به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت ؛ هیچ بخشنامه یا نامهای را دریافت نکردهایم که اعلام کند هتلها باید نرخ ریالی از مسافران خارجی بگیرند و یا نرخ ارزی دریافت نکنند. در حال حاضر هیچ هتلی نرخ ارزی از گردشگران خارجی نمیگیرد اگر دوستان میشناسند به ما بگویند تا بررسی کنیم. "حمزه زاده" ضمن تاکید بر اینکه نرخ بلیت موزهها برای مسافران ایرانی و خارجی دو نرخی است اما چرا کسی به آن اعتراض نمیکند گفت ؛ ما نمیگوییم که هتلها ۴ برابر نرخ ریالی از مسافران خارجی پول دریافت کنند اما باید این را هم مد نظر قرار دهیم. چرا باید مسافر خارجی یا یک هیئت تجاری که به ایران میآید از همان سوبسیدهایی استفاده کند که یک مسافر ایرانی استفاده میکند. رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران در بایان خاطرنشان کرد ؛ با توجه به پیگیریها، گفته شده در کمیسیون تلفیق قرار است تعرفه حاملهای انرژی تأسیسات گردشگری اصلاح شود اما این موضوع باید در صحن علنی مجلس تصویب شود تا آن زمان نمیتوان با قطعیت گفت که این اتفاق افتاده است.
ایجاد شده: 29/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 29/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک اعلام کرد که از دیروز فروش بلیتهای سفر فضایی این شرکت آغاز شده است. به گفته این شرکت، افراد میتوانند با خرید این بلیتها و با هواپیمای فضایی این شرکت، لذت سفر به لبه فضا و بازگشت به زمین را تجربه کنند. قیمت هر بلیت نیز برابر با ۴۵۰ هزار دلار عنوان شده است. ویرجین گلکتیک اعلام کرد که افراد برای تجربه این سفر فضایی، باید مبلغ ۱۵۰ هزار دلار را به عنوان بیعانه بپردازند و ۳۰۰ هزار دلار باقیمانده نیز قبل از اعزام به فضا از آنها دریافت خواهد شد. اگرچه فروش بلیتها به زودی آغاز میشود، اما ممکن است پروازها به لبه فضا کمی زمان ببرد. ویرجین گلکتیک در ماه جولای سال گذشته، ریچارد برنسون، بنیانگذار میلیاردر خود را با موفقیت به لبه فضا فرستاد. این ماموریت، نقطه آغازی برای اجرای پروازهای تجاری این شرکت به لبه فضا محسوب میشد. ویرجین گلکتیک همچنین قصد داشت تا نخستین پرتاب تجاری خود به لبه فضا را با سه عضو نیروی هوایی ارتش ایتالیا و در قالب ماموریت «یونیتی ۲۳» انجام دهد که در ماه سپتامبر، این ماموریت به تعویق افتاد.
ایجاد شده: 28/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 28/بهمن/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " جرد آیزاکمن " فرمانده نخستین مأموریت کاملا خصوصی به مدار زمین، نمیتواند از فضا دل بکند. این گردشگر فضایی میلیاردر، اکنون سه پرواز جدید با اسپیسایکس خریداری کرده است، ازجمله پروازی که میتواند اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی انجام شود. این مأموریت " برنامهی پولاریس " نام دارد و گردانندگان آن، ۱۴ فوریه ضمن اعلام تمایل آیزاکمن مدیرعامل " شیفت۴ پیمنتس " برای بازگشت به فضا، هدف از این سه مأموریت را پیشبرد سریع توانمندیهای پرواز فضایی انسان و جمعآوری بودجه برای اهداف مهم عنوان کردند. در حقیقت، آیزاکمن با ثروتی زیاد و دارایی خالص حدود ۱٫۴ میلیارد دلار، بهخوبی توانایی انجام این کار را دارد و این اقدام خیر، بدون شک، از یک سو نمایشی آشکار از ثروت است اما در عین حال، این سه مأموریت تنها برای سرگرمی نیستند بلکه پولاریس برای مؤسسات خیریه پول جمعآوری میکند، تحقیقات علمی انجام میدهد و فناوریهای تازه را به نمایش میگذارد. انتظار میرود که نخستین مأموریت، معروف به " سپیدهدم پولاریس " از سه ماههی چهارم ۲۰۲۲ به بعد پرتاب شود. در نهایت برنامهی پولاریس با انجام نخستین پرواز سرنشیندار کاملا خصوصی روی موشک بزرگ اسپیسایکس، استارشیپ، به اوج خواهد رسید. به نوشتهی اسپیسنیوز، آیزاکمن گفت: «این برنامه بهطور هدفمند برای پیشبرد قابلیتهای پرواز فضایی طولانیمدت انسان و برای راهبری ما به هدف نهایی که آسانسازی کاوش مریخ است، طراحی شده است.
ایجاد شده: 27/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 27/بهمن/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز " رحمتالله رفیعی " رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در گفتگو با شبکه ایران کالا گفت ؛ متاسفانه در زمان کرونا بخش زیادی از آژانس های مسافرتی، گردشگران، راهنمایان و هتلداران از گردونه این صنعت خارج و حذف شدند یا به مشاغل دیگری روی آوردند. قبلا این صنعت با متقاضی زیادی برای کار روبرو بود اما افول صنعت گردشگری باعث شد اعتماد نسبت به این صنعت از بین رفته و دفاتر و شرکت ها حدود ۵۰ درصد از پرسنل خود را از دست دادند. " رفیعی " در ادامه این گفتگو گفت ؛ پیشنهاد ادغام آژانس ها و شرکت های هواپیمایی شاید پیشنهاد بجا و مطلوبی به نظر برسد ولی اجرایی کردن آن فعلا ممکن نیست. وی ضمن اعلام اینکه تغییرات نرخ ارز ۲۰ درصد بر صنعت هوانوردی تاثیرگذار است تاکید کرد ؛ متاسفانه کاهش ارزش پول ملی باعث شده نه تنها بلیط هواپیما بلکه سایر ناوگان حمل و نقل هم دچار افزایش قیمت شوند. گردشگری که به شکل آزاد و بدون قانون در حال انجام است باعث افزایش شیوع کرونا است. رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در پایان گفت ؛ در حقیقت مردم باعث شیوع کرونا نشدند بلکه این متولیان امر هستند که با سوء مدیریت ایجاد کننده این وضعیت بوده اند.
ایجاد شده: 23/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400 اخبار داخلی
وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ بیکاری در جامعه ملتهب امروزه ما بیداد می کند و این حق مردم شریف و نجیب ماست که بدانند مسئولین کشور چه برنامهای برای حل مشکل بیکاری و معیشت آنان دارند. بنا نبود پاسخ هجمه رسانهای صورت گرفته در دو روز اخیر را ارایه کنم و بنا نبود خبری هم اینگونه از سوی مدیرعامل محترم سازمانتامین اجتماعی در خصوص یک کار جاری شرکتی صورت بگیرد. ولی آنقدر حجمه رسانهای به بویژه از سوی رسانههای غیرهمسو با دولت برای تخریب دستگاه متولی و دولت افزایش پیدا کرد که مدیرعامل سازمان در مقابل عمل انجام شده برای پاسخگویی به رسانهها قرار گرفت و به ناخواسته برای پیشگیری از ادامه وسیله قرارگرفتن اینجانب برای تخریب دولت، اقدام به صدور ابلاغ برکناری شد. البته مزیت فضای مجازی و شبکههای اینترنتی امروزی در جهان همین است و این هم از برکت مطالبهگری عموم مردم و رسانهها است. باشد که این فضای رسانهای هر چه بیشتر گسترش یابد و دعواهای جناحی برای خدمت به جامعه فرهنگی ایران اسلامی در رسانهها فروکش کند. قطعا رسیدن به مردم سالاری هزینه دارد و ما بایستی هزینه آن را پذیرا باشیم گرچه همراه با بی تقوایی عدهای خاص نیز باشد. اگر این عزل صورت نمی گرفت قطعا دوستان غیر همسو از شخص رئیس جمهور محترم هم توضیح می خواستند. گرچه رسانههای منتقد دولت با هیجان بیش از حد من را مدیر جهادی جناب رییسی خواندند.!؟ ولی من منصوب ایشان و مدیران مرتبط با دولت ایشان نیستم. همواره در دوره بیش از ۳۰ سال خدمت حرفهای سعی کردهام بر اساس شیوه و منشی که به ما آموخته اند بدون در نظرگیری جهتگیریهای سیاسی بیشتر به عنوان یک کارشناس برای اعتقاد و تعصبی که دارم برای کشورم کار کنم. اما برای تنویر افکار عمومی و دفاع از کسوت و حیثیت مدیران و کارشناسان کشور و جدا از نوع تفکر و منش دولت مستقر اصل موضوع را توضیح خواهم داد. حدود ۲ سال است که شرکتهای تابعه رفاه و گردشگری تامین که در بخش گردشگری کشور فعال هستند بویژه در بخش حمل و نقل، تورگردانی و هتلداری با بیش از ۷۰۰۰ پرسنل رسمی، شرکتی و خرید خدمت به دلیل شیوع بیماری کرونا زمین گیر شدند ولی با مدیریت و تلاش مضاعف شبانه روزی حتی یک نفر از آنان اخراج نشد و خدا را شکر بدون کمترین نارضایتی و با همت و تلاش همه مدیران و کارکنان زحمتکش شرکتها بسوی عبور از این بحران پیش رفتیم. در زمان دولت جدید متاسفانه از سوی سازمان پایان ماموریت ۲ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت اعلام شد و یک نفر از معاونین شرکت هم در دولت پست معاون وزیری گرفت و شرکت بیش از ۵ ماه است که بدون معاون و متاسفانه یک تنه تا کنون اداره شده است. این بلاتکلیفی حتی در تکمیل هیات مدیره شرکتهای تابعه نیز صادق است. اما آنچه که رسانه ها به دختر من به عنوان استخدام فوری و انتصاب به عنوان معاون منتشر کردند کاملا خلاف واقع و بی تقوایی محض بود. ایشان از ۶ سال پیش در این شرکت کار می کرده و من ایشان را بکار نگرفته ام ۴ سال قبل از من در این شرکت با مدرک کارشناسی ارشد گردشگری انجام وظیفه کرده، مدیر برنامهریزی راهبردی و سرپرست مدیریت سهام و امور مجامع شرکت بوده است و من ۲ سال است که به این شرکت آمدهام. متاسفانه اطلاعات مغرضانه و غیرواقع ارایه شد. به جرأت میگویم هیچ کار خلاف قانون، عرف سازمانی و خارج از اختیارات شرکتی و مدیر عاملی صورت نگرفته است. بدون هرگونه استخدام جدیدی و از بین نیروهای موجود شرکت ۳ سرپرست برای ۳ معاونت و ۵ سرپرست برای ۵ تا از مدیریتهای شرکت هم زمان صادر شده است. این یک کارحرفه ای شرکتداری است که وقتی معاون نداری برای پیشگیری از اختلال در شرکت و ارایه خدمت به مردم بایستی از طریق سرپرستی اقدام کنیم. این سرپرستی برای ۸ نفر از جمله ایشان صادر شده است. سرپرستی در حوزه اداری هم یعنی مسئولیت موقت و بدون تغییر در دریافتی. البته با سازمان هماهنگ شد و همه اسامی برای استعلام صلاحیت عمومی برای مدیریت حراست سازمان همان روز ارسال شد. متاسفانه فقط یک ابلاغ سرپرستی از این ۸ ابلاغ برجسته و رسانهای و از آن برداشت تبلیغاتی غیرحرفه ای شد!؟! به هر حال همیشه بایستی بهانهای برای رفتن باشد تا دیگران همانند ما با انرژی و خلاقیت جدیدی ادامه کار دهند و کاستی ها را برطرف کنند.🌿 ما که به برکت نظام جمهوری اسلامی در این کشور مدیر شده ایم، پذیرفته ایم که هزینه هایش را هم بپردازیم و این حق مدیرعامل محترم سازمان است که از مدیران هم سوتر استفاده کند. انشاا.. از این به بعد با اطلاعات بیشتری اقدام شود. به نظرم بدنه مدیریتی که کشور برای آنان هزینه بسیاری متحمل شده نبایستی با موج غیرواقعهای رسانههای مغرض و مبتدی آسیب ببیند. ضمن پوزش از مکدر شدن خاطر همه همکاران محترم در سازمان و شرکتهای تابعه، همواره از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق بیش از پیش داشته و انشاا.. تلاش مضاعف شود تا با کمک به مدیریت جدید برای اعتلای اهداف سازمانی موفقیتهای بیش از پیش کسب شود. مزید استحضار همه احکام سرپرستی پیوست است. وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ علی رحیم پور - ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰
ایجاد شده: 23/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
یک صبح جمعه دیگر از خواب بیدار می شویم. کمی دیرتر شاید و دلیل قانع کننده ای هم دارد. امروز می شود خیلی چیزها را فراموش کرد و استراحت کرد.خیلی کارها را، ولی نه همه شان را. تقریبا ۴ ماه پیش بود که مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی کشور خبر از شکسته شدن ضریب اشغال این هتل ها بعد از دو دهه را اعلام کرد. برای بعضی ها این یک خبر معمولی بود.برای برخی هم خبری قابل تامل و برای بعضی ها هم شاید قابل گفتگوترین خبر آن روزها . این یک خبر تخصصی و ویژه بود برای جامعه گردشگری کشور و خانواده نه نه چندان پرجمعیت این صنعت ، خدمات و فعالیت اقتصادی ،فرهنگی . "محمد رضا پوینده مدیر عامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از هتل می گفت ، از تخت ، از ضریب اشغال و رکورد" برای آنها که تمام جمله بالا را کلمه به کلمه می شناسند ، داستان فرق می کند. محمد رضا پوینده در آستانه ۵۴ سالگی است . از نسل میانی مدیران گردشگری .نه خیلی قدیمی و نه از گروه جدیدان و تازه پا به میدان گذاشته ها. اما همیشه در این اکوسیستم نقش یکی از اجزا را بازی کرده است . چه نقش داده باشند چه نقشی رقم زده باشد . همیشه بوده و همچنان هم هست . تلاش کرده و مثل بسیاری از خودمان هم طعم موفقیت را چشیده و هم نرسیدن به هدف را تجربه کرده. خبر رکورد شکنی ضریب اشغال آن هم در روزهایی که گردشگری ، در برابر یکی از بزرگترین چالش های تاریخ قرار گرفته بود و روزگار سختی را در کرونازدگی می گذارند ، خبر خوبی بود و امروز خوشحال هستیم که محمد رضا پوینده عزیز لذت این لحظه های خوب را تجربه کرده است . برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم که برای ما نه دکتر پوینده ، نه مدیرعامل و نه با هیچ پیشوند و پسوند دیگری که همان محمد رضا پوینده عزیز است و زحماتش و آرزوهایش برای گردشگری این سرزمین قابل احترام. در این صبح جمعه که کمی دیرتر از خواب بیدار می شویم ، برای سلامتی و شفای همه آنان که در بستر بیماری هستند دعا می کنیم و برای محمد رضا پوینده مان ویژه تر. ✍️ محمد جهانشاهی - فعال و پيشكسوت هتلدارى و گردشگرى
ایجاد شده: 22/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 22/بهمن/1400 مقالات و یادداشت ها
🔵 در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران 🎥 مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با " صاحبعلی رام " شهردار سرعین
ایجاد شده: 19/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 19/بهمن/1400 TV
به گزارش هتل نیوز، " سید عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صایع دستی روز شنبه در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی تهران اظهار داشت: تا آخر سال اقدام مهمی تحت عنوان «نهضت تفویض اختیار» اجرایی و بسیاری از اختیارات که در ستاد وزارتخانه موانع ایجاد میکند شناسایی و برداشته میشود. ضرغامی گفت: بوروکراسی موانع جدی برای گردش درست فرایندها ایجاد کرده است، ستادی به ریاست قائم مقام وزارت میراث تشکیل شده، ده ها مسئولیت و وظیفه انباشته شده در ستاد وزارتخانه که باعث کندی کار و بوروکراسی خسته کننده و ناامیدکننده شده برداشته میشود. وزیر میراث فرهنگی گفت: در معاونت صنایع دستی در مورد بسیاری از مجوزهای تولید در مشاغل خانگی کوچک مجوز حذف خواهد شد و لازم نیست از وزارت خانه مجوز و سند بگیرند و فرایندی را طی کنند انشالله با آیین نامه ای که تدوین میشود هرجای کشور هر مجموعه ای که برای تولید صنایع دستی دارد به مجوز ما نیاز ندارد فقط در سامانهای که معرفی میشود اعلام میکند. ضرغامی گفت: کاهش و حذف بوروکراسی ناامیدکننده برای مردم و کشور سود خواهد داشت، کارگاه های بزرگ شرایط خاص خود را دارند اما اگر چند نفر شغل خانگی ایجاد کردند اعلامشان کفایت میکنند همچنین اگر کسی میتواند برای نمایش و فروش عرضه کالای صنایعدستی فعالیتی انجام دهد برای کمک به او تلاش خواهد شد و معاونت صنایعدستی تلاش خواهد کرد در یک سطحی موانع پیش روی آنها را بردارد تا تولید رونق بگیرد. وزیر میراث فرهنگی گفت: در حوزه گردشگری بوم گردی ها باید بسیار توسعه پیدا کند، بوم گردی فرهنگیترین فعالیت و حرکت برای ما در صنعت گردشگری است، اما نظارت هم باید بشود. باید به کیفیت سرویس و خدماتی عمومی که به مردم ارایه میشود نظارت شود و این فعالیت ها باید قابل کنترل باشد. وی خاطرنشان کرد: گردشگران میخواهند با مردم ایران با تاریخ رویدادهای قرون گذشته و معاصر ملت ایران مظلوم آشنا شوند. ضرغامی گفت: با اصطلاحاتی که مردم را به قشر سفید و خاکستری تقسیم میکنند مخالفم، مردم همه نور هستند، همین تقسیمبندی ها ما را گرفتار کردهاند مردم باید این سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را حفظ کنند، همه رسانهها عوامل اجرایی وزارت میراثفرهنگی هستند و به ما کمک میکنند. وی بر ضرورت مشارکت مردم در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: در وزارتخانه به دنبال برداشتن موانع و فراهم کردن تسهیلات برای فعالان و متخصصان هر سه حوزه هستیم. وزیر میراثفرهنگی با اشاره به وجود ٣۵ هزار ابنیه ثبت شده تاریخی در کشور گفت: در سال های آینده برنامههایی برای قدردانی از رسانه ها برگزار می کنیم، ما از هیچ فرد و رسانهای شکایت نداریم باید توجه داشته باشیم با گلهگذاری چیزی حل نمیشود هر رسانه نقد کند و اشکالات ما را بگوید استقبال می کنیم وظیفه و رسالت رسانه اش را انجام داده و نیاز ماست و به ما کمک کرده است. وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اجرای رقص آیینی کردی در مراسم گفت: رقص کردی سنندجی نماد وحدت و نشاط ایرانی است، امسال اورامانات/ هورامان به ثبت جهانی رسید، این منطقه صخرهای و سخت است و مردم آن از نقاط مختلف خاک را جمعآوری و باغ ایجاد و محصول تولید میکنند، این روحیه نشان از سختکوشی مردم کردستان و کرمانشاه است. ضرغامی گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران که امروز افتتاح شد کمتر از فیتور اسپانیا نیست، ما در ایران همه چیز داریم مزیت های نسبی ایران فوق العاده است، بجز ابنیه تاریخی و باستانی اکوتوریسم کشورما هم فوق العاده است، در ٢٠ حوزه مهم در میان کشورهای منطقه و همسایه مزیت نسبی داریم و از بسیاری از کشورهای دارای رتبه های ورودی و در آمد گردشگری بالا از نظر ظرفیت و مزیت در جایگاه بالاتری قرار داریم. ضرغامی گفت: مذکرات B2B در این نمایشگاه بسیار ارزشمند است گفتگو برای همکاری با فعالان و میهمانان خارجی که بیش از ١٠٠ نفر هستند، حاصل شود و باید تداوم داشته باشد زیرا فعالیت ارزشمند و پایدار است از طرف ارتباط مستقیم «مردم با مردم» هم باید شکل بگیرد. وزیر میراث فرهنگی گفت: حلقه گمشده کشور در ۴٢ سال گذشته گردشگری است، به صنایع دستی و میراث فرهنگی هم توجه نشده است باید عقب ماندگی ها جبران شود ، در چند ماه گذشته به سمت زیرساخت ها رفته ایم و میخواهیم موانع توسعه و تولید را برداریم و حضور و نقش آفرینی مردم را در این حوزه ها را افزایش دهیم.
ایجاد شده: 9/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران گفت ؛ به واسطه فراگیری واکسیناسیون و کاهش فوتیهای ناشی از بیماری کرونا، امید مجددی برای احیای این صنعت به وجود آمده است. معاون گردشگری کشور تاکید کرد؛ موید این موضوع استقبال گردشگران داخلی از سفرهای داخلی و همچنین گردشگرهای خارجی برای سفر به ایران، به ویژه از ابتدای آبان ماه امسال است. شالبافیان ادامه داد ؛ وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با کمک سامانه هوشمند امید که تمام اماکن گردشگری را به هم متصل کرده است، روی رعایت پروتکلهای بهداشتی نظارت داشته و همه این اماکن را رصد میکند. وی خاطر نشان کرد ؛ نشست با مسئولین دستگاههای دولتی که میتوانند از مشکلات این صنعت گرهگشایی کنند، نشست با مسئولین سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی گاز و… در دستور کار قرار گرفته است. وی در پایان اعلام کرد؛ نمایشگاه امسال از حدود ۲۸ هزار مترمربع و ۱۰ سالن تشکیل شده است و نسبت به سال گذشته حدود دو و نیم برابر بزرگتر شده است که نشاندهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.
ایجاد شده: 9/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " احمد دیناری " معاون سرمایهگذاری و تامینمنابع ادارهکل میراثفرهنگی خراسان رضوی گفت؛ در جلسه بررسی و ارزیابی طرح های گردشگری و صنایع دستی استان، ۶ طرح گردشگری با تسهیلات مورد نیاز به مبلغ ۹۹۰ میلیارد ریال با اشتغال ۳۱۵ نفر و تعداد ۳۹ طرح صنایع دستی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تصویب شد. وی افزود ؛ این طرحها پس از ثبت در سامانه الکترونیکی جامع سرمایهگذاری وزارت گردشگری، در کمیته استانی و شورای برنامهریزی و توسعه استان مورد بررسی و در صورت تایید به بانک عامل معرفی میشوند. دیناری در پایان اعلام کرد ؛ این تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت میشود.
ایجاد شده: 7/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 7/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعوابسته و سیوپنجمین نمایشگاه ملی صنایعدستی صبح امروز سهشنبه ۵ بهمنماه ۱۴۰۰ با حضور " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایعدستی در سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانیها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامهریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوبهای ستاد ملی کرونا برگزار میشود.» او با اشاره به آسیبهای وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایعدستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و همافزایی و انسجام بین استانها و انواع گردشگری باشد.» او با اشاره به حضور شهرداریها و اتاقهای بازرگانی در غرفه استانها، افزود: «بروز ایدهها از جمله فعالیتهای زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بستههای سرمایهگذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذینفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشستهای B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئتهای بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاههای آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشستهای تشریک مساعی و اشتراکگذاری تجربهها همچنین پنلهای تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیتهای بخشخصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاعرسانی و ثبتنام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکتکنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.» او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایعدستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک حوزههاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این همافزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابیها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته میشود.» معاون گردشگری درباره حمایتهای انجام شده از کسبوکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسبوکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکلها و انجمنهای حرفهای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخشهای دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیلگیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگیهای بینبخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشستهای تجاری و فمتورها به میزبانی هشت استان انجام دادهایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.» معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.» شالبافیان درباره بخش بینالمللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئتهای تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشستهای b۲b نیز با حضور شرکتهایی از چین و برخی کشورهای اروپایی بهخصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامهریزی شده است.» او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شدهاند که امکان حضور آسیبدیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.» معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنوارهها و نمایشگاههای منطقهای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمیکند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقهای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی میشود.» او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارتآپها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارتآپها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمیدانیم بلکه آنها را مکمل و همیار آنها میبینیم.» معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاهها اقدام کردهایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری حمایتهای مالی از استارتآپهای نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارتآپها برای ارائه راه حلهای جدید در این حوزه است.» او درباره مدیریت برنامهریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استانها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران بهعنوان هماهنگکنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامهریزی شده است.» او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکتهایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامهریزیها از جمله ارائه خوراک استانها با رویکرد تخصصی انجام شده است.» شالبافیان درباره بستههای سرمایهگذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایهگذاری در حوزه جنگلها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگلها و سازمان حفاظت از محیطزیست آماده کردهایم و در نمایشگاه در قالب دفترچهای رونمایی میشود.» معاون گردشگری نبود مشکلات محیطزیستی و مسائل بینبخشی را بهعنوان ویژگی اصلی این بستهها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصتهای سرمایهگذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه میدهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شدهاند.» شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، میتوان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواستهایی را مطرح کنیم.» شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آنها استمرار پیدا کند.» او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانیهای ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکلها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه میآیند نیز درخواست داریم پروتکلها را رعایت کنند.» او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.
ایجاد شده: 5/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400 اخبار داخلی