نتایج جستجو...
بیانیه جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها

بیانیه جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها

به گزارش هتل نیوز جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها در بیانیه‌ای به این حواشی واکنش نشان داد. در این بیانه آمده است : شاد باش آغاز سال نو و همزمانی بهار طبیعت و بهار رمضان و آرزوی سالی همراه با موفقیت و بهروزی  خانه های بوم گردی با بیش از یک و نیم دهه فعالیت و نقش آفرینی در بافت های تاریخی و طبیعی روستایی و شهری و همچنین تاکید بر توسعه‌ی پایدار، سال جدید را پس از چند سال سپری کردن بحران‌های مختلف و با امید به روزهای بهتر و در راستای با توکل به ایزد توانا و تلاش بیشتر خانواده و جوامع محلی به عنوان عناصر اصلی بوم گردی و با انرژی مثبت آغاز می نماید. لازم می دانیم در راستای تفاهم هرچه بیشتر موارد ذیل را که در این چند روز تعطیلات جشن نوروز پیش آمده به جهت یافتن راهکار مناسب طرح موضوع می نماییم ؛ متاسفانه از یکی از شبکه های تلویزیون سریالی پخش می شود که جایگاه واقعی خانه های بومی با ادبیات دور از شان مورد آسیب قرار میگیرد. این سریال در شبکه یک پخش شد که چهره‌ای مخدوش، غیرواقعی و دور از اخلاق حرفه ای از اقامتگاه‌های بوم گردی به نمایش گذاشت. به طور قطع فرهنگ بومی ایران زمین بسیار غنی و دارای جایگاه ویژه بوده و تولید محتواهای هنری باید با ظرافت و دقت نظر و مطالعه ی بیشتری صورت گیرد. موضوع دیگر ساختار خانواده محور اقامتگاه های بوم گردی است که با محوریت مهمان نوازی در حال فعالیت هستند تاکید ما در اقامتگاه های بوم گردی بر این شعار معروف نیاکانمان است می گوید : مهمان حبیب خداست. پس در این چهارچوب و ضمن احترام به قوانین و با نگاه تعاملی و همچنین در نظر گرفتن شرایط جامعه و نسل امروز براین باور هستیم که مقولاتی مثل حجاب نگاه فرهنگی می‌طلبد و  پوشش در میان اقوام ایران زمین میتواند نمونه ای از داشته ها و شاخصه های فرهنگی در میان جوامع بومی محسوب گردد. اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان مدافعان فرهنگ، معنویت، سنت و طبیعت همواره خود را حافظ ارزش های فرهنگی، بومی و ملی می دانند. برخورد قهری و پلمب اقامتگاه های بوم گردی (آخرین مورد در پایان نوروز اقامتگاه موفق و موجه در خراسان رضوی)، ضمن عدم حفظ حقوق آنان، باعث دلسردی و یاس مدیران و بهره‌برداران می گردد. و دیگر آن که فعالان بوم گردی و گردشگری خوان های بسیار طی میکنند تا برای فعالیت مجوزی دریافت و یا تمدید نمایند در حالی که فعالیت مراکز بدون مجوز و با نام های مختلف و بدون نظارت صورت می گیرد . اخیرا آماری توسط یکی از مسئولین ارایه شده که سهم خانه های بوم گردی را از گردشگری نوروزی کشور تنها یک درصد می داند که این خود بی ارزش کردن مجوز های ارایه شده و همچنین دستگاههای نظارتی و تشکل های تخصصی محسوب میشود. جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور آمادگی خود را با نگاه گفت و گو محور و تعاملی و در جهت دستیابی به راهکارهای مناسب در راستای تفاهم بیشتر اعلام می‌دارد. به امید روزهای بهتر ...

ایجاد شده: 15/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1402     اخبار داخلی
نماینده مردم تهران در مجلس : به‌نظر می‌رسد تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد

نماینده مردم تهران در مجلس : به‌نظر می‌رسد تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد

به گزارش هتل نیوز " محسن پیرهادی " نماینده مردم تهران در مجلس گفت :  در لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها دو نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول برنامه تعطیلی سراسری پنج‌شنبه و نکته دوم کاهش ۹۰ دقیقه‌ای ساعت کار هفتگی است. او افزود : متأسفانه دولت در تدوین و تصویب این لایحه استاندارد دوگانه‌ای برای کارکنان دولت و بخش خصوصی قائل شده است. وی ادامه داد : مقصود دولت در این لایحه باید کاهش ساعات کاری هفتگی کارکنان بخش دولتی و خصوصی به‌صورت توأمان باشد اما در مورد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فقط بر روی کارمندان دولت متمرکز شده است و گویا برنامه‌ای برای بخش خصوصی ندارد. " پیرهادی " گفت : توجه به طیف کمتر از ۲۰ درصدی کارمندان دولت نه تنها منجر به توسعه گردشگری مد نظر دولت نمی‌شود بلکه هدف بهره‌روی مستتر در دل لایحه را نیز طبقاتی خواهد کرد.  نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد : برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور باید تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم. به‌نظر می‌رسد تعطیلات کشورهای مسلمان مبنی‌بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1402     اخبار داخلی
امام جمعه بوشهر : زیرساخت‌های گردشگری ویژه بانوان توسعه یابد

امام جمعه بوشهر : زیرساخت‌های گردشگری ویژه بانوان توسعه یابد

" آیت‌الله غلامعلی صفایی " نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با استاندار و جمعی از مسئولان استان گفت ؛  حدود ۴ برابر جمعیت استان در تعطیلات نوروز وارد استان شده‌اند که در صورت نبود آمادگی لازم، می‌توانست مشکلات زیادی در خدمات‌رسانی به وجود بیاورد. از اماکن گردشگری استان بازدید داشتم و به طور مستقیم، نحوه خدمات‌رسانی به مهمانان را رصد کردم. وی افزود : بحمدالله ستاد تسهیلات سفر، پیش‌بینی لازم را برای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران انجام داده بود و خدمات خوبی ارائه شد. او گفت : طرح‌های گردشگری، باید توجیه اقتصادی در فصول مختلف را داشته باشند تا سرمایه‌گذاران با انگیزه بالاتری فعالیت کنند. امام جمعه بوشهر تاکید کرد :  گردشگری یک مزیت ارزشمند برای استان بوشهر به شمار می‌رود که با تلاش‌های استاندار و مدیران استان، طرح‌های خوبی در این حوزه در حال اجراست.

ایجاد شده: 13/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 13/فروردین/1402     اخبار داخلی
در صنعت گردشگری باید با دنیا تعامل داشته باشیم

در صنعت گردشگری باید با دنیا تعامل داشته باشیم

" علی رحیم‌پور " مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز گفت : ایجاد روابط تعاملی با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای منطقه، باید در دستور کار سال آتی قرار گیرد. سیاست تعاملی یا دیپلماسی گردشگری مطابق با آنچه برای توسعه این صنعت تعریف می‌شود قابل اجرا نیست.  نمی توانیم با کشورهای مختلف مشکلات سیاسی داشته باشیم بعد از آنها بخواهیم به ایران بیایند. وی افزود : باید با حضور در رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی سعی کنیم ایران را به دنیا معرفی کرده و ایران هراسی را کاهش دهیم. او گفت : با توجه به شرایط فعلی قابلیت تبلیغ و ورود به بازارهای جدید برای بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی تقریبا غیر ممکن شده است. مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان تاکید کرد : لازم است تا دولت تعامل بیشتری با تشکل‌های صنفی داشته باشد.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان ؛ بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌های خوزستان خالی است

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان ؛ بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌های خوزستان خالی است

به گزارش هتل نیوز ؛ " عبدالحمید حرمتی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان گفت : متاسفانه ارائه آمار و اطلاعات اشتباه از سوی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارتخانه ما را هم مثل سایر تشکل‌های استانی هتلداران در استان‌های کشور دچار مشکل کرده است. وی افزود :  از وقتی که خبری به نقل از مدیرکل محترم توسعه گردشگری داخلی منتشر شد که در آن اعلام کردند ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های بعضی از استان‌ها –از جمله خوزستان- برای تعطیلات نوروز تکمیل شده است، بهره‌برداران و مدیران هتل‌های مختلف استان مدام تماس می‌گیرند و می‌پرسند این آمارِ دور از واقعیت، چه پایه و اساسی دارد؟ او گفت : بر چه مبنایی اعلام کرده‌اند ظرفیت ۹۰ درصد از هتل‌های خوزستان تکمیل شده در حالی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌ها خالی است و در بعضی از هتل‌ها حتی ۳۰ از ظرفیت هم تکمیل نشده است؟ رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان تاکید کرد : هتل‌های خوزستان با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خالی و با آمادگی کامل آماده پذیرایی با بهترین خدمات از مهمانان عزیز و مسافران گرامی در تعطیلات نوروز هستند.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
 رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران چهارمحال و بختیاری : شایعات مربوط به تکمیل ظرفیت هتل‌ها صحت ندارد

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران چهارمحال و بختیاری : شایعات مربوط به تکمیل ظرفیت هتل‌ها صحت ندارد

به گزارش هتل نیوز ؛ " فریدون رییسی دهکردی " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران چهارمحال و بختیاری گفت : متاسفانه به خاطر انتشار خبری اشتباه از قول مدیر کل توسعه گردشگری داخلی، هتل‌ها و به طور کلی گردشگری استان صدمه دید. او افزود : ایشان اعلام کردند که چهارمحال و بختیاری، یکی از استان‌هایی است که ظرفیت هتل‌های آن برای تعطیلات نوروز به طور کامل پر شده است!  وی گفت : به مسافران توصیه و پیشنهاد کرده‌اند که «شهرهای خلوت‌تر را برای اقامت انتخاب کنند تا در هفته نخست نوروز با مشکل اقامت مواجه نشوند»! " دهکردی " ضمن اعلام اینکه در حالی که چنین چیزی مقرون به صحت نیست و بخش زیادی از هتل‌های استان هنوز خالی هستند گفت : به عنوان کسی که مسئولیت تشکل حرفه‌ای هتلداران استان را بر عهده دارد، ضمن تکذیب خبر پر بودن هتل‌های استان، اعلام می‌کنم که تاکنون که شامگاه روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ است، ٦۰ تا ۶۵ درصد ظرفیت هتل‌های مرکز استان همچنان خالی و آماده پذیرش مسافران عزیز است.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
خلع برنامه مُدون توسعه صنعت گردشگری در کشور

خلع برنامه مُدون توسعه صنعت گردشگری در کشور

" علی رحیم‌پور " مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان در مصاحبه ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص چالش‌های این روزهای صنعت هتلداری کشور گفت  : صنعت گردشگری یک صنعت انسان‌محور، مشتری‌محور و تقاضامحور است. باید بتوانیم با تعریف مقاصد جدید گردشگری، ایران را در سطح ملی و بین‌المللی به بهترین شکل معرفی کنیم. او گفت : صنعت گردشگری می‌تواند به کاهش مفاسد اجتماعی در کشور کمک کند. در ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری، کمترین ناهنجاری‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. وی افزود : صنعت گردشگری می‌تواند به افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک کند. متاسفانه ما با داشتن مزیت ویژه و رقابتی در حوزه گردشگری سلامت و درمان، نتوانسته‌ایم از این مزیت‌ها استفاده کنیم.  مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان تاکید کرد : عدم تدوین یک برنامه مُدون برای توسعه صنعت گردشگری کشور کاملا مشهود است.

ایجاد شده: 26/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1401     اخبار داخلی
لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

مهم‌ترین دستاورد توافق اخیر ایران با عربستان سعودی رونق و توسعه تبادلات گردشگری بین دو کشور و تسهیل سفر اتباع سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای سفر به ایران است. صرف نظر از اینکه مهم‌ترین برنده این توافق کشور چین بوده و این کشور برای تامین شریان انتقال انرژی از خلیج فارس به تامین و تثبیت امنیت دائمی منطقه نیاز مند است و به قورت مدام تلاش کند تا درگیری بین کشورهای منطقه از جمله ایران و سعودی  ایجاد نشود تا انتقال نفت و گاز به صنایع چین را با بحران مواجه نشود. برخلاف سیاست منطقه ای ایالات متحده و اسرائیل که منافع خود را در ایجاد و تداوم بحران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس می دانند، این توافق می تواند اقدام مثبتی برای باز شدن تنگناهای موجود بالاخص در روابط خارجی ایران با کشورهای عرب و مسلمان منطقه و زمینه ساز کم رنگ شدن پیمان ابراهیم اسرائیل را فراهم نماید. شاید بتوان گفت بهترین روابط بین دو کشور ایران و سعودی در دوره دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و تمام دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود. سالیانه نزدیک به یک میلیون زائر ایرانی برای حج عمره و تمتع به عربستان سعودی سفر می کردند و تعداد قابل توجهی از اتباع سعودی بویژه شیعیان منطقه شرقیه این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی  از سوی حاکمان عربستان به ایران سفر می کردند و درآمد بسیاری را نصیب صنعت گردشگری ایران در بخش زیارت و درمان می نمودند. حتی رسم شده بوده که شیعیان دمام، خُبر، قطیف برای عروس و دامادهایشان جهیزیه به عنوان تبرک از ایران می خریدند…  بیاد دارم در اجلاس وزرای جهانگردی سال ۲۰۰۲ که در شهر ریاض برگزار شد من به اتفاق هیاتی از سازمان ایرانگردی و جهانگردی مهمان ویژه این اجلاس در شهر ریاض بودیم. با جِت شخصی ما را از شهر جده به ریاض منتقل کردند و در آنجا به بهترین نحوه ممکن پذیرایی شدیم و برادر امیرعبدالله ما را به ضیافت شام به خانه شخصی اش دعوت کرد تا از مهماننوازی  ایرانی ها سپاسگزاری کند. چقدر خوشحال بود که از ایران به اتفاق خانواده در سال گذشته دیدار کرده بود. سال قبل که به اتفاق هیات ۷۰ نفره به تهران و  اصفهان سفر کرده بودند خیلی از سفر به ایران مشعوف شده و آنقدر خرید کرده بودند که یک فروند هواپیمای کارگو از ریاض برای انتقال بار آنان به اصفهان آمده بود…. دیماه ۱۳۹۴ فرا رسید. دولت روحانی و دکتر ظریف سخت در پی برداشتن تحریم ها و بن بست مذاکرات برای اجرای برجام بودند که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ایجاد و تشدید شده بود. فاجعه منا رخ داد و ۴۶۵ زائر ایرانی در سرزمین وحی به طرز غیر قابل باوری جان باختند. شیخ نمر روحانی شیعه سعودی اعدام شد و روابط دو کشور بیش از پیش رو به تاریکی گام نهاد در آن زمان آقای امیر عبدالهیان معاون عربی وزیر امور خارجه ایران بود… ۱۲ دیماه ۱۳۹۴ کنسولگری عربستان در مشهد به آتش کشیده شد و متعاقب آن سفارت ریاض در تهران توسط مزدوران اجاره ای که روسای آنان از اجرای برجام متضرر می شدند در آتش سوخت و به اشغال درآمد و این اقدام غیر انسانی و خلاف قانون و عرف بین الملل عده ای انسان غافل و ناآگاه و عده ای کاسب تحریم باعث ویرانی بسیاری از توانمندی های اقتصادی و سیاسی ایران شده و زمینه ساز قطع روابط با بسیاری از کشورها ی عربی با ایران شدند که به طور مستقیم منافع ملی مردم این سرزمین را هدف قرار داد که عواقب آن همچنان پابرجاست. ۷ سال از آن روزها گذشت و این اقدام جاهلانه زمینه ساز فقر و فلاکت مردم نجیب ایران شد و علاوه بر لطمات سیاسی و اقتصادی و بین المللی  باعث تضعیف و بن بست در توسعه تبادلات گردشگری نه تنها با عربستان بلکه با همه کشورهای عربی منطقه شد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سالیانه بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار برای سفر و گردشگری در سراسر جهان هزینه، بیشترین مدت زمان اقامت و بیشترین خرید را می کنند و ایران بیش از ۷ سال است که از این درآمد سرشار با توجه به مزیت همسایگی و قرابت فرهنگی محروم شده است… با توافق اخیر که با  میانجیگری کشوری غیر مسلمان(چین) برای ایجاد رابطه و برقراری صلح بین دو کشور مسلمان مدعی صورت گرفت امید می رود تا روابط بین دوکشور به حالت عادی برگشته و دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران بتوانند از برکات این روابط بهره مند و زائران و گردشگران هر دو سرزمین بتوانند به صورت عادی به سیر و سفر و زیارت بپردازند… دولت مردان ایران بایستی بدانند که صرف امضای این توافق مسایل عمیق و کهنه بین دو کشور به این راحتی قابل حل و فصل نخواهد بود و وجود تحریم های خانمان سوز و عدم عضویت ایران در FATF , استمرار اعتراضات ایرانیان مهاجر و مقیم خارج از کشور، موضوع حقوق بشر، تقلای اسرائیل برای برهم زدن این گونه توافقات همچنان پابرجاست. بایستی بدانند که عربستان سعودی از سر استیصال و عدم حمایت ایالات متحده از این کشور و تهدیدات جدی ایران در طول ۵ ماهه اخیر به خاطر دخالت این کشور در مسائل داخلی ایران به حاکمان چین پناه برده تا دفع انتقام و تهدید ایران کند و گرنه حکام سعودی در طی یکصد سال اخیر هرگز وجود ایرانی قوی را در منطقه را بر نمی تابند.  با این توافق و همراهی ایران و عربستان، صادرات نفت و گاز به کشور چین تضمین شده و نفوذ ایالات متحده برای فشار به این کشور برای تامین سوخت های فسیلی به حداقل ممکن خواهد رسید و استراتژی ٫یک جاده یک راه٫ اژهای زرد گام بلندی در حاکمیت بلامنازع در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس برداشته است. در عین حال فرصتی هم برای گشایش ژئوپلیتیکی ایران و اندکی نفس کشیدن برای مردم ستم کشیده ایران باز شده است. امید است که با رعایت همه ملاحظات ملی، منطقه ای و بین المللی و توجه اصولی به منافع ملی و تغییر گفتمان تهاجمی به گفتمان تعاملی، دست از لجبازی در عرصه داخلی و بین المللی برداریم و به چارچوب نظری زندگی در رفاه و امنیت و ثبات اقتصادی کشور بیندیشیم و با استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده برای برقراری آشتی ملی و بین المللی گام های موثرتری برداریم … ✍️  علی رحیم پور - مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی رکسان

ایجاد شده: 21/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1401     مقالات و یادداشت ها
انحراف در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

انحراف در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

 به گزارش هتل نیوز ؛ مرکز پژوهش‌های مجلس در ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در تطبیق با اسناد بالادستی در گزارشی اعلام کرد ؛ پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در تاریخ ۱۳۸۳/۸/۲۰ با هدف ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی و توسعه تحقیق در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری با تأکید بر آشکارسازی حلقه گم شدۀ فرهنگی، تاریخی و طبیعی تأسیس شده است. دو مسأله راهبردی نبود سند بالادستی برنامه‌ای مختص پژوهشگاه و نبود نظام آماری، موجب آسیب‌های ثانویه‌ای در کشور شد. نتایج نشان می‌دهد حدود ۲۷ درصد اهداف تعریف شده در اساسنامه محقق نشده و نزدیک به ۱۳ درصد دیگر از اهداف به‌طور مشروط محقق شده است. لذا صرفاً در مورد تحقق‌پذیری حدود ۵۳ درصد از اهداف این اساسنامه قابلیت اظهارنظر وجود دارد.  همچنین ۸۷ درصد اهداف تعریف شده در اسناد بالادستی (ملی)، که مرتبط با اساسنامه پژوهشگاه است، محقق نشده یا در فرایند اجرا ارزیابی می‌شود. این ارزیابی نشان از انحراف نسبتاً بالای این پژوهشگاه نسبت به اهداف تأسیس دارد.  این شرایط به‌دلیل نبود تمرکز منابع، ضعف برنامه‌محوری، حاکم شدن سلیقه‌های مدیریتی متفاوت و توزیع نامتناسب مطالعات و موضوع‌ها در سطح استان‌ها رخ داده است.

ایجاد شده: 19/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران یزد ؛ بزودی خط ریلی اختصاصی در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران یزد ؛ بزودی خط ریلی اختصاصی در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد

" امیر ناصر طباطبایی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص آخرین وضعیت سفرهای نوروزی و راه‌اندازی خطوط هوایی و ریلی اختصاصی استان گفت :  وضعیت رزرو نوروزی امسال به نسبت نوروز ۱۴۰۱ دچار افت شده است. مجموعه های اقامتی استان در هفته اول نوروز رزروی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند ولی در هفته دوم این عدد به حدود ۵۰ درصد می‌رسد. او گفت : یکی از معضلاتی که همیشه در استان مطرح بود و کمبود آن احساس می شد بحث حمل و نقل خصوصاٌ در بخش پروازی بود که با راه‌اندازی ایرلاین یزد ایر کمک شایانی در این بخش شد. " طباطبایی " افزود : قطعاً راه اندازی این ایرلاین در توسعه گردشگری داخلی و بین‌المللی تاثیر بسزایی خواهد داشت. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد در ادامه گفت : بزودی در یزد  یک شرکت حمل و نقل ریلی در دو بخش مسافری و باری با مالکیت استان راه‌اندازی خواهد شد.

ایجاد شده: 18/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1401     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...