلیل وجود مقبره کوروش کبیر انتقاد کرده و ضمن تاکید بر لزوم حل این مسئله، گفت: “باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریمها مقداری انقباض پیدا کند”! در همین رابطه اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست و مشاور پیشین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی در گفتگو با امتداد ضمن انتقاد شدید از این اظهارات ضرغامی، عنوان داشت: آقای ضرغامی! برای حل مشکلی که آن را ادعا کردهاید، کار نا تمام آقای خلخالی را شما تمام کنید و قبر کوروش و تمام ظواهر وجود یک حکومت تمدنی ۲۵۰۰ ساله را با تعبیه دینامیت و بمب، منفجر کنید! قبر کوروش کبیر، اولین و قدیمیترین مقبره با این ابعاد در جهان است وی افزود: قبر کوروش کبیر، اولین و قدیمیترین مقبره با این ابعاد در جهان است. وجود چنین سرمایه ارزشمند فرهنگی، زمانی ارزش خواهد یافت که متولیان آن، قدرش را بدانند. قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری. متاسفانه فردی به مانند ضرغامی به هیچ عنوان، قدر و ارزش فرهنگی اولین مقبره بر روی کره زمین را نمیداند. در صورت توجه به ظرفیتهای منطقهای، مردم پاسارگاد با درآمد توریسم از کشاورزی بینیاز میشوند این استاد برجسته دانشگاه، تصریح کرد: اگر توجه و اهتمام ویژه و شایسته به ظرفیتهای منطقهای صورت بگیرد، مردم پاسارگاد میتوانند از راه درآمد توریسم که ظرفیت وجود این مقبره و بنای تاریخی و فرهنگی در آن منطقه به یادگار گذاشته از انجام فعالیتهای کشاورزی بینیاز شوند. منتها مشروط بر اینکه، تولیگری در این منطقه بر عهده کسانی باشد که ارزش این میراث ارزشمند فرهنگی را دانسته و درک کنند. در سی و سه پل و پل خواجو هم شاهد شکافهایی در پایههای این پلها هستیم کهرم در ادامه نیز با اشاره به تبعات حفر چاه و احیای کشاورزی در منطقه پاسارگاد، یادآور شد: تاثیری که خشک شدن رودخانه زایندهرود بر سی و سه پل و پل خواجو در اصفهان گذاشته در صورت حفر چاه و گسترش کشاورزی در منطقه پاسارگاد برای مقبره کوروش نیز قابل انتظار خواهد بود. تمام سنگهای این پلها در اصفهان فروریخته و شکافی در بین آجرها و سنگهای آن ایجاد شده است. در صورت حفر چاه و گسترش کشاورزی در پاسارگاد، مقبره کوروش تا ۴۰ سال آینده در فروچالهها مدفون میشود وی در ادامه گفت: اگر خوب نگاه کنیم، خواهیم دید که با کمال تاسف، استخراج آبهای زیرزمینی که در تمام کشور از حد مجاز و علمی فراتر رفته، باعث فرونشست دشتها شده است. وقتی دشت فرو نشیند، سازههای سنگی به مانند آرامگاه کوروش نیز فروخواهد نشست. چرا که این ابنیه، وزن زیادی را روی سطح خاک ایجاد میکنند و نتیجه بار زیاد در کنار برداشت بیرویه از آبهای زیرزمینی، این خواهد شد که این آرامگاه در میان مدت فروبنشیند. این فعال محیط زیست، بیان داشت: آبهایی که به صورت باران و نزولات آسمانی باریدهاند در بین ذرات خاک به سمت عمق زمین حرکت کرده و سفرههای آب زیرزمینی را تشکیل میدهند. این آبها با تجمع در این قسمت از زمین، به مانند ستون سطح بالایی خاک را نگهداری میکند. اگر ما به مانند بسیاری از نقاط کشور از این آب در منطقه پاسارگاد بهرهبرداری کنیم با کمال تاسف، دشت فرونشسته و دو عارضه فرونشست و فروچاله را به دنبال خواهد داشت. این اظهارات ضرغامی، مطلقا علمی و کارشناسی نیست کهرم، اضافه کرد: در این صورت، قبر کوروش تا ۴۰ سال آینده در فروچالهها مدفون خواهد شد. که ظاهرا خواسته آقایان هم جز این نیست! اساسا، بیان این دست نظرات از سوی ضرغامی، مطلقا علمی و کارشناسی نبوده و در صورت اجرا، آسیب جبران ناپذیری به سرمایههای تمدنی و میراث فرهنگی ایران خواهد زد. منبع : مردم سالاری
ایجاد شده: 25/مهر/1400 آخرین ویرایش: 25/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " مهران فاطمی " استاندار یزد در حاشیه آیین افتتاح مجموعه پلیس توریسم، از حوزه گردشگری به عنوان یکی اولویت های اساسی استان یادکرد و گفت: مهمترین اقدام در حال انجام در این حوزه، راه اندازی شورای ویژه توسعه گردشگری استان است که در راس اولویت های استان، این مهم پیگیری می شود. وی با اشاره به نشست اخیر با فعالین گردشگری و موضوع امنیت بافت تاریخی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های آنها، اظهارداشت: پیرو این مسئله با فرمانده انتظامی استان مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد مجموعه پلیس توریسم گردشگری احیا و موقتا به صورت کانکسی راه اندازی شود. استاندار یزد خاطرنشان کرد: در ماه های آینده محل استقرار دائمی پلیس بافت تاریخی راه اندازی می شود تا شاهد محیط امن، آرام و در شان شهر میراث جهانی باشیم.
ایجاد شده: 24/مهر/1400 آخرین ویرایش: 24/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در دیدار با " رضا نقیپور " مدیرکل تشریفات نهاد ریاست جمهوری که با هدف احصای بسترهای مساعد همکاری دو سویه تشکیل شده بود؛ گفت: «حضور مقامات رسمی و بینالمللی کشورهای مختلف در ایران فرصتی مطلوب برای آشنایی عمیق با ظرفیتهای گردشگری کشور به شمار میآید که با تشکیل کارگروهی مشترک میتوان ضمن آگاهی از رویدادها و زمان میزبانیهای پیش رو از این امکان برای معرفی داشتههای گردشگری کشور استفاده کرد.» وی همچنین با پیشنهاد همکاری در تنظیم سفر مهمانان خارجی به ایران اعلام آمادگی کرد و گفت: «این امکان وجود دارد که در برنامه سفر مقامات علاوه بر بازدید از یکی از استانهای مطرح در حوزه گردشگری کشور، استانهای کمتر شناخته شده نیز در برنامه سفرگنجانده شود.» شالبافیان همچنین برگزاری جشنهای آیینی و رویدادهای فرهنگی را نیز یکی دیگر از ابزارهای معرفی ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی به مهمانان ریاست جمهوری عنوان کرد و تاکید کرد میتوان محل کاخ موزههای تاریخی کشور را به این منظور تعیین کرد. معاون گردشگری در ادامه بهرهمندی از سایر ظرفیتهای موجود همانند استفاده از خوراکهای محلی در منوی ضیافت مقامات، استفاده از صنایعدستی ایران به عنوان هدیه و سوغات مهمانان، ارائه اقلام تبلیغاتی همانند کتابچههای جیبی معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران و به طور کل احصای فرصتهای مستعد همکاری استقبال کرد. همچنین پیرو نتایج برگزاری دیدار مذکور تصمیم بر آن شد تا از محوطههای داخلی و بیرونی نهاد ریاست جمهوری که محل تردد و یا برگزاری جلسات مقامات بینالمللی است؛ با برپایی نمایشگاههای محدود، نمایش تابلوها و اقلام تبلیغاتی مرتبط امکان ارتباط عمیقتر نسبت به شناخت ابعاد مختلف و متنوع جاذبههای گردشگری ایران فراهم شود.
ایجاد شده: 23/مهر/1400 آخرین ویرایش: 23/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسکای روم، اداره فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی به افراد خارجی این امکان را فراهم کرده که برای ویزای توریستی ۵ ساله اقدام کنند. بر اساس شرایط اعلامی ۴ شرط لازم برای دریافت ویزای ۵ ساله شامل: گردش حساب بانکی در ۶ ماه گذشته با مانده ۴۰۰۰ دلار یا معادل آن با ارزهای خارجی، بیمه درمانی، کپی گذرنامه و یک عکس رنگی است. مقامات اماراتی اعلام کردهاند که این ویزای توریستی برای همه افراد از هر ملیتی قابل درخواست است. بر این اساس آن فرد اجازه ورود برای چندین سفر را برای مدت ۵ سال دریافت میکند، مشروط بر اینکه بیش از ۹۰ روز در یک سال در امارات اقامت نداشته باشد. شروع ویزا از تاریخ ورود محاسبه میشود. اگر شخصی مایل به تمدید مدت اقامت سالانه برای بیش از ۹۰ روز و کمتر از ۱۸۰ روز باشد، میتواند درخواست تمدید مدت اقامت در داخل کشور امارات ارائه دهد. از متقاضیان این ویزا خواسته شده تا در هنگام پر کردن فرمها، از صحت همه موارد، بهویژه شغل، نام پدر و مادر، تلفنهای مورد استفاده، ایمیل در صورت وجود و آدرس، اطمینان حاصل کنند. در صورت احراز خطا در این موارد، درخواست ویزا رد میشود. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر امارات ویزای توریستی برای یک یا چند ورود صادر میکند و ویزای کوتاهمدت گردشگری اجازه اقامت ۳۰ روزه در این کشور را میدهد. در حالی که ویزای توریستی بلندمدت اجازه اقامت ۹۰ روزه را میدهد. ویزای توریستی میتواند دو بار بدون نیاز به خروج از کشور تمدید شود. البته این تسهیلات جدید برای کسانی مفید است که با توجه به ملیتشان، برای ورود به امارات به ویزا نیاز دارند. هماکنون شهروندان برخی از کشورها، نیاز به درخواست ویزا در مبدا ندارند و در همان بدو ورود برایشان اجازه ورود صادر میشود. طبق تصمیم هیئت دولت امارات در جولای ۲۰۱۸، گردشگران میتوانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود، بدون پرداخت هزینه ویزای ورود دریافت کنند. البته دوره معافیت از پرداخت ویزا فقط در طول تعطیلات تابستانی از ۱۵ ژوئیه تا ۱۵ سپتامبر هر سال اعمال میشود. همچنین ویزای ۵ ساله توریستی پس از پایان اعتبار قابل تمدید است و میتوان مجدداً برای ۵ سال دیگر درخواست ویزا ارائه کرد.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، بزودی قرار است در شهر ابوظبی یک هتل جدید افتتاح شود که به دلیل سازنده و سرمایه گذار آن از دیگر هتل های این شهر متمایز خواهد بود. شرکت فیلم سازی وارنر براز (warner bros) برای اولین بار اقدام به ساخت یک هتل کرده است که قرار است در تاریخ 11 نوامبر در جزیره یاس در ابوظبی افتتاح شود. شرکت توسعه املاک میرال ابوظبی با سرمایه گذاری کل 112 میلیون دلار این ملک را توسعه داد و میهمانان هتل WB ابوظبی در بدو ورود با صفحه های دیجیتالی که ارتفاع ساختمان را پوشش می دهند، مورد استقبال قرار می گیرند. این هتل دارای 257 اتاق است که هرکدام از آن ها با یکی از آثار برجسته ساخته شده توسط شرکت فیلم سازی وارنر براز طراحی شده است که دارای سه تم مختلف است. این هتل تازه ساخته شده دارای امکاناتی مانند پنج رستوران و کافی شاپ با منوی بین المللی، سالن غذاخوری کنار استخر، استخر بی نهایت و 257 اتاق می باشد. علاوه بر موارد گفته شده این هتل شامل تعدادی از امکانات رفاهی مانند مرکز تناسب اندام، آبگرم، باشگاه کودکان و همچنین سالن رقص و امکانات اتاق جلسات است. محل ساخت این هتل جدید در کنار بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان است که پارک موضوعی Warner Bros World نام دارد و برای شرکت وارنر براز است.
ایجاد شده: 20/مهر/1400 آخرین ویرایش: 20/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، " سیدامین قاسمی " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی لرستان گفت: «با پیگریهای مستمر و جلسات متعدد در راستای ساماندهی قلعه تاریخی فلکالافلاک سند کاداستر ششدانگ عرصه و اعیان این قلعه تاریخی بهنام وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی صادر شد.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی لرستان عنوان کرد: «سند قلعه فلک الافلاک به مساحت قریب ۲۰۳ هزار مترمربع برابر ماده ۲۱ قانون ثبت تحت پلاک ۴۰۳ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.» او ادامه داد: «نقشه برداری قلعه فلکالافلاک توسط نقشه برداران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان انجام شده است.» آقای قاسمی خاطرنشان کرد: «این بنا بارزترین اثر تاریخی استان لرستان است که در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.»
ایجاد شده: 19/مهر/1400 آخرین ویرایش: 19/مهر/1400 اخبار داخلی
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در جمع فعالین اقامتگاههای بومگردی کشور گفت: «توسعه بیملاحظه و صرفاً کمی اقامتگاههای بومگردی، آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور به شمار میآید و نیاز است با تقویت ابعاد کیفی و فرهنگی، جایگاه بومی این نوع از تاسیسات گردشگری کشور حفظ و ارتقا یابد.» به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ظهر امروز در نشست با اعضای هیات مدیره جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی کشور و جوامع بومگردی استانی پس از دریافت گزارش و بررسی مشکلات اعضای حاضر گفت: «اقامتگاههای بومگردی به عنوان یکی از مهمترین تاسیسات گردشگری کشور با دارا بودن استعداد ذاتی در راستای معرفی و انعکاس فرهنگ، هنر، تاریخ و اصالت فرهنگی به گردشگران از جایگاه مهمی میان مراکز اقامتی کشور برخوردار است؛ لذا توسعه صرفاً کمی و بیملاحظه، آفتی جدی در این حوزه به شمار میآید و نیاز است رویکرد کنونی به سوی حفظ و ارتقای جایگاه کیفی تغییر یابد.» وی با بیان اینکه تلاش در راستای رفع و یا کاهش آسیبهای بحران کووید - 19 به اقتصاد اقامتگاههای بومگردی کشور از دغدغههای روزانه ایشان به شمار میآید؛ افزود: «یکی از اصلیترین اولویتها که همزمان با تقویت ابعاد کیفی این نوع از تاسیسات گردشگری بدان پرداخته خواهد شد؛ موضوع امهال پرداخت تسهیلات کرونا و جلب حمایتهای مالی و پشتیبانی مورد نیاز در این حوزه است.» او در ادامه پرداختن به موضوع آموزش و به روزرسانی دانش تخصصی اعضا و جامعه محلی، پایداری و ظرفیت قابل تحمل روستاها، جلب مشارکتهای فرابخشی همانند شهرداریها، ارزیابی و نظارت خدمات، توسعه و تنوع محصولات و رونق همزمان گردشگری روستایی به عنوان دیگر اولویتهای کاری مورد توجه در این حوزه نام برد. همچنین در این نشست اکبر رضوانیان، نایبرییس جامعه بومگردی کشور به نمایندگی از اعضای حاضر پس از جمعبندی دغدغهها و چالشهای پیش روی فعالین این حوزه گفت: «بومگردی دارای ماهیتی از نوع آسایش و اصالت خانه است و اقامتگاه صرف به شمار نمیآید.» وی افزود: «واحدهای بومگردی هر سه ماموریت و ماهیت عناوین تخصصی وزارت یعنی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی را با خود به همراه دارند؛ به گونهای که بومگردی با احیای بناهای تاریخی قدیمی و نیز تکیه بر فرهنگ و اصالت منطقه و نیز تولید یا فروش صنایعدستی و هنرهای سنتی مناطق بومی کشور فرصت جذب گردشگران و تجربیات جدید را ایجاد میکند.» وی یادآور شد: «خواسته ما قرار گرفتن اقامتگاههای بومگردی در اولویت و رءوس نگاه تصمیمسازان این حوزه است و نیاز داریم این نگاه کیفی باشد و در آن تفاوتهای ساختاری و ابعاد فرهنگی و اصالت بومگردیها نسبت به سایر تاسیسات گردشگری لحاظ شود.»
ایجاد شده: 18/مهر/1400 آخرین ویرایش: 18/مهر/1400 اخبار داخلی