نتایج جستجو...
نماینده مردم تهران در مجلس : به‌نظر می‌رسد تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد

نماینده مردم تهران در مجلس : به‌نظر می‌رسد تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد

به گزارش هتل نیوز " محسن پیرهادی " نماینده مردم تهران در مجلس گفت :  در لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها دو نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول برنامه تعطیلی سراسری پنج‌شنبه و نکته دوم کاهش ۹۰ دقیقه‌ای ساعت کار هفتگی است. او افزود : متأسفانه دولت در تدوین و تصویب این لایحه استاندارد دوگانه‌ای برای کارکنان دولت و بخش خصوصی قائل شده است. وی ادامه داد : مقصود دولت در این لایحه باید کاهش ساعات کاری هفتگی کارکنان بخش دولتی و خصوصی به‌صورت توأمان باشد اما در مورد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فقط بر روی کارمندان دولت متمرکز شده است و گویا برنامه‌ای برای بخش خصوصی ندارد. " پیرهادی " گفت : توجه به طیف کمتر از ۲۰ درصدی کارمندان دولت نه تنها منجر به توسعه گردشگری مد نظر دولت نمی‌شود بلکه هدف بهره‌روی مستتر در دل لایحه را نیز طبقاتی خواهد کرد.  نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد : برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور باید تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم. به‌نظر می‌رسد تعطیلات کشورهای مسلمان مبنی‌بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1402     اخبار داخلی
معاون گردشگری کشور ؛ سیمکارت گردشگری از طرح‌های پیشنهادی ما بود

معاون گردشگری کشور ؛ سیمکارت گردشگری از طرح‌های پیشنهادی ما بود

به گزارش هتل نیوز ؛ " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت :  پس از رخ دادن ناآرامی ها در کشور برخی از گردشگران خارجی برای برقراری ارتباط با خانواده های خود دچار چالش جدی شدند. بخش گردشگری و خصوصا هتلداران در آن مدت حمایت جدی را برای رعایت از حقوق گردشگران انجام دادند. برای مثال هتل‌ها در آن روزها این امکان را فراهم کردند که گردشگران به صورت رایگان از خطوط تلفن برای تماس‌های خارجی استفاده کنند و از وضعیت خود به خانواده هایشان اطلاع دهند. وی افزود :  این پیشنهاد به منظور تسهیل در حوزه گردشگری مطرح شد. بر اساس طرح ارائه شده گردشگرانی که به عنوان میهمان به ایران سفر می کنند، در مدت حضور خود در کشور می توانند با خانواده های خود ارتباط داشته باشند و به امور مرسوم و متداول خود رسیدگی کنند. " شالبافیان "‌گفت : موضوع امکان برقراری ارتباط، مطالبه گردشگران خارجی از ما بود که توسط فعالان این حوزه به ما منتقل شد. او ادامه داد :  یکی از دو پیشنهادی که در جلسات بخش خصوصی به ما منعکس می شد، فراهم شدن اینترنت مناسب برای ایفای نقش شغلی دفاتر خدمات مسافرتی با شرکای خارج از کشور خودشان بود. درست همانند نمونه هایی که برای برخی از مشاغل ایجاد شده است. معاون گردشگری کشور تاکید کرد : ارائه سیمکارت ویژه گردشگران، پیشنهادی بود که به منظور بررسی در مراجع قانونی و ذی‌ربط و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد.

ایجاد شده: 7/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1401     اخبار داخلی
رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم جهاد دانشگاهی ؛ هنوز گردشگری ایران علمی نشده است

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم جهاد دانشگاهی ؛ هنوز گردشگری ایران علمی نشده است

به گزارش هتل نیوز؛ " محمدحسین ایمانی خوشخو " رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: من گردشگری در کشور را گردشگری نمی‌دانم. سفرهایی که صورت می‌گیرد بیشتر یک جابه‌‎جایی همراه با تخریب است تا گردشگری، به گونه‌ای که مردم از یک مکانی به مکان دیگری می‌روند و خرابی‌هایی را از خود باقی می‌گذارند. او ادامه داد : یکی از دلایل اینکه چرا فرهنگ نمی‌تواند به خودی خود درآمدزایی کند به  بنیان‌های فکری اصحاب فرهنگ که از پیش از انقلاب هم وجود داشته است، مربوط می‌شود. " ایمانی خوشخو "‌افزود : دلیل دیگر آن به مسئولانی مربوط می‌شود که هیچ اعتقادی به این موضوع نداشتند که می‌توان از فرهنگ درآمدزایی کرد. وی گفت : جهاد دانشگاهی نهادی است که هم در گذشته و هم در حال همیشه فعالیت‌های نوآورانه انجام داده و همواره در بسیاری از موارد پیشگام و پیش قدم بوده است. رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد : این نهاد به دلیل همین نوآوری‌هایی که انجام داده بر خلاف بسیاری از نهادهای دیگر که پس از انقلاب حذف شدند، همچنان ماندگار است و یکی از کارهایی که انجام داده نیز تاسیس دانشکده گردشگری است.

ایجاد شده: 26/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 26/بهمن/1401     اخبار داخلی
ماجرا جدی تر از تبلیغ است آقای شالبافیان!

ماجرا جدی تر از تبلیغ است آقای شالبافیان!

معاون گردشگری کشور از پیشنهاد اعتباری برای مقابله با ایران‌هراسی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داده و گفته است تاکنون هیچ مجوزی داده نشده که تا آخر سال پول و یا اعتبار اضافی برای تبلیغ ایران اختصاص داده شود. این خبر از جنبه های مختلف قابل بررسی و تحلیل است. در حال حاضر در بخش گردشگری خارجی، مهمترین دستور کار دولت باید مقابله با ایران هراسی باشد. اعتراضات و اغتشاشات اخیر موجب لغو سفرهای خارجی به ایران شد‌. تلاش گسترده و کم سابقه سیاسی، رسانه ای و اجتماعی شکل گرفت تا توجه افکار عمومی دنیا به ناامنی ها در ایران جلب شود. در چنین فضایی که آشوب های داخلی و برخوردهای امنیتی در ایران محور روایت برای جهانیان است، نمی توان انتظار داشت که گردشگران خارجی کشورمان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند. در شرایط کنونی، مقابله با ایران هراسی یک موضوع جنبی و فانتزی محسوب نمی‌شود و باید کار ویژه گردشگری خارجی ایران باشد. در سه ماه گذشته آنچه از ایران روایت شد، مبتنی بر آشوب های خیابانی و رویارویی پلیس با مردم و فضای امنیتی شدید بود. کنار زدن این تصویر ارایه شده نیازمند تلاش شبانه روزی دستگاه های مرتبط است و نباید به تنهایی از وزارت گردشگری انتظار داشت به این موضوع مهم و راهبردی ورود پیدا کند. تحقق این مهم همکاری مشترک و منسجم میان دستگاه هایی نظیر وزارت خارجه، وزارت گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را طلب می کند. دعوت از چهره های رسانه ای خارجی توسط وزارت ارشاد و وزارت خارجه، گام نخست و تاثیر گذاری است که تا پایان سال می بایست مورد توجه قرار گیرد. پخش این گزارش های خبری از حال و فضای ایران در تغییر نگاه گردشگران این کشورها تاثیر گذار خواهد بود. هم زمان فعالیت هدفمند رایزن های فرهنگی با رویکرد ترسیم حال و هوای کنونی ایران باید در دستور کار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گیرد. با برگزاری چند نشست و دیدار و نمایشگاه، نمی توان توجه فراگیر گردشگران خارجی را به ایران واقعی جلب کرد. نگاهی به سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیانگر پرداختن به فعالیت های سنتی و کلیشه ای است که ازکارایی لازم برای مقابله با ایران هراسی برخوردار نیستند. در هجمه ی گسترده رسانه ای، فرهنگی و سیاسی علیه ایران، تبلیغ به شیوه ی معمول و تقویمی، ره آوردی به دنبال نخواهد داشت. محتوای ارایه شده از ایران به سایر کشورها باید هوشمندانه و مبتنی بر ترسیم امنیت داخلی برای گردشگران باشد. ابتدا باید ذهنیت شکل گرفته از نا امنی را زدود و سپس به فکر معرفی جاذبه‌ها بود. در حال حاضر دعوت از گردشگر خارجی به ایران هم چون دعوت افغانستان از گردشگر ایرانی است که ذهنیت ناامنی این کشور برایش نهادینه شده است. با این رویکرد تمام ارکان حاکمیت موظف است به این عرصه ورود پیدا کند. بنابراین معاونت گردشگری نباید برای تبلیغ ایران درخواست بودجه کند بلکه باید در حساسیتی فرابخشی، برای رفع سیمای ناامنی از ایران، همه ی ارکان نظام را وارد ماجرا کند. باید میان تبلیغ و بازاریابی در شرایط عادی و جنگ ترکیبی گسترده علیه ایران تفاوت قائل شد. شدت ابعاد ایران هراسی به راحتی قابل لمس است. حتی مخاطب داخلی که در سه ماه گذشته تنها بینده و شنونده رسانه های فارسی زبان و معاند آن‌سوی مرز بوده، هر شب تصور می کرده که گویی ساختار حکومت در ایران صبح روز بعد تغییر کرده است. اقتصاد گردشگری ایران آسیب جدی دیده و درآمد ارزی از ورود گردشگران خارجی با بحران مواجه شده است. گردشگرانی که می توانند رسانه ای تاثیر گذار و جریان ساز برای معرفی ایران و امنیت موجود در آن باشند. سطح مقابله با ایران هراسی را نباید به معرفی و تبلیغ تنزل داد و باید روسای قوا را با جدیت نسبت به این مهم حساس کرد و تمام قد پای کار آورد. ✍️  عباس مهدوی - روزنامه نگار گردشگری

ایجاد شده: 12/دی/1401       آخرین ویرایش: 12/دی/1401     مقالات و یادداشت ها
برگزاری مجمع عمومی عادی جامعه حرفه ای هتلداران خراسان‌رضوی

برگزاری مجمع عمومی عادی جامعه حرفه ای هتلداران خراسان‌رضوی

به گزارش هتل نیوز، مجمع عمومی عادی جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی با حضور هتلداران استان برگزار و پس از ارائه گزارش عملکرد توسط رئیس جامعه و  بازرسان، موارد دستور جلسه مجمع از جمله صورت های مالی، حق عضویت‌ها و بودجه پیشنهادی با رای قاطع اعضا به تصویب رسید.  در ادامه انتخابات هیات مدیره و بازرسان، برگزار شد که پس از شمارش آرا توسط اعضای هیئت رئیسه مجمع و ناظرین ، اعضای اصلی و علی‌البدل ، به شرح زیر انتخاب شدند ؛  اعضای اصلی هیات مدیره ؛ ۱- عباس باقرزاده صفاریان ۲- محمدرضا توکلی زاده ۳- امیر سزاوار ۴- محمدتقی مجاور زرگر ۵- سیدمحمد حسینی ۶- محمود مادرشاهیان ۷- احمد ارفع رحیمیان اعضای علی‌البدل هیات مدیره ؛ ۱-  فریدالدین عطار ۲-  حسن طالعی فاز  بازرسان اصلی ؛ ۱- سیدمحمدرضا وزیرپور ۲-  جعفر عرفانیان طالعی بازرس علی‌البدل ؛  محمدحسین رستگار مقدم گوهری

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1401       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1401     اخبار داخلی
رای مثبت مجلس به اصلاح تعرفه گازبهای تاسیسات گردشگری در بودجه ۱۴۰۱

رای مثبت مجلس به اصلاح تعرفه گازبهای تاسیسات گردشگری در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش هتل نیوز،  " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت ؛  بند پیشنهادی وزارت گردشگری مبنی بر لزوم اصلاح گازبهای تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی و محاسبه آن براساس نرخ خدمات که قبلا به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده بود، امشب در صحن علنی مجلس نیز تصویب شد. معاون گردشگری کشور افزود ؛ بخش خصوصی گردشگری از جمله جامعه هتلداران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی همچنین فعالان صنایع‌دستی در این موضوع همفکری داشتند. " شالبافیان " تاکید کرد ؛ براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ تعرفه گازبهای واحدهای مذکور براساس متوسط نرخ خوراک پتروشیمی محاسبه می‌شد که این موضوع موجب افزایش چشمگیر هزینه گازبهای این واحدها شده بود. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت ؛ نهایی شدن این موضوع نیاز به تایید شورای نگهبان دارد که امیدواریم از سال آینده این دغدغه فعالان به طور کامل مرتفع و گازبهای واحدهای مورد اشاره بر اساس تعرفه خدمات محاسبه شود.

ایجاد شده: 8/اسفند/1400       آخرین ویرایش: 8/اسفند/1400     اخبار داخلی
هیچ گونه تخلفی در احکام انتصابات سرپرستی هگتا صورت نگرفته است

هیچ گونه تخلفی در احکام انتصابات سرپرستی هگتا صورت نگرفته است

وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ  بیکاری در جامعه ملتهب امروزه ما بیداد می کند و این حق مردم شریف و نجیب ماست که بدانند مسئولین کشور چه برنامه‌ای برای حل مشکل بیکاری ‌و معیشت آنان دارند. بنا نبود پاسخ هجمه رسانه‌ای صورت گرفته در دو روز اخیر را ارایه کنم و بنا نبود خبری هم اینگونه از سوی مدیرعامل محترم سازمان‌تامین اجتماعی در خصوص یک کار جاری شرکتی صورت بگیرد. ولی آنقدر حجمه رسانه‌ای به بویژه از سوی رسانه‌های غیرهمسو با دولت برای تخریب دستگاه متولی و دولت افزایش پیدا کرد که مدیرعامل سازمان در مقابل عمل انجام شده برای پاسخگویی به رسانه‌ها قرار گرفت و به ناخواسته برای پیشگیری از ادامه وسیله قرارگرفتن‌ اینجانب برای تخریب دولت، اقدام به صدور ابلاغ برکناری شد. البته مزیت فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی امروزی در جهان همین است و این هم از برکت مطالبه‌گری عموم مردم و رسانه‌ها است. باشد که این فضای رسانه‌ای هر چه بیشتر گسترش یابد و دعواهای جناحی برای خدمت به جامعه فرهنگی ایران اسلامی در رسانه‌ها فروکش کند. قطعا رسیدن به مردم سالاری هزینه دارد و ما بایستی هزینه آن را پذیرا باشیم گرچه همراه با بی تقوایی عده‌ای خاص نیز باشد. اگر این عزل صورت نمی گرفت قطعا دوستان غیر همسو از شخص رئیس جمهور محترم هم توضیح می خواستند. گرچه رسانه‌های منتقد دولت با هیجان بیش از حد من را مدیر جهادی جناب رییسی خواندند.!؟ ولی من منصوب ایشان و مدیران مرتبط با دولت ایشان نیستم. همواره در دوره بیش از ۳۰ سال خدمت حرفه‌ای سعی کرده‌ام بر اساس شیوه و منشی که به ما آموخته اند بدون در نظرگیری جهت‌گیری‌های سیاسی بیشتر به عنوان یک کارشناس برای اعتقاد و تعصبی که دارم برای کشورم کار کنم. اما برای تنویر افکار عمومی و دفاع از کسوت و حیثیت مدیران و کارشناسان کشور و جدا از نوع تفکر و منش دولت مستقر اصل موضوع را توضیح خواهم داد. ‌ حدود ۲ سال است که شرکت‌های تابعه رفاه و گردشگری تامین که در بخش گردشگری کشور فعال هستند بویژه در بخش حمل و نقل، تورگردانی و هتلداری با بیش از ۷۰۰۰ پرسنل رسمی، شرکتی و خرید خدمت به دلیل شیوع بیماری کرونا زمین گیر شدند ولی با مدیریت و تلاش مضاعف شبانه روزی حتی یک نفر از آنان اخراج نشد و خدا را شکر بدون کمترین نارضایتی و با همت و تلاش همه مدیران و کارکنان زحمتکش شرکت‌ها بسوی عبور از این بحران پیش رفتیم. در زمان دولت جدید متاسفانه از سوی سازمان پایان ماموریت ۲ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت اعلام شد و یک نفر از معاونین شرکت هم در دولت پست معاون وزیری گرفت و شرکت بیش از ۵ ماه است که بدون معاون و‌ متاسفانه یک تنه تا کنون اداره شده است. این بلاتکلیفی حتی در تکمیل هیات مدیره شرکتهای تابعه نیز صادق است.  اما آنچه که رسانه ها به دختر من به عنوان استخدام فوری و انتصاب‌ به عنوان معاون منتشر کردند کاملا خلاف واقع و بی تقوایی محض بود. ایشان از ۶ سال پیش در این شرکت کار می کرده و من ایشان را بکار نگرفته ام ۴ سال قبل از من در این شرکت با مدرک کارشناسی ارشد گردشگری انجام وظیفه کرده، مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و سرپرست مدیریت سهام و امور مجامع شرکت بوده است و من ۲ سال است که به این شرکت آمده‌ام. متاسفانه اطلاعات مغرضانه‌ ‌و غیرواقع ارایه شد. به جرأت می‌گویم هیچ کار خلاف قانون، عرف سازمانی و خارج از اختیارات شرکتی و مدیر عاملی صورت نگرفته است. بدون هرگونه استخدام جدیدی و از بین نیروهای موجود شرکت ۳ سرپرست برای ۳ معاونت و ۵ سرپرست برای ۵ تا از مدیریت‌های شرکت هم زمان‌ ‌صادر شده است. این یک کارحرفه ای شرکت‌داری است که وقتی معاون نداری برای پیشگیری از اختلال در شرکت و ارایه خدمت به مردم بایستی از طریق سرپرستی اقدام کنیم. این سرپرستی برای ۸ نفر از جمله ایشان صادر شده است. سرپرستی در حوزه اداری هم یعنی مسئولیت موقت و بدون تغییر در دریافتی. البته با سازمان هماهنگ‌ شد و همه اسامی برای استعلام صلاحیت عمومی برای مدیریت حراست سازمان همان روز ارسال شد. متاسفانه فقط یک ابلاغ سرپرستی از این ۸ ابلاغ برجسته و رسانه‌ای و از آن برداشت تبلیغاتی غیرحرفه ای شد!؟! به هر حال همیشه بایستی بهانه‌ای برای رفتن باشد تا دیگران همانند ما با انرژی و خلاقیت جدیدی ادامه کار دهند و کاستی ها را برطرف کنند.🌿 ما که به برکت نظام جمهوری اسلامی در این کشور مدیر شده ایم، پذیرفته ایم که هزینه هایش را هم بپردازیم و این حق مدیرعامل محترم سازمان است که از مدیران هم سوتر استفاده کند. انشاا.. از این به بعد با اطلاعات بیشتری اقدام شود. به نظرم بدنه مدیریتی که کشور برای آنان هزینه بسیاری متحمل شده نبایستی با موج غیرواقعه‌ای رسانه‌های مغرض و مبتدی آسیب ببیند. ضمن پوزش از مکدر شدن خاطر همه همکاران محترم در سازمان و شرکت‌های تابعه، همواره از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق بیش از پیش داشته و انشاا.. تلاش مضاعف شود تا با کمک به مدیریت جدید برای اعتلای اهداف سازمانی موفقیت‌های بیش از پیش کسب شود. مزید استحضار همه احکام‌ سرپرستی پیوست است. وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ علی رحیم پور - ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

ایجاد شده: 23/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

در روزهای واپسین قرن چهاردهم و در شرایطی که پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز بحران کرونا و به شماره افتادن نفس‌های گردشگری ایران می گذرد، در انتظار شنیدن خبرهای امید بخش در جهت رونق گردشگری بودیم که در کمال تعجب شاهد رفتار قرون وسطائی و غیر حرفه ای یک سازمان عریض و طویل به نام تامین اجتماعی در عزل و نصب متصدی بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور را شاهد بودیم. ارزش، جایگاه، توانمندی، تخصص و قدرت مدیریت و رهبری مدیران با سابقه در بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت گردشگری و هتلداری بر هیچکس پوشیده نیست و از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که صندلی مدیریت در ایران عمر چندانی ندارد و بیش از آنکه تابع تخصص و شایسته سالاری باشد، تحت تاثیر سیاست، تصمیمات ناگهانی و روابط خاص افراد قرار دارد. بدون شک جایگاه شخصیتی همچون "علی رحیم‌پور" در بدنه صنعت گردشگری و هتلداری کشور آنقدر والاست که اگر چه امروز او را از راس یکی از  بزرگترین هلدینگ¬های گردشگری کشور عزل کردند ولی به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور با توجه به نیاز صنعت، در جایگاهی بالاتر و تاثیرگذارتر، آن را خواهیم دید. درست است که از دست دادن فرصت بهره‌گیری از تجارب سرمایه ارزشمندی نظیر " علی رحیم‌پور ها" برای خانواده صنعت گردشگری و هتلداری، ماهیتاً ناراحت‌کننده و تاسف‌بار است، اما آنچه دردناک‌تر است و  غیر قابل قبول، شکل اجرای این اقدام و انتشار این خبر بود که به دور از هرگونه اخلاقیات و شئونات، رعایت پروتکل‌های اداری، تشریفات رسمی و اصول اخلاق حرفه‌ای صورت گرفت که اگر امروز با آن مقابله نگردد می بایست منتظر این رفتارهای سطح پایین برای رحیم پور¬های این صنعت باشیم. عزل مدیری توانمند، متخصص و با سابقه‌ای همچون دکتر "علی رحیم‌پور" طی یک نامه غیر رسمی و دست نویس بدون شماره، مُهر و امضا و تنها بر روی سربرگ تامین اجتماعی، انتشار گسترده این نامه در فضای مجازی و اشاره به دلایلی غیر واقعی و غیر کارشناسی برای برکناری ایشان، معنایی جز آشفتگی، سیستم اداری غرض ورزی و بی درایتی ندارد و باید با آن مقابله نمود. تعریف مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی ) از مفهوم مدیریت جهادی در آئین تنفید حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ؛ مدیریت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست. پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریت جهادی است. نه عزل و نصب هیجانی و بی منطق ! گروه جامع و تخصصی هتل‌نیوز، به عنوان مجموعه‌ای با فعالیت تخصصی در همه ارکان گردشگری، سوای هر گونه اقدام حقوقی و قانونی از سوی شخص علی رحیم‌پور در راستای احقاق حقوق خود، وظیفه خود می‌داند از اعتبار، آبرو و حیثیت خانواده هتلداری و گردشگری کشور دفاع نموده و با ایفای رسالت خود، حامی و پشتیبان معنوی اهالی این خانواده باشد. لذا ضمن محکوم نمودن این اقدام به واسطه عدم رعایت حرفه¬ای گری در برکناری یکی از مدیران با دانش، دلسوز، متعهد و علاقه‌مند عرصه گردشگری، از همه فعالان محترم حوزه گردشگری و هتلداری کشور نیز دعوت بعمل می‌آورد تا با حمایت از این موضوع و پیوستن به این پویش سراسری، مانع از تکرار چنین اقداماتی در قبال  مدیران، زحمت¬کشان و فعالان این عرصه شوند. لطفاً بازنشر دهید

ایجاد شده: 23/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

نظر به آنکه در خصوص تعرفه های انرژی و خاصه افزایش چندین برابری  تعرفه گاز تاسیسات گردشگری مباحث کارشناسی صورت گرفته و بسیاری بر این باور هستند که وزارت نیرو و یا هیئت دولت به صورت خاص جهت مقابله با صنعت گردشگری و هتلداری دستور افزایش تعرفه ها را برای این واحدها داده اند اگر به دنبال مقصر هستید با قاطعیت و با مدارک زیر به عرض می رسانم که دولت قبل و وزارتخانه و معاونت گردشگری  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یکی از اولین کسانی هستند که در این خصوص به واحدهای تابعه خود ضربه سنگینی وارد کردند !! و می بایست در همان زمانی که بودجه سال 1400 تدوین شد از تاسیسات خود حمایت می کردند و امّا دلائل : در قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سی سال قبل ماده 8 آن اشعار دارد ((کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تأسیسات مشابه از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض،‌مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها مقررات و دستورالعملهای بخش صنایع می‌باشند.)) تا کنون نیز به همین طریق عمل می شده است فقط بانک ها این مورد را نپذیرفته و کماکان این تاسیسات را خدماتی محسوب می کنند به استثناء مواردی که تسهیلات تبصره ای و یا ابلاغی باشد و در نتیجه تعرفه گاز که حداکثر برای صنعت به صورت ثابت  حدود متر مکعبی 1000 ریال بود جهت تاسیسات گردشگری محاسبه می گردید حال دولت در تدوین بودجه سال 1400 به دلیل هدفمند کردن یارانه ها پیشنهادی به مجلس ارائه دادند به این شرح ((ط- به منظور اجرای ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر سی‌درصد (۳۰%) و واحدهای سیمانی برابر ده درصد (۱۰%) و سایر صنایع (به‌غیر از نیروگاه‌) برابر ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به ‌شرکت‌های پتروشیمی که بر اساس جزء (۴) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تعیین می‌شود، خواهد بود. منابع حاصل از افزایش این بند به ردیف (۳) منابع دریافتی جدول تبصره (۱۴) این قانون اضافه می‌شو)) که مصوب شد و از فروردین ماه نیز اجرائی و نرخ متوسط خوراک گاز از متری 50000 تا متری 20000 ریال متغیر بود و طبق جدول زیر از فروردین گاز بها اضافه شد امّا چون مبلغ آن تا فصل سرما و مهرماه آنچنان بالا نرفته بود بسیاری از  همکاران متوجه این افزایش نشدند و اینک دچار این معضل بزرگ شدیم ، به هر حال مدافع تاسیسات گردشگری وزارت خانه خودمان می باشد و در حقیقت همان زمان که بودجه جهت تصویب به مجلس رفت می بایست معاونت گردشگری اقدامات موثری را انجام دهند و حال نیز تنها راه برون رفت از این مشکل فقط مصوبه مجلس است و پیشنهاد میشود همانطور که مجلس محترم کوره های آجر پزی را مستثنی کرد باید از مجلس استفسار کرد و  تعرفه تاسیسات گردشگری را  همردیف تعرفه کسب و کار تعیین نمایند . 71 نفر از نمایندگان محترم مجلس ضمن استفسار از حوزه قوانین مجلس طرحی را به کمیسیون انرژی ارائه دادند و تقاضا کردند تعرفه کوره های آجر پزی همانند تعرفه خدمات و کسب و کار باشد . در فروردین ماه  و  دوران کرونا معاونت محترم گردشگری و مدیرکل محترم نظارت وزارتخانه سفری به کرمان داشتند پیشنهادی خدمت ایشان ارائه شد جهت طرح در هیئت دولت و تدوین لایحه ای در خصوص تعرفه های خاص حاملهای انرژی و آب  تا بتوان جهت تصویب به مجلس ارائه داد ، این پیشنهاد در مصاحبه های ریاست محترم جامعه هتلداران ایران نیز تاکید شده بود و با استقبال معاونت محترم نیز روبرو شد امّا به اجرا گذاشته نشد اینک نیز باید تعرفه ها تغییر پیدا کند و نیازمند پی گیری و مساعدت کلیه همکاران است تا از طریق نمایندگان خود در مجلس به نتیجه برسد البته در این مسیر از وزیر محترم میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وزارتخانه به عنوان تنها مدافع این صنعت مهم  تقاضا داریم با رایزنی خود در کوتاه مدت این مشکل را مرتفع نمایند.  علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 18/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...