نتایج جستجو...
افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل با محوریت موضوعات مدیریت، آموزش، تجهیزات، اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت در صنعت هتلداری، صبح روز سه شنبه مورخ سوم اردیبهشت‌ماه در محل سالن ملل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این مراسم علاوه بر جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور، آقایان "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری، "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و منابع، آقای "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به معرفی و شناسایی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عضویت در شورای سیاست‌گذاری تا حد توان با این نمایشگاه همکاری داشته است. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ابراز داشت: هتل و هتلداری از نظر اندازه، وسعت، حجم کار و بخش‌های متعدد اقامتی، پذیرایی، تفریحی و رفاهی، یکی از سخت‌ترین مشاغل و فعالیت‌های خدماتی است. "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‎‌های کوثر به عنوان اسپانسر دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری نیز ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی در ابتدای سال با این شرایط و در این سطح به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنعت هتلداری ایران را به فال نیک می‌گیریم زیرا در شرایط فعلی، چاره‌ای به جز روی آوردن به صنعت گردشگری و جایگزین کردن آن با اقتصاد مبتنی بر نفت، نداریم. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در ادامه گفت: نکته مهمی که سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری بایستی در نظر داشته باشند این است که هتل، نمونه‌ای کوچک از یک شهر است و صنعت هتلداری همزمان با بیش از 20 صنعت دیگر در ارتباط است. وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه هتل‌های کوثر در صنعت گردشگری و هتلداری کشور، افزود: هتل‌ها و واحدهای اقامتی گروه هتل‌های کوثر به تائید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همواره در بین برترین‌های استان خود و کشور قرار داشته‌اند. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در پایان به نقش دولت در حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری در کشور، تاکید کرد و گفت: دولت بایستی از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، حامی هتلداران سراسر کشور باشد. "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: با وجود رشد و توسعه به وجود آمده طی سال‌های اخیر، صنعت گردشگری همچنان جزو اولویت‌های مردم، مسئولین و حکومت نیست. مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به چالش‌های متعدد صنعت گردشگری و هتلداری در حوزه‌های مختلف، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز دارای مشکلات و سختی‌های خاص خود است. وی اقدامات بخش خصوصی را پرچمدار و زمینه‌ساز رشد و توسعه در تمامی حوزه‌ها معرفی کرد و افزود: اقدامات بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری باعث زنده نگه داشتن این حوزه بوده است. "محسن امامی" در پایان گفت: صنعت گردشگری و زیرمجموعه‌های آن از جمله هتلداری، یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از بحران فعلی است که البته هر یک از فعالان صنعت گردشگری، دولت و حکومت، وظایف مشخصی دارند. "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل و هتلداری، اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد حکومت از اقتصاد مبتنی بر نفت، کمی تغییر کرده و اقتصاد خدماتی از جمله اقتصاد گردشگری، رفته رفته جای خود در میان مردم، مسئولین و نهادهای مدنی را باز کرده است. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه گفت: سرمایه‌های موجود در صنعت گردشگری، صرفا سرمایه‌های مادی نیستند بلکه با حجم عظیمی از سرمایه‌های اجتماعی مواجه هستیم که در این میان می‌توان به عملکرد هتلداران و جامعه واحدهای اقامتی کشور در ایام نوروز و در مواجهه به خسارات ناشی از سیل، اشاره کرد. وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری کشور نیز گفت: هم‌اکنون بیش از 2200 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 120 هزار میلیارد تومان در حال اجراست که از این میان بالغ بر 500 پروژه به هتل، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی مربوط می‌شود. "حسین اربابی" ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها در اختیار هتلداران و فعالان صنعت هتلداری کشور، قرار گرفت.  وی در پایان به نقش موثر تبلیغات در دنیای امروزی تاکید کرد و گفت: هتلداران بایستی به طور جدی به حوزه تبلیغات ورود پیدا کنند که برگزاری نمایشگاه نیز یکی از مصادیق این فعالیت است.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
تشریح عملکرد منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت گردشگری در سال 97

تشریح عملکرد منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت گردشگری در سال 97

به گزارش هتل‎‌نیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به افزایش قابل توجه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه طی سال 97 نسبت به سال قبل به تشریح آمار و ارقام مرتبط با صنعت گردشگری، پرداخت. "محسن نریمان" اظهار داشت: تعداد هتل‌های فعال در منطقه آزاد ارس در سال 96 تنها سه واحد بود اما این تعداد در پایان سال 97 به هفت هتل، رسید. همچنین تعداد هتل‌آپارتمان و میهمانپذیرها فعال نیز به ترتیب از سه و هفت واحد در سال 96 به چهار و هشت واحد در پایان سال 97 رسیده است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، رشد تعداد خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه را خیره کننده دانست و گفت: در پایان سال 97، تعداد خانه‌های مسافر از 13 به 21 واحد و تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال نیز از یک واحد به پنج واحد، افزایش یافته است. وی تصریح کرد: در مجموع، تعداد اتاق‌های مراکز اقامتی منطقه آزاد ارس با 132 واحد افزایش در سال 97 به 493 و تعداد تخت‌های اقامتی نیز با 320 واحد افزایش به 1413 عدد رسیده است. "نریمان" در ادامه به اشتغال‌زایی ایجاد شده در پی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، اشاره کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در طول سال گذشته، تعداد 115 فرصت شغلی بیشتر در مقایسه با فرصت‌های شغلی به وجود آمده در سال 96، ایجاد شد و در نتیجه تعداد فعالان حوزه گردشگری در منطقه آزاد ارس به 361 نفر رسیده است. وی در ادامه در خصوص حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: طی سال 97 مبلغی بالغ بر 335 میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری منطقه آزاد ارس انجام شد در شرایطی که این مبلغ در سال 96 حدود 158 میلیارد ریال، بود. وی افزود: در سال گذشته، تعداد 9 مجوز اصولی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس، صادر شد و این در حالیست که تعداد مجوزهای اصولی صادر شده در بخش سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در سال قبل از آن، فقط 5 فقره بود. رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد ارس در بخش بعدی اظهارات خود به افزایش تعداد نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه صنعت گردشگری، اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه گردشگری از 245 نفر دو سال قبل به 290 نفر در سال گذشته رسید. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه به تشریح تعداد گردشگران ورودی به این منطقه آزاد، پرداخت و گفت: تعداد گردشگران خارجی ورودی از مبادی مرزی در طول سال گذشته، 286 هزار و 247 نفر بوده است که از این میان تعداد 215 هزار و 817 نفر، حداقل یک شب اقامت در منطقه آزاد ارس، داشته‌اند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تعداد گردشگران خارجی ورودی از مبادی مرزی به این منطقه آزاد در طول سال ۹۷ را ۲۸۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در همین سال تعداد گردشگران خارجیِ با حداقل یک شب اقامت در ارس ۲۱۵ هزار و ۸۱۷ نفر بوده است. وی افزود: این افزایش در حوزه گردشگران داخلی نیز تکرار شد و تعداد 136 هزار و 967 نفر گردشگر داخلی با حداقل یک اقامت در طول سال 96 با رشدی قابل توجه به 215 هزار و 817 نفر در پایان سال گذشته، رسید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
نمایشگاه بین‌المللی طراحی و تدارکات هتل ( HDE ) - شانگهای ( چین )

نمایشگاه بین‌المللی طراحی و تدارکات هتل ( HDE ) - شانگهای ( چین )

به گزارش هتل‌نیوز ، نمایشگاه بین‌المللی طراحی و تدارکات هتل تحت عنوان Shanghai International Hospitality Design & Supplies Expo با تمرکز بر حوزه ساخت و ساز طی روزهای 25 تا 27 آوریل 2019 ( پنجم تا هفتم اردیبهشت‌ماه 97 ) توسط شرکت UBM Sinoexpo در شهر "شانگهای" چین، برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی Shanghai International Hospitality Design & Supplies Expo که با نام اختصاری HDE شناخته می‌شود با بیش از 20 سال سابقه برگزاری، فضایی است برای تجمیع فعالان حوزه دکوراسیون، مهندسی و طراحی، طراحی داخلی، نورپردازی، هوشمندسازی، اوقات فراغت، تاسیسات هتل، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از هتل و فضاهای تجاری که سال گذشته پذیرای بیش از 138 هزار نفر از بازدیدکنندگان بود. برگزاری نمایشگاه در فضایی بالغ بر 200 هزار متر مربع در 17 سالن، حضور بیش از 800 شرکت از 106 کشور جهان و در نهایت برگزاری بیش از 50 کنفرانس، سمینار، کارگاه آموزشی و ورکشاپ تخصصی از مهمترین ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی طراحی و تدارکات هتل در سال 2019 است.

ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
مدیریت کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک در صنعت هتلداری + فایل PDF

مدیریت کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک در صنعت هتلداری + فایل PDF

گروه آموزشی هتل‌نیوز - کسب و کارهای کوچک، ستون صنعت هتلداری محسوب می‌شوند و حدودا بین 75 تا 95 درصد از کل شرکت‌های جهان در این صنعت را تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد کارآفرینان در این حوزه در ده سال گذشته در سراسر جهان به طور چشمگیر و یکنواختی افزایش یافته است. کتاب مدیریت کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک در صنعت هتلداری (Entrepreneurship & Small Business Management ) به چهار بخش تقسیم می‌شود که در هر بخش به صورت مرحله به مرحله پیشروی کرده و پایه‌های این صنعت را تشکیل می‌دهد. این چهار بخش عبارت است از؛  تعاریف و دیدگاه‌های نظری و محتوایی از مفهوم تا واقعیت طرح کسب و کار رشد کسب و کار و آینده آن تمامی فصول کتاب مدیریت کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک در صنعت هتلداری برای دانشجویان این صنعت در هر سطحی، ایده‌آل است زیرا از آنها خواسته می‌شود تا با استفاده از فعالیت‌های تمرین تفکر به مطالعه و بررسی مطالب آن بپردازند. تمرینات ارائه شده در این کتاب همراه با مطالعات موردی، اهداف فصل، تمرین‌های عملی و تمرین‌های تجربی، این امکان را به فراگیران می‌دهد تا هم به طور جدی در مورد موضوعات، مفاهیم و مسائل فکر کنند و هم این موارد را در تعدادی از سناریو‌های پیشنهاد شده به صورت عملی به کار گیرند. از جمله مهمترین ویژگی‌های کلیدی این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. با بررسی برخی از مفاهیم کلیدی نظری و پایه‌گذاری و استفاده از آنها در سناریوهای واقعی کاری، مفاهیم تئوری و عملی حوزه کارآفرینی را در صنعت هتلداری و گردشگری بازبینی می‌کند.  با حرکت بین استراتژی و عملیات و بررسی این دو، ارتباط بین این دو را مشخص کرده و توضیح می‌دهد که چگونه هر دو دیدگاه برای موفقیت کارآفرینی ضروری است. با بحث و گفتگو درباره برخی چالش‌ها و فرصت‌ها و نیز از طریق ارائه دانش و مهارت‌های لازم برای شروع یک کسب و کار کوچک، و چگونگی ایجاد شانس موفقیت در آن، باعث ایجاد فرصت‌ها و علاقه در این حوزه در صنعت هتلداری و گردشگری می‌شود. جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.

ایجاد شده: 28/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1398     کتابخانه بین المللی
نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری + گزارش تصویری

نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری + گزارش تصویری

نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری، صبح روز چهارشنبه مورخ 21 فروردین‌ماه 98 در محل سالن ملل هتل هویزه تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست خبری که با حضور گسترده خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی همراه بود، جناب آقای "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، جناب آقای "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر به عنوان حامی مالی این نمایشگاه، مدیرعامل شرکت منیر تجهیز امین به عنوان مجری و برگزارکننده نمایشگاه، مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب و جمعی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، اظهار داشت: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا به استانداردی که جای آن در کشور خالی است، برسیم یا حداقل نزدیک شویم. رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری، عامل اصلی در تفاوت استانداردهای داخلی با جهانی را عدم سرمایه‌گذاری چشمگیر بین‌المللی در صنعت هتلداری کشور دانست و ابراز داشت: در این دوره از نمایشگاه، کشورهای دیگر نیز مشارکت دارند "مهدی اسماعیلی" مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب نیز با اشاره به اینکه هنوز بخش‌هایی از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، تکمیل نشده است از برنامه‌ریزی برای احداث 2 هتل بزرگ در این مجموعه خبر داد و گفت: از تمامی فعالان عرصه هتلداری کشور دعوت می‌کنیم تا در شهر آفتاب تهران، سرمایه‌گذاری کنند. "علی‌اصغر کوکب‌زاده" مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت منیر تجهیز امین به عنوان مجری برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری نیز از دیگر حاضرین در این نشست خبری بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: نمایشگاه امسال از نظر کمی و متراژ نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌کنیم از نظر سطح کیفی برگزاری نیز رشد 70 درصدی را تجربه کنیم. "علیرضا دژبد" دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتل ( HODEC EXPO ) نیز از حضور 50 شرکت شامل شرکت‌های ایرانی و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، آلمان، مالزی، چین و آفریقای جنوبی در این دوره از نمایشگاه خبر داد. اظهارات "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر و حامی مالی دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری نیز پایان بخش این نشست خبری بود. وی با اشاره به وضعیت فعلی صنعت هتلداری در کشور، گفت: میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در استان‌های سراسر کشور طی ایام نوروز با کاهش 21 درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه بوده است و این در حالیست که میانگین ضریب اشغال هتل‌های زیرمجموعه گروه هتلداری کوثر در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5 درصد افزایش یافته است. دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری با موضوع مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی مهندسی و ساخت طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار خواهد شد. گزارش تصویری مربوط به این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 21/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1398     اخبار داخلی
آمار و ارقام مقایسه‌ای جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در نوروز 98 به نسبت سال گذشته

آمار و ارقام مقایسه‌ای جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در نوروز 98 به نسبت سال گذشته

جامعه هتلداران ایران با انتشار گزارش آماری به تشریح ضریب اشغال هتل‌ها در استان‌های سراسر کشور در نوروز ۹۸ پرداخت و از کاهش ۲۱ درصدی میانگین ضریب اشغال‌ هتل‌های کشور در مقایسه با نوروز سال گذشته، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، جزئیات این گزارش و وضعیت هر یک از استان‌ها و مناطق آزاد کشور به شرح زیر است؛ خراسان رضوی: ۱۵ درصد افزایش جزیره کیش: ۲۰ درصد افزایش آذربایجان شرقی: ۷ درصد افزایش قزوین: ۱۵ درصد افزایش سمنان: ۳۷ درصد افزایش البرز: ۲۱ درصد افزایش کرمان: ۱۵ درصد افزایش یزد: ۵ درصد افزایش تهران: ۸ درصد افزایش همدان: ۳۰ درصد کاهش گیلان: ۴۰ درصد کاهش بوشهر: ۳۰ درصد کاهش اردبیل: ۴۰ درصد کاهش چهارمحال و بختیاری: ۳۵ درصد کاهش آذربایجان غربی: ۳۳ درصد کاهش ایلام: ۳۰ درصد کاهش گلستان: ۱۸ درصد کاهش مازندران: ۶۰ درصد کاهش کردستان: ۳۰ درصد کاهش زنجان: ۲۰ درصد کاهش هرمزگان: ۱۵ درصد کاهش فارس: ۶۰ درصد کاهش خراسان شمالی: ۳۰ درصد کاهش کهکیلویه و بویراحمد: ۶۰ درصد کاهش کرمانشاه: ۵۰ درصد کاهش خوزستان: ۷۰ درصد کاهش جزیره قشم: ۵ درصد کاهش لرستان: ۵۰ درصد کاهش اصفهان: 20 درصد کاهش  بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی جامعه هتلداران ایران، در ایام نوروز امسال؛ استان‌های سمنان، البرز و جزیره کیش به ترتیب با ۳۷، ۲۱ و ۲۰ درصد،  بیشترین میزان افزایش ضریب اشغال هتل‌‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را داشته‌اند و در مقابل استان خوزستان با ۷۰ و استان‌های مازندران، فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز هر کدام با ۶۰ درصد، بیشترین کاهش ضریب اشغال در مقایسه با نوروز سال گذشته را تجربه کرده‌اند.

ایجاد شده: 19/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1398     اخبار داخلی
از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در زمان وقوع سیل، جامعه هتلداران ایران از جمله نهادهایی بود که اعلام کرد، گردشگران می‌توانند اقامت خود در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کنسل کنند. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: حال از دولت این انتظار می‌رود که با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای هتلداران، شرایطی برای جبران بخشی از هزینه‌های آنها را فراهم کنند. "حمزه‌زاده" تصریح کرد: به دلیل وقوع سیلی که امسال با آن مواجه بودیم، میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافت. البته این کاهش به صورت میانگین محاسبه شده به طوری که در برخی استان‌ها مانند خوزستان، شاهد کاهش70 درصدی ضریب اشغال و در برخی استان‌ها نظیر تهران، شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها بودیم. وی افزود: در اثر وقوع سیل، بسیاری از مسافران اقامت خود در هتل‌های شهرهای مختلف کشور را کنسل کردند و حتی افرادی که در تبریز نیز هتل رزرو کرده بودند از ترس سیل هتل خود را کنسل کردند ولیکن به اعتقاد من بیشترین ضرر شامل حال خوزستانی‌ها شد.  رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص اقدامات انجام شده در واکنش به وقوع سیل در مناطقی از کشور، گفت: جامعه هتلداران ایران در اوایل این اتفاق، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به دلیل وضعیت پیش آمده در کشور، مسافرانی که از قبل هتل‌های خود را رزرو کرده‌اند، می‌توانند در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده بدون هیچ هزینه‌ای، اقامت خود را کنسل و پول خود را به طور کامل دریافت کنند. در صورتی که طبق قانون می‌توانستیم این کار را انجام ندهیم. وی در ادامه گفت: برای جبران خسارات سیل به هتلداران نیز باید راهکاری در نظر گرفته شود. به اعتقاد من وقتی قرار است دولت، ضررهای سیل را جبران کند باید ضررهای غیرمستقیم آن را نیز در نظر بگیرد. "جمشید حمزه‌زاده" گفت: در حال نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم تا به نوعی دولت با توجه به ضررهای هتلداران در این مناطق، مشوق‌هایی مانند معافیت مالیاتی 100 درصدی برای یک تا دو سال را برای آنها در نظر بگیرد تا به این صورت بخشی از ضررها جبران شود. رئیس جامعه هتلداران در پایان با اشاره به این موضوع که ساختمان هتل‌ها از سیل هیچ آسیب مستقیمی ندیده است، گفت: حداقل انتظار ما از دولت این است که در این شرایط هتلداران را رها نکند.

ایجاد شده: 18/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1398     اخبار داخلی
مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت پنجم و پایانی )

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت پنجم و پایانی )

امروزه تکنولوژی‌های تلفن‌های همراه که به اینترنت فوق سریع متصل می‌شوند، باعث قدرت یافتن میهمانان می‌شوند که این موضوع پیش از این سابقه نداشته است.  تکنولوژی فرستادن پیام کوتاه و اپلیکیشن‌های چت که امروزه برای هتل‌ها و میهمانان در دسترس و مورد استفاده هستند، باعث شده‌اند که هتل‌ها با خلق ارتباطات انسانی، بهترین فرصت را در ایجاد یک مزیت رقابتی موثر درحوزه مشتری‌مداری برای خود ایجاد کنند.  امروزه کارکنان هتلی موفق هستند که بتوانند بهتر و سریعتر، درک کنند که میهمان چگونه و با چه اپلیکیشنی تمایل به برقراری ارتباط دارد و همین نکته می‌تواند نقطه شروع ایجاد یک مزیت رقابتی در حوزه مشتری‌مداری برای هتل شما شود.  با نگاهی اجمالی به نظرات ارائه شده در سایت‌هایی همچون Tripadvisor یا Momondo و با خواندن نظرات میهمانان نیز به راحتی می‌توان به اهمیت ارتباطات انسانی از بدو ورود میهمان به هتل پی برد. اولین چیزی که معمولا در این نظرات به چشم می‌خورد، صحبت از طرز برخورد، لبخند، چگونگی پاسخگویی و گرمی و سردی کارکنان پذیرش هتل است. کافی است در آسانسور که اتفاقی با میهمان هتل برخورد می‌کنید با یک لبخند جمله "صبح/ ظهر/ عصر بخیر" را ادا کنید و تاثیرات عجیب این برخورد را در نظرات میهمان خود در این سایت‌ها ببینید. امروزه میهمانان خدمات بسیار بالایی را چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی به شکل آنلاین و یا آفلاین از هتل‌ها انتظار دارند.  در بازار رقابتی این کسب و کار دیگر هیچ بهانه‌ای برای ارضای مطالبات میهمان در حوزه مشتری‌مداری وجود ندارد. شاید این موضوع در کشور ما به دلیل پایین بودن سطح کلی خدمات و یا عدم وجود اتاق به ازای حجم وسیع میهمانان، کمی مهجور و ناشناخته باشد اما به زودی با ساخت و سازهای وسیعی که در این حوزه در دست اقدام است و سرمایه‌گذاری‎‌های فیزیکی، نرم‌افزاری و انسانی در این حوزه، می‌توان به جهت‌گیری نظرات و خواسته‌های میهمانان و به تبع آن بازار کسب و کار، امیدوار بود.  تنها در این صورت است که محیط کسب و کار به شیوه‌ای خودکار، شما را مجبور به پرداخت هزینه‌هایی مانند از دست دادن بازار و یا کاهش فروش اتاق‌ها در قبال عدم توجه به مشتری‌مداری خواهد کرد. هنگامی که شما دریابید که میهمان برای خدمات مشتری‌مداری حاضر است پول بیشتری بپردازد، آنگاه هیچ بهانه‌ای برای عدم سرمایه‌گذاری در ابزار انسانی و نرم‌افزاری در حوزه مشتری‌مداری باقی نمی‌ماند.  وقتی که میهمان به پای میز پذیرش رسید، آنگاه نوبت شما و تیم شماست که از جای خود برخیزید و به او نشان دهید که در واقع شما اینجایید تا وی احساس راحتی کامل داشته باشد و با اقامت در هتل شما بهترین انتخاب خود را انجام داده است.  مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت اول ) مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم ) مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت سوم ) مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت چهارم )

ایجاد شده: 22/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397     مقالات و یادداشت ها
در آخرین جلسه اعضای کمیته برنامه‎‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97 چه گذشت؟

در آخرین جلسه اعضای کمیته برنامه‎‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97 چه گذشت؟

به گزارش هتل‌نیوز ، آخرین جلسه اعضای کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97 روز دوشنبه مورخ 20 اسفندماه در محل هتل "باباطاهر" تهران و با حضور جمعی از اعضا، برگزار شد. در ابتدای این نشست "مسعود منتجبی" دبیر کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران با تشریح جزئیات و ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در سال 97، اظهار داشت: طی یکسال گذشته مجموعا 10 جلسه کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران، تشکیل شده و حاصل آن 60 مصوبه بوده که بیش از 80 درصد از مصوبات نیز اجرایی و اعمال شده است. "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به یکی از مهمترین مصوبات کمیته برنامه‌ریزی مبنی بر تشکیل کمیته‌های تخصصی در جامعه هتلداران ایران از اجرای این مصوبه در ابتدای سال 98 خبر داد و ابراز داشت: فراخوان، مدارک مورد نیاز، نحوه عضویت، شرابط احراز و سایر جزئیات مربوط به حضور در کمیته‌های تخصصی جامعه هتلداران ایران طی روزهای آینده از طریق پورتال رسمی جامعه هتلداران ایران به نشانی www.Hoteldaran.com  و هتل‌نیوز به نشانی www.iranhotelnews.com اعلام خواهد شد. در ادامه این جلسه "مهدی حسینی" دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران نیز با اشاره به تصویب برگزاری جشنواره ملی هتل به صورت سالیانه و تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه از سوی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران از برگزاری نخستین دوره این رویداد در خردادماه سال آینده، خبر داد. مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره ملی هتل همچنین با اشاره به کاندیدا شدن سه گزینه به عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی هتل، گفت: جزئیات بیشتر و نحوه شرکت طی روزهای آینده از طریق پورتال رسمی جامعه هتلداران ایران، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی افزود: وب‌سایت جدید جامعه هتلداران ایران به عنوان مرجعی برای هتلداران سراسر کشور به حساب می‌آید که تمامی اطلاعات از جمله اخبار، اطلاعیه‌ها، گزارشات، مصوبات، ضوابط و ... مرتبط در آن منتشر می‌شود. "شهرام شیروانی" نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن تاکید بر حضور و عضویت بزرگترین تشکل هتلداری فعال در کشور به اهمیت برگزاری جشنواره ملی هتل، اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره غذاهای محلی نیز یکی از محورهای اصلی این جشنواره خواهد بود. "کامیار اسکندریون" دبیر جامعه هتلداران ایران نیز با اشاره به دایره شمول فعالیت این جامعه در سراسر کشور، تصریح کرد: تمامی هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و میهمانسراهای کشور تحت پوشش و زیرمجموعه جامعه هتلداران ایران قرار دارند. "عباس بیدگلی" مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران با تائید اهمیت عضویت این تشکل در مجامع جهانی و بین‌المللی مانند سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) از حضور جامعه هتلداران ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و هتلداری در سال آینده، خبر داد. در پایان این جلسه "محسن مصلحی" عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران نیز طی اظهاراتی کوتاه، هوشمندسازی و بهره‌گیری از ساختارهای سبز را از ضروریات صنعت هتلداری ایران معرفی کرد. گزارش تصویری مربوط به این جلسه را از طریق لینک زیر و در وب‌سایت جامعه هتلداران ایران، مشاهده فرمائید. گزارش تصویری آخرین نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97

ایجاد شده: 22/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397     اخبار داخلی
پیش‌بینی رئیس جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز / تکمیل ظرفیت هتل‌های استان‌های جنوبی

پیش‌بینی رئیس جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز / تکمیل ظرفیت هتل‌های استان‌های جنوبی

به گزارش هتل‌نیوز بر اساس پیش‌بینی‌های رئیس جامعه هتلداران ایران، ظرفیت هتل‌های استان‌ها و شهرهای جنوبی کشور مانند کرمان، بوشهر، هرمزگان و چابهار در ایام نوروز سال آینده تکمیل خواهد بود و بنابراین از هم‌‌اکنون باید برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کرد. به اعتقاد رئیس جامعه هتلداران ایران، سفر به شمال کشور برای بسیاری از مردم تکراری شده و وحشت از ترافیک سنگین جاده‌های شمالی نیز مسافران نوروزی را از سفر به شهرهای شمالی، منع می‌کند. از سوی دیگر هوای سرد استان‌های غرب و شمال غربی نیز توجه عده زیادی را به سمت استان‌های خوش آب و هوا می‌کشاند. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: در تعطیلات بهمن‌ماه، استان‌های جنوبی با سیل عظیم جمعیت مسافرانی مواجه شدند که از همه شهرها آمده بودند و به دلیل تکمیل ظرفیت هتل‌ها، بسیاری از مسافران مجبور شدند در چادرها و یا خانه‌های محلی اقامت کنند. "حمزه‌زاده" افزود: این وضع در ایام نوروز نیز بیشتر از چند روز تعطیلات بهمن به وجود خواهد آمد زیرا مردم تصمیم دارند نوروز خود را در کنار دریا سپری کنند.  وی تصریح کرد: وضعیت رزرو هتل‌های استان‌های جنوبی در اسفندماه نیز گویای این امر است که ضریب اشغال هتل‌های این مناطق بیشتر از سال پیش خواهد بود. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: البته هر اندازه به عید نزدیک می‌شویم، راحت‌تر می‌توان نظر داد زیرا تعداد رزروها بیشتر خواهد شد ولیکن در مجموع پیش‌بینی ما این است که وضعیت اشغال هتل‌ها بهتر از سال گذشته خواهد بود. وی افزود: میزان اشغال کمتر هتل‌ها در سال 97 نسبت به سال 96 در نوروز امسال، جبران خواهد شد.  رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص نرخ هتل‌ها در ایام نوروز نیز گفت: هتل‌ها معمولا در ایام سال تا 60 درصد نیز تخفیف می‌دهند اما در ایام عید این تخفیف را برمی‌دارند زیرا این موضوع به رابطه عرضه و تقاضا، مربوط می‌شود و هتلدار همان نرخ مصوب را بدون تخفیف ارائه می‌دهد.  وی بیان داشت: چنانچه هتلداری خارج از نرخ مصوب اقدام به گران کردن اتاق‌های خود کند، مسافران می‌توانند این موضوع را با جامعه هتلداران آن استان در میان بگذارند و همکاران ما هم به این موضوع رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

ایجاد شده: 11/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...