نتایج جستجو...
نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران + گزارش تصویری

نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست خبری اعلام برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، صبح روز شنبه 19 بهمن‌ماه با حضور معاون گردشگری و معاون صنایع دستی کشور، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، تعدادی از مدیران کل وزارت گردشگری و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در ابتدای این نشست با اشاره به آمار سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: آمار گردشگران بین‌المللی در پایان سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد و پانصد میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۳.۸ رشد داشته است. معاون گردشگری کشور در تکمیل این آمار، ابراز داشت: با وجود تمامی اتفاقات تلخ ماه‌ها، هفته‌ها و روزهای گذشته، آمار گردشگران خارجی کشور در سال جاری به نسبت سال گذشته، افزایش داشته است. معاون گردشگری کشور در ادامه به تشریح وضعیت گردشگری کشور پرداخت و گفت: برای سال ۹۸ پیش‌بینی ۱۰ میلیون گردشگر خارجی را داشتیم که دو عامل حادثه هواپیمایی اوکراین و شیوع ویروس کرونا تا حدودی پیش‌بینی‌های ما را بهم زد. ولیکن بدون شک در آغاز اسفندماه و همزمان با فصل دوم گردشگری کشور، بار دیگر شاهد روزهای شاداب گردشگری کشور خواهیم بود. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان لغو پروازهای خارجی به کشور در پی حوادث و اتفاقات اخیر، گفت: آمار لغو پروازهای خارجی در پی حادثه هواپیمای اوکراینی از سوی افراد و بخش‌هایی اعلام شد که هیچ ارتباط و تخصصی در خصوص این موضوع نداشتند. وی تصریح کرد: هنوز هم نمی‌توانیم آمار دقیقی از میزان لغو پروازهای خارجی به کشور اعلام کنیم و اظهارنظرهای مطرح شده حقیقت ندارد. هر اظهارنظری در خصوص آمار و ارقام لغو پروازهای خارجی به کشور دروغ است. تیموری در ادامه و در رابطه با نمایشگاه گردشگری تهران، توضیح داد: نمایشگاه امسال به صورت استان‌ محور برگزار می‌شود و هر استان با تمامی ظرفیت‌های خود در حوزه گردشگری، صنایع و مشاغل وابسته حضور پیدا می‌کند. وی در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و تاثیر آن در رشد و رونق گردشگری داخلی، گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، این نمایشگاه فرصتی ایده‌آل برای توسعه گردشگری داخلی است. برگزاری نمایشگاه به مردم کمک می‌کند تا راحت‌تر پکیج‌های مورد نظر خود را انتخاب و سفرهای نوروزی را برنامه‌ریزی کنند. در ادامه این نشست خبری، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه، گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای ۲۳ الی ۲۶ بهمن از تاریخ ۹ الی ۱۷ در ۱۳ سالن محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در فضایی بالغ بر ۴۶۵۰۰ متر مربع، برگزار خواهد شد. "خشایار نیکزادفر" در رابطه با جزئیات حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه، گفت: در مجموع تعداد 1028 مشارکت‌کننده شامل 967 شرکت داخلی، 43 شرکت خارجی و 18 مجموعه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. وی تصریح کرد: 72 هتل، 124 اقامتگاه بوم‌گردی، 78 شرکت در حوزه گردشگری الکترونیک، 148 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی، 8 شرکت حمل و نقل و 165 تشکل و انجمن در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این رویداد بین‌المللی مشارکت خواهند داشت. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: شرکت‌های خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه، چین، هندوستان، مالزی، اندونزی، ویتنام و افغانستان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور خواهند داشت. وی برگزاری رویدادهای جانبی را از دیگر برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، معرفی کرد و افزود: علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه، رویدادهای جانبی متعددی شامل نشست، همایش، سمینار، کارگاه آموزشی و مسابقه در حوزه‌های مختلف گردشگری برای برگزاری در این نمایشگاه، برنامه‌ریزی شده است. وی در پایان گفت: رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه با هماهنگی شرکت ملی پست ایران و رونمایی از اپلیکیشن راهنمای نمایشگاه گردشگری از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه است. گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از این نشست خبری را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 20/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1398     اخبار داخلی
برگزاری باشکوه نمایشگاه گردشگری تهران با حضور حداکثری فعالان گردشگری کشور

برگزاری باشکوه نمایشگاه گردشگری تهران با حضور حداکثری فعالان گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، ششمین نشست سیاست‌گذاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران با حضور معاون گردشگری کشور و اعضای تیم اجرایی و سیاست‌گذاری در محل معاونت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست، اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران از تاریخ 23 لغایت 26 بهمن ماه جاری با‌شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با حضور حداکثری فعالین و ذینفعان بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با استقبال قابل‌ توجه عموم هموطنان مواجه شود.   معاون گردشگری کشور، ابراز داشت: نمایشگاه گردشگری امسال در فضایی برگزار می‌شود که صنعت گردشگری متاثر از التهابات و اتفاقات تلخ اخیر قرار دارد اما این رویداد بین‌المللی می‌تواند بار دیگر با انعکاس استقبال عمومی هموطنان و نیز بخش‌های تخصصی داخلی و خارجی، ایران را به عنوان مقصدی امن به جهانیان معرفی کند. "ولی تیموری" گردهم آوردن ظرفیت‌های متنوع صنعت گردشگری در قالب نمایشگاه به منظور بهره‌مندی ذینفعان و ایجاد نشاط اجتماعی برای عموم هموطنان را از تعهدات و مسئولیت اجتماعی وزارت گردشگری دانست و افزود: در این راستا به منظور پیش رو بودن ایام نوروز 99 و نیز احتمال سفر بالغ بر 70 درصد هموطنان، تهیه و ارائه بسته‌های سفر متنوع و متناسب با این ایام در دستور کار فعالین بخش خصوصی اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و پذیرایی و نیز سایر حوزه‌های مرتبط قرار داده شده است. وی تصریح کرد: انتظار می‌رود بخش‌های مذکور با دستی پر، تورهای مسافرتی و محصولات گردشگری خود را در قالب بسته‌های تبلیغی، ترغیبی و ترویجی سفر ارائه دهند. معاون گردشگری کشور در خصوص میزان مشارکت فعالین صنعت گردشگری در این دوره از نمایشگاه، گفت: تا‌کنون با استقبال چشمگیر فعالین بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور، ادارات کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز بخش بین‌الملل برای مشارکت و حضور در نمایشگاه گردشگری پیش رو مواجه بوده‌ایم که این امر نویدبخش برگزاری با‌شکوه این رویداد به شمار می‌آید.   تیموری افزود: در کنار ارائه ظرفیت‌های گردشگری کشور، معرفی محصولات صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و خوراک نیز از سایر جذابیت‌های سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌رو خواهد بود و بی‌شک 4 روز جذاب و متنوع را برای هموطنان ایجاد خواهد کرد.   معاون گردشگری کشور در این نشست همچنین به برپایی برنامه‌های متنوع در حاشیه این رویداد، اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رونمایی از پروژه‌ها و طرح‌های متنوع از جمله برنامه‌های تخصصی و جذاب حاشیه این رویداد است.   "ولی تیموری" در پایان از همه فعالین گردشگری در بخش خصوصی، دولتی، ذینفعان این حوزه، انجمن‌ها، صنوف مرتبط و همین‌طور عموم مردم خواست تا هر یک به نوبه خود در اطلاع‌رسانی ایام برگزاری و برنامه‌های نمایشگاه پیش رو تلاش کنند تا کلیه هموطنان به عنوان جامعه وسیع مخاطبان این رویداد از فرصت ایجاد شده در حوزه گردشگری کشور برخوردار شوند.  

ایجاد شده: 16/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 16/بهمن/1398     اخبار داخلی
انتخاب سیمرغ به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران

انتخاب سیمرغ به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران

جلسه شورای راهبردی برند ملی گردشگری، روز شنبه مورخ 12 بهمن‌ماه با حضور وزیر و معاون گردشگری، روسای برخی تشکل‌های گردشگری، مدیران و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران حوزه گردشگری در محل سالن جلسات وزارت گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این جلسه، فاز اول پروژه برند ملی گردشگری و موارد مربوط به تعیین هویت بصری و کلامی گردشگری ایران و نتایج برسی‌های میدانی، پرسشنامه از گردشگران خارجی و مصاحبه با صاحب‌نظران مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شرکت مجری طرح از "سیمرغ" به عنوان نماد برند ملی گردشگری ایران، نام برد. در ادامه این جلسه، تعدادی از مدیران دستگاه‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی به بیان نظرات خود در خصوص برند ملی گردشگری ایران، پرداختند و ضمن موافقت با انتخاب سیمرغ به عنوان نماد این برند، انتخاب شعار پیشنهادی "ایران باشکوه" را مستلزم بررسی بیشتر از سوی کارشناسان و استفاده از نظرات عموم مردم، دانستند. وزیر گردشگری کشور در این جلسه با اشاره به اینکه جای برند ملی در صنعت گردشگری کشور خالی بود، اظهار داشت: معاونت گردشگری در کنار برند ملی گردشگری، اقدامات دیگری از جمله تهیه سند توسعه گردشگری و سند اقدام ملی گردشگری را نیز در دست اجرا دارد که شایسته تقدیر است و امیدواریم هر چه سریع‌تر در هیات دولت، مطرح و تائید شود. "علی‌اصغر مونسان" برند ملی گردشگری کشور را بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی ایران دانست و اظهار داشت: از همان روز اول تاکید من به معاونت گردشگری این بود که خروجی این طرح باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد. نماد سیمرغ به عنوان لوگو مورد تائید همه صاحب‌نظران حاضر در این نشست است اما درباره شعار باید بیشتر فکر کرد. وزیر گردشگری در ادامه گفت: پیشنهاد من این است که طرح سیمرغ به عنوان لوگوی برند ملی گردشگری در روز 23 بهمن‌ماه و در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به بازدیدکنندگان، معرفی و محلی نیز برای ارائه شعارهای پیشنهادی درباره برند ملی گردشگری، اختصاص داده شود. "علی‌اصغر مونسان" تاکید کرد: موضوع برند ملی گردشگری مربوط به داشته‌های فرهنگی کشور است و قرار است بیانگر ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی کشور باشد. در نتیجه لوگو و شعار انتخابی باید در نگاه اول بتواند این ظرفیت‌ها را به مخاطب ارائه کند. وی در پایان گفت: برند ملی گردشگری باید حرف تک تک ایرانی‌ها باشد. این برند بایستی علاوه بر کمک به جذب گردشگر و توسعه گردشگری به عاملی برای بیان هویت تاریخی و فرهنگی ایران بزرگ، تبدیل شود.

ایجاد شده: 13/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 13/بهمن/1398     اخبار داخلی
با سلطه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نقش وزارت گردشگری در زمینه گردشگری سلامت چیست؟!

با سلطه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نقش وزارت گردشگری در زمینه گردشگری سلامت چیست؟!

به گزارش هتل‌نیوز ، فعال حوزه گردشگری سلامت کشور با انتقاد از اظهارات معاونین وزارت بهداشت در نشست با مدیران عامل بیمارستان‌ها و شرکت‌های تسهیل‌گر دارای مجوز گردشگری سلامت، اظهار داشت: ما در این شرایط سخت با اعتبار شخصی در حال جذب گردشگران سلامت به ایران هستیم ولیکن گویا افرادی قصد دارند همین میزان کم را نیز قطع کنند. "عبدالرضا خدادادی" با طرح این پرسش که نقش وزارت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت چیست، ابراز داشت: در شرایط بحرانی که گردشگری کشور در آن قرار دارد، موازی‌کاری وزارت بهداشت در زمینه گردشگری سلامت، اوج بد سلیقگی و نوعی خودزنی است. "خدادادی" بیان داشت: اظهارات مطرح شده از سوی معاون درمان وزارت بهداشت، بیانگر سلطه کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر گردشگری سلامت کشور است. پس وزارت گردشگری کجای این معادله قرار دارد و اصلا چرا به سلامت پیشوند گردشگری اضافه می‌شود؟ وی افزود: هنوز تعریف دقیق و مشخصی از دلال و دلال‌پروری در حوزه گردشگری سلامت بعمل نیامده است. گاهی اوقات ملاحظه می‌شود که حتی شرکت‌های تسهیل‌گر نیز با استفاده از رانت‌های خاص خود تبدیل به دلال می‌شوند. رییس هیات‌مدیره شرکت "سراج متحده" که در زمینه اعزام گردشگران سلامت کشور عمان فعالیت می‌کند در ادامه گفت: با بررسی گذشته و سابقه فعالیت گردشگری سلامت در ایران، متوجه می‌شویم که افراد و شرکت‌ها در کشور مبدا، اقدام به اعزام بیماران به ایران نموده‌اند و اکثر گردشگران سلامت از طریق این افراد و شرکت‌ها وارد کشور می‌شوند. وی ادامه داد: این در حالیست که شرکت‌های تسهیل‌گر با دریافت مبلغی به عنوان سهم شرکت یا بیمارستان از افراد، همین کار را انجام می‌دهند. در واقع پول زوری است که باید به شرکت‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، پرداخت نمایند. "عبدالرضا خدادادی" با تحلیل وضعیت صنعت گردشگری در کشور، گفت: در شرایط بحرانی کنونی که اکثر تورهای ورودی به کشور، کنسل شده و تعداد گردشگران خارجی به حداقل رسیده است، این مترجمان و راهنمایان گردشگری سلامت دارای سابقه و اعتبار نزد متقاضیان در کشورهای هدف هستند که با اعتمادسازی در حال جذب گردشگران سلامت هستند. وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع حذف این دلسوزان و گم‌نامان عرصه گردشگری سلامت در این برهه زمانی، نوعی کج‌سلیقگی و خودزنی است. "عبدالرضا خدادادی" در پایان گفت: اگر قرار است بیمارستان‌ها به طور مستقیم، جذب گردشگران سلامت را انجام دهند پس نقش وزارت گردشگری چیست و در این دور باطل ضرر اصلی متوجه چه کسی خواهد بود؟

ایجاد شده: 29/دی/1398       آخرین ویرایش: 29/دی/1398     اخبار داخلی
دخالت یا نظارت؛ وظیفه دولت در صنعت گردشگری چیست؟

دخالت یا نظارت؛ وظیفه دولت در صنعت گردشگری چیست؟

دولت باید نظارت عالیه داشته باشد امّا نباید آن را با دخالت عالیه اشتباه گیرد. جناب آقای "مونسان" وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ آیا وقت آن نرسیده به یک خانه‌تکانی درون سازمانی بپردازید؟! آیا وقت آن نرسیده که بدون آنکه هزینه‌ای به دولت تحمیل کنید تفکر حاکم بر صنعت گردشگری که در این وزارتخانه نهادینه شده را به وسیله نیروهای جوان‌تر با افکار سازنده‌تر بیازمائید؟!!  ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، کم کم به تاریخ می‌پیوندد و در این مدت طولانی همان کسانی که با تبصره "ث" این ماده مخالف بودند به جای آنکه با کمک بخش خصوصی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با تصویب جنابعالی به لایحه و سپس پیشنهاد قانونی تبدیل کنند، به دنبال تضعیف تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی هستند. عمر و تجربه بعضی از تشکل‌های منسجم تاسیسات گردشگری که به صورت خودجوش در استان‌ها و کشور توسط فعالان حقیقی تاسیسات گردشگری به وجود آمده از مجموع فعالیت سازمان‌ ایرانگردی و جهانگردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارتخانه متبوع بیشتر است. حال معاونین و مدیران کل شما با یکدیگر نیز نمی‌توانند به توافق برسند و دستورالعمل‌های غیر کارشناسی یکدیگر را لغو می‌کنند. صرفا برای اینکه اجازه ندهند تا تشکل‌های بخش خصوصی به رشد و تکامل برسند. جناب آقای وزیر؛ ما هم عقیده داریم وظیفه ذاتی و قانونی دولت و دستگاه اجرائی جنابعالی، نظارت عالیه است امّا چرا این نظارت‌ها به گونه‌ای دیگر تعبیر و تفسیر می‌شود؟ آنچنان اشتباهات انباشته شده که سایر دستگاه‌های دولتی نیز به جمع منتقدان آن وزارتخانه برآمده و عضو هیات‌مدیره صندوق توسعه ملی می‌فرمایند ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، آماده پرداخت داریم و وزارت گردشگری نتوانسته است آن را جذب کند چون برنامه ندارد. با هزاران زحمت و امید، سرمایه‌گذار جذب می‌شود و ناگهان یکی از مسئولین شما در یکی از شهرها مانند قزوین ایشان را تهدید می‌کند!!! سپس اظهار می‌فرمایند که این سرمایه‌گذاران اهلیت ندارند!!! با توهین، افترا، اتهام زدن و تهدید چه موضوعی را می‌خواهند ثابت کنند؟! می‌خواهند سلب مسئولیت نمایند؟! چرایی اینکه در مقابل، سرمایه آماده و تسهیلات آماده امّا فرار سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد فقط به دلیل ترس از بازگشت سرمایه است. آیا پای درد دل سرمایه‌گذاران نشسته‌اند؟ بدون نیازسنجی، مکان‌یابی و داشتن آمار صحیح و فقط با شعارهای گوناگون مبنی بر اینکه زیرساخت نداریم، هر فرد و هر مشتاق این صنعت را ترغیب به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در یک بازه زمانی در یکی از شهرهای زیارتی و یا سیاحتی دو شب به کمبود اتاق گرفتار می‌شوند و دستورالعمل سراسری و کشوری صادر کرده و با این شعار که گردشگر حق انتخاب دارد، مجوز خانه‌مسافر را در هر کوی و بازار ارائه می‌دهند ولی برای‌ ساماندهی آنها به هزاران مشکل بر می‌خورند. مبتکری عزیز در گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران با هنرمندی تمام، خانه و کاشانه خود را در روستا تبدیل به محل اقامت می‌کند و احسنت به او که مکانی مورد پسند گردشگران ایرانی وخارجی فراهم می‌نماید و سپس وامصیبتا!!! مدیران کل استان‌ها به رقابت پرداخته و روستائیان عزیز را تشویق به ساخت بوم‌گردی کرده و بدون مطالعه میدانی، آمار می‌دهند و حتی توجه به ماهیت و هویت بومی آن‌ها نیز ندارند و فقط به کمیت می‌اندیشند و حجم و تعداد آنها را افزایش می‌دهند. خداوند متعال خود کمکی کند تا این عزیزان بتوانند حداقل اقساط بانکی خود را بپردازند. آنچنان این آش شور می‌شود که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به ساخت و ساز بوم‌گردی می‌پردازد. از میهمان‌سراهای دولتی و واحدهای غیر‌قانونی نمی‌گوئیم که حکایتی است کهنه و فراموش شده. آیا پسندیده‌تر نیست از تشکل‌های گردشگری حمایت بیشتری نمائید؟ هرچند کاملاً واقف هستیم که به معاونت گردشگری، ادارات نظارتی و مدیران کل خود دستور داده‌اید در صورت رعایت مفاد قانونی و دستورالعمل‌ها در روند انتخابات هیات‌مدیره‌ها دخالتی نکنند امّا تصور می‌فرمائید این مهم رعایت می‌شود؟ تقاضا می‌کنم اجازه دهید خودمان نمایندگان خودمان را انتخاب کنیم. تحقیق فرمائید که چگونه با درایت معاونت گردشگری و چشم‌پوشی دستگاه نظارتی، مجوز فعالیت به تشکل حرفه‌ای تازه تاسیسی در یکی استان‌ها داده‌اند که هیات‌مدیره آن بازرس ندارد چون خودخواسته بازرس را به نایب‌رئیس تبدیل کردند. عضوی دیگر پروانه بهره‌برداری ندارد و سابقه مدیریت بعضی از اعضای آن به یک سال و دو سال نیز نمی‌رسد. آن دیگری با صفر رای که حتی خودش نیز به خودش رای نداده است. این طنز نیست. یک حقیقت تلخ است. یا استانی دیگر که تا حد .فروپاشی تشکل قدیمی پیش رفته‌اند به حقیقت چرا حتی یک مورد کوچک از اختیارات خود را با میل و رغبت نمی‌خواهید به بخش خصوصی بسپارید؟ چرا این همه مقابله؟ وزیر عزیز، جناب آقای مونسان؛ آنجا که فریاد کردیم برای تاسیس وزارتخانه و اینجا که تقاضا می‌کنیم برای تعامل بیشتر، هر دو را بدون هیچ حُب و بغض و فقط به منظور رونق صنعت گردشگری می‌خواستیم. لذا اگر نمایندگان آگاه و حقیقی بخش خصوصی را در کنار خود به مشاوره‌ای واقعی طلب کنید، یقین بدانید یک شبه ره صد ساله خواهید رفت. سید علی معین‌زاده - فعال حوزه گردشگری و هتلداری کشور

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     مقالات و یادداشت ها
برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند

برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند

معاون گردشگری کشور در چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر که روز دوشنبه 23 دی‌ماه به میزبانی سازمان صدا و سیما، برگزار شد ضمن اشاره به اینکه این ستاد از 22 دستگاه تشکیل شده و بر اساس مصوبه دولت، جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: علاوه بر دستگاه‌های عضو، بخش خصوصی نیز عضو این ستاد است. کمیته‌های تخصصی در دل این ستاد تشکیل شده که با مسئولیت هر یک از اعضا در این کمیته‌ها، موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد. "ولی تیموری" در ابتدای این جلسه، ابراز داشت: فصل پررونق گردشگری کشور در نوروز 99 را پیش رو داریم و معمولا از اوایل اسفندماه نیز وارد فصل پررونق گردشگری بین‌المللی می‌شویم. در حقیقت ایام نوروز علاوه بر رونق گردشگری داخلی منجر به رونق گردشگری خارجی نیز می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در ادامه و در رابطه با اتفاقات روزهای اخیر در کشور مانند شهادت سپهبد سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، گفت: این اتفاقات قطعا تاثیراتی بر صنعت گردشگری گذاشته اما این قول را می‌دهم که صنعت گردشگری به حدی توان و ظرفیت دارد که به زودی خود را باز می‌یابد و دوباره رونق می‌گیرد. ولی تیموری در ادامه، گردشگری را نیاز مردم دانست و بیان داشت: نگاه ما به گردشگری، فرهنگی است و چه بسا همین ظرفیت و جایگاه فرهنگی گردشگری است که رئیس جمهور آمریکا در کنار تمامی تهدیدهای نظامی، هدف قرار دادن 52 نقطه فرهنگی ایران را نیز در فهرست تهدیدهای خود قرار می‌دهد. وی ادامه داد: گردشگران خارجی بسیاری از جمله گردشگران اروپایی و آمریکایی در هنگام سفر به ایران، کلیپ‌هایی از جاذبه‌های گردشگری، میهمان‌نوازی و سنت‌های دوست‌داشتنی ایران و ایرانیان را منتشر می‌کنند و دروغ‌های رسانه‌ای و تصویرسازی نادرست آمریکا و سایر دشمنان از جامعه ما را یادآور می‌شوند. "ولی تیموری" تصریح کرد: گردشگری می‌تواند به تقویت روحیه نشاط اجتماعی مردم کمک کند. گردشگری ما می‌تواند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار سایر ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و در خدمت مردم باشد. رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در رابطه با نقش و تاثیر سازمان صدا و سیما در حوزه گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت ملی است و نیازمند همکاری تمام رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هستیم تا تصویر مناسبی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران به نمایش گذاشته شود. معاون گردشگری کشور در ادامه با انتقاد از برخی افراد و رسانه‌ها در انتشار و انعکاس اخبار منفی از ایران، گفت: در صنعت گردشگری، تصویرسازی اهمیت زیادی دارد یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد کنیم و مدیریت این تصاویر نیز مهم است. وی تصریح کرد: زحمت‌های فراوانی برای این تصویرها کشیده شده ولی با برخی از اخبار منفی تمام این زحمات به هدر می‌رود. هیچ جا مانند کشور ایران خبرهای منفی را پررنگ نمی‌کنند. گویا اخبار منفی بیشتر گرفته می‌شود. وی افزود: با بازگو کردن اخبار منفی، دامنه خسارت‌ها را بیشتر می‌کنیم اما با بزرگنمایی اخبار مثبت، می‌توان تاثیر اخبار بد را به حداقل رساند. در واقع باید بتوانیم از جاذبه‌ شهرهای مدرن کشور در تصاویرمان استفاده کنیم تا گردشگر با چراغ خاموش وارد ایران نشود. معاون گردشگری در پایان گفت: سیاست اصلی ما در حوزه گردشگری داخلی، توزیع سفر است که شامل فاکتورهای زمانی و جغرافیایی ( مکانی ) می‌شود. در این خصوص نیز نیازمند همکاری بیشتر صدا و سیما از جمله معاونت استان‌های این سازمان هستیم زیرا هر یک از استان‌ها این ظرفیت را دارند تا به جذب گردشگر کمک کنند.

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     اخبار داخلی
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز در مراسمی با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور و "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و پژوهش در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید. "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این مراسم با  اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: با وجود چالش‌ها و اتفاقات اخیر، صنعت گردشگری قابل ترمیم است و دوباره روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. با برنامه‌ریزی جدید، وضعیت گردشگری کشور به سرعت عادی خواهد شد. وزیر گردشگری کشور در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارتخانه و جهاد دانشگاهی، ابراز داشت: برای پیشبرد برنامه‌های وزارت گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی هستیم. وی افزود: برای تضمین آینده گردشگری از علم و دانش روز استفاده می‌کنیم. آموزش و تربیت کارشناسان گردشگری در این مسیر حائز اهمیت است. "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم، گفت: گردشگری به لحاظ ارتقای روحی و روانی نیاز مردم است و بایستی آن را توسعه داد. از سوی دیگر گردشگری به لحاظ اقتصادی خیلی سریع می‌تواند به توسعه کشور کمک کند. رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افتتاح نخستین پژوهشکده گردشگری کشور در جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: مجموع توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد. در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه صنعت گردشگری پرداخت و گفت: این دانشگاه در مجموع ۸۵۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آنها در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند. همچنین تنها دانشکده گردشگری کشور نیز در دانشگاه علم و فرهنگ احداث شده است. "سید سعید هاشمی" در ادامه بیان داشت: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، مشارکت‌هایی با اتریش، مالزی و ترکیه آغاز شده که در این میان اتریش حمایت‌های خوبی داشته است و پارتنر علمی خوبی به حساب می‌آید. "محمدحسین ایمانی خوشخو" رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز عنوان کرد: به دلیل اعتقاد حاکم، تاکنون فرهنگ به عنوان بخش مولد در اقتصاد کشور جایگاهی نداشته است. ما در پی این هستیم تا این باور که حوزه فرهنگ درآمدزا نیست را از کشور دور کنیم. مهمترین موضوعات و محورهای همکاری مطرح شده در تفاهم‌نامه وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور به شرح زیر است. استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف، رسالت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای وزارتخانه همکاری در ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارت‌های کارکنان و ذی‌نفعان وزارتخانه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی کارکنان، طراحی و اجرای آموزش های مورد نیاز مشارکت در برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و کاربردی و تورهای تخصصی با رویکرد علمی، آموزشی و ترویجی همکاری در تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای در راستای توسعه بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعم از تالیف و چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و تخصصی، محصولات چندرسانه‌ای و دیجیتال، تولیدات خبری، محتوای آموزش الکترونیکی حمایت مشترک از برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط حمایت از تاسیس کسب و کارهای فناورانه در ‌حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی همکاری در ارتقای هویت ایرانی و اسلامی جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی برای ‌آشناکردن هرچه بیشتر نسل جوان ایران و کشورهای اسلامی و فارسی زبان با مواریث تاریخی و تمدنی مشترک در قالب همایش بین المللی خلیج فارس، اردوهای ایران مرز پرگهر و ...  همکاری مشترک در زمینه تهیه حساب اقماری گردشگری  همکاری مشترک در زمینه طراحی، تدوین و تهیه برنامه اقدام ملی، نظام جامع آموزشی و برند گردشگری 

ایجاد شده: 23/دی/1398       آخرین ویرایش: 23/دی/1398     اخبار داخلی
نشست اعضای هیات‌مدیره جوامع هتلداری استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود

نشست اعضای هیات‌مدیره جوامع هتلداری استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: نشست اعضای هیات‌مدیره جوامع هتلداری استان‌های سراسر کشور، ۱۲ اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود. "جمشید حمزه‌زاده" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: روسا و مدیران عامل گروه‌های هتلداری بخش‌های دولتی و خصوصی کشور نیز در این نشست یک روزه حضور خواهند داشت. وی افزود: در این نشست، موانع و مشکلات صنعت هتلدارای کشور مورد بررسی و تبادل نظر حاضرین قرار خواهد گرفت. رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به تعویق زمان برگزاری جشنواره ملی هتل نیز گفت: برگزاری جشنواره ملی هتل به دلیل همزمانی با ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به اوایل سال آینده موکول شد. وی در پایان در رابطه با تذکر اخیر معاون قضایی دادستان کل کشور به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بازرسی و حسابرسی شرکت‌های بخش خصوصی نیز گفت: اقدام بسیار خوبی صورت گرفته است زیرا بسیاری فعالان بخش خصوصی از جمله هتلداران از این موضوع گله‌مند بودند که سازمان تامین اجتماعی در بازرسی‌ها، کلیه حساب‌های مالی 10 سال گذشته را مورد بررسی قرار می‌داد ولی اکنون فقط مجاز به حسابرسی سال آخر است.

ایجاد شده: 17/دی/1398       آخرین ویرایش: 18/دی/1398     اخبار داخلی
تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری

تاکید معاون گردشگری بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه گردشگری یک فرایند فرابخشی است و همه باید به عنوان حلقه‌های یک زنجیر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اظهار داشت: اگر تمام دستگاه‌ها کمک نکنند هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نخواهد داد. "ولی تیموری" ابراز داشت: در حال حاضر استانی وجود دارد که طی یک ماه تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت یک مرکز گردشگری که از سوی بخش خصوصی احداث می‌شود را صادر می‌کنند اما در مقابل در برخی از استان‌ها نیز این صدور مجوز سال‌ها طول می‌کشد. "تیموری" ادامه داد: قوانین و مقررات برای تمامی استان‌ها یکسان است اما موضوعی که باعث این اختلاف می‌شود، نگاه همراه و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است که می‌تواند یک فرایند چند ساله به فرایند یک یا سه ماهه تبدیل کند. وی تصریح کرد: صدور هیچ مجوزی نباید بیش از 15 روز یا نهایتا یک ماه طول بکشد زیر سامانه‌ای طراحی شده که بر اساس آن، موافقت اولیه باید سه هفته‌ای پاسخ داده شود اما شاهد هستیم استعلاماتی که از 18 استان گرفته می‌شود تا موافقت اولیه به موافقت اصولی تبدیل شود، زمان‌بر است. معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: به دنبال این هستیم تا در حوزه مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان حوزه گردشگری، معافیت‌هایی را بگیریم. "ولی تیموری" ادامه داد: وزیر گردشگری، نامه‌ای را با امضای مشترک معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست جمهوری، ارسال و درخواست شد که افراد از محل ذخایر ارزی که در خارج از کشور دارند بتوانند وسیله نقلیه وارد کنند.  وی همچنین گفت: نکته مهم دیگری که در این نامه ذکر شده بود، این بود که وسایل نقلیه‌ای که در مناطق آزاد هستند بتوانند در مناطقی خارج از مناطق آزاد با پلاک گردشگری تردد کنند. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: متقاضیان اگر تقاضايی برای خريد وسايل حوزه گردشگری دارند، می‌توانند در قالب شرکت‌های گردشگری، اقدام و از تسهيلات بانکی استفاده کنند.

ایجاد شده: 9/دی/1398       آخرین ویرایش: 9/دی/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...