نتایج جستجو...
راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و  رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها  و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
نگفتیم پول مسافر را برنگردانند

نگفتیم پول مسافر را برنگردانند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی چهارم اسفندماه ۹۹ در بخشنامه‌ای به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ کرد: «پیرو صحبت‌های معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با توجه به شرایط ویژه کرونا و احتمالات لغو سفر به جهت جلوگیری از هرگونه شکایت مسافران، مقتضی است در قرارداد گشت‌ها بندی مبنی بر این‌که در صورت لغو سفر به دلایل شرایط کرونا، هزینه پرداختی مسافران عودت نخواهد شد، اضافه شود.» مصطفی مرزبان در این بخشنامه متذکر شده که این موضوع فقط مخصوص شرایط ویژه کرونا است. این بخشنامه ضمیمه با بخشنامه ششم اسفندماه سال گذشتۀ معاونت گردشگری درباره «لغو سفر بدون کسر جریمه» بین دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری دست به دست شده و نگرانی‌هایی را از بابت انصراف مسافران ایجاد کرده است. به‌ویژه آن که ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز درباره سفرهای نوروزی تصمیم نگرفته و از مردم درخواست کرده فعلا بلیت رزرو نکنند. حتی حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ـ به آن بخشنامه واکنش نشان داده و ایرادهایی را به آن وارد می‌کند و درباره محتوای آن که باعث نگرانی در بین آژانس‌ها شده است، به ایسنا می‌گوید: چنین بخشنامه‌ای به نفع صنعت گردشگری نیست، ضمن این‌که مسافر را می‌ترساند و از خرید بلیت و تور و سایر خدمات گریزان و منصرف می‌کند، چون صراحتا اعلام شده اگر سفر کنسل شود هیچ پولی برگردانده نمی‌شود. از طرفی، راه را برای سودجویان باز می‌گذارد، چون این اجازه قانونی به آن‌ها داده می‌شود که پول مسافر را نگه دارند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ صدور چنین بخشنامه‌ای را تکذیب می‌کند و می‌گوید: بخشنامه‌ای از سوی معاونت گردشگری و ادارات کل استانی به دفاتر مسافرتی با این مضمون که اگر مسافری تور و یا بلیتی خریداری کرد و به دلیل شرایط حاد کرونا ممنوعیتی اعمال و سفرها لغو شد، پول مسافر عودت نشود، صادر نشده است. او این توضیح را اضافه می‌کند که تنها یکی از استان‌ها چنین بخشنامه‌ای را صادر کرده بود که فورا از سوی ما ابطال شد و چنین خبری که بخشنامه سراسری ابلاغ شده، صحت ندارد. معاون گردشگری که سال گذشته بخشنامه‌ بحث‌برانگیزی را برای لغو سفر در شرایط کرونا صادر کرده بود، با توجه به تصمیم‌های ناپایدار در ارتباط با سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ و حجم زیاد شکایت‌ها از بابت پس ندادن هزینه سفرهای لغوشده در نوروز ۹۹، به تازگی در سخنانی گفته است: «دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیاست گردشگری تا سه ماه بعد می‌توانند خدمات‌شان را تضمین کنند.» به نظر می‌رسد بخشنامه جدید بیشتر روی ضمانت‌های زمانی سفر متمرکز باشد.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
کرمان سرزمین شگفتی های پنهان

کرمان سرزمین شگفتی های پنهان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فریدون فعالی عصر امروز ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان با اشاره به اینکه با افتتاح موزه نفت سوزها شانزدهمین موزه استان کرمان شروع به کار می کند، گفت: این موزه توسط وزارت نفت و با همکاری دستگاه های مرتبط در کرمان به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه شعار میراث فرهنگی، "کرمان سرزمین شگفتی های پنهان" است، اظهار کرد: با گردش در کرمان می توان شگفتی های جدیدی را در این استان مشاهده کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان دارای 7000 اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که کویر آن تجربه جدیدی از اکوتوریسم را برای گردشگران به نمایش می گذارد. وی به راه اندازی گردشگری معدن و سرمایه گذاری در این نوع گردشگری اشاره کرد و گفت: استان کرمان دارای جاذبه های بی بدیلی است که خوشبختانه جزو دو استان پرجاذبه کشور شناخته می شود و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر گردشگری کشور ونزوئلا گردشگران خارجی به این استان وارد می شوند. فعالی به ظرفیت بالای رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمان اشاره کرد و افزود: این استان قابلیت اینکه به محور گردشگری مقاومت تبدیل شود را به سبب مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از طریق رسانه ها معرفی شود. وی تاکید کرد: باید همه ما نسبت به جایگاه گردشگری کرمان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه فرد آن مطالبه گر باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی درخواست داریم که موزه منطقه ای جیرفت را در اولویت برنامه های خود بگنجاند تا بتوانیم موزه ای از اشیا کشف شده چند هزار ساله داشته باشیم.

ایجاد شده: 13/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399     اخبار داخلی
بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا

بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا

به گزارش هتل نیوز ، " جلیل جباری" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی عصر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اتاق فکر گردشگری شهرستان بوکان اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ سال خوبی از نظر برنامه‌های توسعه گردشگری در آذربایجان‌غربی بود به طوری که میانگین اشغال هتل‌های استان به ۸۰ درصد رسید ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از ۱۰ درصد در ایام کرونا رسید. وی در خصوص توسعه گردشگری در بوکان با بیان اینکه تهیه سند جامع گردشگری بوکان یک ضرورت است، افزود: برای توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان تهیه سند جامع گردشگری یک ضرورت است که همه مسوولان باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه گردشگری بوکان نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اعم از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی است. وی اضافه کرد: علاوه بر سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان نیز توسط مسوولان برنامه‌ریزی کوتاه، بلند و درازمدت انجام گیرد. جباری با بیان اینکه در شهرستان بوکان تاکنون هیچ جشنواره ای برای معرفی پتانسیل های شهرستان برگزار نشده است، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، جشنواره‌های مختص و بومی این شهرستان تدارک دیده شده و برگزار شود که این امر می تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند. وی بر احیای کارگروه سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: توجه به مبلمان شهری و جلوه های بصری نیز یکی از اقدامات لازم برای توسعه گردشگری در این شهرستان است که از سوی دستگاه‌های مربوطه به آن توجه نشده است.

ایجاد شده: 13/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399     اخبار داخلی
سفرهای نوروزی متوقف نخواهد شد

سفرهای نوروزی متوقف نخواهد شد

به گزارش هتل نیوز ، علی‌اصغر مونسان در حاشیه سفر به کاشان پیرامون افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری گفت: در حال حاضر بالغ بر 159 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری در کشور است و خوشبختانه پروژه‌هایی که سرمایه‌گذاری در آنها توسط بخش خصوصی آغاز می‌شود، بیش از تعداد پروژه‌هائی است که به بهره‌برداری می‌رسد و این نشان از توجه سرمایه‌گذاران به بحث صنعت گردشگری در کشور دارد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات عید نوروز و شرایط محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به جلسات مکرر در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در نظر گرفتن دغدغه‌های این ستاد در مورد رعایت موارد بهداشتی و همچنین لزوم رونق صنعت گردشگری، این ستاد در نظر دارد تا سفرهای نوروزی را در سه محور شامل تورهای گردشگری مدیریت شده از مبدا تا مقصد با وسیله نقلیه عمومی و نظارت کامل، سفرهای مدیریت شده از مبدا تا مقصد با وسیله شخصی و همچنین مسافرت‌های انبوه کنترل شده برنامه‌ریزی کند، همچنین در نوروز 1400، فقط از مراکز اقامتی و هتل‌ها برای اسکان استفاده خواهد شد و دیگر موارد اسکان که در سال‌های قبل استفاده می‌شده، دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و فعالیت آنها ممنوع است. وی تاکید کرد: خوشبختانه شهرستان کاشان در زمینه صنعت گردشگری به خوبی در حال پیشرفت و فعال است و همچنان حمایت از صنعت گردشگری کاشان و استان اصفهان به‌عنوان نگین گردشگری ایران از طرف دولت و وزارتخانه ادامه خواهد داشت.

ایجاد شده: 12/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399     اخبار داخلی
افتتاح ۳ طرح گردشگری در کاشان

افتتاح ۳ طرح گردشگری در کاشان

سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل امروز در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید. به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با بهره‌برداری از ۳ طرح گردشگری در کاشان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت. هتل وندای کی آشیان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است. این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایش‌های آن نیز یک‌هزار و ۷۲۰ نفر است. اقامتگاه سنتی سرای گیواک نیز با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد. همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.

ایجاد شده: 12/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
حرکت هوشمندانه دولت در توسعه هتل کاروانسراها

حرکت هوشمندانه دولت در توسعه هتل کاروانسراها

به گزارش هتل نیوز ، علی اصغر مونسان شامگاه ۱۱ اسفندماه در آیین افتتاح هتل کاروانسرای دودهک دلیجان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به مرمت کاروانسراها اهتمام ویژه ورزید و هتل کاروانسراها به مجموعه گردشگری کشور افزوده شدند، افزود: استفاده از اقتصاد مردمی برای مرمت یک بنای تاریخی و قرار گرفتن این بنا در اختیار حوزه گردشگری کشور، در واقع یک حرکت هوشمندانه از سوی دولت بود که به انجام رسید. وی با بیان اینکه مسلما با بودجه دولت و وزارتخانه امکان رقم زدن این حرکت وجود نداشت، گفت: خوشحالیم که با مشارکت مردم و حمایت دولتی شاهد افزایش هتل کاروانسراها در کشور هستیم. مونسان تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت های بسیاری دارد، در کنار ظرفیت های صنعتی، بخش گردشگری می تواند در اقتصاد این استان نقش آفرین باشد. حدود ۲۵ میلیون نفر پیرامون این استان زندگی می کنند، به استان های پرجمعیت مانند تهران و اصفهان نزدیک است و می توان از حوزه ظرفیت های گردشگری این استان در توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال استفاده حداکثری کرد. خوشبختانه این روند آغاز شده است هرچند که با توجه به ظرفیت ها باید در حوزه گردشگری تلاش بیشتری صورت گیرد و استان مرکزی به مقصد مهم گردشگری کشور تبدیل و پروژه های جاذب گردشگر به استان افزوده شود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر توسعه و هدفگذاری پروژه های تفریحی در این استان، افزود: مسلما برای تحقق این اهداف باید تبلیغات مناسبی صورت گیرد. در پایتخت، استان مرکزی به عنوان استان صنعتی شناخته می شود در حالی که در کنار ظرفیت تاریخی بی نظیر، پتانسیل طبیعت گردی فوق العاده ای دارد و باید در این راستا تلاش ویژه ای انجام گیرد.

ایجاد شده: 12/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399     اخبار داخلی
آمادگی واحدهای اقامتی زنجان جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی

آمادگی واحدهای اقامتی زنجان جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی

به گزارش هتل نیوز ، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تمامی هتل­‌ها و مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل­های بهداشتی مهیای پذیرای از گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ می شوند. امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی بر اساس مجوزهای دریافت‌ شده از ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری، جمع‌آوری و آنالیز آمار گردشگران ورودی به استان جهت برنامه‌ریزی در خصوص رسیدن به اهداف برنامه‌ها، افزایش میزان رضایت‌مندی مسافران و رفع مایحتاج موردنیاز با تشکیل ستاد نظارت نهادهای مرتبط از جمله اهدافی است که برای ستاد سفرهای نوروزی در نظر گرفته‌شده است. مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری، ساک دستی، سی‌ دی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بروشور معرفی و نقشه راهنمای گردشگری استان در میان مسافران توزیع خواهد شد است.

ایجاد شده: 9/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399     اخبار داخلی
نمایشگاه بسیار خوبی در شرایط کرونا برگزار شد

نمایشگاه بسیار خوبی در شرایط کرونا برگزار شد

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، دکتر علی‌ اصغر مونسان روز جمعه ۸ اسفند ۹۹ در حاشیه بازدید از نمایشگاه، گفت: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیئت ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. دیدارها و صحبت‌هایی که با غرفه‌دارها داشتیم نشان از موفقیت نمایشگاه داشت.» او افزود: «یکی از مهم‌ترین اهداف امسال ما این بود تا نشان دهیم بخش گردشگری کشور هنوز زنده و پویا است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: «ارتباط بسیار خوبی بین استان‌های مختلف، آژانس‌ها و مجموعه‌های گردشگری ایجاد شده که امیدوارم با رعایت مردم بتوانیم ایام نوروز خوبی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.» او اضافه کرد: «تقاضای ما این است تا زمان موعد، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به امید خدا بتوانیم نوروز خوبی داشته باشیم.» دکتر مونسان عنوان کرد: «در این نمایشگاه غرفه‌های صنایع‌دستی نیز بسیار پویا بودند و امید دارم که آن‌ها هم توانسته باشند بعد از مدت‌ها فروش خوبی داشته باشند. ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است.» او در خصوص شرایط سفرهای نوروزی، اعلام کرد: «با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته امنیتی‌اجتماعی وزارت کشور با حضور دستگاه‌های مختلف، توافقاتی کردیم، در ستاد با حضور رئیس‌جمهوری توضیحات ارائه شده تصویب شد. بنابراین امیدوارم در همان چارچوبی که توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم، شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  باشیم و بتوانیم سفر هوشمندانه و سالم را تحقق ببخشیم.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران، اظهار کرد: «پیرو صحبت‌هایی که با وزیر گردشگری ونزوئلا داشتم، احساس کردم که می‌شود روابط گردشگری بین دو کشور را ارتقا داد، اگر بتوانیم بخش گردشگری را رونق بدهیم عواقب و عواید آن بخش‌های دیگر را هم شامل می‌شود.» او گفت: «آن‌ها ظرفیت‌های خوبی در بخش طبیعت‌گردی دارند،تورهای لوکس ما که به سمت آفریقا می‌روند، از این پس می‌توانند ونزوئلا را نیز انتخاب کنند. جنگل‌های آمازون و حیات‌وحشی که آن‌ها دارند بسیار جذاب است، ضمن این‌که هزینه‌های سفر به ونزوئلا از آفریقا کمتر است.» دکتر مونسان افزود: «در مقابل، ما هم دارای جاذبه‌های بسیاری هستیم. چهارفصل بودن ما یک مزیت بزرگ است. قرار شد ما یک تور آشناسازی برای بخش دولتی و غیردولتی داشته باشیم، خوشبختانه این تور با حضور هیئت ونزوئلایی در ایران شروع شد.» او ادامه داد: «برای این‌که کویر را نشان آن‌ها بدهیم و امکاناتی که در آنجا داریم در این تور کرمان را انتخاب کردیم که هیئت ونزوئلایی از آن رضایت زیادی داشتند. در کرمان اقامت در کویر و تور ستاره‌شناسی داشتیم که بسیار خوب بود. اصفهان را هم به‌عنوان سمبل گردشگری تاریخی و فرهنگی انتخاب کردیم.» | خبرگزاری میراث آریا

ایجاد شده: 9/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...