به گزارش خبرنگار میراثآریا، تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به نمایندگی علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخشهای توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیتهای توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علیاصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارتها و آسیبهایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سالهاست رنج میبرد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور میزنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری بهگونهای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمینکننده برای این شوکها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمهای بیبهرهایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنههای امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغههای من این است که چگونه میتوان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغههای مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدیتر برای اقتصاد کشور نقشآفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقشآفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارد. کمتر حوزهای را میتوان پیدا کرد که راحت بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلیترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاههای مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت گونهای برای کسبوکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگیهای ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود میکند. اگر بتوانیم حمایتهای بیرونی نظاممند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفتوگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقهای که به حوزه گردشگری دارد، اینموضوع رل یکی از اولویتهای خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیریها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراثفرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخشهای مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهمنامهای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاریهای مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهمنامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت میکنند. این گفتوگوها و ارتباطاتی که فردا شکل میگیرد میتواند در بلندمدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزنهای بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیتها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آنها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده میشود. همچنین بخش خصوصی ذیربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری میآید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد میتوانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزنهای بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی میتواند مجموعههای بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصتهای گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئتهایی داریم که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام میشود یا هیئتهایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر میکنند. در این هیئتها میتوانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافقهایی در این زمینه انجام شود، همچنین میتوانیم چالشهایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که میتواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیونهای مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیونها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیتههای تجاری کمیسیونهای مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری میکند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه میتواند در این کمیسیونها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که میتواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصتهای نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. میتوانیم شرکت نمایشگاهها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهمنامه همکاری فیمابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیتهای این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایتهای قانونی و اجرای برنامه و پژوهشها در جهت تسهیل فرآیند فعالیتهای مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسبوکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهمنامه است.
ایجاد شده: 20/دی/1400 آخرین ویرایش: 20/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادیراد " مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالنهای نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سالهای گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکتکنندههای خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.» سجادیراد به برگزاری جلسات متعدد با انجمنهای صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغهها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آنها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینههای مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آنها برای حضور در نمایشگاه شد.» او به واگذاری غرفهها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کمتر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوتنامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.» سجادیراد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرحهای پیشنهادی که معرف معماری ایرانیاسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستونها و سرستونهایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستونها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المانهایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.» او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده بهمنظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش ویآیپی است که در مرکز آن بخشی بهعنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرشهای فاخر ایرانی میشود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.» او با اشاره به عرضه صنایعدستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایعدستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشتهایم.» سجادیراد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایرانشناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکتکنندهها از اجرای برنامههایی که باعث تجمع شود، منع شدهاند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایشهای آیینی و فعالیتهای این چنینی در این رویداد امکانپذیر نیست.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «با وجود برنامهریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آنها را از برنامه خارج کردیم.» نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، نشست هماندیشی معاونان وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با رایزنهای اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه فرش برگزار شد. " مهدی صفری " معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت گردشگری، ارزآوری را یکی از وظایف وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: «با دیدهبانی قوی، وزارت امور خارجه میتواند در تمامی حوزهها موجب ارزآوری به کشور شود.» او صنایعدستی را بهعنوان یکی از هدفگذاریها برای ارزآوری معرفی کرد و افزود: «وظیفه ما این است که صنایعدستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایعدستی باز کنیم، امیدوارم تعداد شاغلان این حوزه از دو میلیون به سه تا چهار میلیون افزایش پیدا کند.» صفری با تاکید بر اصالت صنایعدستی ایران در رقابت با کالاهای چینی، ادامه داد: «ما بهعنوان دیپلماتهای اقتصادی میتوانیم برای افزایش اشتغالزایی در حوزه صنایعدستی تاثیر بسزایی داشته باشیم.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از کشورهای چین، اندونزی، هند و روسیه بهعنوان کشورهای پیشنهادی برای معرفی صنایعدستی ایران نام برد و بر معرفی و آشنا کردن این کشورها با پتانسیلهای ایران از طریق رسانهها تاکید کرد. گردشگری سلامت از دیگر مباحثی بود که صفری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: «دلالها در این حوزه موجب افزایش هزینهها میشوند و باید دلالها شناسایی و ساماندهی شوند.» او با تاکید بر اعلام آماگی وزارت خارجه و دیپلماتهای اعزامی برای معرفی صنایعدستی کشور، ابراز امیدواری کرد که با شکلگیری این همکاری و همافزایی تعداد شاغلان حوزه صنایعدستی به ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در ادامه این جلسه پنل پرسشوپاسخی با حضور لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، صانعی نماینده وزارت خارجه، حرمتالله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری و سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی برگزار شد. دیپلماتها شرکتهای بزرگ را برای حضور در نشستهای B ۲ B تشویق کنند " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: «این نمایشگاه برای اولین بار با موضوع نشستهای B ۲ B برگزار میشود. درخواست ما از دیپلماتها این است در کشوری که ماموریت دارند، شرکتهای بزرگ را شناسایی و آنها را برای حضور در این نشستها ترغیب کنند.» او تصریح کرد: «ما دسترسی مستقیم به این شرکتها نداریم، دیپلماتها میتوانند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشند. برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آنها میسر نباشد، برگزاری نشست بهصورت وبینار امکانپذیر است.» اژدری از هدفگذاری برای جذب گردشگران از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران بهعنوان استراتژیهای بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارتخانه نام برد. تعامل دو وزارتخانه باید وارد فاز عملیاتی شود/دیپلماتها نیاز به اطلاع از جزئیات دارند " صانعی " با ابراز آمادگی دیپلماتها برای همکاری با وزارتخانه بیان کرد: «تعامل دو وزارتخانه باید با عبور از بروکراسی اداری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.» او اطلاع از جزئیات را از مهمترین نیازهای دیپلماتها عنوان کرد و گفت: «دست دیپلمات باید پر باشد و به صورت عملی وارد میدان شود.» اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برگزاری فمتور شرکتهای خارجی شناسایی شده از سوی دیپلماتها همچنین " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست ابراز آمادگی کرد که با شناسایی و معرفی شرکتهای بزرگ از سوی دیپلماتها فمتورهایی برای آنها از سوی بخش خصوصی برگزار شود. " حرمتالله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این نشست را نویدبخش حرکت اقتصادی جدید در کشور دانست و گفت: «بدون حضور سفرا و اهتمام آنها نمیتوان کار جدیدی انجام داد.» او همچنین برای برگزاری فمتور از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت اعلام آمادگی کرد و گفت: «امیدوارم در نمایشگاه گردشگری امسال شاهد حضور چشمگیر شرکتهای خارجی باشیم.» شناسایی ۱۳۴ بسته سرمایهگذاری خارجی " احمد تجری " مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از جذب سرمایهگذاری خارجی بهعنوان اولویتهای وزارتخانه نام برد و گفت: «در حوزه سرمایهگذاری خارجی ظرفیتها و نیازهای متنوعی در کشور وجود دارد.» او با اشاره به مشارکت استانها برای تهیه بستههای سرمایهگذاری افزود: «۱۳۴ فرصت و بسته سرمایهگذاری در استانها شناسایی شده است که از تنوع بسیار برخوردارند.» تجری تصریح کرد: «ضمن تنوعی که وجود دارد، گردشگری دریایی، راهاندازی شناورها، سواحل مکران، راهاندازی مجتمع خدمات رفاهی بینراهی، گردشگری سلامت، واگذاری ۳۰ کاروانسرا از جمله طرحهای دارای اولویت هستند.» دیپلماتها نواقص را از نگاه گردشگران خارجی بگویند " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به نقش دیپلماتها در کاهش ایرانهراسی در جامعه بینالمللی اشاره کرد و گفت: «هماکنون در معاونت گردشگری در حال تدوین محورهای مختلف گردشگری در کشور هستیم. دیپلماتها میتوانند در این مسیر به ما کمک کنند و از نگاه گردشگران خارجی نواقص را به ما بگویید.»
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در گفتوگویی بیان کرد: «بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری وصنعتگران حوزه صنایعدستی ایران با افراد و شرکتهای متناظرشان در حوزههای مرتبط در سایر کشورهای جهان بهخصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت داری است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بر خود واجب میداند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیدهایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری و صنایعدستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزههای کردشگری وصنایعدستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه است، تکمیل و برای برنامهریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکتهای متناظر در کشورهای تعیینشده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بینالمللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و صنایعدستی است و باید از آن بهرهبرداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از بخش خصوصی فعال در حوزههای گردشگری و صنایعدستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراثفرهنگی استان خود مراجعه کنند.
ایجاد شده: 1/دی/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " آیتالله لطفالله دژکام " نماینده ولیفقیه در فارس شنبه ۲۷ آذر در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی در شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا مقدمات سیر و گردشگری را فراهم کردهایم؟ یکی از این ملزومات را ایمنی و امنیت برشمرد و گفت: ایمن بودن یعنی رفع مشکلاتی که ممکن است در مسیر گردشگری وجود داشته باشد. او با تاکید بر اینکه دستاندرکاران امر گردشگری باید موانع ممکن را رفع کنند تا سیر و گردشگری مطلوب باشد، افزود: اگر کسی در این شهر از هر کوی برزنی به سمت حرمهای مطهر میرود از هر جهت باید شرایط فراهم باشد، چرا که مردم علاقمند هستند و میخواهند، اما متاسفانه به دلیل یکسری معضلات نمیشود. نماینده ولیفقیه در فارس از اعضای شورای شهر، شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بابت برگزاری آیین اختتامیه دهه گردشگری مذهبی قدردانی و اضافه کرد: انصافا نگاه عمیق و گسترده به مقوله گردشگری مذهبی کلید خورده است. به گفته آیتالله دژکام، در بحث گردشگری مذهبی ما میتوانیم این مذهبی بودن را که بعد از گردشگری ذکر میکنیم به عنوان قید مکانی در نظر بگیریم و بگوییم گردشگری مذهبی به دنبال اینست که مکانهای مذهبی را محور گردشگری قرار دهد و این کار خوب و شدنی است اما از یک سو میتوانیم مذهبی بودن را به عنوان رویکرد گردشگری در نظر بگیریم نه تنها قید مکان و اگر این عبارت را به عنوان رویکرد در نظر گرفتیم مسئله متفاوت میشود. او خاطرنشان کرد: در رویکرد گردشگری مذهبی از مکانهایی که به طور خاص مکان مذهبی هم نیستند دیدن میکنیم اما با رویکرد مذهبی و این موضوع دیگری است که باید برای شهر شیراز به دنبال نهادینه شدن این رویکرد در بحث گردشگری باشیم. امام جمعه شیراز با اشاره به قابلیتهای بالای گردشگری این کلانشهر، اظهار کرد: حیف است این همه امکانات و ظرفیت، ضایع شود. آیتالله دژکام دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، پس از گذشت ۷۰۰ سال رویکرد مذهبی او دانست و گفت: دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، اینست که موقوفه اولیه حرم مطهر شاهچراغ(ع) متعلق به او و جنبه وجه اللهی آن است، والا هزاران ملکه و دختر شاه در طول تاریخ بودهاند اما امروز اسمی از آنها نیست. او با بیان اینکه اگر کسی میخواهد اسم خود را باقی بگذارد باید این رویکرد را دنبال کند، گفت: نام این بانو ۷۰۰ سال باقی مانده به خاطر اینکه قرآن به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) وقف کرده و در موزه فارس قرآن ایشان وجود دارد. نماینده ولیفقیه در فارس همچنین تاکید کرد که اگر قرار است رویکرد گردشگری مذهبی در شیراز عملیاتی شود باید در محله فلکه خاتون، قبر آبش خاتون به عنوان رویکرد مذهبی دیده شود. آیتالله دژکام خطاب به متولیان گردشگری گفت: در رویکرد مذهبی شما حتی میتوانید ارگ کریم خان را هم به عنوان ظرفیت گردشگری مذهبی در نظر بگیرید چرا که این مکان تاریخی پیوند مذهبی دارد و صرفا یک مکان تاریخی نیست. او افزود: شیراز علاوه بر اینکه شهر مسلمانان است حرم سوم اهل بیت پیامبر (ع) در ایران است و این نیز علت مضاعف است برای اینکه رویکرد مذهبی را در گردشگری این شهر باید دنبال کنیم و در حین اینکه در مکانهای تاریخی سیر میکنیم نگاه و رویکرد ما مذهبی باشد یا مسئله گردشگری سلامت که اگر با رویکرد مذهبی بخواهد انجام شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ و واقعیت این است که تمدن سازی اسلامی از همین جا آغاز میشود. امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما همانند دوره قبلی طالبان که حاکم کشور افغانستان بودند نیستیم که هر مکان تاریخی را خراب کردند بلکه ما میگوییم مکانهای تاریخی با نگاه گردشگری مذهبی دیده شود، گفت: خدای متعال فرموده که سیر کنید و آثار تاریخی قوم های مختلف را نگاه کنید و برای خود عبرت بگیرید و این به معنای گردشگری مذهبی است. آیتالله دژکام ادامه داد: متاسفانه تا چندی پیش به مکانهای مذهبی شهر کم توجهی میشد و توانستیم این مشکل را حل کنیم و بنده امیدوار هستم ضمن همه کارهای لازمی که عزیزان در این خصوص انجام میدهند وارد گام بعدی شویم و قدم بعدی ما این است که رویکرد مذهبی را در بازدید از مکانهای غیر مذهبی به کار ببریم. او خواستار ارائه آموزشهای کاربردی در این زمینه شد و گفت: نتایج مطلوب حاصل از آموزش، موجب کیسود تا گردشگر با حقایق دینی ما در ضمن بازدید از باغ و بوستان و مکانهای تاریخی آشنا شود. نماینده ولیفقیه در فارس خواستار تقویت رویکرد مذهبی در گردشگری مذهبی و تربیت تور لیدرهای مناسب و فضاسازی که در هتلها و امثال آن به نفع گردشگری با رویکرد مذهبی انجام میشود، شد. آیتالله دژکام با بیان اینکه تفکر و تمدن غربی معاصر تشنه همین رویکرد است، گفت: باید در این مورد زمینه سازی کنیم و امید است محدودیتهای کرونایی کمتر شود. امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: به نظر میرسد روال تمدن سازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند شروع شده و در نسل جوان ما نوع نگاه بسیار عمیق است.
ایجاد شده: 27/آذر/1400 آخرین ویرایش: 27/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رهبران گردشگری از مناطق مختلف جهانی برای بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی UNWTO وارد مادرید شدهاند. وزرای گردشگری و نمایندگان سازمانهای بینالمللی و همینطور مسئولان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، در اولین نشست جهانی گردشگری بعد از شروع همهگیری کرونا، شرکت خواهند کرد. در مجموع بیش از هزار شرکتکننده به نمایندگی از ۱۳۵ کشور، ازجمله ۸۴ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در مهمترین نشست آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد. زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: «گردشگری جهانی با هدایت UNWTO با چالشهای امروزی مواجه است و در عین حال به فرصتهای آینده چشم دوخته است. مجمع عمومی UNWTO عزم این بخش را برای راهاندازی مجدد گردشگری، هدایت بهبود گردشگری و تبدیل شدن به یک هسته مرکزی برای رسیدن به توسعه پایدار و اقدامات اقلیمی، به نمایش خواهد گذاشت.» پیش به سوی یک قانون بینالمللی برای محافظت از گردشگران UNWTO مجمع عمومی را با یک جلسه مقدماتی در مورد قانون بینالمللی حمایت از گردشگران افتتاح کرد. روند ثبت این قانون مهم که در پاسخ به کاهش اعتماد مصرفکننده ناشی از همهگیری کروه راهاندازی شد، حداقل استانداردها و حقوق مصرفکننده را برای گردشگران در شرایط اضطراری فراهم میکند. این برنامه با همکاری ۹۸ کشور عضو و عضو وابسته و همچنین پنج سازمان بینالمللی غیرعضو و سهامداران پیشرو بخش خصوصی، تدوین شده است. پس از تصویب مجمع عمومی UNWTO، این قانون در سال ۲۰۲۲ با هدف تبدیل آن به یک قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد شد. اعضای وابسته برای اصلاح و راهاندازی مجدد گرد هم میآیند اعضای وابسته UNWTO در چارچوب مجمع عمومی، امروز برای چهل و سومین نشست عمومی سالانه خود با هم دیدار کردند. UNWTO متشکل از مشاغل و مقاصد، و همچنین نمایندگان جامعه مدنی و دانشگاهی، روی بیش از ۵۰۰ شرکت وابسته برای تبدیل سیاست گردشگری به عمل حساب کرده است. در مادرید، خلاصهای از اقدامات سازمان جهانی گردشگری جهانی (UNWTO) در واکنش به بحران موجود ارائه شد، و در مورد برنامه «ردیاب مقاصد» که با مشارکت انجمن بینالمللی حملونقل هوایی (IATA) به عنوان نمونهای از مشارکتهای مؤثر دولتی و خصوصی ارائه شده بود، صحبتهایی ردوبدل شد. در همان زمان، نمایندگان اصلاحات پیشنهادی چارچوب قانونی برای عضویت وابسته به UNWTO را تصویب کردند و راه را برای همکاری موثرتر هموار کردند. شورای اجرایی بر ابتکارات کلیدی صحه میگذارد پیش از افتتاح رسمی مجمع عمومی، UNWTO شورای اجرایی خود را برای ۱۱۴امین جلسه تشکیل داد. این شورا که به عنوان هیئت مدیره UNWTO عمل میکند، برای شنیدن گزارش دبیرکل پولولیکاشویلی درباره اقدامات انجام شده از جلسه ۱۱۳ که در ابتدای سال نیز در مادرید برگزار شد، تشکیل جلسه داد. اعضای شورای اجرایی با اجرای «برنامه عمومی کار» برای سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و برای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ موافقت کردند. اعضا همچنین چندین طرح کلیدی UNWTO، به ویژه توصیههای UNWTO در مورد گردشگری به منظور توسعه روستایی، پروژه بهترین دهکدههای گردشگری و ابتکار پلاستیک در گردشگری جهانی را تأیید کردند. همچنین در مادرید، کمیتههای UNWTO در حوزه گردشگری و پایداری (حفاظت از محیط زیست)، حوزه گردشگری و رقابت، و حوزه آموزش آنلاین گردشگری، کارشناسان را گرد هم آوردند تا راههایی را برای پیشبرد برنامه کاری این سازمان حول محورهای دارای اولویت بررسی کنند.
ایجاد شده: 10/آذر/1400 آخرین ویرایش: 10/آذر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " مهران مقصودی" مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور شامگاه چهارم آبان ماه در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان بم به آثار تاریخی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان بم سه اثر جهانی وجود دارد که بسیاری از استانها حتی یک اثر جهانی هم ندارند و نکته مثبت بم همین است. وی افزود: بیابان لوت یک اثر جهانی وسیع است که ۸۶۰ کیلومتر عرصه محیط این اثر جهانی است. مقصودی به آثار جهانی طبیعی اشاره و تصریح کرد: آثار طبیعی زیادی در جهان وجود دارد که هیچ کدام اینگونه نیست که شخصی بدون مجوز وارد آنها شود. ما امکانات و زیرساختهای لازم را نداریم و اگر فردی درخواست دهد یک سال بعد اجازه داده میشود، اما برای تورها اینگونه نیست؛ تورها میتوانند وارد سایت شده و درخواست خود را ثبت نمایند. مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر ورود به بیابانها برای تمام اشخاص ممنوع است، اما لوت اینگونه نیست، گفت: پایگاه جهانی لوت در بم به تازگی آغاز به کار کرده و منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشده که باید در دستور کار قرار بگیرد تا امکان گسترش داشته باشد. وی افزود: برای جذب گردشگر باید اول ماکت لوت را به معرض دید قرار داد و میطلبد ماکت لوت در موزه تاریخی و موزه مردم شناسی و صنایع دستی به نمایش درآید. مقصودی اظهار کرد: مسیرهای تورهای سافاری و آفرود هنوز نهایی نشده اند و دستور العمل در حال نوشتن است که برای خانههای بوم گردی و ضوابط و اردوهای گردشگری نیز هست، اینکه افرادی که تور آفرود میبرند دارای چه مشخصههایی باید باشند. مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور با اشاره به ورود غیرمجاز از سایر استانها به بیابان لوت گفت: با استفاده از نصب جی پی اس و اطلاع رسانی از طریق مردم محلی میتوان از ورود این افراد جلوگیری کرد. ضمن اینکه تورهای تهران هم میتوانند وارد منطقه شوند، اما باید مجوز بگیرند. "هادی شهسوارپور" فرماندار بم نیز در این جلسه اظهار کرد: بکرترین نقاط کویری در شهرستان بم وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی است و میتوان برای صنعت گردشگری برنامه ریزی کرد. وی افزود: اگر بخواهیم به سمت درآمدزایی برویم باید زیرساختها فراهم شود و برای تسهیل در کار فعالان این حوزه نهایت تلاش انجام شود. بحث ما درگاه کویری و ساختمان پایگاه جهانی لوت است تا زودتر آماده شود.
ایجاد شده: 5/آبان/1400 آخرین ویرایش: 5/آبان/1400 اخبار داخلی
روز جهانی گردشگری، فرصتی برای قدردانی از تلاش فعالان صنعت گردشگری و تأکید بر اهمیت توسعه این صنعت در کشور عزیزمان ایران است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری حوزه ، متن پیام " آیت الله اعرافی "مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم أفلم یسیروا فی الأرض فتکون لهم قلوب یعقلون بها أو آذان یسمعون بها روز جهانی گردشگری، فرصتی برای قدردانی از تلاش فعالان صنعت گردشگری و تأکید بر اهمیت توسعه این صنعت در کشور عزیزمان ایران است. تلاقی این روز تأثیرگذار، با ایام اربعین حسینی میتواند آغازی نیکو برای پیوند زدن گردشگری کشور، به میراث غنی فرهنگی و دینی ما باشد. در همین راستا، میتوان با بهرهگیری از امکانات موجود درجهت توسعه این حرکت جهانی، نهادینه سازی صلح و نزدیک ساختن قلوب همه انسانهای آزادی خواه بهره جست. صنعت گردشگری امروزه نه تنها ابزاری برای تسهیلگری در سفر، بلکه مهمترین عامل در گفتوگوی فرهنگها و آشنا شدن با تاریخ و تمدن آنهاست. ایران اسلامی با برخورداری از تاریخی چند هزار ساله و فرهنگی اصیل، همواره مورد توجه جهانگردان بوده و هست. ثبت ۲۴ اثر تاریخی/ فرهنگی و ۲ اثر طبیعی از ایران در میراث جهانی یونسکو موید این است که میتوان با برنامهریزی و مدیریت صحیح از ظرفیت گردشگری کشور بهخوبی بهرهمند شد. این میراث گرانبهاء تمدنی که در آثار برجایمانده تاریخی، دانشی، فرهنگی، هنری و فنی نمایان است، افزون بر مایه مباهات و افتخار بودن، وظیفهای بس گران را بر دوش مسئولان اجرایی و علمی، و اهالی فرهنگ و صنعت گردشگری مینهد. در دست داشتن چشماندازی روشن از این عرصه و ریلگذاری صحیح در راستای تحقق آن، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی و بالندگی علمی و معنوی کشور را نوید میدهد. اما این امر، نیازمند همفکری و همکاری همه نهادهای اثرگذار است. اینجانب روز جهانی گردشگری را به همه فعالان این عرصه تبریک گفته، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم ایشان میکنم. همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، آمادگی حوزههای علمیه را، که به گواه تاریخ، سهم گرانسنگی در شکوفایی علمی و فرهنگی ایران اسلامی داشته و دارند، برای کمک به فرهنگسازی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری اعلان میکنم.
ایجاد شده: 9/مهر/1400 آخرین ویرایش: 9/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " سردار سیاوش " مسلمی فرمانده سپاه کربلا در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ، گفت: یکی از بسترهای مهم نهادینه کردن عفاف و حجاب،مدارس و دانشگاه ها هستند. سردار مسلمی با تصریح بر توانمندسازی فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: مجموع بسیج در حوزه فرهنگ سازی میتواند کمک کار نهادها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باشد. زیرساخت های فرهنگی در حوزه گردشگری فراهم شود. فرمانده سپاه کربلا در ادامه به مسئله گردشگری هم اشاره و اضافه کرد: مازندران به واسطه دریا و جنگل، استانی گردشگرپذیر بوده و خلاهای فرهنگی را باید در موضوع گردشگری حل کرد. سردار مسلمی با بیان اینکه باید زیرساخت های فرهنگی را در حوزه گردشگری فراهم کرد گفت: برنامه های خاصی از جمله ساختاری،فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و زیست محیطی در حوزه هاش گردشگری بررسی و مشکلات آن احصا شده است. فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برخی فرهنگ های وارداتی که همراه با تورهای گردشگری به مازندران می آید، اضافه کرد: در معرفی جاذبه های گردشگری استان در زمینه های فرهنگی و آئین های بومی و محلی ضعف وجود دارد. سردار مسلمی به امکان تاریخی و مذهبی در مازندران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد هنجارها،به ناهنجارها تبدیل شده است که می بایست در این موارد دقت نظر داشته و به رفع این مشکل پرداخت. فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه باید نسبت به مسئله فرهنگی در حوزه های گردشگری دغدغه مند باشیم، افزود: فقدان رسانه های جریان ساز فرهنگی در حوزه گردشگری دیده می شود و نیاز است در فضای مجازی کارهای اساسی صورت بگیرد. سردار مسلمی اضافه کرد: فقدان فضاسازی محیطی بر اساس فرهنگ دینی و ارزشی از جمله مواردی است که باید در حوزه گردشگری به آن توجه شود. فرمانده سپاه کربلا تاکید کرد: باید فضای فرهنگی سالم در حوزه گردشگری ایجاد شود. سردار مسلمی در ادامه با تاکید بر اینکه بوم گردی باید مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی، اضافه کرد: گردشگری در مازندران به سمت گردشگری اسلامی که منجر به امنیت اخلاقی می شود، باشد. به گفته سردار مسلمی گردشگری تولید محور، گردشگری تاریخی و مذهبی و گردشگری عمومی از مواردی است که در مازندران نیاز به تشکیل راه اندازی کارگروه گردشگری زیر نظر شورای فرهنگ عمومی است.
ایجاد شده: 27/تیر/1400 آخرین ویرایش: 27/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " مسعود غلامی " مدرس دانشگاه و فعال حوزه هتلداری در گفتگوی اختصاصی و در پاسخ به این سوال که چه نظری در خصوص سه گزینه پیشنهادی مجمع ملی تشکل گردشگری برای پست وزارت گردشگری به دولت سیزدهم دارید گفت : از نظر بنده شخصی باید به عنوان وزیر انتخاب شود که هم دارای تحصیلات باشد و هم تجربه کار در وزارتخانه و سازمان میراث فرهنگی را داشته باشد، بدنه سازمان را بشناسد و با آن ارتباط برقرار کرده باشد و از همه مهمتر مورد قبول جامعه گردشگری و هتلداری ایران باشد. وی افزود : پس از آن که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب شدند، بعنوان "مسوول ستاد مردمی فعالان حوزه گردشگری " در جلسات مختلفی که با برخی از اعضای تیم اصلی ایشان داشتم ، نسبت به معرفی آقای " حمزه زاده " اقدام گردید. چرا که ایشان از بدنه سازمان، مدرس گردشگری و از نقاط قوت و ضعف این مجموعه بسیار آگاهی دارند و مورد قبول اغلب بدنه هتلداران ایران هستند. وی ادامه داد : ما باید ارتباط خودمان را در حوزه گردشگری با کشورهای دیگر توسعه دهیم، توجه به زیرساختهای صنعت گردشگری اعم از حمل و نقل هتل ها جاده ها و امکانات دیگر. توجه به این عوامل برای کشور می تواند بسیار کمک کننده باشد تا صنعت گردشگری و هتلداری به خوبی فعالیت داشته باشند. این کارشناس هتلداری گفت : از نظر بنده جناب آقای حمزهزاده فردی بسیار سالم، کارآمد و مفید هستند. امیدواریم که دولت آقای رئیسی خارج از سیاسی بازی به این صنعت توجه خاصی داشته باشند. از ریاست جمهوری تقاضا داریم تا از دکتر حمزه زاده دعوت به عمل آورند تا ایشان نیز نقطه نظرات خود در خصوص این صنعت را اعلام و نسبت به دیگر کاندیده ها مقایسه شوند. غلامی تاکید کرد : در سال های اخیر در حوزه صنعت گردشگری مدیرانی سیاسی سر کار بودند و هیچ تخصصی در زمینه گردشگری نداشتند. مسعود غلامی در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه های دولت سیزدهم نشستی همانند نشستی که برای ریاست جمهوری برگزار شد وجود خواهد داشت تا کاندیداها بتوانند حرف ها و نظرات خودشان را اعلام کنند، گفت : بله قطعاً همین طور خواهد بود. کارگروههایی تشکیل شده که در آن کسانی که معرفی و واجد شرایط هستند را بررسی خواهند کرد. غلامی در پایان تاکید کرد : از بدنه گردشگری و هتلداری خواهشی داریم و آن این است که در حال حاضر زمان آن نیست که ما منفعل باشیم باید فعال باشیم و شخص مورد نظر را به دولت معرفی کنیم.
ایجاد شده: 22/تیر/1400 آخرین ویرایش: 22/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " جعفر بذری " بازرس جامعه هتلداران ایران گفت: به زودی لیست پیشنهادی وزرای کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه میشود و در این میان صنعت گردشگری هم به اندازه یک وزارتخانه سهم دارد؛ انتظاری که فعالان صنعت گردشگری کشور از شخص آقای رئیسی به عنوان رئیس دولت دارند این است که در انتخاب وزیر نظرات فعالان صنعت گردشگری، فعالان تشکلهای ملی و همینطور فعالان گردشگری در استانها را در نظر بگیرند. توقع این است که نظرات سرمایهگذاران و همه کسانی که در این صنعت حضور دارند و موثر هستند و در رشد و شکوفایی این صنعت نقش دارند، مورد توجه باشد. جعفر بذری در بیان مهمترین خواسته فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری در این مقطع از رییس دولت سیزدهم عنوان کرد: تقاضای ما فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری از جناب آقای رییسی این است که وزیر گردشگری را از بین فعالان این صنعت انتخاب کنند. او در ادامه خاطرنشان کرد: جناب آقای دکتر حمزهزاده از نظر من گزینه اصلح برای تصدی وزارت گردشگری هستند. ایشان یکی از مدیرانی هستند که هم در بدنه دولت فعالیت داشته و هم در بدنه بخش خصوصی صنعت گردشگری فعال بوده و هستند؛ همچنین وجه علمی و دانشگاهی قابلملاحظهای دارند و به واسطه این تجربهها با تمامی موانع موجود بر سر راه رشد و توسعه صنعت گردشگری آشنایی دارند. در واقع آقای دکتر حمزهزاده به موانع و چالشهای این صنعت آگاهند و همینطور ظرفیتها و توانمندیهایی را که در این صنعت وجود دارد و میتواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند، میشناسند. با اتکا به مجموعه این ویژگیها و خصلتها به جرأت میتوان گفت که آقای دکتر حمزهزاده مدیری توانمند هستند که در صورت انتخاب ایشان از سوی جناب آقای رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی گردشگری ما می توانیم شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در کشور باشیم. بازرس جامعه حرفهای هتلداران ایران عنوان کرد: ویژگی دیگری که آقای دکتر حمزه زاده دارند و بسیار مهم است و باید مد نظر قرار بگیرد، جوان بودن ایشان است. ایشان با جود این جوانی سالهاست در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی فعالیت دارند. سالها است که آقای دکتر حمزهزاده در تشکل های مختلف، منتخب سرمایهگذاران این عرصه بودهاند. اینها را بگذاریم در کنار مدیریت و زندگی بیحاشیه ایشان که هیچ وقت دچار هیچ حاشیه نبودهاند و همواره در نهایت دلسوزی تمام تلاش و تمرکز خود را بر سر رفع مشکلات صنعت گردشگری گذاشتند.
ایجاد شده: 22/تیر/1400 آخرین ویرایش: 22/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بازارهای جهانی توریسم بهمنظور جذب هرچه بیشتر گردشگران رقابت گستردهای را با سورپرایز کردن توریستها در پیش گرفتند. از اینرو شرکت هواپیمایی کانتاس بهمنظور ایجاد انگیزه در مردم استرالیا برای واکسیناسیون «جایزه بزرگ» یکسال پرواز رایگان را درنظر گرفته است. شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا، ۱۰ «جایزه بزرگ» یکساله پرواز رایگان تا پایان سال ۲۰۲۱ برای استرالیاییهایی که بهطور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شدهاند، ارائه میدهد. همچنین تخفیف ویژهای برای رزرو پروازهای عادی تا سقف هزار امتیاز بههمراه اعتبار وضعیت درنظر گرفته است. در واقع بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا در تلاش برای ایجاد انگیزه واکسیناسیون در میان مردم خود است. این 10 جایزه بزرگ بهصورتی طبقهبندی میشود که سهم هر ایالت حداقل یک جایزه باشد و برای یک خانواده چهار نفره سفرهای نامحدود در مقاصد موردنظر کانتاس و جت استار ارائه داده شده است. این سفرها در کلاس اقتصادی بوده و هر یک از 10 برنده یک میلیون امتیاز را برای استفاده رزرو محل اقامت دریافت میکنند. این برنامه از ماه ژوئیه (مرداد) آغاز میشود و تنها شامل افرادی که واکسینه شده باشند میشود. همچنین واکسیناسیون گسترده در آمریکا و انگلیس این فرصت را برای کانتاس فراهم میکند که زودتر از موعد مقرر پیشنهادی دولت از اواسط 2022 پروازهای خود را به این دو بازار اصلی آغاز کند. اگرچه در چند ماه گذشته برآورد میشد که سنگاپور، تایوان و ژاپن نخستین پروازهای خارجی این شرکت هواپیمایی باشد، اما با پیشرفت بزرگی که در آمریکا و انگلیس از نظر واکسیناسیون صورت گرفته، احتمالا شاهد باز شدن این بازارها پیش از سایر مقاصد خواهیم بود زیرا توزیع واکسن در هر دو کشور بسیار موفقیتآمیز بوده است. این شرکت درحال برنامهریزی برای استرالیاییهای واکسینهشده بهعنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی برای سفر به خارج از کشور در ماه آگوست است. این طرح میتواند به مشتریان امکان پرواز به کشورهای منتخب از جمله مقاصد کمخطر را بدهد و بدون قرنطینه شدن مشروط به همراه داشتن تست منفی کرونا به استرالیا بازگردند. پروازهای بوئینگ 787 کانتاس آمریکا و انگلیس تا اواخر 2023 و شروع پرواز اولین ابرهواپیماهای ایرباس A380 بهعنوان بهترین خطوط هوایی به فعالیت خود ادامه میدهند. باتوجه به بازنشستگی زودهنگام و مرخصی بدون حقوق بسیاری از کارکنان، فعالیت شش هواپیمای جدید منجر به بازگشت بسیاری از کارکنان خواهد شد و تا پایان سال 2023، شش هواپیمای اول خیلی سریع فعال خواهد شد. با باز شدن مرزها شرایطی که برای شهروندان استرالیایی برای سفر به کشورهای دیگر در نظر گرفته خواهد شد احتمالا ارائه تست منفی کووید-19 پیش از سفر و هنگام بازگشت و حتی اجباری بودن واکسیناسیون باشد. در واقع واکسیناسیون برای تمامی استرالیاییها با شروع مجدد پروازهای بینالمللی کانتاس اجباری خواهد بود مگر استثنائاتی که برای سفر به نیوزیلند وجود دارد. واکسیناسیون کلیدی برای باز نگه داشتن مرزهای داخلی و شروع مجدد سفرهای بینالمللی است. شرکت هواپیمایی استرالیا از مارس 2020 پس از تعطیلی تمامی پروازهای خارجی اکنون، دسامبر 2021 را زمان راهاندازی مجدد شبکه پروازهای بینالمللی خود برآورد کرده است. اگرچه میتواند در اواسط سال 2022 مطابق تصمیمات دولت فدرال استرالیا درباره بسته بودن مرزهای کشور تحقق پذیرد. باتوجه به اینکه عدم تمایل واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، وضعیت بهبودی از بیماری همهگیری را تهدید میکند، شرکتهایی که بازگشایی مرزهای جهانی بیشترین سود را برایشان دارد درحال آمادهسازی مردم در جهت تشویق به واکسیناسیون هستند. علاوه بر کانتاس، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز نیز پروازهای بینالمللی خود را مشروط به واکسینه شدن کرده و از میان واکسینه شدهها افرادی را برای پروازهای رایگان یکساله انتخاب خواهد کرد. مقامات فرودگاه هنگ کنگ نیز 60 هزار بلیت پرواز را با قرعهکشی از میان ساکنان و کارکنان فرودگاه که پیش از ماه سپتامبر واکسینه شده باشند اهدا میکند. شرکت هواپیمایی اوبر و لیفت نیز درحال آمادهسازی سفرهای رایگان برای افراد واکسینه شده در آمریکا هستند. منبع : دنیای اقتصاد
ایجاد شده: 5/تیر/1400 آخرین ویرایش: 5/تیر/1400 اخبار خارجی