تا به کجا می رود این سریال تکراری و این امواج شماره گذاری در جهت مهار این ویروس و این کووید 19 ؟! تا چه زمانی به رنگبندی و رنگارنگ کردن استان ها و شهرها می پردازید ؟! خدایا ، خداوندا ، تا به کی باید شماره کنیم و ببینیم چگونه پر ، پر میشوند عزیزانمان روی تخت های بیمارستان ؟! آیا دیگر فردی و گروهی وکسبه ای و فعالیتی مانده که مورد اتهام قرار نگرفته باشد و نفرموده باشید که یافتیم و ایشان باعث شیوع ویروس هستند ؟! از آن استاد سلمانی و آن کسبه بازار روز و آن حراج کننده کیف و کفش و آن مرغ فروش تا مراسم عروسی و مهمانی های خانوادگی و دور همی های معمول ؟! و اینک چه زمان مناسبی که چهارشنبه سوری و دید و بازدیدهای عید و سفر های نوروزی و از همه مهمتر گردشگری را با تمام قدرت بکوبیم و به ریشه زنی بپردازیم و های و هوی کنیم و وامصیبتا سر دهیم که چرا تحمل نمی کنید و احساسات را برانگیزیم که کادر بیمارستانها و دکتر و پرستاران عزیز خسته و درمانده شدند !! جناب آقای حریرچی ، دیگر این بهانه ها و این توجیه کردن های تکراری را ادامه ندهید و این آمارها را به رخ ما نکشید و بدانید تحمل ما از شما بیشتر است و مهم آن است که دیگر باورتان نداریم !! تصور می فرمائید فقط شما هستید که رفتار دیگر کشورها را در مقابله با این بیماری می شناسید ؟! زهی خیال باطل ،که ما نه تنها تمام اخبار را رصد می کنیم بلکه با توجه به این تنوع فضای مجازی و این همه شبکه های اطلاع رسانی خیلی بهتر و سریعتر از شما به گزارش های روز دنیا دسترسی داریم ، عینک خود را عوض کرده و چشمان خود بیشتر باز کنید و ببینید چگونه حتی کشورهای همسایه ، هم این بیماری را مهار کردند و هم گردشگری خود را به مسیر درست هدایت کردند و شما بعد از گذشت بیش از یک سال از خواب بیدار شده و توصیه می فرمائید باید تحمل کنید. در تمام این مدت طولانی ، آمار واقعی در دست شما بود ، تمامی کادر درمان با تمام توان و قدرت در چنگال شما اسیر بود ، برنامه ریزی ها وسیله شما پیشنهاد می شد و عواقب را به خوبی می شناختید ، امّا چند سوال کوچک ، آیا فعالیت اقتصادی را می شناسید ؟ آیا هزینه های جاری را می دانید ؟ آیا با هزینه های سربار آشنائی دارید ؟! آیا تا حال به بیکاری و اشتغال کلاً فکر کرده اید ؟! برای یک بار هم شده نظری به بودجه دولت انداخته اید ؟! پای درد دل ذیحساب وزارت خانه خودتان نشسته اید ؟! آیا می دانید مالیات تنها آن عددی نیست که در فیش حقوقی شما در پایان ماه ذکر میشود ؟! آیا تا به حال گذرتان به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خورده است ؟! آیا صف کارگران در انتظار استفاده از بیمه بیکاری را مشاهده کرده اید ؟! آیا می دانید در وزارت خانه امور اقتصادی و دارائی و همچنین سازمان تامین اجتماعی یک واحد کوچکی دارند به نام اجرائیات که این روزها بسیار فعال هستند و می توانند با قوانین محکم یک فعال اقتصادی را به فلاکت برسانند ؟! اگر پاسخ شما به تمام این سوالات مثبت هم باشد امّا یقین دارم کوچکترین توجه ای به آن ندارید در حالیکه مجریان و مدیران اول کشورهائی که مورد نظر شما می باشند نه تنها تمامی این موارد را می شناسند بلکه برایشان از اهمیت بالائی برخوردار است و به هر بهانه ای مانع بهم خوردن توازن بین فعالیت اقتصادی و مهار این ویروس منحوس شدند ، ابتدا با قرنطینه صحیح و سپس از کمک های بلاعوض گرفته تا کمک وسیله بسته های ارزاق عمومی تا وام های کم بهره و بدون بهره طویل المدت و بدون نیاز به امهال و تا شناخت و برآورد کردن کوچکترین نیازهای مردمشان و با احترام به آنها به دلیل تحملشان !! و اینک با واکسیناسیون مناسب . حریرچی عزیز شما که توان پذیرش هیچ انتقادی را ندارید به خود بیائید که به شدت نیاز به خانه تکانی دارید و نیاز به تفکر بهتر ، نیاز به اندیشه کارساز ، نیاز به مشاوره بیشتر و نیاز به انتخاب راهی مناسب که در خور این ملت عزیز و بزرگوار است . با احترام سید علی معین زادهبه تاریخ 20/1 /1400
ایجاد شده: 21/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، سازمان جهانی گردشگری در نخستین گزارش خود از بازار گردشگری ۲۰۲۱، تاثیر ویرانگر کووید-۱۹ بر این صنعت را کاهش حدود ۸۷ درصدی در اولین ماه سال جدید برآورد کرده که این بهدنبال کاهش ۸۵ درصدی در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ است. پس از افت بیسابقه ۷۳ درصدی گردشگری بینالمللی که در سال ۲۰۲۰ متاثر از همهگیری کرونا ثبت شد، تقاضا برای سفرهای بینالمللی در ابتدای سال ۲۰۲۱ بسیار ضعیف باقی ماند. تاثیرات ویرانگر همهگیری کووید-۱۹ در بازار گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته و در ماه ژانویه رکود سهمگینی را پشت سر گذاشته است که در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۰ نزدیک به ۹۰ درصد کاهش داشته است. این امر چشماندازی محتاطانه برای بازار گردشگری ۲۰۲۱ را نشان میدهد. بههمین منظور سازمان جهانی گردشگری خواستار هماهنگی بیشتر جامعه جهانی برای پروتکلهای سفر بین کشورها جهت اطمینان از شروع مجدد سفرهای ایمن و جلوگیری از ضررهای عظیم یک سال دیگر بر این صنعت است. پس از یک پایان سخت برای بخش توریسم در سال ۲۰۲۰، در اوایل سال جدید گردشگران جهانی در واکنش به اوجگیری مجدد ویروس کرونای جدید محدودیتهای سفر را تشدید کردند و بازار گردشگری جهان بار دیگر به عقب رانده شد. براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۲۰ گردشگری جهان در تمامی ماههای سال شاهد افت شدیدی بوده است که این امر ناشی از ایجاد موانع گسترده همچون آزمایشهای اجباری، قرنطینه و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها برای از سرگیری سفرهای بینالمللی بوده که تاکنون ادامه داشته است. علاوه بر این، سرعت توزیع واکسیناسیون کندتر از حد انتظار است که این امر منجر به تاخیر بیشتر در شروع گردشگری بینالمللی میشود. اثرات منفی ناشی از بحران کرونا، ضربه سختی را بر بازار گردشگری تمامی مناطق جهان وارد کرده است و معیشت و اقتصاد میلیونها نفر به اقدامات سریع در جهت بهبود این صنعت وابسته است. منطقه آسیا و اقیانوسیه با بالاترین سطح محدودیت سفرها، بیشترین میزان کاهش ورود گردشگران خارجی در ژانویه ۲۰۲۱ را تجربه کرده است. این منطقه در نخستین ماه سال جدید، کاهش ۹۶ درصدی را به ثبت رسانده است. اروپا و آفریقا هر دو شاهد کاهش ۸۵ درصدی در ورود گردشگران بینالمللی بودهاند، درحالیکه خاورمیانه افت ۸۴ درصدی را ثبت کرده است. منطقه کل قاره آمریکا در مقایسه با دیگر مناطق شرایط بهتری را تجربه کرده و ورودیهای بینالمللی در ماه ژانویه حدود ۷۷ درصد کاهش یافت که در مقایسه با سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ نتایج نسبتا بهتری را به ثبت رسانده است. باتوجه به آمارهای ارائه شده سفر به کشورهایی که بیشترین جمعیت واکسینه شده را داشتند،دوباره آغاز شده و واکسیناسیون اولین پالس توریسم را در جهت شروع فعالیت بازار گردشگری بینالمللی نشان داده است. باتوجه به اینکه تاکنون آمریکا دارای بیشترین جمعیت واکسینه شده بوده این امر منجر به کاهش رکود بازار گردشگری بینالمللی در این منطقه شده است که این امر رابطه مستقیم واکسینه شدن و بازیابی گردشگری را نشان میدهد. در ژانویه سال ۲۰۲۰ بازار گردشگری جهان تنها کاهش یک درصدی را تجربه کرده است که این روند کاهشی تنها در کاهش ناگهانی سفرها به منطقه آسیا و اقیانوسیه است که پس از شیوع کرونا در چین سفرها به این منطقه با کاهش ۹ درصدی مواجه شد. درحالیکه دیگر مناطق جهان با افزایش گردشگران ورودی همراه بودهاند و خاورمیانه و اروپا به ترتیب رشد ۶ درصد و ۵ درصدی را تجربه کرده بودند. باتوجه به اینکه در ۳۲ درصد از کل مقصدهای جهانی در ابتدای فوریه مرزها بهطور کامل به روی گردشگران بینالمللی بسته شده است سازمان جهانی سه ماهه چالشبرانگیزی را برای گردشگری جهان پیشبینی میکند. براساس روند فعلی باتوجه به شرایط موجود ناشی از بحران کرونا، برآورد سازمان جهانی گردشگری برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ برای ورود گردشگران بینالمللی در مقایسه با مدت مشابه خود در سال ۲۰۱۹ کاهش ۸۵ درصدی است که این امر از دست دادن ۲۶۰ میلیون گردشگر در مقایسه با سطح پیش از همهگیری را نشان میدهد. این در حالی است که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ بازار گردشگری با رکود ۲۲ درصدی مواجه شده بود و سازمان جهانی گردشگری در ابتدا برآورد خود برای سال ۲۰۲۰ را کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ارزیابی کرده بود اما با رکود سهمگین نزدیک به ۱۰۰ درصدی در ماه آوریل سناریوی خود را بین ۵۷ تا ۷۵ درصد قرار داد که در نهایت باتوجه به بحران شدید کرونا، سناریوی سوم (بدترین سناریوی ممکن) تحقق یافت و بازار گردشگری جهان با کاهش ۷۳ درصدی مواجه شد که این امر ضربه سهمگینی را بر اقتصاد و مشاغل این عرصه وارد کرد. اگرچه برآوردها حاکی از بازگشت گردشگری جهان به سطح پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۴ است اما با توجه به عدم قطعیت در بهبودی کامل کرونا در واکسنهای تولید شده، آینده بازار گردشگری تنها برحسب حدس و گمان تخمین زده میشود و نمیتوان زمان دقیق و قطعی برای بازگشت سفرهای بینالمللی درنظر گرفت. با این حال، با نگاهی رو به جلو، سازمان جهانی گردشگری در چشمانداز خود از سال ۲۰۲۱ دو سناریو را ترسیم کرده است که بازگشت احتمالی سفرهای بینالمللی را در نیمه دوم سال درنظر میگیرد. این بازگشت براساس عواملی از جمله کاهش عمده محدودیتهای سفر بهویژه اروپا و آمریکا، موفقیت در برنامه واکسیناسیون عمومی، بهبود اعتمادسازی در بین مسافران یا اجرای پروتکلهایی هماهنگ مانند گواهینامه سبز دیجیتال– پاسپورت آنتی کرونا- برنامهریزی شده در کمیسیون اروپا صورت میگیرد. سناریوی اول بازگشت سفرهای بینالمللی را از جولای برآورد میکند که منجر به افزایش ۶۶ درصدی ورود بینالمللی در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با پایینترین سطح تاریخی سال ۲۰۲۰ میشود اما با این حال میزان ورود گردشگران خارجی ۵۵ درصد کمتر از سطح ثبتشده در سال ۲۰۱۹ است. سناریوی دوم بازگشت احتمالی سفرها را از ماه سپتامبر درنظر گرفته است که افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ خواهد داشت که ۶۷ درصد کمتر از سطح ۲۰۱۹ است.
ایجاد شده: 21/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " فریدون فعالی " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان با اشاره به شعار نوروز ۱۴۰۰ مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن اظهار کرد: «گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملهای ابلاغی در مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاههای بومگردی اسکان داشتند.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان افزود: «در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهرهبرداری از سوی این اداره کل فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاههای اجرایی اجازه هیچگونه اقامتی را نداشتند.» او به بازدید ۸۵ هزار گردشگر از موزهها و اماکن تاریخی و ۲۷۹ هزار گردشگر از جاذبههای طبیعی این استان اشاره و بیان کرد: «این استان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی، ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است که در سالهای گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.» فعالی خاطرنشان کرد: «با توجه به تداوم کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعملهای بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.»
ایجاد شده: 18/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان، "امیر ارجمند " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان، اظهار کرد: «در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، تعداد ۷۲۴۳ نفر در استان زنجان اقامت داشتند و ۹۸هزار و ۷۸۱ گردشگر از جاذبههای گردشگری و مراکز تاریخی بازدید به عمل آوردند.» ارجمند اظهار داشت: «تأسیسات گردشگری بهویژه مراکز اقامتی در این مدت با توجه به تداوم کرونا با رعایت دستورالعملهای بهداشتی ابلاغی به گردشگران خدمات ارائه کردند.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: «با توجه به تداوم کرونا در راستای حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تأسیسات گردشگری با رعایت دستورالعملهای بهداشتی به مسافرانی که به زنجان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.» او ادامه داد: «امکان اقامت مسافران، تنها در مراکز اقامتی و تأسیسات دارای پروانه بهرهبرداری استان وجود دارد و سایر اماکن ازجمله مهمانپذیرهای ادارات و دستگاههای اجرایی این اجازه را ندارند.» ارجمند گفت: «خوشبختانه در این ایام فقط یک شکایت از تأسیسات گردشگری استان داشتهایم و باوجود نظارتها شرایط بسیار مناسبی برای حضور مسافران نوروزی در استان فراهم شد.»
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " حسن عمیدی " رئیس موزه ارتباطات گفت: بازدید رایگان و مجازی موزه ارتباطات و 9 موزه دیگر با همکاری کمیته ملی موزه های ایران از صفحه رسمی آپارات شرکت ملی پست در تعطیلات نوروزی برگزار شد . رئیس موزه ارتباطات افزود: به دنبال تعطیل شدن موزه ها، تورمجازی بازدید 10 موزه در ایام نوروزی با شعار “موزه تعطیل نیست” برگزار و با استقبال علاقمندان به حوزه موزه گردی روبرو شد. عمیدی خاطرنشان کرد: در مجموع 15 هزار بازدید مجازی در طی 10 روز پخش این رویداد رقم خورد که بیشترین آن مربوط به بازدید از موزه ملی ایران و تور مجازی آیین های نمایشی فرهنگسرای نیاوران است. بنا بر این گزارش موزه ارتباطات سال گذشته، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، در راستای رسالت کلی خود توانست در فروردین ماه ۱۳۹۹، برای نخستین بار موزهگردی مجازی یا استریمینگ فعالیتهای موزهها را روی شبکه آپارات و اینستاگرام بصورت زنده برگزارکند. این موزه همچنین در نوروز 1400 هم به دلیل استمرار شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور مردم در موزهها و اماکن تاریخی با همکاری کمیته ملی موزههای ایران (ایکوم)، برای راهاندازی تورهای مجازی موزههایی که سال گذشته پربازدید بودند و موزههایی که سال گذشته فرصت پخش زنده آنها فراهم نشد، مشارکت کرد.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " مرجان اکبری " معاون میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، امروز ۱۵ فروردینماه ۱۴۰۰ با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۳ فروردینماه سال جاری انجام شده است، اظهار کرد: «بیش از ۲۶۹هزار بازدید از مجموعههای تاریخی از جمله شهر تاریخی توس، آرامگاه فردوسی، آرامگاههای خیام و عطار و باغ نادری انجام شد.» او ادامه داد: «بیش از ۸۵۶هزار مورد بازدید نیز از جاذبههای طبیعی و بقیه بازدیدها نیز از دیگر جاذبههای تفریحی و گردشگری استان بوده است.» معاون میراثفرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: «رعایت پروتکلهای بهداشتی در تمامی مجموعههای تاریخی زیر نظر این ادارهکل بهصورت کامل اجرا و از ورود افراد بدون پوشش ماسک نیز جلوگیری شده است.» خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ اثر، مجموعه و عرصه تاریخی، فرهنگی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران دارد.
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " مصیب امیری " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس، روز ۱۴ فروردینماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: «آمار بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگیتاریخی استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردینماه سال جاری، ۲۵۲هزار و ۲۱۹ نفر بوده درحالیکه در سال ۹۸ این آمار یک میلیون و ۱۳۲هزار و ۲۱۸ نفر بوده است.» او با اشاره به نظارتهای مستمر در ایام نوروز از مراکز اقامتی مجاز و اماکن تاریخی و رعایت شیوهنامههای بهداشتی، ادامه داد: «مجموعه فرهنگیتاریخی آرامگاه حافظ با ۹۱هزار و ۴۲۴ بازدیدکننده بیشترین بازدید را داشته است، بعد از آن مجموعه فرهنگیتاریخی آرامگاه سعدی با ۴۸هزار و ۵۳۴ بازدید، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با ۳۸هزار و ۲۹۷ بازدید، مجموعه زندیه با ۳۶هزار و ۱۹۱ بازدید و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۶هزار و ۷۹۲ بیشترین بازدیدها را داشتهاند.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس با اشاره به افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بر اساس دستور ستاد استانی مقابله باکرونا باهدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران و رعایت پروتکلهای بهداشتی، بیان کرد: «بازدید از این اماکن سانسبندی شده بود و برای اینکه مشکلی پیش نیاید، گیشههای ارائه خدمات هم برای فروش بلیت فعال بودند.» او اظهار کرد: «ضریب اشغال هتلها و هتلآپارتمانها امسال به حدود ۳۰ درصد رسید.» امیری ادامه داد: «امسال اسکان در کمپها، اسکانهای چادری و مهمانپذیرهای دولتی ممنوع بوده است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان تحت نظارت میراثفرهنگی، گردشگری صنایعدستی را داشتند.»
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " امید قادری " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در کرمانشاه طی ایام نوروز، اظهار کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، برای نوروز امسال هم به مانند سال گذشته هیچ برنامه تبلیغاتی و معرفی جاذبه های گردشگری را برای جذب میهمانان نوروزی در دستورکار قرار ندادیم، با این وجود شاهد حضور پررنگ گردشگران در کرمانشاه بودیم. وی تصریح کرد: طی این ایام جمعا 933 هزار و 263 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که با در نظر گرفتن اعمال محدودیت های کرونایی، رقم قابل توجهی است. مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز کرمانشاه در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفت، برای همین اماکن گردشگری سربسته استان تعطیل بودند و بیشترین بازیدها مربوط به اماکن تاریخی دارای محیط های باز همچون تاق بستان و بیستون بود. وی در ادامه از اقامت 41 هزار و 958 نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان هم در این مدت خبرداد و گفت: امسال باتوجه به شرایط کرونایی، امکان برپایی کمپ اسکان میهمانان نوروزی در پارک ها فراهم نشد و تنها مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با 50 درصد ظرفیت می توانستند پذیرای مسافرین باشند که حدود 42 هزار نفر در این اماکن اسکان یافتند. قادری به تشدید نظارت ها بر فعالیت اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان در این مدت هم اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ سلامت میهمانان نوروزی اکیپ های مختلفی را شکل دادیم تا به بازدید مستمر از این مراکز بپردازند. وی با بیان اینکه در این مدت جمعا 1924 بازدید از اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه کمترین مورد شکایت را از این مراکز داشتیم که نشان از رعایت مطلوب دستورالعمل ها در آنها بود.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " اسکندر فلاحوند " معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا در استان، بازدید مسافران نوروزی و گردشگران در شهرهای زرد با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شد که ۴۲ هزار و ۱۳۹ نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، ۲۳ هزار و ۸۰۲ نفر از جاذبه های طبیعی و ۱۳ هزار و ۸۵۶ نفر از جاذبه های دست ساز، پارک ها و بوستان ها بازدید کردند. وی با اشاره به اقامت شش هزار و ۱۰۹ نفر در اقامتگاه های استان، افزود: سه هزار و ۲۰۲ نفر در هتل ها، هزار و ۴۴۸ نفر در مهمانپذیرها، ۹۴۹ نفر در اقامتگاه های بوم گردی و ۵۱۰ نفر در مجتمع گردشگری اقامت داشتند. معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه در این مدت بازدید و بازرسی های مستمری از اقامتگاه ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است، گفت: در این مدت ۳۴۴ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی صورت گرفت که ۱۶ واحد تعطیل، ۹۱ واحد تذکر و ۴۹ واحد اقامتی نیز اخطار گرفتند. فلاح وند خاطرنشان کرد: همچنین ۳۳۷ بازدید نظارتی از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و همچنین ۱۳۹ مورد بازدید از دفاتر نیز صورت گرفته است. وی بیان کرد: در ایام نوروز ۱۲ هزار و ۶۶۹ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک نیز بازدید کردند.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "علی خاکسار " معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ، امروز در گفتوگو با فارس با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر در همدان اقامت داشتند اظهار کرد: ۵۰ درصد از این مسافران در هتلها اقامت داشتند. وی ادامه داد: مهمانپذیرها، مجتمعهای گردشگری مانند عباسآباد و گنجنامه و همچنین بومگردیها از دیگر مراکز اقامتی بودند که مسافران همدان در آنها اقامت کردند. معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۱۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شکل گرفت افزود: ۲۱۸ هزار نفر از جاذبههای گردشگری همدان بازدید کردند که ۴۷ هزار و ۱۰۰ مورد از اماکن تاریخی و موزهها بود. وی با بیان اینکه ورودی مسافر در نوروز ۱۴۰۰ قابل مقایسه با سالهای قبل از شیوع کرونا نیست یادآور شد: امسال هتلها و تاسیسات گردشگری درآمد چندانی نداشتند و نتوانستند خسارت ناشی از کرونا را جبران کنند.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
⭕️ نامه شديدالحن دبير جامعه هتلداران ايران خطاب به وزير بهداشت🔸 آقاى وزير راه حل فقط در تامين و توليد واكسن است و بس !🔸 بيراهه نرويد🔸 بازى رنگ بندى را تمام كنيد ! جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سلام با احترام قصد برآن دارم حقایقی را به عرض برسانم و تمامی سعی و تلاش خودم را در این مکتوب به کار می برم که عفت کلام را حفظ کنم و آن هم نه به دلیل رفتار و گفتار و عملکرد شما بلکه فقط به احترام نیروهای جان بر کفی که در این یک سال و سالهای قبل با جان و دل در خدمت مردم عزیز ایران بوده اند و شما در وزارتخانه متبوع به هرحال نماینده آنها محسوب می شود . جناب آقای وزیر ، تا به کجا می خواهید با شعار و سخنرانی و ارائه آمارهای آنچنانی ، مشکل این ویروس منحوس را حل کنید ؟! دقیقا در همین روزها در سال گذشته با شروع پاندومی و با کمال قدرت ، اعلام فرمودید ، به این مضنون که : ویروسی در کار نیست !! تا اینکه خود مبتلا شدید ! و این آغاز یک فرآیند آزمون و خطا بود . با یک بررسی اجمالی و نگاهی گذرا بر عملکرد یک ساله جنابعالی ، به واقع چه می بینیم ؟ به جز اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به توصیه های خود با بالاترین درجه رساندید ! با یک آمارگیری میدانی و ساده خود متوجه میشوید که مردم عزیز در جای جای این مملکت دیگر به شما امیدی ندارند و دیگر شما را باور ندارند ، برای جلب توجه و برگشت اعتماد مردم حتی حاضر می شوید به بدترین صورت ممکن اعلام فرمایید واکسن ایرانی که هنوز تائید خود را نگرفته جهت آزمایش بالینی به فرزند و جگر گوشه یکی از مسئولین تزریق شد!! با توجه به در اختیار داشتن بالاترین کرسی در ستاد کرونا و در اختیار قرار داشتن کلیه ابزار سخت افزاری و نرم افزاری حتی نتوانستید دو استان شمالی کشور را کنترل نمائید تا چه رسد به سایر شهرها و استانهای این کشور پهناور و در طول تمام این مدت و در این سال طولانی و زجرآور ، انگشت اتهام شما فقط به مردم اشاره داشت و لاغیر . حتی برای یکبار و در یک مورد کوچک نیز اعتراف نکردید که اشتباه می کنید و اگر معاونین و مشاورین جنابعالی نیز نقدی داشتند خط بطلانی بر نظر آنها کشیده و خود را مبرا از هر اشتباهی دانستند ، فقط هر روزه رقم و اعداد اعلام فرمودید و خوشحال از اینکه شتابش کند شده و یا شیب آن رو به کاهش است ، وزیر عزیز اینها رقم و عدد نیستند ؛ این آمار و این شمارش ها ، هموطنان عزیزی هستند که یا باید تا پایان عمر با ریه معیوب خود بسوزند و بسازند و یا اینکه جان گرانبهای خود را از دست بدهند . هیهات ! شاهد چه بازی ها و سناریو های پیوسته و بی نتیجه بودیم !! رنگ آمیزی استانها و شهرها ، درجه بندی مشاغل و صنوف ! و سلسله وار دستورالعمل ، دست تان را بشویید و اینجا بروید و آنجا نروید ! این شغل تعطیل کند و آن صنف تعطیل نکند . یکی از شاهکارهای بزرگ ، بالاخره توانستید برای یک مدت کوتاه انتقام خود را از قلیان سراها و چایخانه ها بگیرید و با کمک نیروی انتظامی فعالیتشان را متوقف کنید و با تبلیغات بسیار مبنی بر اینکه دود قلیان کرونا را چنان منتشر میکند که احدالناسی در اطراف آن زنده نماند !! و ای کاش حداقل بهترین فرصت بود برای اینکه مصرف دخانیات و سیگار کشیدن را در انظار عموم ممنوع می کردید که شاید همین یک قلم به عنوان یک قلم به به عنوان یک کار مثبت می توانست در تاریخ به نام شما ثبت شود . هر زمان هم انتقادی صورت گرفت پاسخ شنیدیم : میدانید در آمریکا هر روز چند نفر مبتلا شده و میمیرند ؟! مردم در حسرت واکسن هستند ، چرا نمی توانید درک کنید ؟! و اما صنعت گردشگری و هتلداری را به فنا بردید و چنان بلائی را بر آن نازل کردید که حتی ستاد کرونا مجبور می شود گفتار شما در مورد آن را ، اظهار نظرهای شخصی قلمداد کند !! تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد ، پایه های این صنعت چنان متزلزل شده که سالها باید صبر کرد تا جایگاه خود برگردد، واحد های اقامتی مجاز ، به تعطیلی کشانده شده و بزرگترین ضربه را هتلهای کشور این سرمایه های ملی متحمل شدند، چگونه به خود حق می دهید که جلوی شادی مردم عزیز را بگیرید ؟ مگر شما نبودید که سال گذشته فرمودید به سفر نروید تا سال 1400 با فراغ بال به گردش بپردازید ؟! و حال اگر سفر بروند موج چهارم و پنجم شروع میشود! اگر ویلا دارید می توانید سفر کنید اما در پارک چادر زدن ممنوع است ، اگر واچر هتل دارید اشکال ندارد بروید ، با تور هم میتوانید بروید ، با هواپیما هم میشود! حتی با قطار هم اشکالی ندارد ، فقط آن دسته از مردم عزیزی که با اتومبیل خود و با اندک ذخیره ای که دارند میخواهند به گردش بپردازند حق سفر ندارند!! و وا مصیبتا ! که ویروس جهش یافت و انگلیسی شد و شما مردم باعث شدید چندمین موج به راه بیافتد !! در این یک سال به همت شما ، واحدهای اقامتی غیر قانونی به مانند علف هرز و قارچ گونه در مناطق گردشگری رشد کردند . آیا نمی توانستید حداقل راهکاری پیشه کنید ؟! شما که مردم و تمامی نهادهای دولتی و فعالان وابسته به صنعت گردشگری را به باد انتقاد گرفتید ، حداقل وظیفه داشتید در مورد رشد این گونه مراکز نیز دستور العملی صادر بفرمائید ! هرچند همانند سایر دستورات به بایگانی و فراموشی سپرده می شد !! یکی از هیجان انگیز ترین بازی ها ، سامانه ای ساخته و پرداخته شد و در اختیار هتل ها و سایر مراکز گردشگری قرار گرفت که در زمان پذیرش باید شماره ملی گردشگر را وارد و اگر ایشان مبتلا بود پذیرش انجام نشود !! این بدان معناست که با فرض برآنکه شخص احساس ناراحتی کرد و به مراکز مجاز مراجعه و متوجه شد کرونا گرفته به منزل برگشته و با افتخار و خوشحالی دست زن و بچه خود را میگیرد و کیلومتر ها سفر می کنند و در مقصد پذیرش هتل متوجه شده و به فوریت نیروهای بهداشتی را جهت دستگیری مجرم مطلع می نمایند ! آقای وزیر ، زهی خیال باطل که در این تعطیلات پلیس راهور را به زحمت می اندازید و چاره ندارند و به جریمه کردن می پردازند که آن هم کارساز نخواهد بود و خود بهتر می دانید که برای بسیاری از مردم جریمه شدن عادی است ، تنها راه حل واکسینه عمومی بود که از مردم دریغ کردید و امیدوار به این هستید که به دنیا بگویید عملکرد ایران با مدیریت جنابعالی برای مبارزه با کرونا بهترین روش بوده است !! ختم کلام اینکه جناب آقای نمکی ، مردم کشور عزیزمان تقاضای شروع واکسیناسیون را دارند ، آیا بهتر نیست به جای التماس و مطالبه گری از مردم در جهت عدم شادی و نشاط سفر ، به دولت التماس کنید که شیوع واکسیناسیون را تسریع کنند . اگر خودتان نمیتوانید هیئت دولت را راضی به این امر کنید ، بهترین کار استعفا دادن است . قبل از آنکه به وسیله نمایندگان مردم و خود مردم استیضاح شوید و این تنها کار مثبتی است که در انتهایی ماموریت دولت می توانید انجام دهید . با احترام – اسکندریون دبیر و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران رئیس جامعه هتلداران استان زنجان
ایجاد شده: 28/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 28/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از یورونیوز، لکسی آلفورد تا ۲۱ سالگی توانست به چهار گوشه جهان سفر کند و همۀ کشورها را از نزدیک ببیند. او اکنون در ۲۲ سالگی، با استفاده از وبسایت خود همچنین امکانات شبکههای اجتماعی، به یک راهنمای پرشور برای الهام بخشیدن به مسافران جوانی تبدیل شده که قصد دارند تجربه او را تکرار کنند. او اهل شمال کالیفرنیا است و در حال حاضر ساکن لسآنجلس است. لکسی آلفورد زادگاهش را ایالتی با بیشترین تنوع قومی و فرهنگی در سراسر آمریکا توصیف میکند و میگوید: «هیچ کجای دنیا را به اینجا ترجیح نمیدهم.» او اکنون در سن ۲۲ سالگی عنوان جوانترین گردشگر جهان را کسب کرده و به همین مناسبت، خبرنگار یورونیوز با او به گفتگو نشسته است. یورونیوز: سلام لکسی، آیا در سال گذشته هم توانستید به سفرهایتان ادامه دهید؟ لکسی آلفورد: «سال گذشته سال عجیبی بود. من [اوایل مارس گذشته] دقیقا یک روز قبل از آنکه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شود، برای دیدن کارناوال به برزیل رفته بودم. اما مجبور شدم به ایالات متحده برگردم و بعد از آن هم که ما در یک قرنطینه کامل بودیم. با این وجود بله، در دوران قرنطینه هم برای کار به مسافرت رفتم. من به ترکیه رفتم تا یک سفر دو هفتهای جادهای برای صفحهام در یوتیوب انجام دهم و یک سفر جادهای دو هفتهای دیگر نیز در کردستان عراق داشتم.» یورونیوز: آیا از همان ابتدا قصد داشتید جوانترین فردی شوید که به همۀ کشورهای دنیا سفر کرده است؟ لکسی آلفورد: «این اتفاق بصورت تدریجی افتاد. من از زمانی که خیلی جوان بودم شروع به مسافرت کردم زیرا مادرم یک آژانس مسافرتی دارد؛ او این کسب و کار را زمانی آغاز کرده بود که تنها ۱۹ سال داشت. او همواره در دوران مدرسه هم من را با خود برای کاوش به سفر میبرد که تجربهای عالی بود. این سبک زندگی من بود و باعث شد تا ۱۸ سالگی بتوانم به حدود ۷۰ کشور جهان سفر کنم.» «من دوران دبیرستان را هم زودتر به پایان رساندم و توانستم مدرک کاردانی خودم را در ۱۸ سالگی بگیرم. یکی از بزرگترین آرزوهایم از ۱۲ سالگی این بود که بتوانم یک سال زندگی را به دور از محیط کار و مدرسه تجربه کنم. به همین دلیل شروع به پس انداز کردم و پول زیادی را جمع کردم تا بتوانم برای یک سال همه چیز را ترک کنم و به دور دنیا سفر کنم.» «می خواستم تا آنجا که میشود دنیا را ببینم و چیزهای تازهای یاد بگیرم و در آن فرصت یکسالهای که برای سفر بوجود آوردم، این فکر به ذهنم خطور کرد که چند کشور در جهان وجود دارد؟ در آن زمان ۱۸ سال داشتم و میدانستم که فرصت کافی برای برآورده کردن آرزوهایم دارم. بعد از آن در گوگل جستجو کردم تا ببینم جوانترین فردی که تا آن زمان به همه کشورهای جهان سفر کرده کیست؟ فهمیدم جیمز اسکیت [بریتانیایی] در گینس رکورد دارد. آنجا بود که تصمیم گرفتم آرزویم را عملی کنم. میدانستم اگر چنین کاری نکنم، تا آخر عمر پشیمان خواهم شد.» یورونیوز: مردم زیادی هستند که آرزوی چنین سفری را دارند اما محدودیتهای مالی و زمانی مانع عملی شدن آرزویشان میشود. هزینههای یکسال سفر خود را چگونه تامین کردید؟ لکسی آلفورد: «من همۀ هزینه این سفر را خودم تامین کردم. من از سن بسیار پایین کار کردن را در آژانس مسافرتی مادرم شروع کرده بودم. من آدم خوش شانسی بودم زیرا نه تنها از این راه پول درآوردم بلکه چیزهای زیادی هم درباره سفر کردن آموختم. بویژه در این باره که چگونه میتوان چنین سفری را با بودجۀ کمی انجام داد.» «من برای یک دوره یک سال و نیم بطور جدی روی پس انداز پولم تمرکز کردم. در همین مدت دوربینم را نیز برداشتم و شروع به کار روی وبلاگم کردم و درباره شبکههای اجتماعی چیزهای زیادی یاد گرفتم. سپس شروع به ملاقات با مردمی کردم که در این صنعت فعال بودند و شبکهای از ارتباطات را برای خودم بوجود آوردم. سپس به آرامی شروع به یافتن مشتریانی کردم که برایشان محتوا مینوشتم و همین کار اساس فعالیت حرفهای شد که امروز مشغول آن هستم.» یورونیوز: در میان جاهایی که بازدید کردهاید آیا مکانی وجود دارد که علاقه ویژهای به آن داشته باشید؟ لکسی آلفورد: «من به دلایلی متفاوت، جاهای مختلفی را دوست دارم. من اندونزی را برای غواصی خیلی دوست دارم. من یک غواص هستم و دنیای زیر آب برایم بسیار جذاب است. ونزوئلا را به دلیل طبیعت زیبایش و مردم مهربانش دوست دارم. پاکستان مهمان نوازترین کشوری بود که من سفر کردم، چشم اندازهای کوهستانی این کشور نیز فوقالعاده است. مصر را برای تاریخش دوست دارم. کاری که برای حفظ این تاریخ شده، باورنکردنی است. هنوز هم میتوانید رنگها و دودها را روی دیوارهای درون اهرام بزرگ ببینید. و ایسلند؛ یک جزیره منحصربفرد، منحصربفردترین مکان در جهان. یورونیوز: جایی هست که نخواهید به آنجا برگردید؟ لکسی آلفورد: «جایی نیست که نخواهم به آنجا برگردم. اما تجربهای که اکنون از سفرهایم دارم با تجربه سه سال پیش من متفاوت است. اکنون کمتر به شمردن کشورها میپردازم و بیشتر به دنبال تجربیات منحصر به فرد در جریان سفرهایم هستم. بنابراین اکنون سفرهایم بستگی به فرصتهایی دارد که در آن مکانها در انتظارم است.» «یک چیز مهم اینکه تجربههای سفر بستگی به مردمان آن سرزمین دارد. این مردم هستند که میتوانند یک سفر را عالی یا متوقف کنند. این مردم هستند که باعث میشوند تجربهها برای همیشه در ذهن شما ماندگار شود.» یورونیوز: هنوز هم مخالفتهای زیادی در قبال خانمهایی وجود دارد که به تنهایی سفر میکنند؛ بویژه به دلیل نگرانی از امن بودن این سفرها. اما شما بسیاری از این سفرها را به تنهایی انجام دادید آنهم در حالی که خیلی جوان بودید. آیا تا به حال چیزی بوده که شما را نگران کند؟ لکسی آلفورد: «من به تنهایی به حدود ۵۰ کشور سفر کردم. بنابراین حدود هفت هشت ماه کاملا تنها بودم. من واقعاً فکر میکنم سفرهای انفرادی چیزی است که هر فرد، زن و مرد، باید در دورهای از زندگی خود تجربه کند. این کار به شما میآموزد که چگونه مستقل باشید و به تنهایی در این دنیای پرهیاهو حرکت کنید. همچنین باعث میشود وقتی به خانه برمیگردید یا با خانواده و دوستان خود هستید، واقعا قدردان زمانی باشید که با آنها میگذرانید.» «برداشتن اولین قدم برای انجام سفری به تنهایی، لزوماً کار سختی نیست. لازم نیست حتما به جایی با یک فرهنگ کاملاً متفاوت یا زبانی کاملاً متفاوت سفر کنید و سعی کنید با آنها همراه شوید. شهری در همسایگی شما یا کشوری نزدیکتر نیز کافیست. فقط جایی که بتوانید با خودتان و افکارتان تنها باشید. میتوانید آرام آرام چنین کاری را شروع کنید و بیاموزید که چگونه در جهان به پیش بروید. این کار به ما میآموزد که چگونه سپاسگزار باشیم: برای افرادی که در زندگی خود داریم و تجربیاتی که در زندگی کسب کردهایم.» یورونیوز: روز جهانی زن برای شما چه معنایی دارد؟ لکسی آلفورد: «من عاشق این هستم که روزهای مربوط به زنان را جشن بگیریم و زمانی را به تأمل دربارۀ میزان پیشرفت زنان در جامعه اختصاص دهیم و اینکه اکنون زنان چگونه قادر به انجام کارهایی هستند که قبلاً هرگز نمیتوانستند انجام بدهند. موضوع چنین روزی این است که ما تا چه اندازه عالی شدیم و اینکه احساس کنیم میتوانیم رویاهایمان را دنبال کنیم و هیچ کس نمیتواند مانع ما شود.» یورونیوز: به شخصی که میخواهد رویاهایش را دنبال کند، چه توصیهای دارید؟ لکسی آلفورد: «توصیه ای که سالها پیش به من کردهاند و من در همه این سالها آن را در ذهن داشتهام این است که هرگز در مقابل پاسخ نه تسلیم نشوید. هرکسی ممکن است نسبت به عقاید شما شک کند یا نخواهد کاری به نفع شما انجام دهد. این شما هستید که باید استقامت داشته باشید.» یورونیوز: نام صفحه شما در شبکههای اجتماعی «Lexie Limitless» است؛ آنهم با تاکید بر کلمه Limitless(به معنای نامحدود). آیا مسافرانی هستند که شما بخواهید به افراد توصیه کنید که آنها را دنبال کنند؟ لکسی آلفورد: «بری از eyeofshe@ یک خالق سفر و ماجراجوی شگفتانگیز است. اندی از destinationchaser@ هم یکی دیگر از مسافران الهامبخش است که نگاه بسیار منحصربفردی به جهان دارد. سیارا از hey_ciara@ نیز زنی گردشگر است که میتوانید او را دنبال کنید.»
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار خارجی