نتایج جستجو...
نوسازی سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايی و تجهيز سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوبری

نوسازی سيستم رادار مرکز کنترل ترافيک هوايی و تجهيز سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوبری

به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی پیشنهادات شرکت ایتالیایی به‌منظور تجهیز سامانه‌های کمک‌ناوبری شرکت فرودگاه‌ها با حضور راهبر معاونت عملیات هوانوردی برگزار شد. این جلسه با حضور نمایندگان یک شرکت ایتالیایی از یک سو و محمد امیرانی عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی، امیرحسین صادقچه مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، موسی مشازمینی مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات و همچنین بیاتی، مشاور معاون عملیات هوانوردی از سوی دیگر برگزار شد. " محمد امیرانی " در این نشست، با بیان اینکه ایران از همکاری با این شرکت استقبال می‌کند، گفت: شرکت فرودگاه‌ها همواره سعی بر آن داشته با  شرکت‌های معتبر و  پیشرو در صنعت هوایی و  تجهیزات ناوبری در تعامل و همکاری باشد و امیدواریم این همکاری به درستی تحقق یابد. نوسازی حوزه ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محور این نشست و از پیشنهادات شرکت ایتالیایی بود که در حوزه‌های مختلف نوسازی سیستم رادار مرکز کنترل و سایر حوزه‌ها و همچنین راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با حوزه ناوبری شرکت فرودگاه‌ها مطرح شد.  این در حالی است که پیشنهادات خوبی هم در حوزه سایبر سکیوریتی و امنیت سایبری حوزه ATM یا مدیریت ترافیک هوایی مطرح شد که بر این اساس، مقرر شد شرکت مذکور  جزئیات آن را جهت بررسی در اختیار شرکت فرودگاه‌ها قرار دهد. در طول این جلسه و پس از بحث و بررسی جزئیات فنی، جهت همکاری شرکت ایتالیایی با ایران، مقرر شد این شرکت بعد از رایزنی با دولت کشور خود، در زمینه چگونگی مقابله با مسائل تحریمی ایران، همکاری‌های لازم انجام شود. پیشنهاد این شرکت نیز به طور مشخص بحث روزآوری تجهیزات ناوبری ایران بود که مقرر شد هیچ‌کدام از بخش‌های تجهیزات، از قطعات تکنولوژی آمریکایی یا تکنولوژی‌های مرتبط با تحریم نباشد و از نظر قانونی مشکلی برای تجارت با ایران ایجاد نکند.

ایجاد شده: 28/آبان/1400       آخرین ویرایش: 28/آبان/1400     اخبار داخلی
دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

پس از توقف صنعت گردشگری در جهان بر اثر شیوع بیماری کرونا و صدمات غیر قابل جبران اقتصادی و روانی به صاحبان، فعالان و حتی گردشگران، و گذشت قریب به ۲ سال از این بحران بین المللی، و کاهش این همه گیری در حال حاضر در سطح دنیا و داخل کشورمان پس از واکسیناسیون گسترده دولت سیزدهم، و گزارشات بین المللی مبنی بر فروکش اثرات ویروس کرونا در کشورها و روند رشد گردشگری داخلی نشان از برگشت تقاضای سفر، بین کشورها و و در داخل کشور میباشد. لذا توجه وزارت میراث و سازمانهای مسئول در بررسی وضعیت جاری  بسیار حائز اهیمت میباشد. بدیهی است برگشت شرایط سفر به حالت عادی یا انجام سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، برای کشورها زنگ رقابت را به صدا در آورده است و زمین تشنه و خشک گردشگری در کشورهای مختلف، تشنه آب حیاط مسافرینی است که آنها نیز پس از مدتها محدودیت در سفر، مشتاقانه و با ولعی دو چندان در برنامه ریزی و انتخاب مقصد گردشگری در جستجو، مابین تبلیغات و گزینه های پیش رو خود میباشند.  حال مسئولین مربوطه آیا برای پسا کرونا برنامه و گزینه های مورد نیاز و متنوعی را مطابق با نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتریان بالقوه در بازارهای گردشگری بین المللی و داخلی آماده کرده اند؟  آیا مباحث بهداشتی را در تمامی جوانب بررسی و دستورالعملهای لازم را به بخشهای مختلف ابلاغ نموده اند؟ آیا انسجامی در بین فعالان و ذینفغان در صنعت گردشگری ایجاد شده است؟ یا هر کدام باید تنها به فکر منافع خودشان باشند و در نهایت هیچ انسجامی در بین بردارهای فعال در محیط گردشگری داخلی ایجاد نخواهد شد؟ جای دارد وزارت میراث و فعالان صنعت گردشگری، یکبار برای همیشه دست در دست یکدیگر، تلاشی ماندگار را پایه گداری نمایند، که در غیر اینصورت مشخص نیست بر سر سرمایه های ملی و بخش خصوصی کشورمان، با توجه به فعالیت وسیع سایر کشورها در جذب گردشگران در دنیا، چه خواهد آمد .  ✍️  مجید قلیچ خوانی - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 26/آبان/1400       آخرین ویرایش: 26/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی

اتوبوس‌های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته در خیابان‌های دبی

مقامات حمل‌ونقل دبی با راه‌اندازی آزمایشی دو اتوبوس برقی پیشرفته، قصد دارند در مسیر جابه‌جایی شهری پایدار و دوستدار محیط زیست در امارات متحده عربی گام بردارند. آزمایش خط اتوبوس‌رانی برقی دبی، با اتوبوس‌های «ولوو ۷۹۰۰» (Volvo 7900) در مسیرهای مشخص شده در هر دو جهت رفت و برگشت میان لامر جنوبی، خیابان ملک سلمان عبدالعزیز و ایستگاه تراموای الصفوح صورت می‌گیرد. این اتوبوس‌ها هر کدام ۳۸ صندلی به همراه سه صندلی تاشو برای توان‌یابان و یک نمایشگر تعاملی دارند. اداره‌ی راه و حمل‌ونقل امارات (RTA) برای راه‌اندازی ناوگان این خط اتوبوس پاک، با شرکت اتوبوس ولوو، اداره‌ی آب و برق دبی، هلدینگ املاک مراس و گروه سوییسی ABB که پیشگام صنعت شارژ اتوبوس‌های برقی است، همکاری می‌کند. دفتر رسانه‌ای دبی در توییتی نوشت: «این گام نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های RTA برای ارائه‌ی وسایل حمل‌ونقل عمومی پایدار و سازگار به محیط زیست است.» اتوبوس‌های این طرح مجهز به فناوری «شارژ در فرصت» (Opportunity Charging) هستند که برای نخستین بار در دبی استفاده می‌شود. برای این منظور انرژی اتوبوس‌ها با استفاده از یک شارژر برقی ایستاده که توسط گروه ABB در لامر جنوبی نصب شده است، تأمین می‌شود. در این حالت اتوبوس‌ها نه تنها در توقفگاه بلکه در ایستگاه‌های شارژ در سراسر شبکه شارژ می‌شوند و ناچار نیستند برای شارژ مجدد به توقفگاه برگردند. همچنین یک شارژر برقی شبانه در توقفگاه اتوبوس القوز (Al Quoz Bus Depot) فراهم شده تا اتوبوس‌ها شب هنگام و زمانی که مشغول خدمات‌رسانی نیستند، شارژ شوند. بنابراین اتوبوس‌ها را می‌توان از طریق یک ساختار پانتوگراف (بازوی جمع‌شونده) و با استفاده از یک بازوی ایستاده که اتوبوس در زیر آن در لامر پارک قرار می‌گیرد، یا اتصال به کابل‌هایی که جریان‌های مستقیم (DC) و متناوب (AC) را تأمین می‌کنند، شارژ کرد. با بهره‌گیری از باتری‌های پیشرفته، هر اتوبوس با یک بار شارژ قادر است تا ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. دوره‌ی آزمایش این طرح تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. در این مدت RTA کارایی عملیاتی دو اتوبوس الکتریکی را اندازه‌گیری و مهندسی شارژ در طول مسیر و پایانه را آزمایش می‌کند. طراحی این فناوری پیشرفته، جدیدترین نمونه از تلاش‌های امارات متحده عربی برای قرار دادن محیط زیست در رأس برنامه‌های راهبردی این کشور است.

ایجاد شده: 23/آبان/1400       آخرین ویرایش: 23/آبان/1400     اخبار خارجی
جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

به گزارش هتل نیوز " حسن سیادتان " عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن آسیب‌شناسی رکورد گردشگری در دوران کرونا به بیان مهمترین اقدامات و راهکارهای برای برون  رفت از کسادی  صنعت گردشگری و توسعه آن در ایران پرداخت. وی گفت: از اوایل سال 98 با وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور و به دنبال آن اتفاقات بهم پیوسته دیگر، وضعیت گردشگری به حال احتضار درآمد و در نهایت، شیوع کرونا به مثابه تیر خلاصی بر پیکره بی‌رمق و کم‌جان صنعت گردشگری بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور، ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: با مساعدت وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور و همچنین با تعامل و هم‌اندیشی با بخش خصوصی و اشخاصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت ایجاد جریان دوباره گردشگری در کشور تبیین و اجرا شود. سیادتان با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا جامعه از لحاظ آرامش روحی به سفر و تفریح نیازمند است، اظهار کرد: بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری داخلی فراهم شود.لذا بر همین اساس به نظر می‌رسد باید اول چرخ گردشگری داخلی به راه بیفتد و سپس به گردشگری خارجی پرداخت.  مطابق با صحبت‌های این فعال بخش خصوصی، قبل از سال 98 و به صورت مشخص در سال 97، اگرچه تعداد نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی وارد کشور می‌شدند ، اما متأسفانه باید گفت از نظر سرویس‌دهی در بعد حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، اقامتگاه‌های بین راهی و حتی هتل‌ها ضعف‌های بنیادین و اساسی داشتیم.  وی با بیان این موضوع که توجه به مقوله اصلاح زیرساخت‌ها فوری و ضروری است، یادآور شد: امروز بخش زیادی از اتوبوس‌های vip که در اختیار آژانس‌های مسافرتی است دچار فرسودگی شده‌اند، رستوران‌های بین راهی اغلب از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و فرودگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه اولین جایی است که گردشگر وارد آن می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تحسین وی را بر انگیزد،اما هم اکنون به هیچ وجه به این ترتیب نیست. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور بیان کرد: در جلساتی که به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه گردشگری با شخص معاون گردشگری وزارتخانه داشتیم همواره بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع و اصلاح زیر‌ساخت‌ها با هدف جذب دوباره گردشگر تأکید کردیم. سیادتان اظهار کرد: چرا که به اعتقاد ما گردشگر نباید در واقع مهمان یک‌بار مصرف باشد و فقط یک‌بار به ایران سفر کند؛ بلکه باید ضمن فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای سفر مجدد وی شرایطی فراهم کنیم که  بعد از بازگشت از ایران مبلغ کشور برای جذب سایر گردشگران باشد. این فعال بخش خصوصی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تقویت و توسعه گردشگری را مبارزه با ایران هراسی و انجام تبلیغات گسترده و بازاریابی دقیق و تخصصی در این حوزه دانست و توضیح داد: مقوله بازاریابی گردشگری به شدت مهم است، چرا که تا زمانی که بازاریابی انجام نشود، گردشگری به حالت سنتی و شعارگونه همانند گذشته  ادامه‌دار خواهد بود. وی با عنوان کردن یک ضرب المثل انگلیسی، مبنی بر اینکه شرط موفقیت این است که 90 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، گفت: این در حالی است که این شعار به هیچ وجه امروز در حوزه گردشگری ایران نمود عملی پیدا نکرده است. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور در همین رابطه تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و منحصر به فرد و ممتاز در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، چرا که تمامی جاذبه‌ها نظیر کویر، جنگل ، دریا و ... را به صورت همزمان داراست، بنا به گفته سیادتان، اما متأسفانه در سایه عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب تقریباً جز 4 استان در کشور که گردشگری محدود و منحصر به آن است، ظرفیت جذب گردشگری در سایر استان ها علیرغم وجود پتانسیل و زیبایی‌های فراوان مغفول مانده است. این فعال بخش خصوصی عقیده دارد که حتی در بازاریابی خارجی هم تنها به همین 4 استان بسنده شده است، درحالیکه وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود و در نوبت اول به 4 استان ایران سفر می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شود که در نوبت بعدی سفر خود به ایران، نسبت به بازدید از سایر استان‌ها ترغیب و هدایت شود تا از این طریق موجب تنوع و تقویت گردشگری شویم. وی همچنین تصریح کرد: اگر بازاریابی به صورت تخصصی و صحیح ریل‌گذاری می‌شد، امروز کشور ما در حوزه گردشگری باتوجه به شهرها و روستاهایی که حتی زیبایی آن به کشور سوییس پهلو می‌زند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه در همین دوران کرونا بسیاری از کشورها ضمن برنامه‌ریزی لازم همچنان مرزهای خود را باز نگه داشتند و موجبات جذب گردشگر را فراهم کردند، یادآور شد: اما متأسفانه در ایران، دولت‌مردان بدون داشتن برنامه همه چیز را در بستن مرزها و تعطیلی کامل هتل‌ها و مراکز گردشگری تصور کردند. سیادتان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود که در خصوص اکسپو و نحوه حضور ایران در این رویداد مهم بود گفت: امروز در اکسپو جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری که در واقع مبلغ فرهنگ اسلامی ایران هستند به شدت احساس می‌شود. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، دلیل عدم حضور راهنمایان گردشگری به دلیل عدم تمایل دولت برای صرف هزینه و تخصیص بودجه به منظور حضور این افراد است. در حالی که اقدام حرفه‌ای در اکسپو ایجاب می‌کرد به جهت معرفی تمدن فرهنگی ایران و زدودن غبار ایران هراسی  از چهره کشور در پاویون ایران از ظرفیت حضور این افراد استفاده می‌کردیم. وی با اشاره به درپیش بودن جام جهانی قطر تأکید کرد: باید از رابطه دوستی خود با قطر نهایت سود و استفاده را ببریم و این فرصت را نیز همانند اکسپو 2021 از دست ندهیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور ، ضمن اشاره به عدم وجود ظرفیت کافی هتل برای مخاطبان جام جهانی در قطر، خبر از انعقاد تفاهم نامه‌هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت هتل‌های کیش برای پذیرای از مسافران جام جهانی داد، که امیدوار است اجرایی شود. سیادتان اذعان کرد: اکنون ترکیه علیرغم اینکه از نظر مسافت نسبت به کشور ما از قطر دورتر است، با تبیین برنامه دقیق و تخصصی درصدد است، بسیاری از بازدیدکنندگان جام جهانی قطر را به سمت کشور خود هدایت کند. این فعال بخش خصوصی بیان کرد: با بهره‌گیری از سوابق ضرغامی در حوزه رسانه و تبلیغات، باید زمینه را برای توسعه روابط گردشگری با کشورهایی که حداقل هم اکنون از نظر سیاسی روابط خوبی داریم، فراهم کنیم. برای مثال کشور چین دارای تعداد زیادی از مسلمانان است؛ اما متاسفانه علیرغم وجود روابط مناسب به دلیل عدم توانایی در حوزه تبلیغات گردشگری، نتوانستیم از این نقطه اشتراک برای جذب و ورود گردشگر استفاده کنیم. وی یکی از نقاط ضعف ایران در توسعه گردشگری را نبود تعداد مکفی هتل بیان کرد و افزود: در استانبول که تنها یکی از شهرهای ترکیه است 4 هزار هتل وجود دارد، در حالیکه در سرتاسر ایران چیزی حدود 2500 هتل فعال است. لذا باید برای توسعه گردشگری نسبت به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت ساخت هتل تلاش کنیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور تأکید کرد: در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاری در تجهیز زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل‌ها باید سایر کشورهای پیشرو در این زمینه را الگو قرار دهیم. سیاداتان در این باره خاطرنشان کرد: در این کشورها با اقداماتی نظیر ارایه تسهیلات مشوق همچون معافیت مالیاتی و حذف و یا کاهش بروکراسی زمان‌بر اداری به جهت اخذ پروانه ساخت هتل‌ها به 17 روز و ... در این راستا گام برداشته‌اند، اما امروز متاسفانه در ایران اخذ پروانه ساخت چیزی در حدود دو سال زمان می‌برد و طبیعی است که تمامی این مشکلات سبب پشیمانی و آزرده شدن خاطر سرمایه‌گذار می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایمنا، داده‌های رزرو شرکت‌های گردشگری نشان می‌دهد که "بوداپست" در بین محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی جهان از نظر رزروهای انجام شده بین اول نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ است. پایتخت مجارستان حتی از لندن نیز که مدت‌ها به عنوان محبوب‌ترین مقصد شناخته می‌شد، پیشی گرفته است. لندن، پاریس، وین و برلین برای گذراندن تعطیلات، از شهرهای بسیار محبوب هستند، اما در پاییز امسال شاهد پیشی گرفتن بوداپست از آن‌ها هستیم. در این رده‌بندی پاریس در جایگاه هشتم قرار گرفت و پایتخت آلمان از فهرست ۱۰ شهر محبوب برتر خارج شد. ۱۰ شهر اروپایی محبوب به ترتیب شامل موارد زیر است: بوداپست - لندن - وین - میلان - استانبول - رم - کیف - پاریس - لیسبون - بارسلونا از نظر ملیت، بوداپست بیشترین جذب گردشگران روسی و بریتانیایی را دارد؛ مسافران این کشورها مانع زبان را کمتر چالش برانگیز می‌دانند، زیرا انگلیسی به طور گسترده در مکان‌های توریستی استفاده می‌شود و شهروندان مسن نیز زبان روسی را متوجه می‌شوند. با توجه به اینکه تقریباً ۴۰ درصد از تمام رزروها برای یک تا سه روز با ورود در روز جمعه است، کسانی که برای تفریح به بوداپست می‌آیند احتمالاً آخر هفته طولانی را در آنجا سپری می‌کنند. از آنجا که یک چهارم از رزروها برای یک هفته تمام است، به نظر می‌رسد از هر چهار بازدیدکننده، یک نفر فکر می‌کند که سه روز برای تماشای شگفتی‌های فرهنگی، معماری و آشپزی چنین شهر گسترده‌ای کافی نیست. دو سوم از افرادی که به بوداپست می‌آیند زیر ۴۰ سال هستند. طبق داده‌های رزرو، ۴۶ درصد از کل مهمانان شهر به تنهایی سفر می‌کنند، از هر ۱۰ نفر ۴ نفر با شریک زندگی خود می‌آیند و ۱۴ درصد در یک گروه سه‌نفره یا بیشتر حضور خواهند داشت. افزایش جریان گردشگران در بحبوحه بازگشت از بیماری همه گیر کرونا، مشکلاتی را به همراه داشته است؛ بنا بر اعلام سازمان صلح سبز، پروازهای کوتاه مسافتی که گردشگران آخر هفته‌ها انجام می‌دهند، حدود دوازده برابر بیشتر از سفرهای ریلی برای آب و هوا مضر است. بنابراین، سازمان دیده‌بان محیط زیست اخیراً پیشنهاد جایگزینی بیش از نیمی از محبوب‌ترین پروازهای مسافت کوتاه در اروپا با خدمات قطار را داده است؛ برای مثال ارتباط وین-بوداپست می‌تواند با قطار در دو ساعت و نیم طی شود. مطالعه صلح سبز نشان می‌دهد که جایگزینی تمام ۲۵۰ پرواز کوتاه مسافت اروپا با قطار، منجر به کاهش سالانه حدود ۲۳.۵ میلیون تن گاز CO۲ در سال می‌شود. (مقدار سالانه انتشار گاز CO۲ که تنها توسط کرواسی تولید می‌شود. ) با این حال، برای تحقق رؤیای سبز، قطارها به ویژه در شرق و جنوب شرق اروپا باید سریع‌تر باشند.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار خارجی
بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت

بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت

به گزارش سروس خارجی هتل نیوز، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا مجوز پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «بوئینگ» (Boeing) را که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد شد، صادر کرد و اکنون این شرکت می‌تواند با ساخت، پرتاب و عملیاتی کردن شبکه‌ی اینترنت پهن‌باند خود از فضا، به رقیب اصلی دیگر شرکت هوافضایی یعنی اسپیس‌ایکس تبدیل شود. طرح بوئینگ شامل قرار دادن ۱۳۲ ماهواره در مدار پایین زمین در ارتفاع ۱۰۵۶ کیلومتری است. ۱۵ فروند ماهواره‌ی دیگر هم قرار است به مدار زمین ثابت در ارتفاعی بین ۲۷۳۵۵ تا ۴۴۲۲۱ کیلومتر پرتاب شوند. بوئینگ قصد دارد از این صورت فلکی ماهواره‌ای برای ارائه‌ی اینترنت پهن‌باند و خدمات ارتباطی به مصرف‌کنندگان مسکونی، کاربران دولتی و تجاری در آمریکا، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا استفاده کند. همه‌ی ۱۴۷ ماهواره‌ی بوئینگ در باند فرکانسی V فعالیت خواهند کرد که بالاتر از شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» (Starlink) اسپیس‌ایکس یا پروژه‌ی در دست ساخت کوییپر آمازون است که در باندهای فرکانسی Ka و Ku خدمات‌دهی می‌کنند. ماهواره‌هایی که خدمات اینترنت در حین پرواز ارائه می‌کنند در همین باندهای فرکانسی فعال هستند. استفاده از باند فرکانسی V می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را بالا ببرد اما همچنین خطر تداخل بیشتری دارد زیرا فرکانس‌های بالاتر سخت‌تر به اجسام جامد نفوذ می‌کنند. اسپیس‌ایکس هم برنامه‌هایی برای استفاده از این باند فرکانسی دارد و پروژه‌ی اینترنت وان وب هم در این باند خدمات‌دهی خواهد کرد.

ایجاد شده: 14/آبان/1400       آخرین ویرایش: 14/آبان/1400     اخبار خارجی
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

مسافرانی که از سال 2024 به پایتخت ایتالیا سفر می کنند‎، می‌توانند برای انتقال به مرکز شهر رم از تاکسی‌های ‌پرنده استفاده کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز در صورتی که پروژه بین شرکت مجری فرودگاه اصلی شهر رم و یک استارتاپ آلمانی طبق برنامه پیش برود از سال 2024 شاهد خدمت رسانی تاکسی های پرنده در این فرودگاه خواهیم بود. استارتاپ آلمانی «ولوکوپتر » (Volocopter) امیدوار است فرودگاه «فیومیچینو» را به سایت پیشگام برای تاکسی های پرنده در حال ساخت خود تبدیل کند. این تاکسی های پرنده و تمام الکتریکی با ظرفیت دو صندلی و دارای روتور هستند. «مارکو ترونکونه» مدیرعامل فرودگاه رم گفت یکی از مسیرهای هوایی که شامل نشست و برخاست عمودی است، حدود 15 دقیقه زمان خواهد برد در حالی که پیمودن همین مسیر توسط خودرو به 45 دقیقه زمان نیاز دارد. به گفته وی، هزینه اولیه سواری حدود 150 یورو (175 دلار) خواهد بود، قیمتی که احتمالاً با آغاز سرویس کاهش خواهد یافت. شرکت ولوکوپتر که در سال 2011 تأسیس شد امیدوار است طی سه سال آینده مجوز پروازهای تجاری را از «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» (EASA) دریافت کرده و سپس عملیات خود را آغاز کند. مطالعات EASA نشان می دهد رم پس از پاریس - که ولوکوپتر در ماه ژوئن ابراز امیدواری کرد در بازی های المپیک 2024 خدمات خود را در این شهر آغاز کند - و برلین سومین شهر مناسب در اروپا برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی است.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار خارجی
گشایش دروازه شانگهای به روی صنعت گردشگری ایران

گشایش دروازه شانگهای به روی صنعت گردشگری ایران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از سبلان ما ، سازمان همکاری شانگهای در حال حاضر از ۹ عضو شامل چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و ایران تشکیل شده است و افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. این سازمان با هدف مبارزه با تهدیدهای امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سال ۱۹۹۶ در شهر شانگهای تحت عنوان گروه «شانگهای ۵» پا به عرصه ظهور گذاشت. کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های با دارا بودن جمعیت بالغ بر2.5 میلیارد نفر 40 درصد از جمعیت کل جهان را در خود جای داده است و از جنبه اندازه جمعیت اولین بازیگر منطقه‌ای در جهان است. ایران تقریباً از سال 2005 میلادی به دنبال عضویت دائم در پیمان شانگهای است. در طول سال‌های گذشته دلایل متعددی سبب شده تا این مسیر برای ایران کامل شود. تحفظ برخی از کشورهای عضو در خصوص عضویت ایران در این پیمان به همراه تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مهم‌ترین مانع بر سر عضویت کامل ایران بوده‌اند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم ایران نهمین عضو دائم سازمان همکاری شانگهای شد. این پیمان علاوه بر مزیت های مستقیم اقتصادی و مراودات می تواند در شکوفایی صنعت گردشگری ایران نیز نقش موثری ایفا کند. ایران کشوری است که دارای توانمندی های قابل توجهی در حوزه ی گردشگری است؛ توانمندی هایی که نه تنها به واسطه‌ی جذابیت های تاریخی آن بلکه به تنوع فرهنگی و اقلیمی آن نیز مربوط می شود. ایران کشوری است چهارفصل با تنوع اقلیمی و جانوری، با کوه های بلند، کویرهای پهناور و جنگل هایی انبوه. ایران کشوری است با 2500 سال سابقه ی کشورداری و یکی از بزرگ ترین و کهن ترین مجموعه‌های آثار تاریخی در جهان را داراست. براساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در سال 2018، 323 میلیون نفر در سطح جهان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش گردشگری شاغل هستند و به‌طور میانگین، بخش گردشگری سهمی 10 درصدی در اشتغال کشورها دارد. در این گزارش تعداد شاغلان بخش گردشگری در ایران یک‌میلیون و 654 هزار نفر برآورد شده که این میزان معادل نیم‌درصد (0.51 درصد) کل اشتغال بخش گردشگری در جهان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بین کشورهای منطقه گردشگری به‌طور مستقیم سهمی هشت‌ درصدی در اقتصاد لبنان، سهمی 5.6 درصدی در اقتصاد اردن، سهمی پنج درصدی در اقتصاد ترکیه و مصر و سهمی سه درصدی در اقتصاد کشورهای خارومیانه دارد که این میزان برای ایران حدود 1.8 درصد است.  چشم انداز ورود 20 میلیون گردشگر به ایران چشم انداز۲۰ میلیونی برای صنعت گردشگری که مورد توصیف قرار گرفته است در روزهای پایانی کرونا و به عبارتی در پسا کرونا می تواند با بهره گیری از موقعیت ها عضویت در سازمان همکاری شانگهای مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه بدانیم ورود گردشگران به کشورمان به چه میزان در اقتصاد ایران موثر خواهد بود به میزان درآمد زایی ترکیه از گردشگری نگاهی بیندازیم و با درامد کشورمان که ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 97 به ترتیب حدود 38.2 میلیارد دلار و 2.9 میلیارد دلار و 1.02 میلیارد دلار بوده است. در مجموع، درآمدهای نفتی دولت در این سال، 44.6 میلیارد دلار بوده است. تولید ناخالص ملی ترکیه در سال 2018 حدود 51/ 766 میلیارد دلار بود که سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ترکیه 6/ 95 میلیارد دلار حدود 1/ 12 درصد است.  حدود 40 میلیون گردشگر خارجی در سال 2018 یعنی 22 درصد بیش از سال 2017 وارد ترکیه شدند این کشور  هدف خود را برای سال 2023 مصادف با صدمین سال تاسیس جمهوری جذب 70 میلیون گردشگر خارجی قرار داده است. حال با جمع و تفریق تمامی اعداد و ارقام ذکر شده باید به این نکته توجه داشت که کشورمان ارزان ترین نقطه در دنیا برای گردشگری است ولی باز هم سهم ایران از این بازار پر سود تنها 1 درصد است.

ایجاد شده: 11/آبان/1400       آخرین ویرایش: 11/آبان/1400     اخبار داخلی
گردشگری با قایق‌های رباتیک خودران

گردشگری با قایق‌های رباتیک خودران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از انگجت، آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست آماده است تا قایق مسافربری خودرانی را که طی ۶ سال گذشته در حال توسعه آن بوده است، عملیاتی کند. این قایق رباتیک خودران که "روبوت"(Roboat) نام دارد، چندین بار بازطراحی شده است. به عنوان مثال سال گذشته نسخه‌ای از آن آزمایش شد که می‌توانست دو مسافر را حمل کند. اما سازندگان "روبوت" امسال نسخه کامل آن را که می‌تواند حداکثر پنج مسافر یا ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند، زباله‌ها را جمع‌آوری کند و کالاها را تحویل دهد، در آمستردام عرضه می‌کنند. جدیدترین نسخه از "روبوت" با طراحی مشکی و خاکستری و دو نیمکت که روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، ظاهری آینده نگرانه دارد. این دستگاه کاملاً برقی است و با یک بار شارژ ۱۰ ساعت کار می‌کند و همچنین دارای قابلیت شارژ بی‌سیم است. "دانیلا روس"، مدیر آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست می‌گوید: این نسخه دقیق‌تر است و سیستم‌های ادراک، ناوبری و کنترل قوی‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین دارد. همچنین دارای ویژگی‌های جدیدی از جمله حالت نزدیکی است که نزدیک شدن به یک بندر یا اتصال به قایق دیگر را آسان‌تر می‌کند و همچنین موقعیت‌یابی پویای بهتری دارد که به آن کمک می‌کند در آب‌ بهتر حرکت کند. به گفته آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست، فناوری خودران این قایق رباتیک شبیه به همان فناوری است که در خودروهای خودران استفاده می‌شود و با استفاده از جی‌پی‌اس برای تصمیم گیری در مورد یک مسیر ایمن از نقطه A تا نقطه B عمل می‌کند. "روبوت" همچنین از فناوری "لیدار"(LIDAR) و چندین دوربین برای میدان دید ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند که به آن راهی برای تعیین مسیر و جلوگیری از برخورد با موانع می‌دهد. این قایق می‌تواند به صورت شبانه‌روزی کار کند، اما یک اپراتور در خشکی از یک مرکز کنترل آن را از راه دور نظارت می‌کند. ضمن اینکه یک اپراتور به تنهایی می‌تواند تا ۵۰ "روبوت" را نظارت کند. روبوت‌های جدید همین امروز در آب‌های آمستردام به نمایش درخواهند آمد. "استفان فن دایک"، مدیر نوآوری در مؤسسه آمستردام گفت: مرکز تاریخی آمستردام با یک شبکه مویرگی از راه‌آب‌ها مکان مناسبی برای شروع این اتفاق است.

ایجاد شده: 6/آبان/1400       آخرین ویرایش: 6/آبان/1400     اخبار خارجی
تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مراحل پایانی بازسازی و مرمت این بنا در دست انجام است گفت: کاروانسرای وکیل در آینده نزدیک به یکی از زیباترین هتل‌های سنتی کشور تبدیل خواهد شد که قرارداد احیا و بازسازی آن در سال ۹۶ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا طی سال‌های گذشته در معرض تخریب قرار داشت بیان کرد: در این هتل بوتیک تعداد ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که ضمن افزایش فضا‌های اقامتی گردشگری کرمان، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: اعتبار اولیه مرمت این کاروانسرا توسط سرمایه‌گذار ۱۰ میلیارد تومان بوده که در اجرا افزایش یافته است. آقای فعالی تأکید کرد: قرار گرفتن کاروانسرای وکیل در بافت تاریخی و مجاورت با بنا‌های تاریخی شهر کرمان مانند بازار و مجموعه گنجعلی‌خان، موقعیت مناسبی برای اقامت و بازدید گردشگران را در این هتل فراهم می‌کند. فعالی ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی بوده است و تلاش شده هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود و سرمایه‌گذار نیز به‌خوبی طرح را اجرا کرده است. وی اظهار کرد: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان، مراحل تجهیز و آماده‌سازی آن توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود کاروانسرا‌های متعدد تاریخی در استان کرمان تاکید کرد: کاروانسرا‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری استان کرمان دارند که باید برنامه‌ریزی برای استفاده اقتصادی از آن‌ها به مرحله تعریف و اجرا برسد. آقای فعالی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی آمادگی دارد مرمت و استفاده از این کاروانسرا‌های تاریخی را پس از طی فرآیند‌های قانونی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی واگذار کند که ضمن بهره‌برداری مناسب از آن‌ها از نابودی این بنا‌های ارزشمند تاریخی نیز جلوگیری می‌شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...