به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: هتلها با مشکلات متعددی مواجه و در حال حاضر با نیمی از ظرفیت خود در حال ارائه خدمات هستند. "رضا براتی" ابراز داشت: مهمترین عامل در بروز مشکلات برای هتلداران کشور این است که فروش هتلها توسط آژانسهای مسافرتی آنلاین انجام میشود و سود اصلی را این آژانسها دریافت میکنند. "براتی" ادامه داد: مالیات و دستمزد، عوامل دیگری هستند که منجر به افزایش هزینههای مراکز اقامتی شدهاند و این در حالی است که دولت هیچ یارانهای را به صنعت گردشگری و هتلداری، اختصاص نمیدهد و عملا حمایتی از این صنایع ندارد. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، میانگین فعلی درصد اشغال هتلهای این مجموعه در سراسر کشور را 52 درصد دانست و گفت: بسیاری از هتلهای کشور درصد اشغال کمتری دارند اما به صورت میانگین، ضریب اشغال هتلهای ایران 50 درصد است. وی در ادامه در خصوص علل زیانده بودن صنعت هتلداری در ایران، گفت: بسیاری از سازمانهای دولتی، اقامتگاه یا مجموعههای رفاهی مخصوص به خود را دارند و این مهمانسراها باعث شده که مردم رغبت زیادی برای استفاده از هتلها، نشان ندهند. وی افزود: افزایش خانههای مسافر در شهرهای توریستی ایران است که به دلیل پائین بودن قیمتها با استقبال مردم مواجه میشود از دیگر دلایل آسیب به صنعت هتلداری است. "رضا براتی" تصریح کرد: در حال حاضر، مردم از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارند و گردشگری در سبد خانوار آخرین سهم را به خود اختصاص داده است. در واقع مسافرت انجام میشود اما درآمدی برای هتلها وجود ندارد. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در پایان گفت: چهارمین علتی که میتوان به آن پرداخت، کاهش قابل توجه گردشگران خارجی است. زمانی که گردشگران خارجی وارد کشور میشوند، اقامت و پذیرایی و حمل و نقل آنها برای هتلها درآمدزاست ولیکن در حال حاضر تعداد این گردشگران کاهش یافته است.
ایجاد شده: 26/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/مرداد/1398 اخبار داخلی
هتل Kyocera در Techno Police Center در نزدیکی فرودگاه kagoshima ژاپن واقع شده است. در کانسپت طراحی این هتل چند نکته اصلی باید لحاظ میشد. برای توریستهایTechno Police Center به عنوان یک میهمانسرا عمل میکرد. برای شرکتهای محلی، فضای یک هتل تجاری را فراهم آورد. در خدمت فعالیتهای ناحیه باشد و دست آخر با چشماندازهای زیبایی که به کوههای "کیریشیما" و "کینکو بِی" دارد، احساس اقامت در یک هتل تفریحی را به افراد مقیم هتل، عرضه کند. هتل Kyocera شامل دو طبقه زیرِ زمین و سیزده طبقه، روی زمین است و 60 متر ارتفاع دارد. برای تسهیل رفت و آمد، فضای گردهمایی روی همکف و طبقه زیرین گسترده شده است. امکانات ویژه برگزاری جشن ازدواج در طبقه دوّم قرار دارد، رستورانها متمرکز در طبقه سومند و بارِ اصلی و اتاق هیاتمدیره در بالاترین طبقه واقع شده است. اتاقهای میهمان در این هتل که در بالاترین طبقه قرار دارند به شکل یک هلال سامان یافتهاند به طوری که آتریوم مرکزی را مانند دو دست در برمیگیرند. هر اتاق با مساحت 20 متر مربع، یک فضای راحت و جادار است و مانند هتلهای تفریحی، پنجرههایی دارد که از ابعاد معمولی بزرگتر طراحی شده است. یکی از مهمترین ویژگیهای هتل Kyocera که باید به آن اشاره کرد، یک آتریوم بسیار بزرگ در مرکز ساختمان است که ارتفاعی برابر با خود بنا یعنی 60 متر دارد. این آتریوم از لابی ورودی هتل شروع میشود، از دل 13 طبقه ساختمان میگذرد و تا بالاترین طبقه امتداد مییابد. همچنین تمامی پنجرههای کرکرهای از طرح حذف شدهاند و به جای آن، سیستم تهویه طبیعی در بنا گنجانده شده است. در مرکز آتریوم، یک نمازخانه قرار دارد که دیوارهای شیشهای دور تا دور آن را احاطه کرده است. درست در مرکز شیشه رنگیِ این نمازخانه که موتیف صلیب در آن تکرار شده، یک سنگ یاقوت هلالی شکل مصنوعی، همواره میدرخشد که در واقع عصاره مهارتهای تکنیکی گروه Kyocera است. یک اتاق آفتابگیر و لوازم جواهرنشانی که در لابی هتل در معرض دید قرار گرفتهاند، تنها یک سری محصول صنعتی پیشرفته نیستند بلکه در حقیقت میتوان آنها را آثار هنری نامید. علاوه بر این اقلام، یک نقاشی اثر جیونجی یوشی، یک مجسمه اثر "شینْیا ناکامورا" و یک تصویر چاپی اثر "یوتو یاماموتو" نیز در هتل به چشم میخورد. ترجمه شده توسط گروه رسانهای هنرِ معماری
ایجاد شده: 23/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 23/مرداد/1398 مقالات و یادداشت ها
سرانجام مجلس موفق شد با وجود مخالفتها و کارشکنیهای برخی مقامات دولتی پس از چهار بار رایگيری، تشکيل وزارت ميراث فرهنگی، صنايع دستی وگردشگری را به عنوان يک امر مثبت در کارنامه خود ثبت کند. معاون محترم پارلمانی رئيس جمهور با اين مصوبه مخالفت کرده و اظهار داشته که "پيشنهاد اين وزارتخانه در قالب طرح از سوی نمايندگان مطرح شد و هيات دولت مکرر با تشکيل اين وزارتخانه مخالف بوده است." وی بار مالی و مغايرت با اصل کوچکسازی ساختار دولت را بهانه قرارداده و میگويد در شرايط فعلی، اولويت دولت دوازدهم تشکيل وزارت بازرگانی است و برای مقابله با اقدامات خصمانه آمريکا، ضرورت دارد حوزه تجارت الکترونيک و خدمات تجاری در جهت اشتغال بيشتر فعال شود و تنها راه آن تشکيل وزارت بازرگانی است. نقد اين نظرات ابتدايی دشوار نيست. ترجيح اولويت بازرگانی بر صنعت گردشگری که يکی از کارکردهای آن توسعه بهينه صادرات و ارز آوری مبتنی بر مشارکت جامعه محلی است و آگاهی از ضريب تکاثر چند برابری ارزش هر ارز و دلار ناشی از گردشگری بر امور تجاری، احتياج به استدلال ندارد. کارکردهای صنعت گردشگری برای افزايش درآمد، ايجاد فرصتهای شغلي پايدار، عدالت گستری، کاهش شکاف طبقاتی، فقرزدايی، حفظ محيط زيست و پايداری غير قابل مقايسه با ديگر صنايع است. به دليل کارکردهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سياسیِ گردشگری، امروزه تحول و پيشرفت در اين صنعت به عنوان شاخص توسعه، هويت و امنيت کشورها به حساب میآيد. توسعه گردشگری مستلزم دانش و شناخت عميق، سياستگذاری، ارائه راهبرد، برنامهريزی و مديريت تخصصی است. اکنون گردشگری با اولويت بالا در دستور کار اکثر کشورهای جهان و به ويژه کشورهای حاشيه خليج فارس قرار گرفته است. متاسفانه دولت تدبير و اميد با مديريت ضعيف، فرصتهای بسياری که براي توسعه گردشگری به وجود آمد را نابود کرد و تيم اقتصادی و ديگر مديران دولت که برای صدور نفت خام به زمين و زمان میزنند به هيچ عنوان توسعه گردشگری و صنايع دستی، حفظ و احيا و بهرهبرداری از ميراث فرهنگی کشور را در اولويت قرار ندادند. در اين موضوع تاکنون به چند سخنرانی رئيسجمهور و برخی مقامات، بسنده شده به گونهای که میتوان گفت تاکنون هيچ برنامه و اقدام موثر و معناداری که با آيندهنگری مبتنی بر کارشناسی به پيشرفت امور گردشگری کمک کند، ارائه نشده است. در سه سال اخير، حرکات نمايشی، برنامههای عوامانه و ناشيانه مثل تاکيد بيش از حد بر بومگردی و ارائه آمارهای غلط و بیمحتوا بيش از پيش، رونق يافته است. برای تحقق اهداف و توسعه گردشگری و دستيابی به کارکردهای تحولآفرين آن، استفاده از امکانات قانونی، مادی و انسانی موجود و اصلاح ساختار اداری و مديريت اين صنعت مهم و فرابخشی، ضروری است. ناکارآمدی و ناهمخوانی اهداف و ماموريت سه گانه برای يک سازمان و استفاده نامناسب و ناشيانه دولتها از اين سازمان به عنوان حياط خلوت سياسی و خانوادگی در دو دهه گذشته به ويژه در دولت تدبير و اميد به اثبات رسيده است. معاون محترم رئيس جمهور و به قول ايشان، هيات دولت که مخالف تشکيل وزارت ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری هستند، بهتر است به جای مخالفت با اين مصوبه خوب و تخصصي مجلس که تبديل به قانون نيز شده است از آن استقبال کنند و به بیبرنامگی و بیتدبيری در امور اين صنعت مهم و راهبردی، پايان دهند و به جای تلاش بيهوده برای نواختن سرنا از سرِ گشاد، اين قانون را مهربانانه در دست بگيرند و تلاش کنند با برنامه و مديريت لازم، فرصتهای از دست داده و گذشته نامناسب را اندکی جبران کنند. در گام اول ضرورت دارد معاون پارلمانی و هيات دولت که مشتاقاند در امور گردشگری اظهار نظر کنند به اين پرسشها نيز پاسخ دهند؛ 1 - چرا تاکنون به نظرات و پيشنهادهای تخصصی و حرفهای متخصصان صنعت گردشگری و مديران بخش خصوصی که اتفاقا تشکيل وزارت، کمترين آن پيشنهادها بوده و به روشهای مختلف به دولت و سازمان ميراث فرهنگی ارائه شده، توجه نشده است و سازمان به جای مديريت و آيندهنگری در تراز مطالبات مردم، جاذبههای کمنظير و استعداد کشور موزه ايران، همچنان در نا بسامانی، روزمرگی و مشکلات اوليه غرق شده است؟ 2 - چرا در سه سال اخير، شورای عالی ميراث فرهنگی و گردشگری که مهمترين رکن سياستگذاری و مقتدرترين نهاد قانونی ميراث فرهنگی و گردشگری و مرکب از 11 نفر از اعضای هيات دولت، چهار نماينده رئيسجمهور و ديگر مقامات است، تشکيل جلسه نداده است؟ لازم بذکر است، پيشنهادهای تخصصی و تحولآفرين بر حسب توسعه و آمايش سرزمين و مشارکت همه استانها و بخش خصوصی از سوی صاح نظران برای بررسی و لحاظ در دستور کار شورای عالی، ارائه شده ولی در دوره کنونی مديريت، جلسات به کلی تعطيل شده است. 3 - معاون محترم پارلمانی رئيسجمهور که مدعی قانون به ويژه قانون برنامه ششم توسعه است، پاسخ دهند که چرا ماده 100 اين قانون که بر حسب آن سازمان مکلف است تا پايان سال اول اجرای قانون برنامه، سند راهبردی توسعه گردشگری را با استفاده حداکثری از بخش خصوصی جهت تصويب به هيات وزيران ارائه کند، تاکنون که سه سال از برنامه توسعه ششم میگذرد هنوز راهبرد توسعه ارائه نشده است؟ وقتی راهبرد اصلی يک صنعت مشخص نمیشود به منزله آن است که آن صنعت جهت ندارد و دولت، مديران و بخش خصوصی نمیدانند به کدام نشانی و آدرس بروند و منابع مادی و معنوی يک ملت در ابهام، روزمرگی و سردرگمی، حيف و نابود میشود. درآمد و اشتغال بدون راهبرد ايجاد نمشود و بازار ملی و بينالمللی گردشگری براي برنامهريزی، سرمايهگذاری و مديريت، دچار پريشانی است و امور به مصداق باری به هر جهت میچرخد. 4 - معاون پارلمانی محترم رئيسجمهور در خصوص اجرای بند يک ماده برنامه ششم گزارش دهند که برای تهيه و الحاق پيوست تخصصی ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری که شامل کليه طرحهای توسعهای بزرگ و مهم در حوزه زيربنايی، توليدی و خدماتی دستگاههای موضوع ماده ( 3 ) قانون تشکيل سازمان میباشد در سطوح ملی، منطقهای، استانی و شهری، سازمان و دولت چه کردهاند؟ 5 - در خصوص اجراي ماده 3 ماده 100 قانون پاسخ دهند که برای ايجاد زيرساختهای مورد نياز مناطق گردشگری از قبيل راه، خدمات رفاهی و اقامتی، استفاده از ظرفيت بخش خصوصی در سرمايهگذاری، واگذاری تسهيلات ارزان قيمت و ساير اقدامات حمايتی در هيات وزيران چه کردهاند و همچنين در راستای ديگر بندها و تبصرههاي قانون ششم، دولت چه عملکردی داشته است؟ 6 - معاون محترم پارلمانی که به جای استقبال از قانون مصوب تشکيل وزارت ميراث فرهنگی، مخالفت دولت را اعلام میکنند؛ آيا از اين امر آگاهند که همه اموری که در قانون برنامه ششم برای توسعه و پيشرفت صنعت گردشگری، صنايع دستی و ميراث فرهنگی وجود دارد، پيشنهادهای صاحبنظران به مجلس است و دولت عليرغم دريافت همه اين پيشنهادها، جز دو جمله بیخاصيت در لايحه تقديمی به مجلس، توجه خاصی به توسعه اين صنعت نداشته است. در اين دولت که از ابتدا به پيشنهادهای متخصصان و بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری عليرغم تلاشهای فراوان، توجهی نکرده چه مديريت سازمانی باشد چه وزارتی شود، اميدی به آن نيست که اتفاق مهم و موثری روی دهد. توصيه میشود تا دولت با قانون مخالفت نکند و با استقبال از تشکيل وزارت، مقدمات و زمينه سياستگذاری، ارائه راهبرد تخصصی، ارتقا و بهرهبرداری از ميراث فرهنگی عالی و فاخر ايران، توسعه بازاريابي بينالمللی صنايع دستی و سرمايهگذاری و مشارکت ملی و بينالمللی برای توسعه صنعت گردشگری را با نظر متخصصان و نهادهاي علمي در فرصت اندک باقیمانده، فراهم نمايد. برای توسعه صنعت گردشگری که میتواند توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و رفاه و اشتغال مردم را ايجاد کنند، اگر مقامات دولتی آبی نمیآورند لطفا کوزه را نشکنند. ابراهیم بای سلامی - عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری
ایجاد شده: 22/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/مرداد/1398 مقالات و یادداشت ها
گزارش کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان فارس در خصوص وضعیت استحکام ساختمان نیمهساخته هتل "آسمان" شیراز، اعلام و انجام مقاومسازی موقت و مهیا کردن شرایط برای ورود مهندسین به ساختمان، ضروری خوانده شد. به گزارش هتلنیوز ، کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان فارس، اقدامات انجام شده برای مهار آتشسوزی هتل آسمان و عدم تکرار پلاسکویی دیگر را حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزمودهای متشکل از نیروهای خدوم آتشنشانی شیراز و سایر دستگاههای اجرایی، معرفی کرد. دبیر این کمیته تخصصی در خصوص بررسی وضعیت ساختمان نیمه ساخته هتل آسمان، گفت: حسب دستور مقام قضایی با حضور در محل حادثه، مشاورههای فنی و کارشناسی ارائه شد. "امیر تابع بردبار" اظهار داشت: تجربه گرانبهای ساختمان پلاسکو باعث شد تا تصمیمات دقیق، موثر و به موقعی گرفته شود و دمای بالای حاصل از آتش، باعث خرابی غیر قابل کنترل، ریزش احتمالی ساختمان و از بین رفتن جان تعدادی از شهروندان عزیزمان نشود. "تابع بردبار" ابراز داشت: بررسیهای اولیه نشان داد که ساختمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و در نتیجه برای جلوگیری از خرابی بیشتر، خنکسازی ستونها به عنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت. وی در پایان گفت: در حال حاضر ضروری است تا عملیات ایمنسازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل، انجام شود تا مشاوران بتوانند به پروژه ورود پیدا کرده و نظر خود در خصوص میزان خسارت وارده، ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی مانند زلزله را ارزیابی کنند.
ایجاد شده: 22/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون گردشگری کشور از افزایش 40 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر دادند. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این خصوص اظهار داشت: در سه ماه اول سال، شاهد ورود بیش از 3 میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد رشد داشته است. معاون گردشگری کشور، ابراز داشت: سال 97 را با 7 میلیون و 800 هزار گردشگر ورودی به پایان رساندیم که نسبت به سال 96، رشد 52 درصدی داشت. این موضوع به طور کامل نشاندهنده رشد ورود گردشگران خارجی به کشور است. "ولی تیموری" گفت: خوشبختانه به واسطه وجود جاذبههای بینظیر گردشگری در کشور از یک سو و مجموعه اقدامات انجام شده در ماههای اخیر از جمله لغو روادید با برخی کشورها، شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم. تیموری با اشاره به لغو روادید با کشور چین و هدفگذاری جذب 2 میلیون گردشگر از این کشور، افزود: در سال گذشته، 52 هزار نفر گردشگر چینی وارد کشور شدند که در مقابل 129 میلیون نفر گردشگر خروجی از این کشور، عدد ناچیزی است. بر اساس پیشبینیها این عدد امسال به 159 میلیون نفر میرسد و تلاش میکنیم تا تعداد ورود گردشگران چینی به کشور، افزایش یابد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی، گفت: اگر در نقاطی ریزش و کاهش گردشگر را داشتهایم ولیکن در موارد دیگر، فعالیتهای خوبی انجام شده است و افزایش 52 درصدی گردشگران خارجی در سال 97 نسبت به سال قبل ( 96 ) و همچنین رشد 40 درصدی در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گواه این موضوع است. "علیاصغر مونسان" اظهار داشت: به زودی حجم تبلیغات وسیعی در کشورهای بازار هدف گردشگری را شروع میکنیم و امیدواریم که همچنان بتوانیم مسیر گردشگری که با خود پیام صلح و دوستی ملتها و کشورها را به همراه دارد را پیش ببریم.
ایجاد شده: 15/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 17/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دبیر کارگروه "استارتآپهای گردشگری" جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران از ساماندهی استارتآپهای فعال در حوزه گردشگری کشور با همکاری این تشکل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای بهرهگیری از تمامی ظرفیت ابزارهای جدید، خبر داد. دبیر کارگروه استارتآپهای گردشگری جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک در مصاحبه با هتلنیوز ، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروز، یکی از مهمترین صنایع درآمدزا و کارآفرین در تمامی کشورهای دنیاست و با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر اهمیت ایجاد و حضور استارتآپها در این حوزه افزوده میشود. "بابک شاینده" با اشاره به اینکه فعالیت استارتآپها در زمینههای مختلف باعث پویایی صنایع و مشاغل میشود، ابراز داشت: استارتآپهای حوزه گردشگری نیز به عنوان فرصتی برای رشد مشاغل و ایجاد فرصتهای شغلی که تاکنون به آنها توجهی نشده است به حساب میآیند. "شاینده" افزود: فعالیت استارتآپهای گردشگری در درجه اول باعث یکپارچگی خدمات مورد نیاز مسافران و در نهایت بهبود و افزایش کیفیت ارائه خدمات در این حوزه میشود. همچنین کاهش هزینههای سفر نیز از جمله مزایای حضور و فعالیت استارتآپها در صنعت گردشگری است. وی با اشاره به تشکیل کارگروه "استارتآپهای گردشگری" در جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، گفت: هماکنون امکان ثبت نام استارتآپهای گردشگری در وبسایت جامعه گردشگری الکترونیک به نشانی http://e-tourism.ir/fa/home.php فراهم شده است. شناسایی استارتآپهای برتر به منظور استفاده از ظرفیت حمایتهای دولتی، تقویت اکوسیستم استارتآپی در حوزه گردشگری کشور، تبادل نظر و گفتگو در خصوص چالشهای صنعت گردشگری و تصمیمگیری و اقدام لازم در این خصوص، تسهیل و تسریع در فرایند بررسی، هدایت، حمایت و نظارت بر شرکتهای استارتآپی حوزه گردشگری، همفکری و همافزایی برای رفع موانع فعالیت و در نهایت برقراری ارتباطی دو سویه میان فعالین استارتآپی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهمترین اهداف تشکیل کارگروه استارتآپهای گردشگری در جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران است. وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی فعالین در حوزه گردشگری الکترونیک از جمله نرمافزارها، اپلیکیشنها، سامانههای رزرواسیونهای آنلاین، فروش بلیط و خدمات جانبی گردشگری به عنوان استارتآپ گردشگری به حساب میآیند از تدوین اساسنامه فعالیت استارتآپهای گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف صدور مجوز، ساماندهی و نظارت بر فعالیتهای این حوزه، خبر داد و افزود: حمایتهای مالی و معنوی و ارائه تسهیلات به استارتآپهای گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.
ایجاد شده: 15/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 17/مرداد/1398 اخبار داخلی
در پی آتشسوزی ظهر روز شنبه مورخ 12 مردادماه 98 در طبقات منفی یک و منفی دو پروژه در حال ساخت هتل "آسمان" شيراز و پس از اعلام به نيروهای امدادی، آتشنشانی و خدمات ایمنی، کلیه نهادهای دولتی و نظامی و جامعه هتلداران استان فارس سریعا در محل وقوع حادثه، مستقر شدند و هتل کریمخان را به عنوان ستاد بحران، قرار دادند. در ساعات اولیه و به دلیل نزدیکی هتل رودکی به محل وقوع حادثه، نخستین جلسه شورای تامین استان در این هتل، تشکیل و صورتجلسهای تنظیم شد که بر اساس یکی از بندهای آن، تخلیه موقت 6 هتل و خانههای مسکونی تا شعاع 100 متری توسط جامعه هتلداران استان فارس در دستور کار گرفت که عملیات تخلیه نیز با موفقیت انجام گردید و میهمانان مستقر در این واحدهای اقامتی به هتلهای دیگر، منتقل شدند. عملیات اطفای حریق تا بامداد 13 مردادماه به مدت 18 ساعت ادامه داشت که با تلاش آتشنشانان و گروههای خدماتی و امدادی، آتش مهار شد. جامعه هتلداران استان فارس ضمن همدردی با مالک محترم این پروژه و شکرگزاری از خداوند منان به دلیل عدم تخریب ساختمان هتل، امیدوار است تا عملیات احداث این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد. در حال حاضر آرامش به خیابان رودکی برگشته و تعدادی از هتلهايی كه در شعاع دورتری قرار داشتند، فعاليت پذيرش ميهمان را شروع كرده و هتلهای نزديک به پروژه نیز پس از تائيد شورای تامين استان به فعاليت خود ادامه خواهند داد. هتلهای استان فارس آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی میباشند و هیچ مشکلی در این زمینه، وجود ندارد. سیستم هتلینگ استان فارس از هموطنان عزیزمان و گردشگران جهت عزیمت به شیراز و استان فارس دعوت بعمل میآورد. حسن سیادتان - رئیس جامعه هتلداران استان فارس
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 13/مرداد/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 23/شهریور/1398 TV
به گزارش هتلنیوز ، هتل در حال احداث "آسمان" شیراز که ارتفاع بیش از حد آن به سدی مقابل ثبت جهانی میراث کریمخان زند در شیراز تبدیل شده است، پیش از ظهر روز شنبه دچار حریق شد و آتشنشانان پس از حدود 15 ساعت تلاش بیوقفه موفق شدند تا آتش را در این هتل، مهار و خاموش کنند. نام هتل "آسمان" شیراز طی سالهای اخیر به واسطه مانع بودن ایجاد آن در مسیر ثبت میراث زندیه در فهرست یونسکو بر سر زبانها بود و خبر آتشسوزی در این هتل نیز بار دیگر تبدیل به تیتر یک خبرگزاری و رسانههای کشور شد. این هتل نیمه ساخته، حوالی ساعت 11 روز شنبه مورخ 12 مردادماه دچار حریق شد و در پی تماس با مرکز 125 در ساعت 11 و 5 دقیقه، بیش از 70 نفر از ماموران آتشنشانی از ایستگاه شماره 6 شیراز به محل وقوع حادثه، اعزام شدند. هر چند هنوز علت این حادثه مشخص نشده ولیکن رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نخستین اظهارنظر خود در این خصوص، گفت: آتشسوزی از محل انباشت حدود 2 هزار تشک که طبقه منفی دو این هتل، آغاز شده است. از سوی دیگر و بر اساس اظهارات "عنایتالله رحیمی" استاندار فارس، درجه حرارت بالا به بتن ساختمان هتل، آسیب وارد کرد و با ترک خوردگی برخی از سازههای هتل، احتمال ریزش این بنا وجود دارد. "علیرضا عدلو" سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با تائید اظهارت استاندار فارس در خصوص احتمال ریزش بنای هتل آسمان، ابراز داشت: در طبقه منفی سه و چهار هتل، تجمع دود و حرارت وجود دارد و بر اساس اعلام کارشناسان عمرانی حاضر در محل حادثه، دما در طبقات زیرین به حدود 600 درجه سانتیگراد رسیده است. "محمد هادی قانع" رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمینی شهرداری شیراز نیز در رابطه با احتمال ریزش بنا، گفت: احتمال ناپایداری این سازه در اثر حرارت زیادی که در بخش زیرزمین آن ایجاد شده است، وجود دارد و به همین دلیل اقدامات لازم برای تخلیه کامل این ساختمان و ساختمانهای مجاور، انجام و موارد نیز به نهادهای نظارتی، اطلاعرسانی شده است. با تائید احتمال ریزش ساختان نیمه ساخته هتل "آسمان" از سوی مقامات مسئول و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران، دستور تخلیه ساختمانها و معابر اطراف این ساختمان از سوی شورای مدیریت بحران استان، صادر و همچنین از شهروندان درخواست شد تا به هیچ وجه در خیابانهای اطراف محل حادثه مانند فرودسی، رودکی و زند، حضور نداشته باشند. بالاخره و پس از انجام حدود 15 ساعت عملیات اطفای حریق، آتشسوزی هتل"آسمان" شیراز در بامداد روز یکشنبه، مهار شد و عملیات ایمنسازی و لکهگیری ساختمان در دستور کار قرار گرفت. رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شیراز در آخرین پیام ویدئویی خود از محل حادثه و در تشریح اقدامات انجام شده، گفت: تیم کارشناسی به منظور بررسی وضعیت پایداری سازه به هتل "آسمان" اعزام شدهاند و تا زمان مشخص شدن نظر کارشناسان، ورودی تمامی کوچهها، خیابانها و معابر منتهی به خیابان رودکی، بسته است. "حجتالاسلام سید کاظم موسوی" رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در رابطه با این حادثه، گفت: دستورهای قضایی برای پیگیری موضوع آتشسوزی هتل "آسمان" شیراز، صادر شده است. وی افزود: پس از سپری شدن ساعات بحرانی و با تشکیل پرونده قضایی و پیگیریهای کارشناسی، ابعاد حادثه آتشسوزی این هتل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هتل "آسمان" شیراز پیش از این و طی سالهای گذشته نیز به دلیل نقض حریم بصری ارگ کریمخانی حاشیهساز شده بود. در این خصوص گفته میشود که ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل، مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است. "علیاصغر مونسان" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد مخدوش شدن حریم منظری ارگ کریمخانی به خاطر طبقات اضافی هتل "آسمان" گفته بود: اگر کاربری آن شخصی بود جدیتر، برخورد میکردیم.
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 15/مرداد/1398 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب فرایند پذیرش و تسویه حساب ( Check in -Check Out - Managing Hotel Operations ) برای دورههای مدیریتی در هتل مناسب است که بر عملیات فرانت آفیس یا مدیریت هتل، تمرکز دارند. این کتاب معمولا در کنار دورههای آموزشی دیگر از قبیل خانهداری، حسابداری، بازاریابی یا منابع انسانی هتل، تدریس میشود و در نسخه نهم خود نیز همچنان هدایت پیشرو در مدیریت عملیات سودآور یک هتل را به عهده دارد. کتاب "فرایند پذیرش و تسویه حساب؛ مدیریت عملیات هتل" در نسخه جدید خود به طور گستردهای اصلاح شده که این نشاندهنده تغییرات سریع در صنعت هتلداری و سازگاری این کتاب با تغییرات است. مطالب این کتاب حاوی جزئیات پرمغز در خصوص بهترین شیوههای عملیاتی و مسیرها در آینده است و بیشترین پوشش را در زمینه محتوای اختصاصی انجام داده است. دانشجویان هتلداری با مطالعه مطالب این کتاب، قادر خواهند بود تا بر اساس جریان تجربه میهمان به درک ذهنی قوی از این فرایند دست پیدا کنند. این فرایند را میتوان در مراحل رزرو، ورود، ثبتنام، خرید خدمات، خروج، صدور صورتحساب و ثبت، خلاصه کرد. کتاب "فرایند پذیرش و تسویه حساب؛ مدیریت عملیات هتل" بخش اقامتی هتل را به طور کامل پوشش داده است و علاوه بر مطالب ذیل را به صورت جدی مورد بررسی قرار میدهد. صعود در فضای کسب و کار بینالمللی عملیات سبز منابع مالی جدید بوتیک هتل و مجموعههای شهری استراتژیهای جدید در فرایند رزرو جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 8/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 8/مرداد/1398 کتابخانه بین المللی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، پروژههای احداث هتل در اروپا طی سال جاری با افزایشی چشمگیر مواجه شده و با افزایشی 22 درصدی در تعداد هتل و 19 درصدی در تعداد اتاق به ۱۶۷۰ هتل و ۲۵۴.۶۰۰ اتاق رسیده است. این روند صعودی که تا حدودی زیادی در پی سیاستهای ارائه وام و تسهیلات به وجود آمده است، میتواند چشمانداز ضعیف صادرات و کمبود در زمینه تولید را جبران کند و پوششدهنده کاهش رشد اقتصادی پیشبینی شده برای قاره سبز در سال 2019 باشد. اما آمار و ارقام چه میگویند؟ در حال حاضر تعداد 844 پروژه هتل با 133620 اتاق در سراسر اروپا در حال احداث است و از سوی دیگر آغاز عملیات احداث 480 هتل با 72588 اتاق طی یکسال آینده در حال برنامهریزی است. اعلام شروع ساخت و ساز 223 هتل با 33973 اتاق، نشاندهنده افزایش در هر دو شاخص نسبت به سه ماه سال گذشته است. بر اساس پیشبینیها، 390 هتل با 53241 اتاق در سال 2019 و 426 هتل جدید با 61490 اتاق نیز در سال 2020 میلادی، افتتاح میشود. کشورهای بهتر اروپا در احداث هتلهای جدید کشور آلمان با 319 هتل و 57152 اتاق، بریتانیا با 261 هتل و 37910 اتاق در صدر کشورهای پیشتاز اروپا از نظر احداث هتلهای جدید قرار دارند. کشورهای فرانسه با 188 هتل و 22537 اتاق و پرتغال با 121 هتل و 12190 اتاق در رتبههای سوم و چهارم و کشور لهستان نیز با 91 هتل و 13748 اتاق در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد. شهرهای برتر اروپا در احداث هتلهای جدید شهر "لندن" در انگلستان با 78 هتل و 13285 اتاق، شهر "پاریس" در فرانسه با 60 هتل و 9255 اتاق، شهر "دوسلدورف" در آلمان با 53 هتل و 10347 اتاق، شهر "لیسبون" در پرتغال با 39 هتل و 3457 اتاق و شهر "هامبورگ" در آلمان نیز با 31 هتل و 6101 اتاق، در رتبههای اول تا پنجم شهرهای برتر اروپا از نظر احداث هتلهای جدید قرار دارند. شرکتها و برندهای برتر در احداث هتلهای جدید در اروپا شرکتهای برتر فرانشیز کننده با بیشترین تعداد هتل در حال افتتاح در اروپا عبارت است از؛ شرکت هتلداری Accor با 256 هتل و 35073 اتاق گروه هتلهای بینالمللی Marriott با 208 هتل و 33395 اتاق گروه هتلهای Hilton با 172 هتل و 26466 اتاق گروههای هتلداری InterContinental با 147 هتل و 24483 اتاق این چهار شرکت هتلداری، 47 درصد از بازار پروژههای هتل در حال احداث در سراسر قاره اروپا را در اختیار دارند. از سوی دیگر، برندهای برتر هر یک از این چهار شرکت فرانشیز کننده جهت احداث هتل در اروپا به ترتیب عبارتند از؛ شرکت هتلداری Accor؛ برند Ibis با 134 هتل - برند Mercure با 28 هتل - برند Novotel با 25 هتل گروه هتلهای بینالمللی Marriott؛ برند Moxy با 64 هتل - برند Courtyard با 33 هتل - برند Residence Inn با 17 هتل گروه هتلهای Hilton؛ برند Hampton Inn با 70 هتل - برند Hilton Garden Inn با 43 هتل - برند DoubleTree با 23 هتل گروههای هتلداری InterContinental؛ برند Holiday Inn Express با 72 هتل - برند Holiday Inn با 33 هتل - برند Hotel Indigo با 13 هتل
ایجاد شده: 7/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 23/شهریور/1398 اخبار خارجی
۵۳ درصد از شرکتکنندگان در آخرین نظرسنجی هتلنیوز، معتقدند که استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی و معرفی هر چه بیشتر ظرفیتها و پتانسیلهای استان سیستان و بلوچستان، بهترین روش برای افزایش جذب گردشگران به این استان است. جزئیات نظرات این گروه از افراد به شرح زیر است؛ تبلیغات در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی؛ ۲۴ درصد استفاده از ابزار رسانه ملی؛ ۱۸ درصد تبلیغات و معرفی جاذبهها از سوی سازمان میراث فرهنگی؛ ۱۱ درصد نتیجه به دست آمده میتواند نشاندهنده این موضوع باشد که سیستان و بلوچستان به دلیل عدم اطلاعرسانی و معرفی مناسب، هنوز برای خیل کثیری از مردم کشور ناشناخته باقی مانده و چه بسا در صورت تبلیغات گسترده، گردشگران بدون توجه به هزینههای سفر و نیاز به ارزانسازی و ارائه تخفیف از سوی تاسیسات گردشگری، رهسپار این استان شوند. اما در مقابل این نتایج، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، هزینههای بالای سفر و به ویژه قیمت پرواز را یکی از موانع اصلی در توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان میداند. وی معتقد است؛ مسیر زمینی بین ۸ تا ۱۵ ساعت مراکز استانهای همجوار به زاهدان یا چابهار، زمانبر و برای خانوادهها سخت است. بنابراین توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان، نیازمند حمایت صنعت هوانوردی و حمل و نقل ریلی است. اگر ایرلاینها کمک کنند، تعریف تور از تهران و قطبهای جمعیتی کشور، امکانپذیر است ولیکن در شرایط فعلی، قیمت ۸۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بلیط هواپیما، تور سه شب و چهار روز سیستان و بلوچستان را در زمره تورهای گرانقیمت قرار میدهد. اختصاص یارانه بلیط هواپیما صرفا برای فعالان تورگردانی، مشارکت تجار و بازرگانان سیستان بلوچستان در ارائه بخشی از هزینههای پروازی و حمایت منطقه آزاد چابهار از فعالان گردشگری، میتواند به عنوان برخی از راهکارهای کاهش قیمت پرواز مورد بررسی قرار گیرد. محمد ابراهیم لاریجانی - مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مدیر پروژه توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان
ایجاد شده: 6/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 6/مرداد/1398 مقالات و یادداشت ها