نتایج جستجو...
جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه تشکل‌های گردشگری خراسان رضوی در تاریخ 30 فروردین 99 با حضور "ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، برگزار شد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه، اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر می‌کنند به ناچار باید اقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی، این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت می‌کنند. "امیر سزاوار" ضمن بیان این مطلب، پیشنهاد داد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکل‌های شدیدتر فعال باشند. "سزاوار" در ادامه به خسارات وارد شده به هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در پی شیوع ویروس کرونا، اشاره و ابراز داشت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخش‌ها و صنایع آسیب دیده و خسارت‌ها چندین برابر خسارت‌های اعلام شده است زیرا خسارت‌هایی وجود دارد که در قالب فرم‌های پیش بینی شده قابل ذکر نیست. وی در رابطه با عدم تعیین تکلیف در خصوص بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز گفت: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی، تسهیلات اعطایی از سوی دولت برای جبران خسارات حوزه گردشگری را ناکافی دانست و گفت: تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات با بهره 12 درصد نمی‌تواند خسارت‌ تاسیسات گردشگری را جبران کند.  وی تصریح کرد: دولت می‌تواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیات‌ها پرداخت نماید. این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را برطرف می‌کند. وی در پایان به موضوع پرداخت حقوق پرسنل و بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه قرار شده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل حقوق پرداخت شود اما هیچکدام از آنها حتی یک ریال علی‌الحساب دریافت نکرده‌اند و هنوز در حال ثبت‌نام هستند. در ادامه این جلسه، رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان رضوی نیز گفت: قرار است بر اساس پرسنل بیمه شده واحدهای اقامتی، تسهیلات پرداخت شود و این در حالیست که بوم‌گردی‌ها بیمه‌پرداز ندارند و بیشتر مردم روستاها در بوم‌گردی‌ها مشارکت و همکاری دارند. وی افزود: به دلیل وابستگی اقتصاد روستاها به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تعطیلی این واحدها اکنون چرخه اقتصادی در روستاها دچار آسیب زیادی شده است. "صادق کاظمیان" در رابطه با دوران پساکرونا نیز پیشنهادی مطرح کرد و گفت: بن‌های اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای استفاده کارکنان دولت، نهادها و بازنشستگان اختصاص داده شود تا رونق دوباره به روستا بازگردد. "مجتبی احمدی" فعال حوزه خدمات مسافرتی و رئیس هیات‌مدیره شرکت خدمات مسافرتی "آتی مشهد" نیز از حاضرین در این جلسه بود که ابراز داشت: به تعویق افتادن پرداخت مالیات نمی‌تواند خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری را جبران کند، بلکه باید مالیات‌ها بخشیده شود. وی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، الزام فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در واحدهای تجاری به فعالیت در واحدهای غیرتجاری تغییر کند. از سوی دیگر فعالیت دوباره تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز می‌تواند از اسکان غیررسمی جلوگیری کند. "محمدسعید ولی‌زاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر ضرورت تعریف بسته‌های سفر ارزان‌قیمت برای دوران پساکرونا، تاکید کرد و گفت: دولت برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه‌های خارجی تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد و در صدور ویزای گردشگران نیز معافیت‌هایی در نظر گرفته شود. "مهدی شیرین‌زاده" نماینده هیات موسس جامعه حرفه‌ای مهمانپذیران استان خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلاتی که برای مستاجران واحدهای اقامتی به وجود آمده است، گفت: شرایط فورس ماژور بر قراردادهای  اجاره و گارانتی حاکم است و باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود. "محمود مقدسی" نماینده جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‌داران استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تا زمانی که حرم مطهر رضوی پذیرای زائران نباشد، مراکز اقامتی نیز مسافر ندارند. وقتی طی چند ماه گذشته مراکز اقامتی مسافر نداشته‌اند و تعطیل بوده‌اند، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را از کجا می‌خواهیم پرداخت کنیم. در بخش پایانی این جلسه نیز "حمیدرضا میلانی‌نژاد" نماینده انجمن راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی به بیکاری اعضای این انجمن اشاره و دو طرح برای بعد از کرونا ارائه کرد.

ایجاد شده: 31/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 31/فروردین/1399     اخبار داخلی
عدم حمایت دولت از راهنمایان گردشگری جای سوال و تعجب دارد

عدم حمایت دولت از راهنمایان گردشگری جای سوال و تعجب دارد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور معتقد است بسته‌ای که دولت برای حمایت از صنعت گردشگری و فعالان این حوزه پیش‌بینی کرده، می‌تواند شروع یک کمک باشد اما واقعیت این است که این بسته حمایتی برای تاسیسات گردشگری راه‌گشاست و دولت تا این لحظه برای حمایت از نیروی انسانی متخصص صنعت گردشگری به ویژه راهنمایان گردشگری، کمکی نکرده است. "محسن حاجی‌سعید" اظهار داشت: در واقع تا این لحظه اقدام حمایتی ملموسی برای راهنمایان گردشگری اتفاق نیفتاده است. البته وزارت گردشگری در نامه‌هایی که خطاب به معان اول رئیس‌جمهور ارسال شده، مستقیماً به راهنمایان اشاره کرده و به لزوم حمایت از آنها تاکید کرده است اما اینکه چرا حمایت از این افراد هنوز در مرکز توجه دولت قرار نگرفته، سؤالی است که همچنان پابرجاست. "حاجی‌سعید" ابراز داشت: آنچه که شاید بتواند کمک موثر دولت به نیروی متخصص صنعت گردشگری قلمداد شود، اعطای وام بلاعوض با تنفس یکساله به بخش کوچکی از اهالی این صنعت است زیرا مشاغل دیگر فعال در کشور به صورت موقتی تعطیل شده‌اند اما فعالیت راهنمایان گردشگری از زمستان سال گذشته و به واسطه وقوع حوادث مختلف تا حدودی مختل شده است. وی ادامه داد: در حالت خوش‌بینانه، شغل راهنمایان گردشگری در فصل پائیز به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و اگر بخواهیم با بدبینی نیز پیش‌بینی کنیم، این وضعیت در اواسط سال آینده احیا خواهد شد زیرا بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، گردشگری بین‌المللی در فاصله زمانی 10 ماه بعد از مهار ویروس کرونا به شرابط نرمال برمی‌گردد. رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، گفت: کمک دولت به فعالان صنعت گردشگری باید بلافاصله باشد. بخشی از راهنمایان گردشگری به دنبال این هستند که بتوانند در مشاغل دیگر، کار پیدا کنند و ما تلاش می‌کنیم تا مشاغلی را برای این افراد پیدا کنیم که برای آنها درآمد ایجاد کند اما وابستگی در این راهنمایان گردشگری ایجاد نکند که آن‌ها نتوانند در آینده به بدنه صنعت گردشگری برگردند. وی تصریح کرد: اگر نیروی متخصص از صنعت گردشگری خارج شود، آموزش نیروی جدید زمان‌بر و بسیار پرهزینه خواهد بود و گردشگری کشور را ۳ تا ۴ سال به حاشیه می‌برد. بنابراین هم‌اکنون باید از نیروی متخصص صنعت گردشگری حمایت کنیم تا در آینده بتوانیم با در شرایط ویژه‌ای که پس از رفع بحران کرونا به وجود می‌آید با تمام قدرت در چرخه گردشگری بین‌المللی حاضر شویم. وی افزود: اگر صنعت گردشگری در شرایط فعلی نیروی متخصص خودش را از دست بدهد، چگونه پس از مهار ویروس کرونا به شرایط مطلوب خودش باز خواهد گشت؟ رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پایان گفت: راهنمایان گردشگری از وقوع حوادثی مانند ویروس کرونا، بیشترین آسیب را می‌بینند و بیشترین مدت بیکاری و دریافت نکردن دستمزد را باید متحمل شوند. از سوی دیگر به عنوان پیشرانان صنعت گردشگری با توجه به ماهیت کارشان، کارفرما‌های متعددی دارند و به همین دلیل از بیمه اجباری محروم هستند.

ایجاد شده: 27/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1399     اخبار داخلی
هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستند.

هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستند.

بازرس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه به تصمیمات حمایتی دولت از بخش گردشگری کافی نیست، اظهار داشت: ما به دنبال دریافت صدقه از دولت نیستیم بلکه حمایتی می‌خواهیم که مفید به حال بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری باشد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل با تاکید بر اینکه هتل‌ها و مراکز اقامتی به هیچ عنوان مجاز به پذیرش نیستند، گفت: برای فعالیت مجدد تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت گردشگری هستیم. "جعفر بذری" ابراز داشت: اعضای جامعه هتلداران و تاسیسات گردشگری استان اردبیل جزو اولین استان‌ها در سطح کشور بودند که کسب و کار خود را تعطیل کردند زیرا اولویت ما حفظ سلامت عمومی مردم بوده و رعایت تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، خط قرمز ماست.  "بذری" در ادامه گفت: صنعت گردشگری به دنبال شیوع کرونا بزرگترین ضربه را متحمل شده است. اکثر صنوف تا آخرین لحظات سال گذشته فعالیت داشتند و هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم که دولت بیشترین حمایت‌ها را از این صنوف داشته و خبری از حمایت بخش گردشگری و فعالان آن نیست. بازرس جامعه هتلداران ایران، تصمیمات فعلی را موجب بدهکار شدن فعالان گردشگری به دولت دانست و افزود: از مسئولان کشوری و استانی تقاضا داریم برای صنعت گردشگری و هتلداری، بسته‌های حمایت ویژه در نظر بگیرند تا مانع ورشکستگی کامل سرمایه‌گذاران گردشگری شود. وی افزود: در حال حاضر تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و مدت بازپرداخت کمی در نظر گرفته شده است که برای صنعت شکننده گردشگری، کارساز نخواهد بود. انتظار می‌رود منابع بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت به این بخش اختصاص یابد. "جعفر بذری" در پایان گفت: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت گردشگری متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد و تاثیرات آن نیز به این زودی رفع نخواهد شد. اگر حمایت‌ها در این زمینه به شکل واقعی، عملی و کارساز نباشد، سرمایه‌گذاران بیشتر متضرر شده و جبران خسارت نیز غیرممکن خواهد بود.

ایجاد شده: 24/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 24/فروردین/1399     اخبار داخلی
راهکارهای پیشنهادی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور

راهکارهای پیشنهادی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه پیشنهادات مطرح شده از سوی "حرمت‌الله رفیعی" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. ارائه تسهیلات بانکی با نرخ سود تک رقمی همراه با تنفس بازپرداخت حداقل یک سال تعیین تنفس ۲ ساله در پرداخت مالیات دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور امهال حق بیمه پرسنل دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های گردشگری تا پایان اسفندماه ۹۹ ارائه تسهیلات سفر به اقشار مختلف به منظور حفظ مقوله سفر در سبد خانوارها

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
راهکارهای پیشنهادی رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور

راهکارهای پیشنهادی رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه پیشنهادات مطرح شده از سوی "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. پرداخت بیمه بیکاری به جامعه آماری ۸۰ هزار نفری کارکنان هتل‌ها در زمان اشتغال در قالب حقوق توسط دولت به دلیل جلوگیری از آثار منفی روانی و اقتصادی تعدیل نیرو ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره کمتر، دوره تنفس یکساله و بازپرداخت حداقل ۵ ساله بدون دردسرهای بانکی اعمال معافیت‌های صد درصدی مالیاتی به مدت یکسال زیرا معافیت‌های اعلام شده برای دوره کرونا فاقد اثرگذاری است. معافیت هتل‌ها از پرداخت حق بیمه کارکنان در طول مدت بحران بخشودگی کامل حامل‌های انرژی تا پایان سال جاری اختصاص تسهیلات ویژه برای کارکنان دولت به منظور انجام سفرهای داخلی پس از مهار کرونا در نظر گرفتن حداقل دو دوره تعطیلات برای مردم بعد از مهار کرونا به منظور انجام سفر و رونق مجدد گردشگری داخلی

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
دولت با تمام توان و ظرفیت در کنار فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف خواهد بود و آنها را تنها نخواهد گذاشت

دولت با تمام توان و ظرفیت در کنار فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف خواهد بود و آنها را تنها نخواهد گذاشت

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه مهمترین اظهارات "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. فعالان و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت گردشگری مانند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند. باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب اجازه ندهیم تا بخش‌های گردشگری و زیرمجموعه‌های آن دچار آسیب شوند. یکی از اصلی‌ترین تبعات کرونا بر بخش گردشگری تحمیل شده و منجر به کاهش سفرها و در نتیجه ضرر و زیان هتل‌ها، تورها و آژانس‌های گردشگری شده است. بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی زیرمجموعه وزارت گردشگری کانون مهمی برای اشتغال‌‌زایی و ارزآوری هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند. موضوع سلامت و درمان مردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت دولت است و در کنار آن، مسائل و تبعات اقتصادی ناشی از کرونا نیز اولویت مهمی است که باید برای عبور از آن برنامه‌ریزی کنیم. باید برای جبران آسیب‌ها و خسارات ناشی از شیوع کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی نظیر هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری، برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم. تصور اینکه بتوانیم بدون هزینه و آسیب از این مقطع عبور کنیم تقریبا غیرممکن است.  همانگونه که مردم در این شرایط دچار مشکل شده‌اند و هزینه می‌دهند، دولت و بخش خصوصی نیز هزینه‌هایی را پرداخت خواهند کرد تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد

نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه مهمترین اظهارات "عبدالناصر همتی" رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. حوزه گردشگری یکی از  مهم‌ترین حوزه‌ها در بخش اقتصادی جامعه است که ارزآوری و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد. تمهیداتی برای حمایت از این حوزه اندیشیده‌ایم که به عنوان مثال می‌توان به تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد اشاره کرد. برای سهولت در بازپرداخت اقساط این نوع تسهیلات، تنفس نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا اول مهرماه برای بازپرداخت این تسهیلات تنفس در نظر گرفته شده است. پیشنهاد دکتر مونسان پیشنهاد خوبی است و ما نیز موافق این هستیم که تسهیلات برای جبران زیان‌های وارد شده به هر بخش به وزارتخانه مرتبط با همان بخش ارائه شود. شرایطی که اکنون به وجود آمده شرایطی است که همه باید کمک کنیم تا از این وضعیت و دوران سربلند عبور کنیم. برای عبور از این مرحله نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت همگانی هستیم. رئیس کل بانک مرکزی همچنین در یادداشت اینستاگرامی خود با پس از نشست با وزیر و فعالان گردشگری کشور ضمن اشاره به پیشنهاد هتلداران برای تعویق اقساط تسهیلات، نوشت؛  انصافا هتل‌ها، مراکز گردشگری، صنایع دستی و دفاتر مسافرتی، اوج فعالیت و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری و تدارکاتشان ایّام عید است که کلا متوقف شدند. در مورد اقساط تسهیلاتشان و نیز دوره تنفس تسهیلات جدیدی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ اشتغالشان قرار است بگیرند، پیشنهاداتی داشتند که قابل توجه بود. با توجه به مشکلات جدی بودجه‌ای دولت به دلیل تحریم‌ها، اینکه فکر کنیم همه آسیب‌های وارده قابل جبران باشد، مقدور نیست ولی این اطمینان را دادم که نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
از پیشنهاد تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا تا ایجاد محرک‌هایی برای سفر بعد از مهار کرونا

از پیشنهاد تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا تا ایجاد محرک‌هایی برای سفر بعد از مهار کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه مهمترین اظهارات "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. صنعت گردشگری از سال ۹۷ با بحران جدی مواجه شد که مهم‌ترین آنها اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سیل فروردین ۹۸، شهادت سردار سلیمانی، حادثه هواپیمای اوکراینی و در نهایت شیوع ویروس کرونا بوده است. مجموع این عوامل باعث شد تا این صنعت با مشکلاتی مواجه شود و امروز برای رونق مجدد به طور حتم نیازمند حمایت‌های دولت هستیم. پیش‌بینی ما این بود که تا سال ۹۹ موفق به جذب ۱۱ میلیون گردشگر خارجی خواهیم شد که متاسفانه شیوع ویروس کرونا این روند رو به رشد را متوقف کرد. با شیوع ویروس کرونا در اولین قدم با دستورالعملی، پروتکل‌های بهداشتی را به مراکز اقامتی سراسر کشور، ابلاغ و همچنین نوروزگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی و موزه‌ها را لغو و تعطیل کردیم. اعتقاد ما این است که در نوروز امسال بیش از ۹۰ درصد کاهش سفر داشتیم و غالب سفرهایی که انجام شد نیز تفریحی و نوروزی نبود. اگر دولت از صنعت گردشگری حمایت نکند، شاهد ورشکستگی در این حوزه خواهیم بود. در حال حاضر ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری فعال هستند که عدم حمایت و برنامه‌ریزی می‌تواند باعث بیکاری ۸۰ هزار نفر در کشور شود. در خصوص تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های کرونا به مشاغل حوزه گردشگری، پیشنهاد من این است که این رقم با نظارت مستقیم دستگاه‌های متولی و نظارتی در اختیار وزارت گردشگری قرار گیرد. همچنین درخواست دارم تا امهال تسهیلات اعطایی به فعالان گردشگری، یکساله و همچنین زمان پرداخت بیمه حق کارفرما نیز تا پایان شهریورماه تمدید شود. به نظر می‌رسد مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند به فعالان حوزه گردشگری کمک کند این است که بعد از مهار کرونا با ایجاد محرک‌هایی برای سفر، بخشی از زیان‌های وارد شده به این قشر جبران شود. برگزاری سفرهای اقساطی برای کارکنان دولت و تعیین چند روز تعطیلی عمومی در یک فرصت مناسب مانند عید فطر، می‌تواند باعث رونق مجدد سفر و گردشگری در کشور شود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود

شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا، روز گذشته در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران کل و معاونین گردشگری استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در نوروز 99 با حداقل نیرو و به صورت شیفتی فعال خواهد بود، اظهار داشت: تشدید نظارت‌ها و رسیدگی به شکایت‌های مردمی دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر کشور است.  "ولی تیموری" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تهران و ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در نوروز 99 به ‌منظور نظارت بر رعایت موارد مختلف از سوی تاسیسات گردشگری از جمله پروتکل‌های بهداشتی، فعال است و نظارت‌ها از سوی این ستادها تشدید خواهد شد.  "تیموری" گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، وظایف و دستورالعمل‌های جدیدی به ستادهای خدمات سفر ابلاغ خواهد شد و ستادها موظف به اجرای آن‌ها هستند. تشدید نظارت‌ها با توجه به ابلاغ دستوراالعمل شماره 1 و 2 با امضای وزیر گردشگری و نیز رسیدگی به شکایات مردم و تاسیسات گردشگری دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر در نوروز 99 است. معاون گردشگری کشور در ادامه بیان داشت: شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت نیز تلقی شود زیرا می‌توان از این فرصت برای برنامه‌ریزی سفرهای هرچه بهتر در سال 99 برای گردشگران و عموم مردم بهره برد. ادارات کل وزارت گردشگری و ستادهای خدمات سفر استانی می‌توانند برای سال 99 و بعد از مهار بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنند تا شاهد رونق مجدد سفرها و بارورتر شدن صنعت گردشگری در کشور باشیم. "ولی تیموری" در ادامه به تاثیرات شیوع ویروس و بیماری کرونا بر صنعت گردشگری، اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس شاهد خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف صنعت گردشگری هستیم که خوشبختانه وزارت گردشگری اولین دستگاهی بود که موضوع حمایت از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و نیز حوزه صنایع‌دستی را در دستور کار خود قرار داد.  وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، نتایج خوبی نیز به دست آمد که یکی از آنها تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات بخش‌هایی از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی است. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: همه باید کمک کنیم تا از بحرانی که برای این صنعت پیش آمده عبور کنیم. به ‌طور حتم این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت و برای سال 99 با یک آمادگی کامل و برنامه‌ریزی منسجم شرایط بسیار مناسبی در حوزه سفر و گردشگری فراهم خواهد شد.

ایجاد شده: 26/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1398     اخبار داخلی
اعلام ساز و کار لغو احتمالی برنامه‌های سفر گردشگران

اعلام ساز و کار لغو احتمالی برنامه‌های سفر گردشگران

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری طی بخشنامه‌ای به ادارت ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور، سازو‌کار لغو احتمالی برنامه‌های سفر گردشگران را اعلام کرد.   "ولی تیموری" در بخشنامه ابلاغی به مدیران ‌کل استانی وزارت گردشگری، اعلام کرد: رعایت حقوق مردم و حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه به ویژه گردشگران، همواره در زمره اولویت‌های اصلی صنعت گردشگری بوده و خوشبختانه فعالان این صنعت و مدیران تاسیسات گردشگری با رعایت اخلاق حرفه‌ای‌، رضایت‌مندی مسافران و گردشگران را بر سایر ملزومات رجحان می‌دهند.   "ولی تیموری" ابراز داشت: در همین راستا با توجه به شرایط خاص روزهای اخیر، ضمن تاکید بر رعایت الزامات "دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری" به شماره 983400/78379 مورخ 98/12/4 و به منظور رعایت حقوق متقابل مردم؛ فعالان و تأسیسات گردشگری در چارچوب بند یک ماده 13 تصویب‌نامه حقوق شهروندی، مفاد قرارداد گشت‌های داخلی و خروجی و ماده 12 شیوه‌نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی، چنانچه از تاریخ اول اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، گردشگری درخواست انصراف از سفر نماید، کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچگونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران، اقدام می‌نمایند. معاون گردشگری در ادامه بخشنامه مذکور، فرآیند کنسلی بلیت‌های سفر را تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه‌ ذیربط ( وزارت راه و شهرسازی ) اعلام و تاکید کرد: با توجه به عدم امکان پیش‌بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود، لازم است فعالان و مدیران تاسیسات گردشگری از ایجاد هرگونه تعهد الزام‌آور برای سفرهای نوروزی هموطنان عزیز خودداری نموده و ضمن اطلاع‌رسانی و توجیه دقیق شرایط حاکم در مبداء و مقصد سفر، تمهیدات لازم را برای اعمال هرگونه کنسلی احتمالی و باز پس گرداندن وجوه گردشگران در قراردادهای کاری خود با ارائه‌کنندگان خدمات گردشگری در داخل و خارج از کشور، مدنظر قرار دهند.

ایجاد شده: 7/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1398     اخبار داخلی
آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، چهل ‌و ‌هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد و موضوع راهکارهای جلوگیری از شیوع "کرونا" در دستور کار اعضا قرار گرفت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور در این نشست با اشاره به آمادگی تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری و پرسنل این مراکز برای جلوگیری از شیوع کرونا، آمادگی دارند. "فریدون محمدی" با اشاره به شیوع ویروس "کرونا" در استان‌های مختلف و تاثیرات آن بر صنعت گردشگری، ابراز داشت: با همکاری همه دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی، این مشکل رفع خواهد شد و نگرانی بابت شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری نخواهیم داشت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به آمادگی این ستاد برای ارائه خدمات شایسته و پاسخگویی آنلاین به مسافران و گردشگران، تاکید کرد و گفت: ستاد خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو از روز 28 اسفندماه 98 تا 16 فروردین 99 در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، تشکیل می‌شود. وی افزود: اعضای ستاد با حضور در محل این ستاد به صورت آنلاین و در دو شیفت روز و شب به سوالات، انتقادات و شکایات احتمالی مسافران که از طریق سامانه 09629 اعلام می‌شود، پاسخ خواهند داد و موضوعات را رسیدگی می‌کنند. بررسی و گفتگو در خصوص زمان برگزاری رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر و معرفی کمیته‌ها و تشریح وظایف هر کمیته، بخش دیگری از این جلسه بود که بر تقویت همکاری‌ها برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، تاکید شد. در پایان، مقرر شد رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در تاریخ 26 اسفندماه در ضلع جنوبی حرم امام خمینی ( ره ) برگزار شود. گزارش تصویری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 6/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...