به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، عربستان سعودی در صدد است با تبدیل یک سکوی نفتی عظیم در خلیج فارس به یک پارک تفریحی، بر جاذبههای گردشگری خود بیفزاید. قرار است این پارک تفریحی که «دکل» نام دارد، در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود؛ هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. شهر بازی دکل، در مساحتی بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع، با سه هتل و ۱۱ رستوران، مجموعه متنوعی از بازیهای تفریحی و ورزشهای آبی از جمله غواصی را ارائه میکند. عربستان سعودی امیدوار است که با راهاندازی اولین مجموعه تفریحی ساخته شده بر یک سکوی نفتی، سالانه تا یک میلیون توریست را جذب کند و به رقابت با امارات متحده عربی، که طیف متنوعی از جاذبههای گردشگری را به گردشگران پیشنهاد میکند، بپردازد. راهاندازی پارک تفریحی دکل، بخشی از برنامههای بلندمدت عربستان سعودی برای جذب توریست بیشتر و کاهش وابستگی این کشور به نفت است و بودجه آن از محل صندوق عمومی سرمایهگذاری پادشاهی عربستان سعودی تامین میشود. صندوق سرمایهگذاری عربستان سعودی، در بیانیهای اعلام کرد که این پروژه، یک جاذبه گردشگری منحصربهفرد برای گردشگران از سراسر جهان و از جمله کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد بود. اولین پروژه تبدیل یک سکوی نفتی به مقصدی برای گردشگران، در راستای برنامه استراتژیک ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای تبدیل این کشور به یکی از اصلیترین مقاصد گردشگری جهان و ایجاد تنوع در منابع درآمدی ریاض طراحی شده است. عربستان سعودی امیدوار است با اجرای این برنامه، سالانه یک صد میلیون توریست را تا پایان دهه ۲۰۳۰ جذب کند. سی ان ان، در گزارشی در همین زمینه نوشته است با آنکه عربستان سعودی سالانه میزبان میلیونها زائر است، اما قوانین برخی محافظهکارانه، باعث شده که این کشور کار دسواری برای جذب گردشگردان سراسر جهان داشته باشد. شاهزاده محمد بن بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در سالهای اخیر طرحهای متعددی را برای تغییر این وضعیت به مرحله اجرا درآورده و از شدت سختگیریها بهویژه برای زنان کاسته است. خبر احداث پارک تفریحی دکل، تنها چند ماه پس از اعلام ساخت پارک شش پرچم در القدیه، در حومه ریاض، پایتخت عربستان سعودی، منتشر شده است. این پارک، بخشی از پروژه احداث یک شهر جدید در نزدیکی ریاض است و قرار است در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود. پارک شش پرچم، از جمله دارای سریعترین رولر کاستر جهان خواهد بود.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، در روزهای اخیر حضور محمود احمدینژاد در اکسپوی دبی و انتشار عکسهایش در شبکههای مجازی باعث شد تا نام این رویداد بارها تکرار شود. اکسپو یک رویداد مهم جهانی است که بعد از جامجهانی فوتبال و المپیک از آن بهعنوان سومین رویداد مهم بینالمللی دنیا نام میبرند. اکسپو هر پنجسال یکبار برپا میشود و به مدت ۶ماه میزبان گردشگران علاقهمند بسیاری است. آخرین اکسپو در سال ۲۰۱۷ در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و حالا بعد از پنج سال این رویداد در دبی رقم خورده و جدیدترین دستاوردها، خلاقیتها و اختراعات بشری کشورهای شرکتکننده به نمایش درآمدهاند. اکسپوی دبی به مدت ۶ماه از نهم مهرماه ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱میزبان کشورهای جهان است؛ رویدادی که قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما بهدلیل شیوع کرونا به امسال موکول شد. موضوع و تِم اصلی اکسپوی ۲۰۲۰ دبی «ارتباط ذهنها، خلق آینده» انتخاب شده است و رشد و مطرح شدن ایدههای خلاقانه را دنبال میکند. یکی از نکات جالب توجه که بیانگر اهمیت اکسپوهای جهانی است، معرفی خلاقیتها، ایدهها، اختراعات و سازههای مشهور و مهم بشری است. هزینه بازدید از اکسپوی دبی بازدید از فضای ۴کیلومتر مربعی و همه غرفههای حاضر در اکسپوی دبی یک هفته زمان میبرد. همچنین بازدیدکنندگان ۱۸ تا ۵۹ سال باید بلیت ۹۵ درهمی (معادل ۴۳/ ۲۷دلار) تهیه کنند. اما بازدید از اکسپو برای افراد ۶ تا ۱۷ سال و همچنین شهروندان بالای ۶۰ سال و دانشجویان رایگان است. البته باید توجه داشت محل برپایی اکسپوی دبی از شهر فاصله زیادی دارد و اگر بازدیدکنندهای قصد داشته باشد خود را با تاکسی به اکسپو برساند، باید حدود ۲۷۰ درهم (معادل ۲میلیون تومان) هزینه کند.بنابراین بهتر است از مترو استفاده کند و با هزینه ۱۵درهمی و پس از حدود ۹۰دقیقه، خود را مقابل اکسپو ببیند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازدید از نمایشگاه منوط به داشتن تست PCR منفی است که بازدیدکنندگان در صورتی که کمتر از ۴۸ ساعت از ورودشان به دبی گذشته باشد، میتوانند جواب تست رایگان گرفتهشده در فرودگاه را ارائه کنند. بازدیدکنندگان پس از ورود به نمایشگاه بهتر است برنامهریزی دقیقی داشته باشند تا از غرفههای بیشتری بتوانند بازدید کنند. ضمن اینکه در این میان برخی غرفههای کشورها مانند روسیه و کره جنوبی، پروتکلهای بهداشتی سختگیرانهای دارند و تعداد افراد محدودی را بهطور همزمان به داخل غرفه (پاویون) هدایت میکنند. بنابراین برای بازدید باید داخل صف ایستاد. وضعیت غرفه ایران؛ خوب یا بد؟ برسی کارنامه حضور ایران در نمایشگاههای مهم گذشته بیانگر این مهم است که هیچگاه به درستی و به شکل حرفهای شاهد معرفی داشتههای غنی و متنوع کشورمان نبودهایم. اساسا بخش خصوصی به تنهایی عهدهدار این مسوولیت بوده و بهدلیل نبود حمایتهای دولت، در حد و اندازه ایران ظاهر نشده است. معرفی ایران و جلبتوجه جهانی کار بخش خصوصی نیست و در تمام کشورهای موفق دنیا این رسالت را دولتها برعهده میگیرند. کار بخش خصوصی بهرهگیری از فرصتهای خلقشده برای حضور گردشگران خارجی است. در اکسپوی دبی مساحت پاویون ایران ۲۰۱۴متر است که در همسایگی فرانسه و شیلی واقع شده است. شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران که عضو اتحادیه جهانی نمایشگاهها BIE است، در بهمن ماه ۱۳۹۷ بهعنوان مسوول سازماندهی، اجرا و بهرهبرداری پاویون جمهوری اسلامی ایران تعیین شد. سال ۱۳۹۸ گامهای احداث پاویون ایران در اکسپوی دبی با برگزاری مسابقه بین طراحان، معماران و شرکتهای طراحی در کشور برداشته شد و در مردادماه همان سال از میان ۳۰ شرکت راهیافته به مرحله اول این مسابقه و ۱۰ شرکت راهیافته به دور دوم این مسابقه، طرح یک شرکت به عنوان برنده مسابقه اعلام شد. در گام دوم، ۳ پیمانکار طراح، مشاور طرح و پیمانکار ساخت پاویون ایران انتخاب شدند و اجرا را هم یک شرکت انجام داد. آنطور که مجله «آرشیتکچرال دایجست» نوشته، غرفه ایران با الهام از قصههای هزار و یک شب ساخته شده و شامل فضاهای جداگانه در یک محوطه بهجای ساختمانی یکپارچه است. هر فضا با پردهای از مهرههای برنزیرنگ تعیین شده که به گفته سازندهاش، استعارهای از تضاد بین آسمان و زمین است. در توضیحات سازنده آمده: «پاویون ایران بهجای یک ساختار محکم، یک شبکه ریزوماتیک از ارتباطات است که روایتهای متفاوتی از تاریخ معاصر ایران ارائه میدهد. با اینحال، روایت مبهم است، از جهاتی مانند تاریخ پرتلاطم خود این کشور. این بستگی به مسیر خاصی دارد که بازدیدکنندگان تصمیم میگیرند در پیش بگیرند که نشاندهنده نسخه خاص خودشان از تاریخ معاصر ایران است.» سردر غرفه ایران عبارت «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملتها» نقش بسته است؛ اما برخلاف دیگر کشورها که روی موضوعاتی نظیر آینده، دانش و هوش مصنوعی تمرکز کردهاند، غرفه ایران برای جذب مخاطب روی سنتها نظیر قالی، ظروف تاریخی و عروسکهای محلی تمرکز دارد. ضمن اینکه همزمان با افتتاحیه، بافت فرش «همدلی برای صلح» هم در غرفه ایران آغاز شده است و بازدیدکنندگان زیر نظر یک استادکار، در بافت این فرش مشارکت میکنند تا پس از تکمیل طی ۶ ماه آتی به موزه اکسپو اهدا شود. به گفته برخی بازدیدکنندگان اکسپوی دبی، طراحی و خلاقیت غرفه کشورهای قطر، تاجیکستان و ایران نسبت به دیگر کشورها ضعیفتر است و بازدیدکننده چندانی ندارند. در شبکههای مجازی نیز انتقادهای فراوانی درباره چگونگی حضور ایران در این رویداد مطرح شده است. اهداف اکسپوی دبی مسوولان اکسپوی دبی پیشبینی کردهاند طی ۶ ماه برپایی این رویداد، حدود ۲۵میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کنند. چراکه نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با جشنهای کریسمس، دیوالی هند، سال نو چینی، شب سال نو و روز ملی امارات متحده عربی همزمان است و برای هر یک از این رویدادها، برنامههای ویژهای را تدارک دیده است. طبق برنامهریزیها صورتگرفته توسط امارات، قرار است ۸۰درصد زیرساخت نمایشگاه اکسپوی دبی بعد از این رویداد هم قابل استفاده باشد. بهعنوان نمونه، شرکت زیمنس اعلام کرده است که مقر تجهیزات خود را در این منطقه مستقر خواهد کرد. گفته میشود امارات طی پنج سال اخیر ۱۵میلیادر درهم برای بیش از ۱۵ پروژه زیربنایی که به نمایشگاه دبی خدمات میدهند، هزینه کرده است. تقویت روابط بینالملل در یک موضوع مشترک، به اشتراکگذاشتن تجارب آموزنده و فرهنگی در یک موضوع جهانی، نمایش توانمندیها، تاریخ، تمدن، آداب و رسوم یک کشور حول یک موضوع خاص، تقویت و حمایت از اکسپوها به عنوان آزمایشگاههای تجارب آتی، افزایش و ارتقای رشد تبادلات اقتصادی و بینالمللی، ایجاد رونق اقتصادی و بازسازی شهر میزبان و ایجاد درآمد و ثروت برای کشورها مشارکتکننده» از جمله اهداف برگزاری اکسپوها عنوان شدهاند و جشنهای مختلف هم بخشی از این هدف است. همچنین انتهای هر غرفه هم رستوران غذای مخصوص آن کشور برپاست تا بازدیدکنندگان در صورت تمایل بتوانند با بیش از ۵۰ غذای متنوع از سراسر جهان آشنا شوند.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش خبرنگار میراثآریا، مهندس سید عزتالله ضرغامی امروز سهشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در دیدار با سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تقویت همکاری این وزارتخانه و نیروی انتظامی گفت: «این وزارتخانه با ناجا تقاطعهای زیادی دارد و برای انجام ماموریتهای وزارتخانه همکاری و مساعدت نیروی انتظامی نقش کلیدی دارد. خوشبختانه امروز نیروی انتظامی ما هوشمند و مقتدر است و در حوزههای مختلف کارآمدی بالایی دارد.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: «در حوزه میراثفرهنگی و در مسائلی مانند حفظ بناهای تاریخی، جلوگیری از حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی نیارمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم، همچنین در حوزه گردشگری بهویژه بخش گردشگران خارجی و ورود آنها به کشور، ماموریت وزارتخانه با ماموریتهای ناجا مرتبط است.» او اظهار کرد: «بهعنوان مثال یکی از مهمترین این همکاریها تامین امنیت گردشگران است که برای ما اهمیت دارد.» مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «حوزههای مختلفی برای همکاری با ناجا داریم پیش از این بحثهای مقدماتی را انجام دادیم و در این جلسه دوباره آنها بررسی کردیم و به جمعبندی رسیدیم. جزئیات این نشست مکتوب میشود و در قالب یک تفاهم نامه به امضای دو دستگاه خواهد رسید و در آینده بر اساس آن رفتار میشود.» وظایف ناجا در ارتباط با وزارتخانه باید شفاف باشد سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: «وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و نیروی انتظامی جزو مجموعههایی هستند که باید ارتباط و تعامل بیشتری نسبت به سایر دستگاهها داشته باشند، نوع کار این دو مجموعه به گونهای است که این تعامل را ایجاب میکند.» او تصریح کرد: «میراثفرهنگی و ابنیه تاریخی میراث کشورمان بوده و گویای فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست که باید از آن حراست شود. نیروی انتظامی میتواند در زمینه حفاظت از این اماکن تاریخی اقدامات خوبی انجام دهد.» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: «یگان حفاظت میراثفرهنگی را در این وزارتخانه داریم که وظایف بزرگی بر عهده آن است. انشالله با حضور مهندس ضرغامی وظایف یگان شفافتر شود و حمایتهای بیشتری از آنها انجام شود.» او ادامه داد: «ایران یکی از کشورهایی است که جاذبههای گردشگری بسیاری دارد، باید برای زمانی که گردشگران از کشورهای مختلف وارد ایران میشوند، تسهیلات مناسبی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند با امنیت و آرامش در سراسر کشور تردد کنند.» سردار سرتیپ پاسدار اشتری بیان کرد: «امروز خوشبختانه امنیت خوبی را در اقصی نقاط کشور داریم و برای حفظ امنیت گردشگران خارجی، باید برنامهریزی خوبی انجام دهیم.» او اظهار کرد: «ما در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا صنعت بزرگ گردشگری رونق بیشتری بگیرد و خیر و برکت آن برای مردم عزیزمان و افتخاری برای ایران اسلامی ما باشد.»
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " سید عزتالله ضرغامی " در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوریهای نرم، صنایعفرهنگی و خلاق در جمع خبرنگاران گفت: کارهای متنوع و خیلی خوبی را معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری انجام داده است و نکته قابل توجه این است که عمده اینها مسیر کاربردی و عملیاتی دارند که در واقع نیاز کشور به حساب میآیند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: خوشبختانه در حوزههای مختلفی که نیاز امروز وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است در این نمایشگاه کارهای مرتبط انجام شده، من امروز در این بازدید دیدم که برخی از حلقههای مفقودهای که داریم در این نمایشگاه وجود دارد. خوشبختانه نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه، دانشمند و خستگیناپذیر بسیار خوب در این نمایشگاه حضور دارند و در این حوزهها فعالیت میکنند. آشنایی من امروز با این بخش و نیز آشنایی همکاران و معاونان من بسیار میتواند در ادامه فعالیتهایی که ما در وزارت خانه داریم موثر باشد. او ادامه داد: ما داشتههای فراوانی داریم اما این داشتهها را نمیتوانیم درست عرضه کنیم. تسهیل در عرضه و در کنار آن تقویت تقاضا خصوصا در حوزه صنایعدستی بسیار مهم است. اینها از جمله مشکلات ما است. بهطور مشخص استفاده از فناوریهای جدید و زیرساختهایی در این حوزه وجود دارد و هرکسی در هر کجای کشور فعالیت میکند دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب خود را نباید نداشته باشد. ضرغامی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم این مسائل را حل کنیم خیلی از مشکلات ما برطرف میشود، بخش داخلی مهم است و بخش صادرات نیز اهمیت فراوانی دارد. اکنون فضای مجازی این ارتباط جهانی را فراهم کرده و همه جای دنیا افراد میتوانند به محصولات و داشتههای ما از دورترین نقاط کشور حتی در روستاها و بومگردیها دسترسی پیدا کنند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اظهار کرد: خوشبختانه من امروز با شرکتهایی آشنا شدم که همه جوان و با انگیزه هستند. برخی از مواردی که دنبال راه اندازی آنها بودیم در کشور موجود است و باید همانها را تجمیع کرد و با توجه به ظرفیتهایی که در خانههای خلاق در سراسر کشور ایجاد شده باید بتوانیم ماموریتهای وزارتخانه را به شکل بهتری جلو ببریم. استمهال وام های گردشگری تا پایان سال او درباره برنامههای خود در حوزه گردشگری نیز گفت: در مورد گردشگری در آینده نزدیک به صورت وسیع اعلام خواهم کرد، در حوزههای مختلف کارهای خوبی دارد انجام میشود. اول باید این مریضی را که دارد نفسش قطع میشود را احیا کرد. بهعنوان مثال مصوبهای را دیروز از ستاد ملی کرونا گرفتیم که بسیار مهم است. بر اساس این مصوبه وامهایی که مراکز گردشگری دریافت کردند و به خاطر کرونا در پرداخت آن دچار مشکل هستند استمهال آنها تا آخر سال مصوب شد و در خصوص مالیات نیز با موافقت ستاد ملی کرونا قرار شد تا یک تاریخی مفاصاحساب مالیاتی آنها به تاخیر بیفتد. ضرغامی ادامه داد: فردا در یک جلسه با حضور وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت بهطور رسمی موضوع صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد. آییننامه را در این باره تنظیم کردیم. این آییننامه به صورت دقیق در معاونت گردشگری تهیه شده است. امیدواریم بتوانیم با حفظ همه پروتکلها تعطیلی ۲۰ ماهه ورود گردشگر خارجی را که برای مجموعه عوامل گردشگری، مراکز اقامتی، تورگردانها و آژانسها مهم است، تمام کنیم. (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری در پنجم مهرماه خبر داده بود صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده ، با دستور رئیسجمهور از آبانماه امسال از سر گرفته میشود.) استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در وزارت میراثفرهنگی ضرغامی ضمن بازدید از تمام غرفههای این نمایشگاه با تک تک غرفهداران و شرکتکنندگان از نزدیک گفتوگو و با قدردانی از تلاشهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایتهای همه جانبه دولت سیزدهم از فناوریهای نوین و شرکتهای دانشبنیان تاکید کرد و از برنامهریزیهایی برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان در این وزارتخانه خبر داد. وی در بازدید از غرفه بستهبندی صنایعدستی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین شرکتهایی گفت: یکی از دلایلی که صنایعدستی ما آنطور که باید به رشد واقعی خود نرسیده است، مشکلاتی است که در حوزه بستهبندی دارد اما خوشبختانه اکنون چنین شرکتهایی به وجود آمده و به طور حتم از این ظرفیتها استفاده خواهیم کرد. او همچنین در بازدید از غرفه اجاره آنلاین اقامتگاهها بر تقویت ارتباطات شرکتهای دانش بنیان در این حوزه با معاونت گردشگری تاکید کرد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در بخش دیگری از بازدید خود از این نمایشگاه و در گفتوگو با هنرمندانی که در حوزه صنایعدستی و گردشگری با عنوان شرکتهای دانش بنیان فعالیت دارند از ایدههای آنان استقبال کرد و از برنامهریزیها برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیتها و تقویت ارتباطات بین وزارتخانه متبوع خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد. نمایشگاه فناوریهای نرم، صنایع فرهنگی و خلاق با هدف نمایش محصولات دانشبنیان که دارای ظرفیت صادراتی هستند در محل سالن ۳۷A نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شده است.
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزهزاده " رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتوگو با ابراز خوشحالی از صدور مجدد روادید و ورود گردشگر از آبانماه، بیان کرد: «با پیگیریهای انجامشده از سوی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی پس از حدود یک سال و نیم شاهد ورود گردشگر خواهیم بود، مقاصد گردشگران خارجی که به ایران سفر میکنند به شهرهای خاص از جمله مشهد، قم، تبریز، شیراز، یزد، اصفهان و در درجه دوم تبریز و اهواز است، و برای برگشتن به رقم ۸میلیون و ۸۷۰هزار گردشگر ورودی پیش از کرونا، نیاز به برنامهریزی جدی داریم.» رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: «پس از باز شدن مرزها با سرعت شاهد ورود گردشگر از عراق خواهیم بود، اما جذب گردشگران اروپایی با توجه به اینکه آنها از قبل برنامهریزی میکنند نیاز به زمان بیشتری دارد. همچنین باید تبلیغات خارج از کشور در رسانهها و مطبوعات خارجی، فضای مجازی و استفاده از بلاگرهای مطرح بینالمللی با برنامه و جدیت انجام شود.» الزام برای چک کردن تأییدیه رزرو هتل و سایر مراکز اقامتی گردشگران انفرادی در مرز یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران بود. حمزهزاده با اشاره به واکسیناسیون ۹۰درصدی کارمندان هتلها، افزود: «۱۰درصد باقی مانده هم به دلایل شخصی واکسن نزدهاند که البته تا پایان مهرماه برای کارکنان هتلهای زنجیرهای فرصت معین شده است و در صورت رعایت نشدن، عذرشان خواسته میشود.» رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر به حداقل رساندن دغدغه گردشگران، تصریح کرد: «برای اعتمادسازی تمام پروتکلهای بهداشتی در هتلها رعایت میشود و هزینههای سنگینی برای خرید مواد ضدعفونی صرف میشود.» او همچنین با اشاره به اینکه در کنار گردشگری خارجی نباید از گردشگری داخلی غافل شد، گفت: «در تعطیلات اخیر با افزایش ۱۰درصدی، میانگین ضریب اشغال هتلها از ۱۵ به ۲۵درصد افزایش پیدا کرد.»
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " بهرام عیناللهی " وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در نشست مشترک وزیران امور خارجه، میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت و درمان که در محل وزارت خارجه با محوریت گردشگری برگزار شد، با ارائه آماری از میزان واکسیناسیون صورت گرفته در کشور در دو دوز اول و دوم گفت: علیرغم واکسیناسیون صورت گرفته و ادامه آن، مردم همچنان باید پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روند شیوع ویروس در کشور کند شود. وی با بیان اینکه هر کسی که میخواهد وارد کشور شود باید حتما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد، گفت: ما تلاشمان این است که با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری موضوع دیپلماسی سلامت را تقویت کنیم و بتوانیم خدمات بیشتری را به کسانی که به کشورمان برای دریافت تسهیلات بهداشتی مراجعه میکنند، ارائه کنیم. عیناللهی با بیان اینکه ارائه مناسب خدمات بهداشتی به گردشگران سلامت باعث تبلیغ در مورد خدمات بهداشتی ایران خواهد بود و این موضوع منافع خوبی را برای کشور به همراه دارد، گفت: ما به تمام دانشکدههای علوم پزشکی در مرزها اعلام کردهایم که موضوع گردشگری سلامت را راه بیاندازند. در شهرهای بزرگ نیز ظرفیتهای خوبی برای گردشگری سلامت وجود دارد و میتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. وی گفت: امیدواریم در این جلسه بتوانیم تصمیمات خوبی در عرصه گردشگری و توسعه آن از جمله گردشگری سلامت با در نظر گرفتن پروتکلهای بهداشتی و آییننامههای مربوطه در این زمینه اخذ کنیم.
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 26/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از تسنیم در طول دو سال گذشته و از زمان آغاز همهگیری کرونا یکی از صنایعی که بهصورت مستقیم به شدت متحمل ضرر و زیانهای فراوان شد، صنعت گردشگری و به صورت مشخص مؤسسات گردشگری نظیر هتلها و اقامتگاههای گردشگری بودند. جمشید حمزهزاده رئیس جامعه حرفهای هتل داران ایران در گفتوگو با تسنیم با اشاره به بهبود شرایط ناشی از همهگیری کرونا در پی شدت گرفتن واکسیناسیون همگانی و آغاز صدور روادید برای گردشگران خارجی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رونق مجدد گردشگری و برطرف شدن نسبی زیان تأسیسات گردشگری از ارسال نامهای با همین محتوا و طرح چند درخواست با هدف کمک مالی به این تأسیسات و تابآوری لازم به معاونت گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد. وی با توجه بر این موضوع که اگر به درخواستها برای کمک به این تأسیسات گردشگری با در نظر گرفتن شرایط حاد دو سال گذشته توجه نشود وضعیت نامناسب گردشگری همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: یکی از درخواستهای مهم در این نامه موافقت و تسهیل شرایط بازپرداخت وامهای کرونایی از نیمه سال 1401 با سود 12 درصد و به مدت سه سال بدون اخذ هرگونه دیرکرد یا جریمه است. طبق گفتههای حمزهزاده امهال پرداخت قبوض آب، برق و گاز تأسیسات گردشگری تا نیمه دوم سال 1401 نیز از درخواستهای است که کمک شایانی را به تأسیسات گردشگری میکند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران در این نامه خواستار پرداخت حق بیمه پرسنل تأسیسات گردشگری تا پایان نیمه اول سال 1401 به صورت پرداخت 10 درصد سهم کارفرما و موافقت با پرداخت بدهیهای قبلی از ابتدای سال 1402 به همراه عدم دریافت جرایم دیرکرد احتمالی شده است. علاوه بر آن وی بخشودگی اجاره بهای سالهای 99 و 1400 تأسیساتی که به هر نحوی متعلق به یکی از نهادها و ارگانهای دولتی و عمومی نظیر شهرداریها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است را به دلیل عدم انتفاع در طول مدت مذکور به واسطه شرایط کرونا و همپنین موافقت با بخشودگی کلیه عوارض شهرداری در طول سالهای 99 و 1400 و انتقال زمان پرداخت مالیات ارزش افزوده دو فصل از سال 1400 به فصل دوم سال 1401 به صورت اقساط را از دیگر محورهای مهم درخواستها برشمرد. وی همچنین خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از تأسیسات گردشگری در طول دوسال گذشته ناگزیر به دریافت تسهیلات شدهاند، درخواست ما این است که در خصوص این وامها نیز مساعدت شده و ضمن تسهیل در روند بازپرداخت و بازنگری سودهای متعلقه مهلت پرداخت حداقل تا پایان سال 1400 تمدید شود.
ایجاد شده: 22/مهر/1400 آخرین ویرایش: 22/مهر/1400 اخبار داخلی
صدمات اقتصادی، مالی و انسانی شیوع بیماری ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، گرچه بسیار مخرب بوده و است ولی مقطعی و گذرا است. آنچه برای توسعه درازمدت و پایدار این صنعت مهم و اثرگذار است توسعه ارتباطات منطقه ای و بین المللی با جهان، رفع تنش های منطقه ای، حضور و مشارکت در پیمان های جهانی و بهره گیری از ظرفیت های اقتصای، سیاسی و فرهنگی آنها به نفع منافع ملی است. در دوره شیوع بیماری کرونا اقتصاد گردشگری کشور در رکود مطلق قرار گرفته است. درک رکود و اضمحلال گردشگری ایران موضوع پیچیده ای نیست. عدم تقاضا برای سفر مدیریت بنگاه های گردشگری را با بحران بی سابقه ای مواجه کرده است. از این منظر نجات این صنعت در شرایط جدید نیاز به برنامه ای مدون و مصوب و اجرایی دارد. این برنامه می تواند در دو سطح ملی و بین المللی همزمان بایستی پیش رود: الف: در سطح بین المللی(سیاست ها و برنامه های کلان دولت) : 1- اعتماد سازی و توجه ویژه به دیپلماسی گردشگری در منطقه برای میزبانی از گردشگران کشورهای منطقه( مذاکره با عربستان و بازگشایی مجدد سفارتخانه ها) – بالغ بر 60 میلیارد دلار هزینه سفر اتباع کشوهای عرب حوزه خلیج فارس. 2- خارج کردن ایران از تنگنای ژئوپلیتیکی: هم اکنون موازنه ژئوپلیتیکی در منطقه به نفع دشمنان ایران است و تحریم های اقتصادی اثرات این تغییر موازنه بر ایران را دوچندان نموده است. گرفتاری در تنگنای ژئوپلیتیکی محدودیت های متعددی از جمله اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی را به خاطر نوع تفکر و شیوه حکمرانی در کشور و فشار ایالات متحده امریکا و همراهی کشورهای منطقه با ایجاد محدودیت های ژئوپلیتیکی بر مردم تحمیل کرده است. سالهاست که مردم ایران متحمل هزینه های زیادی برای خنثی سازی برنامه ها و اقدامات سیاسی و امنیتی اسرائیل و امریکا برعلیه کشورمان شده اند که بخش عمده ای از تاکتیک های آنان توسط کشورهای همسایه جنبه اجرایی به خود گرفته است. بدون شک تحریم های ظالمانه آرامش روانی شهروندان و ثبات اقتصادی جامعه را به هم ریخته و راه گریز سرمایه از ایران را فراهم کرده است. مجموع این اقدامات اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد کشور و به نوبه خود بر توسعه کسب و کار گردشگری در کنار شیوع بیماری کرونا از خود بجای گذاشته است. 3- مذاکره بدون واسطه با امریکا: مذاکره بین ایران و آمریکا و لغو تحریم ارتباط تنگانگی با توسعه صنعت گردشگری ایران دارد. بایستی نفت بفروشیم و پول وارد کشور کنیم. طرح های عمرانی راه بیفتد، سرمایه گذار داخلی رغبت به سرمایه گذاری داشته باشد و سرمایه گذار خارجی به ایران بیاید. تحریم ها مردم ایران را فقر کرده است و بیش از 1000 میلیارد دلار به کشور آسیب رسانده است. بیش از 60 میلیون نفر از شهروندان ایرانی زیرخط فقر زندگی می کنند. این جمعیت کثیر مشکل معیشت دارند و لذا مردم فقیر که نمی توانند سفر کنند. ایران بایستی بنشیند و مشکلاتش را یکبار برای همیشه با ایالات متحده حل کند. 4- افزایش درآمدهای عمومی و توجه ویژه به سلامت و درمان مردم بویژه کارگران، کارمندان و جوانان ازدواج کرده فاقد شغل. دولت بایستی در یک برنامه پنج ساله تلاش کند درآمد عمومی مردم افزایش یافته و درمان و سلامت مردم در اولویت قرارگیرد. توسعه سفرهای داخلی نشات گرفته از افزایش درآمدهای عمومی مردم منجر به راه اندازی مجدد سفرهای داخلی فراگیر شده که سلامت روحی و جسمی شهروندان را به همراه خواهد داشت. 5- امید بایستی مجددا به کشور برگردد، دسترسی به حداقل نیازمندی ها برای جوانان از جمله کار، مسکن، ازدواج و داشتن وسیله نقلیه حداکثر در یک دوره زمانی 5 ساله فراهم شود. 6- بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت کلیدی برای گشودن قفل تبادلات بانکی و اجرایی شدن استفاده از کارتهای اعتباری بین المللی و به دنبال آن رونق انتقال پول به کشور توسط گردشگران و فروش صنایع دستی در ایران 7- ضرورت تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی. در سال 2019 حدود 59 درصد سفرها از طریق هوایی و 35 درصد از طریق زمینی انجام شده است. با توجه به ناوگان فرسوده هوایی و همچنین ریلی کشور نمی توان انتظار زیادی برای توسعه گردشگری کشور داشت. ب: در سطح ملی(برنامه های اقدام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری): 1- تعریف و اجرای تاکتیک های بازاریابی: - برگزاری تورهای آگاه سازی و آشناسازی با همکاری جامعه تورگردانان ایران - برگزاری نمایشگاه های تخصصی گردشگری در کشورهای هدف - رسانه ای کردن همه اقدمات سازندگی و پیشرفت داخلی در سطح بین المللی 2- حضوری قوی در اکسپو دبی. پیش بینی شده است در طول شش ماه برگزاری اکسپو دبی بیش از 25 میلیون نفر از این رخداد دیدن کنند. این فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و تمدن و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور است. حضور بخش کنسولی سفارت ایران در دبی به همراه تورگردانان ایران در این رخداد و صدور روادید آنلاین برای گردشگران خارجی که به آنان تور چند روزه دیدار از دبی و اکسپو فروخته شده است برای دیداری حداقل 3 روزه از بخشی از جاذبه های گردشگری کشور با توجه به فاصله زمانی و ارزانی سفر در ایران تجربه بسیار خوبی خواهد بود تا بتوانیم خود را برای میزبانی از گردشگران رخداد جام جهانی فوتبال قطر آماده کند. 3- توجه ویژه به بازار چین: در سال 2019 بیش از 120 میلیون گردشگری چینی به دنیا سفر کرده اند، چینی¬ ها بیشترین خرید را از مقاصد گردشگری می کنند و جزء کم آزارترین گردشگران دنیا هستند. بازار گردشگری ایران با توجه به ارزانی سفر و سایت های متعدد فرهنگی در مسیر جاده ابریشم می تواند مقصد مهمی برای گردشگران این کشور هم در بخش ترانزیت و هم به عنوان مقصد اصلی سفر مورد توجه قرارگیرد. عضویت ایران در پیمان منطقه ای شانگهای نیز فرصت جدیدی را برای توسعه گردشگری این کشور فراهم کرده است. 4- تامین غرفه رایگان و تقبل بخشی از هزینه های ارزی تورگردانان برای حضور در نمایشگاه های بین المللی: در پی شیوع بیماری کرونا درآمد ناشی از فعالیت تورگردانی شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری کشور به شدت آسیب دیده است و در موارد بسیاری منجر به تعطیلی این شرکتها شده است. ضروریست تا به منظور حمایت از بازگشت مجدد کسب و کار این شرکت ها برای حضور در بازارهای بین المللی گردشگری، دستگاه متولی این صنعت حمایت های مالی لازم را از فعالین این بخش بعمل آورد. 5- تدوین طرح اجرایی تسهیل ورود ایرانیان مقیم خارج از کشور: تعریف تشکیلاتی جدید در جامعه تورگردانان ایران با حمایت دستگاه قضایی و وزارت امورخارجه برای تسهیل ورود آنان و توجه ویژه به ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور و نسل های دوم، سوم آنان 6- اختصاص اعتبار لازم سفر و گردشگری به امور رفاهی وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای عمومی به عنوان تکلیف برای کمک به رونق گردشگری داخلی با توجه به تدوین فصل بودجه 7- راه اندازی صندوق زیارت: برای هموطنان کم بضاعت برای زیارت اماکن مقدسه با استفاده از ظرفیت های وقف و نذورات و کمک های مردمی( داخلی و خارجی) 8- تعریف رخدادهای منطقه ای: - برگزاری رالی بزرگ بین المللی خودرو بندر امام تا مشهد مقدس با همکاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی - برگزاری جایزه بزرگ اسکی در ایران با محوریت استان تهران و البرز - برگزاری حراجی بزرگ صنایع دستی و هنرهای ملی - برگزاری نمایشگاه منطقه ای گردشگری کشورهای عضو پیمان شانگهای به میزبانی ایران ✍️ علی رحیم پور - مدیر عامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی(هگتا)
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " مجتبی توسل " مدیرعامل برج میلاد در دیدار با راهنمایان و همکاران بخش گردشگری برج میلاد با بیان این مطلب افزود: این دیدار باید در هفته گردشگری انجام میشد، اما با توجه به شرایط شیوع کرونا و همچنین شرایط دورکاری برخی از همکاران، تصمیم برآن شد که اندکی با تأخیر و با بهبود شرایط این دیدار انجام شود که در همین جا برای این تأخیر عذرخواهی میکنم. وی با اشاره به شرایط سخت مجموعه در ایام شیوع بیماری کرونا و عذرخواهی از همه همکاران زحمتکش و صبور برج میلاد، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برج میلاد با شرایط مالی سخت و حقوق و دستمزد همکاران با تأخیر در پرداخت مواجه شده است. ولی به یاری خدا با درک عالی، سعه صدر و صبر همکاران و پیگیری و مساعدت مدیریت شهری این مشکلات را از سر می گذرانیم. خوشبختانه در این شرایط سخت همه پرسنل دست به دست هم دادند تا بتوان مشکلات را سپری کرد. توسل تصریح کرد: ان شاءالله بخش زیادی از مشکلات با مساعدت و پیگیری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران از طریق اصلاح بودجه برج میلاد رفع خواهد شد. علاوه بر آن ما درصدد هستیم برای کاهش مشکلات و افزایش بهره وری، اجرای فرایندها و امور بخش گردشگری برج میلاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم. قطعاً بخش خصوصی می تواند در تحقق اهداف گردشگری، درآمدزایی بیشتر مجموعه، ارتقاء سطح خدمات و افزایش رضایت گردشگران نقش مهمی داشته باشد. وی خطاب به راهنمایان و همکاران گردشگری برج میلاد گفت: می دانم که بسیاری از شما نگران از دست دادن شغل خود در نتیجه این همکاری با بخش خصوصی هستید اما همینجا اعلام میکنم که این امر مهمترین دغدغه ما می باشد و هیچ یک از شما بیکار نخواهید شد و همکاری تان با مجموعه شهرداری تهران تداوم خواهد داشت. مدیرعامل برج میلاد همچنین از آغاز اجرای پروژه راهنمایی گردشگران برج میلاد از طریق کدهای دیجیتال (QR code) خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه اطلاعات لازم به شکلی مدرن و روزآمد در دسترس گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته و اجرای آن فرآیند گردشگری برج میلاد را تسهیل نموده و حتی مشکلات راهنمایان گردشگری را کاهش داده است. بر اساس گزارش روابط عمومی برج میلاد، توسل در پایان از تمامی پرسنل بخش گردشگری برج میلاد تقدیر و تشکر کرد.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسکای روم، اداره فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی به افراد خارجی این امکان را فراهم کرده که برای ویزای توریستی ۵ ساله اقدام کنند. بر اساس شرایط اعلامی ۴ شرط لازم برای دریافت ویزای ۵ ساله شامل: گردش حساب بانکی در ۶ ماه گذشته با مانده ۴۰۰۰ دلار یا معادل آن با ارزهای خارجی، بیمه درمانی، کپی گذرنامه و یک عکس رنگی است. مقامات اماراتی اعلام کردهاند که این ویزای توریستی برای همه افراد از هر ملیتی قابل درخواست است. بر این اساس آن فرد اجازه ورود برای چندین سفر را برای مدت ۵ سال دریافت میکند، مشروط بر اینکه بیش از ۹۰ روز در یک سال در امارات اقامت نداشته باشد. شروع ویزا از تاریخ ورود محاسبه میشود. اگر شخصی مایل به تمدید مدت اقامت سالانه برای بیش از ۹۰ روز و کمتر از ۱۸۰ روز باشد، میتواند درخواست تمدید مدت اقامت در داخل کشور امارات ارائه دهد. از متقاضیان این ویزا خواسته شده تا در هنگام پر کردن فرمها، از صحت همه موارد، بهویژه شغل، نام پدر و مادر، تلفنهای مورد استفاده، ایمیل در صورت وجود و آدرس، اطمینان حاصل کنند. در صورت احراز خطا در این موارد، درخواست ویزا رد میشود. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر امارات ویزای توریستی برای یک یا چند ورود صادر میکند و ویزای کوتاهمدت گردشگری اجازه اقامت ۳۰ روزه در این کشور را میدهد. در حالی که ویزای توریستی بلندمدت اجازه اقامت ۹۰ روزه را میدهد. ویزای توریستی میتواند دو بار بدون نیاز به خروج از کشور تمدید شود. البته این تسهیلات جدید برای کسانی مفید است که با توجه به ملیتشان، برای ورود به امارات به ویزا نیاز دارند. هماکنون شهروندان برخی از کشورها، نیاز به درخواست ویزا در مبدا ندارند و در همان بدو ورود برایشان اجازه ورود صادر میشود. طبق تصمیم هیئت دولت امارات در جولای ۲۰۱۸، گردشگران میتوانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود، بدون پرداخت هزینه ویزای ورود دریافت کنند. البته دوره معافیت از پرداخت ویزا فقط در طول تعطیلات تابستانی از ۱۵ ژوئیه تا ۱۵ سپتامبر هر سال اعمال میشود. همچنین ویزای ۵ ساله توریستی پس از پایان اعتبار قابل تمدید است و میتوان مجدداً برای ۵ سال دیگر درخواست ویزا ارائه کرد.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، گردشگری داخلی اولویت نخست سازمان جهانی گردشگری برای بهبود و رشد مقاصد در آسیا و اقیانوسیه در پانزدهمین برنامه آموزشی سالانه با عنوان «استراتژی گردشگری بلندمدت ملی و بینالمللی» قرار گرفت. از این رو در نشست مقامات توریسم کشورهای آسیایی ۸ محرک سفر به عنوان یک نسخه جهانی برای توسعه گردشگری مطرح شد. پانزدهمین برنامه آموزشی سازمان جهانی گردشگری در آسیا و اقیانوسیه در زمینه سیاست و استراتژی گردشگری در قالب ترکیبی برگزار شد. طرحی که از سال ۲۰۰۶ توسط سازمان جهانی گردشگری بهصورت سالانه برگزار میشود. این برنامه آموزشی تنها برنامه در منطقه است که بهدلیل محتوای محرک و بحثهای قابل تامل از شهرت برخوردار است. هر ساله این برنامه با موضوع مجزایی برگزار میشود و امسال بهدلیل اهمیت بازگشت «گردشگری داخلی» در منطقه و رکود گردشگری بینالمللی، محور برنامه آموزشی حول موضوع گردشگری داخلی و درون منطقهای برگزار شد و در آن متولیان گردشگری کشورهای شرکتکننده به ارائه طرحها و پیشنهادهایی برای بهبود گردشگری داخلی پرداختند. در سال گذشته این نشست در شهرگویلین چین با موضوع احیا و تحول گردشگری برگزار شد ،زیرا در سال ۲۰۲۰ شاهد همهگیری ناگهانی کووید-۱۹ در سراسر جهان بودیم از این رو صنعت گردشگری با رکود شدیدی مواجه شد و در حالت تعطیلی قرار گرفت، از این رو بازیابی این صنعت در اولویت کشورهای این منطقه و در واقع کل جهان قرار داشت. اگرچه این نشست هر ساله در یک کشور برگزار میشود اما میتوان دلیل انتخاب میزبانی مالدیو برای سال ۲۰۲۱ را در «عملکرد موفقیت آمیز این کشور در بازگشایی و بازیابی گردشگری» دانست که تقریبا از ژوئن ۲۰۲۰ اقدام به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش گردشگران بینالمللی کرد و پس از بستن چندماهه در اواخر سال ۲۰۲۰، شروع چشمگیری از سال ۲۰۲۱ داشته و پس از آغاز واکسیناسیون در جهان بهویژه در مالدیو شرایط پذیرش گردشگران خارجی با سرعت بیشتری انجام میشود. این برنامه آموزشی در پانزدهمین سال خود، به عنوان بستری پیشرو با حضور رهبران گردشگری منطقه جهت ایجاد شبکه، تدوین استراتژی و حرکتی رو به جلو با محور گردشگری داخلی در کشور مالدیو در مدت ۳ روز برگزار شد. در این رویداد ۲۵ کشور گردهم آمدند اما با توجه به شرایط کرونا تنها شش کشور افغانستان، بنگلادش، ایران، سریلانکا، مغولستان و نپال با میزبانی مالدیو به صورت حضوری در جلسات آموزشی شرکت کردند. در این گردهمایی محور آموزشها بر نوآوری و مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه بازار گردشگری داخلی بوده است و راهاندازی گردشگری داخلی را بر گردشگری بینالمللی ارجح میداند، نه تنها در آسیا و اقیانوسیه بلکه در سراسر جهان. این سازمان در واقع معتقد است که مقاصد مختلف باید تمرکز خود را برای به اجرا درآوردن این روند بگذارند. در جلسات افتتاحیه نمایندگان دولتها به ارائه مطالبی درباره موضوع برنامه پرداختند تعدادی از کشورها همچون بنگلادش، کامبوج، هنگکنگ، چین، اندونزی، ایران، مغولستان، پاکستان، سریلانکا و ویتنام بر مدیریت مقصد متمرکز بودند و محوریت بحث خود را بر نحوه مدیریت در احیای مقاصد پرداختند. پس از آن نمایندگان کشورهای بوتان، ماکائو، چین، مالدیو، میانمار، فیلیپین، ساموآ و هندتمرکز خود را بر موضوعاتی با محوریت نقش نوآوری و مشارکت بخش خصوصی، در رشد گردشگری داخلی گذاشتند. نکته قابل توجه اینکه این کشورها، در دوران پس از همهگیری با سقوط صنعت گردشگری تمرکز خود را بر ترویج گردشگری داخلی گذاشته و کشوری همچون چین نه تنها توانست به سطح پیش از کرونا در سال ۲۰۱۹ برسد بلکه اکنون به رشدی فراتر از آن دست یافت. اقتصاد مالدیو نیز با توجه به وابستگی عمیق به گردشگری بینالمللی پس از بازگشایی مرزهای خود برای مسافران خارجی در سال ۲۰۲۰ و افزایش ورودیهای خود، در فوریه ۲۰۲۱ با آژانس بینالمللی همکاری ژاپن (جایکا) توافقنامهای را برای اجرای پروژه بازیابی گردشگری مالدیو امضا کرد و دولت و بخشخصوصی در راهاندازی مجدد ایمن و پایدار بخش گردشگری به همکاری پایاپای پرداختند. زوراب پولیکاشویلی رئیسسازمان جهانی گردشگری مدیران و متولیان گردشگری را در توسعه گردشگری بهویژه گردشگری داخلی موثرترین و مهمترین نقش معرفی کرده است. بهطوریکه معتقد است: آنچه که یک کشور را در پیشبرد بهتر و عملکرد موفقیتآمیز در بازیابی و سپس بهبود گردشگری بهویژه گردشگری داخلی پیش میبرد وجود مدیران و متولیانی است که بهسان یک رهبر بتوانند ایدههایی را که تفاوت ایجاد میکنند را بشناسند، نوآور بوده و از کارآفرینان و شرکتهای نوپا حمایت کنند. برنامه آموزشی به شرکتکنندگان که عمدتا افراد رده بالای سیاسی یک کشور در آن حضور دارند فرصتی را ایجاد میکند تا مهارتهای استراتژیک گردشگری خود را بهبود ببخشند و از طریق شبکه جدیدی از همکاریهای منطقهای به توسعه این مهارتها در آینده ادامه دهند. این برنامه بهطور خاص برای حمایت از سیاستگذاران و مدیران گردشگری طراحی شده و هدف آن تقویت سیاستها و استراتژیهای موثر و پاسخگو است که باید با تغییر اولویتها و نگرانیها در سطح ملی و بینالمللی مقاصد سازگار باشد. اهداف کلی برنامه آموزشی درک مشارکتکنندگان از تاثیرات همهگیری کرونا بر گردشگری داخلی و چگونگی توسعه گردشگری داخلی با تمرکز بر ۸ محور به شرح زیر است: پتانسیل گردشگری داخلی برای کمک به بهبود اقتصادی مقاصد چگونگی تحرکبخشی مدیران گردشگری برای افزایش تقاضا و توسعه عرضه خدمات مطابق با اهداف توسعه پایدار شناخت چالشهای پیش رو در مسیر توسعه محصول و تجاریسازی و اولویت قرار دادن و سرعت بخشیدن به توسعه گردشگری در مناطق روستایی نحوه ترویج سیاستهای گردشگری از جمله برنامهها و ابتکارات جدید چگونگی همکاری بخشهای دولتی و خصوصی جهت رشد و توسعه گردشگری داخلی بهمنظور ایجاد شغلهای عادلانه و مناسب بهویژه برای زنان و جوانان چگونگی تشویق مردم برای سفر توسط بخشهای دولتی و خصوصی با مدیریت مقاصد و کشف جلوههای جدید از کشور خود در زمان عادی شدن شرایط چگونگی بهکارگیری فناوریها و تکنولوژیهای جدید برای نظارت بر تاثیرات و ترویج مقاصد چگونگی کاهش تاثیرات کووید-۱۹ بر گردشگری داخلی و نحوه پیشبرد روند بهبودی این بخش. در کنار این موضوعات اصلی، برنامه آموزشی درصدد آن است تا کشورهای آسیایی و کشورهای اقیانوسیه عضو سازمان جهانی گردشگری را قادر سازد که شیوههای نوین و موفقیت آمیزی در زمینه گردشگری داخلی را به اشتراک بگذارند.زیرا هدف نهایی تقویت ظرفیت مقاصد در سطح منطقهای، ملی و محلی است.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، سازمان تنظیم مقررات غذا و داروی اندونزی (BPOM) استفاده از یک واکسن "کووید-۱۹" تولیدی در کشور چین به نام واکسن Zifivax را مجاز اعلام کرد. این واکسن را یکی از واحدهای شرکت محصولات بیولوژیک "چونگ کینگ" چین تولید کرده است.این واکسن اکنون برای استفاده اضطراری در اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان با ۲۷۵ میلیون جمعیت مجاز اعلام شده است. مسئولان سازمان غذا و داروی اندونزی گفته اند که تاثیرگذاری گزارش شده این واکسن در برابر ویروس کرونای دلتا بیش از ۷۷ درصد بوده است.استفاده از این واکسن چینی در حالی است که وضعیت همه گیری کرونا در اندونزی تغییری به سمت مثبت داشته و شمار موارد ابتلا به میزان چشمگیری کاهش یافته است.در همین حال اندونزی قصد دارد از هفته آینده اجازه فرود هواپیماهای خارجی در "بالی" را صادر کند.به گزارش نیویورک تایمز، اندونزی درصدد بازگشایی کشور به روی گردشگران خارجی است و در همین ارتباط از هفته آینده برای اولین بار در مدت ۱۸ ماه گذشته پروازهای خارجی وارد بالی اندونزی می شوند.هواپیماهای خارجی از کشورهایی شامل چین، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی و امارات عربی متحده می توانند از روز ۱۴ اکتبر پروازها به بالی را از سر بگیرند. با این حال افراد ورودی مشمول هشت روز قرنطینه در هتل با خرج خودشان خواهند بود.بالی مهمترین مقصد گردشگری اندونزی است و بسته شدن آن به روی گردشگران خارجی موجب ضربه شدیدی به اقتصاد اندونزی شده است.
ایجاد شده: 20/مهر/1400 آخرین ویرایش: 20/مهر/1400 اخبار خارجی