نتایج جستجو...
آلمان گردشگری قاعده‌مند را آزمایش می‌کند

آلمان گردشگری قاعده‌مند را آزمایش می‌کند

با پیشروی‌هایی که در زمینه واکسیناسیون صورت گرفته است، آلمان در حال آزمایش کردن گردشگری در مناطق پر بازدید در شمال این کشور است و گردشگران مجازند با رعایت مقررات سختگیرانه، به این مناطق سفر کنند. یک هتلدار آلمانی به اسم کارستن ورنر عنوان کرده است که بعد از ۶ ماه تعطیلی اجباری، هرگز چنین بازگشایی گسترده‌ای را تجربه نکرده بوده است. مدیرعامل هتل استرندگات ریزورت در شهر تفریحی ساحلی سنت پیتر اوردینگ، در اولین تعطیلات آخر هفته پس از قرنطینه، تمام ۹۸ اتاق خود را اجاره داده و ۲۰۰ مسافر را در هتل خود جا داده بود. او گفت: «این برای همه ما یک چالش بود، چون کوچک‌ترین خطا می‌توانست به یک فاجعه تبدیل شود. هرچه نباشد همه چشم به این منطقه (به عنوان منطقه مدل پروژه) دوخته‌اند تا ببینند نتیجه آزمایش چه می‌شود.» اتاق‌ها از قبل رزرو نشده بودند و بسیاری از مهمانان صبح زود از قسمت پذیرایی تا پارکینگ صف کشیده بودند. آن‌ها با رعایت بسیاری از الزامات مورد نیاز پروژه مدل، با صبر منتظر تحویل گرفتن اتاق خودشان بودند. ورنر گفت: «همه در کمال بودند و با ما همکاری می‌کردند. همه آرزو داشتند بعد از این محدودیت‌ها، کمی آزادی داشته باشند.» او و تیمش، به‌همراه بیش از ۳۰۰ اقامتگاه دیگر در سنت پیتر اوردینگ و مناطق اطراف آن، بخشی از منطقه مدل آزمایشی در فریزیای شمالی هستند، جایی که گردشگران می‌توانند باری دیگر در هتل اقامت کنند و به رستوران‌ها و کافه‌ها سر بزنند. جزایر معروف سیلت، آمروم، فوهر و پلورم در دریای شمال نیز در منطقه مدل گنجانده شده‌اند. بیش از ۵۰۰۰ کسب‌وکار در فریزیای شمالی در این طرح ثبت نام کرده‌اند و قرار است واحدهای دیگری هم به آن‌ها بپیوندند. آمادگی کامل میهمان‌ها و هتل‌ها دو هفته پیش، اولین منطقه مدل آزمایشی در دریای بالتیک موفقیت‌آمیز بود. اکنون پروژه آزمایشی دریای شمال نیز همان روند را در پیش گرفته است. برای رئیس دفتر گردشگری سنت پیتر-اوردینگ، کاتارینا شیرمبک، این می‌تواند شروع جدیدی برای گردشگری باشد. او عنوان کرد: «بالاخره در سنت پیتر اوردینگ دوباره دارد اتفاقات خوبی می‌افتد. همه مشاغل با نهایت دقت آماده شده‌اند و اکنون از اینکه می‌توانند باری دیگر از مهمانان استقبال کنند، خوشحال هستند.» برای اینکه مهمانان بتوانند در منطقه مدل اتاق رزرو کنند، باید قبل از ورود به صورت کتبی اعلام کنند که با قوانین مربوطه موافق هستند. این موارد قانونی عبارتند از: ارائه تست منفی سریع آنتی ژن COVID-۱۹ هنگام ورود به هتل، رضایت دادن برای ثبت و ارزیابی نتایج آزمون و داده‌های شخصی و ابراز تمایل برای ارائه نتیجه آزمایش منفی جدید در هر ۴۸ ساعت. در حالی که بقیه آلمان در یک قرنطینه سختگیرانه باقی مانده است، گردشگری فریزیای شمالی در حال شروع است و گردشگران از این امر خوشحال هستند. البته مقامات بهداشتی و کادر درمان به صورت روزانه و از نزدیک وضعیت دریاهای شمال و بالتیک را زیر نظر دارند. اگر تعداد مبتلایان در یک منطقه به مدت سه روز متوالی به بالای ۱۰۰ نفر برسد، این پروژه لغو می‌شود و گردشگران مجبور به ترک آنجا می‌شوند. مراکز تست متعدد، ماسک اجباری برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، مراکز تست کرونا در مقیاس وسیعی (در هتل استراندگات ریزورت، در آبگرم‌ها و در بسیاری از گذرگاه‌های ساحلی) راه‌اندازی شده‌اند. در سنت پیتر اردینگ، ۱۰ مرکز تست بزرگ و یک ایستگاه تست سریع برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته شده است. در رستوران‌ها، کیو آر کد (QR Code) تست کرونای فعلی افراد اسکن می‌شود یا اطلاعات شخصی فردد از طریق برنامه Luca ثبت می‌شود و به این ترتیب امکان ردیابی دیجیتالی تماس موارد ابتلا به ویروس‌های کرونا از طریق تلفن‌های هوشمند فراهم می‌شود. کسانی که کاملاً واکسینه شده‌اند نیازی به آزمایش ندارند. تابلوهای بزرگ در محل عابر پیاده و همچنین در اسکله و در امتداد تفرجگاه به مردم یادآوری می‌کنند که ماسک زدن اجباری است. کارمندان سرویس‌های امنیتی قوانین مربوط به ماسک را به روشی دوستانه اما کاملا جدی به همه یادآوری می‌کنند. قرار است پروژه مدل تا پایان ماه مه ادامه داشته باشد و انتظار می‌رود بعد از این تاریخ مجددا تمدید شود. کمی آزادی کلودیا هاتمن، یکی از گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده است، می‌گوید: «ما فقط می‌خواستیم از بایرن خارج شویم.» او و همسرش که هر دو در بخش مراقبت‌های افراد سالمند کار می‌کنند و واکسینه شده‌اند، با شنیدن خبر این پروژه آزمایشی، بلافاصله محلی را برای ون مخصوص مسافر خود رزرو کردند. آن‌ها قصد داشتند دو هفته در یک اردوگاه محلی اقامت کنند و در امتداد ساحل دریای شمال دوچرخه سواری کنند. این توریست ۵۷ساله توضیح داد: «اینجا حداقل کمی آزادی داریم و می‌توانیم از این حس خوب لذت ببریم.» آن‌ها دوست داشتند به منطقه آلپ آلگو سفر کنند، اما فعلا سرنوشت آن‌ها را راهی شمال آلمان کرده است. محدودیت‌های کرونایی این منطقه آن‌ها را آزار نمی‌دهد: «اگر این بهایی است که باید در ازای آزادی پرداخت کنیم، با کمال میل آن را می‌پردازیم.» مسئولیت تمام بخش گردشگری بر دوش ماست یکی از هتلدارهای منطقه به اسم مارکو لاس هم هتل ۶۰ اتاقه استرند را در مرکز سنت پیتر اوردینگ بازگشایی کرده است. این هتل با ظرفیت ۷۰ درصد مشغول به کار است و تلفن پذیرش مدام در حال زنگ خوردن است. او عنوان می‌کند: «بسیاری از مهمانان تماس می‌گیرند و از ما می‌پرسند که آیا واقعاً باز هستیم. برخی در حال لغو یا رزرو مجدد هستند و رزروهای ما این روزها شاهد تغییرات زیادی هستند.» به عنوان بخشی از پروژه مدل، او از مسئولیت خود و همه افراد دیگر در قبال کل صنعت گردشگری آگاه است. او می‌گوید: «مشکلی نیست. ما می‌توانیم این کار را به انجام برسانیم، فقط کافی است همه طبق قوانین و مقررات رفتار کنند.»

ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
موافقت اصولی ساخت ۴ هتل در تهران صادر شد

موافقت اصولی ساخت ۴ هتل در تهران صادر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا،‌ " پرهام جانفشان " مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تهران گفت: در جلسه کمیته فنی صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری برای ساخت ۴ هتل در پایتخت، و ۲ اقامتگاه بوم گردی موافقت صادر شد. جانفشان افزود: برای ساخت ۴ هتل در تهران و ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در دماوند و فیروزکوه موافقت اصولی صادر شده است. مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تهران عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران یکی از اهداف این اداره کل در سال‌های اخیر بوده است. وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های اقامتی در تهران از نظر تنوع و سلیقه گردشگران نظیر بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، هتل‌آپارتمان و هتل در حال انجام است. گفتنی است،‌ استان تهران دارای ۱۲۰ هتل و هتل آپارتمان است که ظرفیت تختی آن بیش از ۶۰ هزار تخت است.

ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
ممنوعیت و جریمه‌های سفر در تعطیلات عید فطر

ممنوعیت و جریمه‌های سفر در تعطیلات عید فطر

با آغاز سیر نزولی کرونا در کشور و به منظور تثبیت این وضعیت، سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع اعلام شد. اما این ممنوعیت شامل سفر با وسایل حمل و نقل عمومی نمی‌شود و اقامت در هتل نیز محدودیتی ندارد. به گزارش هتل نیوز، بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین همه استان‌ها با خودرو شخصی از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ممنوع است. سخنگوی این ستاد تاکید کرده که سفر از طریق هوایی و ریلی ممنوع نیست. علیرضا رییسی همچنین گفته که جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است. برای شهرهای زرد که قبلا جریمه نداشتند، مصوب شد در این تعطیلات، ۵۰۰ هزار تومان جریمه درنظر گرفته شود. بنابراین تردد بین همه شهرها ممنوع است و اگر تخلفی صورت گیرد مشمول جریمه می‌شود. طبق آخرین اعلام این ستاد، درحال حاضر ۴۶ شهر در کشور قرمز و ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر نیز زرد هستند. با توجه به شناسایی ویروس‌های جهش‌یافته در مناطق مختلفی از کشور، نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که منع تردد یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای کنترل ویروس‌های جهش‌یافته در کشور است. وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید کرده که با توجه به اتصال شبکه‌های حمل و نقل ریلی و هوایی به برنامه «ماسک»، هیچ بیمار کرونایی نمی‌تواند با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر برود، چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و اگر مسافری قرنطینه خود را بشکند، برای او پیامک هشدار ارسال می‌شود. این درحالی است که ایرج حریرچی ـ معاون وزارت بهداشت ـ در هفته‌های گذشته از سفر و تردد ۵۱ هزار مبتلا به کرونا خبر داده بود. اما وزیر راه در این‌باره گفته بر اساس ردیابی‌های صورت‌گرفته مسافران کرونایی عمدتا از شهرشان خارج نشده‌ و غالبا سفرهای درون شهری داشته‌اند. از سوی دیگر، هنوز ممنوعیتی برای سفر با تور به آژانس‌های مسافرتی ابلاغ نشده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این‌باره مواضع و برنامه مشخصی را نیز اعلام نکرده است. حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ نیز  گفت که با وجود تصمیم ستاد ملی کرونا، اما هیچ نامه و بخشنامه‌ای در ارتباط با ممنوعیت سفر با تور به آژانس‌های مسافرتی ابلاغ نشده است. بنابراین اجرای تور از طریق دفاتر رسمی فعلا مشمول ممنوعیت نمی‌شود. با این حال، در تعطیلات گذشته که دستوری درباره ممنوعیت اجرای تور از مبدأ ابلاغ نشده بود، اما در برخی شهرها مانع اجرای تور شدند و اتوبوس بعضی گردشگران نیز از مسیر بازگردانده شد. مراکز اقامتی (شامل هتل، متل، مهمان‌پذیر، پانسیون و مشاغل مشابه) نیز با توجه به این‌که در گروه شغلی یک دسته‌بندی شده‌اند، منعی برای فعالیت به ویژه در تعطیلات پیش ‌رو نباید داشته باشند. جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ در این باره به گفت: در تعطیلات عید فطر، هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی باز هستند و ممنوعیتی شامل فعالیت آن‌ها نمی‌شود و پذیرش مسافر ادامه دارد. او اضافه کرد که درحال حاضر، در هیچ شهری با دستور استانی و یا ستاد کرونا، هتلی بسته نشده است، مگر این‌که تعطیلی خودخواسته باشد.  منبع | ایسنا

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
نقش خانه‌های مسافر در توسعه زیرساخت‌های اقامتی صنعت گردشگری ایران

نقش خانه‌های مسافر در توسعه زیرساخت‌های اقامتی صنعت گردشگری ایران

امروزه در کشور عزیزمان ایران، با توجه به توسعه تدریجی صنعت گردشگری و نیاز فوری به ایجاد واحدهای اقامتی از یک سو و همچنین توسعه گونه‌های مختلف سفر از سوی دیگر، از اوایل دهه نود خورشیدی (با توجه به نیاز به توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه اقامتی) واحدهای اقامتی جدیدی در حوزه خدمات اقامتی با نام «خانه کاشانه» معرفی شدند، ولی چون مبانی قانونی فعالیت آن‌ها به‌درستی تعریف نشده بود، فعالیت آن‌ها نتیجه مثبتی در راستای توسعه کیفی صنعت گردشگری در ایران در بر نداشت. با این وصف، با روی کار آمدن دولت یازدهم و با توجه به توسعه سریع صنعت گردشگری، برنامه‌ریزان گردشگری کشور در قالب طرح اصلاح آئین‌نامه تاسیسات گردشگری و به موجب ماده اول آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری، مجموعه اقامتی جدیدی را تحت عنوان «خانه مسافر» به‌عنوان یکی از مصادیق تأسیسات گردشگری همچون هتل و مهمانپذیر و در چارچوب دستورالعمل شورای وزیران ایجاد کردند.  این مجموعه‌های جدید اقامتی براساس طرح مصوب هیئت وزیران، در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۴ رسمیت یافته و فعالیت خود را براساس همین مصوبه تحت نظارت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری (پیشین) آغاز کرده و در نهایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متولی اصلی سامان‌دهی و مدیریت خانه مسافرها تعیین شد، لذا با ابلاغ مصوبه دولت توسط این وزارتخانه، ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها موظف به انتخاب مجریان استانی براساس ضوابط قانونی شده و این مجریان نیز تحت نظارت ادارات کل استان‌ها موظف به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به خانه‌مسافرها در سراسر کشور هستند.  در یک نگاه کلی، خانه مسافر به واحدهای اقامتی با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی اطلاق می‌شود که براساس ویژگی‌های اقلیمی هر استان و در چارچوب یک دستورالعمل مجوز فعالیت خود را از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اخذ و در سه درجه مختلف براساس نوع خدمات دسته‌بندی شده و اقدام به پذیرش و اسکان گردشگر داخلی و خارجی می‌کنند. براساس دستورالعمل‌های ابلاغی انواع خانه‌های مسافر شامل: ویلا، آپارتمان، خانه و سوئیت است.  با توجه به این‌که صنعت گردشگری در کشورمان در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است نیاز به اماکن اقامتی هر روز بیشتر می‌شود. با این وصف اگر چه مجموعه‌های اقامتی تنها عامل جذب گردشگران به یک مقصد سفر نیستند، لکن نقش مهمی در افزایش ماندگاری گردشگر در مقاصد انتخابی سفردارند. فردی که به‌عنوان گردشگری وارد مقصدی می‌شود، بی‌شک در وهله اول مکانی را برای استراحت و اقامت انتخاب می‌کند، بنابراین مکان اقامت، هسته اصلی فعالیت‌های گردشگر در یک مقصد انتخابی سفر به شمار می‌رود و این در حالی است که این هسته اصلی، یعنی فرآیند انتخاب یک مجموعه اقامتی توسط گردشگر، بسته به سطح درآمد، تعداد افراد خانواده، موقعیت اجتماعی، هدف از سفر، شغل و حتی فرهنگ عمومی گردشگران متغیر است.  زمانی که هزینه اسکان در هتل برای گردشگران گران است یا گردشگران با کمبود تخت در این اماکن مواجه شوند برخی از آن‌ها مجبور به اقامت در مراکز غیرمجاز می‌شوند. از این رو زمانی که میزان این مراکز استاندارد با تنوع ارائه خدمات افزایش یابد دیگر شاهد بروز مشکلات در حوزه اقامت گردشگر در یک مقصد سفر نخواهیم بود. لازم به ذکر است که فعالیت غیرقانونی خانه‌های غیرمجاز به فعالین بخش گردشگری در حوزه اقامت، همواره آسیب وارد می‌کند.  براساس آمارهای ارائه شده ازسوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در سال ۱۳۹۷ و تا پیش از شیوع بیماری کرونا، بیش از ۳۷ درصد از گردشگران داخلی هنگام سفر در اقامتگاه‌های موقت (کمپ، کانکس و چادر) اقامت کرده‌اند و کمتر از ۵ درصد آن‌ها در هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی اقامت داشته‌اند، لذا این آمار خود اثبات کننده ضرورت سامان‌دهی وضعیت اقامت گردشگران به ویژه استانداردسازی و قانونمند کردن وضعیت اقامت گردشگران در زمینه گردشگری داخلی است.  مزایای تأسیس خانه‌های مسافر درایران یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل خانه مسافر، جلوگیری از فعالیت واحدهای استیجاری غیرمجاز در شهرها و روستاها است که رزرو آن‌ها بیشتر توسط دلال‌ها و یا مشاورین املاک انجام می‌پذیرد. بررسی‌ها در این خصوص حاکی است فعالیت‌های سازماندهی نشده مردم محلی در حوزه اقامت گردشگران علاوه بر تضعیف حقوق گردشگر به صنعت گردشگری در مقاصد سفر نیز آسیب رسانده و باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه امنیت مسافران داخلی و به ویژه خارجی و همچنین‌ احراز نشدن هویت گردشگران و همچنین صاحبان این‌گونه خانه‌ها و بروز انواع جرایم اجتماعی و فرهنگی شده که همین نکته منجر به‌ عدم اعتماد گردشگران و آسیب رسیدن جدی به ساختار گردشگری در مقاصد سفر می‌شود. با این وصف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در طرح خانه مسافر به دنبال بهبود و استانداردسازی عملکرد خانه‌های مسافر و همچنین با افزایش سطح آگاهی و علمی مدیران این واحدهای اقامتی به‌دنبال ارتقای نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران است.  در یک نگاه کلی می‌توان گفت تاسیس خانه‌های مسافر دارای مزایای فراوانی است به گونه‌ای که که ساخت یک هتل از مرحله دریافت مجوز تا بهره‌برداری آن نیازمند صرف چندین سال زمان است، لذا ایجاد خانه‌های مسافر را باید فرصتی در راستای پاسخگویی به نیاز اقامتی گردشگران در کوتاه‌مدت دانست. همچنین تاسیس خانه‌های مسافر نقش مهمی در ارزان‌سازی سفر، ایجاد تنوع در اقامت گردشگران، حذف واحدهای اقامتی فاقد شرایط اسکان گردشگر و دسترسی آسان و الکترونیکی به انجام رزرو در واحدهای واجد شرایط دانست و همچنین برای گردشگرانی که تمایل به اقامت در خانه‌های شبیه محل سکونت خود دارند، ایجاد امنیت و آرامش خاطر خواهد داشت.  عمدتاً متقاضیان این‌گونه واحدهای اقامتی با گردشگرانی که اقامت در هتل‌ها را برمی‌گزینند، متفاوت‌اند. عده‌ای از مردم به‌دنبال اقامت راحت در منزل با امکانات مناسب هستند به ویژه گردشگرانی که در قالب خانواده و یا گروه‌های دوستی اقدام به سفر می‌کنند، در این‌گونه واحدهای اقامتی احساس آرامش و لذت بیشتری در هنگام سفر خواهند داشت.  از دیگر مزیت‌های خانه‌های مسافر می‌توان به ایام خاص سفر از جمله اعیاد مختلف مانند عید نوروز اشاره کرد. به گونه‌ای که در این ایام ظرفیت اکثر هتل‌ها و سایر مجموعه‌های اقامتی در مقاصد پر طرفدار گردشگری به سرعت تکمیل شده و این واحدها می‌توانند به‌صورت استاندارد به سایر گردشگران خدمات‌رسانی کنند. در عین حال اکثر خانه مسافرها قابلیت پذیرش تعداد بالایی از گردشگران را دارند، از این رو خانواده‌های پرجمعیت و یا گروه‌های دوستی که به‌صورت دست جمعی اقدام به سفر می‌کنند می‌توانند با هزینه کمتر و قیمت مناسب در یک مکان اقامت کنند.  با تمام این تفاصیل به‌نظر می‌رسد برخی نظرات و یا تصورات فعالان گردشگری مبنی بر این‌که خانه مسافرها در بازار اقامتی ایران تهدیدی برای هتل‌ها هستند قرین به صحت نبوده و هرگونه اقدام در راستای حذف آن‌ها از بازار رقابتی اقامت گردشگران، امری خطاست.  هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای مهم کشور خانه‌های مسافر به‌صورت استاندارد آماده پذیرایی از گردشگران هستند. بنابراین پراکندگی خانه‌های مسافر در تمام نقاط مقاصد سفر همواره مزیت خوبی برای گردشگرانی است که برای امور مختلفی از جمله موارد درمانی و یا اداری به مقصدی سفر کرده و ترجیح می‌دهند محل اقامتشان نزدیک به محلی قرار گیرد که قرار است وقت عمده آن‌ها در سفر در آنجا صرف گردد. بدین گونه هزینه و وقت کمتری را برای جابجایی صرف خواهند کرد.

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1400     مقالات و یادداشت ها
درخواستی مبنی بر اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی نشده است

درخواستی مبنی بر اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی نشده است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، از زمان شیوع گسترده کرونا و کم و زیاد شدن بیماری در کشور طرح استفاده از هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه‌ برای بیماران کرونایی و حتی کادر درمان مطرح شد و بارها در موج‌های بیماری که در کشور اتفاق افتاد بحث اجرای این طرح به میان آمد، اما به مرحله اجرایی شدن نرسید. با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی مطرح شدن این مسئله خراسان رضوی اولین استانی بود که در این زمینه اعلام آمادگی کرد و بیشتر هم هتل‌های دولتی برای این کار پیش قدم شده بودند، در این مدت هیچ دستورالعمل خاصی برای این موضوع ابلاغ نشده و برنامه‌ای برای اجرای دوباره این طرح در استان خراسان مطرح نشده است. در چند هفته اخیر و پس از اتمام تعطیلات نوروزی که دوباره بیماری کرونا گستردگی وسیعی پیدا کرد، آمار مبتلایان و فوت‌شدگان این بیماری رکوردهای جدیدی را در کشور به ثبت رساند و نگرانی برای فضای نگهداری از بیماران با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا کرد، بحث استفاده از هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در کشور دوباره مطرح شد، اما بازهم خبری از اجرای این طرح و استفاده از هتل‌ها نشد. در همین راستا " یوسف بیدخوری " معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص اجرای دوباره این طرح در زمان شیوع گستره کرونا پس از تعطیلات نوروز اظهار کرد: در زمینه استفاده از هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی صحبتی مطرح نشده است و مواردی به این طرح اختصاص داده نشده است. وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی و هتل‌ها از قبل آمادگی کامل در این زمینه را داشته‌اند، چیزی حدود ۴۰۰۰ تخت به این موضوع اختصاص پیدا کرد و در ابتداء آغاز موج اخیر کرونا حتی تعداد تخت‌ها به ۸۰۰۰ تخت نیز ارتقاء پیدا کرد. بیدخوری ادامه داد: اما تا امروز برای استفاده از این امکانات و تخت‌هایی که برای این شرایط در نظر گرفته شده بود هیچ اعلام نیازی از سوی دست‌اندرکاران بهداشت به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشده است. معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: شایان ذکر است که در طول دوران مواجه با کرونا با تقاضای خاصی مرتبط با این موضوع روبرو نبوده‌ایم و این طرح اجرایی نشده است. بیدخوری تاکید کرد: در خصوص استفاده از هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی چندین جلسه و نشست با استانداری و استاندار خراسان برگزار شد و در این جلسات هیچ درخواستی مرتبط با این موضوع مطرح نشد.

ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
میانگین ضریب اشغال ۵۲٫۵ درصدی هتل‌های جزیره در سال ۹۹

میانگین ضریب اشغال ۵۲٫۵ درصدی هتل‌های جزیره در سال ۹۹

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "خسرو نشان" معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه شورای معاونان آن سازمان که با حضور حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور عصر چهار شنبه ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد ، ضمن تشریح عملکرد مقایسه ای این معاونت در سال های ۹۸ و ۹۹ گفت: مقایسه ضریب اشغال هتل ها با رقم ۶۵٫۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۲٫۵ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت ها در شیوع ویروس کرونا است. به گفته خسرو نشان آمارها نشانگر این است که شیوع بیماری کرونا تاکنون خسارت های زیادی را به کسب و کارهای حوزه گردشگری در سطح بین المللی وارد کرده ، و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰درصدی مواجه بوده است. معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب اظهار داشت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود. خسرو نشان تصریح کرد: آنچه که می تواند فرصت گردشگری در سال ۱۴۰۰ را بهبود دهد، امید به واکسیناسیون ۱۹-covid در سطح کشور است و در صورتیکه جزیره کیش در تامین واکسن ساکنان و گردشگران ورودی اقدام کند و پیشگام باشد سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش شاهد خواهیم بود. وی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت های زیر مجموعه این معاونت اعم از مدیریت توسعه گردشگری، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات در خصوص تأسیسات گردشگری ایجاد شده سال ۱۳۹۹  از بهره برداری ۴ طرح تأسیسات مراکز اقامتی و تفریحی گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار و دویست میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر و همچنین ۱۲ طرح تأسیسات مراکز پذیرایی با حجم سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر خبر داد. نشان همچنین در تشریح رویکردهای کلان معاونت گردشگری کیش بر مبنای سند راهبردی عنوان کرد: این معاونت اهتمام جدی جهت تحقق جایگاه کیش به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور، کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی و کمک به اقتصاد ملی در جایگزینی مقصد کیش به جای مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان را در دستور کار دارد. جایگزنی کیش و جزایر پیرامونی به عنوان یکی از مقاصد سفر در حوزه منطقه ای و بین المللی با تاکید بر ارتقاء مزیت های گردشگری کیش و توجه ویژه به کشور های پیرامونی و حوزه خلیج فارس و استفاده ازمزیت های برنامه ۲۵ ساله همکاری های مشترک ایران و چین در منطقه آزاد از دیگر مواردی بود که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد. خسرو نشان همچنین ارتقاء سطح خدمات و آموزش گردشگری و حرکت به سمت صدور دانش و متخصص گردشگری به سرزمین اصلی و کشور های منطقه را از دیگر برنامه های مد نظر این معاونت برشمرد. توسعه و ترویج انواع گردشگری موضوعی با توجه به زیر ساخت ها و ویژگی های اختصاصی جزیره کیش به ویژه  گردشگری در زمینه های ورزشی ، سلامت ، پزشکی ، دریا پایه ، نمایشگاهی ، فرهنگی و هنری ، تفریحی و اوقات فراغت، ارتقا جزیره کیش به عنوان شهری هوشمند ، خلاق و گردشگر پذیر با لحاظ تمامی اختصاصات آن، از جمله ارتقا منظر بصری ، ایجاد تنوعات موضوعی و تصویر خوشایند و ایجاد هویت بصری اختصاصی در عرصه ملی و بین المللی، تبدیل کیش به قطب دوم گردشگری فرهنگی کشور با تاسیس موزه ها و برگزاری رویداد های هنری فرهنگی از دیگر برنامه های معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش است که خسرونشان در جلسه شورای معاونان به تشریح آن پرداخت.

ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
ضربه مهلک موج دوم کرونا در هند به گردشگری کشمیر

ضربه مهلک موج دوم کرونا در هند به گردشگری کشمیر

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری میراث آریا، به گفته مسئولان گردشگری محلی، فصل گردشگری از اکتبر سال گذشته به تدریج روند افزایشی مناسبی را در پیش گرفته بود. بارش شدید برف در زمستان گذشته هزاران گردشگر را به کشمیر، به‌ویژه منطقه گلمارگ، جذب کرد، جایی که رویداد بزرگ ورزشی «خلو هند» توسط دولت برگزار شد. افتتاح باغ لاله در ماه مارس سال جاری هم باعث افزایش بیشتر هجوم بازدیدکنندگان به این منطقه شد. رئوف ترامبو، رئیس اتحادیه تورهای ماجراجویی کشمیر، گفت: «ما در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته با ورود گردشگران می‌توانستیم پرتویی از امید را ببینیم. همه سهامداران خوشحال بودند. از ژانویه تا مارس چنین بود و تقاضای زیادی برای اقامت در گلمارگ داشتیم. تمام اقامتگاه‌ها تا آوریل رزرو شده بود و صنعت گردشگری در وضعیت مطلوبی قرار داشت.» آقای ترامبو اضافه کرد:‌ «صنعت گردشگری یکی ار ارکان مهم اقتصاد محسوب می‌شود و پتانسیل زیادی برای اشتغال‌زایی هزاران نفر دارد. ما انتظار داشتیم در ماه‌های آینده گردشگران زیادی را جذب کنیم، اما موج دوم کووید ۱۹ در کشور اوضاع را تغییر داده است. همه ذینفعان از جمله هتلداران، صاحبان قایق‌های مسکونی، آژانس‌های مسافرتی‌، صاحبان شیکارا (نوعی قایق چوبی سنتی) و... به دلیل لغو ۹۰درصدی رزروها در این دره نگران هستند. فقط آن دسته از گردشگرانی که قبلاً برای ماه آوریل رزرو خود را انجام داده بودند، به کشمیر سفر کردند که تعدادشان بسیار کم بوده است». به گفته راتنا، یکی از گردشگرانی که به کشمیر سفر کرده است، این دره از آنچه انتظار داشته زیباتر بوده است، اما او نتوانسته تمام و کامل از آن لذت ببرد، چون از شیوع کرونا می‌ترسیده است. راتنا می‌گوید: «دره واقعا زیباست. اما من به دلیل Covid-۱۹ ترسیده‌ام. همه جا محدودیت‌های جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می‌شود. در همه جا امکانات ضدعفونی وجود دارد.» زولیفکار، یکی از مسئولان یک آژانس مسافرتی در کشمیر، عنوان کرد: «بعد از اکتبر و نوامبر سال گذشته، تعداد زیادی از گردشگران به اینجا آمده بودند. حتی به دلیل ازدحام زیاد گردشگران، منطقه با کمبود محل اقامت مواجه شده بود. پروتکل‌های کرونا به طور دقیق در اینجا اجرا می‌شود و همه هتل‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها آنها را رعایت می‌کنند، اما بعد از موج دوم کرونا در هندوستان، ورودی گردشگران تقریباً ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است». بلال احمد، صاحب یک  قایق مسکونی در کشمیر، گفت: «تعداد گردشگران ورودی به کشمیر بعد از بارش برف در ماه دسامبر هر روز بیشتر می‌شد، اما در ماه آوریل، به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور همه‌ چیز تغییر کرد و حالا همه‌جا سوت و کور است».

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری

صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  با رفع محدودیت‌های کرونایی افراد بیشتری‌ به رزرو آنلاین سفر و هتل‌ها می‌پردازند که برای کسب‌وکار تبلیغات گوگل بسیار عالی است و همزمان کارمندان گوگل از خانه کار می‌کنند و با پول این شرکت به سفر نمی‌روند و این موضوع نیز برای کسب‌وکار گوگل خوب است. شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در سه ماه‌ نخست سال میلادی جاری در هزینه‌های مربوط به تبلیغات، سفر و سرگرمی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ میلیون دلار صرفه‌جویی کرد که عمدتا نتیجه خانه‌نشینی ناشی از کووید-۱۹ بود. بر مبنای سالانه این میزان صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود. در واقع آلفابت در گزارش سالانه‌ای که اوایل امسال منتشر کرد، اعلام کرد هزینه‌های تبلیغات و کمپین‌ها به میزان ۴/ ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد، زیرا این شرکت هزینه‌ها را کاهش داد و کمپین‌ها را متوقف یا مجددا برنامه‌ریزی کرد و به‌دلیل پاندمی، برگزاری برخی از رویدادها را به شکل دیجیتالی تغییر داد. هزینه‌های سفر و سرگرمی کارمندان به میزان ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.  این صرفه‌جویی بسیاری از هزینه‌هایی که مربوط به استخدام هزاران کارمند بیشتر بود را جبران کرد و احتیاط بر اساس شرایط پاندمی به این شرکت اجازه داد با وجود افزایش ۳۴ درصدی درآمد، هزینه‌های بازاریابی و اداری خود را در سه ماه نخست ثابت نگه دارد. گوگل برای مزایایی مانند میزهای ماساژ، غذاهای تهیه شده و سرگرمی‌های شرکتی معروف است که الهام‌بخش عمده فرهنگ کار سیلیکون‌ولی شده است، اما اکثر کارکنان گوگل از مارس سال ۲۰۲۰ به‌صورت دورکاری و بدون دسترسی به این مزایا کار کرده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال گوگل قصد دارد از اواخر امسال کارمندانش را به دفتر بازگرداند. «روث پورات» مدیر مالی این شرکت به سرمایه‌گذاران اعلام کرد گوگل در حال برنامه‌ریزی یک مدل هیبریدی است و قصد دارد کارکنانش را در فضایی قرار دهد که فشردگی کمتری نسبت به گذشته دارد. پورات همچنین گفت: گوگل به سرمایه‌گذاری در مستغلات در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

ایجاد شده: 13/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 13/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
هواپیمایی سنگاپور، مهمان‌نواز‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا

هواپیمایی سنگاپور، مهمان‌نواز‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، تعامل فرد به فرد با مشتریان، یکی از مهم‌ترین خصوصیات شرکت‌های خدماتی، به خصوص شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، بانک‌ها، مراکز آموزشی و ... است. این تعامل باعث شده تا «مهمان‌نوازی کل‌نگر» به یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت‌های خدماتی تبدیل شود. مهمان‌نوازی کل‌نگر، رویکردی است که در آن «کل بخش‌ها و کارمندان شرکت به گونه‌ای رفتار می‌کنند که با مهمانان شخصی‌شان رفتار می‌کنند». به قول جِف بِزوس، مدیرعامل آمازون: «ما فکر می‌کنیم مشتریان، مهمانان ما هستند و برای همین، هر روز سعی می‌کنیم از روز گذشته بیشتر به آن‌ها خوش بگذرد» یکی از شرکت‌هایی که توانسته رویکرد «مهمان‌نوازی کل‌نگر» را به خوبی پیاده‌سازی کند، شرکت هواپیمایی سنگاپور است. واحد بازاریابی شرکت هواپیمایی سنگاپور موظف است تا برای «خلق ارزش‌های بیشتر برای مشتریان و ارائه خدماتی فراتر از انتظار آنها» برنامه‌ریزی و برنامه‌ها را با کمک واحد‌های دیگر شرکت اجرا کند. برای مثال، هواپیمایی سنگاپور، نخستین شرکتی در دنیا بود که برای هر صندلی، یک مانیتور و سیستم تفریح شخصی نصب کرد تا به مسافران در طول پرواز، بیشتر خوش بگذرد‌. شرکت برای این که مسافران از غذای داخل هواپیما بیشتر لذت ببرند، سیستم خاصی را در تمام هواپیماهایش نصب کرده و با کمک آنها، فشار و رطوبت هوای داخل کابین را می‌سنجد. سپس نتایج سنجش در اختیار واحد کیترینگ شرکت قرار می‌گیرد تا بر اساس آن، اندازه ادویه‌های غذا در هر مسیر را مشخص کند، چون شرکت می‌داند که مزه غذا در طول پرواز به فشار و رطوبت داخل کابین بستگی دارد. شرکت هر ماه برنامه‌های آموزشی مفصلی را برای شش گروه از کارمندانش که بیشترین تاثیر را بر تجربه مشتریان از پرواز دارند، برگزار می‌کند. این شش گروه عبارتند از: مهمانداران، مهندسان پرواز، کارگران فرودگاهی، کارمندان نظافت هواپیما، نیرو‌های فروش و کارمندان بخش پذیرش مسافر. شرکت قانون خاصی را برای تخصیص بودجه خود دارد که نام آن را قانون ۴۰-۳۰-۳۰ گذاشته است. طبق این قانون، ۴۰ درصد منابع شرکت، صرف آموزش کارکنان، ۳۰ درصد صرف بازبینی و بهبود فرایند‌های خدمت‌رسانی شرکت و ۳۰ درصد هم صرف توسعه خدمات جدید می‌شود.

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
لوفت‌هانزا هتل‌های فرودگاهی را برای اقامت کروی پروازی خود برگزید

لوفت‌هانزا هتل‌های فرودگاهی را برای اقامت کروی پروازی خود برگزید

به گزارش هتل نیز و به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، " سمانه یوسفی " مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات گفت: با انعقاد قرارداد بین شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات و شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، از این پس شرکت مذکور برای اقامت کروی پروازی خود از هتل های فرودگاهی استفاده می کند. وی افزود: همچنین هتل‌های فرودگاهی به دلیل رعایت کامل پروتکل‌‌ها‌ی بهداشتی درخصوص مقابله با کرونا و همچنین انجام تبلیغات مفید و موثر در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته، مورد استقبال چشمگیر مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) قرار گرفت. یوسفی ادامه داد: مسافران پروازهای فرودگاه امام(ره) با وجود تعداد پایین پروازها، نوروز امسال هتل های فرودگاهی را به عنوان مکانی برای حفظ آرامش و دارا بودن امنیت برای گذراندن ساعات قبل و یا بعد از پرواز خود انتخاب کردند که این موضوع منجر به افزایش ضریب اشغال هتل نسبت به نوروز سال گذشته شد. وی تصریح کرد: هتل‌های فرودگاهی به علت نزدیکی به درگاه خروجی کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مطلوب، مکان مناسبی برای ورود مسافر به حساب می آید؛ لذا وفور رفت و آمدها نشان دهنده جریان خون تازه در ضریب اشغال هتل‌های فرودگاهی است. یوسفی افزود: شرکت آریازیگورات علاوه بر لوفت هانزا با چند شرکت دیگر هواپیمایی معتبر نیز مذاکره کرده که این شرکت‌ها نیز به دلیل نزدیک بودن هتل‌های “ایبیس” و “نووتل” به فرودگاه بین‌المللی امام (ره)، هتل‌های فرودگاهی را برای اقامت کروی پروازی خود انتخاب کرده یا در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستند. وی ضمن تشکر از همکاری شرکت شهر فرودگاهی با هتل‌های فرودگاهی گفت: با برگزاری جلسات مستمر با مسئولان شهر فرودگاهی با هم‌افزایی(سینرژی) بوجود آمده، تبلیغات محیطی پیرامون هتل و در پایانه اصلی فرودگاه بین المللی امام(ره) صورت پذیرفت که در نظرسنجی‌ از مسافران هتل فرودگاهی، تمام کسانی که از فرودگاه امام(ره) به هتل آمده بودند، اذعان داشتند که تبلیغات صورت گرفته پیرامون فرودگاه در انتخاب این هتل موثر بوده است. شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات وابسته به شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) از زیرمجموعه های گروه مالی گردشگری است.

ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده از مجموع ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری که اطلاعات آن‌ها تا سال ۹۸ ثبت شده، تنها ۴۲۱ واحد استانداردسازی شده و گواهی کیفیت گرفته‌اند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، کیفیت و قیمت هتل‌ها در ایران همواره محل بحث بوده است؛ اعتقاد عمومی برخلاف نظر هتلداران ایران، بر این است که کیفیت هتل‌ها مطابق با استاندارد جهانی نیست و قیمت هتل‌ها، فراتر از کیفیت و خدمات آن‌ها بوده است. اینک آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چنین باوری را تایید می‌کند. در سالنامه آماری این وزارتخانه آمده که از مجموع ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری که اطلاعات آن‌ها تا سال ۹۸ ثبت شده است، تنها ۴۲۱ واحد گواهی کیفیت گرفته‌اند که سهم هتل‌ها ۱۵۲ واحد، متل‌ها ۵ واحد، مهمانپذیرها ۱۵۲ واحد، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی ۱۰۷ واحد و  سفره‌خانه‌های سنتی ۵ واحد بوده است. وضعیت کیفیت یا استانداردسازی هتل‌ها به تفکیک در سال ۹۸ نیز این‌گونه گزارش شده است: از مجموع ۱۲۷۳ هتل در کشور ۱۵۲ هتل گواهی کیفیت گرفته‌اند که حدود ۱۲ درصد هتل‌ها را شامل می‌شود. سهم هتل‌های پنج‌ستاره از این مجموعه ۸ واحد، چهارستاره ۱۸ واحد، سه‌ستاره ۴۳ واحد، دوستاره ۵۰ واحد و یک ستاره ۳۳ واحد بوده است. هرچند هتلداران بر این عقیده‌اند که این گواهی لزوما کیفیت خدمات سایر مراکز اقامتی و گردشگری را زیر سوال نمی‌برد. اما نظر برخی گردشگران خارجی که از این هتل‌ها به ویژه هتل‌هایی با ستاره بالا در ایران استفاده کرده‌اند عموما غیر از این بوده است. البته در سال‌های اخیر ساخت هتل‌بوتیک‌ها و اضافه شدن اقامتگاه‌های سنتی با تغییر کاربری بناهای تاریخی، کمبود زیرساخت استاندارد را تا حدی جبران کرده، اما سطح کیفیت خدمات و آموزش و استانداردسازی نیروی انسانی در مراکز اقامتی همچنان محل انتقاد است. این انتظار می‌رفت که هتل‌ها در سال خلوت کرونا به به‌سازی آموزش نیروی انسانی و کیفیت خدمات روی آورند که به نظر می‌رسد کاهش درآمد و کمبود مسافر، هتل‌ها را بیشتر به سمت تعطیلی کشانده تا ارتقای خدمات. براساس گزارش آماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا سال ۹۸ بالغ بر ۶۰۳۲ واحد اقامتی و گردشگری در کشور تاسیس شده که سهم بومگردی‌ها با ۲۰۶۳ واحد بیشتر از سایر اقامتگاه‌ها در کشور بوده است. تا آن سال، ۱۲۷۲ هتل، ۶۸۸ هتل‌آپارتمان، ۱۳۰۱ مهمانپذیر، ۶۳ متل، ۱۴۳ پانسیون، ۱۱۳ اقامتگاه سنتی و ۳۸۹ مجتمع گردشگری مجوز گرفته‌اند. بیشترین تمرکز اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های گردشگری در استان خراسان رضوی با ۱۰۰۹ واحد و کمترین تعداد مراکز اقامتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ واحد بوده است. استان‌های کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد بومگردی را در کشور دارند. قم با یک واحد بومگردی کمترین تعداد بومگردی در کشور را تا سال ۹۸ داشته است. همچنین ۲۱۱۴ مجتمع پذیرایی بین‌راهی موجود است که کهگیلویه و بویراحمد با هفت واحد و سیستان و بلوچستان با شش واحد بین‌راهی کم‌برخوردارترین هستند. استان مازندران با ۴۰۶ واحد بیشترین تعداد بین‌راهی‌ها را در کشور دارد. تعداد سفره‌خانه‌های سنتی که تا سال ۹۷ از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز گرفته‌اند تا سال ۹۷ به عدد ۶۱۹ واحد رسیده است که تهران با ۱۶۳ واحد بیشترین تعداد سفره‌خانه را در بین استان‌ها دارد.

ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
بازگشایی هتل‌های مسی با ارائه خدمتی جدید؛ لذت بردن از موسیقی زیر آب!

بازگشایی هتل‌های مسی با ارائه خدمتی جدید؛ لذت بردن از موسیقی زیر آب!

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از نشریه سان انگلیس، لیونل مسی با کسب مجوز از مقامات اسپانیایی اقدام به بازگشایی هتل‌های زنجیره‌ای خود با نام MiM  کرده است. او اما در مهمترین شعبه از این هتل‌ها که در منطقه تفریحی توریستی ایبیسای اسپانیا واقع شده، تغییرات و نوسازی‌هایی برای جلب نظر میهمانان انجام داده است. (دو شعبه دیگر از هتل‌های مسی در شهرهای مایورکا و بارسلونا واقع هستند). برای جذب مشتریان بیشتر در استخرهای این شعبه، از پدیده صورت فلکی بهره برده شده که به آنها امکان می‌دهد همزمان با تجربه لذت شنا در هوای گرم ایبیسا، امکان گوش کردن به موسیقی زیر آب را هم داشته باشند. طبق گزارش نشریه موندودپورتیووی اسپانیا؛ از سه شعبه‌ هتل‌های مسی، شعب آن در ایبیسا و مایورکا که به خاطر شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا برای مدتی تعطیل بودند و در همین مدت برخی تغییرات در آنها زیر نظر ستاره آرژانتینی بارسلونا انجام شد. شعبه هتل‌های MiM‌ در منطقه ایبیسا دارای 52 اتاق است که اقامت در هر یک از آنها برای یک شب از 226 پوند آغاز و حداکثر به 525 پوند می‌رسد، البته این نرخ‌ها مربوط به قبل از قرنطینه سراسری در اسپانیا به خاطر شیوع کرونا بوده است و احتمالاً بعد از نوسازی‌ها و امکانات رفاهی افزوده شده بالاتر خواهند بود.

ایجاد شده: 5/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 5/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...