به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی بزرگ آمریکا، مانند American Airlines، Delta Air Lines،United Airlines و Southwest Airlines هشدار دادهاند که استقرار زودهنگام بازهی فرکانسی (طیف) جدید شبکهی ۵G میتواند باعث اختلال فاجعهبار در پروازهای سراسر این کشور شود. این هشدار که توسط شرکتهای حملونقل از جمله «یوپیاس» (UPS) و «فدکس» (FedEx) هم امضا شده است، در نامهای از مدیران اجرایی شرکتها که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، داده شده است و در آن اعلام شده که هم پروازهای تجاری و هم پروازهای باری ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. این طیف ۵G بهعنوان باند فرکانسی C یا C-band شناخته میشود و استقرار آن پس از چندین بار تأخیر قبلی، سرانجام قرار است در روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) توسط شرکتهای «ورایزن» (Verizon) و «ایتیاندتی» (AT&T) اجرایی شود. در هستهی اصلی هشدارها، این نگرانی وجود دارد که امواج هوایی باند C جدید ممکن است با ارتفاعسنجهای حساس راداری در هواپیماهای خاص تداخل ایجاد کند. ارتفاعسنج یک ابزار بسیار مهم برای فرود، بهویژه در زمانی که دید خلبان محدود است، بهشمار میرود و خرابی در این سامانه میتواند عواقب جدی داشته باشد. چنانکه ایراد سیستم ارتفاعسنج در سال ۲۰۰۹ با سقوط مرگبار هواپیمای «ترکیش ایرلاینز» (Turkish Airlines) همراه شد. اگرچه از نظر فنی، ۲۲۰ مگاهرتز فاصله میان طیف فرکانسی استفاده شده توسط تجهیزات هواپیما و طیف جدید ۵G وجود دارد، اما خطوط هوایی نگران هستند که تجهیزات قدیمیتر موجود در برخی از هواپیماها همچنان تحت تأثیر قرار بگیرند. نگرانیهای ایمنی هوانوردی تا کنون باعث شده بود عرضهی باند C اینترنت نسل ۵ از دسامبر گذشته تا این هفته به تعویق بیفتد.
ایجاد شده: 29/دی/1400 آخرین ویرایش: 29/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی طبیعت گردی ایران در مازندران اظهار کرد: نبود تفکر علمی و دانش بنیان اصلی ترین مشکل زیرساختی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه نبود دانش و پژوهش های کاربردی عمدتا موجب عقب ماندگی گردشگری شده است، افزود: در توسعه گردشگری هرجا که پژوهش و مطالعه اولیه نبوده است موجب بروز چالش و مشکل عمده شده است. رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری کشور، صدور بی رویه مجوزهای تاسیسات گردشگری در سنوات گذشته را یکی از چالش های عمده برشمرد و گفت: در برخی مناطق با ازدیاد و یا کمبود واحدهای بومگردی، آژانس گردشگری و هتل مواجهیم که این مهم نشان دهنده این است که کار علمی و مطالعه لازم بر مبنای آینده پژوهی آنگونه که باید و شاید انجام نشده است. جواهرزاده آغاز به کار انجمن علمی طبیعت گردی ایران را سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد اعضای هیئت موسس این انجمن از اساتید دانشگاه با درجه علمی دانشیار و استاد تمام هستند. بر این اساس انجمن در حکم مرجعیت علمی و تحقیقاتی و نشر دانش بنیان عرصه طبیعت گردی ایفای نقش می نماید. وی با اشاره به فعالیت انجمن در دوران کرونا از برگزاری سومین کنفرانس ملی اکوتوریسم همانند سال های گذشته در اوایل اسفندماه سال جاری در قشم خبر داد و گفت: ژئو پارک قشم دومین ژئو پارک دنیا است، چندی پیش یونسکو اخطار در معرض خطر بودن ژئو پارک قشم را صادر کرد که با همت سمن ها و دوستداران محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی خوشبختانه این اثر مهم از خطر خروج از فهرست یونسکو نجات یافت. رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران تنها راه چاره توسعه اکوتوریسم را علمی شدن گردشگری دانست و اعلام کرد: متاسفانه در کشور بخش حرفه ای ارتباط خوبی با بخش علمی و آکادمیک ندارد یعنی این دو در بحث گردشگری غالبا یکدیگر را قبول ندارند که باید هرچه زودتر این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت بصورت جدی برقرار شود. جواهرزاده با بیان اینکه همه تلاش ما در انجمن، برقراری ارتباط بین بخش حرفه ای و آکادمیک است، خاطرنشان کرد: همه سعی ما بر این است دفاتری که از انجمن راه اندازی می شود هم به صورت حرفه ای و هم در تعامل با دانشگاه باشد. اگر قرار است محورهای مختلف استان در حوزه گردشگری مدیریت شوند نیاز به نزدیکی با بخش علمی و پژوهشی است. جواهرزاده با اشاره به تغییر و تحولات در وزارت گردشگری گفت: امید است وزارت گردشگری بیش از گذشته در مباحث اکوتوریسم وارد شود.
ایجاد شده: 26/دی/1400 آخرین ویرایش: 26/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " نادر فلاحی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، با اعلام این خبر گفت: «از نخستین دوچرخه هوایی تولید داخل کشور در غرفه اختصاصی استان اردبیل که از تاریخ نهم تا دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار خواهد شد، رونمایی میشود.» او با اشاره به اینکه این دوچرخه هوایی به منظور نصب و اجرا در سایت گردشگری پل معلق شیشهای باغ شهر هیر استان با توانمندی بومی به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است، افزود: «اجرای پروژه گردشگری مجموعه پل معلق شیشهای هیر به عنوان یکی از هیجان انگیزترین سایتهای گردشگری ایران و قطب جدید گردشگری کشور در سال ۱۳۹۷ آغاز و سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.» فلاحی اضافه کرد: «در نمایشگاه بینالمللی گردشگری سال جاری نیز همانند سالهای گذشته تلاش داریم با معرفی ویژه و متفاوت قابلیتها و توانمندیهای استان اردبیل و دعوت از گردشگران و سرمایهگذاران داخلی و خارجی به استان حضور پررنگ داشته و جزو غرفههای برتر باشیم.»
ایجاد شده: 25/دی/1400 آخرین ویرایش: 25/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " علیرضا ایزدی " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان عصر روز گذشته ۱۸ دیماه سال ۱۴۰۰ با اعلام این مطلب گفت: «پس از نزدیک به ۳۰ سال فعالیت در این مجموعه، یکی از بزرگترین افتخاراتم، همکاری با بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار گردشگری است.» مدیرکل میراثفرهنگی اصفهان ادامه داد: «بهراستی بخش خصوصی پیشران صنعت گردشگری است، لذا با وجود بخش خصوصی است که صنعت گردشگری معنا مییابد، با این وصف معتقدم تعامل میان بخش دولتی و بخش خصوصی در صنعت گردشگری باید شکل گیرد، زیرا تنها راه نجات اصفهان از بحرانهای زیست محیطی پیش رو، توسعه پایدار گردشگری است.» او افزود: «معتقدم فعالان گردشگری در سالهای گذشته آسیبهای فراوانی را متحمل شدهاند، لذا امروز همه باید تلاش کنیم تا از یکسو در دو سطح ملی و استانی مشکلات این عزیزان را تا حد ممکن کاهش داده و از سوی دیگر سرمایههای سرگردان را بهسمت توسعه گردشگری استان اصفهان سوق دهیم.» ایزدی تصریح کرد: «تمام تلاش خود را به کار میبندیم تا نام اصفهان را همانگونه که هست بزرگ کنیم، لذا در اولین گام، با نظارت معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان، بهسمت تفویض اختیارات خود به جوامع هفتگانه گردشگری استان حرکت کرده و تلاش میکنیم تمامی مشکلات قانونی را از طریق مقام محترم وزارت و معاون مربوطه در وزارتخانه پیگیری و حل و فصل کنیم.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان تاکید کرد: «ما از بخش خصوصی هیچ انتظاری نداریم بلکه این بخش خصوصی است که باید از ما انتظار داشته باشد، لذا از همکاران میخواهم تا دیدگاههای خود را بر این مبنا منطبق سازند، زیرا معتقدم گردشگری با حمایت از بخش خصوصی شکل میگیرد.» پیش از سخنان مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان، مدیران جوامع هفتگانه گردشگری استان به تبیین نظارت خود پرداختند و در پایان مقرر شد طرح منطقی اقامت در واحدهای اقامتی استان با پیشنهاد جوامع گردشگری و تایید کارشناسان معاون گردشگری استان در تمامی شهرستانهای اصفهان به گردشگران ارائه شود.
ایجاد شده: 19/دی/1400 آخرین ویرایش: 19/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " پرهام جانفشان " مدیرکل میراثفرهنگی،گردشگری و صنایعدستی استان تهران روز جمعه ۱۷ درماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: «مشاوره و ترغیب سرمایهگذاران بخش خصوصی برای ساخت تاسیسات گردشگری یکی از اهداف و برنامههای استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری است.» مدیرکل میراثفرهنگی،گردشگری و صنایعدستی استان تهران عنوان کرد: «توزیع بسته فرصتهای سرمایه گذاری با مشاوره و راهنمایی کارشناسان معاونت سرمایهگذاری استان انجام میشود.» او افزود: «توجه اصلی در این بستهها معرفی دهها فرصت سرمایهگذاری برای جذب بخش خصوصی در ساخت هتل، بوتیک هتل، اقامتگاههای سنتی در بافت تاریخی تهران و مجتمعهای گردشگری است.» جانفشان تاکید کرد: «هدف اصلی تهیه بسته فرصتهای سرمایهگذاری در نمایشگاه گردشگری را بازدهی مناسب در جذب سرمایهگذاران عنوان کرد.»
ایجاد شده: 18/دی/1400 آخرین ویرایش: 18/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری میتوانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیتهای سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینههای نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینهها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینههای بیشتری میشد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمیکرد بلکه هزینههایی را نیز تحمیل میکرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوجگیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیتهایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شدهاند، اما بدهی که به بانکها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود میکنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیتهای سفر تبلیغات گستردهای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راهاندازی میشود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامهریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام میشودو قرار است در بیشتر استانها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمیشود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.
ایجاد شده: 17/دی/1400 آخرین ویرایش: 17/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، به تازگی بانک مرکزی در روند تخصیص ارز مسافرتی تغییراتی اعمال کرد که براساس آن، سقف مقرر این سهمیه برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرتی به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست. بانک مرکزی هدف خود از این اقدام را ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی اعلام کرده است. در این راستا، گزارشهای میدانی از صرافیها حاکی از آن است که تغییرات در روند تخصیص ارز مسافرتی بر شیشه صرافیها برای اطلاع متقاضیان همراه مدارک مورد نیاز به منظور دریافت هر یک از سرفصلهای فروش ارز بابت مصارف ارز خدماتی نصب شده است. نکته حائز اهمیت در مشاهده وضعیت فروش ارز مسافرتی در صرافیها این است که صرافها بر اطلاع از کشور مقصد مسافر تاکید میکنند و بر نیاز ارزی فرد مبتنی بر کشور مقصد پاسخ میدهند که تخصیص ارز برای کشورهای با ویزا در اولویت قرار دارد. همچنین، در مواردی دیده شد که صرافیها به درخواست متقاضیان برای دریافت لیر ترکیه جواب رد میدهند و این افراد برای رفع نیاز ارزی خود به دلالان مراجعه میکنند. از سوی دیگر، اغلب صرافیها خرید و فروش ارز انجام نمیدادند و صرافیها خلوت و صفی مقابل آنها تشکیل نشده بود. علاوه براین، روند کاهشی قیمتها در بازار ارز، قیمت ارز در صرافیها را پس از ۶ ماه به ۲۶ هزار تومان رساند. البته، مدارک مورد نیاز برای خرید ارز مسافرتی با بخشنامه جدید بانک مرکزی تغییری نکرده و بدین منظور مدارکی چون پاسپورت، ویزا ( برای کشورهای شامل دریافت ویزا)، عوارض خروج، اصل بلیت مهر شده توسط آژانس، کارت ملی جدید هوشمند، خط موبایل به نام شخص متقاضی، کارت بانکی به نام شخص خریدار، نشانی کامل کد پستی ۱۰ رقمی متقاضی لازم است. در صورت اینترنتی بودن کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیت، روند اخذ ارز مسافرتی هفت روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است.
ایجاد شده: 17/دی/1400 آخرین ویرایش: 17/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و بر اساس تصویر مکاتبه معاون گردشگری تهران با معاونت نظارت بر اماکن عمومی پاوافاتب، هتل ویستریا تهران به دلیل مشکلات در نحوه بهره برداری از تاریخ ۲۳ دی ماه پلمپ خواهد شد. عدم رعایت مفاد آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت آنها از جمله مواردی است که علت این پلمپ از سوی معاون گردشگری استان تهران اعلام شده است. در این بین روابط عمومی هتل ویستریا تهران در پیامی، پلمپ هتل را در تاریخ مذکور را تکذیب کرد. به گفته این مقام مسئول هتل، پیج اینستاگرام این هتل هک شده و مکاتبه ارسال شده در آن جعلی می باشد. اما " محمد علی فرخ مهر " رئیس جامعه هتل ها ،هتلآپارتمان و پانسیون استان تهران در پیامی کوتاه که در اختیار تحریریه هتل نیوز قرار گرفته است در این خصوص جوابیه صادر کرد ؛ " تاکیداً بعرضمی رساند این تشکل چه تحتعنوان اتحادیه و اکنون تحت عنوان جامعه باشصت و اندی سال سابقه، همواره دراجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز صیانت از واحدهای تحت پوشش تلاش وافر نموده و خواهد نمود. موضوع هتل ویستریا در اجرای دقیق قوانین و بنا به اختلاف مالکین که منجر به عدمصدور پروانه بهرهبرداری گردیده است، درکمیسیوندرجه بندیاداره کل میراثفرهنگی گردشگری وصنایعدستی استان تهران مطرح و اخطار پلمپ صادر شد. مقرر گردید پس از راي دادگاه و یا رفع اختلاف و توافق مالکین، رفع اخطار پلمپ از هتل مذکور در دستور کار قرارگیرد. بدیهی است هتل ویستریا درحال حاضر کماکان درحال فعالیت می باشد. ضمنا چنانچه این موضوع توسط یکی از طرفین اختلاف در فضای مجازی رسانهایگردیده، اقدامی نامعقول و غیر حرفهای محسوب می گردد. "
ایجاد شده: 16/دی/1400 آخرین ویرایش: 16/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز، " محمد یزدی " رئیس گروه مطالعات گردشگری دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری با اعلام این خبر گفت: «بنا بر اعلام دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، مسابقه رقابت نویسندگی برای جوانان در حوزههای اولویتدار آیورا ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال برگزار میشود.» یزدی افزود: «با توجه به اینکه تمرکز نخستین دوره از مسابقه مورد نظر بر روی زبالههای دریایی و ماهیگیری غیرقانونی است، علاقهمندان به شرکت در مسابقه باید مقالات خود را در خصوص ارتباط گردشگری پایدار با دو موضوع یاد شده تهیه کنند.» رئیس گروه مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: «براساس شرایط اعلام شده از سوی دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، مقالات باید به زبان انگلیسی و در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلمه در فرمت Arial ۱۲ Narrow تهیه و حداکثر تا ۲۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به پست الکترونیک به نشانی iora. media@iora. int وhq@iora. int ارسال شوند.» به گفته یزدی و بنابر اعلام دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) مقالات برتر در نشریه IRON Silver Jubilee Commemorative Magazine منتشر و به سه نفر اول جوایز ۴۰۰.۶۰۰ و ۱۰۰۰ یورویی تعلق خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر به سایت www. iora. int مراجعه شود.
ایجاد شده: 15/دی/1400 آخرین ویرایش: 15/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در گفتوگو با خبرنگار میراثآریا با اعلام این خبر گفت: «معافیت تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش افزوده، جزو مطالبات بجای بخش گردشگری بوده است.» شالبافیان به بند ۱۵ قسمت «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: «در این بند به صراحت اشاره شده است که خدمات اقامتی هتلهای ۳ ستاره و پایینتر، همچنین مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مشمول این معافیت میشوند.» در ادامه معاون گردشگری کشور با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزشافزوده بیان کرد: «بر اساس این تبصره خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکتهای خارجی مقیم ایران) ارائه میشود و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور بشود صادرات محسوب میشود. لذا از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهادههای آنها مسترد میشود.» او افزود: «بر همین اساس درآمد حاصل از جذب گردشگران ورودی به کشور صادرات تلقی شده و این معافیت مشمول آنها میشود. این موضوع یکی از چالشهایی بود که از سالهای گذشته به علت تفاسیر گوناگون، فعالان این حوزه را با چالش روبهرو کرده بود که با تصویب و اجرایی شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مرتفع میشود.» شالبافیان در پایان بر هماهنگی با دستگاههای ذیربط تاکید کرد و گفت: «برای تسهیل در اجرای این فرایند، نیاز به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی است که بر اساس تصمیمات متخذه ضمن برگزاری نشستهای مشترک، مسیر بهرهمندی فعالان هموار شود.»
ایجاد شده: 13/دی/1400 آخرین ویرایش: 13/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ورج، ویمو (Waymo)، شرکت خودروهای خودران آلفابت، در حال همکاری با خودروساز چینی جیلی برای تأسیس ناوگانی از رباتکسیهای (robotaxi) تمامالکتریکی و خودران است. این خودروها در سوئد طراحی خواهند شد (جایی که جیلی مالک خودروساز سوئدی ولوو است) و در این فرایند، از زیکر (Zeekr) تمامالکتریکی جیلی اقتباس خواهد شد. سپس، ویمو خودروها را با سختافزار و نرمافزار لازم برای رانندگی خودران تجهیز میکند. شرکت مذکور در پست وبلاگی اعلام کرد قصد دارد در سالهای آینده این وسایل نقلیه را در ایالات متحدهی آمریکا بهعنوان بخشی از ناوگان رباتکسی خودران خود مستقر کند. تصاویر مفهومی نسخهی تمامشده از وسیلهی نقلیهی مذکور که ویمو بهاشتراک گذاشته است، خودرویی را نشان میدهد که بهطور خاص برای سفرهای سواری خودران طراحی شده است. این خودرو کف مسطح و ارتفاع کم و طراحی بدون ستون B برای ورود و خروج آسان، درهای کشویی، صندلیهای راحت و فضای زیادی برای سر دارد. ویمو میگوید مدلهای آینده از فضای داخلی بدون فرمان یا پدال بهرهمند خواهند بود و تنها صفحهنمایشی دارند که احتمالا برای بررسی مسیر و مسافت باقیمانده تعبیه شده است. البته نباید فراموش کرد که اینها فقط تصاویر مفهومی هستند و ممکن است جیلی و ویمو هیچگاه چنین خودرویی را وارد جادهها نکنند؛ اما میتوان بهواسطهی آنها متوجه شد چه چیزی در ذهن طراحان شرکتهای مذکور میگذرد. گفتنی است که کانسپت ویمو این خودرو را بسیار شبیه به مینیون نشان میدهد؛ درحالیکه طراحی Zeekr 001 جیلی ترکیبی از استیشن واگن و شوتینگ بریک و شاسی بلند است. درپایان، باید بگوییم که اخبار مربوط به همکاری جیلی و ویمو نشان میدهد که شرکتهای مختلف در حال افزایش مشارکت خود با یکدیگر هستند و بهزودی اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائهدهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین میپردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران میتوانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار میدهند. حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامهای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی میتوان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت میکند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانسها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی میتوانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی