نتایج جستجو...
رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است

رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است

به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری کشور با حضور در برنامه تلویزیونی "پایش" به تشریح برنامه‌های وزارت گردشگری در دوران پساکرونا پرداخت و توضیحات را در خصوص برخی سوالات در حوزه‌های مختلف گردشگری کشور را ارائه کرد. سرفصل اظهارات "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در برنامه تلویزیونی "پایش" به شرح ذیل است؛ بودجه وزارت گردشگری در سال جاری دو برابر شده و از ۷۰۰ میلیارد به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. با این وجود سهم وزارت گردشگری از بودجه کشور، ۷۰ درصد کمتر از آخرین وزارتخانه است. با وجود ۲۴ اثر ثبت جهانی، ۳۲ هزار اثر ثبت ملی و بیش از یک میلیون سابت تاریخی، دریافتی حوزه میراث فرهنگی در سال گذشته فقط ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است. به دلیل بودجه بسیار پائین وزارت گردشگری، سهم آثاری مانند تخت جمشید که در دنیا بی‌نظیر است از این بودجخ فقط ۵ میلیون تومان می‌شود. با همکاری وزارت بهداشت و صحبت‌های انجام شده با شخص وزیر بهداشت در حال آماده‌سازی مقدمات و برنامه‌ریزی برای ورود تورهای گروهی خارجی به کشور هستیم. گردشگری دارای کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعددی در جامعه است و نقش بسیار موثری در ایجاد نشاط اجتماعی ایفا می‌کند. در حوزه زیرساخت‌ها و ایجاد مفاهیم جدید گردشگری از جمله اکوتوریسم، بوتیک هتل‌ها، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی و ... اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. سعی کردیم از همه منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا گردشگری را از حالت تک بُعدی خارج کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی هم مواجه شد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری و بانک مرکزی، گردشگری در سال گذشته سهم 11.7 میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در کشور داشته است. ساخت سد، نیروگاه، پالایشگاه و دیگر پروژه‌های بزرگ هیچ تاثیری در جذب گردشگر ندارد. اقتصاد گردشگری مردم محور است و با کوچکترین توجه به جزئیات می‌توان نتایج بزرگی را در این زمینه به ارمغان آورد. به تمامی معاونین و مدیران کل در سراسر كشور تاکید کرده‌ام که در زمینه صدور مجوزها، سخت‌گیری و مانع تراشی نکنند. بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، وزارت گردشگری جزو سه دستگاه اجرایی برتر کشور از نظر میزان رضایت فعالان بخش خصوصی قرار دارد.

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     اخبار داخلی
سفر کم شتاب؛ پیشنهادی برای دوران پساکرونا

سفر کم شتاب؛ پیشنهادی برای دوران پساکرونا

گردشگری ذاتاً تجربه اجتماعی است که معمولاً شامل مسافرت با دوستان و اقوام می‌شود و این روابط اجتماعی هستند که تجربه مصرف را شکل می‌دهند.  در واقع، سفر کم‌ شتاب زمان بیشتری را برای گذراندن در سفر در اختیار قرار می‌دهد تا افراد در آن فرصت، گردهم آیند و به روابط خانوادگی و دوستی‌های خود استحکام بخشند.  در بررسی اصالت روابط و ارتباطات بین فردی می‌توان گفت که خانواده‌ها هنگام دور بودن از خانه، انگار در خانه خود هستند. گردشگران از مکان‌ها استفاده می‌کنند و به این ترتیب نوعی گردهمایی خاص را ایجاد می کنند.  به نظر می‌رسد که گردشگری بیشتر به همراهی دسته‌جمعی گرایش پیدا کرده و سفر به قصد بازدید صرف از ناشناخته‌ها، کمتر صورت می‌گیرد.  سفر کم شتاب بخش متفاوتی از تجسم دوباره گردشگری است که توجه بیشتری به اجتماع دارد و این توانایی را ایجاد می‌کند تا گردشگر با افراد و مکان‌ها درگیر شود. مسافران سفر کم شتاب علاوه بر رفت و آمد با دوستان و اقوام، تمایل دارند با مردمی که در طول سفر با آنها مواجه می‌شوند نیز ارتباط برقرار نمایند.  سفر کم شتاب به معنای لذت بردن از رفتن به مقاصد جدید، کشف فرهنگ‌های هر منطقه، احترام به محیط زیست، همدم شدن با بومیان و استفاده از سفر به صورت بهینه و گاهی به معنای کاهش هزینه‌ها است.  سفر کردن با آهنگ آهسته و برقراری ارتباط با مناطق در طول مسیر سفر امر جدیدی نیست. پیش از استفاده گسترده از خودروها و سفرهای هوایی، بخش عمده‌ای از گردشگری به شکل کم شتاب صورت می گرفته و دلیل آن هم کمبود امکانات حمل و نقل پیشرفته بوده که سفرها را به مسافت‌های کوتاه و در طول یک روز محدود می‌کرده‌اند. به عنوان مثال مسافرت‌ها به صورت پیاده یا با حیوانات ( اسب، شتر، الاغ ) تنها روش‌های سفرهای زمینی بودند.  امروزه سفر کم شتاب البته نه برای همه ولی برای اغلب افراد، سفری متفاوت می‌باشد زیرا پربار بودن تجربه سفر با حضور در محیط‌های بومی و محلی مقصد برای برخی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به حساب می‌آید.  سفر کم شتاب، جایگزینی برای سفر هوایی و سفر با خودرو پیشنهاد می‌دهد که در آن گردشگر می‌تواند در طول سفر تجربه کسب کند.  از ماهیت سفر کم شتاب می‌توان به افزایش تجربه کلی مسافران از سفر، اقامت در خانه های تاریخی و محلی، استفاده از این زمان برای شناسایی اماکن نزدیک به آن محل، به دست آوردن اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ و شیوه‌های زندگی محلی را نام برد.  در سفر کم شتاب، بیشتر به لذت بردن از سفر هم در طول مسیر و هم در مقصد، اجتناب از پروازهای ارزان‌قیمت و سفرهای کوتاه‌مدت به مکان‌های خیلی دور و گرایش بیشتر به مسافرت‌هایی با قطار، اتوبوس، دوچرخه، قایق و یا پیاده همراه با اقامت شبانه، گشت و گذار با دوچرخه و اقامت در خانه‌های تاریخی و محلی، تاکید می‌شود.  سفر کم شتاب در حال حاضر به بازار بکری تبدیل شده است که قشر متوسط در کشورهای توسعه یافته و گروه‌هایی با موقعیت اجتماعی - اقتصادی پائین‌تر را به خود جلب کرده که امکان کمتری در انتخاب جایگزین‌های این نوع از سفر پیش رو دارند. با این حال، گردشگری کم شتاب نیز جایگاهی مانند گردشگری جایگزین، اکوتوریسم و گردشگری مسئولانه پیدا خواهد کرد.  اولین طرفداران سفر کم شتاب، شرکت های خدمات مسافرتی کوچک، سفرنامه‌نویسان، بلاگرها و کوله‌پشتی‌ها که نظرات خود را عمدتاً از طریق اینترنت، فضاهای مجازی و رسانه‌های مربوط به سفر بیان می‌کردند، هستند. همانطور که در ابتدا گفته شد، سفر و گردشگری کم شتاب یک سبک جدید نیست بلکه مقابله با فرهنگی جدید است که هدف اصلی سفر و گردش را به فراموشی سپرده است. فرهنگی که در آن رسیدن به مقصد‌های متعدد، اهمیت بیشتری از خودِ مقصد و انسان‌های ساکن در آن دارد. فرهنگی که عکس گرفتن از مشاهده، شناخت و حضور در جاذبه‌های گردشگری مهم‌تر است و در آن صرفاً سیر شدن بدون اهمیت به غذایی که خورده می‌شود، ترجیح داده می‌شود.  هرچند نمی‌توان بین سفر کم شتاب و سفر پرشتاب مرزی قائل شد و یکی را بهتر از دیگری معرفی کرد اما مسلم است که هر فردی علاقه دارد بعد از سفر، تکاملی را در خود احساس کند و این هدف، تنها با تعمق و ارتباط حاصل می‌شود.  با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا، پیش بینی می‌شود در پساکرونا شاهد استقبال قابل توجهی از گردشگری داخلی باشیم. بنابراین به عنوان یکی از شیوه‌های شناخته شده گردشگری در دنیا، می‌توانیم سفر و گردشگری کم شتاب را به بخشی از افراد جامعه که قصد سفر دارند، پیشنهاد نمائیم. فرزاد زارع - کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
آتش اختلاف نظرها دامنگیر حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاران و مردم منطقه آزاد چابهار خواهد شد

آتش اختلاف نظرها دامنگیر حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاران و مردم منطقه آزاد چابهار خواهد شد

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار در خصوص اتفاقات روزهای اخیر و تعطیلی فرودگاه "کنارک" برای جلوگیری از احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار، اظهار داشت: تمامی مجوزها و استانداردهای لازم برای احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار اخذ شده است و منطقه آزاد چابهار خود‌ را موظف به تکمیل این پروژه می‌داند. "فرزین حقدل" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، ابراز داشت: منطقه آزاد چابهار، دروازه ورودی گردشگران داخلی و خارجی به جنوب شرق کشور به ویژه سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته به حساب می‌آید. "حقدل" بیان داشت: اختلاف‌نظرها طی سال‌های گذشته مانع از توسعه منطقه آزاد چابهار در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های گردشگری مانند احداث فرودگاه بین‌المللی شده است. وی افزود: امیدوارم نتایج جلسات مقامات ذی ربط به نفع مردم و اقتصاد جامعه باشد ولی تا این لحظه فرودگاه "کنارک" همچنان تعطیل است. وی در پایان گفت: مقامات نیروی هوایی اعلام کرد‌ه‌اند که منطقه آزاد چابهار باید سرمایه‌گذاری خود در فرودگاه نظامی "کنارک" را ادامه دهد و مانع از عملیات احداث فرودگاه جدید شده‌اند.

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 29/شهریور/1399     اخبار داخلی
هیچ تصمیمی برای تعطیلی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان اتخاذ نشده است

هیچ تصمیمی برای تعطیلی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان اتخاذ نشده است

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون بهره‌برداری شرکت توسعه گردشگری ایران در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان از ابتدای مهرماه، اظهار داشت: شرکت توسعه گردشگری با وجود شرایط بحرانی حاکم بر صنعت گردشگری، تاکنون هیچ یک از مجموعه‌های گردشگری تحت پوشش خود در سطح کشور را تعطیل نکرده است. "مجید قلیچ‌خانی" ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: تمامی مجموعه‌های گردشگری همچنان با تلاش مضاعف و رعایت دقیق اصول و پروتکل‌های بهداشتی در حال خدمت‌رسانی به میهمانان و گردشگران هستند. "قلیچ‌خانی" در ادامه گفت: انتشار چنین اخبار غیر واقعی در شرایط بحرانی حال حاضر، عامل تضعیف صنعت گردشگری و سوء استفاده عده‌ای سودجو در راستای منافع شخصی و تخریب وجهه بزرگترین مجموعه گردشگری استان اردبیل است. وی در پایان گفت: شرکت توسعه گردشگری به عنوان یک بنگاه اقتصادی هیچ بودجه‌ای از محل منابع عمومی دولت دریافت نمی‌کند و همواره به صورت درآمد - هزینه اداره می‌شود.

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     اخبار داخلی
تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان، تصمیمی سیاسی و شتابزده از سوی شرکت توسعه گردشگری است

تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان، تصمیمی سیاسی و شتابزده از سوی شرکت توسعه گردشگری است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل با اشاره به اینکه با تعطیلی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان عملاً نشان‌های تجاری و گردشگری شهر نابود خواهد شد، اظهار داشت: دولت چگونه به فکر توسعه گردشگری است ولی نمی‌تواند همان اندک نیروهای خود را مانند بخش خصوصی، حمایت کند. "جعفر بذری" ابراز داشت: در سطح کشور سرمایه‌گذارانی داریم که از همان ابتدای شیوع کرونا با مدیریت مناسب، سرمایه‌های انسانی خود را حفظ کرده‌اند. وی همچنین گفت: از مجمع نمایندگان استان درخواست داریم با ورود عالمانه به این موضوع، مانع از خسران صنعت گردشگری و بیکاری ۱۲۰ نفر شاغل در این دو مجموعه شوند. "حسن حسن‌پور" فرماندار شهرستان سرعین نیز تاکید کرد: هتل لاله و مجتمع آبدرمانی سبلان، برندی برای گردشگری استان و کشور است و ما مخالف تعطیلی این دو مجموعه گردشگری هستیم. وی تصریح کرد: شرکت توسعه گردشگری ۳۰ سال به همت سرعین روی پا ایستاده است، حال نوبت آنهاست. غیرت و تعصب سازمان نباید اجازه تعطیلی این دو مجموعه را بدهد.

ایجاد شده: 24/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399     اخبار داخلی
با تصویب سند توسعه گردشگری، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری به حساب می‌آیند

با تصویب سند توسعه گردشگری، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری به حساب می‌آیند

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری در کشور در نشست با رایزن جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه، اظهار داشت: در پی تصویب سند توسعه گردشگری توسط دولت، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار می‌آیند. "ولی تیموری" در نشست با "سید محمدحسین طباطبایی" ضمن اشاره به این مطلب، ابراز داشت: ماموریت‌های ما در وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای می‌گیرد و به نوعی "مقابله با ایران هراسی" و "تصویرسازی از ایران" به صورت همزمان پیش خواهد رفت.  "تیموری" در ادامه این نشست، گفت: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌توانند با ترسیم مسیر انتقال دانش و تجربه موفق، نقش موثری در بومی‌سازی محتوای فنی مورد نیاز بخش‌های تخصصی گردشگری کشور ایفا کند.  معاون گردشگری کشور با اشاره به قدرت فرانسه در حوزه گردشگری و رتبه نخست این کشور در جذب گردشگر در دنیا، عنوان کرد: کشور فرانسه از دو نظر برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است. نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه بروزرسانی ضوابط درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است.  وی افزود: همچنین در کنار موفقیت کشور فرانسه در جذب گردشگر، این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاه ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است و از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز به شمار می‌آید.     معاون وزارت گردشگری کشور کسب اطلاعات صحیح از بازار گردشگری کشور فرانسه را در تدوین برنامه عملیاتی حوزه بازاریابی گردشگری، مهم ارزیابی کرد و گفت: آنچه ما به عنوان تحقیقات بازار و یا خوراک علمی شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی مورد علاقه‌شان، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و غیره نیاز داریم، می‌تواند از طریق رایزن فرهنگی اخذ شود.  "ولی تیموری" شناخت دقیق و معرفی فعالان گردشگری و افراد تاثیرگذار در بازار گردشگری فرانسه را نیز به عنوان بخش دیگری از ماموریت رایزن جدید ایران اعلام کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هر گونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف، تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.  معاون گردشگری کشور در پایان این نشست، سایت visitIran را با منبع اطلاعاتی کاربردی برای رایزن جدید فرهنگی در فرانسه خواند و تاکید کرد: آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپ‌های معرفی فضا  وجاذبه‌های گردشگری کشور جهت استفاده در رویدادها و مناسبت‌های مورد نیاز، موجود است و می‌تواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار گیرد

ایجاد شده: 24/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399     اخبار داخلی
برنامه‌های هفته گردشگری باید به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضای باز برگزار شود.

برنامه‌های هفته گردشگری باید به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضای باز برگزار شود.

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور با اشاره به انتخاب شعار روز جهانی گردشگری در سال 2020 اظهار داشت: گردشگری و توسعه روستایی، شعاری است که برای امسال نام‌گذاری شده است و در معاونت گردشگری نیز حجم کارهایی که در حوزه گردشگری روستایی انجام شده، قابل توجه است. "ولی تیموری" در نشست ویدئو کنفرانسی با معاونین گردشگری استان‌ها، ابراز داشت: با توجه به شعار امسال به دنبال همیت بیشتر نسبت به مقوله توسعه گردشگری در روستاها و نواحی کم‌برخوردار خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های امسال هفته گردشگری در ایران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضای باز برگزار خواهد شد، گفت: تجلیل از فعالان گردشگری در طول یکسال گذشته از دیگر اقدامات اجرایی در این روز خواهد بود. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: امسال برای اولین بار روز ملی گردشگری در تقویم رسمی کشور درج شده است و باید از این فرصت برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری به خوبی استفاده شود.

ایجاد شده: 22/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 22/شهریور/1399     اخبار داخلی
شکایت احتمالی هتلداران به دیوان عدالت اداری برای ابطال آئین‌نامه جدید

شکایت احتمالی هتلداران به دیوان عدالت اداری برای ابطال آئین‌نامه جدید

به گزارش هتل‌نیوز ، نایب رئیس جامعه هتلداران ایران در واکنش به پیشنهاد اخیر وزارت گردشگری در خصوص افزودن عنوان "سرویس آپارتمان" به فهرست مصادیق تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: در صورت موفقیت گردشگری برای گرفتن مجوز تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل از هیأت دولت با شکایت به دیوان عدالت اداری کشور، دولت را مجبور به ابطال این آئین‌نامه می‌کنیم. "شهرام شیروانی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: وزارت گردشگری در حال تکرار یک اشتباه جدید است که منجر به وارد آمدن صدمه‌ای شدید بر پیکر فعالان و سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری ایران خواهد شد. "شیروانی" افزود: وزارت گردشگری باید وضعیت وخیم گردشگری ایران را تسکین دهد نه آنکه به‌ خاطر تامین منافع عده‌ای خاص که در صنعت ساختمان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، واحدهایشان را به سمت گردشگری کشور سوق دهد و هتلداری تخصصی را در آپارتمان‌های مسکونی بدون تغییر کاربری پیاده کند. وی در ادامه به تجربه ناموفق ایجاد و فعالیت خانه‌های مسافر در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به‌ وجود هتل، هتل‌آپارتمان و مُتل، دیگر تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل در صنعت گردشگری معنا ندارد. مصیبت خانه‌مسافرها قرار بود ابتدا تنها در پیک سفر و در 5 استان راه‌اندازی شود که دیگر به تمام استان‌های کشور و در همه زمان‌ها تسری یافت. نایب‌ رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تاثیرات احتمالی اجرای این طرح، بیان داشت: وزارت گردشگری با اقدام به تبدیل آپارتمان‌های خالی کشور به سرویس آپارتمان و گذاشتن نام هتل بر آنها، در حال له کردن هتلدارانی است که سال‌ها تمامی سرمایه خود را برای احداث هتل‌های استاندارد در ایران هزینه کرده‌اند. "شهرام شیروانی" تصریح کرد: هتل‌سازی مراحلی دارد که باید براساس استانداردهای جهانی انجام شود، نه اینکه با یک مجوز نام هتل بر آپارتمان‌های مسکونی کشور گذاشته شود. چون آپارتمان مسکونی، استاندارد هتل را ندارد و مشخص است که یک آپارتمان معمولی با دیدگاه مهندسی متفاوتی نسبت به یک هتل ساخته شده است و نمی‌تواند تبدیل به هتل شود. وی همچنین گفت: اگر آپارتمان‌های معمولی و خانه‌های مسکونی خالی بخواهند با مجوز وزارت گردشگری تبدیل به فضای اقامتی شوند، این کار می‌تواند مسیر فرار مالیاتی و اقدامات دیگر را برای مالکان آنها هموار کند و با ایجاد رانت در این بخش صنعت هتلداری واقعی کشور را از مسیر اصلی خارج کند. نایب ‌رئیس جامعه هتلدارن ایران در پایان تاکید کرد: اگر دولت با درخواست وزارت گردشگری برای تبدیل آپارتمان‌های مسکونی که ممکن است بخشی از آنها همان خانه‌های خالی مشمول مالیات باشند موافقت کند، پیش‌بینی می‌شود در آینده هتل‌های کشور یک به یک از چرخه گردشگری ایران، به ‌دلیل زیان‌دهی سنگین، خارج و حذف شوند.

ایجاد شده: 19/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 19/شهریور/1399     اخبار داخلی
وزارت بهداشت نسبت به موضوع سفر مسئولانه نظر موافق دارد

وزارت بهداشت نسبت به موضوع سفر مسئولانه نظر موافق دارد

به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری کشور در جلسه شورای معاونین وزارت گردشگری با تاکید بر هماهنگی موجود میان این وزارتخانه و وزارت بهداشت در خصوص موضوع سفر و ترددهای شهری در دوران کرونا، اظهار داشت: وزیر بهداشت هم موافق این نکته است که آنچه باعث شیوع کرونا می‌شود، سفرهای انبوه و بدون نظارت و برنامه‌ریزی است. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: اگر قرار است سفری انجام شود حتما باید تحت نظارت وزارتخانه‌های گردشگری و بهداشت باشد تا باعث انتقال ویروس کرونا و گسترش این بیماری نشود. وی افزود: تاکید ما و وزارت بهداشت بر این است که سفر مسئولانه در کشور انجام شود زیرا سلامت مردم در اولویت اصلی است. وزیر گردشگری در رابطه با ورود گردشگران خارجی به کشور نیز گفت: در حال برنامه‌ریزی در خصوص صدور ویزا برای تورهای گروهی هستیم و با وزیر بهداشت نیز صحبت‌هایی داشته‌ام.

ایجاد شده: 17/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 17/شهریور/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...