نتایج جستجو...
گردشگران مستقر در مراکز اقامتی ایمن عامل موج چهارم کرونا نیستند

گردشگران مستقر در مراکز اقامتی ایمن عامل موج چهارم کرونا نیستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبر آنلاین، " کامران هارونی " مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، درگفت وگویی اظهار داشت: چند روزی است که با پایان یافتن سفرها و قرمز شدن استان اصفهان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه در استانها تقصیر موج چهارم کرونا را گردن مسافران و سفرها انداخته اند. وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کمال همکاری را با سایر دستگاه های مربوطه داشته است و ضمن ابلاغ دستورالعمل های سفر هوشمند به تمام تاسیسات گردشگری و با تحقق شعار سفرهای ایمن مسئولانه به نحو احسن مسافرت ها را هدایت کرده است. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از استانهای کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم مراکز بهداشت برای هتل ها گواهی نامه ایمن صادر شد تا مسافر بتواند با فراغ بال و خیالی آسوده مسافرت کند. وی اضافه کرد: درطول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ۴۰ گروه کارشناسی بیش از سه هزار بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی انجام دادند و نکته مهم این جاست که از ۱۲۰ هزار مسافر اقامت کننده تنها ۵ شکایت وصول شد که نشان دهنده مدیریت شرایط است. هارونی با تاکید بر تخصیص ظرفیت ۵۰ درصدی مراکز گردشگری ایمن به گردشگران گفت: این موضوع بر عدم تراکم گردشگران در واحدهای ایمن گردشگری حکایت دارد. وی افزود: شهرستان گلپایگان و خوانسار در ۳۰ اسفندماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و حتی یک گردشگر هم در شهرستان تیران و کرون در ایام عید حضور نداشت و مسافران در واحدهای اقامتی مجوزدار در شهرستانهای نجف آباد و دهاقان کمتر از ۱۰۰ نفر بودند قرمز شد. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور هم از ۵ عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا یاد کردند که انجام سفرها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به عنوان عامل آخر موج چهارم کرونا دانستند که قطعا اقامت این مسافران در مراکز رسمی انجام نشده است و باید حساب گردشگر را از سفرهای فامیلی و استقرار در منازل استیجاری غیرمجاز که بهداشت رعایت نکردند انجام گرفته است.

ایجاد شده: 30/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400     اخبار داخلی
مراسم رونمایی از سامانه جامع میراث فرهنگی

مراسم رونمایی از سامانه جامع میراث فرهنگی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، در آیین رونمایی از سامانه جامع میراث‌فرهنگی، معاون ‌میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به شکل حضوری و معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها به شکل مجازی حضور داشتند. دکتر علی‌اصغر مونسان در آیین رونمایی از این سامانه گفت: «این سامانه می‌تواند به انتقال دانش و تجربه کمک کند. بخشی که قرار است به عنوان میراث‌‌بانان به آن اضافه شود مهم است و حجم پایش و حفاظت از آثار تاریخی را با توجه به این‌که آثار تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد، بالا می‌برد.» او افزود: «بخش میراث‌بانان موجب می‌شود تا کارشناسان واقعی نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خود را مطرح و ثبت کنند. بر روی این سامانه، بخش ارتباط با مردم با نام میراث‌بانان تعریف شود تا تعامل دو سویه با مردم ایجاد شود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «راه‌اندازی سامانه جامع میراث‌فرهنگی کار ارزشمندی است و یکی از نکات مهم آن افزایش سرعت عملیات به‌ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی است، با توجه به مصوبه هیئت وزیران باید طی یک سال آینده جواب استعلام‌ها ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود. باید تا چند ماه آینده این امکان فراهم شود.» دکتر مونسان عنوان کرد: «یکی از مزایای دیگر راه‌اندازی این سامانه، ارتقای شفافیت، افزایش اطمینان و اعتماد به داده‌ها و بهبود خدمت به مردم است. همچنین سامانه جامع میراث‌فرهنگی می‌تواند پایش، کنترل و نظارت دقیق‌تر را ایجاد کند و در هزینه‌ها و زمان نیز صرفه‌جویی کند.» ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهره‌برداری با راه‌اندازی سامانه جامع میراث‌فرهنگی محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در ادامه گفت: «بر روی این سامانه بخش مرمت و احیا قرار دارد و تصمیم داریم بخش ثبت آثار، موزه‌ها و پایگاه‌ها نیز به آن اضافه شود تا زیرساختی برای مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد شود.» او ضمن تشکر از بخش مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت توسعه مدیریت ومنابع برای کمک در راه‌اندازی این سامانه تصریح کرد: «ایجاد زمینه صدور پروانه مرمت و احیا و بهره‌برداری، الکترونیکی کردن فرآیند شورای فنی استان‌ها، زیرساخت ارتباط سراسری درخواست تعمیر و مرمت املاک بخش خصوصی، هوشمندسازی عرصه‌ها و حرایم آثار و بافت‌های تاریخی، الکترونیکی کردن فرآیند کمیته‌ها و شوراهای راهبردی، زیرساخت ثبت و یکپارچه‌سازی اسناد مشخصات مالکیت عرصه آثار تحت حفاظت، ایجاد میز خدمت مجازی برای دریافت درخواست‌های نگهداری، احیا و مرمت بناهای بخش خصوصی از دیگر بخش‌های این سامانه به شمار می‌رود.» سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در ادامه بیان کرد: «در سامانه جامع میراث‌فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا ۸۰ میلیون ایرانی، کاربر این سایت شوند. در فاز اول همکاران و افرادی که با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری می‌کنند و در فاز بعدی میراث‌بانان هم می‌توانند عضو شوند.» سامانه جامع میراث‌فرهنگی به نشانی memoria.mcth.ir سامانه‌ای تخصصی در زمینه مدیریت حفاظت و احیای آثار تاریخی کشور با مدیریت دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی به‌عنوان زیرساخت جامع و الکترونیکی با کد و واحد شناسایی یکتا و بر زیرساخت کاداستر - مکان مبنای کشوری بوده که در مدت یک ‌سال طراحی شده است.

ایجاد شده: 30/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400     اخبار داخلی
صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه‌زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرح‌ها، برای ۱۹۳ نفر اشتغال‌زایی شده است.» او افزود: «موافقت‌های اصولی برای ساخت طرح‌های گردشگری در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‌خانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلا م تصریح کرد: «راه‌اندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.

ایجاد شده: 29/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400     اخبار داخلی
عملیات گودبرداری پروژه هتل ۵ ستاره اردبیل با قوت درحال انجام است

عملیات گودبرداری پروژه هتل ۵ ستاره اردبیل با قوت درحال انجام است

به گزارش هتل نیوز ، " نادر فلاحی "مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: عملیات گودبرداری پروژه با قوت در حال انجام است. وی با بیان اینکه این جلسه با هدف رفع موانع احتمالی پیش روی عملیات اجرای هتل پنج ‌ستاره ویستریا در اردبیل شد، افزود: با حمایت از سرمایه‌‌گذار هتل پنج‌ ستاره ویستریا در اردبیل و حل مشکلات و موانع احتمالی این طرح، پیگیر تسریع در روند اجرای این هتل هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ارزش ‌های افزوده این پروژه به گردشگری اردبیل اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در ۱سال گذشته برای رفع موانع و حل مشکلات سرمایه‌ گذاران بوده و خواهد بود که هتل ۵ستاره نیز جزو کار ویژه ‌های همکاران بود. فلاحی با اعلام حمایت از اجرای هتل پنج ‌ستاره در اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه اولین هتل پنج‌ ستاره اردبیل است، بهره برداری از آن تحرک مناسبی در جذب گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی ایجاد خواهد کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با تاکید بر سخنان مدیرکل‌ میراث، تصریح کرد: همه توان ما برای کمک به اجرای بی نقص و آسان پروژه‌ های است. قلندری افزود: آماده رفع هرگونه موانع پیش رو برای تسهیل در امور هستیم.

ایجاد شده: 29/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400     اخبار داخلی
تولید هواپیمای مسافربری باسرعت چهار برابری صوت

تولید هواپیمای مسافربری باسرعت چهار برابری صوت

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، پس از کنکورد دیگر هواپیمای مسافربری مافوق صوت ساخته نشده است. اکنون هواپیمایی با سرعت بیشتر از کنکورد آماده آزمایش است. در صورت موفقیت، این هواپیما قادر خواهد بود دورترین فاصله کره زمین را در عرض سه ساعت طی کند. حمل‌ونقل هوایی ازجمله صنایعی به شمار می‌رود که به‌شدت از پاندمی کووید-۱۹ آسیب‌دیده‌اند. شرکت‌های بزرگی چون لوفت‌هانزا در آستانه ورشکستگی هستند و بدون کمک‌های دولتی امکان ادامه حیات ندارند. صنایع هواپیماسازی نیز به فکر کاهش زیان‌ها افتاده‌اند و بوئینگ و ایرباس قصد دارند، علاوه بر اخراج برخی از کارکنانشان تولید هواپیماهای غول‌پیکر بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس «ای ۳۸۰» را متوقف کنند. باوجود این، پژوهشگران صنایع هواپیماسازی در کشورهای گوناگون به‌دوراز چالش‌هایی که پاندمی ایجاد کرده در پی تولید هواپیماهای زبر صوت (مافوق صوت) هستند. یکی از این ‌گونه هواپیماها که قرار است به‌زودی نخستین پرواز آزمایشی خود را در کویر موها وی کالیفرنیا انجام دهد، ایکس-بی یک (XB-۱) نامیده می‌شود که با ۲۱ متر طول تنها امکان حمل یک سرنشین را دارد. نخستین تولید خصوصی بخش اعظم هزینه تولید هواپیماهای پرسرعتی را که تاکنون به بازار آمده‌اند، دولت‌ها پرداخته‌اند. ایکس-بی یک نخستین هواپیما ازاین‌دست است که با بودجه بخش خصوصی، توسط شرکت استارت‌آپ «بوم سوپرسونیک» (Boom Supersonic) تولید می‌شود. به گفته سخنگوی این شرکت، نخستین آزمایش آن با سرعت ۳/ ۱ ماخ (۳/ ۱ برابر سرعت صوت، حدود ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت) انجام خواهد شد و قرار است که پس از انجام موفقیت‌‌آمیز آزمایش‌های لازم، برای حمل‌ونقل مسافران شخصی تا ۷۵ نفر قابل ‌استفاده باشد. همچنین سرعت آن نیز افزایش می‌یابد و به ۲/ ۲ ماخ (حدود ۲۷۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد. در این صورت فاصله بین لندن و نیویورک را حدود ۵/ ۳ ساعت طی خواهد کرد. به گفته سخنگوی «بوم سوپرسونیک»، این هواپیما با وزن کم، سروصدایی به‌مراتب کمتر از کنکورد و سوخت پایدار، با محیط‌زیست کاملا سازگار است و بدون تولید دی‌اکسید کربن پرواز می‌کند. شانس موفقیت هواپیماهای کوچک‌تر بسیاری از کارشناسان معتقدند که برنامه این شرکت بسیار جدی است اما اینکه آیا بتواند در مدت تعیین ‌شده به اهداف خود برسد قطعی نیست. برخی از آنها بر این نظرند که هواپیماهای کوچک‌تر، برای هشت‌تا ۱۵ مسافر، شانس بیشتری برای موفقیت در این زمینه‌دارند. در این راستا به فعالیت‌های شرکت «آیریون سوپرسونیک» اشاره می‌شود که از سال ۲۰۰۲ فعال است. این شرکت تاکنون هواپیمایی تولید نکرده، اما طرح‌هایی که ارائه داده حاکی از جدیت آن است. تنها ساخت دفتر اصلی شرکت در فلوریدا ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌برد. «آیریون سوپرسونیک» مصمم است از سال ۲۰۲۳ ساخت هواپیمای مدل «ای اس ۲» را آغاز کند. گام بعدی این شرکت تولید مدل «ای‌اس۳» است که به گفته سخنگوی شرکت، با سرعت ۴ ماخ (حدود ۵۰۰۰ کیلومتر) قادر به حمل ۵۰ مسافر خواهد بود. رکورددار سرعت تنها هواپیمای مسافربری مافوق صوتی که مدتی هم در ناوگان هوایی ایرفرانس و بریتیش ایرویزکار کرد، کنکورد بود که با سرعت دو ماخ پرواز می‌کرد. کنکورد به دلیل مصرف بالای سوخت فسیلی و سروصدای زیاد موفق نشد و تولیدش پس از سقوط یک فروند و مرگ ۱۱۳ سرنشین آن در ژوئیه سال ۲۰۰۰ متوقف شد. از آن زمان تاکنون شرکت‌های زیادی برای تولید جانشین مناسبی اقدام کرده‌اند، اما تاکنون موفق نشده‌اند. تابستان گذشته ریچارد برنسون، میلیاردر بریتانیایی و بنیان‌گذار شرکت ویرجین گروپ (Virgin Group) اعلام کرد به‌زودی یک هواپیمای مافوق صوت با موتور رولزرویس ارائه خواهد کرد. شعبه شمال آمریکای رولزرویس هم این خبر را تایید کرد و گفت، سرعت این هواپیما سه‌ برابر سرعت صوت خواهد بود. هنوز معلوم نیست که تولید این هواپیما به چه مقطعی رسیده است. رکورد سرعت هواپیما ۳، ۳ ماخ و در اختیار جت شناسایی دوربرد اس‌آر-۷۱ بلک‌برد (Lockheed SR-۷۱ Blackbird) است. این هواپیما بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۸ در اختیار ارتش ایالات متحده بود.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار خارجی
پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

پلمب هشت خانه مسافر متخلف کرونایی در یزد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " سیدمصطفی فاطمی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمامی خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا تعطیل شدند اظهار کرد: پس از بهبود اوضاع اجازه فعالیت به واحدهای اقامتگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه ستاد کرونا داده شد. وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به طور مکرر تمامی واحدهای اقامتی و مسافرپذیر و حتی خانه مسافر در استان بازدید شده اند و در موارد مختلف اقدام به تعطیلی و یا اختار کتبی به متصدی واحد صورت گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به انجام مستمر بازیدها در قالب گشت‌های مشترک روزانه و شبانه با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی اضافه کرد: به شدت با کسانی که در حوزه تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود. فاطمی با بیان این‌که سلامت مردم در اولویت قرار دارد افزود: پلمب واحدهای غیرمجاز اقامتی استان از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون در دستور کار بوده و این روند همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با تشدید نظارت‌های خود نسبت به قطع زنجیره کرونا به ویژه با نظارت جدی بر فعالیت خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی موفق عمل کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
یک سوم هواپیما های جهان زمین گیر هستند

یک سوم هواپیما های جهان زمین گیر هستند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، همه‌گیری کرونا آسیب شدیدی به اقتصاد و صنایع مختلف زده و صنعت هوانوردی نیز از این مساله مستثنی نبوده است. با وجود بروز نشانه‌های حیات در بازارهای هوانوردی، بخش بزرگی از این صنعت همچنان در بحران به سر می‌برد. تعداد پروازهای مسافری که اکنون در سراسر جهان انجام می‌شود، معادل ۶۱ درصد مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است. در نتیجه تعداد هواپیماهای زمین‌گیر جهان افزایش یافته است. به طوری که در انتهای ماه فوریه، در سراسر جهان بیش از ۱۰ هزار هواپیما زمین‌گیر بوده‌اند. به صورت عمومی، اگر یک هواپیما برای مدتی بیش از ۳ ماه از عملیات هوایی دور باشد، زمین‌گیر تلقی می‌شود و این با پارک بودن هواپیما تفاوت دارد. زمین‌گیر شدن هواپیما باعث ایجاد برخی آسیب‌ها به هواپیما نیز می‌شود که در پارک کردن هواپیما تنها برای چند هفته چندان محتمل نیست. حال یک گزارش که در مورد ماه فوریه منتشر شده، نشان می‌دهد که در این ماه ۱۰ هزار و ۱۸۳ هواپیما زمین‌گیر بوده و ۲۱ هزار و ۶۳۵ هواپیما در عملیات پروازی شرکت داشته‌اند. این بدان معناست که بیش از ۳۲ درصد از کل ناوگان هوایی جهان در ماه فوریه زمین‌گیر بوده است. اگر آمار منطقه‌ای را جداگانه بررسی کنیم، در می‌یابیم که ۲ هزار و ۹۳۷ هواپیما در منطقه شمال آمریکا (۲۸.۸ درصد کل ناوگان)، ۳ هزار و ۵۳۶ هواپیما در اروپا (۳۴.۷ درصد ناوگان)، ۶۱۹ هواپیما در آمریکای لاتین (۶.۱ درصد ناوگان)، هزار و ۶۵ هواپیما در خاورمیانه و آفریقا (۱۰.۵ درصد ناوگان) و هزار و ۹۵۶ هواپیما در منطقه آسیا-پسیفیک (۱۹.۲ درصد کل ناوگان) با این شرایط روبه‌رو بوده‌اند. ایرلاین‌ها به طور گسترده هواپیماهای پهن‌پیکر خود را زمین‌گیر کرده و مشغول فعالیت با هواپیماهای باریک‌پیکر خود هستند. به طوری که بیشترین پروازهای جهان با هواپیماهای ایرباس A۳۲۰ انجام می‌شود. از سوی دیگر، بخش عمده پروازهای باطل شده، مربوط به مسیرهای بین‌المللی هستند. به عنوان مثال در خاورمیانه، کشوری مانند عربستان سعودی که بخش عمده پروازهایش را پروازهای داخلی تشکیل می‌دهند، وضعیت مطلوبی در صنعت هوانوردی دارد. اما کشورهایی مانند قطر و امارات متحده عربی که پروازهای بین‌المللی ستون فقرات صنعت هوایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد، صدمات زیادی را متحمل شده‌اند. بنابراین شرکت‌هایی که سهم کمتری از بازار داخلی دارند و بخش عمده ناوگان آن‌ها را هواپیماهای پهن‌پیکر تشکیل می‌دهند، بیشترین آسیب را از همه‌گیری جهانی کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن متحمل شده‌اند. آسیبی که به نظر نمی‌رسد به زودی به پایان برسد.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار خارجی
ضریب اشغال هتل‌های کردستان در نوروز کمتر از ۳۰ درصد بود

ضریب اشغال هتل‌های کردستان در نوروز کمتر از ۳۰ درصد بود

به گزارش هتل نیوز ، عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کردستان گفت : حدود 20 هزار و 500 نفر شب در نوروز امسال در واحدهای اقامتی استان کردستان پذیرش شدند. وی افزود: این تعداد مسافر از روز اول عید تا پایان روز سیزدهم در اقامتگاه‌های استان پذیرش شدند. عبدالحمید حمیدی گفت: این مسافران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اسکان داده شدند و از آنها پذیرایی به عمل آمد. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کردستان در ادامه عنوان کرد: در همین ارتباط ضریب اشغال هتل‌های استان کردستان به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید که در مقایسه با تعطیلات عید پارسال ۲۰ درصد رشد  داشتیم. او به مشکل شیوع شدید کرونا در دو شهر استان اشاره کرد و توضیح داد: در دو تا از شهرهای استان، یعنی سقز و بانه که از شهرهای بزرگ استان هم هستند، به دلیل وضعیت نارنجی هر دو شهر از ابتدای سال، هتلداران متاسفانه بسیار متضرر شدند؛ آنها هزینه‌های بسیار زیادی را جهت انجام تعمیرات و ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات و ملزومات کار هتلداری متحمل شده بودند. طبیعی هم بود. به هر حال عید در پیش بود و برای هتلداران، فصل پررونق سفر تعطیلات نوروز است. هتلداران هم می‌خواستند از این فرصت برای درآمدزایی و جبران بخشی از خسارت‌ها استفاده کنند. بنابراین مثل هر سال برای پذیرش مهمانان نوروزی در هتل‌ها آماده شدند اما متاسفانه این برنامه‌ها و تدارکات جهت آمادگی بی فایده بود و ضریب اشغال هتل‌های دو شهر سقز و بانه از ۵ درصد فراتر نرفت. حمیدی از تعامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با جامعه حرفه‌ای هتلداران این استان تقدیر کرد و گفت: تعامل میراث استان با جامعه حرفه‌ای هتلداران استان در جریان تعطیلات نوروز بسیار خوب بود. ستاد سفر اداره کل میراث خوشبختانه شبانه‌روزی دایر بود و بسیاری از مشکلات مسافران در این ستادها حل شد. ما هم اگر مشکلی داشتیم، نهایت همکاری را به عمل آوردند و از این بابت سپاسگزار هستیم.

ایجاد شده: 25/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 25/فروردین/1400     اخبار داخلی
رضایت زائران موجب ماندگاری گردشگران در قم می‌شود

رضایت زائران موجب ماندگاری گردشگران در قم می‌شود

به‌گزارش هتل نیوز ، " علیرضا ارجمندی " سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم  اظهار کرد: «اگر بخواهیم به صنعت گردشگری نگاه حرفه‌ای داشته باشیم جلب رضایت مسافران نقش بزرگی در تدوام این صنعت خواهد داشت.» او بیان کرد: «حل مشکلات انجمن حرفه‌ای مهمانپذیر استان قم در زمینه استانداردسازی واحدهای اقامتی، پرداخت یارانه تسهیلات از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم قابل طرح و پیگیری است.» او با تاکید بر لزوم پیگیری مسائل و مشکلات انجمن‌ها تصریح کرد: «تنها طرح مشکلات کافی نیست بلکه لازم است اهداف را تا حصول نتیجه پیگیری و دنبال کنیم.» همچنین در این دیدار حسین جزینی رئیس انجمن حرفه‌ای مهمانپذیران استان قم با اشاره به مشکلات پیش روی این انجمن گفت: «در مجموع در استان قم ۷۰مهمانپذیر با ۳هزار تخت وجود دارد که وضعیت ۲هزار تخت مطلوب است.» او تصریح کرد: «هم اکنون هزار تخت در مهمانپذیر‌ی‌های قم نیاز به بازسازی دارد‌، اما موانع موجود مانند عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات از جمله مشکلات محسوب می‌شود.»

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     اخبار داخلی
تمامی مجتمع های گردشگری و تفریحی استان ایلام تعطیل شدند

تمامی مجتمع های گردشگری و تفریحی استان ایلام تعطیل شدند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « بر اساس مصوبات کمیته بحران مقابله با ویروس کرونا و با اعلام وضعیت جدی در سطح استان ایلام و شهرستان های تابعه تا اطلاع ثانوی تمامی تاسیسات گردشگری ، مجتمع های گردشگری ساحلی، مجتمع آبدرمانی، مجتمع‌های تفریحی ، بازارچه های صنایع دستی ، رستوران ها ( در صورت امکان فقط به صورت بیرون بر) و ...تعطیل شدند. وی همچنین از فعالیت ۵۰ درصدی هتل های استان با نصب اپلیکیشن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت : همه صاحبان تاسیسات گردشگری ، مجتمع‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری ملزم به اجرای این مصوبه هستند و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل، با متخلفین برابر قانون برخورد و به مدت دو هفته پلمب خواهند شد. شنبه زاده از تشکیل گروه نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری ایلام خبر داد و اضافه کرد: «طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام به‌صورت ویژه انجام می‌شود و در صورت تعطیل نشدن و برگزاری مراسم عروسی ، همایش ها و هرگونه فعالیتی برخلاف هشدارهای این اداره کل، با این مراکز برخورد قانونی می‌شود.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: «مدیران ادارات شهرستان‌های تابعه نیز نسبت به کنترل و رعایت دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درزمینهٔ کرونا ویروس، در نظارت‌های عالیه مکلف هستند.

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     اخبار داخلی
تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میزان، " ولی تیموری " معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاثیر سفر‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا گفت: حوزه گردشگری هم در بدنه دولت و هم همکاران ما در بخش خصوصی انصافا بیشترین همکاری را در طول یک سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند. من به جرات می‌توانم بگویم هیچ حوزه‌ای به اندازه ما در رعایت الزامات حاکمیتی که براساس آن لازم بوده فعالیت‌ها متوقف یا تعطیل شود و ممنوعیت سفر اعمال شود از خود پایبندی نشان نداده است. وی ادامه داد: به نحوی که هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری کرونا ما همچنان ممنوعیت ورود گردشگران خارجی را داریم. درواقع بعد از گذشت یک سال به دلیل اینکه با دستور وزارت بهداشت ویزای گردشگری توسط وزارت امور خارجه صادر نمی‌شود همکاران ما در دفاتر خدمات مسافرتی هنوز نمی‌توانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه براساس برآورد کلی ما برای سال گذشته فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری حدود سی و دو هزار میلیارد تومان متحمل خسارت شدند. با همه این خسارت‌ها و بر اساس گزارش‌هایی که به دست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هم رسیده بیشترین آسیب، زیان و خسارت در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است. یعنی با اینکه ما بیشترین خسارت‌ها را داشته ایم و هنوز هم ما ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری را داریم بیشترین همکاری را هم با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: درباره سفر‌های نوروزی امسال هم باید این نکته را متذکر شوم که این سفر‌ها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیته‌های مختلف بر روی آن بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سفر‌ها انجام شد. اینکه حجم این سفر‌ها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند. ضرر و زیان کرونا برای گردشگری طبیعی است وی افزود: همین آمار را اگر بر شهر‌های هر استان هم بخواهیم تقسیم کنیم خواهیم دید که واقعا این تعداد سفر‌ها به اندازه‌ای نیست که تصور کنیم سفر‌های نوروزی زیاد بوده است. اگر آمار سفر‌های نوروزی امسال را با عدد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ که هنوز کرونا اتفاق نیفتاده بود مقایسه کنیم معلوم خواهد شد حجم سفر‌های امسال چقدر بوده است. تعداد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ بیست و دو میلیون نفر بود. حالا امسال این عدد به یک میلیون نفر رسیده است. تیموری با اشاره به روند نظارت بر مراکز گردشگری در ایام نوروز گفت: درکنار مساله تعداد ناچیز سفر‌های نوروزی علاوه بر وزارت گردشگری خود وزارت بهداشت در طول ایام نوروز به صورت روزانه در قالب تیم‌های تخصصی از مراکز گردشگری ما بازدید نظارتی داشته است. درواقع علاوه براینکه خود ما بازدید‌های تخصصی داشتیم وزارت بهداشت هم در مراکز گردشگری ما نظارت هایش را اعمال می‌کرد. پس بنابراین اگر اعلام کرده باشند در مراکز گردشگری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده رعایت نشده ما می‌پذیریم. اما واقعا موردی دیده نشده است. حتی بعضا مواردی را که خود ما مشاهده می‌کردیم اعلام می‌کردیم و تا مرحله تعلیق هم کار را پیش می‌بردیم؛ بنابراین ما آن پروتکل‌هایی که لازم بود تا سفر‌های نوروزی اتفاق بیفتد را کاملا رعایت کردیم. وی اذعان داشت: هم خود ما به عنوان ناظر در طول این ایام نظارت کردیم و هم وزارت بهداشت روزانه نظارت هایش را اعمال می‌کرد. هر دستوری هم در سطح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بلافاصله ما ابلاغ و اجرا کردیم و خودمان را برای اجرای این دستورالعمل‌ها موظف و مکلف می‌دانیم. چون ما خودمان هم جزو دستگاه‌هایی هستیم که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا محسوب می‌شود. از این بابت هر تصمیمی که در چارچوب ستاد اتخاذ بشود ما خود را موظف به انجامش می‌دانیم.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

به گزارش هتل نیوز ، " حسن حسینی " معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: «سمینار مدیکال توریسم ویژه راهنمایان گردشگری سلامت و فعالان این حوزه در اراک برگزار می‌شود.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: «این سمینار در راستای توسعه گردشگری سلامت استان و توانمندسازی راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و توسعه صنعت گردشگری سلامت برگزار می‌شود که ضمن آموزش گروه هدف، استفاده از بخش و تخت‌های IPD (واحد بیماران بین‌المللی) و توضیحات لازم دراین رشته ارائه می‌شود.» او هدف از برگزاری این سمینار را شناسایی مناطق مستعد گردشگری سلامت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت استان دانست و گفت: «این سمینار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده است که همزمان به صورت وبینار نیز برگزار می‌شود.» حسینی بیان کرد: «این سمینار با حضور برندهای گردشگری سلامت کشور، مراکز توسعه فن‌آوری‌های هوشمند گردشگری سلامت شامل کمیته  خدمات الکترونیکی گردشگری پزشکی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طبیعت درمانی و تندرستی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طب سنتی و دکتر پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ترتیب داده شده است.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: «استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، دلیجان، محلات و شازند به دلیل شرایط جغرافیایی، پوشش گیاهی، آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی قابلیت توسعه صنعت گردشگری سلامت را دارد و می‌توان با توسعه این صنعت، گردشگری سلامت استان را تقویت کرد.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...