نتایج جستجو...
اسپیس‌ایکس برای گردشگران فضایی دید ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند

اسپیس‌ایکس برای گردشگران فضایی دید ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) از طراحی پنجره گنبدی شکلی خبر داد که قرار است بر روی فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون (Dragon) نصب شود و در ماموریت‌های گردشگری فضایی برای مسافران دیدی ۳۶۰ درجه فراهم کند. ازآنجاکه دراگون در ماموریت یادشده به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل نخواهد شد، این پنجره‌ در بخشی از محفظه فضاپیما که برای اتصال به ایستگاه فضایی استفاده می‌شد، نصب می‌شود. برنامه نصب پنجره زمانی اعلام شد‌ که اسپیس‌ایکس خدمه کامل برای این سفر فضایی را معرفی کرد. پنجره جدید به ماژول کاپولا (Cupola) در ایستگاه فضایی شباهت دارد؛ اما گنبد دراگون ظاهرا ساختارش به‌گونه‌ای نیست که نمای پنجره را تقسیم‌بندی کند. پوسته‌ آیرودینامیک محافظ دراگون که منطقه‌ای در دریچه را حین پرتاب می‌پوشاند، به‌‌محض قرارگیری ایمن فضاپیما در مدار گشوده خواهد شد تا گنبد شیشه‌ای را نمایان کند. بر اساس تصویری که اسپیس‌ایکس در توییتر منتشر کرده است، دستکم یک عضو خدمه از سینه به بالا در گنبد جا خواهد گرفت تا بتواند نمای پانوراما از فضا را تماشا کند. طی پرتاب فضاپیمای دراگون در مجموع ۴ گردشگر به فضا می‌روند. اسپیس‌ایکس قصد ساخت یک فضاپیمای جدید را ندارد و از فضاپیمای سرنشین‌دار فعلی خود برای این منظور استفاده خواهد کرد. ماموریت مذکور در حال حاضر برای پرتاب در اواسط سپتامبر۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

ایجاد شده: 24/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 24/فروردین/1400     اخبار خارجی
ویروس را کنترل کنید نه مردم را

ویروس را کنترل کنید نه مردم را

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا،  " ابراهیم پورفرج "  رئیس هیات‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، به هجمه‌ای که به مردم وارد شده و آن‌ها را مقصر گسترده شدن این ویروس در کشور دانسته‌اند، اشاره کرد و گفت: سوال ما از وزیر بهداشت این است، چرا به جای کنترل بیماری و انتقال راه درمان به کشور، مدام به فکر کنترل آدم‌ها هستید؟ از حرفه خود دور نشده‌اید؟ وزارت بهداشت باید ویروس را کنترل کند، راه درمان آن را بیابد، نه این‌که به مردم التماس کند سفر نروند. او افزود: این ویروس به همه کشورها نفوذ کرده و فقط مردم کشور ما را دچار نکرده است. راه درمان آن هم پیدا شده است. به جای کنترل کردن و مقصر دانستن مردم، زیرساخت درمانی آن را ایجاد کنید. رئیس جامعه تورگردانان ایران اضافه کرد: وزیر بهداشت صراحتا اعلام کرده افسار مهار کرونا از دست ما در رفته است. یک سال فقط درباره این صحبت می‌کردند که کجا را ببندند و مردم کجا نروند، درحالی‌که باید دنبال درمان باشند. واکسن درمان این ویروس است، آن را بیاورید و ویروس را کنترل کنید، نه این‌که فقط به فکر کنترل مردم باشید. پورفرج درباره بسته بودن مرزهای ایران از اسفندماه سال ۹۸ به روی گردشگران خارجی نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تلاش‌هایی برای بازگشایی انجام می‌دهد، ولی تا الان نتیجه‌ای نداشته است، پس آن تلاش‌ها را نمی‌توان مفید دانست.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

به گزارش هتل نیوز ، " حسن حسینی " معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: «سمینار مدیکال توریسم ویژه راهنمایان گردشگری سلامت و فعالان این حوزه در اراک برگزار می‌شود.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: «این سمینار در راستای توسعه گردشگری سلامت استان و توانمندسازی راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و توسعه صنعت گردشگری سلامت برگزار می‌شود که ضمن آموزش گروه هدف، استفاده از بخش و تخت‌های IPD (واحد بیماران بین‌المللی) و توضیحات لازم دراین رشته ارائه می‌شود.» او هدف از برگزاری این سمینار را شناسایی مناطق مستعد گردشگری سلامت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت استان دانست و گفت: «این سمینار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده است که همزمان به صورت وبینار نیز برگزار می‌شود.» حسینی بیان کرد: «این سمینار با حضور برندهای گردشگری سلامت کشور، مراکز توسعه فن‌آوری‌های هوشمند گردشگری سلامت شامل کمیته  خدمات الکترونیکی گردشگری پزشکی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طبیعت درمانی و تندرستی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طب سنتی و دکتر پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ترتیب داده شده است.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: «استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، دلیجان، محلات و شازند به دلیل شرایط جغرافیایی، پوشش گیاهی، آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی قابلیت توسعه صنعت گردشگری سلامت را دارد و می‌توان با توسعه این صنعت، گردشگری سلامت استان را تقویت کرد.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسول‌ها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتل‌ها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتل‌های کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همه‌گیری ویروس کرونا دچار چالش‌های اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهره‌مند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتل‌ها معتقدند بودند استفاده از این کپسول‌ها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی و استقرار آن‌ها در بیش از ۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتل‌های کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آن‌ها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبه‌ای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتل‌های کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای این‌که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتل‌های کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آن‌ها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسول‌های واردشده و خط تولید داخلی وعده داده‌شده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتل‌های کپسولی اطلاعات زیادی نمی‌دهد؛ فقط در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده می‌کند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آن‌قدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشت‌های ما با جامعه هدف فرودگاه‌ها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسول‌های واردشده به ایسنا می‌گوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتل‌های کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپ‌های کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون می‌بیند و توضیح می‌دهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاه‌ها، نمونه‌ای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاه‌ها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسول‌ها در معرض دید آن‌ها قرار می‌گرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاه‌ها کار را دیده‌اند و بسیار مشتاق‌اند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آن‌ها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت می‌کند. او یادآوری می‌کند: نگاه‌مان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گران‌قیمت نبوده است. از روز اول هم گفته‌ایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزان‌قیمت وجود دارد. سجادی‌راد اضافه می‌کند: وقتی می‌خواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوب‌های اقتصادی پروژه متفاوت می‌شود. مثلا در طرح توجیهی هتل‌های کپسولی، هزینه‌ای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرف‌کننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنج‌هزار تومان به ازای هر ساعت اقامت می‌رسید.او درباره این‌که چرا با وجود بروکراسی فرودگاه‌ها، این پروژه ـ همان‌طور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، می‌گوید: ما با بیمارستان‌ها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود این‌که در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی می‌توانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخش‌ها مواجه شدیم. سجادی‌راد تاکید می‌کند: نگاه ما تسهیل‌گرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفته‌ایم. هدف این است باگ‌هایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاه‌های دیگر اگر پروژه‌ای سودآوری داشته باشد وارد آن می‌شوند. دغدغه خدمات‌دهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی می‌کنند.او ادامه می‌دهد: دغدغه خدمات‌دهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویس‌ها در فرودگاه‌ها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستان‌ها اذعان می‌کردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درخت‌ها همراهان بیمار را پیدا و  از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را می‌بندند صبح می‌بینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شده‌اند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل می‌شویم و می‌خواهیم زیرساخت این اقامت را برای آن‌ها تامین کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راه‌اندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار می‌کند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح می‌شود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادی‌راد درباره این‌که درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامه‌ریزی شده است؟ می‌گوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژه‌ای که تعریف می‌شود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌ها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکت‌هایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح می‌دهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاع‌رسانی انجام دادیم. چند شرکت دانش‌بنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفن‌شان را هم جواب ندادند. شرکت‌های دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانه‌هایی را که می‌توانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کرده‌اند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانش‌بنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، این‌که محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر این‌طور بوده چرا هنوز سایر بخش‌ها متقاعد نشده‌اند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتل‌های کپسولی مستقر نشده است؟ می‌گوید: برای این که نگاه‌مان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاه‌مان با آن‌هایی که باید همراه می‌شدند، متفاوت است. ما فکر می‌کنیم آن‌ها توجیه هستند و حتی نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر دیده‌اند، اما وقتی می‌خواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آن‌ها عمل کنیم و مواردی مثل حق‌الارض و حق‌السهم طلب می‌کنند. سجادی‌راد در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار می‌کند: پروژه زمانی که تعریف می‌شود جدول‌های اقتصادی دارد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه بهره‌برداری سالانه و درصد سود برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانش‌بنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژه‌های عمرانی یا شهرداری‌ها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایه‌گذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاه‌ها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شد. با این حال، شرکت‌های دانش‌بنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانش‌بنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمی‌شود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتمام‌مان را گذاشتیم که این شرکت دانش‌بنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرف‌های مقابل علی‌رغم این‌که در نامه‌های‌شان ابراز تمایل می‌کنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic‎) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت می‌کند، از اولین فضاپیمای اسپیس‌شیپ ۳ (SpaceShip III) خود رونمایی کرد. این فضاپیما که با نام وی‌اس‌اس ایمجین (VSS Imagine) شناخته می‌شود، می‌تواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند. وی‌اس‌اس ایمجین همانند دیگر فضاپیمای ویرجین گلکتیک به‌نام وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) برای حمل انسان و آزمایش‌های علمی به داخل و خارج از فضای زیرمداری طراحی شده است. آزمایش‌های اولیه پرواز این فضاپیما در جو زمین قرار است تابستان سال جاری میلادی در پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) متعلق به این شرکت در ایالت نیومکزیکو انجام شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها، پروازهای زیرمداری آن طی سال‌های آینده انجام خواهد شد. ویرجین گلکتیک پیش‌تر از فضاپیمای توریستی اسپیس‌شیپ ۲ رونمایی کرده بود؛ فضاپیمایی که نسخه ارتقایافته اسپیس‌شیپ ۱ محسوب می‌شود. این فضاپیما قابلیت حمل ۶ توریست به‌همراه ۲ خلبان را داشته و قیمت بلیت آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار اعلام شده است. اسپیس‌شیپ‌ ۲ را شرکت‌های آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساخته‌اند و حدود یک سال پیش اولین پرواز آزمایشی خود را از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا به‌انجام رساند. این فضاپیما طوری طراحی شده است تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند. به‌گفته مدیران ویرجین گلکتیک، این سفینه‌های فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند.

ایجاد شده: 15/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400     اخبار خارجی
بوئینگ، بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مکس خود را دریافت کرد

بوئینگ، بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مکس خود را دریافت کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی ساوث وست Southwest Airlines روز دوشنبه اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس امضا کرده است چرا که قصد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی را دارد. گفته می شود که این توافق بزرگترین سفارش این هواپیمای مسافربری مشکل دار از زمان زمینگیر شدنش در سال 2019 است. به گفته شرکت هواپیمایی ساوث وست که در دالاس مستقر شده است، بر اساس این توافق، سفارش غیرقابل لغو 70 هواپیمای مکس 8 به کوچکترین مدل این هواپیما یعنی مکس 7 تبدیل خواهد شد. همچنین گزینه 155 هواپیما در دو مدل هواپیمای 737 مکس 7 یا مکس 8 تا سال 2029 اضافه شده است. این خطوط هوایی در بیانیه ای گفت: این سفارش مقرون به صرفه با بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد تا کارایی عملیاتی ناوگان تمام بوئینگ 737 را برای پشتیبانی از شبکه مسیر ارزان قیمت و نقطه به نقطه خود حفظ کند. انتظار می رود ساوث وست 30 هواپیمای 737 مکس 7 را در سال 2022 دریافت کند، علاوه بر آن 28 هواپیمای مکس 8 را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت که در مجموع تا پایان سال 2021 تعداد این مدل هواپیمای ساوث وست به 69 فروند خواهد رسید. این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی این مدت 17 فروند هواپیمای قدیمی از سری های 737-700 را بازنشسته خواهد کرد. ساوث وست قبل از اعلامیه روز دوشنبه برای 281 فروند هواپیماها از جمله هواپیماهایی که قبلا تحویل گرفته است سفارش قطعی و غیرقابل لغو داشت. در ماه ژانویه، ساوث وست به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در پی همه گیری کرونا و اولین ضرر سالانه خود در تقریباً نیم قرن گذشته، برای به عقب انداختن تحویل برخی از هواپیماهای 737 مکس خود که سفارش داده بود به توافق رسید.

ایجاد شده: 15/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400     اخبار خارجی
درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سیدامیرناصر طباطبایی " رئیس جامعه هتلداران یزد، خواستار حمایت مجدد دولت از این صنعت شد." وی با بیان این که ضریب اشغال هتل‌های یزد در ایام تعطیلات نوروز به کمتر از ۲۵ درصد رسید، اظهار کرد: هتلداران به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند و با این وضعیت، دولت باید برای گردشگری و اقدامات حمایتی خود مجدداً چاره‌ای بیاندیشد. وی افزود: باید دولت تسهیلات حمایتی و شرایط اعلام شده قبلی را برای هتلداران و حتی سایر زیرساخت‌های گردشگری تقویت کند. وی با ابراز این عقیده که برخی دستگاه ها موجب توسعه گردشگری غیرمجاز در کشور شدند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری قبل از نوروز و تعطیلات، به صورت غیرکارشناسی مورد هجمه‌ قرار گرفت، گردشگری غیررسمی و اقامت‌های غیرمجاز توسعه یافت و گردشگری مجاز در این میان سرکوب شد. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، وضعیت فعلی گردشگری کشور و به ویژه شهر گردشگرپذیر یزد را وضعیت ناخوشایندی اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به این صنعت آسیب‌دیده شد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
هیجان انگیزترین و ترسناک ترین هتل جهان

هیجان انگیزترین و ترسناک ترین هتل جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، برای رسیدن به این هتل باید ساعت‌ها پیاده روی و کوهنوردی کرد و به کمک سیم و قلاب دامنه‌های تند کوهها را پیمود و قبل از هر چیز اینکه نباید سرگیجه داشت! در اطراف این منطقه نیز اماکن منحصربفردی برای دیدن وجود دارد: منطقه باستانی ماچو پیچو در ۱۲ کیلومتری آن واقع شده است. علاقمندان به کوهنوردی ویافراتا نیز می‌توانند با انجام یک صعود ۴۰۰ متری تماشاگر چشم اندازی خارق‌العاده باشند. افرادی که پیش از این شبی را در این هتل معلق گذرانده‌اند، تجربه اقامت خود در هتل «Natura Vive Skylodge» را یک ماجراجویی بی‌نظیر توصیف کرده‌اند. تجربه‌ای متفاوت از خوابیدن زیر آسمان شب؛ جایی که ماه و ستاره‌ها از درون کپسول‌های شیشه‌ای نزدیکتر به نظر می‌رسند و تجربه‌ای فراموش نشدنی مانند زندگی در فضا را تداعی می‌کنند. لورن کرگل که از آلاسکا به پرو سفر کرده می‌گوید: «ابتدا یک صعود هیجان انگیز داشتم. من از ارتفاع نمی‌ترسم با این حال لحظاتی وجود داشت که به خودم می‌گفتم واقعا خیلی بالا هستم... با این وجود هنوز هم باید به صعود ادامه می‌دادم. غذاها عالی بودند. کسپول‌ها خیلی راحت و مدرن بودند و حتی توالت و دستشویی هم داشتند. پرده‌ها هم باز می‌شدند بنابراین می‌توانستم ستاره‌ها را بخوبی ببینم.» می‌توان لذت بودن در این هتل‌ها را، هم بصورت تنهایی تجربه کرد و هم با اعضای خانواده. یک کپسول هم بطور ویژه به عنوان نهارخوری ساخته شده است؛ جایی که می‌توان در کنار خوردن غذا، از مناظر استثنایی اطراف هم لذت برد. کپسول‌های نهارخوری تمام مدت باز و آماده سرویس‌دهی هستند؛ حتی اگر در این هتل معلق اقامت نداشته باشید. یک سرویس عکاسی هم در نظر گرفته شده تا بتوانید از بودنتان در این مکان عکس‌هایی را یادگار ببرید. بنابراین اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، با ماجراجویی در کوههای پرو و اقامت در این هتل معلق، احتمالا می‌توانید بهترین خواب شبانه را تجربه کنید.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار خارجی
آقاى وزير ! با يك استعفا خوشحالمان كنيد

آقاى وزير ! با يك استعفا خوشحالمان كنيد

⭕️ نامه شديدالحن دبير جامعه هتلداران ايران خطاب به وزير بهداشت🔸 آقاى وزير راه حل فقط در تامين و توليد واكسن است و بس !🔸 بيراهه نرويد🔸 بازى رنگ بندى را تمام كنيد !  جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  سلام   با احترام قصد برآن دارم حقایقی را به عرض برسانم و تمامی سعی و تلاش خودم را در این مکتوب به کار می برم که عفت کلام را حفظ کنم و آن هم نه به دلیل رفتار و گفتار و عملکرد شما بلکه فقط به احترام نیروهای جان بر کفی که در این یک سال و سالهای قبل با جان و دل در خدمت مردم عزیز ایران بوده اند و شما در وزارتخانه متبوع به هرحال نماینده آنها محسوب می شود .   جناب آقای وزیر ، تا به کجا می خواهید با شعار و سخنرانی و ارائه آمارهای آنچنانی ، مشکل این ویروس منحوس را حل کنید ؟! دقیقا در همین روزها در سال گذشته با شروع پاندومی و با کمال قدرت ، اعلام فرمودید ، به این مضنون که : ویروسی در کار نیست !! تا اینکه خود مبتلا شدید ! و این آغاز یک فرآیند آزمون و خطا بود .   با یک بررسی اجمالی و نگاهی گذرا بر عملکرد یک ساله جنابعالی ، به واقع چه می بینیم ؟ به جز اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به توصیه های خود با بالاترین درجه رساندید ! با یک آمارگیری میدانی و ساده خود متوجه میشوید که مردم عزیز در جای جای این مملکت دیگر به شما امیدی ندارند و دیگر شما را باور ندارند ، برای جلب توجه و برگشت اعتماد مردم حتی حاضر می شوید به بدترین صورت ممکن اعلام فرمایید واکسن ایرانی که هنوز تائید خود را نگرفته جهت آزمایش بالینی به فرزند و جگر گوشه یکی از مسئولین تزریق شد!! با توجه به در اختیار داشتن بالاترین کرسی در ستاد کرونا و در اختیار قرار داشتن کلیه ابزار سخت افزاری و نرم افزاری حتی نتوانستید دو استان شمالی کشور را کنترل نمائید تا چه رسد به سایر شهرها و استانهای این کشور پهناور و در طول تمام این مدت و در این سال طولانی و زجرآور ، انگشت اتهام شما فقط به مردم اشاره داشت و لاغیر .  حتی برای یکبار و در یک مورد کوچک نیز اعتراف نکردید که اشتباه می کنید و اگر معاونین و مشاورین جنابعالی نیز نقدی داشتند خط بطلانی بر نظر آنها کشیده و خود را مبرا از هر اشتباهی دانستند ، فقط هر روزه رقم و اعداد اعلام فرمودید و خوشحال از اینکه شتابش کند شده و یا شیب آن رو به کاهش است ، وزیر عزیز اینها رقم و عدد نیستند ؛ این آمار و این شمارش ها ، هموطنان عزیزی هستند که یا باید تا پایان عمر با ریه معیوب خود بسوزند و بسازند و یا اینکه جان گرانبهای خود را از دست بدهند . هیهات ! شاهد چه بازی ها و سناریو های پیوسته و بی نتیجه بودیم !! رنگ آمیزی استانها و شهرها ، درجه بندی مشاغل و صنوف ! و سلسله وار دستورالعمل ، دست تان را بشویید و اینجا بروید و آنجا نروید ! این شغل تعطیل کند و آن صنف تعطیل نکند . یکی از شاهکارهای بزرگ ، بالاخره توانستید برای یک مدت کوتاه انتقام خود را از قلیان سراها و چایخانه ها بگیرید و با کمک نیروی انتظامی فعالیتشان را متوقف کنید و با تبلیغات بسیار مبنی بر اینکه دود قلیان کرونا را چنان منتشر میکند که احدالناسی در اطراف آن زنده نماند !!   و ای کاش حداقل بهترین فرصت بود برای اینکه مصرف دخانیات و سیگار کشیدن را در انظار عموم ممنوع می کردید که شاید همین یک قلم به عنوان یک قلم به به عنوان یک کار مثبت می توانست در تاریخ به نام شما ثبت شود . هر زمان هم انتقادی صورت گرفت پاسخ شنیدیم : میدانید در آمریکا هر روز چند نفر مبتلا شده و میمیرند ؟! مردم در حسرت واکسن هستند ، چرا نمی توانید درک کنید ؟!  و اما صنعت گردشگری و هتلداری را به فنا بردید و چنان بلائی را بر آن نازل کردید که حتی ستاد کرونا مجبور می شود گفتار شما در مورد آن را ، اظهار نظرهای شخصی قلمداد کند !! تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد ، پایه های این صنعت چنان متزلزل شده که سالها باید صبر کرد تا جایگاه خود برگردد، واحد های اقامتی مجاز ، به تعطیلی کشانده شده و بزرگترین ضربه را هتلهای کشور این سرمایه های ملی متحمل شدند، چگونه به خود حق می دهید که جلوی شادی مردم عزیز را بگیرید ؟ مگر شما نبودید که سال گذشته فرمودید به سفر نروید تا سال 1400 با فراغ بال به گردش بپردازید ؟! و حال اگر سفر بروند موج چهارم و پنجم شروع میشود! اگر ویلا دارید می توانید سفر کنید اما در پارک چادر زدن ممنوع است ، اگر واچر هتل دارید اشکال ندارد بروید ، با تور هم میتوانید بروید ، با هواپیما هم میشود! حتی با قطار هم اشکالی ندارد ، فقط آن دسته از مردم عزیزی که با اتومبیل خود و با اندک ذخیره ای که دارند میخواهند به گردش بپردازند حق سفر ندارند!! و وا مصیبتا ! که ویروس جهش یافت و انگلیسی شد و شما مردم باعث شدید چندمین موج به راه بیافتد !! در این یک سال به همت شما ، واحدهای اقامتی غیر قانونی به مانند علف هرز و قارچ گونه در مناطق گردشگری رشد کردند . آیا نمی توانستید حداقل راهکاری پیشه کنید ؟! شما که مردم و تمامی نهادهای دولتی و فعالان وابسته به صنعت گردشگری را به باد انتقاد گرفتید ، حداقل وظیفه داشتید در مورد رشد این گونه مراکز نیز دستور العملی صادر بفرمائید ! هرچند همانند سایر دستورات به بایگانی و فراموشی سپرده می شد !! یکی از هیجان انگیز ترین بازی ها ، سامانه ای ساخته و پرداخته شد و در اختیار هتل ها و سایر مراکز گردشگری قرار گرفت که در زمان پذیرش باید شماره ملی گردشگر را وارد و اگر ایشان مبتلا بود پذیرش انجام نشود !! این بدان معناست که با فرض برآنکه شخص احساس ناراحتی کرد و به مراکز مجاز مراجعه و متوجه شد کرونا گرفته به منزل برگشته و با افتخار و خوشحالی دست زن و بچه خود را میگیرد و کیلومتر ها سفر می کنند و در مقصد پذیرش هتل متوجه شده و به فوریت نیروهای بهداشتی را جهت دستگیری مجرم مطلع می نمایند !  آقای وزیر ، زهی خیال باطل که در این تعطیلات پلیس راهور را به زحمت می اندازید و چاره ندارند و به جریمه کردن می پردازند که آن هم کارساز نخواهد بود و خود بهتر می دانید که برای بسیاری از مردم جریمه شدن عادی است ، تنها راه حل واکسینه عمومی بود که از مردم دریغ کردید و امیدوار به این هستید که به دنیا بگویید عملکرد ایران با مدیریت جنابعالی برای مبارزه با کرونا بهترین روش بوده است !!  ختم کلام اینکه جناب آقای نمکی ، مردم کشور عزیزمان تقاضای شروع واکسیناسیون را دارند ، آیا بهتر نیست به جای التماس و مطالبه گری از مردم در جهت عدم شادی و نشاط سفر ، به دولت التماس کنید که شیوع واکسیناسیون را تسریع کنند . اگر خودتان نمیتوانید هیئت دولت را راضی به این امر کنید ، بهترین کار استعفا دادن است . قبل از آنکه به وسیله نمایندگان مردم و خود مردم استیضاح شوید و این تنها کار مثبتی است که در انتهایی ماموریت دولت می توانید انجام دهید .  با احترام – اسکندریون دبیر و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران  رئیس جامعه هتلداران استان زنجان

ایجاد شده: 28/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1399     اخبار داخلی
آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت  فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند.  با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند.  ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است.  از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود.  درباره ترکیه  ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید.  درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است.  درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن  ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود.  منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران

ایجاد شده: 24/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399     اخبار خارجی
گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان بهره برداری از ۲۷۲۱ طرح ملی خاطرنشان کرد: امروز یک طرح بسیار مهم گندله سازی که طرح بسیار مهمی هم بود با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید که کار بسیار عظیمی بود که در این چند سال به افتتاح رسید. در زمینه بهزیستی کار خوبی با کمک و همت مردم و داوطلبین انجام گرفت و ۲۴۰۰ مرکز رونمایی و افتتاح شد. روحانی اظهار کرد: هتل‌های بسیار گران قیمتی در اسپانیا هست که قرن ها قبل به دست مسلمانان ساخته شده است. در نهایت ما از این مکان‌ها می‌توانیم هم بهره‌مندی اقتصادی و هم بهره مندی اجتماعی و فرهنگی کنیم. گردشگردی کار عظیم و بزرگی است و وزارت گردشگری می تواند نقش مهمی در گردشگری داشته باشد. روحانی افزود: گردشگری کار بسیارمهمی است. گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد. این یک سال گذشته سال سختی برای گردشگری، هتل داران و همه آنانی که خدمات گردشگری انجام می دهند بود. سال آینده سال غلبه بر ویروس و همه رونق مشاغل خواهد بود. وی ادامه داد: البته نه اول سال. اما به مرور واکسن خارجی وارد می شود و به بازار می آید و واکسن داخلی توزیع می شود. عده ای که مبتلا شدند واز این بیماری گذشتند به طور طبیعی واکسینه شدند و عده ای که نگرفتند واکسینه می شوند. روحانی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را به کار می گیرد و بخش گردشگری روزهای بهتری خواهد داشت. رئیس‌جمهور در ارتباط با تلاش های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: مراکز فرهنگی و آثار تمدنی ایران برای ما بسیار مهم است. این به معنای اهمیت علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. این بناها یکی از آثار و ثمرات همان مناسبات علمی، ریاضی، اجتماعی و طراحی بسیار خوب در گذشته بوده است.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، «سیدامیر ناصرالدین طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران استان یزد با گلایه از صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آیا سفر امن و ایمنی که تحت نظارت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‎شود کرونا را شایع می‌کند اما متروها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر اصناف نقشی در شیوع کرونا ندارند؟ وی با تاکید بر این که تعطیلی سفر بدون هیچ مطالعه‌ای از سوی عوامل وزارت بهداشت منطقی نیست، گفت: تاکنون هتلها و زیرساخت‌های گردشگری متحمل خسارت‌های چشمگیری شده‌اند و دولت نیز با حمایت‌های ناچیز خود نتوانسته حتی کمکی به این بخش‌ها داشته باشد لذا سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت اقساط وام و بدهی‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی را پرداخت می‌کند؟ این مسئول با اشاره به این که تاکنون هیچ آماری از ابتلا به کرونا در هتل‌ها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: در حالی هیچ آماری از ابتدای کرونا و سرایت آن به پرسنل هتل‌ها و گردشگران مقیم این واحدها گزارش نشده که سایر اصناف، صنایع و بیمارستان‌ها مشمول شیوع کرونا در کشور بودند. طباطبایی در خصوص مصداق نگاه غیرعادلانه به گردشگری، به شیوع کرونای انگلیسی برای اولین بار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بنا به اعلام متولیان امر، شیوع کرونای انگلیسی در یزد نیز توسط صنعت اتفاق افتاد و گردشگری باز هم در شیوع کرونا نقشی نداشته است اما چرا همواره گردشگری مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؟ رئیس جامعه هتلداران استان یزد به متصل شدن تمام هتل‌ها و زیرساخت‌های مجاز اقامتی یزد به سامانه جانا و ماسک وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یزد به عنوان اولین استان پایلوت کشور در خصوص سفر ایمن و گردشگری هوشمند اقدام کرد اما محدود کردن غیرکارشناسی سفر هوشمند و اقامت ایمن به هیچ وجه منطقی و منصفانه نیست.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...