نتایج جستجو...
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
حسین‌اله بداشتی: لغو برجام تاثیری بر روند سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت گردشگری ندارد

حسین‌اله بداشتی: لغو برجام تاثیری بر روند سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت گردشگری ندارد

سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی معتقد است در بخش سرمایه‌گذاری خارجی آنقدر اتفاقات چشم‌گیر نیفتاده که حالا با خروج ترامپ از برجام نگران برهم خوردن آن باشیم. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرکل مجامع و تشکل‌های مردم نهاد معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای اروپایی، ‌آمریکایی و شرق آسیا آنقدر چشمگیر نبوده که بخواهیم بگوییم پس از خروج برجام، تاثیر منفی بر این روند گذاشته است. به گزارش هتل‌نیوز “جلال تاجیک” مهم‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در صنعت گردشگری ایران را از کشورهای منطقه معرفی کرد و گفت: سرمایه‌گذاران کشورهای عربی از قبل برجام نیز در مشهد حضور داشتند و در هتل‌سازی‌های این شهر و همچنین فرودگاه امام‌خمینی(ره) ورود داشته‌اند که هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند. وی افزود: در سال نخست امضای برجام با هجوم سرمایه‌گذارانی که نیت سرمایه‌گذاری در کشور را داشتند مواجه بودیم؛ اما این به آن معنا نبوده که همگی، سرمایه‌هایشان را وارد کشور کردند، بلکه بیشتر این فعالیت‌ها روی کاغذ صورت گرفت و در عمل شاهد اتفاقات دیگر بودیم. “حسین‌اله بداشتی” در پایان گفت: نزدیک به ۲۸ ماه از برجام می‌گذرد. در این مدت چه تعداد سرمایه‌گذار خارجی وارد شده ‌بود که حالا قصد خروج داشته باشند؟ برجام در بخش گردشگری، تنها در ورود گردشگر خارجی اثرگذار بوده اما در بخش سرمایه‌گذاری خارجی آنقدر اتفاقات چشم‌گیر نیفتاده که حالا با خروج ترامپ از برجام نگران برهم خوردن آن باشیم.

ایجاد شده: 1/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397     اخبار داخلی
تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش هتل‌نیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بین‌المللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاه‌تر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتل‌های ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: ‏نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانه‌هایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتل‌ها که لایه‌های متعدد و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: ‏booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانه‌های فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخ‌گذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخش‌های مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتل‌هاست. وی تصریح کرد: ‏نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانه‌های جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشته‌اند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانس‌ها و سامانه‌های واسطه نسبت به توزیع و فروش هتل‌های ایران اقدام می‌نموده‌اند. بدیهی است که این روند همچنان و علی‌رغم بازگشت تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: ‏یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایش‌های رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداخت‌های ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانه‌های آنلاین جهانی دارد. ‏وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتل‌های تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتل‌ها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علی‌رغم استقرار در غرفه‌ای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: ‏برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتل‌ها فعال شد تا با حذف واسطه‌ها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: ‏در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتل‌های ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاق‌های خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالش‌ها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشته‌های اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتل‌ها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی می‌شد از متخصصان و سایر روش‌های همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتل‌ها رفت. اما شکی ‌نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتل‌های ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: ‏این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساخت‌های بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت می‌نمود و در سطح گسترده‌ای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتل‌های ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانه‌ای که‌ خود ویترین جهانی و عنصری موثر در‌مارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانه‌هایی دارند، محسوب می‌شود اما فرصتی است تا کمی به داشته‌های خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کرده‌ایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتل‌ها و سامانه‌ها رعایت می‌‌شود؟ ‏کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانه‌های جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمی‌شناسد و همواره راه خویش را پیدا می‌نماید.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابک‌سازی دولت می‌شود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز می‌تواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشته‌ایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونه‌ای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانه‌ها تاکنون پاسخگو بوده‌اند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها نمی‌توانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمی‌شود. “علی وقف‌چی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتناب‌ناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیت‌زدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران می‌شود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچک‌سازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
روایت هتل‌نیوز از افتتاح “تبریز 2018”

روایت هتل‌نیوز از افتتاح “تبریز 2018”

به گزارش هتل‌نیوز ، آئین افتتاح رسمی رویداد گردشگری “تبریز 2018” صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور “حسن روحانی” رئیس جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد. “حسن روحانی” در بخشی از اظهارات خود در این مراسم، افرادی از جمله هتلداران، رانندگان تاکسی و … که در شهر به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند را آبروی شهر دانست و گفت: یک گردشگر زمانی که وارد تبریز می‌شود با این افراد مواجه می‌شود و زمانی که به وطن خود باز می‌گردد، نحوه برخوردها در خاطرش باقی خواهد ماند. رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح هتل “یام” و تبدیل یک کاروانسرای قدیمی به هتل، آن را اقدامی خوب و در راستای احیای آثار تاریخی دانست و گفت: تنها نباید به دنبال جذب گردشگران خارجی باشیم بلکه مردم ایران نیز ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در کشور هستند. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری “تبریز 2018” به نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری اشاره و اظهار داشت: در کلیت این صنعت نسبت به پنج سال گذشته اتفاقات چشمگیری رخ داده است به گونه‌ای که در آغاز دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور وجود داشت و هم‌اکنون این عدد به 158 هتل رسیده است. “علی‌اصغر مونسان” ضمن تاکید به ادامه به روند ساخت و ساز هتل‌های جدید در کشور، ابراز داشت: تلاش تمامی همکاران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سراسر کشور این است که تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره در کشور را به عدد 280 هتل برسانند. وی در خصوص ظرفیت‌های اقامتی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای 67 هتل، هتل‌آپارتمان و 73 میهمان‌پذیر و در مجموع 8400 تخت اقامتی است که با توجه به تعداد هتل‌های در حال ساخت، پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم تعداد تخت‌های این استان به بیش از 13 هزار تخت برسد. وی در پایان گفت: در نوروز امسال نیز شاهد افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران داخلی و 17 درصدی اقامت گردشگران خارجی در این استان بودیم.

ایجاد شده: 6/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 6/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانه‌های مسافر در سطح استان سامان‌دهی و از صدور مجوز برای خانه‌های مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامه‌ریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌ها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به‌ منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی: هتلداران با ارائه تخفیف 40 درصدی در ایام نوروز ضرر کردند

رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی: هتلداران با ارائه تخفیف 40 درصدی در ایام نوروز ضرر کردند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضریب اشغال 60 تا 65 درصدی هتل‌های این استان در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 55 هتل و هتل‌آپارتمان در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است که از این میان 16 هتل و 15 هتل‌آپارتمان تازه تاسیس هستند. “کریم رسول‌زاده” در ادامه ابراز داشت: علاوه بر هتل‌های موجود، تعداد 25 هتل نیز در حال ساخت است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، احتمال تعطیلی آنها وجود دارد. رسول‌زاده انتقادها در خصوص بالا بودن نرخ اقامت در هتل‌های استان آذربایجان شرقی را نادرست دانست و گفت: نرخ مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و اگر گلایه‌‌ای هم وجود دارد به این دلیل است که 70 تا 75 درصد مسافرانی که به تبریز می‌آیند، توان مالی زیادی برای هزینه کردن ندارند. وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز مسیر ورود به و خروج از اروپاست، گردشگران این شهر تمایل زیادی به هزینه کردن ند ارند زیرا قصد دارند به کشور ترکیه رفته و این هزینه‌ها را در آنجا انجام دهند. رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی مهمترین مشکل صنعت هتلداری در ایران را عدم حمایت دانست و افزود: دلیل اصلی جذب گردشگران، رونق اقتصادی شهر و منطقه است ولیکن زمانی که هتل، حمل و نقل و خوراک رایگان باشد چه عایدی برای استان خواهد داشت. وی در ادامه افزود: طبق درخواست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، تخفیف 40 درصدی را برای هتل‌ها در ایام نوروز لحاظ کردیم ولی این امر هیچ سودی برای هتل‌‌ها نداشت زیرا هتلداران توانایی پرداخت عوارض، مالیات و هزینه‌های مربوط به قبوض خود را ندارند. “کریم رسول‌زاده” در پایان گفت: با ادامه روند فعلی، سقف درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان زیر سوال خواهد رفت چرا که وقتی هتلداری درآمدی ندارد، چگونه می‌تواند اقدام به بازسازی و مرمت و زیبایی هتل خود کند.

ایجاد شده: 20/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 20/فروردین/1397     اخبار داخلی
ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردین‌ماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشان‌دهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامت‌های نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استان‌های گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استان‌های همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محب‌خدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام می‌شود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 18/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / تقدیر و تشکر هتلداران کرمانشاه از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / تقدیر و تشکر هتلداران کرمانشاه از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان

نایب‌رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: دلیل اصلی تفاوت در آمار ارائه شده میان میراث فرهنگی و اتحادیه هتلداران استان این است که مبنای اتحادیه هتلداران صرفا میانگین ضریب اشغال دریافتی از واحدهای اقامتی تحت پوشش است. به گزارش هتل‌نیوز، سیروس گل‌عنبر با اشاره به فعالیت 28 واحد اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل‌آپارتمان و 16 میهمانپذیر در سطح شهر کرمانشاه، افزود: خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در طول ایام تعطیلات نوروزی، نهایت تلاش خود در زمینه همکاری با هتلداران علی‌الخصوص در موضوع برخورد با فعالیت خانه‌های استجاری و خانه‌مسافرها را انجام داد. وی افزود: آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی در استان بر مبنای کل تعداد مسافرین ورودی به استان محاسبه شده است و اقامت در مدارس و خانه‌ معلم و کمپ‌های موقت را نیز شامل می‌شود. نایب‌رئیس جامعه هتلداران استان کرمانشاه در پایان با اعلام کاهش ضریب اشغال هتل‌های این استان در نوروز امسال، گفت: در شرایطی که سال گذشته شاهد ضریب اشغال 90 درصدی بودیم، این میزان در نوروز امسال بین 50 تا 70 درصد، متغیر بود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1397     اخبار داخلی
افزایش 7 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان در نوروز 97 + جزئیات آماری

افزایش 7 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان در نوروز 97 + جزئیات آماری

رئیس جامعه هتلداران و میهمانپذیران استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به افزایش 7 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد و اقدامات اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز، قابل تحسین است. به گزارش هتل‌نیوز ، محمد مهدی کردان با اشاره به مهمترین دلایل تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری و در نتیجه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در این استان، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور، ایجاد نشاط در مسافران نوروزی، برپایی مراکز اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرهای استان، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد نوروزگاهی، برگزاری تورهای شهری و در پایان توزیع مقادیر بی‌شماری از بروشور و کاتالوگ‌های معرفی جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری، از جمله مهمترین دلایل افزایش میزان مسافران نورزی استان سمنان در مقایسه با سال‌های گذشته است. وی در ادامه به ارائه آمار دقیق اقامت‌های نوروزی در استان سمنان پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 385637 اقامت به ثبت رسیده در واحدهای مختلف، 17955 نفر در واحدهای اقامتی رسمی ( هتل، هتل‌آپارتمان و میهمانپذیر )، 80826 نفر در اقامتگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش، 101547 نفر در میهمانسراهای ادارات دولتی و سالن‌های ورزشی، 152921 نفر در اقامتگاه‌های موقت و چادرهای مسافرتی، 26388 نفر در زائرسراها، 4000 نفر در خانه‌های مسافر و منازل استیجاری و 2000 نفر نیز در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اسکان داشته‌اند. “کردان” در پایان افزود: مجموعا تعداد 20 واحد اقامتی رسمی شامل 13 هتل و هتل‌آپارتمان، 4 میهمانسرا، یک مُتل و دو مجتمع اقامتی با ظرفیتی بالغ بر 1330 تخت اقامتی در سراسر استان سمنان، فعال است که در طی روزهای 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال با ثبت ضریب اشغال 75 درصدی، افزایش 7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌اند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
افتتاح دومین هتل Fairmont در شهر Austin

افتتاح دومین هتل Fairmont در شهر Austin

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتل‌های Fairmont از برندهای زیر مجموعه گروه بین‌المللی Accor، دومین هتل بزرگ خود در شهر Austin را افتتاح کرد. این هتل نمادی قدرتمند از هتل‌های لوکس است که از روز پنجم مارس سال 2018 به صورت رسمی رونمایی شده است. هتل Fairmont از نظر تعداد اتاقها و فضای مختص جلسات و رویدادها به عنوان بزرگترین هتل از هتلهای برند Fairmont در آمریکا و دومین هتل بزرگ Fairmont در جهان، محسوب می‌شود. این هتل دارای 1048 اتاق منحصربفرد، پنج رستوران و کافی‌شاپ، یک مرکز تناسب اندام، فضای 13000 متری برای برگزاری رویدادها و همچنین بزرگترین استخر فضای باز و اسپا با خدمات کامل در مرکز شهر Austin است و با در اختیار داشتن بخش ویژه‌ای به نام Fairmont Gold، تجربه تجاری از سبک زندگی منحصربفردی را به میهمانان ارائه می‌دهد. بخش Fairmont Gold این هتل دارای امکاناتی نظیر 131 اتاق و سوئیت در حد فاصل طبقات 32 تا 35، پذیرش اختصاصی، صبحانه دولوکس رایگان و یک تیم کانسیرژ است. نمایشگر ویدیو http://iranhotelnews.com/wp-content/uploads/2018/03/video_2018-03-28_13-47-58.mp4 00:00 00:00 00:00 برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

ایجاد شده: 8/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 8/فروردین/1397     اخبار خارجی
افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتل‌های این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث می‌شود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتل‌ها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاک‌های وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست می‌آید اقدام به ارائه این آمار می‌نماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتل‌ها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام می‌‌شود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بین‌المللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا می‌توانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهره‌گیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار می‌دهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتل‌ها در زمینه‌هایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.

ایجاد شده: 7/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...