به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی ستاد تسهیل سفر در استان پس از یک سال وقفه خبر داد و گفت که نوروز امسال سفر به استان مازندران با شرایط خاص و الگوهای جدید، برقرار است. مهران حسنی روز دوشنبه افزود که ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت واحدهای گردشگری و همچنین برقرار بودن سفر را داده است و بر همین اساس هم استان مازندران می تواند همانند سنوات گذشته برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر را برقرار کند و به ارائه خدمات نوروزی به گردشگران و مسافران بپردازد. وی به تشکیل نشدن ستاد سفر در نوروز ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان ویروس کرونا کاملا ناشناخته بود و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای سلامت مردم دستور به لغو ستاد سفر و همچنین ممنوعیت مسافرت داد ، ولی در حال حاضر نه تنها شاهد سطح مناسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاهی عمومی هستیم، بلکه واحدهای گردشگری نیز در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل ها و راهنمایی گردشگران هستند که می توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد. سفر به مازندران فقط از طریق رزرو معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران همچنین تاکید کرد که برقرار بودن سفر در نوروز ۱۴۰۰ به معنای سفر عادی به شکل سال های گذشته نیست و حتما محدودیت هایی برای آن اعمال خواهد شد. وی افزود : مهم ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد ،مسافرت به شکل رزور اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرو اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتکاه های رسمی باشند. حسنی با اعلام این که شیوه سفر هم می تواند با خودروی شخصی ، وسایل حمل و نقل عمومی یا تورهای گردشگری باشد ، گفت : گردشگران به هر طریقی که وارد مازندران می شوند باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه مشخص کنند تا معلوم شود به عنوان گردشگر وارد استان می شوند. وی از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری هم برای سفر نوروزی ۱۴۰۰ به مازندران خبر داد و افزود : در حال تدوین اساسنامه محدودیت های سفر نوروزی به مازندران در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هستیم و بزودی برای تایید به وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا ارسال خواهد شد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساختهای حضور مسافر گفت که سال آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال از طرحهای در دست ساخت گردشگری استان به بهرهبرداری میرسد. احمد تجری اظهار داشت: در حال حاضر گلستان ۱۵۰ پروژه نیمهتمام گردشگری دارد که تکمیل آن ها نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است. وی بیان کرد: از این میزان اعتبار ۴۵ هزار میلیارد ریال برای حدود صد پروژه کوچک و متوسط در نظر گرفته شده و پنج هزار میلیارد ریال آن متعلق به طرح های بزرگ است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان به خسارت بخش گردشگری استان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فعالان این بخش به دلیل تعطیلی ناشی از محدودیت کرونایی و لغو سفرها متحمل زیان افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی شدند که بخشی از این خسارت ها با پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض جبران خواهد شد. تجری ادامه داد: ۹۵۰ فعال گردشگری و صنایع دستی گلستان متقاضی دریافت وام کرونا شدند که تاکنون ۶۷۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده و اعطای آن همچنان ادامه دارد. به گفته وی سهم قابل پرداخت گلستان از تسهیلات کرونا ۲۰۰ میلیارد ریال است. وی همچنین گفت که از زمان همهگیری کرونا تاکنون ۴۳۴ نفر به علت دشواری در تامین هزینه ها و سود از محل کار خود در مراکز گردشگری گلستان اخراج شدند. سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند.
ایجاد شده: 4/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 4/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، اظهار داشت: اگر تورهای مسافرتی مجاز هستند به دلیل این است که تورها به مناطق و محلهای کنترل شده میروند و هتلها هم کاملاً تحت نظارت و کنترل هستند. "ایرج حریرچی" در خصوص جزئیات سفرهای نوروزی گفت: برپایی و استقرار چادرهای مسافرتی و استفاده از اماکن و منازلی که به طور شخصی مورد اجاره مسافرین قرار میگیرد، ممنوع اعلام شده است. وی تاکید کرد: اگر مردم روزهای پایانی سال را با ما همکاری کنند و از تردد و سفرهای نوروزی خودداری نمایند، حماسهای همانند ۲۲ آذر ۹۹ را دوباره تکرار خواهند کرد.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اظهار داشت: به وزیر گردشگری پیشنهاد دادیم تا با استقرار راهنمایان گردشگری در ابنیه تاریخی، موزهها و مراکز تجمع در شهرهای گردشگرپذیر در تعطیلات عید نوروز، بخشی از مدیریت میدانی گردشگران در مقصد به عهده این قشر باشد. "سید محسن حاجی سعید" در این خصوص ابراز داشت: استقرار راهنمایان گردشگری میتواند به ساماندهی بازدید و تذکر در رعایت پروتکلهای بهداشتی در اماکن تاریخی کمک کند. از سوی دیگر راهنمایان گردشگری میتوانند در کنار وظیفه ذاتی خود سفیر سلامت نیز باشند. "حاجی سعید" تاکید کرد: مشارکت مالی استانداری، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن راهنمایان گردشگری در هر استان لازمه اجرایی شدن این طرح است.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به مسافرانی که تست مثبت کرونا داشته باشند به هیچ عنوان بلیطی فروخته نمیشود و با کنترل جدی از سوار شدن آنها جلوگیری میشود. "محمد اسلامی" اظهار داشت: در جلسات گذاشته ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، مسافران خارجی که وارد کشور میشوند باید تست کرونای منفی داشته باشند تا به آنها بلیط فروخته شود. "اسلامی" همچنین گفت: یک سری گواهی تست کرونا که برخی مسافران از کشورهای خود آورده بودند، جعلی و پس از تستگیری مجدد از میان این مسافران ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بودند. وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه روزانه ۲ تا ۳ هزار مسافر از طریق فرودگاه امام خمینی ( ره ) وارد کشور میشوند، ابراز داشت: در فرودگاه جای قرنطینه برای مسافران خارجی نداریم و یک هتل پاسخگو نیست. وی در پایان گفت: اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد که مسافر باید قرنطینه شود، خودشان باید در محل پیشبینی شده این کار را انجام دهند.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: در طول یک سالی که بحث کرونا وجود داشته، حتی یک مورد مشکوک هم وجود نداشت که کسی آمده باشد در هتلی و مبتلا شده باشد. "جمشید حمزهزاده" ضمن اشاره به این مطلب، اظهار داشت: این مؤید سلامت کامل هتلها از نظر بهداشتی و رعایت پروتکلهاست و باید به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود. "حمزهزاده" در ادامه گفت: طبیعی است که نمیتوان سفر را از زندگی مردم حذف کرد اما این مشروط به ملاحظاتی در حوزه مدیریت و نظارت است. دولت، وزارت بهداشت و ستاد کرونا باید مردم را از اسکان در اقامتگاههای غیررسمی که هیچ نظارتی روی آنها نیست، باز بدارند. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان یادآور شد: هتلها در نوروز میتوانند به گونهای میزبان مردم باشند که هیچ دغدغهای از جهت سلامت و بهداشت برای آنها وجود نداشته باشد.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، استاندار هرمزگان تاکید کرد: از ورود بینظم، سنگین و گسترده گردشگران به هرمزگان جلوگیری میشود و هیچگونه خدماتی در بوستانها و سواحل استان به مسافران ارائه نمیشود. "فریدون همتی" اظهار داشت: ادارات و دستگاههای اجرایی نباید مهمانسرای خود را در اختیار مسافران قرار دهند و از مردم هرمزگان تقاضا داریم اقوام و آشنایان خود را برای سفر به استان دعوت نکنند. استاندار هرمزگان در پایان گفت: تنها تورهای گردشگری دارای مجوز میتوانند با اسکان گردشگران در هتلها و مرکز اقامتی با رعایت شیوهنامههای بهداشتی و حضور کم و محدود گردشگر، فعالیت کنند.
ایجاد شده: 13/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 13/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم اعلام کرد: کلیه تاسیسات گردشگری که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان فروردینماه سال آینده لغو مجوز و پلمپ خواهند بود. "مرتضی شیخزاده" ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: با گردشگرانی که در قالب گروههای بزرگ و فاقد امکانات لازم برای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی در قشم تردد میکنند، برخورد قانونی میشود. وی افزود: سلامت ساکنان جزیره و میهمانان قشم اولویت نخست ماست و امیدواریم هموطنان نیز به حقوق مردم قشم احترام بگذارند.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 12/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با وزیر گردشگری کشور، اظهار داشت: اغلب گردشگران خارجی فضای مذهبی یزد و حجاب و شئون اسلامی را رعایت می کنند اما در مواجهه با برخی گردشگران داخلی با مشکلاتی مواجه هستیم."آیتالله محمدرضا ناصری" ابراز داشت: یزد استانی مذهبی و مشهور به دارالعباده، دارالعلم و حسینیه ایران است و بر همین اساس باید فضای مذهبی این استان در گردشگری مدنظر باشد.وی در پایان تاکید کرد: لازم است در کنار توسعه گردشگری، مراعات جنبههای اخلاقی، مذهبی و فرهنگی در استانها نیز بشود و میراث فرهنگی باید برای این مقوله یک ساز و کار طراحی کند.
ایجاد شده: 6/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با اخذ عوارض از ایرلاینها توسط شهرداریها، اظهار داشت: شهرداریها این عوارض را بر اساس قانون دریافت میکنند و امکان حذف آن وجود ندارد. "تورج دهقانی زنگنه" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: عوارضها درآمد پایدار شهر هستند و بر همین مبنا، شهرداریها موظف هستند که مطابق قانون این عوارض را از شرکتهای هواپیمایی اخذ کنند."دهقانی زنگنه" ادامه داد: در دیدار اخیر با رئیس مجلس شورای اسلامی، مشکلات ایرلاینهای کشور مطرح شد و این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفت که این اشکال مربوط به قانون است و باید اصلاح شود.وی در پایان گفت: این خواسته باید طی لایحهای به مجلس تقدیم شود و نمایندگان مجلس پس از بررسی نسبت به اصلاح آن اقدام کنند. این قانون باید به گونهای اصلاح شود که طی آن محل سوار شدن مسافر ملاک عمل قرار گیرد.
ایجاد شده: 6/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل گروه هتلهای هما اظهار داشت: طی دوره دو ماهه تعطیلی هتلها، تعدیل نیرو نداشتیم ولی حدود ۳۰ درصد از کارکنان به دلیل تعطیلی سرکار نمیآمدند."جهانگیر حسنزاده" تاکید کرد: ما عذر هیچ یک از کارکنان را نخواستیم و شاید کمتر از ۱۰ نفر نیروی قراردادی که دلیل آن انگیزه شخصی بوده، انصراف از کار دادند."حسنزاده" تصریح کرد: حمایتهای ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی از جامعه هتلداری و هتلهای وابسته به سازمان بسیار ارزشمند است. در واقع حمایتهای ایشان از گروه هتلهای هما بود که سبب شد مجوز صادر شود تا ما بتوانیم تمام کارکنانمان را دوباره به کار برگردانیم.
ایجاد شده: 6/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری کشور اظهار داشت: نزدیک به دو سال است که گردشگری کشور به واسطه چندین بحران سیاسی، اجتماعی و بهداشتی، مضمحل شده است."محسن حاجی سعید" ابراز داشت: دریغ از یک جمله امیدبخش که از تریبون نماز جمعه برای حمایت از معیشت فعالان این صنعت گفته شود. متهم کردن گردشگری به گسترش فساد و دراز کردن انگشت اتهام به سوی بومگردیها عادلانه نیست.وی با تاکید بر اینکه نباید عملکرد نادرست چند متخلف در یک صنعت به پای همه بومگردیها و خانههای تاریخی نوشته شود، گفت: انتظار میرود در تاریکترین دوران اقتصادی برای فعالان حوزه گردشگری، علما و ائمه جمعه کشور همچون نمایندگان مجلس، جانانه از وضعیت گردشگری دفاع کنند. رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری کشور، تصریح کرد: فراموش نکنیم گردشگری بهترین ابزار مبارزه با ایرانهراسی و اسلام ستیزی است.وی افزود: پیشنهاد میشود مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانها یک نشست صمیمانه بین فعالان گردشگری و ائمه جمعه برگزار کنند تا درد دلهای بخش خصوصی در دوران کرونا مطرح شود.وی در پایان گفت: امیدواریم در هفتههای آینده ائمه جمعه از نجیبترین صنعت کشور که بیشترین آسیب را به واسطه شیوه کرونا دید، حمایت قاطعانه کنند.
ایجاد شده: 29/دی/1399 آخرین ویرایش: 29/دی/1399 اخبار داخلی