نتایج جستجو...
برگزاری وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در محل معاونت گردشگری

برگزاری وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در محل معاونت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با محوریت مدیریت صنعت گردشگری در شرایط کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری کشور، برگزار شد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با توجه به همه‌گیری بی‌سابقه ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ کلیه ابزارهای لازم مدیریتی برای بکارگیری استراتژی موثر ارتباطات بحران برای تسریع در بهبود صنعت گردشگری در سطح جهانی و منطقه‌ای، وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه با موضوع "بحران برقراری ارتباط در دوران کرونا و پسا‌کرونا" را برگزار کرد. وبینار مذکور به زبان انگلیسی و میزبانی مدیر ارتباطات سازمان جهانی گردشگری، معاون مدیر گروه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و نیز با حضور تعدادی از کارشناسان ارشد و معاونین حوزه بازاریابی و تبلیغات گردشگری و دفتر برنامه‌ریزی معاونت گردشگری وزارت، برگزار شد. در این نشست مجازی، مطالبی از جمله بازنگری در بازار هدف با توجه به تغییرات به وجود آمده در تقاضا و عرضه، تاکید بر حفظ ارزش برند، شناخت دوباره رفتارهای پدید آمده در گردشگران، آموزش کارکنان و دست‌اندرکاران برای ایجاد اطمینان در مخاطب، تعریف محصولات خاص، مطرح شدن بازارهای جدید و احتمالی از جمله افرادی که حس ماجراجویانه زیاد و نوجوانانی که احتمال ابتلا به بیماری را کمتر دارند و ریسک‌پذیر‌تر هستند، مطرح شد. اطمینان به مسافران در خصوص امنیت مقاصد و راه‌های ارتباطی مثل هواپیما، قطار و ... نیز باز جمله بخش‌های تکمیلی این وبینار بود که با حضور کشورهای نپال، مالزی، اندونزی، ژاپن، سریلانکا، افعانستان، سنگاپور، کره جنوبی، بنگلادش، فیجی و جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
دولت هنوز خسارات ناشی از اعلام شرایط فورس ماژور در نوروز سال گذشته را جبران نکرده است

دولت هنوز خسارات ناشی از اعلام شرایط فورس ماژور در نوروز سال گذشته را جبران نکرده است

رئیس جامعه هتلداران ایران در مصاحبه با هتل‌نیوز در رابطه با شرایط اضطراری به وجود آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: جامعه هتلداران ایران از زمان شروع این وضعیت در کشور، تمامی ضوابط و آئین‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نموده و تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز به طور مستمر نسبت به ضدعفونی واحدها اقدام نموده‌اند. خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد و نمونه مثبتی از ویروس کرونا در هتل‌ها گزارش نشده است. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین با اشاره به بخشنامه صادره توسط معاونت گردشگری کشور، اظهار داشت: بخشنامه صادر شده از سوی معاونت گردشگری کشور در رابطه با موضوع لغو سفرها .و استرداد کامل مبالغ پرداختی به گردشگران بدون جربمه از سوی تاسیسات گردشگری، مغایر قوانین جاری و حاکم در کشور است زیرا معتقدیم که اعلام شرایط فورس ماژور در کشور بایستی از کانال هیات دولت، شورای عالی امنیت و یا کمیته ویژه شکل گرفته به این منظور، صورت گیرد. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: از سوی دیگر اگر چنانچه از سوی رئیس‌جمهور تفویض صورت گیرد، عالی‌ترین مقام دستگاه که در اینجا شخص وزیر محترم گردشگری کشور است، می‌تواند اعلام شرایط فورس ماژور کند. در حقیقت معتقدیم که اعلام شرایط فورس ماژور در حیطه وظایف معاونت گردشگری نیست. وی تصریح کرد: البته در صورت اعلام شرایط فورس ماژور در کشور همانطور که هتل‌ها، مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری به منظور رعایت حقوق مردم و حفظ سلامتی مسافران، اقدامات لازم را انجام می‌دهند، دولت و سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی دارند. برای مثال با تعطیلی مراکز اقامتی، پرسنل این هتل‌ها تا زمان بازگشایی مجدد بایستی از بیمه بیکاری برخوردار باشند. رئیس جامعه هتلداران ایران افزود: موضوعات مربوط به معافیت‌های مالیاتی، ارائه تسهیلات، استمهال بازپرداخت وام‌های بانکی بدون بهره و ... از دیگر مواردی است که دولت در صورت اعلام شرایط فورس ماژور بایستی مدنظر قرار دهد. "جمشید حمزه‌زاده" همچنین بیان داشت: در جریان حوادث عید نوروز سال گذشته و وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، هتلداران و فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری متحمل ضرر و زیانی بالغ بر 50 میلیارد تومان شدند که تا این لحظه هیچ اقدامی از سوی دولت برای جبران این مبلغ و دلجویی از صاحبان مشاغل گردشگری بعمل نیامده است.

ایجاد شده: 7/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1398     اخبار داخلی
اعلام ساز و کار لغو احتمالی برنامه‌های سفر گردشگران

اعلام ساز و کار لغو احتمالی برنامه‌های سفر گردشگران

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری طی بخشنامه‌ای به ادارت ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور، سازو‌کار لغو احتمالی برنامه‌های سفر گردشگران را اعلام کرد.   "ولی تیموری" در بخشنامه ابلاغی به مدیران ‌کل استانی وزارت گردشگری، اعلام کرد: رعایت حقوق مردم و حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه به ویژه گردشگران، همواره در زمره اولویت‌های اصلی صنعت گردشگری بوده و خوشبختانه فعالان این صنعت و مدیران تاسیسات گردشگری با رعایت اخلاق حرفه‌ای‌، رضایت‌مندی مسافران و گردشگران را بر سایر ملزومات رجحان می‌دهند.   "ولی تیموری" ابراز داشت: در همین راستا با توجه به شرایط خاص روزهای اخیر، ضمن تاکید بر رعایت الزامات "دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری" به شماره 983400/78379 مورخ 98/12/4 و به منظور رعایت حقوق متقابل مردم؛ فعالان و تأسیسات گردشگری در چارچوب بند یک ماده 13 تصویب‌نامه حقوق شهروندی، مفاد قرارداد گشت‌های داخلی و خروجی و ماده 12 شیوه‌نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی، چنانچه از تاریخ اول اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، گردشگری درخواست انصراف از سفر نماید، کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچگونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران، اقدام می‌نمایند. معاون گردشگری در ادامه بخشنامه مذکور، فرآیند کنسلی بلیت‌های سفر را تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه‌ ذیربط ( وزارت راه و شهرسازی ) اعلام و تاکید کرد: با توجه به عدم امکان پیش‌بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود، لازم است فعالان و مدیران تاسیسات گردشگری از ایجاد هرگونه تعهد الزام‌آور برای سفرهای نوروزی هموطنان عزیز خودداری نموده و ضمن اطلاع‌رسانی و توجیه دقیق شرایط حاکم در مبداء و مقصد سفر، تمهیدات لازم را برای اعمال هرگونه کنسلی احتمالی و باز پس گرداندن وجوه گردشگران در قراردادهای کاری خود با ارائه‌کنندگان خدمات گردشگری در داخل و خارج از کشور، مدنظر قرار دهند.

ایجاد شده: 7/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1398     اخبار داخلی
آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل ‌و ‌هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد و موضوع راهکارهای جلوگیری از شیوع "کرونا" در دستور کار اعضا قرار گرفت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور در این نشست با اشاره به آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری و پرسنل این مراکز برای جلوگیری از شیوع کرونا، آمادگی دارند. "فریدون محمدی" با اشاره به شیوع ویروس "کرونا" در استان‌های مختلف و تاثیرات آن بر صنعت گردشگری، ابراز داشت: با همکاری همه دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی، این مشکل رفع خواهد شد و نگرانی بابت شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری نخواهیم داشت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به آمادگی این ستاد برای ارائه خدمات شایسته و پاسخگویی آنلاین به مسافران و گردشگران، تاکید کرد و گفت: ستاد خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو از روز 28 اسفندماه 98 تا 16 فروردین 99 در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، تشکیل می‌شود. وی افزود: اعضای ستاد با حضور در محل این ستاد به صورت آنلاین و در دو شیفت روز و شب به سوالات، انتقادات و شکایات احتمالی مسافران که از طریق سامانه 09629 اعلام می‌شود، پاسخ خواهند داد و موضوعات را رسیدگی می‌کنند. بررسی و گفتگو در خصوص زمان برگزاری رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر و معرفی کمیته‌ها و تشریح وظایف هر کمیته، بخش دیگری از این جلسه بود که بر تقویت همکاری‌ها برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، تاکید شد. در پایان، مقرر شد رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در تاریخ 26 اسفندماه در ضلع جنوبی حرم امام خمینی ( ره ) برگزار شود. گزارش تصویری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 6/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...