نتایج جستجو...
تجلی هماهنگی دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه گردشگری رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری تهران

تجلی هماهنگی دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه گردشگری رویکرد ما در نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران  گفت ؛ به واسطه فراگیری واکسیناسیون و کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، امید مجددی برای احیای این صنعت به وجود آمده است. معاون گردشگری کشور تاکید کرد؛ موید این موضوع استقبال گردشگران داخلی از سفرهای داخلی و همچنین گردشگرهای خارجی برای سفر به ایران، به ویژه از ابتدای آبان ماه امسال است. شالبافیان ادامه داد ؛ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کمک سامانه هوشمند امید که تمام اماکن گردشگری را به هم متصل کرده است، روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته و همه این اماکن را رصد می‌کند. وی خاطر نشان کرد ؛ نشست با مسئولین دستگاه‌های دولتی که می‌توانند از مشکلات این صنعت گره‌گشایی کنند، نشست با مسئولین سازمان تامین اجتماعی، شرکت ملی گاز و… در دستور کار قرار گرفته است.  وی در پایان اعلام کرد؛ نمایشگاه امسال از حدود ۲۸ هزار مترمربع و ۱۰ سالن تشکیل شده است و نسبت به سال گذشته حدود دو و نیم برابر بزرگ‌تر شده است که نشان‌دهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.

ایجاد شده: 9/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 9/بهمن/1400     اخبار داخلی
برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.» او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.» او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»  او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»  معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»  شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»  معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»  شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»  او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»  معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»  معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»  او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»  او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌ شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»  شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»  معاون گردشگری نبود مشکلات محیط‌زیستی و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»  شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»  شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»  او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»  او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.

ایجاد شده: 5/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400     اخبار داخلی
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی  اظهار داشت:  انتظار می رود به دلیل وجود چندین مناسبت مذهبی پیش رو و تعطیلات رسمی در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، مسافرت ها افزایش یابد.  معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تلاش ویژه برای استقبال از نوروز سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود، انتظار داریم استان های کشور برنامه مناسبی برای ورود به قرن جدید داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان شمالی، تنوع اقوام و اشتراکات آن ها انتظار می رود برنامه های متنوعی توسط مسئولان این استان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و قرن جدید تدارک دیده شود. وی با بیان اینکه بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی بشدت آسیب دیده است، گفت: ارائه تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد و از دیگر سو  بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است. شالبافیان گفت: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی را افزایش خواهد داد و این امر ضرورت فعالیت دائمی را در طول سال می طلبد. معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم هماهنگی استانداران در خصوص موضوعات مشابه تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال، استانداران خطه خراسان می توانند در حوزه های خدمات جاده ای و امدادرسانی با یکدیگر تبادل نظر کرده و برای برنامه های گردشگری، نشست منطقه ای برگزار کنند.

ایجاد شده: 1/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1400     اخبار داخلی
اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ضرر صنعت گردشگری است

اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ضرر صنعت گردشگری است

به گزارش هتل نیوز، " جعفر بذری " بازرس جامعه حرفه ای هتلداران سیاست‌های اجرای هدفمندی یارانه‌ها را به ضرر صنعت گردشگری دانست و گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها صنعتی که مستثنی بود و نتوانست کمکی از این قانون بگیرد، صنعت گردشگری بود، حتی سایر سیاست‌های اجرای هدفمندی هم به ضرر گردشگری بود، قیمت حامل‌های انرژی بالا رفت و افزایش قیمت بنزین بر گردشگری اثر منفی گذاشت، بنابراین ما فقط اسم صنعت را یدک کشیده‌ایم. وی دولت را رقیب بخش خصوصی دانست و گفت: شما کدام شهر را سراغ دارید که دولت در آن مهمانسرا نداشته باشد؟ بذری موضوع حامل‌های انرژی را مسأله ای مهم عنوان کرد و افزود: هتل ما در یک استان سردسیر واقع شده و دقیقاً از نیمه‌های اردیبهشت به بعد باید در شهری مثل سرعین اردبیل تأسیسات را روشن کنیم امسال هم همینطور بود اما از هفته پیش به طور مرتب گاز و برق هتل‌ها را قطع می‌کنند. ما انتظار داشتیم با تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه از حداقل‌ حمایت‌ها برخوردار شویم اما متأسفانه وزیر هیچ جلسه‌‌ای برگزار نکرد.  بازرس کشوری جامعه هتلداران ایران در خصوص سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) و تأثیر آن بر فرآیندهای اداری در حوزه گردشگری گفت: این سامانه نه تنها کمکی نکرد بلکه سد راهی برای تمدید پروانه بهره برداری هتل‌ها شد.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
راهکار مهم توسعه گردشگری، نگاه علمی به آن است

راهکار مهم توسعه گردشگری، نگاه علمی به آن است

به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی طبیعت گردی ایران در مازندران اظهار کرد: نبود تفکر علمی و دانش بنیان اصلی ترین مشکل زیرساختی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه نبود دانش و پژوهش های کاربردی عمدتا موجب عقب ماندگی گردشگری  شده است، افزود: در توسعه گردشگری هرجا که پژوهش و مطالعه اولیه نبوده است موجب بروز چالش و مشکل عمده شده است. رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری کشور، صدور بی رویه مجوزهای تاسیسات گردشگری در سنوات گذشته را یکی از چالش های عمده برشمرد و گفت: در برخی مناطق با ازدیاد و یا کمبود واحدهای بومگردی، آژانس گردشگری و هتل مواجهیم که این مهم نشان دهنده این است که کار علمی و مطالعه لازم بر مبنای آینده پژوهی آنگونه که باید و شاید انجام نشده است. جواهرزاده آغاز به کار انجمن علمی طبیعت گردی ایران را سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد اعضای هیئت موسس این انجمن از اساتید دانشگاه با درجه علمی دانشیار و استاد تمام هستند. بر این اساس انجمن در حکم مرجعیت علمی و تحقیقاتی و نشر دانش بنیان عرصه طبیعت گردی ایفای نقش می نماید. وی با اشاره به فعالیت انجمن در دوران کرونا از برگزاری سومین کنفرانس ملی اکوتوریسم همانند سال های گذشته در اوایل اسفندماه سال جاری در قشم خبر داد و گفت: ژئو پارک قشم دومین ژئو پارک دنیا است، چندی پیش یونسکو اخطار در معرض خطر بودن ژئو پارک قشم را صادر کرد که با همت سمن ها و دوستداران محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی خوشبختانه این اثر مهم از خطر خروج از فهرست یونسکو نجات یافت. رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران تنها راه چاره توسعه اکوتوریسم را علمی شدن گردشگری دانست و اعلام کرد: متاسفانه در کشور بخش حرفه ای ارتباط خوبی با بخش علمی و آکادمیک ندارد یعنی این دو در بحث گردشگری غالبا یکدیگر را قبول ندارند که باید هرچه زودتر این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت بصورت جدی برقرار شود. جواهرزاده با بیان اینکه همه تلاش ما در انجمن، برقراری ارتباط بین بخش حرفه ای و آکادمیک است، خاطرنشان کرد: همه سعی ما بر این است دفاتری که از انجمن راه اندازی می شود هم به صورت حرفه ای و هم در تعامل با دانشگاه باشد. اگر قرار است محورهای مختلف استان در حوزه گردشگری مدیریت شوند نیاز به نزدیکی با بخش علمی و پژوهشی است. جواهرزاده با اشاره به تغییر و تحولات در وزارت گردشگری گفت: امید است وزارت گردشگری بیش از گذشته در مباحث اکوتوریسم وارد شود.

ایجاد شده: 26/دی/1400       آخرین ویرایش: 26/دی/1400     اخبار داخلی
نخستین دوچرخه هوایی اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می شود

نخستین دوچرخه هوایی اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می شود

به گزارش هتل نیوز، " نادر فلاحی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، با اعلام این خبر گفت: «از نخستین دوچرخه هوایی تولید داخل کشور در غرفه اختصاصی استان اردبیل که از تاریخ نهم تا دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به اینکه این دوچرخه هوایی به منظور نصب و اجرا در سایت گردشگری پل معلق شیشه‌ای باغ شهر هیر استان با توانمندی بومی به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است، افزود: «اجرای پروژه گردشگری مجموعه پل معلق شیشه‌ای هیر به عنوان یکی از هیجان انگیزترین سایت‌های گردشگری ایران و قطب جدید گردشگری کشور در سال ۱۳۹۷ آغاز و سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.»  فلاحی اضافه کرد: «در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته تلاش داریم با معرفی ویژه و متفاوت قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل و دعوت از گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان حضور پررنگ داشته و جزو غرفه‌های برتر باشیم.» 

ایجاد شده: 25/دی/1400       آخرین ویرایش: 25/دی/1400     اخبار داخلی
بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

به گزارش هتل نیوز، " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که عصر دیروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: «دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقاطع این ملت بزرگ بوده است.» وزیر گردشگری افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینه‌های آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینه‌های خودش هم داشته است. کسی‌که باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.»  او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق تام میراث‌فرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراث‌فرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.»   مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بی‌بدیل است که خروجی‌ها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «اگر داریم ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ می‌کنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضی‌ها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.»  مهندس ضرغامی گفت: «یک‌بار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعه‌ای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزش‌ها و قهرمان‌های ملی‌اش است و مردم همین هستند.»  وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، نشان‌دهنده ارزش‌های دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزه‌ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که می‌کنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که می‌کارید، برکت آن به دلیل خون‌های پاک شهیدان است.»  وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بوم‌گردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.»  مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راه‌های مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراث‌فرهنگی است.»

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
اولین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی

اولین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، نخستین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی شروع به کار کرد. رسانه‌های محلی این کشور روز یکشنبه نهم ژانویه گزارش دادند این هتل ۱۲۰ اتاقه که " تاتمان " نام دارد آماده خدمات‌رسانی به شترها است. ۵۰ نفر خدمه در این هتل تمام امکانات آسایش شترها از جمله خدمات اتاق، مراقبت، توجه و حفاظت را تأمین می‌کنند. هتل " تاتمان " خدماتی ۵ ستاره شامل تهیه غذا برای شترها، مراقبت از شکل و ظاهر و رسیدگی به بهداشت پوست آن‌ها ارائه می‌دهد. در فهرست امکانات مهیا شده آمده است علاوه بر تهیه شیر گرم، میزبان نظافت و دمای غرفه‌ها را نیز دائم تحت نظر دارد. محمد الحربی، سخنگوی رسمی باشگاه شترها در عربستان سعودی در معرفی هتل تاتمان گفت: «این هتل اولین هتل در نوع خود در جهان است، اما به سبکی متفاوت و جدید. همه‌چیز از تمیز کردن اتاق‌ها گرفته تا تهویه مطبوع گرم در دسترس است.» هزینه یک‌شب اقامت در این هتل ۴۰۰ ریال عربستان معادل ۱۰۶ دلار و ساعت تحویل اتاق‌ها نیز ۱۲:۳۰ ظهر است. به همان اندازه که اسب عربی در تاریخ و افتخارات عربستان سعودی نقش دارد، شتر نیز برای مردم این سرزمین مهم است. عربستان سعودی میزبان مشهورترین جشنواره شتر در جهان نیز هست.

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار خارجی
هتل یخی سوئد، اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان

هتل یخی سوئد، اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هتل یخی سوئد اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده و هرسال هزاران نفر را از نقاط مختلف جهان به شمال سوئد می‌کشاند. این هتل که نخستین بار در سال 1990 به روی گردشگران گشوده شد، در روستای کوچک یوکاس‌یروی در شمال سوئد قرار گرفته است. هتل یخی هرسال بازسازی می‌شود و به مساحت و امکانات تفریحی این هتل اضافه می‌گردد. ساخت این هتل پروژه‌ای یک‌ساله است. در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) 5 هزار تُن یخ از رودخانۀ تورن تأمین شده و در بهار و تابستان در یخچال‌های عظیم صنعتی نگهداری می‌شوند. سپس تنها طی ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) این هتل ساخته می‌شود و دوباره در اواسط ماه آوریل (فروردین) که همه‌چیز شروع به ذوب شدن می‌کند، این ساختۀ دست بشر نیز به طبیعت بازخواهد گشت. مسافران هتل یخی سوئد اغلب ثروتمندان هستند زیرا هزینۀ اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینۀ گزاف ساخت آن، بسیار بالا است. قیمت اتاق‌ها برای هر شب اقامت در این هتل حدوداً 800 دلار است. این هتل به امکانات پیشرفته‌ای مجهز است که دمای هتل را ثابت نگه می‌دارد. امکان استفاده از استخر آب گرم نیز در هتل وجود دارد. حتی لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل از یخ ساخته‌شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آن‌ها را به محل‌های گرم‌تر منتقل کنند.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار خارجی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
توسعه پایدار گردشگری، تنها راه نجات اصفهان است

توسعه پایدار گردشگری، تنها راه نجات اصفهان است

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علیرضا ایزدی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عصر روز گذشته ۱۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با اعلام این مطلب گفت: «پس از نزدیک به ۳۰ سال فعالیت در این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم، همکاری با بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار گردشگری است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان ادامه داد: «به‌راستی بخش خصوصی پیشران صنعت گردشگری است، لذا با وجود بخش خصوصی است که صنعت گردشگری معنا می‌یابد، با این وصف معتقدم تعامل میان بخش دولتی و بخش خصوصی در صنعت گردشگری باید شکل گیرد، زیرا تنها راه نجات اصفهان از بحران‌های زیست محیطی پیش رو، توسعه پایدار گردشگری است.» او افزود: «معتقدم فعالان گردشگری در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی را متحمل شده‌اند، لذا امروز همه باید تلاش کنیم تا از یک‌سو در دو سطح ملی و استانی مشکلات این عزیزان را تا حد ممکن کاهش داده و از سوی دیگر سرمایه‌های سرگردان را به‌سمت توسعه گردشگری استان اصفهان سوق دهیم.» ایزدی تصریح کرد: «تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نام اصفهان را همان‌گونه که هست بزرگ کنیم، لذا در اولین گام، با نظارت معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، به‌سمت تفویض اختیارات خود به جوامع هفت‌گانه گردشگری استان حرکت کرده و تلاش می‌کنیم تمامی مشکلات قانونی را از طریق مقام محترم وزارت و معاون مربوطه در وزارتخانه پیگیری و حل و فصل کنیم.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تاکید کرد: «ما از بخش خصوصی هیچ انتظاری نداریم بلکه این بخش خصوصی است که باید از ما انتظار داشته باشد، لذا از همکاران می‌خواهم تا دیدگاه‌های خود را بر این مبنا منطبق سازند، زیرا معتقدم گردشگری با حمایت از بخش خصوصی شکل می‌گیرد.» پیش از سخنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مدیران جوامع هفت‌گانه گردشگری استان به تبیین نظارت خود پرداختند و در پایان مقرر شد طرح منطقی اقامت در واحدهای اقامتی استان با پیشنهاد جوامع گردشگری و تایید کارشناسان معاون گردشگری استان در تمامی شهرستان‌های اصفهان به گردشگران ارائه شود.

ایجاد شده: 19/دی/1400       آخرین ویرایش: 19/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...