نتایج جستجو...
دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

به گزارش هتل نیوز، اولین همایش سراسری معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد. " سیدعزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش گفت: «دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است. هم تحول در اندیشه و نگاه، و هم در روش‌های اقدام. در هر دو حوزه نیاز ساختارشکنی داریم. خط‌قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.» او یادآور شد: «مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و هموار کردن مسیر آن‌ها به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت بلای جان مدیریت کشور شده است.» او افزود: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن‌گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.» مهندس ضرغامی عنوان کرد: «مدیران وزارتخانه باید سطح دانش و اطلاعات خود را در حوزه‌های مأموریتی ارتقا دهند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در حوزه‌های مرتبط با این دستگاه ادامه داد: «فضای مجازی و انعکاس نظرات مردم پیرامون مسائل مرتبط با مأموریت‌های وزارتخانه تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.» او حفظ میراث‌فرهنگی و ابنیه تاریخی و معرفی آن به نسل‌های آینده را از مهم‌ترین مأموریت‌های این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: «کمیته‌ای فنی مرکب از کارشناسان خبره و مطمئن میراث و مدیران مرتبط، مسئول رسیدگی به برخی اختلافات و تصمیم‌گیری کارشناسی در مورد پرونده‌های مفتوح خواهند بود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: «در این وزارتخانه نیروهای تحصیل‌کرده و شایسته وجود دارند که با ایجاد یک سامانه ویژه نیاز آینده به منابع انسانی برای توسعه و مأموریت‌های جدید تأمین خواهد شد.» او افزود: « تکریم ارباب رجوع از بازدیدکنندگان موزه‌ها و مراکز گردشگری گرفته تا مراجعان اداری بخش خصوصی، شاخص مهم ارزیابی مدیران ستادی و استانی خواهد بود.» مهندس ضرغامی با بیان اینکه همه مأموریت‌های جدید باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشند، ادامه داد: «نظارت بر هتل‌ها، مراکز اقامتی، بوم‌گردی‌‌ها و... باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود. این‌ها شاخصه‌های ارزیابی عملکرد همکاران خواهد بود.» او افزود: «ملاقات مدیران با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه‌های آنان باشد، به‌ویژه کسانی که نیاز به تسهیلات بانکی ندارند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «بوروکراسی کشنده آفت جان نظام مدیریتی شده است. ساده‌سازی، ایجاد پنجره واحد و رفع موانع دست‌وپاگیر با پذیرش درصدی از خطای طبیعی مورد تأکید وزارتخانه است.» او درپایان به‌خاطر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: «با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان محترم، رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان آغاز شده است.»

ایجاد شده: 25/آبان/1400       آخرین ویرایش: 25/آبان/1400     اخبار داخلی
جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

به گزارش هتل نیوز " حسن سیادتان " عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن آسیب‌شناسی رکورد گردشگری در دوران کرونا به بیان مهمترین اقدامات و راهکارهای برای برون  رفت از کسادی  صنعت گردشگری و توسعه آن در ایران پرداخت. وی گفت: از اوایل سال 98 با وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور و به دنبال آن اتفاقات بهم پیوسته دیگر، وضعیت گردشگری به حال احتضار درآمد و در نهایت، شیوع کرونا به مثابه تیر خلاصی بر پیکره بی‌رمق و کم‌جان صنعت گردشگری بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور، ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: با مساعدت وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور و همچنین با تعامل و هم‌اندیشی با بخش خصوصی و اشخاصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت ایجاد جریان دوباره گردشگری در کشور تبیین و اجرا شود. سیادتان با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا جامعه از لحاظ آرامش روحی به سفر و تفریح نیازمند است، اظهار کرد: بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری داخلی فراهم شود.لذا بر همین اساس به نظر می‌رسد باید اول چرخ گردشگری داخلی به راه بیفتد و سپس به گردشگری خارجی پرداخت.  مطابق با صحبت‌های این فعال بخش خصوصی، قبل از سال 98 و به صورت مشخص در سال 97، اگرچه تعداد نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی وارد کشور می‌شدند ، اما متأسفانه باید گفت از نظر سرویس‌دهی در بعد حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، اقامتگاه‌های بین راهی و حتی هتل‌ها ضعف‌های بنیادین و اساسی داشتیم.  وی با بیان این موضوع که توجه به مقوله اصلاح زیرساخت‌ها فوری و ضروری است، یادآور شد: امروز بخش زیادی از اتوبوس‌های vip که در اختیار آژانس‌های مسافرتی است دچار فرسودگی شده‌اند، رستوران‌های بین راهی اغلب از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و فرودگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه اولین جایی است که گردشگر وارد آن می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تحسین وی را بر انگیزد،اما هم اکنون به هیچ وجه به این ترتیب نیست. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور بیان کرد: در جلساتی که به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه گردشگری با شخص معاون گردشگری وزارتخانه داشتیم همواره بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع و اصلاح زیر‌ساخت‌ها با هدف جذب دوباره گردشگر تأکید کردیم. سیادتان اظهار کرد: چرا که به اعتقاد ما گردشگر نباید در واقع مهمان یک‌بار مصرف باشد و فقط یک‌بار به ایران سفر کند؛ بلکه باید ضمن فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای سفر مجدد وی شرایطی فراهم کنیم که  بعد از بازگشت از ایران مبلغ کشور برای جذب سایر گردشگران باشد. این فعال بخش خصوصی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تقویت و توسعه گردشگری را مبارزه با ایران هراسی و انجام تبلیغات گسترده و بازاریابی دقیق و تخصصی در این حوزه دانست و توضیح داد: مقوله بازاریابی گردشگری به شدت مهم است، چرا که تا زمانی که بازاریابی انجام نشود، گردشگری به حالت سنتی و شعارگونه همانند گذشته  ادامه‌دار خواهد بود. وی با عنوان کردن یک ضرب المثل انگلیسی، مبنی بر اینکه شرط موفقیت این است که 90 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، گفت: این در حالی است که این شعار به هیچ وجه امروز در حوزه گردشگری ایران نمود عملی پیدا نکرده است. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور در همین رابطه تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و منحصر به فرد و ممتاز در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، چرا که تمامی جاذبه‌ها نظیر کویر، جنگل ، دریا و ... را به صورت همزمان داراست، بنا به گفته سیادتان، اما متأسفانه در سایه عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب تقریباً جز 4 استان در کشور که گردشگری محدود و منحصر به آن است، ظرفیت جذب گردشگری در سایر استان ها علیرغم وجود پتانسیل و زیبایی‌های فراوان مغفول مانده است. این فعال بخش خصوصی عقیده دارد که حتی در بازاریابی خارجی هم تنها به همین 4 استان بسنده شده است، درحالیکه وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود و در نوبت اول به 4 استان ایران سفر می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شود که در نوبت بعدی سفر خود به ایران، نسبت به بازدید از سایر استان‌ها ترغیب و هدایت شود تا از این طریق موجب تنوع و تقویت گردشگری شویم. وی همچنین تصریح کرد: اگر بازاریابی به صورت تخصصی و صحیح ریل‌گذاری می‌شد، امروز کشور ما در حوزه گردشگری باتوجه به شهرها و روستاهایی که حتی زیبایی آن به کشور سوییس پهلو می‌زند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه در همین دوران کرونا بسیاری از کشورها ضمن برنامه‌ریزی لازم همچنان مرزهای خود را باز نگه داشتند و موجبات جذب گردشگر را فراهم کردند، یادآور شد: اما متأسفانه در ایران، دولت‌مردان بدون داشتن برنامه همه چیز را در بستن مرزها و تعطیلی کامل هتل‌ها و مراکز گردشگری تصور کردند. سیادتان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود که در خصوص اکسپو و نحوه حضور ایران در این رویداد مهم بود گفت: امروز در اکسپو جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری که در واقع مبلغ فرهنگ اسلامی ایران هستند به شدت احساس می‌شود. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، دلیل عدم حضور راهنمایان گردشگری به دلیل عدم تمایل دولت برای صرف هزینه و تخصیص بودجه به منظور حضور این افراد است. در حالی که اقدام حرفه‌ای در اکسپو ایجاب می‌کرد به جهت معرفی تمدن فرهنگی ایران و زدودن غبار ایران هراسی  از چهره کشور در پاویون ایران از ظرفیت حضور این افراد استفاده می‌کردیم. وی با اشاره به درپیش بودن جام جهانی قطر تأکید کرد: باید از رابطه دوستی خود با قطر نهایت سود و استفاده را ببریم و این فرصت را نیز همانند اکسپو 2021 از دست ندهیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور ، ضمن اشاره به عدم وجود ظرفیت کافی هتل برای مخاطبان جام جهانی در قطر، خبر از انعقاد تفاهم نامه‌هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت هتل‌های کیش برای پذیرای از مسافران جام جهانی داد، که امیدوار است اجرایی شود. سیادتان اذعان کرد: اکنون ترکیه علیرغم اینکه از نظر مسافت نسبت به کشور ما از قطر دورتر است، با تبیین برنامه دقیق و تخصصی درصدد است، بسیاری از بازدیدکنندگان جام جهانی قطر را به سمت کشور خود هدایت کند. این فعال بخش خصوصی بیان کرد: با بهره‌گیری از سوابق ضرغامی در حوزه رسانه و تبلیغات، باید زمینه را برای توسعه روابط گردشگری با کشورهایی که حداقل هم اکنون از نظر سیاسی روابط خوبی داریم، فراهم کنیم. برای مثال کشور چین دارای تعداد زیادی از مسلمانان است؛ اما متاسفانه علیرغم وجود روابط مناسب به دلیل عدم توانایی در حوزه تبلیغات گردشگری، نتوانستیم از این نقطه اشتراک برای جذب و ورود گردشگر استفاده کنیم. وی یکی از نقاط ضعف ایران در توسعه گردشگری را نبود تعداد مکفی هتل بیان کرد و افزود: در استانبول که تنها یکی از شهرهای ترکیه است 4 هزار هتل وجود دارد، در حالیکه در سرتاسر ایران چیزی حدود 2500 هتل فعال است. لذا باید برای توسعه گردشگری نسبت به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت ساخت هتل تلاش کنیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور تأکید کرد: در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاری در تجهیز زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل‌ها باید سایر کشورهای پیشرو در این زمینه را الگو قرار دهیم. سیاداتان در این باره خاطرنشان کرد: در این کشورها با اقداماتی نظیر ارایه تسهیلات مشوق همچون معافیت مالیاتی و حذف و یا کاهش بروکراسی زمان‌بر اداری به جهت اخذ پروانه ساخت هتل‌ها به 17 روز و ... در این راستا گام برداشته‌اند، اما امروز متاسفانه در ایران اخذ پروانه ساخت چیزی در حدود دو سال زمان می‌برد و طبیعی است که تمامی این مشکلات سبب پشیمانی و آزرده شدن خاطر سرمایه‌گذار می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران عنوان کرد: طبعا در به ثمر نشستن برنامه‌ریزی‌ها و اجرایی شدن ایده‌ها و طرح‌ها تمام دست‌اندرکاران صنعت و سازمان‌ها و نهادهای دولتی دخیل هستند. باید توجه داشته باشیم که اهمیت اجرای دستورالعمل ورود گردشگران خارجی به کشور برای ما در ایران بسیار زیاد است. ، بهترین راه برای ورود ارز به کشور، گردشگری‌ست. دولتمردان ما اعم از رییس جمهور  محترم و سایر مسئولانی که خواستار رشد و شکوفایی ایران، اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ارزی برای کشور هستند، اگر با دید باز به مسایل نگاه کنند، به روشنی می‌بینند که بهترین راه ورود ارز به کشور، طوری‌که دغدغه ومشکلی برای کشور به وجود نیاورد، گردشگری‌ست. ورود ارز به کشور ار طریق صنعت گردشگری، نیازی به سیستم بانکی ندارد که با مانع تحریم‌ها روبه‌رو شود. چون سیستم بانکی ما به سیستم بانکی جهانی اتصالی ندارد، کسانی که وارد کشور می‌شوند، ارز را به صورت نقد وارد کشور می‌کنند؛ در حالی که ورود ارز از روش‌های دیگر به خاطر شرایط تحریمی مشکلات و چالش‌های خودش را دارد. او با بیان این‌که فضای فرهنگی و اقتصادی کشور در شرایط کنونی باید کمی بازتر شود، افزود: اگر می‌خواهیم از فرصت طلایی صنعت گردشگری استفدده کنیم، باید موانع ورود گردشگران را برداریم تا از فشارهای اقتصادی سنگینی که روی مردم است، کاسته شود. ما میتوانیم تبلیغات منفی علیه کشورمان را که در بسیاری از رسانه غربی دنیا وجود دارد، به راحتی از بین ببریم. بهترین راه برای اثبات دروغین بودن این تبلیغات منفی، ایجاد فضایی‌ست که در آن گردشگر خارجی در عین رعایت قوانین و موازین جاری در کشور، بتواند به ایران بیاید؛ آن‌وقت خواهیم دید که خود این گردشگران بهترین عوامل برای از بین بردن تبلیغات سوء علیه ایران هستند. آن‌ها با دیدن ایران واقعی، خود مبلغ جذابیت، آرامش و نوع‌دوستی ایرانیان نزد هموطنان خود و مردم جهان خواهند بود. عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، ایجاد اشتغال پایدار را از دستاوردهای مهم توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: نگاهی به تجربه همین کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی و ترکیه به خوبی نشان می‌دهد که گردشگری چه ظرفیت بالایی برای از بین بردن بی‌کاری دارد. بنابراین در کنار رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد درآمد ارزی برای کشور، از بین بردن بیکاری هم دستاورد هم توسعه گردشگری خواهد بود. حرمتی خاطرنشان کرد که گردشگری بسیاری از مشکلات صنایع دیگر را ندارد و توضیح داد: در اغلب صنایع کشور، به عنوان مثال در صنعت پتروشیمی، نفت، گاز و ... معضلات عدیده‌ای وجود دارد؛ مثلا ما برای وارد کردن تجهیزات فنی برای این صنایع ما موانع تحریم‌ها مواجهیم؛ در حالی که صنعت گردشگری ابدا با چنین معضلی روبه‌رو نیست. چراکه نیازهای اولیه مورد نیاز هتل‌ها  اغلب در کشور ما وجود دارد و بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز در صنعت گردشگری هم مشمول تحریم نیستند. او تصریح کرد: مسئولان و دولت‌مردان کشور، از عالی‌ترین مقام‌ها تا رده‌های دیگر، باید بپذیرند که تنها راهِ برون‌رفت از معضلات و مشکلات اقتصادی امروز ایران که ایجاد اشتغال و رشد درآمد ارزی را به همراه دارد، صنعت گردشگری‌ست. پس تحول صنعت گردشگری، همان تحول اقتصاد کشور و ارتقای سطح معیشت عمومی مردم است. به صراحت می‌گویم که با تحول گردشگری، مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: «نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار می‌آید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های زیادی شکل گرفته است.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: «بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.» شالبافیان یادآور شد: «بسیاری از سازوکارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب "کسب‌وکار خصوصی با دولت" (B۲G) است. این کنگره و همکاری‌های منطقه‌ای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B  و B۲G را فراهم می‌کند.» معاون گردشگری افزود: «کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشی‌های بین‌المللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی می‌تواند اعتباربخشی‌های درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.» او ادامه داد: «اگر توسعه اعتباربخشی‌های مبتنی بر اشتراکات درون کشورها محقق شود، می‌توانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمه‌نامه‌ها هم گفت‌وگو کنیم.» شالبافیان گفت: «سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که می‌فرستند، مبتنی بر اعتبار‌بخشی بیمه‌نامه‌ها است. این کنگره می‌تواند یک آغاز بر دایره همکاری‌های فراتر از آنچه موجود است، فراهم کند.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: «تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسب‌وکارهای کشورهای اسلامی، پیوند میان آن‌ها را به تعاملات بلند‌مدت تبدیل می‌کند و فواید بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی دارد.» او با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم می‌شود، گفت: «برای توسعه همکاری‌های گردشگری تندرستی، کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است، زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی، بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمی‌شود.» معاون گردشگری بیان کرد: «گردشگری تندرستی امکان هم‌پیوندی با سایر بخش‌های گردشگری پزشکی را دارد، اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمی‌شود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتل‌ها هم باز کرده‌اند که نشان‌دهنده سمت و سوی بازار است.» از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت می‌کنیم شالبافیان حمایت از کسب‌وکارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و عنوان کرد: «اختلاف رویکرد میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند مانع فعالیت کسب‌وکارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبون‌های خود تقویت کنیم.» معاون گردشگری پیشنهاد کرد: «قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب‌وکارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم می‌تواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسب‌وکارهای رسمی را پیگیری کند.» او در پایان گفت: «منکر نقص‌ها و کمبودهای احتمالی نیستیم، اما توسعه پایدار و بلند‌مدت در گروی حمایت از کسب‌وکارهای صنعت گردشگری است.» پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه گردشگری، بهداشت و درمان گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحایه اروپا و برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های سلامت و گردشگری سلامت شامل گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارت‌آپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز  به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشست‌های تخصصی پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت‌های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی و بین‌المللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 17/آبان/1400       آخرین ویرایش: 17/آبان/1400     اخبار داخلی
ویزای گردشگری سلامت میان کشورهای مسلمان لغو شود

ویزای گردشگری سلامت میان کشورهای مسلمان لغو شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمدرضا دشتی اردکانی " رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس در پنجمین کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه با حضور نمایندگان خصوصی و دولت‌های خارجی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان این‌که ایران کشوری ارزان برای سفر است که تجهیزات و کیفیت پزشکی در آن قابل قبول است، دارا نبودن هرم اصلی و تصمیم‌گیری را مهم‌ترین نقطه ضعف این حوزه دانست و گفت: با تشکیل شورای راهبری استانی می‌توان مسؤولیت‌ها را از تهران تفویض کرد تا از مزیت استان‌ها استفاده شود. مثلا استان خراسان رضوی با توجه به هم‌مرزی با کشورهای دیگر، شرایط متفاوتی در قیاس با استان‌های مرکزی دارد که با تفویض اختیارات و تشکیل آن شورا، یقینا می‌تواند اتفاقات بهتری را در حوزه گردشگری سلامت رقم بزند. او همچنین با انتقاد از این‌که ایران نتوانسته از ظرفیت کشورهای حوزه اکو در زمینه گردشگری اسلامی بهره ببرد، اظهار کرد: گردشگری سهل‌الصول‌ترین راه برای ایجاد ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیت است. کشورهای اروپایی پس از مرگ میلیون‌ها انسان در جنگ جهانی دوم به این نتیجه رسیدند که با توسعه گردشگری، می‌توانند امنیت را به کشورهای خود برگردانند، آن‌چنان که امروز شاهد حوزه پولی و مرزی مشترک در قاره اروپا هستیم. او افزود: شایسته است کشورهای اسلامی به واسطه رفت و آمدها و فرهنگ مشترکی که دارند، به توسعه این صنعت بپردازند. رییس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین لغو روادید گردشگری سلامت را پیشنهاد کرد و گفت: با لغو این روادید ضمن کوتا کردن دست واسطه‌گران، ‌نخستین گام برای تقویت روابط بین کشورهای مسلمان و همسایه برداشته می‌شود. مسلما هدف غایی مستلزم زمان و هزینه است، ‌اما مسیری که می‌رویم در راستای رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه است.

ایجاد شده: 17/آبان/1400       آخرین ویرایش: 17/آبان/1400     اخبار داخلی
تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

هر نسلی برای سفر یا اقامت در تعطیلات، شرایط منحصربه ­فردی دارد. در حالی که قانون طلایی در میهمان‌ نوازی، ارائه خدمات برتر به همه ­ی مشتریان و میهمانان در هر سنی است، در نظر گرفتن تقاضاهای رو به رشد یک جمعیت خاص نیز کسب ‌وکار خوبی است. بوتیک هتلداران باهوش می­توانند با توجه بیشتر به انتظارات گروه­های سنی خاصی مانند نسل جوان و یا مخاطبانِ هدف، شکاف بین نسلی را پر کنند. داشتن آگاهی در مورد رفتار، عادات خرج کردن و ترندهایی که در نسل جوان رایج شده، می­تواند فرصت­های گسترده­ای را برای گرفتن یک تجارت پر سود باز کند. علاوه بر این، اجرای چند روش نسبتاً ساده با هدف جذب میهمانِ هدف می­تواند در رزرو بیشتر، تقویت بازاریابی دهان به دهان و درهم شکستن رقابت در صنعت هتلداری بسیار مؤثر باشد. با این اوصاف، در اینجا چند نکته کاربردی برای جذب مخاطبانِ هدف و استفاده از پتانسیل­ های فراوان وجود دارد. میهمانان بوتیک هتل­ها، انواع مختلفی از اقامت در هتل­ها با درجه­ های مختلف را تجربه کرده ­اند، حال بدنبال نوع دیگری از تجربه اقامت هستند که به بوتیک هتل­ها مراجعه می­کنند. این افراد به سطحی از آگاهی از سفر و فرهنگ رسیده­ اند که دیگر هتل­های تجاری نیازهایشان را برآورده نمی­کند. بسیاری از میهمانان می‌خواهند احساس ارتباط با یک تجارت داشته باشند. این امر مستلزم ساختن داستان و درگیر شدن در گفتگو است. استفاده از پلتفرم­ های رسانه­ های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن داستان و شخصیت بوتیک­ هتل، آگاهی قوی­ای از برند ایجاد می­کند. داستانی واقعی از بنای بوتیک­ هتل و حتی محله و نه داستانی بر اساس نوسازی­ هایی که در آنجا شکل گرفته است. علاوه بر این، در دسترس قرار دادن رسانه‌های اجتماعی در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف (اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، و غیره) ثابت کرده که علاقه میهمانان را برانگیخته است. استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد ارائه فرصت­ها به نسل جوان، تا آنها بتوانند به راحتی در هدف بوتیک­ هتل شرکت کنند، پاسخ هایی برای خود پیدا کنند و احساس کنند که بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بوتیک­ هتل هستند. تجربیات همه جانبه را ارائه دهید بوتیک­ هتل­ها باید نیاز میهمان به روایت را با ترکیب تجربیات فرهنگی برآورده کنند. به عنوان مثال، بوتیک هتلی در قلب گرگان ممکن است دارای خوراک­های سنتی و مدرن از منوهای با مضمون تاریخی و هنری باشد و یا بوتیک­ هتلی در تهران ممکن است دارای منویی با مضمون گسترونومی باشد.  بوتیک­ هتل‌ها بهتر است بر روی فعالیت‌های معمولی توریستی به شیوه‌هایی که ممکن است از نظر فرهنگی مرتبط‌ تر یا جذاب‌تر باشد، تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال، یک استراحت­گاه آبگرم در سن دیگو ممکن است جنبه‌های آیینی یا تشریفاتی درمان‌های آبگرم درمانی خود را برجسته کند. این تاکتیک دگرگون­ کننده به جای رسیدن به یک لذتِ صرف، توریست را در یک تجربه معنادار و آیینی غوطه­ور می­کند. نکته کلیدی اینجا در مورد مشارکت دادن میهمانان و ایجاد تعامل عمیق و مشارکتی برای آنها است. بوتیک­ هتل­ها همچنین باید تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهند تا میهمانان بتوانند با هتل و ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنند و البته بهتر است با هنرمندان و استعدادهای موسیقی محلی همکاری ‌کنند که این احساس بخشی از اصالت و فرهنگ منطقه را افزایش می‌دهد. نمایش نقاشی‌ها و آثار هنری محلی یا دعوت از اهالی موسیقی در بوتیک هتل به میهمانان این فرصت را می‌دهد تا با اقشار مردمی جامعه ارتباط برقرار کنند و در عین حال درباره حال و هوای منطقه بیشتر بیاموزند. علاوه بر این، بوتیک­ هتلداران از تجربیات غوطه ­ور مشتریان بهره می­برند که باعث آگاهی هنرمندان محلی و قدردانی فرهنگی می­شود؛ چرا که محله های مختلف در شهرها گاهی دارای فرهنگ مختلفی هم هستند و همین خودش بعنوان یک جاذبه عمل می­کند. از طرفی هم بزرگترین رسالت بوتیک­ هتل­ها گسترش فرهنگ منطقه و محله و شناساندن آن به میهمانان است.  بیانیه ای با یک ماموریت واضح است که مخاطبانِ هدف می­خواهند در تعطیلات و بازدید از مقاصد منحصربه ­فرد کاملاً یکپارچه شوند. بوتیک­هتلداران می­توانند با انجام یک ماموریت واضح و تحسین ­برانگیز، این حس مشارکت را افزایش دهند. بسیاری از بوتیک­هتل­ها در حین انجام تجارت، اهداف ارزشمندی مانند عملکرد پایدار و تعهد به تلاش های دوستدار محیط زیست را ترویج می­کنند. در حالی که این مأموریت‌های آگاهانه قابل ستایش هستند، آنها همچنین تمایل دارند میهمانانی متفکر که ممکن است علاقه واقعی به اهداف عالی داشته باشند، جذب کنند. بیانیه ماموریت برای میهمانان مانند سبز شدن یا تعهد به برابری اجتماعی باید بخشی از استراتژی برندسازی هر بوتیک­ هتلی باشد. وقتی مشتریان و میهمانان متوجه می‌شوند که بوتیک­ هتلی یک مأموریت شایسته را انجام می‌دهد، برایشان بسیار جذاب‌تر است. میهمانان می‌توانند به راحتی از هتل‌هایی حمایت کنند که درآمدشان را به هدفی شایسته اهدا می‌کنند یا از یک هدف قابل احترام حمایت می‌کنند. بر اساس گزارش Statista (شرکتی آلمانی که داده های آماری مربوط به اقتصاد بخش­های مختلف را ارائه می دهد)، اطلاع­رسانی به مشتریان بالقوه در مورد مأموریت­های ستودنی یک هتل، حس اجتماعی را ایجاد می­کند. و کلام آخر هدف هر هتلدار ارائه خدمات تعالی برای هر میهمان بدون در نظر گرفتن سن و طبقه اجتماعی است. الهام محمدی - فعال گردشگری

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
الزام ارائه کارت واکسیناسیون کرونا گردشگران خارجی هنگام ورود به استان گیلان

الزام ارائه کارت واکسیناسیون کرونا گردشگران خارجی هنگام ورود به استان گیلان

به گزارش هتل نیوز "حمیدرضا آذرپور" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری یکی از بخش هایی است که با شیوع ویروس کووید ۱۹ و به دنبال اعلام پاندمی جهانی آسیب جدی را متحمل شد و به عنوان یکی از بخش های بسیار آسیب دیده همچنان به دلیل حفظ سلامت جامعه با محدودیت های اعمال شده همراهی کرده است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجموعه های گردشگری به دلیل محدودیت های پروتکل های بهداشتی، بیش از ۲ هزار و ۹۳ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری گیلان وارد شد. آذرپوراظهار داشت: از مجموع میزان خسارت به صنعت گردشگری گیلان، ۶۲۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان مربوط به ۶ ماهه نخست امسال است. وی افزود: هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های تفریحی-توریستی، میهمان پذیرها، بومگردی، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بخش های متضرر در بحث کرونا هستند. آذرپور گفت: با شتاب واکسیناسیون قابل قبول در بسیاری از کشورهای مبدا گردشگرفرست به ایران، نگرانی در این موضوع کاهش یافته و بسیاری از کشورها با مورد ملاحظه قرار دادن پروتکل های بهداشتی به بازگشایی مرزها اقدام نموده اند. وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد کشور ،کارآفرینی و ایجاد اشتغال و در راستای حفظ بازارهای هدف گردشگری و احیای کسب و کارهای آسیب دیده این بخش و بر اساس چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و هم اندیشی با دستگاه های متولی دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا تهیه شده است. وی گفت: گردشگران خارجی حتی با وجود ارائه کارت واکسیناسیون اگر در هنگام ورود به استان دارای علائم ظاهری بیماری مشخص باشند با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی به کشور مبداء بازگردانده می شوند.

ایجاد شده: 14/آبان/1400       آخرین ویرایش: 14/آبان/1400     اخبار داخلی
مصوبه هیات دولت در خصوص ساماندهی گردشگری جنگل‌ها و سواحل

مصوبه هیات دولت در خصوص ساماندهی گردشگری جنگل‌ها و سواحل

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیئت وزیران که عصر یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، با طرح سامان‌دهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران موافقت شد. در طرح مذکور، اهداف، سیاست‌ها و اقدامات طرح سامان‌دهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران، تعیین شده است. به موجب این طرح، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای فرهنگ‌سازی و تعهد به اصول توسعه پایدار گردشگری در مناطق ساحلی و جنگلی، برنامه آموزش همگانی را با رویکرد سفر مسئولانه، حداکثر طی ۶ ماه تهیه و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌کند. همچنین به‌منظور سامان‌دهی بازدید گردشگران در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناطق جنگلی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تعریف میزان و نوع فعالیت‌های گردشگری، طراحی مسیر و خدمات گشت منطبق با ضوابط فنی و حفاظتی اقدام می‌کند. این وزارتخانه همچنین با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه داده‌ها و اطلاعات گردشگری سواحل و جنگل‌ها را در پایگاه اطلاع‌رسانی آن وزارتخانه ایجاد و بروزرسانی کرده و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط موظف به همکاری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات هستند. با توجه به عدم انطباق شرح خدمات مطالعات پارک‌های جنگلی، مصوب شورای عالی جنگل‌ها و مراتع کشور با شرح خدمات ابلاغی مناطق نمونه گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه، نسبت به اصلاح و تدوین شرح خدمات یکپارچه، اقدام می‌کنند.

ایجاد شده: 10/آبان/1400       آخرین ویرایش: 10/آبان/1400     اخبار داخلی
یزد در فهرست جهانی شهر کامل قرار گرفت

یزد در فهرست جهانی شهر کامل قرار گرفت

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " سید مصطفی فاطمی "مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: مرکز این استان در کنار شهرهای شوشتر و ماسوله به ترتیب از استان های خوزستان و گیلان از سوی نشریه بین‌المللی تخصصی"A2" به‌عنوان شهر کامل انتخاب شد. فاطمی افزود:  همچنین شهر یزد به‌عنوان «شهر موزه تاریخی»  در کنار رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس و برخی شهرهای دیگر  قرار گرفت. وی ادامه داد: مسئولان مجله، هدف از معرفی شهر کامل را رسیدن به چرخه‌ای برای بهبود وضعیت شهرها می‌دانند که شهرهای واجد شرایط به‌عنوان مناطق ایده‌آل در جهان مطرح و معرفی می‌شود و این امر در برندینگ و توسعه آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. فاطمی در ادامه  گفت: چنین موضوعی می‌تواند در بلندمدت به ایجاد رقابت میان شهرها برای دستیابی به‌عنوان پاراگون سیتی( شهر نمونه)، از طریق بهبود شرایط شان در ابعاد مختلف شهری شده و آن‌ها را در مسیر توسعه قرار دهد، از سوی دیگر با بررسی ویژگی‌های شهرهای مطرح‌شده، می‌توان به الگوهایی برای رفع مشکل شهرهای مشابه آن‌ها دست پیدا کرد. این مسئول درباره چگونگی انتخاب یزد توضیح داد: یکی از مهم‌ترین و پایدارترین مقاصد گردشگری شهر، موزه‌های تاریخی است که در کنار توسعه‌یافتگی در بخش‌ها و محله ها ماهیت تاریخی را حفظ می‌کند و این موضوع بیشتر در معماری می‌گنجد. در یزد هم به‌واسطه پیشینه تاریخی دوره‌های مختلف، المان‌هایی در مرکز شهر و بافت تاریخی از جمله مدارس، تکایا، مقبره بزرگان، دیوان‌خانه حکما و از این قبیل فضاها باقی‌ است. به گفته وی در یزد می‌توان در دوره‌های تاریخی قدم زد و ساختار سکونت و فعالیت‌های اقتصادی در ادوار مختلف را به‌ویژه در بازار و صنایع‌دستی شهر دید و همین جریان تاریخی باعث شده تا یزد به‌عنوان شهر کامل انتخاب شود و در فهرست شهر موزه‌های تاریخی در کنار رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس قرار گیرد.

ایجاد شده: 9/آبان/1400       آخرین ویرایش: 9/آبان/1400     اخبار داخلی
آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " جی ام وی ویشوانات آپونسو " سفیر سریلانکا در ایران هدف اصلی در نشست توسعه گردشگری ایران و سری لانکا گفت: از برنامه توسعه گردشگری سری لانکا ، معرفی دوباره آن به عنوان مقصد مورد علاقه سفر در بین گردشگران ایرانی است که وقفه ایی طولانی به علت محدودیت های کرونایی در این امر ایجاد شده بود. وی ادامه داد: همچنین ما امیدواریم که از نظرات مهمانان برای تقویت بیشتر روابط گردشگری بین دوکشور استفاده کنیم. به این منظور،  معتقدیم که رسانه ها تشویق خواهند شد تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص گردشگری سریلانکا انجام دهند و نمایندگان تورها و خطوط هواپیمایی  نیز می توانند ایده های خود را در خصوص چگونگی ارائه پکیج ها و تسهیلات گردشگری به سری لانکا ارائه کنند. سفیر سریلانکا در ایران بیان کرد: این رویداد همچنین میتواند اگاهی در بین ایرانیان و سرمایه گذاران جهت توسعه گردشگری سری لانکا بعنوان مقصد گردشگری در بین ایرانیان ایجاد کند.  بدون شک سری لانکا می تواند مقصد شماره یک گردشگری در دنیا برای ایرانیان باشد که دلیل آن زیبایی های طبیعی و حیات وحش زیبا و حیرت آور خود، فستیوال های رنگارنگ، رسوم طب گیاهی آیورودیک، میراث فرهنگی متنوع، مردمی دوستداشتنی و غذاهای سنتی سریلانکا است. همچنین، سری لانکا مجددا فضای بازی برای تجارت و بخصوص،  تجارت گردشگری و سرمایه گذاری در آن ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: مشاهده کردم که بعلت همه گیری کرونا،  گردشگران زیادی بین ایران و سریلانکا در رفت و آمد نیستند. سریلانکا سالانه حدود هزار گردشگر از ایران دریافت می کند که  این عدد بسیار کم و از سال ۲۰۱۶ ، هرساله در حال کاهش است.  دو علت اصلی وجود دارد که بسادگی میتوان گفت، اطلاعات صحیحی در خصوص سریلانکا در بین ایرانیان گردشگر وجود ندارد و تصویر روشنی نیز در بین گردشگران سریلانکایی از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: میلیونها ایرانی هرساله بعنوان گردشگر ایرانی به خارج سفر می کنند درحالیکه فقط هزار  نفر هرسال به سریلانکا سفر می کنند. در سناریوی موردنظر ما، حداقل ۱ درصد گردشگران ایرانی باید بتوانند به سریلانکا سفر کنند. من این فرصت را مغتنم شمرده تا متواضعانه از متصدیان تور و آژانس های مسافرتی ایران تقاضا کنم تا از طرح گردشگری سفارت ما که طبق آن انتظار دارد حد اقل ۱۰ هزار گردشگر ایرانی سالانه به سریلانکا سفر کنند حمایت کنند. جهت دستیابی به این امر، ما درحال فرایند ساختن یک اتحاد جدید، شناخت ابزارهای جدید و استفاده از مکانیسم دوجانبه با همکاری همه سرمایه گذاران هستیم. وی عنوان کرد: در آینده، ما انتظار داریم که باهم دستورکار گردشگری آسیا را داشته باشیم تا با همکاری دیگر کشورهای منطقه، روابط گردشگری خود را تقویت کنیم.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " بهنام بلوریان " سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور ضمن خیر مقدم و تشکر از روحیه همکاری و توجه ویژه به موضوع گردشگری گفت: «اگر‌چه تعداد گردشگران ورودی از سنگاپور زیاد نیست؛ اما برقراری دیپلماسی گردشگری می‌تواند ضمن ایجاد شرایط برخورداری فعالان گردشگری هر دو کشور سبب ارتقای سطح همکاری‌ها و پیشگام شدن در توسعه سایر زمینه‌های ارتباطات باشد.»  وی با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هر دو کشور یکی از اقدامات مهم و بسترساز در ایجاد روابط مذکور به شمار می‌آید؛ افزود: «برگزاری تور آشناسازی ابزاری تاثیرگذار برای این اقدام است که باعث درک عمیق فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه دو کشور خواهد شد تا با بسط درلایه‌های تصمیم‌ساز، گسترش روابط در ابعاد مختلف محقق شود.» شالبافیان همچنین خطاب به سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران درکشور سنگاپور یادآور شد: «در صورت معرفی افراد با زمینه‌های مساعد همکاری همانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها به کشورمان می توانیم ورود به بطن‌جامعه و دست‌یابی به راهکارهای تاثیرگذار در بخش بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور را در این بازار بیابیم.»  معاون گردشگری در ادامه تمرکز بر ظرفیت‌های آموزشی را نیز یکی دیگر از پل‌های ارتباطی میان گردشگری دو کشور ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: «وجود ظرفیت‌های آموزشی تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت وبینار می‌تواند علاوه بر تبادل اطلاعات و به‌روزرسانی دانش گردشگری سبب شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته های موجود شود.»  همچنین در این نشست بهنام بلوریان سفیر اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور نیز ضمن تشریح ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این کشور نسبت به تسهیل روابط به ویژه در بخش دیپلماسی گردشگری اعلام آمادگی کرد.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
باید گردشگری دریایی فعال شود

باید گردشگری دریایی فعال شود

به گزارش خبرنگار هتل نیوز، حجت الاسلام  والمسلمین " محمد عبادی زاده " امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، روز دوشنبه در دیدار فرماندار ، معاونین وبخشداران شهرستان بندرعباس با اشاره به جایگاه مهم شهر بندرعباس که در تحولات اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار داشت: بندرعباس در همه ی مسائل کشور به ویژه در صادرات و واردات، تولید، صنعت، حتی گردشگری جایگاه ویژه ایی دارد و باید در حوزه ی گردشگری دریایی ظرفیت هایی را در سواحل استان ایجاد کرد. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در حوزه ی تامین امنیت طبق گزارش های واصله، استان هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وی افزود: مسئولین استانی و شهرستانی باید در راستای آسایش و آرامش مردم استان، زیبا سازی شهرها را مورد توجه قرار بدهند. امام جمعه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شهری باید در چشم انداز صد یا حداقل پنجاه سال آینده انجام شود. عزیزاله کناری، فرماندار بندرعباس در این دیدار گزارشی از اقدامات ارائه داد و گفت: بخشداران و معاونین فرمانداری در همه حوزه ها فعال هستند و با تلاش شبانه روزی سعی دارند مشکلات سطح شهر و روستاها را رصد کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...