نتایج جستجو...
امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا

امضا تفاهم نامه همکاری گردشگری ایران با ونزوئلا

تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و وزارت گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا امضا شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این تفاهم نامه همکاری براساس روابط دوستانه و تمایل متقابل برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاری‌های گردشگری با تاکید بر نقش مهم گردشگری در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و برجسته سازس ویژگی‌های طبیعی و تاریخی دو کشور به امضا رسیده است. این تفاهم نامه در ۱۱ بند به مدت ۲ سال تنظیم شده است و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. برقراری روابط گردشگری ایران و نزوئلا نزدیکی ملت ها را به دنبال دارد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برقراری روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ونزوئلا موجب نزدیکی دوملت و شناخت بیشتر از هم خواهد شد. آقای علی اصغر مونسان در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ایران با تمدن کهن و داشته های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان و بی نظیر و همچنین تنوع فرهنگی و اقوام , ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و جذب گردشگران از ونزوئلا دارد. وی تصریح کرد: بخشی از این جاذبه ها را حضوری و بخش دیگری را از طریق فیلم و عکس در این مراسم مشاهده کردید. آقای مونسان گفت: ونزوئلا با طبیعت بسیار زیبایی که در عکس ها و فیلم ها مشاهده شد و با توجه به توضیحات وزیر گردشگری این کشور می تواند برای گردشگران به ویژه طبیعت گردان ایرانی جاذبه خوبی باشد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بااشاره به وجود پرواز مستقیم بین دو کشور افزود: پرواز مستقیم بین دو کشور یک ظرفیت بسیار مهم و خوب است که می تواند به شروع و توسعه روابط گردشگری دو کشور کمک کند. وی گفت: قیمت ها در ایران برای گردشگران خارجی بسیار مناسب است و از مسئولان ونزوئلا هم درخواست داریم تا کمک کنند جاذبه قیمت و اقتصادی بودن را هم برای گردشگران ایرانی به وجود بیاورند و ما به عنوان دولت باید کمک کنیم تا آژانس های دو کشور بتوانند روابط گردشگری را برقرار کنند. وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها کمک بگیریم تا موانع و مشکلاتی که برای توسعه رابطه گردشگری در ایران و ونزوئلا وجود دارد برطرف شود. آقای مونسان به زمان ۱۴ ساعت سفر به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که جادبه های طبیعی موجود در این کشور آنقدر برای ایرانی ها جداب است که حاضر هستند این مسافت را طی کنند. ایران و ونزویلا دوملت برادر و صلح طلب هستند وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: کشور‌های ایران و ونزوئلا دو ملت برادر و طلح طلب هستند. آقای علی پادرون در مراسم امضا تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ونزوئلا دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد و از نظر جاذبه‌های طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شود. وی گفت: آبشار آنجل به عنوان مرتفع‌ترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری این کشور است. آقای علی پادرون افزود: آب‌های کریستالی، ساحل‌های شنی، دشت‌های گسترده، جنگل‌های آمازونی و ظرفیت‌های بسیار بی نظیر دیگر در بخش طبیعت گردی و همچنین دربخش زمین شناسی ونزوئلا، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است. وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی‌های طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم همین آبشار آنجل به عنوان مهمترین اثر طبیعی است. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب‌هایی در صنعت گردشگری هستیم با این وجود در سال ۲۰۲۱ گردشگری با وحدت بیشتری کار خود را آغاز خواهد کرد تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازگردد وسفر‌های بین المللی برقرار شود. آقای علی پادرون با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران افزود: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریم‌ها را تجربه کرده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. وی اضافه کرد: در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرد و هم اکنون در میان همه این تحریم‌ها شاهد تقویت همکاری‌های دوکشور در بخش گردشگری هستیم. آقای پادرون افزود: این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار و مبارزه ضد استکباری بین دو کشور جزء اشتراکات بین ایران و ونزوئلا است. وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری برنامه گسترده‌ای را در دستور کار داریم گفت: از تلاش‌ها و همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برنامه ریزی برای تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تشکر می‌کنم. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا افزود: من با دست پر از این سفر بر می‌گردم و گزارش خوبی را از همکاری‌های گردشگری بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399     اخبار داخلی
توسعه گردشگری اصفهان با حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

توسعه گردشگری اصفهان با حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

به گزارش هتل نیوز ، شهردار اصفهان با بیان اینکه این کلانشهر ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد، گفت: اکسپو ۲۰۲۰ دبی می تواند ظرفیت حضور بیشتر گردشگران را در کیش، قشم و اصفهان فراهم کند. قدرت الله نوروزی اظهار کرد: اصفهان ظرفیت بالایی برای گردشگری دارد و یکی از راه‌های رسیدن به اهداف گردشگری وجود نمایشگاه‌ها است و اکسپو (نمایشگاه بین‌المللی) دبی می‌تواند ظرفیت حضور بیشتر گردشگران را در کیش، قشم و اصفهان فراهم کند. وی افزود: تلاش مدیران شهری در سال‌های اخیر این بود که اصفهان در جایگاه واقعی خود یعنی گردشگری به عنوان محرک توسعه نقش ایفا کند که خوشبختانه امروز توانستیم در زمینه دیپلماسی با شهرهای خواهر خوانده و حضور در سازمان‌های بین المللی به خوبی بدرخشیم. شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه بین المللی اصفهان، خاطرنشان کرد: این ظرفیت در شهر به وجود آمد تا اصفهان چنانکه شایسته است در حوزه بین المللی ایفای نقش کند و دستاورد آن در مسیر بهبود زندگی مردم و رشد و شکوفایی اصفهان باشد. اکسپو ۲۰۲۰ دبی، بزرگداشت دستاوردهای کشورهای مختلف و فرصتی برای خلق ایده‌های جدید است که تاریخ آن با توجه به شیوع کرونا به سال بعد موکول شد. بر این اساس اکسپو (نمایشگاه بین المللی) ۲۰۲۰ امارات از ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ در فضایی بالغ بر ۲۰۱۴ متر مربع در دبی برگزار خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها از ۲۰۰ کشور دنیا در این رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی حضور خواهند داشت. شعار پاویون جمهوری اسلامی در این اکسپو «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» است.

ایجاد شده: 4/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 4/اسفند/1399     اخبار داخلی
 پیشنهاد انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری برای مدیریت سفرهای نوروزی

پیشنهاد انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری برای مدیریت سفرهای نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اظهار داشت: به وزیر گردشگری پیشنهاد دادیم تا با استقرار راهنمایان گردشگری در ابنیه تاریخی، موزه‌ها و مراکز تجمع در شهرهای گردشگرپذیر در تعطیلات عید نوروز، بخشی از مدیریت میدانی گردشگران در مقصد به عهده این قشر باشد. "سید محسن حاجی سعید" در این خصوص ابراز داشت: استقرار راهنمایان گردشگری می‌تواند به ساماندهی بازدید و تذکر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تاریخی کمک کند. از سوی دیگر راهنمایان گردشگری می‌توانند در کنار وظیفه ذاتی خود سفیر سلامت نیز باشند. "حاجی سعید" تاکید کرد: مشارکت مالی استانداری، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن راهنمایان گردشگری در هر استان لازمه اجرایی شدن این طرح است.

ایجاد شده: 21/بهمن/1399       آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399     اخبار داخلی
 تحمیل ماندن در شهرها و منع سفر باعث ایجاد موج سوم کرونا در ایران شد

تحمیل ماندن در شهرها و منع سفر باعث ایجاد موج سوم کرونا در ایران شد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور معتقد است: دولت مدعی تعطیل نشدن مستقیم تاسیسات گردشگری است اما گردشگری با منع رفت و آمد بین شهری، صادر نشدن  ویزای توریستی و تعطیلی اماکن تاریخی به مرز ورشکستگی رسیده است. "سید محسن حاجی سعید" اظهار داشت: ستاد کرونا و وزارت بهداشت باید بپذیرد که موج سوم کرونا در کشور بیش از اینکه مربوط به گردشگری باشد، به واسطه دورهمی‌های خانوادگی ناشی از تحمیل در شهر ماندن و منع سفر ایجاد شد. "حاجی سعید" تصریح کرد: با تداوم این سیاست‌گذاری در سال آینده، خسارت وارده به گردشگری غیر قابل جبران و احیای این صنعت در ۵ سال آینده دور از تصور خواهد بود. وی در پایان گفت: بازگشایی گردشگری ورودی و داخلی تحت پروتکل‌های بهداشتی یا پرداخت غرامت توسط دولت به صنعت گردشگری راهکار موثری است.

ایجاد شده: 21/بهمن/1399       آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399     اخبار داخلی
متهم کردن گردشگری به گسترش فساد عادلانه نیست

متهم کردن گردشگری به گسترش فساد عادلانه نیست

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور اظهار داشت: نزدیک به دو سال است که گردشگری کشور به واسطه چندین بحران سیاسی، اجتماعی و بهداشتی، مضمحل شده است."محسن حاجی سعید" ابراز داشت: دریغ از یک جمله امیدبخش که از تریبون نماز جمعه برای حمایت از معیشت فعالان این صنعت گفته شود. متهم کردن گردشگری به گسترش فساد و دراز کردن انگشت اتهام به سوی بوم‌گردی‌ها عادلانه نیست.وی با تاکید بر اینکه نباید عملکرد نادرست چند متخلف در یک صنعت به پای همه بوم‌گردی‌ها و خانه‌های تاریخی نوشته شود، گفت: انتظار می‌رود در تاریک‌ترین دوران اقتصادی برای فعالان حوزه گردشگری، علما و ائمه جمعه کشور همچون نمایندگان مجلس، جانانه از وضعیت گردشگری دفاع کنند. رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور، تصریح کرد: فراموش نکنیم گردشگری بهترین ابزار مبارزه با ایران‌هراسی و اسلام‌ ستیزی است.وی افزود: پیشنهاد می‌شود مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها یک نشست صمیمانه بین فعالان گردشگری و ائمه جمعه برگزار کنند تا درد دل‌های بخش خصوصی در دوران کرونا مطرح شود.وی در پایان گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده ائمه جمعه از نجیب‌ترین صنعت کشور که بیشترین آسیب را به واسطه شیوه کرونا دید، حمایت قاطعانه کنند.

ایجاد شده: 29/دی/1399       آخرین ویرایش: 29/دی/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...