به گزارش هتلنیوز ، وبینار بررسی آثار ویروس کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) با حضور نماینده سازمان جهانی گردشگری، نمایندگانی از کشورهای عضو و دیگر سازمانهای تخصصی بینالمللی برگزار شد. بر اساس آمار ارائه شده در این وبینار، در میان کشورهای اسلامی کشورهای ترکیه ( ۸۹ درصد )، امارات ( ۸۴ درصد )، اندونزی ( ۷۸ درصد )، مالزی ( ۷۵ درصد )، قطر ( ۷۴ درصد ) و عربستان ( ۶۴ درصد ) بیشترین کاهش در ظرفیت صندلی پروازهای بینالمللی در ماه آوریل را داشتهاند. همچنین نماینده سازمان جهانی گردشگری نیز کاهش ۴۶ میلیون نفری جابهجایی گردشگر میان کشورهای OIC و همچنین کاهش ۵۸ میلیارد دلاری درآمد گردشگری این کشورها در سال جاری میلادی را پیشبینی کرد. نمایندگان کشورمان در این وبینار گزارشی از اقدامات انجام شده در فازهای متوالی برای رونق گردشگری و راهکارهایی برای نجات صنعت گردشگری را ارائه دادند که مورد توجه ویژه رئیس جلسه و سایر اعضا قرار گرفت. دو پیشنهاد نمایندگان ایران در وبینار بررسی آثار کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی به شرح زیر بود؛ ۱ - تمرکز بر رونق گردشگری داخلی با رویکرد تورهای خانوادگی ۲ - تهیه کلیپهایی از وضعیت مثبت رعایت موارد بهداشتی در مراکز اقامتی و پذیرایی و پخش گسترده آن به منظور اعتمادسازی بین مردم جهت انجام سفرهای داخلی از دیگر نتایج این نشست میتوان به ضرورت بازتعریف بازارهای هدف گردشگری خارجی در دوران کرونا و پساکرونا و استفاده از بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر فناوری اطلاعات و دیجیتال برای بازسازی چهره کشورها اشاره کرد.
ایجاد شده: 23/تیر/1399 آخرین ویرایش: 23/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وبینار بینالمللی منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با موضوع کمکهای فنی برای بازیابی صنعت گردشگری جهان با مشارکت معاونت گردشگری برگزار شد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با هدف مقابله با اثرات منفی بحران کرونا در اقتصاد و گردشگری جهان با ارائه اطلاعات در خصوص ابعاد این بحران، اقدام به تشکیل کمیته مبارزه با بحران نموده است. این کمیته با تشکیل وبینار و ارائه بسته کمکهای فنی بازیابی گردشگری برای مقابله و کاهش اثرات منفی این بیماری در بخش سفر و گردشگری، سعی در کمک به کشورهای عضو در مسیر احیای صنعت گردشگری خود دارد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در این راستا از نهادهای دولتی مرتبط گردشگری در کشورهای عضو درخواست کرده است که به دنبال اهدافی از جمله ارائه توصیههای استراتژیک برای تحریک بهبود اقتصادی از طریق گردشگری و پشتیبانی از کسب و کارهای متوسط و کوچک گردشگری، توسعه استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی هدفمند بر اساس ویژگیهای منحصر بفرد هر کشور عضو و مقصد و نیز تقویت ظرفیت بخش خصوصی برای اتخاذ و تطبیق پروتکلهای بهداشتی، ایمنی و امنیتی برای ارائه خدمات گردشگری هم برای گردشگران و هم برای کارکنان در دوره جدید پس از کرونا، باشند. بر اساس این سه هدف اعلام شده، بسته کمکهای فنی سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) شامل بازیابی اقتصادی، بازاریابی و ترویج و نیز تقویت ساختارهای مرتبط با گردشگری و ایجاد قابلیت بازگشت است. این وبینار در راستای اهداف تعیین شده سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) و با هدف ارائه کمک به کشورهای عضو برای انتخاب شیوه سرمایهگذاری بر روی این بسته و تقویت قدرت مقابله آنها با اثرات منفی این بحران برگزار شده و منابع مالی قابل استفاده که توسط سازمانهای بینالمللی ارائه میشود در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی این وبینار، اطلاعرسانی به تصمیمسازان بخش گردشگری در کشورهای منطقه آسیا - اقیانوسیه تعیین شده است و طی آن اقدامات وزارت گردشگری برای مقابله با کرونا نیز در چند گام تشریح شد. بر این اساس، گام اول اقدامات وزارت گردشگری شامل برنامهریزی برای انجام اقدامات ضروری در راستای مقابله با بحران، گام دوم ارائه بستهای برای حمایت از دستاندرکاران و کسب و کارهای وابسته به گردشگری، گام سوم اعلام دستورالعملها و موارد ابلاغی به اماکن و مراکز گردشگری، گام چهارم ابلاغ دستورالعمل برای بازگشایی اماکن اقامتی و ارائهکنندگان خدمات، گام پنجم تهیه، تدوین و ابلاغ پروتکل سفر هوشمند و گام ششم نیز انجام اقدامات اجرایی و تبلیغاتی به منظور تحریک تقاضا در پساکرونا بوده است. همچنین مطابق با تأیید سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در وبینار برگزارشده، صندوق بینالمللی پول اعلام کرده به کشورهای توسعه نیافتهای که صنعت گردشگری آنها، سهم بالای ۲۰ درصد در درآمد ناخالص داخلی دارد، کمک خواهد کرد و بانک جهانی نیز به پروژههایی که سودآور خواهند بود، کمک مالی پرداخت میکند. کمکهای یادشده برای پروژههای روستایی، زیرساختهای روستایی، اکوتوریسم و سرمایهگذاری در زمینه گردشگری اعطا میشود. در حاشیه این وبینار موضوع برگزاری نشستهای مشترک میان وزرای گردشگری و اقتصاد نیز مطرح شد تا دستیابی به راهحلهایی مربوط به حل بحران ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ از سوی وزرای اقتصاد برای حوزه گردشگری محقق شود.
ایجاد شده: 25/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، کمیسیون اروپا در راستای نجات صنعت گردشگری از بحران ویروس کرونا از برنامه چند مرحلهای برای بازگشایی مرزها، فرودگاهها و هتلها در فصل تابستان رونمایی کرد. بر اساس این برنامه تدریجی و پیشنهادی، محدویتهای مسافرتی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که از نظر تعداد مبتلایان ویروس کرونا شرایط مشابهی دارند، کاهش مییابد. خرید آنلاین بلیط، کاهش تعداد مسافران در وسایل نقلیه، استفاده از ماسک، دسترسی به ژلهای ضدعفونیکننده در طول سفر و عدم سرو نوشیدنی و غذا در هواپیما و کشتی از جمله پیشنهادهای کمیسیون اروپاست. کاهش شمار کارکنان نیز پیشنهاد شده است ولی بستگی دارد که هر یک از کشورهای اتحادیه کدام یک از این قوانین را اجرا کنند.
ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست همفکری با فعالان کسب و کارهای نو در حوزه گردشگری که روز گذشته در محل محل معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: تنوعسازی زمینههای فعالیت کسب و کارهای نو و پرداختن به فعالیتهای ابتکاری نظیر گردشگری خلاقانه، بازاریابی دیجیتالی، تحقیقات هوشمند بازار و ... در کنار ارائه خدمات فروش از ضروریات فعالیت حرفهای در صنعت گردشگری کشور است که در دوران گردشگری پساکرونا اهمیتی حیاتی دارد. "ولی تیموری" ابراز داشت: آنچه از سال 2010 به عنوان یکی از بیانههای سازمان جهانی گردشگری در دستور کار کشورهای عضو قرار گرفته است، ورود جدی به حوزه فناوری اطلاعات و پیوند صنعت گردشگری با کسب و کارهای نو در این زمینه است. به گونهای که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد و از شرایط سنتی عبور نشود عملاً زمینه حذف از این عرصه ایجاد خواهد شد. "تیموری" خاطرنشان کرد: همواره مقاومت بسیاری از سوی فعالین گردشگری در بخش سنتی نسبت به فعالیتهای مجازی و کسب و کارهای جدید در این حوزه وجود داشته است اما پیرو جلسات و نشستهای متعدد با هر دو گروه در حال حاضر پس از برطرف شدن مسائل حقوقی و ساختاری، دستورالعمل سازوکار فعالیت و ارائه مجوز در فضای مجازی و کسب و کارهای جدید از جمله استارتآپها، مراکز رشد و فناوری و ... وجود دارد و سال گذشته از طریق وزیر محترم به استانهای سراسر کشور ابلاغ شده است. معاون گردشگری کشور افزود: همچنین هماهنگی با پلیس فتا جهت پایش دائمی روند فعالیتهای نو در این عرصه نیز انجام گرفته که این اقدام نیز رو به تقویت و تکمیل شدن است. وی در ادامه به شرایط بحرانی صنعت گردشگری در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کنونی از یک سو و از سویی دیگر توجه به الگوی سه مرحلهای توصیهای سازمان جهانی گردشگری با عنوان "حمایت از مشاغل و اقتصاد از طریق سفر و گردشگری" و همچنین نیاز جامعه و عموم مردم به دریافت خدمات مجازی و مدرن، زمینه مشارکت و الزام همکاری بیش از پیش فعالین کسب و کارهای جدید مشاهده میشود. "ولی تیموری" تصریح کرد: آنچه سبب تکامل این همکاری خواهد شد، توجه به ضرورت ضابطهمند شدن این قبیل کسب و کارها و اخذ استانداردهای تخصصی وزارت گردشگری است که قطعاً با همکاری و مشارکت بیش از پیش فعالان این حوزه محقق خواهد شد. "تیموری" شکلگیری ساختار و تشکلی منسجم را نیز در برقراری ارتباط و تعامل بیشتر فعالین این عرصه با یکدیگر و همچنین بهرهوری افزون، موثر دانست و گفت: ساختار مورد نظر باید ضمن دارا بودن ظرفیت دفاع از حقوق اعضا، منافع همه بخشهای مرتبط را در نظر بگیرد و مشمولیت داشته باشد و از سویی بتواند با تقسیمبندی موضوعات مختلف امکان فعالیت در زمینههای تخصصی متنوع از جمله آموزش، بازاریابی، توسعه گردشگری و ... را ایجاد کند. معاون وزارت گردشگری کشور در بخش پایانی اظهارات خود بر تقویت تعامل حقوقی و رفع اختلافات میان فعالین سنتی و کسب و کارهای نو در صنعت گردشگری، تاکید کرد و گقت: با توجه به اینکه بروزرسانی آئیننامه دفاتر خدمات مسافرتی بعد از 20 سال در دستور کار قرار دارد، لذا با در نظر گرفتن منتخبی از فعالین کسب و کارهای نو در قالب کارگروه تخصصی میتوان جایگاه این حوزه را در آئیننامه تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، لحاظ و زمینه تسهیل فعالیت در این عرصه را ایجاد کرد.
ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تفاهمنامه همکاری گردشگری ایران و سوئیس در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور که با مسئولیت وزارت بهداشت ایران در سوئیس برگزار شد به امضای "ولی تیموری" معاون گردشگری ایران و "سوماروگا" رئیس بخش بازارهای نوظهور گردشگری سوئیس رسید. براساس این تفاهمنامه 8 بندی که به مدت یک سال اعتبار دارد، طرفها در چارچوب توانمندی و تسهیلات خود، همکاریهای مشترک در زمینه گردشگری را بر اساس اصل برابری و منافع متقابل و طبق قوانین کشورهای عضو و معاهدات بینالمللی کنونی، تقویت و توسعه خواهند داد. مسئولان گردشگری ایران و سوئیس در این تفاهمنامه متعهد شدند که اطلاعات مربوط به حضور در نمایشگاهها، کنگرهها، روزهای گردشگری و سمینارهای کشور خود را به طرف دیگر اطلاعرسانی و نهادهای دولتی خود را به همکاری در حوزه گردشگری تشویق کنند. همچنین بر اساس این تفاهمنامه، دو طرف اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری شامل قانونگذاری و سایر اسناد حقوقی مربوط به آمار گردشگری، تجارب مربوط به بهبود کیفیت خدمات گردشگری و تجارب مربوط به تنظیم عملکرد نهادهای گردشگری را تبادل خواهند کرد.
ایجاد شده: 19/آبان/1398 آخرین ویرایش: 19/آبان/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، بازرس جامعه هتلداران ایران معتقد است که گردشگری استان اردبیل طی یکسال گذشته به سمت تبلیغات توخالی حرکت کرده و هیچ برنامه تحولی در این حوزه مشاهده نمیشود. "جعفر بذری" با انتقاد از عملکرد مسئولان گردشگری استان اردبیل، اظهار داشت: در دو رویداد اخیر حوزه گردشگری که در این استان برگزار شد، هیچ دعوتی از فعالان بخش خصوصی به عمل نیامد و نسبت به آنها بی اعتنایی شد. "بذری" با ابراز تجعب از عدم دعوت از جامعه هتلداران استان برای حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت، بیان داشت: بنده به صورت شخصی و صرفا برای دیدار و گفتگو با معاون گردشگری کشور در نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو حاضر شدم و هیچ خبری از حضور فعالان گردشگری استان در کنفرانس، نمایشگاه و غرفهها نبود. مدیرعامل جامعه هتلها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در ادامه با انتقاد از عملکرد افراد و مسئولانی مه قصد دارند تا بخش دولتی را مقابل بخش خصوصی قرار دهند، ابراز داشت: هدف از این کار، لطمه زدن به صنعت گردشگری استان اردبیل است. ما قدر سرمایهگذاران موجود را نمیدانیم ولیکن شعار جذب سرمایهگذار در حوزه گردشگری را میدهیم. وی افزود: انتظار داریم اگر حمایتی وجود دارد، گزارشی از حمایتها در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت ارائه شود. بازرس جامعه هتلداران ایران، تلاش اصحاب رسانه به عنوان حامی سرمایهگذاران و تلاشگران در انعکاس واقعیتها و رویدادهای رخ داده در استان را قابل قدردانی دانست و گفت: آماده هستیم تا با مسئولان و متولیان حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی استان اردبیل در خصوص بی توجهی به فعالان بخش خصوصی اردبیل، مناظرهای داشته باشیم تا علت این بی اعتنایی روشن شود. وی افزود: طی روزهای آینده نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت تا اعتراض خود را نسبت به این بی توجهی، اعلام کنیم. مدیرعامل جامعه هتلها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در پایان گفت: طی یکسال گذشته هیچ حمایت و همراهی در حوزه گردشگری را شاهد نبودیم و حمایت از سرمایهگذاران بخش گردشگری روز به روز به قهقرا میرود.
ایجاد شده: 15/تیر/1398 آخرین ویرایش: 15/تیر/1398 اخبار داخلی
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) و در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: شورای راهبردی گردشگری سلامت از پنج عضو شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تشکیل شده است. "امین حقیقت" سطح برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: کشور ایران از یک سو به دلیل سطح بالای علوم پزشکی و تخصصی در حوزه سلامت و از سوی دیگر وجود ظرفیتها و توانمندیهای بالای گردشگری که آن را جزو 10 کشور برتر دنیا از این حیث قرار داده، تبدیل به محور و قطب اصلی گردشگری سلامت در منطقه شده است. به گزارش هتلنیوز ، وی افزود: انتخاب اردبیل به عنوان میزبان این رویداد بینالمللی، هوشمندانه صورت گرفته است زیرا این استان با امکانات بالای خود در زمینه گردشگری به ویژه در حوزه سلامت و تندرستی، میتواند نقش عمدهای در گردشگری سلامت کشور، ایفا کند. "امین حقیقت" در ادامه گفت: امیدواریم برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه، دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه اقتصادی کشور علیالخصوص در حوزه گردشگری داشته باشد. "حقیقت" ادامه داد: در زمینههای زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر مراکز اقامتی دارای کمبودهایی هستیم. مراکز اقامتی میتوانند نقشی خاص و متفاوت را در این حوزه ایفا کنند. نیازمند احداث هتل بیمارستان و همچنین هتلها و مراکز اقامتی هستیم که بتوانند طبقات یا بخشهایی از خود را به ارائه خدمات سلامت و تندرستی، اختصاص دهند. دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، بیان داشت: صنعت هتلداری و اقامت کشور بایستی به سمتی حرکت کند که بتوانیم به صورت تخصصی در حوزه گردشگری سلامت به ارائه خدمات بپردازیم و در این زمینه با رقبای قدرتمند خود نظیر کشورهای ترکیه، تایلند و هندوستان، رقابت کنیم. وی در پایان گفت: گردشگری به عنوان سومین اقتصاد برتر جهان، میتواند در برونرفت از رکود اقتصادی، مقابله با تحریم و ایران هراسی، نقش عمدهای را ایفا کند.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سهشنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد. بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی از جمله برنامههایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بینالمللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند. به گزارش هتلنیوز ، دبیر کل سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکتکنندگان، نمایندگان و هیاتهای اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند. "ایرج حریرچی" قائممقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر راهاندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. "حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشمانداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است. وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند. "حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدیها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بینالمللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست. "محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولتها و ملتهای جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملتها و دغدغه تمامی انسانهاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت میکند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد. اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه میکنند و در نتیجه با هزینههای گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه میشوند. "محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است. وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیمسازی، فرصت مناسبی است. افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکتکننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایهگذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامههای روز نخست دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) بود. لازم به ذکر است، این رویداد بینالمللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود. گزارش تصویری اختصاصی هتلنیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده میفرمائید.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو این سازمان و در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز، اظهار داشت: سازمان همکاریهای اقتصادی که توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه، تاسیس شده است تاکنون فعالیتهای گستردهای در زمینههای مختلف داشته است و کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان را نیز با خود همراه کرده است. "آدام کولا" با اشاره به فعالیتهای سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در زمینه صنعت گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: سازمان اِکو دارای کمیتههای تخصصی زیرمجموعه است که یکی از آنها نیز تحت عنوان کمیته گردشگری فعالیت میکند. وی تصریح کرد: کمیته گردشگری سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در طول یکسال گذشته با برگزاری 11 جلسه در شهر تاشکند، برنامهریزی و تصمیمگیریهای لازم در خصوص برنامههای آینده از جمله دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت را بعمل آورده است. "آدام کولا" در خصوص برگزاری دومین همایش بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، گفت: این سازمان فعالیت زیادی در زمینه برگزاری چنین رویدادهایی دارد تا از طریق آن بتواند فرصتهای موجود در منطقه را جستجو، توسعه و بهبود ببخشد. دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی، افزود: علاوه بر این کنفرانس و با تصمیم کمیته اجرایی در سال 2020 نیز نشستهایی در کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، برگزار خواهد شد. "آدام کولا" در رابطه با میزبانی اردبیل از دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو نیز گفت: بسیار خوشحالم که در شهر زیبای اردبیل حضور پیدا کردهایم. این استان و شهر دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعادهای است که میتواند در جذب سرمایهگذاریهای خارجی بسیار موثر باشد. وی در پایان گفت: استان و شهر اردبیل یکی از مناطق در حال رشد در میان کشورهای عضو سازمان اِکو است و مطمئن هستیم که پس از برگزاری این کنفرانس، تقاضا و درخواستهای زیادی برای سرمایهگذاری در بخش هتلداری و گردشگری سلامت اردبیل، ارائه خواهد شد.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، عضو هیاترئیسه اتاق بازرگانی ایران از حضور 250 نفر میهمان داخلی و خارجی در دومین همایش و کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این رویداد در مقایسه با دوره قبل با استقبال بینظیر میهمانان خارجی مواجه شده به طوری که سرمایهگذاران و میهمانانی در سطوح مختلف از کشورهای یونان، انگلستان، ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، روسیه، عمان، قرقیزستان، آلمان، هندوستان و مالزی، حضور خواهند داشت. "حسین پیرموذن" از این همایش به عنوان فرصتی مناسب برای سرمایهگذاری در استان و معرفی توانمندیهای اردبیل در بخش گردشگری سلامت، یاد کرد و ابراز داشت: تنها شهرهای اردبیل و سرعین درگیر این رویداد نیستند بلکه تلاش میکنیم تا همه نقاط استان را با جذابیتهای گردشگری و تنوع توریستپذیری که دارند به میهمانان داخلی و خارجی معرفی کنیم. "پیرموذن" با اشاره به تدارک تمهیدات لازم در قالب شورای تامین استان و شهرستان برای تامین امنیت، پذیرایی و حضور همراه با آرامش میهمانان، گفت: از ساعت 10 صبح امروز پذیرای میهمانان در فرودگاه اردبیل بودهایم و برای اسکان نیز با رزرو تعدادی از هتلها در سرعین و اردبیل، مشکل خاصی نداریم. رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در ادامه گفت: قرار است وزرای بهداشت، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آئین افتتاحیه این همایش حضور داشته باشند. اکثر برنامههای این رویداد در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی برگزار میشود و پس از افتتاح و در قالب پنلهای تخصصی از 30 سخنران و استاد دانشگاه خارجی از کشورهای آلمان، یونان، هندوستان و مالزی، بهره خواهیم برد. وی ضمن ابراز امیدواری برای جذب سرمایهگذاران طی سه روز برگزاری این رویداد از دستگاههای مختلف استان اردبیل درخواست کرد تا با تلاش و جدیت، نسبت به تهیه و معرفی بستههای توانمندیهای گردشگری، تاریخی و طبیعی استان، اقدام کنند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل در خصوص برگزاری نمایشگاه نیز گفت: به منظور نمایش توانمندیها بیش از 40 غرفه برای کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه غرفههای رایگانی نیز به پارک علم و فناوری، علوم پزشکی و دستگاه قضایی استان، اختصاص داده شده است تا زمینههای جذب سرمایهگذاران و حمایت از آنها را در قالب بستهها و طرحهای پیشنهادی خود ارائه دهند. وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اطلاعرسانی و تبلیغ این رویداد، تصریح کرد: با تاکید استاندار از مسیر فرودگاه تا داخل شهر، بیلبوردها و استندهایی به این منظور اختصاص داده شده است تا زمینه اطلاعرسانی از طریق فضای شهری در کنار تلاش رسانهها و صدا و سیما به انجام برسد. "پیرموذن" افزود: در لابی هتلها برای سفرا، وزرا و میهمانان خارجی، شرایطی را برای معرفی توانمندیهای استان برای جذب سرمایهگذاران تدارک دیدهایم که امیدواریم با برنامهریزی دقیق و منسجم، زمینه مطلوب برای این سرمایهگذاری فراهم آید.
ایجاد شده: 27/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398 اخبار داخلی
رئیس انجمن خدمات بینالملل سلامت ایران و دبیر علمی دومین کنفرانس نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در گفتگو با هتلنیوز از استقبال بینظیر کشورها و فعالین برند مراکز گردشگری سلامت از این رویداد بینالمللی، خبر داد و اظهار داشت: با تلاش بیوقفه تیم اجرایی و همکاریهای صمیمانه صورت گرفته میان دستگاههای مشارکتکننده در این رویداد، خوشبختانه توانستیم تا تمام فضای نمایشگاهی متعهد شده را با بهترین سطح از لحاظ کمی و کیفی، واگذار و نهایی کنیم. "دکتر محمد جهانگیری" ابراز داشت: واگذاری غرفههای نمایشگاهی در شرایطی 28 روز مانده تا برگزاری به اتمام رسیده که تقاضا برای افزایش فضای نمایشگاه گردشگری سلامت وجود دارد و بسیاری از مراکز فعال در حوزه گردشگری سلامت در لیست رزرو قرار دارند. رئیس انجمن خدمات بینالملل سلامت ایران در ادامه با تاکید بر نقش تاثیرگذار و همکاریهای همه جانبه کارگروه استانی اردبیل علیالخصوص اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، از زحمات جناب آقای "پیرموذن" به عنوان میزبان اصلی این رویداد، تقدیر و تشکر بعمل آورد. رئیس انجمن خدمات بینالملل سلامت ایران، تصریح کرد: 10 دانشگاه علوم پزشکی از 10 استان کشور، 22 بیمارستان فوق تخصصی از کلانشهرها، مناطق آزاد و شهرستانها، بیش از 6 شرکت برند از استارتآپهای فعال در حوزه گردشگری سلامت، شرکتهای بیمهگذار گردشگری سلامت، آژانسهای خدمات مسافرتی و جهانگردی فعال در حوزه سلامت، آبدرمانیها، کنسرسیومها و پارتنرهای گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، ادارت کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانها و سایر مراکز فعال و نام آشنای گردشگری سلامت در این نمایشگاه و رویداد بینالمللی، مشارکت و حضور پر رنگی خواهند داشت. به گزارش هتلنیوز ، دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گرشگری سلامت کشورهای عضو اِکو طی روزهای 28 تا 30 خردادماه سال جاری در شهر اردبیل، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 4/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 4/خرداد/1398 اخبار داخلی
سابقه فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی در ایران با استفاده از تجربیات خدمات مسافرتی در جهان به حدود ۶۰ سال پیش برمی گردد و عملا" فعالیت این دفاترهم زمان با فعالیت شرکت های هواپیمایی بازرگانی درایران بوده است. فعالیت اولین دفتربه روش دفاترامروزی پس ازخاتمه جنگ جهانی دوم درسال ۱۳۲۵ درایران شروع گردید. تأسیس این دفاتردرکشوردرابتدا تابع قانونی نبوده ولی پس از تشکیل سازمان هواپیمایی کشوری، آئین نامه صدور مجوز برای ایجاد این دفاتر به تصویب رسید و این وضع تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه یافت. بعد از انقلاب و در سال ۱۳۷۰ مرجع صدور مجوز دفاتربه سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی سپرده شد. در اوایل انقلاب تعداد دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی حدود ۶۰ دفتر و اینک طبق آمارهای موجود حدود ۴۸۰۰ دفتر در سراسر کشور فعالیت می نمایند. دفاتر دارای مجوز صدور و فروش بلیت هواپیما تحت عنوان دفاتر بند الف و دفاتری که در زمینه جهانگردی و تور گردانی فعالیت می نمایند تحت عنوان دفاتربند ب ودفاتری که درزمینه حج وزیارت فعالیت می نمایند تحت عنوان بند پ نامیده می شوند. توضیح اینکه یک دفترمی تواند درزمینه هرسه بند فعالیت نماید وبسیاری ازدفاتر دارای مجوزهای بند الف ، ب و پ می باشند و بعضی دفاتردرخصوص بند های الف و ب و تعدادی فقط درزمینه یک بند فعالیت دارند. انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی به منظور حفظ حقوق صنفی و توسعه فعالیت های بخش خصوصی در کشور روابط کاری گسترده با وزارتخانه ها، موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی دارد و درسال های اخیر بر توسعه فعالیت خود افزوده است. ارتباط با شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق های بازرگانی، وزارت بازرگانی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت کارواموراجتماعی ، وزارت امور خارجه و گسترش روابط با سازمان های بین المللی مرتبط با مسائل سفر و جهانگردی و اشتغال در سطح جهان و انجمن های مشابه در کشورهائی که در این خصوص فعالیت دارند از جمله این اقدامات است. اینک گسترش روابط جهانگردی با کشورهای جهان علی الخصوص کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و نهادهای مشابه این کشورها با انجمن صنفی دنبال می گرددو طبیعی است مراودات و رفت و آمد اتباع کشورها با یکدیگر موجب تفاهم، صلح و دوستی و آشنائی با فرهنگ های یکدیگر خواهد گردید و علاوه بر رونق اقتصادی کشورزمینه ساز صلح و دوستی و آشنائی با فرهنگ های یکدیگرخواهد گردید وعلاوه بررونق اقتصادی کشورزمینه سازصلح و دوستی درجهان و منطقه ای خواهد گردید که ما در آن زندگی می نمائیم. انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمائی ایران، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران و فدراسیون متحده انجمن های دفاتر خدمات مسافرتی (یوفتا) نیز می باشد. اعضای هیات مدیره: حرمت اله رفیعی - رئیس هیات مدیره محسن دستمالچی - نایب رئیس هیات مدیره مرتضی قربانی - دبیر هیات مدیره علی تشکری - خزانه دار هیات مدیره محمد طاهری - عضو هیات مدیره محمد ملکی جدیری - عضو هیات مدیره امید محمد علیخان - عضو هیات مدیره سیامک عزیز - بازرس هیات مدیره سیدمحمدرضا حسینی - بازرس هیات مدیره راههای ارتباطی AnjomanIran AnjomanIran AATTAI.org Info@AATTAI.org 021 887 58 731 021 887 39 389 خیابان بهشتی، خیابان صابونچی
ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 24/شهریور/1398 انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی