نتایج جستجو...
همه چیز درباره پوشت - (دستمال جیب کت)

همه چیز درباره پوشت - (دستمال جیب کت)

پوشیدن کت باعث جذاب شدن استایل آقایان می‌شود اما استفاده از اکسسوری‌های مردانه مناسب، می‌تواند این استایل را چشمگیر و متمایز کند.  پوشت یا همان دستمال جیب کت، یکی از همان اکسسوری‌های مردانه زیبا و مناسب است. با قرار دادن پوشت در جیب خود به دیگران نشان می‌دهید که در زمینه استایل فردی جسور و با اعتماد به نفس بوده و به ظاهر خود اهمیت می دهید.  روش‌های مختلفی برای تا زدن پوشت وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند ظاهر و شخصیت شما را به نحوی متمایز به نمایش بگذارد.  تاریخچه پوشت پوشت، یک اکسسوری زیبای مردانه است که محبوبیت آن در دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.  تاریخچه پوشت را می‌توان در هزاران سال پیش جستجو کرد. زمانی که از آن به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می‌شد.  در مصر باستان، کارگران یک پارچه دستمال مانند را همیشه همراه خود داشتند. از این پارچه برای تمیز کردن و خشک کردن صورت وبدن در طول روز استفاده می‌شد.  با گذشت زمان، این دستمال یک برادر مشابه اما با کاربرد متفاوت به نام پوشت پیدا کرد.  پوشت را معمولا با کت و شلوار یا کت تک استفاده می‌کنند.  بر خلاف دستمال‌های پارچه‌ای معمول که در جیب داخل کت نگهداری شده و عمدتا برای پاکیزگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پوشت در جیب روی سینه کت قرار گرفته و تنها جنبه زیبایی دارد.

ایجاد شده: 2/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 8/بهمن/1398     آداب معاشرت
دستورالعمل کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ابلاغ و تشکل حرفه‌ای آن نیز شکل گرفته است

دستورالعمل کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، ابلاغ و تشکل حرفه‌ای آن نیز شکل گرفته است

به گزارش هتل‌نیوز ، ششمین همایش دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری شب گذشته ( 27 دی‌ماه ) با حضور معاون گردشگری کشور در هتل اسپیناس پالاس تهران، برگزار شد. معاون گردشگری کشور ضمن تقاضا از فعالان این حوزه، اصحاب رسانه و مردم برای عدم بازنشر اخبار منفی از ایران در فضای مجازی در خصوص تاثیر واقع اخیر در صنعت گردشگری، اظهار داشت: نگران وضع موجود نیستیم زیرا برنامه ریکاوری گردشگری در حال اجراست. "ولی تیموری" اظهار داشت: اخبار بد هیچ وقت فعالان گردشگری را مایوس نمی‎کند و برای اینکه ایران مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی شود، همواره تلاش می‌کنیم. وقایع و اتفاقات تلخ در کشورهای دیگر هم رخ داده ولی مهم این است که برنامه داشته باشیم. "تیموری" با اشاره به اینکه برای خروج از این وضعیت ناخواسته، برنامه‌ریزی شده است، گفت: فعالیت‌های روتین گردشگری همچون شرکت در نمایشگاه‌ها را ادامه می‌دهیم. هم‌اکنون در نمایشگاه اشتوتگارت آلمان حضور داریم و به زودی نیز به نمایشگاه فیتور در اسپانیا می‌رویم. بعد از آن نیز نمایشگاه‌های تهران و آلمان را در پیش داریم. معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: به محض اینکه آرامش در کشور برقرار شود، گردشگری بار دیگر به روزهای اوج خود باز می‌گردد. البته این روزها باید حواسمان بیشتر باشد که نتیجه تلاش‌های چندساله با تولید محتوای منفی و انتشار آن در فضای مجازی از بین نرود. وی در ادامه با اشاره به تاثیرات فناوری دیجیتال در حیات گردشگری، گفت: همچنان که با همه سختی‌ها و استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی، تلاش می‌کنیم تا ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به دنیا معرفی کنیم، باید بدانیم این زحمات وقتی به نتیجه می‌رسد که مستمر باشد. "ولی تیموری" تصریح کرد: تکنولوژی به همان اندازه که به معرفی داشته‌های ایران به عنوان مقصد گردشگری کمک می‌کند به همان اندازه می‌تواند با انتشار محتوا و اخبار منفی، یک کشور را به عنوان مقصد بد مطرح کند. معاون گردشگری کشور در پایان، فضای کسب و کار گردشگری در کشور را آماده دانست و اظهار داشت: دستورالعمل کسب و کار فضای مجازی هفته گذشته و پس از مشورت با فعالان گردشگری، ابالاغ شده است. از سوی دیگر تشکل حرفه‌ای آن در بخش خصوصی نیز شکل گرفته و منع قانونی آن برطرف شده است.

ایجاد شده: 28/دی/1398       آخرین ویرایش: 28/دی/1398     اخبار داخلی
برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند

برخی افراد و رسانه‌ها با انتشار تصاویر منفی تمامی زحمات فعالان گردشگری را هدر می‌دهند

معاون گردشگری کشور در چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر که روز دوشنبه 23 دی‌ماه به میزبانی سازمان صدا و سیما، برگزار شد ضمن اشاره به اینکه این ستاد از 22 دستگاه تشکیل شده و بر اساس مصوبه دولت، جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: علاوه بر دستگاه‌های عضو، بخش خصوصی نیز عضو این ستاد است. کمیته‌های تخصصی در دل این ستاد تشکیل شده که با مسئولیت هر یک از اعضا در این کمیته‌ها، موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد. "ولی تیموری" در ابتدای این جلسه، ابراز داشت: فصل پررونق گردشگری کشور در نوروز 99 را پیش رو داریم و معمولا از اوایل اسفندماه نیز وارد فصل پررونق گردشگری بین‌المللی می‌شویم. در حقیقت ایام نوروز علاوه بر رونق گردشگری داخلی منجر به رونق گردشگری خارجی نیز می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در ادامه و در رابطه با اتفاقات روزهای اخیر در کشور مانند شهادت سپهبد سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، گفت: این اتفاقات قطعا تاثیراتی بر صنعت گردشگری گذاشته اما این قول را می‌دهم که صنعت گردشگری به حدی توان و ظرفیت دارد که به زودی خود را باز می‌یابد و دوباره رونق می‌گیرد. ولی تیموری در ادامه، گردشگری را نیاز مردم دانست و بیان داشت: نگاه ما به گردشگری، فرهنگی است و چه بسا همین ظرفیت و جایگاه فرهنگی گردشگری است که رئیس جمهور آمریکا در کنار تمامی تهدیدهای نظامی، هدف قرار دادن 52 نقطه فرهنگی ایران را نیز در فهرست تهدیدهای خود قرار می‌دهد. وی ادامه داد: گردشگران خارجی بسیاری از جمله گردشگران اروپایی و آمریکایی در هنگام سفر به ایران، کلیپ‌هایی از جاذبه‌های گردشگری، میهمان‌نوازی و سنت‌های دوست‌داشتنی ایران و ایرانیان را منتشر می‌کنند و دروغ‌های رسانه‌ای و تصویرسازی نادرست آمریکا و سایر دشمنان از جامعه ما را یادآور می‌شوند. "ولی تیموری" تصریح کرد: گردشگری می‌تواند به تقویت روحیه نشاط اجتماعی مردم کمک کند. گردشگری ما می‌تواند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار سایر ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و در خدمت مردم باشد. رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در رابطه با نقش و تاثیر سازمان صدا و سیما در حوزه گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت ملی است و نیازمند همکاری تمام رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هستیم تا تصویر مناسبی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران به نمایش گذاشته شود. معاون گردشگری کشور در ادامه با انتقاد از برخی افراد و رسانه‌ها در انتشار و انعکاس اخبار منفی از ایران، گفت: در صنعت گردشگری، تصویرسازی اهمیت زیادی دارد یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد کنیم و مدیریت این تصاویر نیز مهم است. وی تصریح کرد: زحمت‌های فراوانی برای این تصویرها کشیده شده ولی با برخی از اخبار منفی تمام این زحمات به هدر می‌رود. هیچ جا مانند کشور ایران خبرهای منفی را پررنگ نمی‌کنند. گویا اخبار منفی بیشتر گرفته می‌شود. وی افزود: با بازگو کردن اخبار منفی، دامنه خسارت‌ها را بیشتر می‌کنیم اما با بزرگنمایی اخبار مثبت، می‌توان تاثیر اخبار بد را به حداقل رساند. در واقع باید بتوانیم از جاذبه‌ شهرهای مدرن کشور در تصاویرمان استفاده کنیم تا گردشگر با چراغ خاموش وارد ایران نشود. معاون گردشگری در پایان گفت: سیاست اصلی ما در حوزه گردشگری داخلی، توزیع سفر است که شامل فاکتورهای زمانی و جغرافیایی ( مکانی ) می‌شود. در این خصوص نیز نیازمند همکاری بیشتر صدا و سیما از جمله معاونت استان‌های این سازمان هستیم زیرا هر یک از استان‌ها این ظرفیت را دارند تا به جذب گردشگر کمک کنند.

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     اخبار داخلی
تهیه و اجرای برنامه ضربتی بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران با هدف اعتمادسازی

تهیه و اجرای برنامه ضربتی بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران با هدف اعتمادسازی

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری کشور، تهیه و اجرای طرح ضربتی با هدف اعتمادسازی، حفظ اشتغال و معیشت صدها هزار نیروی کار در معرض بیکاری در شرایط موجود کشور با توجه به تحولات اخیر را ضروری دانست و اظهار داشت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در حال تهیه است. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری، ابراز داشت: با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر نظیر ناآرامی‌های آبان‌ماه، تحولات عراق، اقدام تروریستی در فرودگاه بغداد، سقوط هواپیمای اوکراینی و لغو بسیاری از پروازهای بین‌المللی، برنامه‌ریزی گسترده برای اعتمادسازی در ماه‌های پایانی سال و پیش از شروع فصل پیک سفر گردشگران خارجی به شدت احساس می‌شود. "محمدابراهیم لاریجانی" ضمن بیان مطالب فوق، عنوان کرد: وزارت گردشگری به صورت ماهانه، فصلی و سالانه برنامه‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات را در دستور کار قرار داده که در شرایط عادی، متناسب با منابع، بودجه و امکانات به کار گرفته می‌شود اما با توجه به تغییر و تحولات و اتفاقاتی که به آن اشاره شد و تاثیر منفی آن روی اذهان و افکار عمومی مردم کشورهای بازار هدف، احساس و پیش‌بینی می‌کنیم که در فصل پیش روی گردشگری ورودی که از بهار سال آینده آغاز می‌شود با کاهش سفر به ایران مواجه شویم. "لاریجانی" ادامه داد: در حال حاضر در ایام پیک سفر نیستیم و حجم تورهای کنسل شده به لحاظ کمی و عددی رقم زیادی نیست ولیکن از هم‌اکنون باید برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم تا ضرر کمتری را شاهد باشیم. وی با اشاره به موضوع مدیریت بحران در گردشگری، یادآور شد: موضوعانی نظیر سیل، زلزله، کودتا، انقلاب، مسائل سیاسی، بیماری‌های فراگیر و بسیاری دیگر از این مسائل در کشورهای مختلف دنیا رخ می‌دهد و بر گردشگران ورودی، تاثیر می‌گذارد که با مجموعه‌ای از اقدامات ضربتی این شرایط به وجود آمده را مدیریت می‌کنند. مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری با تاکید بر اینکه تمامی ذی‌نفعان صنعت گردشگری در کشور اعم از بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی باید در برنامه اعتمادسازی تبلیغات گردشگری ایران نقش موثر ایفا کنند، گفت: اقدامات بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری که برای شرایط عادی پیش‌بینی و طراحی شده، جوابگوی تبلیغات منفی و رفع تشویق اذهان و تنویر افکار عمومی اتباع کشورهای بازار هدف نیست. وی افزود: از سوی دیگر وزارت گردشگری نیز به تنهایی نمی‌تواند برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در بیش از 30 کشور بازار هدف گردشگری به لحاظ مالی، انسانی و عملیاتی بکار گیرد لذا نیازمند همکاری تمامی ذی‌نفعان و فعالان حوزه گردشگری هستیم. وی در ادامه گفت: آثار و منافع اقتصادی گردشگری متعلق به گروه خاصی نیست و آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد. در نتیجه مشارکت موثر تمامی فعالان گردشگری اعم از کسب و کارها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و حاکمیتی، شهرداری، اتاق بازرگانی، هنرمندان و ورزشکاران در این برنامه ضروری است. "محمد ابراهیم لاریجانی" در ادامه به تشریح برخی اقدامات در جریان این برنامه اعتمادسازی، پرداخت و گفت: اعلام شرایط واقعی کشور از سوی سفارتخانه‌ها، رایزنان فرهنگی و نمایندگان کشور در سایر کشورها، حضور در فضای مجازی علی‌الخصوص پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب در کشورهای بازار هدف، حضور در نشریات و رسانه‌های سراسری و تخصصی حوزه گردشگری، حضور پررنگ در نمایشگاه‌های گردشگری، اجرای برنامه‌هایی مانند هفته‌های فرهنگی، بازارچه‌های صنایع دستی، جشنواره‌های غذای سنتی و موسیقی ایرانی، برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران، تور اپراتورها، بلاگرها و افراد تاثیرگذار در کشورهای بازار هدف، دعوت از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌هایی که می‌توانند مردم و گردشگران کشورهای بازار هدف را تحت تاثیر قرار دهند، تنها بخشی از اقدامات تدارک دیده شده در این طرح است. مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در ادامه گفت: پس از برنامه‌ریزی و تعیین شرح اقدامات باید تامین منابع و تقسیم کار میان ذی‌نفعان بخش‌های مختلف گردشگری صورت گیرد و هر کدام بخشی از این برنامه‌ها را به لحاظ مادی، معنوی، فنی و مشاوره‌ای، پشتیبانی کنند تا اجرا شود. وی در پایان گفت: اگر اکنون از تهیه برنامه ضربتی بازاریابی و تبلیغات گردشگری سخن می‌گوئیم در واقع از حفظ اشتغال و معیشت مستقیم و غیرمستقیم ده‌ها و صدها هزار جوان و هم‌وطن در اقصی نقاط کشور حرف می‌زنیم  که در این صنعت مشغول بکارند. 

ایجاد شده: 23/دی/1398       آخرین ویرایش: 23/دی/1398     اخبار داخلی
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز در مراسمی با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور و "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و پژوهش در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید. "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این مراسم با  اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: با وجود چالش‌ها و اتفاقات اخیر، صنعت گردشگری قابل ترمیم است و دوباره روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. با برنامه‌ریزی جدید، وضعیت گردشگری کشور به سرعت عادی خواهد شد. وزیر گردشگری کشور در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارتخانه و جهاد دانشگاهی، ابراز داشت: برای پیشبرد برنامه‌های وزارت گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی هستیم. وی افزود: برای تضمین آینده گردشگری از علم و دانش روز استفاده می‌کنیم. آموزش و تربیت کارشناسان گردشگری در این مسیر حائز اهمیت است. "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم، گفت: گردشگری به لحاظ ارتقای روحی و روانی نیاز مردم است و بایستی آن را توسعه داد. از سوی دیگر گردشگری به لحاظ اقتصادی خیلی سریع می‌تواند به توسعه کشور کمک کند. رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افتتاح نخستین پژوهشکده گردشگری کشور در جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: مجموع توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد. در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه صنعت گردشگری پرداخت و گفت: این دانشگاه در مجموع ۸۵۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آنها در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند. همچنین تنها دانشکده گردشگری کشور نیز در دانشگاه علم و فرهنگ احداث شده است. "سید سعید هاشمی" در ادامه بیان داشت: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، مشارکت‌هایی با اتریش، مالزی و ترکیه آغاز شده که در این میان اتریش حمایت‌های خوبی داشته است و پارتنر علمی خوبی به حساب می‌آید. "محمدحسین ایمانی خوشخو" رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز عنوان کرد: به دلیل اعتقاد حاکم، تاکنون فرهنگ به عنوان بخش مولد در اقتصاد کشور جایگاهی نداشته است. ما در پی این هستیم تا این باور که حوزه فرهنگ درآمدزا نیست را از کشور دور کنیم. مهمترین موضوعات و محورهای همکاری مطرح شده در تفاهم‌نامه وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور به شرح زیر است. استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف، رسالت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای وزارتخانه همکاری در ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارت‌های کارکنان و ذی‌نفعان وزارتخانه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی کارکنان، طراحی و اجرای آموزش های مورد نیاز مشارکت در برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و کاربردی و تورهای تخصصی با رویکرد علمی، آموزشی و ترویجی همکاری در تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای در راستای توسعه بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعم از تالیف و چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و تخصصی، محصولات چندرسانه‌ای و دیجیتال، تولیدات خبری، محتوای آموزش الکترونیکی حمایت مشترک از برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط حمایت از تاسیس کسب و کارهای فناورانه در ‌حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی همکاری در ارتقای هویت ایرانی و اسلامی جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی برای ‌آشناکردن هرچه بیشتر نسل جوان ایران و کشورهای اسلامی و فارسی زبان با مواریث تاریخی و تمدنی مشترک در قالب همایش بین المللی خلیج فارس، اردوهای ایران مرز پرگهر و ...  همکاری مشترک در زمینه تهیه حساب اقماری گردشگری  همکاری مشترک در زمینه طراحی، تدوین و تهیه برنامه اقدام ملی، نظام جامع آموزشی و برند گردشگری 

ایجاد شده: 23/دی/1398       آخرین ویرایش: 23/دی/1398     اخبار داخلی
اسکراب با پودر قهوه

اسکراب با پودر قهوه

قهوه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی منحصر به فرد و بی نظیر در تمام دنیا محسوب میشود، پودر آن نیز یک ماده بسیار قوی در جوان سازی پوست به حساب می آید. از پودر قهوه برای حذف سلولهای مرده پوست استفاده میشود. دلیل این امر تحریک جریان خون در هنگام ماساژ پوست با پودر قهوه است که به بازسازی مجدد پوست کمک میکند.  کافئین موجود در قهوه خاصیت سفت کننده دارد. مزایای استفاده از پودر قهوه در اسکراب بدن: با لکه برداری آرام، آکنه و شکستگی پوست را از بین میبرد. گردش خون در سلول را افزایش می دهد. دگردش خون زیر پوست را افزایش می دهد. التهاب را کاهش می دهد. به کاهش رگهای عنکبوتی و واریس در زیر پوست کمک می کند. حالت پوست را یکنواخت و آن را روشن و نرم می کند. خشکی پوست را تسکین می دهد. تنها کافی است که بدن خود را با آب شسته و پودر قهوه را روی آن بمالید و به صورت دایره ای شکل پوست خود را ماساژ دهید. پس از سه تا پنج دقیقه،خود را با آب بشویید.

ایجاد شده: 9/دی/1398       آخرین ویرایش: 9/دی/1398     کافی شاپ
گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

بنده و جنابعالی كه در این صنعت فعالیت می‌نمائیم كم‌ كم باورمان می‌شود كه قرار نیست بخت صنعت گردشگری ما باز شود و فعالین این بخش روی خوشی به خود ببینند. امید بود تا بعد از به بن‌ بست رسیدن صادرات نفت كشور و تغییر جایگاه حوزه گردشگری در دولت و شكل‌گیری وزارتخانه جدید، عنایت ویژه‌ای به صنعت پیشران گردشگری برای تولید اشتغال و درآمد مناسب و پایدار شده و با تعدیل تراز منفی خروج از كشور، زمینه توسعه گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود. دیر زمانی از افزایش بیش از سه برابرى نرخ ارز در بازار داخلى نمى‌گذرد كه به یكباره شوک جدیدی بر اعتماد و اعتبار اقتصادی و معیشتی مردم در نیمه شب آخرین جمعه آبان‌ماه فرود آمد و صبحگاهان تلخی را برای مردم بی‌خبر از همه جا به ارمغان آورد. با افزایش چند برابری نرخ ارز در سال گذشته و كاهش ارزش پول ملى، صرف نظر از مزایا و مضرات سفرهاى شهروندان ایرانى براى سیاحت و گذران اوقات فراغت در خارج از مرزهاى سیاسى، این امید ایجاد شد كه شهروندان عزیز با توجه به كاهش قدرت خرید خانوار از این به بعد سفرهای داخلی را بر سفرهای خارجی ترجیح داده و راهی ایرانگردی و ایرانشناسی شوند تا این اتفاق میمون در كشور شكل گیرد. البته ایرانیان از گذشته فرهنگ سفر خاص خود را دارند و اغلب ترجیح می‌دهند به جای مسافرت با تورهای مسافرتى و با خودروهاى جمعى گازوئیل‌سوز، با وسیله نقلیه شخصی خود سفر كنند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. هم‌اكنون تعداد قابل توجهى از سرمایه‌گذاران این بخش به امید توسعه گردشگرى داخلى اقدام به سرمایه‌گذارى در این فعالیت نموده و با أخذ تسهیلات از بانك‌ها، براى خود بدهى و دیون قابل توجهى ایجاد كرده‌اند. اگر این شرایط بدون در نظرگیری ملاحظات این قشر از سرمایه‌گذاران و كارآفرینان ادامه یابد، قطعا اثرات جبران‌ناپذیرى را بر صنعت گردشگرى داخلى و به دنبال آن به خطر انداختن جریان ورود گردشگران خارجى به همراه دارد. توجه بفرمائید به عنوان نمونه تاكنون تعداد قابل توجهى از شهروندان تهرانى براى گذران تعطیلات آخر هفته خود و یا سپرى كردن بخشی از اوقات فراغت خود و خانواده در خانه دوم و یا خانه پدرى به استان‌هاى مركزى و یا نوار ساحلى دریاى خزر با وسیله شخصى خود سفر مى‌كردند كه نقش بسیار زیادى در رونق اقتصاد جامعه میزبان و توسعه این مراكز خدماتى از جمله هتل‌ها، مراكز خدمات رفاهى بین راهى، فروشندگان صنایع دستى و محصولات محلی بومى داشتند. حال با افزایش چند برابرى هزینه‌هاى سفر بایستی بررسی شود كه چه اتفاق ناگوارى براى این قشر از هموطنان ما خواهد افتاد كه جاى بسى تامل دارد!؟ روشن است كه مراكز خدمات اقامتی و پذیرایی گردشگری كشور برای تهیه و تامین مایحتاج روزانه و هفتگی مسافران و میهمانان خود از جمله مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات و اقلام بهداشتی و نظافتی و ... از كامیون‌های گازوئیل‌سوز استفاده نمی‌كنند بلكه از خودرو شخصی و وانت‌بارها بهره می‌برند كه از هیچگونه سهمیه‌ای برخوردار نبوده و مجبورند افزایش چند برابری هزینه‌ها را متوجه میهمان نموده و در نهایت با نارضایتی و عدم استقبال گردشگران مواجه شوند. قطعا همه می‌دانیم دولت با عائله هشتاد و چند میلیونی و درآمد نفتی تقریبا معادل صفر، دوره بسیار سختی را در بخش منابع و مصارف سپری می‌كند و اداره كشور با تحریم‌های همه‌جانبه و این همه یارانه پیدا و پنهان، كار دشوار و بزرگی است. و نیک می‌دانیم كه هیچ ایرانى وطن‌پرستى راضى به مفت‌فروشى و ارزان‌فروشى بنزین و سایر مشتقات آن به بهاى نابود كردن ذخایر و ثروت بین نسلى و همچنین تخریب و آلودگى محیط زیست خود نیست. اما عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر متوسط به پائین جامعه و عدم بها دادن به خواست و نیازهاى آنان با این تصمیم غیرمتعارف و وارد نمودن شوک معاش به زندگى آنان، عواقب غیرقابل پیش‌بینى شده‌اى را متصور است. آیا دولت براستی توانایی مقابله و مهار تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را كه متوجه دستگاه‌های زیرمجموعه خود می‌شود را دارد؟ دولت امروز ما گرچه خود بزرگترین تولیدكننده خدمات در كشور است ولی خود نیز بزرگترین مصرف‌كننده خدمات و محصولاتی است كه بایستی از بازار داخلی با نرخ بنزین سه هزارتومانی تهیه كند. جای شبهه است كه از طریق افزایش بهای بنزین دولت بتواند دردی از دردهای كهنه و پنهان خود را دوا كند. این نگرانی وجود دارد كه تمام درآمد ناشی از این صرفه‌جویی، صرف افزایش هزینه‌های جاری دستگاه‌های عریض و طویل دولتی شود. گران شدن سفر داخلی و روى آوردن مجدد مردم به سفرهاى خارجى با توجه به تثبیت نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تورگردانان داخلی و افزایش چند برابری نرخ تمام شده متصدیان تولید برنامه سفر در ایران در مقابل بازار رقابتی كشورهای همسایه، حكایت دیگری است كه در سطح كلان ملی، ورود گردشگران خارجی به كشور را با اما و اگرهای بسیاری مواجه می‌كند. شاید دولت با گران كردن تدریجی قیمت بنزین، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و الكتریكی با برخورداری از معافیت سود بازرگانی و عوارض گمركی، تعطیل كردن خطوط تولید به اصطلاح خودروهای ملی، كاهش بار ترافیكی شهرهای بزرگ با اصلاح ساختاری و زیربنایی مسیرهای تردد شهری و بین شهری و صرفه جویی از مابه‌التفاوت كاهش مصرف روزانه بنزین و صادرات آن خیلی بهتر می‌توانست این بحران خودساخته را مدیریت كند...؟؟ دکتر علی رحیم‌پور - كارشناس گردشگرى

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     مقالات و یادداشت ها
سخنی بی‌پرده با رئیس‌جمهور!!!

سخنی بی‌پرده با رئیس‌جمهور!!!

جناب آقای دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور عزیز و محترم. شاید می‌بایست خیلی زودتر از این‌ها این مکتوب را خدمتتان می‌فرستادم امّا چون اصولاً انسان صبوری هستم، مدتی طول کشید و از این باب پوزش می‌خواهم امّا در این برهه، فرصت را بسیار مغتم دانسته و با خلوص نیت و بدون هیچ حب و بغضی از شما طلب عفو می‌کنم و باید من را که یک فعال کوچک اقتصادی در حوزه بزرگ صنعت گردشگری کشور هستم را مورد بخشش قرار دهید. اگر خاطر مبارک باشد، حدود شش سال قبل که آن سفرهای پُر ماجرای شما بر پایه و اساس دولت تدبیر و امید آغاز می‌شد، من و بسیاری از یاران و فعالان این صنعت مهم با جان و دل، تمامی نقش و نگار زیبایی که از تدبیر و کوشش دولتمردان خود و امید برای پیشرفت صنعت گردشگری را ترسیم کردی، پذیرفتیم و گام به گام به توصیه‌ها و رهنمودهایت عمل کردیم و حال در این زمان به یک حقیقت رسیدیم که متاسفانه بسیاری از ما دیگر نمی‌توانیم به آن امیدی که خواستار آن بودی و از آن می‌گفتی و می‌گفتیم، پایبند باشیم. ما را رفیق نیمه‌راه قلمداد نکن امّا بر ما ببخش عدم پایبندی به آن قول و قراری که گذاشتیم! البته می‌دانیم و یقین داریم که شما و هیات دولت همراه به تدبیر خود ادامه داده و این راه پر فراز و نشیب را ادامه خواهید داد امّا بپذیر که امیدواری قدرتمندی که داشتیم را به سهولت از ما گرفتی! آن زمان که گفتیم و حتی فریاد برآوردیم هتلداری را به سخره گرفته‌اند و هر خانه و کاشانه‌ای را به مکانی جهت اقامت تبدیل کرده و با مجوز و بدون مجوز به کسب و کار اقامت و پذیرایی وارد شده‌اند در جواب اعلام شد که زیرساخت نداریم و مردم حق انتخاب دارند! در همین سخنرانی‌های آخر خود در شهر یزد با یک هیجان وصف‌ناپذیری از رونق صنعت گردشگری سخن به میان آوردید امّا در مقابل چنان با نکته‌سنجی و اشارات ظریف و در عمل با بازی با ارقام و اعداد به کمبود بودجه وعدم صادرات نفت و نداشتن منابع مالی و الزام به جبران آن از طریق درآمد ملت و مالیات اشاره فرموده‌اید که قانون‌گذاران عزیز و مجلسیان محترم در اولین اقدام خود، پیش‌نویس خط خوردن معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری را تهیه و متعاقب آن تصویب معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌ها را متوقف و با ارسال آن به کمیسیون اقتصادی، این مصوبه مهم را در هاله‌ای از ابهام قرار دادند. سوختیم و ساختیم و هنوز نفس تازه نکرده بودیم که به ناگاه بنزین را گران کردید. هرچند نرخ و قیمت بنزین در یک اقتصاد سالم می‌بایست افزایش پیدا کند امّا آیا می‌دانید برای گردشگری داخلی این کار یک فاجعه است؟! آیا برای جبران آن اندیشه و راهکاری تنظیم کرده بودید؟! می‌دانیم و آگاه هستیم که اگر هنوز از هدفمند کردن یارانه‌ها برای صنعت گردشگری کشور سهم‌خواهی کنیم، راه به جایی نخواهیم برد و خوش‌خیالی است!! اگر از تسهیلات بانکی کم‌بهره و حتی بلاعوض فقط برای بقا بگوئیم به یقین آن را طنز تلقی کرده و پاسخی دندان‌شکن گرفته که از شما واجب‌تر نیز هست!! آقای رئیس‌جمهور اگر شما به همین اندک گردشگر خارجی و درآمد ارزی حاصل از آن و چند صباحی با دیدن جنب و جوش در گردشگری داخلی، راضی شده و هنوز با چیدمان جدول و نمودارهای متنوع از افق بیست ساله و امید به آینده دور خبر می‌دهید، بدانید و آگاه باشید که بسیاری از ما به همین فردای خود نیز امیدی نداریم! نمی‌دانیم از برقراری مجدد اینترنت در کل کشور خشنود باشیم و یا از قطع چند روزه آن تاسف بخوریم امّا به هر صورت به گردشگری ضربه‌ای وارد کرد و جبران آن مدت‌ها طول خواهد کشید. جناب آقای دکتر روحانی، بدان و آگاه باش که از مدیر و کارکنان عزیز آن مهمانپذیر بی‌ستاره تا آن هتل پر ستاره و کل خانواده بزرگ گردشگری کشور به نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان پایبند هستند و اگر این‌گونه نبود یقین بدان تاکنون همانند فرار مغزها با فرار سرمایه‌های آنها نیز روبه‌رو می‌شدید! در این روزها و در این سال‌های پایان دوره دولت خود، طریقی اتخاذ کن تا چند برگی درخشان و مثال‌زدنی همانند آنچه در ابتدای شروع دولت تدبیر و امید شاهد بودیم به کتاب تاریخ صنعت گردشگری ایران عزیز افزوده شود. علی معین‌زاده - فعال صنعت گردشگری و هتلداری 

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     مقالات و یادداشت ها
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

وظايف سرپرست خانه داری هتل : وظایف سرپرست خانه داری هتل، ساماندهی به بخش ها و تهیه لوازم مورد نظر خانه داری می باشد . این دوره برای خانم های علاقمند نیز مفید می باشد. خانم های دوره آموزش خانه داری هتل به نکات زیر توجه داشته باشند :  امور خانه داری را از هر جهت به خوبی بدانید.  نسبت به کار خانه داری وظیفه شناس باشید و به کار خود اهمیت بدهید.  بتوانید در بخش خود قدرت کنترل و اداره کارکنان را داشته باشید.  به ریز ترین نکات مربوط به امور خانه داری هتل منظم عمل کنید.  نسبت به همه کارکنان خوش بین باشید.  نکات جالب : هتل دارها  به این نکته توجه داشته باشند خانم ها در قسمت خانه داری هتل مهارت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند، ولی در مسئولیت های قسمت شب معمولا یکی از کارکنان مرد به عهده داشته باشد تا مسافر به لوازم اضافی مانند پتو و .... نیاز داشته باشد در اختیارشان  قرار دهد.  کارهایی که به عهده سرپرست خانه داری است به شرح زیر می باشد :  توانایی تهیه وسایل مورد نیاز از جمله : حوله، ملحفه، روتختی، رومیزی، پتو، دستمال سفر، لباس کارگران و وسایل نظافت که مورد نیاز هتل است.  نظم دادن به کارمندان بخش خانه داری.  دادن گزارشات بخش خانه داری به مدیر.  نظافت مستقیم بر نظافت بخش های مختلف هتل مانند اتاق، دستشویی ها، راهروها، اتاق کارکنان  نظارت بر انبار خانه داری.  کنترل و نظارت در قسمت خشکشویی .  معین کردن زمان دقیق و منظم برای نظافت قسمت ها، به شرطی که برای مهمانان مزاحمت ایجاد نگردد. موکت ها و لوازم پارچه ای از زاویه نظافت، از مسئولیت های قسمت خانه داری است و تعمیر آن ها زیر نظر خانه داری می باشد.  سرپرست خانه داری هتل باید وسایل پارچه ای اتاق های هر طبقه را مشخص کند تا تشخیص شود که مربوط به کدام طبقه از هتل است.   آموزش اتاق داران و آشنا کردن به وظایفشان و کنترل نظافت اتاق ها و طبقه بندی های هتل از مسئولیت های سرپرست خانه داری است. خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

ایجاد شده: 11/آذر/1398       آخرین ویرایش: 8/دی/1398     خانه داری
پیگیری جامعه هتلداران ایران برای جبران خسارات وارد شده به هتل‌ها در پی قطعی اینترنت

پیگیری جامعه هتلداران ایران برای جبران خسارات وارد شده به هتل‌ها در پی قطعی اینترنت

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اعتراض برخی هتلداران نسبت به تحمل خسارت ناشی از قطع اینترنت طی یک هفته گذشته، اظهار داشت: در حال بررسی میزات خسارت وارد شده به صنعت هتلداری کشور و جبران آن از مبادی رسمی هستیم. رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در حال پیگیری هستیم تا در صورت امکان از منابع و راه‌های رسمی، خسارت وارد شده به صنعت هتلداری را جبران کنیم. "جمشید حمزه‌زاده" یادآور شد: هتل در شرایط اقتصادی فعلی ایران، کالایی گران محسوب می‌شود که در دسترس طیف گسترده‌ای از مردم نیز قرار ندارد. قصد داریم تا با تصویب طرح‌هایی در مجلس شورای اسلامی مانند معافیت صد درصدی مالیات بر ارزش افزوده، قدرت خرید این کالا در بین مردن را افزایش دهیم. "حمزه‌زاده" افزود: طرح معافیت صد درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم‌اکنون روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، معطل مانده است. امیدواریم با تصویب این طرح، نرخ هتل‌ها مقرون به صرفه‌تر شود. وی میانگین افزایش نرخ هتل‌ها برای سال آینده را 15 درصد دانست و گفت: این درصد بسته به میزان مسافرپذیری و استاندارد هتل‌ها در هر استان، متغیر است و از مهرماه امسال اجرا شده و تا مهرماه سال 1399 معتبر است. رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: قرار نیست برای تعطیلات نوروز و با آغاز سال جدید، نرخ‌های دیگری اعلام شود یا افزایشی صورت گیرد. "جمشید حمزه‌زاده" در پایان گفت: این افزایش نرخ پیش از اصلاح نرخ بنرین و قطع اینترنت تعیین شده بود و ارتباطی به این مسائل ندارد. نرخ هتل‌ها طبق روال مرسوم، مهرماه هر سال با نظر کارشناسان و تائید وزارت گردشگری و با توجه به شاخص تورم تعیین می‌شود.

ایجاد شده: 4/آذر/1398       آخرین ویرایش: 4/آذر/1398     اخبار داخلی
اقدامات و راهکارهای پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور

اقدامات و راهکارهای پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با نهادهای مسئول در راستای حل مشکل اینترنت، اظهار داشت: به شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای نوشتیم زیرا ارتباطمان با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی کاملا قطع شده است و خبر نداریم چه تصمیمی برای سفر به ایران گرفته‌اند. "ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران، ابراز داشت: با هیچ آژانسی در خارج از کشور نمی‌توانیم مکاتبه داشته باشیم و از نتایج تصمیمات آن‌ها درباره سفر به ایران اطلاعی نداریم. تمامی رایزنی‌های قبلی با آژانس‌ها و توریست‌های خارجی بدون جواب مانده است و نمی‌دانیم که آیا سفر به ایران را پذیرفته‌اند یا منصرف شده‌اند. "پورفرج" ادامه داد: رویه کار به این شکل بود که از طریق پیام‌رسان‌های اینترنتی با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی ارتباط برقرار می‌کردیم و کمتر ارتباط مستقیم تلفنی یا فکسی برقرار می‌شد و حالا با قطع اینترنت، دسترسی‌ها نیز قطع شده است. رئیس جامعه تورگردانان ایران تصریح کرد: ایران در میانه فصل گردشگری قرار دارد. برخی گردشگران وقتی کشوری با شرایط اضطراری مواجه می‌شود، در دقیقه آخر تصمیم می‌گیرند که سفر خود را لغو کنند. در شرایط فعلی ما حتی نمی‌دانیم تکلیف تورهایی که در راه ایران هستند چه می‌شود. از سوی دیگر با توجه به ناآرامی‌هایی که در برخی شهرها ایجاد شده، برنامه بازدید بعضی گردشگران نیز محدود شده است. رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره مجدد به ارسال نامه برای شورای عالی امنیت، تشریح مشکلات به وجود آمده طی یک هفته اخیر و درخواست ارائه راهکار برای صنعت گردشگری، گفت: کشور برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه گردشگری ترسیم کرده است. این صنعت قرار است جایگزین نفت شود و منبعی برای درآمدزایی کشور باشد. "ابراهیم پورفرج" در خصوص راهکارها و اقدامات پیشنهادی برای خنثی کردن ناآرامی‌ها بر وضعیت صنعت گردشگری کشور، گفت: هر گونه ناآرامی و ناامنی، تاثیر مستقیم و سریعی در گردشگری دارد که اقتصاد را نیز متاثر می‌کند. معمولا کشورها بعد از این اتفاقات بلافاصله گام بعدی را برای خنثی کردن اثر آن برمی‌دارند و روی معرفی کشور و پاک‌سازی چهره منفی ایجاد شده، متمرکز می‌شوند. "پورفرج" افزود: برای این کار باید هزینه کرد و به مردم جهان اعلام کرد که آماده پذیرایی شده‌ایم و محیط امن برای سفر فراهم شده است. وی با اشاره به یک نمونه در این خصوص، گفت: وقتی که آن توریست آلمانی در کشور ما مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اخبار منفی به شکل گسترده‌ای منتشر شد و رسانه‌های خبری خارجی بارها به پوشش این اتفاق پرداختند اما درباره اقدامات مثبت بعدی، خبری منعکس نشد. یا اینکه خبر دستگیری دو توریست استرالیایی در همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد اما پس از آزادی، خبر آن به شکل محدودی منتشر شد و خیلی‌ها اطلاع نداشتند. این فعال حوزه گردشگری کشور در ادامه گفت: یکی از مزیت‌های ایران امنیت آن است و ما در تمامی رویدادهای بین‌المللی، ایران را به عنوان مقصدی امن معرفی می‌کنیم تا اثرگذاری مثبتی هم داشته باشد. اما حالا که ناآرامی‌های داخل کشور به صورت گسترده‌ای منعکس می‌شود، ضرورت دارد پس از آرام شدن اوضاع حرکت مثبتی انجام دهیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص تاثیر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین در سفر نیز گفت: هنوز اثر آن مشخص نشده است. تصمیمی گرفته شده که بهتر بود همه جانبه باشد. بنزین سهمیه‌بندی شد اما برای وسایل نقلیه گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند هیچ فکری نشده است.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 2/آذر/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...