نتایج جستجو...
انتصاب سرپرست برای ادارات کل میراث‌فرهنگی فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان

انتصاب سرپرست برای ادارات کل میراث‌فرهنگی فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " جواد واحدی " معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه حکم جداگانه، سرپرستان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان را منصوب کرد. بر اساس احکام صادرشده، " سیدموید محسن‌نژاد " ، " سعید طالبی‌پور " و " ولی جهانی " به‌ترتیب به‌عنوان سرپرستان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان منصوب شدند. در بخشی از حکم صادره از سوی جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای این سه سرپرست جدید آمده است:  «توجه کامل به اهمیت حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند تاریخی‌فرهنگی، رشد و بالندگی صنایع‌دستی و توسعه گردشگری و بهره‌گیری از توان تخصصی اندیشمندان، صاحب‌نظران، کارشناسان خبره، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استان و مسئولان استانی، هماهنگی با حوزه‌های کاری در وزارتخانه، توجه به مسائل انسانی، ایجاد فضای صمیمی و دوستانه با فراهم آوردن زمینه‌های پیشرفت شغلی کارکنان از مهم‌ترین وظایف مدیریتی است که انتظار می‌رود در راستای تحقق اهداف متعالی وزارت گام‌های موثری بردارید. از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره)  و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را خواهانم.»

ایجاد شده: 19/دی/1400       آخرین ویرایش: 19/دی/1400     اخبار داخلی
سایه سنگین تور‌های کشور ترکیه بر سر جاذبه‌های گردشگری ایران

سایه سنگین تور‌های کشور ترکیه بر سر جاذبه‌های گردشگری ایران

به گزارش هتل نیوز، همزمان با کاهش ارزش پول ملی ترکیه و به تبع افت قیمت لیر در بازار ارز کشور، تعداد سفر‌های توریستی گردشگران ایرانی به شهر‌های تفریحی استانبول، وان و آنتالیا طی یک ماه اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. به اذعان بسیار از کارشناسان کاهش شیوع ویروس کرونا در دو کشور ایران و ترکیه نیز عللی دیگر در افزایش سفر‌های توریستی از مبدا ایران به مقصد ترکیه محسوب می‌شود. بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه شده از سوی «مهمت نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه، تعداد توریست‌هایی بازدید کننده از شهر‌های تفریحی این کشور در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال ۲۰۲۰ قریب به ۱۱۱.۵ درصد افزایش یافته است. در میان توریست‌های خارجی، ایران با ۱۳۶ هزار و ۹۵۰ نفر گردشگر پس از کشور‌های روسیه، بلغارستان و آلمان در جایگاه چهار و بالاتر از کشور عراق قرار دارد؛ درحال حاضر  سفر گردشگران ایرانی به ترکیه به دو شکل‌های سفر‌های انفرادی و گروهی انجام(تور) انجام می‌شود شده است. در این میان شهر استانبول، با ۵۷ درصد و پس از آن، شهر‌های تفریحی آنتالیا و ادرنه واقع در سواحل اقیانوس مدیترانه از یک سوی و شهر بازرگانی وان در شرق ترکیه، از جمله مهم‌ترین شهر‌های توریست خیز این کشور محسوب می‌شوند که هر سال به دلیل همسایگی ایران و ترکیه پذیرای گردشگران ایرانی بسیار زیادی هستند. همان گونه که در ابتدای گزارش عنوان شد، همزمان با کاهش ارزش پولی ملی ترکیه به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی اردوغان رئیس جمهوری این کشورطی یک ماه اخیر و کاهش مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا ; باعث افزایش سفر گردشگران ایرانی به ترکیه و در نتیجه بی توجهی به جاذبه‌های گردشگری کشور شده است. افزایش ورود گردشگر خارجی به ترکیه به حدی رسیده بود که حتی در آن مقطع زمانی، باعث بروز واکنش‌های قابل تاملی از سوی رسانه‌هایی همچون گاردین و ایندیپندنت شد چرا که کاهش ارزش لیر در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ تبدیل به انگیزه‌ی اصلی برای سفر گردشگران به این کشور قلمداد می‌شد. اکنون و پس از گذشت ۲۰ سال یعنی همزمان با پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی این سناریو در ساختار اقتصاد و صنعت گردشگری ترکیه برای باری دیگر در حال تکرار شدن است؛ در بوحبه بحران‌ اقتصادی ترکیه، دولتمردان آنکارا شاهد ورود غیر قابل منتظره‌ای از گردشگران خارجی به شهر‌های توریستی خود بودند که می‌توانند از آن به عنوان یک فرصت یاد کنند؛ در این میان شهر تجاری_ بازرگانی وان به دلیل پایین بودن هزینه‌های سفر به نسبت شهر‌های استانبول و آنتالیا، تبدیل به یک شهر تفریحی ایده‌آل برای توریست‌های ایرانی شد. با توجه به این امر گزارش‌هایی نیز پیرامون هجوم گردشگران ایرانی به شهر وان ارائه شده است که همزمان با وقوع این امر هتل‌های شهر وان حتی یک اتاق خالی هم برای اجاره به دیگر گردشگران خارجی نداشتند. شهر وان به مانند آنتالیا و استانبول جاذبه گردشگری ندارد بلکه هدف عمده ایرانیان برای سفر به شهر وان  عمدتا برای خرید اجناس ترک با قیمتی ارزان و به صرفه است.طبیعی است که با کاهش ارزش لیر، تعداد مسافران ایرانی به این شهر نیز افزایش پیدا کند. درحال حاضر خروج ۱۷ هزار ایرانی برای حضور در «جمعه سیاه ترکیه» از طریق مرز‌های زمینی مشترک میان دو کشور، آخرین خبر شوکه کننده‌ای بود که چند هفته پیش بسیاری از مخاطبان را شگفت زده کرد؛ اکنون و با توجه به تشدید سفر‌های توریستی به ترکیه پیش بینی می‌شود که ورود اقلامی همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دیگر کالا‌های مصرفی با حجم کوچک، با استفاده از قاچاق چمدانی از سوی کشور ترکیه تشدید شود و در نهایت این اجناس قاچاق به راحتی روانه بازار ایران شوند.

ایجاد شده: 14/دی/1400       آخرین ویرایش: 14/دی/1400     اخبار داخلی
اجرای معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای ۲ گروه فعالان گردشگری از امروز

اجرای معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای ۲ گروه فعالان گردشگری از امروز

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اعلام این خبر گفت: «معافیت تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش افزوده، جزو مطالبات بجای بخش گردشگری بوده است.»  شالبافیان به بند ۱۵ قسمت «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: «در این بند به صراحت اشاره شده است که خدمات اقامتی هتل‌های ۳ ستاره و پایین‌تر، همچنین مهمان‌پذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشمول این معافیت می‌شوند.»  در ادامه معاون گردشگری کشور با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بیان کرد: «بر اساس این تبصره خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می‌شود و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور بشود صادرات محسوب می‌شود. لذا از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده‌های آن‌ها مسترد می‌شود.»  او افزود: «بر همین اساس درآمد حاصل از جذب گردشگران ورودی به کشور صادرات تلقی شده و این معافیت مشمول آن‌ها می‌شود. این موضوع یکی از چالش‌هایی بود که از سال‌های گذشته به علت تفاسیر گوناگون، فعالان این حوزه را با چالش روبه‌رو کرده بود که با تصویب و اجرایی شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مرتفع می‌شود.»  شالبافیان در پایان بر هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: «برای تسهیل در اجرای این فرایند، نیاز به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی است که بر اساس تصمیمات متخذه ضمن برگزاری نشست‌های مشترک، مسیر بهره‌مندی فعالان هموار شود.»

ایجاد شده: 13/دی/1400       آخرین ویرایش: 13/دی/1400     اخبار داخلی
اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان انتخاب شدند

اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان انتخاب شدند

به گزارش هتل نیوز، " آرمان وطن‌دوست " معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری استان از جمله هتل‌داران با ارائه خدمات مناسب به جامعه‌هدف، در تمامی فصول سال توانسته‌اند به‌عنوان عاملی مهم نقش بسزایی در توسعه صنعت‌توریسم داشته باشند. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان ضمن تقدیر از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی استان اظهار داشت:بی‌تردید با عبور از شرایط کنونی، دوباره شاهد رونق گردشگری در استان خواهیم بود و معتقدیم بهداشت محیطی باید همواره سرلوحه کار فعالان این بخش قرار بگیرد. وی یادآور شد:هم اکنون 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و میهمان‌پذیردراستان کردستان فعالیت دارند. وطن‌دوست بیان داشت:امیدواریم با همکاری دوجانبه، در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تحکیم زنجیره گردشگری دراستان گام‌های مثبتی برداریم. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان در ادامه عنوان کرد:با برگزاری انتخابات جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان، اعضای هیأت مدیره این جامعه برای مدت دو سال آینده معرفی شدند. وی افزود:از کل آرای ماخوذه، عبدالحمید حمیدی با حداکثر آرا به عنوان رئیس جامعه هتلداران، مصطفی هدایت مظهری نائب رئیس،  علی اکبر یارویسی خزانه دار ،  همایون آریا بازرس و آقایان هیوا محمودی و عبدالله زارعی بعنوان اعضای علی البدل جامعه انتخاب شدند. وطن‌دوست اظهار داشت: در این جلسه از خانواده مرحوم حاج قادر شیرزادی پیشکسوت صنعت هتلداری استان و مدیرعامل هتل زریوار مریوان ، به پاس خدمات ارزنده و ماندگارشان در توسعه صنعت‌ گردشگری این شهرستان قدردانی شد. گفتنی است؛ انتخابات جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان کردستان با حضور حاجی ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان، آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان ، مهندس آراس قاسمی پور شهردار مریوان ، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، فریاد حدادیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی مریوان و مدیران هتل‌های استان در محل هتل جهانگردی شهرستان مریوان برگزار شد.

ایجاد شده: 13/دی/1400       آخرین ویرایش: 13/دی/1400     اخبار داخلی
دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و مرمت بناهای تاریخی دارد

دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و مرمت بناهای تاریخی دارد

به گزارش هتل نیوز، " عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص بافت های تاریخی کشور گفت: برخی تصور می‌کنند بافت تاریخی همان بافت فرسوده است و در این میان حتی شاهد اختلاف نظر بین دستگاه های مرتبط با یان حوزه هستیم،‌ در حالیکه بافت تاریخی جایگاه خودش را دارد و بافت فرسوده از آن جداست. وی افزود: در این میان قوانین ثبت میراث فرهنگی و نظرات کارشناسان این حوزه ملاک عمل است، برخی به اشتباه تصور می کنند، بافت تاریخی مشابه بافت فرسوده است و می‌توان با یک حرکت ساده آن را تخریب و همه آن مکان را صاف کردو بنای جدید ساخت، در حالیکه این تفکر و تلقی اشتباه است چون بافت قدیمی اما تاریخی است. ضرغامی گفت: وزارت میراث فرهنگی با توجه به توصیه های رئیس جمهور در تلاش است در محوطه های ثبت بافت تاریخی، بناهای تاریخی را با توجه به قوانین حفظ و مرمت کند.   وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: کمیته ای با حضور مرکز پژوهش های صدا و سیما، معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان مجرب تشکیل شده تا موضوعات به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. وی در خصوص مشکلات هنرمندان صنایع دستی نیز داشت: صنایع دستی یکی از مهم ترین موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور است و ما در تمام جلسات اداری سطح بالا بحث صنایع دستی را به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی مطرح می کنیم. در حوزه صنایع دستی ۷۰ درصد زنان فعال هستند که ۲۰ درصد آنان خود سرپرست محسوب می شوند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از مهمترین مشکلات فعالان صنایع دستی مساله بیمه است که در حال حاضر برخی بیمه شده و برخی دیگر در نوبت بیمه قرار دارند. وی ادامه داد: رییس جمهور در جلسه هیأت دولت برای پیگیری این موضوع دستور جدی دادند اما هنوز به دلیل اینکه اعتبارات تعریف نشده شاهد حرکت روشنی نبوده ایم، اما قطعاً این مشکل برطرف خواهد شد. ضرغامی مسأله مبادی عرضه و فروش را مشکل دیگر هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری است ضمن اینکه به فعالان صنایع دستی استانداردسازی و کاربردی بودن محصولات تاکید و بازارچه هایی نیز در بسیاری از استان ها دایر شد. وی افزود: استمهال بازپرداخت تسهیلات مصوب شد،  اما با همه این اوصاف معتقدم تمام این کارها ذره ای از مشکلات گسترده این حوزه باز نمی‌کند و باید کارهای بزرگ تری انجام داد.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
سفر و اقامت در هتل‌های مشهد ایمن است

سفر و اقامت در هتل‌های مشهد ایمن است

به گزارش هتل نیوز، " مرجان شاه‌ولایتی " مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص واکسیناسیون کارکنان هتل‌های مشهد اظهار کرد: پیش از اینکه موضوع واکسیناسیون به صورت سراسری در هتل‌ها آغاز شود، جامعه هتلداران خراسان رضوی با همکاری اداره‌ کل میراث فرهنگی و مرکز بهداشت استان با تجهیز هتل هما ۲ اولین گروهی بودیم که خارج از روال واکیسناسیون پرسنل هتل‌ها را آغاز کردیم. وی افزود: پس از آن تزریق دوز دوم در هتل‌ها آغاز شد. در حال حاضر نیز فرخوان داده‌ایم کسانی که زمان دوز سوم آنان فرا رسیده، حتما برای تزریق آن اقدام کنند. قطعا تمام هتل‌ها پرسنل خود را برای تزریق دوز سوم ملزم خواهند کرد. مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: مهم‌ترین آیتم کنترل بازرسان ما در بازدید و کنترل پروتکل‌ها، واکسیناسیون کارکنان هتل‌هاست. بنابراین موضوع واکسیناسیون در واحدهای هتلی بسیار اهمیت دارد و حتما کنترل می‌شود که تمام پرسنل واکسن خود را تزریق کرده باشند. شاه‌ولایتی با اشاره با آغاز شیوع امیکرون و احتمال اعمال مجدد محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: اگر بیشترین تمرکز خود را روی تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌ها قرار دهیم، می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم اما اگر محدودیت‌ها مجددا اعمال شود، زندگی مردم به لحاظ اقتصادی فلج خواهد شد. وضعیت اقتصادی زندگی مردم در حدی نیست که توان تحمل تعطیلی مجدد را داشته باشند. آنقدر وضعیت اقتصادی برای مردم شکننده شده که در حال حاضر تمام مردم به سختی کسب و کار خود را اداره می‌کنند. وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا در دنیا صنعت هتلداری بیشترین آسیب‌ها را متحمل شد و بیشترین محدویت‌ها نیز روی واحدهای گردشگری اعمال شده است. اولین چیزی که همیشه محدود شده، سفر بوده است و هتل‌ها نیز همیشه در این زمینه همراهی کرده‌اند. البته با توجه به اینکه امیکرون خطرپذیری پایین‌تری دارد، در صورت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی جریان زندگی مردم قطع نخواهد شد که به لحاظ اقتصادی بهترین تصمیم ممکن است. مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص میزان بازگشایی هتل‌ها تصریح کرد: مطابق آخرین آمار به دست آمده از مجموع ۲۴۰ هتل در مشهد هنوز ۵۸ هتل تعطیل است. یعنی ۲۴ درصد هتل‌های مشهد از اسفند ۹۸ هنوز بازگشایی نشده‌ و بعید می‌دانم این تعداد هتل تا نوروز بازگشایی شود. شاه‌ ولایتی بیان کرد: تجربه ۲ سال گذشته نشان داده که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. تزریق دوز سوم پرسنل‌ هتل‌ها در دستور کار قرار گرفته و بالاترین آمار تزریق واکسن نیز در اختیار هتل‌ها قرار دارد. همچنین به اذعان تمام مراکز نظارتی رعایت پروتکل‌ها در هتل‌ها در بالاترین میزان خود قرار دارد. بنابراین سفر و اقامت در هتل‌های مشهد ایمن است و امن‌ترین فضا برای اقامت محسوب می‌شود. اگر سفر به شکل ایمن انجام شود، مشکلی در انتقال ویروس کرونا ایجاد نخواهد شد.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
پیش بینی ورود گردشگران خارجی تا پایان دولت سیزدهم تا ۲۰ میلیون نفر

پیش بینی ورود گردشگران خارجی تا پایان دولت سیزدهم تا ۲۰ میلیون نفر

به گزارش هتل نیوز، " حرمت‌الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن بیان برخی از عوامل ایجادکننده ضرر و زیان برای مراکز گردشگری در طول دوسال گذشته و شیوع ویروس کرونا نسبت به برخی از اقدامات ناسنجیده دولت گذشته انتقاد و پیشنهادهایی نیز به دولت جدید ارائه کرد. وی با بیان این مطلب که کرونا سبب ایجاد خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت گردشگری در تمام دنیا شد، گفت: در ایران با عدم حمایت‌های مالی دولت و همچنین تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی این موضوع نمود بیشتری داشت و موجب ایجاد ضرر و زیان‌های مضاعفی به این صنعت نسبت به سایر کشورهای دنیا شد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با تأکید بر لزوم احیای دوباره گردشگری و انجام سفر در کشور بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصاد کنونی کشور لازم است مقوله گردشگری را با نگاهی فراتر از بعد فرهنگی آن مورد توجه قرار داد تا بتوانیم در سایه انجام اقدامات مقتضی و اتخاذ تدابیر لازم از منافع اقتصادی این صنعت نیز افزون بر بعد فرهنگی بهره‌مند شویم. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی گردشگری، بسیاری از کشورها ضمن اولویت دادن به توسعه و رونق گردشگری خود به گونه‌ای عمل کرده‌اند که سفرای آن‌ها به صورت مستمر و مداوم در ایران در حال رایزنی به جهت ورود گردشگران ایرانی به کشورشان هستند، و این در حالی است که توجه به این موضوع اساساً در بین سفرای جمهوری اسلامی در سایر کشورها مورد غفلت واقع شده است‌. رفیعی با اشاره به حوادث سال 98 همانند سیل، زلزله، مسائل گرانی بنزین و ... تصریح کرد: علی‌رغم وجود حوادث طبیعی و انسانی متعدد در سال 1398 بیشترین آمار گردشگری خارجی و حتی داخلی در این سال انجام شد و این موضوع بیانگر این است که هرچند عوامل بیرونی می‌تواند در راه رشد و توسعه صنعت گردشگری آزاردهنده باشد اما هیچ‌گاه موجب ایجاد مانع و بازدارندگی در طی این مسیر نمی‌شود. وی با بیان اهمیت و جایگاه والای صنعت گردشگری در اقتصاد کلان کشور اظهار کرد: در سال 98 و به دنبال افزایش ورود گردشگران خارجی و همچنین رونق سفرهای داخلی، سودی معادل با 11 میلیارد دلار از این صنعت عاید کشور شد، این در حالی است که بالاترین میزان درآمد کشور از فروش و صادرات نفت 8 میلیارد دلار بوده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند به شرط تعامل سازنده و حمایت‌های لازم از سوی دولت، تا پایان دوره نخست دولت سیزدهم تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران را به 20 میلیون نفر برساند که این امر کمک شایان توجهی به اقتصاد بحران‌زده ایران خواهد کرد. این فعال بخش خصوصی ضمن گلایه از تصمیمات غیرکارشناسی و بعضاً هیجانی ستاد ملی مبارزه با کرونا که بر طبق آن قرار بود با لغو ویزا گردشگری خارجی ورود هرگونه مسافر خارجی به مدت 15 روز از کلیه مبادی زمینی و دریایی به جهت جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا موسوم به "اومیکرون" به کشور ممنوع شود توضیح داد: این دست از اقدامات توسط دولت می‌تواند موجب خدشه‌دار شدن وجهه‌ی ایران در اذهان عمومی بین‌المللی شود، چراکه گردشگر با صرف هزینه اقدام به خرید تور و ویزا کرده و بعداً شاهد عدم امکان عزیمت به ایران است. رفیعی همچنین آمار ورود گردشگران خارجی از ابتدای بازگشایی مرزها و لغو ممنوعیت صدور ویزا گردشگری در آبان ماه امسال، به اندازه ورود گردشگران در 8 ماه اخیرعنوان کرد. وی با اشاره به این موضوع که70 درصد از گردشگران ورودی ترکیه از مبدا ایران است، اذعان کرد: این امر حاکی از این حقیقت تلخ است که متولیان امر گردشگری نتوانسته‌اند بستری مناسب به جهت انجام سفرهای داخلی برای هموطنان کشورمان فراهم کنند و از این ظرفیت بزرگ استفاده لازم را ببرند. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با گلایه از استانداران کشور در خصوص عدم اهتمام لازم آن‌ها به جهت رونق و توسعه گردشگری در استان‌های تحت نظارت خود افزود: در حالی شاهد این بی‌توجهی و عدم اهتمام کافی هستیم که استانداران می‌توانند ضمن انجام اقدامات مقتضی از طریق رونق سفر و گردشگری در استان خود با سود حاصل از این محل، استان خود را از احتیاج صرف به بودجه و منابع دولتی بی نیاز کرده و موجبات رفاه هرچه بیشتر مردم آن استان را فراهم آورند. این فعال بخش خصوصی ضمن انتقاد شدید از دولت قبل مبنی بر اختصاص تسهیلات نامطلوب و امهال نامناسب قبوض خدماتی و وام‌های اعطایی به مراکز گردشگری گفت: در حقیقت اعطای تسهیلات توسط دولت قبل موجب مقروض شدن هرچه بیشتر بنگاه‌های گردشگری شد؛ چراکه وامی با سود 14 درصد و متعاقباً امهال سه ماه آن، در صورت عدم امکان پرداخت توسط وام گیرنده در حقیقت سود تسهیلات دریافتی توسط وی بالغ بر 20 درصد می‌شود که مجموعه همین عوامل در طول دو سال گذشته علاوه بر شیوع بیماری کرونا موجب خسارات مضاعف به این صنعت شد. بنا به گفته رفیعی، متأسفانه دولت گذشته نه‌تنها هیچ اقدام سازنده‌ای در جهت توسعه و رشد گردشگری انجام نداد، بلکه بعضاً با اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی خود در ستاد ملی کرونا موجب عقب‌ماندگی هرچه بیشتر این صنعت شد. وی علت اصلی این موضوع را ناشی از این امر دانست که در دولت قبل وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی و رکن اصلی صنعت گردشگری حتی اجازه ورد و دخالت درجریان تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را نداشت. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با انتقاد شدید از این موضوع که در ستاد خدمات سفر کشور، 20 نهاد مختلف عضو هستند اما بخش خصوصی که متولی اصلی سفر و گردشگری است در این ستاد عضو نبوده و جایگاهی ندارد، بیان کرد: این موضوع باعث ابتر ماندن تصمیمات و برنامه‌های این ستاد خواهد شد. این فعال بخش خصوصی همچنین در پایان از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما در طول چند ماه اخیر گلایه کرد و خاطر نشان کرد: متأسفانه افزایش بلیت هواپیما در حالی اتفاق می‌افتد که سازمان هواپیمایی علی‌رغم دریافت سوخت یارانه‌ای و بدون الزام به ارائه کترینگ و همچنین هزینه‌های فرودگاهی که در واقع باعث کاهش هزینه‌های جاری شرکت‌های ایرلاین شده است همچنان به صورت مستمر اقدام به افزایش نرخ بلیت هواپیما می‌کند و این موضوع پذیرفتنی نیست.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

کمبود هتل، مشکل قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.  با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیم‌ها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود.  با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند. 

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار خارجی
تاکید بر ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارت گردشگری است

تاکید بر ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارت گردشگری است

به‌گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه که عصر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه ملی فرش برگزار شد، بیان کرد: «گردشگری حوزه‌ای است که توسعه آن بدون هماهنگی با ذی‌نفعان امکان‌پذیر نیست. از روزهای ابتدایی با تاکید وزیر محترم میراث‌فرهنگی بنای ما بر ارتباط نزدیک با وزارت امور خارجه در حوزه‌های مرتبط بود که طی این مدت همکاری خوبی در سه معاونت کنسولی، دیپلماسی‌اقتصادی و مرکز دیپلماسی‌ عمومی وزارت امور خارجه انجام شد.» معاون گردشگری کشور در تشریح این همکاری‌ها، افزود: «با همکاری معاونت دیپلماسی‌اقتصادی طرحی را درباره چین آماده و به مقامات ذی‌ربط ارائه کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت کنسولی به واسطه بازگشایی مرزها و از سرگیری صدور روادید نگاه جدیدی درباره نحوه حضور گردشگران در ایران تدوین و ابلاغ شد.» او تصریح کرد: «با مرکز دیپلماسی‌عمومی نیز درباره نحوه مدیریت و تاثیر بر مدیریت وجهه ایران، همکاری خوبی طی این مدت انجام شده که منجر به تفاهم نامه‌های متعددی شده است.» شالبافیان با تاکید بر هماهنگی  بین دو بخش دولتی و خصوصی افزود: «تورهای آشناسازی که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است موجب امیدواری در بخش خصوصی شده و آن‌ها حمایت دولتی را احساس می‌کنند.» معاون گردشگری بر مشارکت بخش‌خصوصی در سامان‌دهی بازارهای گردشگری تاکید و رویکرد اصلی وزارتخانه در جذب گردشگران از کشورهای همسایه را گره زدن بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد و افزود: «راه غلبه بر دلال‌ها این است که از دفاتر خدمات مسافرتی فعال کشور حمایت کنیم. ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارتخانه از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.» او با تاکید بر این موضوع افزود: «رایزن‌ها باید بخش‌خصوصی کشور مورد هدف را ترغیب به همکاری با بخش‌خصوصی کشور کنند. این رویکرد کمک به شانیت کشور و ارائه خدمات بهتر به گردشگران خارجی است.» معرفی و رایزنی برای شرکت بخش خصوصی در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انتقال نظرات فعالان و مقامات دولتی کشورها، شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی، ترغیب خطوط هوایی، همکاری دیپلمات‌ها در تکمیل و اصلاح تحقیقات بازار از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان بود. معاون گردشگری کشور همچنین با اشاره به اعزام رایزنان بازرگانی از سوی سازمان توسعه‌تجارت ارتباط دو طرفه را مفید دانست. او تصریح کرد: «راه برون رفت از بسیاری مشکلات کشور، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است امیدوارم امروز نقطه شروعی برای رسیدن به این هدف باشد.»

ایجاد شده: 8/دی/1400       آخرین ویرایش: 8/دی/1400     اخبار داخلی
سفر هیات انجمن دفاتر مسافرتی به تونس

سفر هیات انجمن دفاتر مسافرتی به تونس

سفر بی‌نتیجه هیات سه نفره انجمن دفاتر مسافرتی ایران به تونس به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدای میراث، مقامات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هفته آخر آذرماه به مدت ۶ روز در قالب برگزاری فم‌تور آشناسازی به تونس سفر کردند. در این سفر رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، دبیر این انجمن و یک عضو انجمن ایران حضور داشتند. اما پیگیری‌های صدای میراث از دستاوردهای این سفر مشخص کرد که سفر به تونس هیچ دستاوردی برای فعالان گردشگری ایران و آژانس های گردشگری نداشته است. ماجرای این سفر اینگونه آغاز شده است که اعضای هیات مدیره انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تماس با سفارتخانه تونس در تهران درخواست ملاقات با سفیر آن کشور را به عنوان اعضای انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که تعداد ۱۱۳۰ عضو دارد و در روزهای پیش از درخواست ۸۵۰ عضو آن در تصمیم یکجانبه هیات مدیره انجمن به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی اخراج شده بودند. سفیر تونس در ایران اما با توجه به درخواست ملاقات با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران ملاقات با اعضای هیات مدیره را می‌پذیرد. یکی از اعضای هیات مدیره ایران پیشتر سابقه فعالیت گردشگری در مسیر تونس داشت و با اطلاع از وضعیت آن کشور در این ملاقات حاضر بود. سفیر تونس سرانجام به برگزاری فم‌تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور و سفر آن‌ها به تونس پاسخ مثبت داد. اما نمی‌دانست که این سفر تنها قرار است با حضور دو عضو هیات مدیره این انجمن و یک عضو رسمی این انجمن برگزار شود. همزمان با این موافقت، حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه مرتضی قربانی از فعالان پیشین مسیر گردشگری تونس در ایران و البته عضو سابق هواپیمایی آتا که به دلایلی از همکاری با این شرکت کناره گرفت و سعیدی یک عضو رسمی انجمن ایران و آژانس‌دار خود را برای سفر به تونس آماده کردند. این سفر درست همزمان با بالا گرفتن صدای اعتراض اعضای خلع عضویت شده از عضویت در انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برگزار شد که اعضای هیات مدیره را متهم به تلاش برای برگزاری انتخابات مهندسی شده با برون راندن ۸۵۰ عضو دیگر می‌کردند. بدین ترتیب رییس هیات مدیره و دبیر انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه یک عضو رسمی این انجمن و آژانسدار عازم تونس شدند. تمام هزینه‌های این سفر برعهده وزارت گردشگری تونس بود و مسافران این فم‌تور ملزم به خرید بلیت سفر به تونس بودند. بلیط این پرواز بیش از ۱۶ میلیون تومان است که هنوز مشخص نیست آیا این هزینه از مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی که علی‌اصغر مونسان وزیر سابق گردشگری به این انجمن بابت برگزاری فم‌تورهای آشناسازی اهداء کرد پرداخت شده یا از محل اعتباری که آژانس‌های گردشگری دارند بلیط با هزینه کمتر یا رایگان برای این سفر اختصاص یافته است. پرواز با هواپیمایی ترکیش ایر از مقصد تهران به استانبول و از آنجا به تونس انجام شده است. اما دستاورد این سفر چه بود؟ صدای میراث اطلاع یافته است که قرار بود وزیر گردشگری تونس دیداری با این هیات سه نفره داشته باشد که روز دیدار رییس جمهور تونس وزیر گردشگری آن کشور را به مراسم دیدار با رییس‌جمهوری الجزایر که به تونس سفر کرده بود دعوت می کند و به جای وزیر یکی از مدیران کل وزارت گردشگری تونس با هیات سه فره ایرانی دیدار می‌کند تا هرچه مطرح می شود را در فرصت مناسب به وزیر گردشگری آن کشور منتقل کند. هیات سه نفره تلاش کرد تا با رییس هواپیمایی دولتی تونس (تونس ایر) نیز دیدار داشته باشد که با در بسته مواجه شد و این دیدار نیز برای برقراری پرواز ایران – تونس برگزار نشد. دیدار دیگر اما با هواپیمای نوول ایر تونس هماهنگ شده بود که طرف مقابل پس از اصرار هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و تونس حاضر به ملاقات نشد. چون اصرار نوول ایر بر برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای چارتری از ایران به مقصد تونس متمرکز بود و بدین ترتیب دست هیات سه نفره انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که به نمایندگی از آژانس های گردشگری کشور و در قالب اعضای هیات مدیره این انجمن به تونس سفر کرده بود خالی ماند. براساس پیگیری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه عضو رسمی این انجمن و آژانسدار بازدید روزانه از ۱۵ هتل در ۴ شهر این کشور بود که هیات سه نفره را در قالب فم‌تور آشناسازی پذیرفته بودند. بازدیدهایی که به هیچ قرارداد یا تفاهمی منتج نشده است. صدای میراث اطلاع یافته است که تنها مدیران کل استانی گردشگری در ۴ شهر تونس که میزبانی از هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را برعهده داشتند حاضر به ملاقات با این هیات شده‌اند که آن هم تنها به حرف و سخن گذاشته و هیچ توافقنامه و تفاهمی برای توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و تونس دراین جلسات نیز به امضاء نرسیده است. ملاقات دیگری که رییس و دبیر و عضو رسمی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشتند دیدار با چند شرکت گردشگری کشور تونس و سخنرانی و … بود که تنها دستاورد آن توزیع کارت ویزیت شخصی رییس و دبیر انجمن ایران با عنوان رسمی خود بین حاضرین بود و به هیچ توافق مکتوبی منتج نشده است. تنها دیدار موفق این هیات سه نفره که به نمایندگی از آژانس‌های گردشگری ایران البته پس از اخراج ۸۵۰ عضو خود از این مجموعه داشته است، دیدار با محمدرضا شیبانی، سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه و سفیر فعلی ایران در کشور تونس بود که هیات سه نفره را به صرف ناهار در سفارت ایران دعوت کرد. محمدرضا شیبانی در این دیدار اعلام کرده است که سفارت ایران در تونس حاضر است تلاش خود را برای برقراری مسیر گردشگری ایران و تونس آن هم در قالب تسریع در صدور ویزای تونس برای گردشگران ایرانی و چانه‌زنی برای کاهش قیمت این ویزا انجام دهد. سفیر تونس در ایران نیز در دیداری که با رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشته است به آن‌ها گفته است که در آینده گروهی از دفاتر خدمات گردشگری تونس را به ایران دعوت می کند تا این گروه بتواند با آژانس‌های گردشگری کشور برای برقراری مسیر گردشگری بین دو کشور به توافق برسد.

ایجاد شده: 4/دی/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار داخلی
قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

به گزارش هتل نیوز، با توجه به شیوع «اُمیکرون»، سویه جدید کرونا، برای کنترل مسافران در مبادی ورودی کشور، وزارت کشور در دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، ابلاغ کرد که ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به مدت ۱۵ روز ممنوع است. همچنین ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت ۱۵ روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل دیپلمات‌های خارجی نمی‌شود. همچنین ورود اتباع خارجی (غیر از کشورهای با خطر بالا) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۰ فقط برای دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی، همچون کارت واکسن دو دُز، ارائه تست PCR منفی و انجام دوباره تست کووید در مبادی مرزی، امکان‌پذیر شده است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور، از مرزهای زمینی بدون مانع است. همچنین اتباع و مسافران مجاز به ورود، باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. همچنین برای تشدید کنترل‌ها اعلام‌ شده است از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی به هزینه خودشان، دوباره تست PCR گرفته می‌شود. افرادی  که نتیجه این تست آن‌ها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکه‌های بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود. از استانداران نیز خواسته شده در هماهنگی با قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، هیأت نظارت تشکیل داده و ارزیابی میدانی کنترل روند مراقبت بهداشتی مرزی و اعمال مقررات قرنطینه برابر دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مرزهای پرتردد را انجام دهند. همچنین از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه جدید فراهم شود. از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خواسته شده که این مقررات اطلاع‌رسانی شود تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری شود. اجرای این محدودیت‌ها در آستانه سفر شماری از گردشگران خارجی به ایران با این احتمال که در مبادی ورودی کشور دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شوند، نگرانی‌های فعالان گردشگری در کشور را تشدید کرده است و خواستار تدبیر وزارت کشور، خارجه و گردشگری در وضعیت موجود شده‌اند. محدودیت و ممنوعیت سفر به ایران در شرایطی دوباره به اجرا گذاشته شده که صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی حدود دو ماه است از سرگرفته شده. صدور این ویزا نزدیک به ۲۰ ماه با دستور ستاد ملی کرونا متوقف بود که به اعتقاد تورگردان‌ها سبب از دست رفتن بخشی از بازار گردشگری ایران شد. ویزای گردشگری ایران از پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با دستور رییس‌جمهور دوباره صادر شد که اینک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز متوقف شده است. صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۸ نخست تحت تاثیر بحران‌های سیاسی و بعد، متأثر از عالم‌گیری کرونا با رکود مواجه و متحمل خسارت سنگینی شده است. پیش‌بینی‌ها بر این بود که با از سرگیری سفرها تا بهار و پاییز سال ۲۰۲۲ جان تازه‌ای به صنعت گردشگری ایران دمیده شود.

ایجاد شده: 3/دی/1400       آخرین ویرایش: 3/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...