نتایج جستجو...
معادله عجیب ممنوعیت تردد و اجاره ویلا

معادله عجیب ممنوعیت تردد و اجاره ویلا

به گزارش هتل نیوز، با وجود اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد، قیمت اجاره یک شب ویلا و خانه شخصی به اوج رسیده است. طبق اعلام ستاد ملی کرونا سفرهای بین استانی از 12 تا 17 خرداد ممنوع است و تردد بین همه مناطق زرد، نارنجی و قرمز از 500 هزار تا یک میلیون تومان جریمه دارد. هرچند این ستاد طبق معمول سفر با وسایل نقلیه عمومی را ممنوع یا محدود نکرده است. با این حال، بررسی‌ها از بازار اجاره خانه و ویلاهای شخصی نشان می‌دهد در مناطق مسافرپذیر ایران، مثل شهرهای شمالی کشور و ییلاق‌های نزدیک تهران که ظاهرا در انتظار مسافران تعطیلات نیمه خرداد هستند، نرخ اجاره یک شب خانه و ویلای شخصی تا سه برابر گران‌تر شده است. قیمت های سرسام آور شاید باورتان نشود اما به گزارش ایسنا نرخ اجاره یک سوئیت در شهرهای شمالی که این روزها 200 هزار تومان است برای نیمه خرداد رشد 3 برابری داشته و به 600 هزار تومان رسیده است. این مبلغ برای اجاره ویلای ساحلی برای یک شب به 8 میلیون تومان رسیده و کرایه یک شب کلبه چوبی در کنار جنگل همراه با استخر و جکوزی که در حالت عادی سه میلیون تومان است، در تعطیلات پیش ‌رو تا پنج و نیم میلیون تومان افزایش داشته است. در منطقه طالقان، محدوده کردان نیز یک ویلا که در روزهای عادی قیمت یک شب اجاره آن یک میلیون و 300 هزار تومان است در تعطیلات نیمه خرداد تا چهار میلیون تومان اوج گرفته است. در این منطقه که بیشتر ویلاها برای تعطیلات پایان هفته نیز اجاره داده می‌شوند نرخ کرایه‌ها برای یک شب، گاه تا پنج میلیون تومان هم می‌رسد. چرا مردم به هتل نمی روند بازار آزاد و بدون کنترل و نظارتِ کرایه خانه‌ها و ویلاهای شخصی درحالی داغ است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بر ممنوعیت فعالیت آن‌ها بود. با این حال، وجود محدودیت‌های عرفی و قانونی حاکم در هتل‌ها، در کنار قیمت نابرابر با خدمات آن‌ها باعث شده در برخی مناطق، به‌ویژه شهرهای شمالی، مشتریان خانه‌ها و ویلاهای شخصی بیشتر از هتل ها باشد. همچنین برخی بر این عقیده‌اند آن‌چه مردم را از هتل‌ها گریزان کرده، قیمت بالا و بدون منطق آن‌ها در قیاس با خدمات ضعیف و امکانات محدودشان است. نظر بعضی از مردم بر این بوده که قیمت اجاره یک ویلای لوکس به مراتب از یک اتاق هتل با امکانات ضعیف و فضای محدود که نرخ اجاره آن برابر با حقوق اکثریت اقشار جامعه نیست، مقرون به صرفه‌تر است. سهم ویلاها و خانه های شخصی از اقامت شبانه مسافران گزارش‌های مرکز آمار ایران نیز تایید می‌کند که گرایش مردم به استفاده از خانه‌های شخصی بیشتر از اقامتگاه‌های رسمی است. در بهار 98 از بین 102 میلیون سفری که انجام شد 46 درصد همراه با اقامت شبانه بود که پس از خانه بستگان و دوستان، ویلاها، آپارتمان‌های اجاره‌ای و خانه‌ها و ویلاهای شخصی بیشترین آمار مصرف را داشته‌اند. سهم چادر مسافرتی و کمپ از اقامت‌های شبانه مسافران 3 درصد و استفاده از اقامتگاه‌های رسمی مثل هتل، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز حدود 3درصد بوده است.

ایجاد شده: 13/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 13/خرداد/1400     اخبار داخلی
واگذاری توریسم به رقبای منطقه

واگذاری توریسم به رقبای منطقه

به گزارش هتل نیوز، در بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جهان تنها یک نماینده از ایران حضور داشت که این امر را می‌توان ناشی از عدم حمایت متولیان گردشگری از بخش‌خصوصی دانست که در واقع به واگذاری توریسم به رقبای منطقه‌ای تبدیل شده است. طبق اعلام سایت رسمی نمایشگاه بین‌المللی فیتور اسپانیا تنها یک شرکت ایرانی در این نمایشگاه با غرفه‌داری در سالن خاورمیانه به معرفی ایران پرداخت. نمایشگاه فیتور اسپانیا یکی از نمایشگاه‌های برتر بین‌المللی گردشگری دنیاست که به دلیل همه گیری کرونا با تاخیر در تاریخ ۱۹ مه ‌مصادف با ۲۹ اردیبهشت برگزار شد. سجاد شالیکار فعال گردشگری و مدیرعامل شرکت رادسفر در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» به بررسی جایگاه و سهم بخش گردشگری ایران و نقش متولی گردشگری در حمایت بخش‌خصوصی در نمایشگاه‌های بین‌المللی پرداخت. حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یکی از ابزارهای معرفی ایران و توسعه بازارهای هدف بین‌المللی است که از گذشته همواره یکی از چالش‌های بازاریابی گردشگری ایران بوده و صرفا چالش دوران بحران کرونا نیست. همیشه سوال اول درخصوص شرکت در نمایشگاه‌ها این خواهد بود که کدام نمایشگاه‌های خارجی باید در اولویت باشند؟ زیرا صرف شرکت در نمایشگاه باعث رشد بازار نخواهد شد و انتخاب درست و سیاستگذاری بازاریابی پیوسته و مداوم در یک بازار باعث افزایش سهم کشور ما از آن بازار خواهد بود. شرکت‌های بخش‌خصوصی مختار هستند براساس سیاست‌های بازاریابی و منافع حاصل از آن راسا اقدام به شرکت در هر نمایشگاهی کنند اما سیاستگذاران باید ابتدا اولویت‌های کشور در جذب گردشگر از بازارهای هدف را مشخص کرده و با ارائه مشوق‌های لازم بخش‌خصوصی را جهت شرکت در نمایشگاه‌ها و بازارهای موردنظر ترغیب کنند. اما پاشنه آشیل متولی گردشگری برای سیاستگذاری نمایشگاه‌های خارجی در چند دهه اخیر عدم ثبات در انتخاب مجری نمایشگاه بوده است که گاه ۲ تا ۳ ماه قبل از نمایشگاه هم مشخص نبود چه کسی مجری نمایشگاه خواهد بود و بخش‌خصوصی سرگردان و غیرمتمرکز شدند. ساختار و نحوه حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز در چند دهه اخیر مغایر با اصل توسعه و آینده نگری بوده است زیرا برخلاف تصورات اولا نمایشگاه تنها محل حضور تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی نیست و تنوع ترکیب شرکت‌کنندگان در سالن ایران مسلما تصویر بهتری از ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری، فرهنگی و فناوری موجود خواهد داشت و ثانیا حضور در نمایشگاه‌ها برای کسب و تقویت بازار هدف در آینده است. بخش متولی گردشگری در ایران در دولت‌های گوناگون قائل به اصل گذشته محوری و حفظ وضع موجود بوده است وبا مرور ساده لیست شرکت‌کنندگان در پاویون ایران در ۲۰ سال اخیر نمایانگر حضور ثابت تعداد ۳۰ تا ۴۰ شرکت ایرانی با درصد تغییرات پایین هستیم و ماحصل حضور ایران در نمایشگاه‌های شاخص بین‌المللی در ۲۰ سال اخیر نه افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه گردشگران آن کشورها و نه تغییر در سبک شرکت در نمایشگاه‌ها بوده است و نه حتی ظرفیت‌سازی برای حضور و تربیت تورگردانان و شرکت‌های جدید در آن بازارها. بنابراین آنچه دولت باید در سال‌های آینده بداند این است که وظیفه حاکمیت تشویق و حمایت کسب‌وکارهای نوپا و فراهم کردن زمینه رشد آنان در بازارها است نه مخفی شدن پشت وضع موجود تعدادی از کسب‌وکارهای قدیمی صنعت گردشگری ایران. دولت باید تعداد حدود ۲۰ تا ۵۰ میز ساده برای حضور کسب‌وکارهای نوپا در نمایشگاه‌ها تدارک ببیند و قبل از حضور در نمایشگاه‌ها نسبت به آموزش و آگاهی بخشی آنان مبادرت ورزد تا به فکر کادرسازی و افزایش ظرفیت بخش‌خصوصی برای سال‌های آینده باشد. متولی گردشگری متضمن منافع و موفقیت‌های شرکت‌های قدیمی و بنیه‌دار نیست بلکه مشوق و حامی شکل‌گیری ظرفیت‌های جدید و نوپا در صنعت گردشگری است. اگر دوران کرونا را که آسیبش جهان شمول بوده است قاعده مستثنی بدانیم خواهیم دید که دولت‌ها در دو یا سه دهه اخیر پاویون رسمی ایران را با تعدادی تورگردان برگزار کرده‌اند و به تعبیری ضعف‌های خود در این حوزه را با مخفی شدن پشت بخش‌خصوصی پوشانده‌اند درحالی‌که سوال مهم اینجاست که دولت چه کمکی به شکوفایی استعدادهای جدید و حمایت کسب‌وکارهای نوپا برای حضور در آوردگاه‌های بین‌المللی کرده است؟ دولت‌های پیشین چه سهمی برای رسانه‌ها، شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان، کسب‌وکارهای خرد و محلی و هتل‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مشخص کرده‌اند؟ مطمئنا اگر دوراندیش باشیم درهر نمایشگاهی کنار صاحبان تجربه و دانش تعدادی از کسب‌وکارهای نوپا برای مشارکت حمایت خواهیم کرد تا شاهد افزایش ظرفیت آینده و تقویت خلاقیت و نوآوری باشیم. به زبان ساده‌تر سیاستگذار حامی کسانی که قدرت مالی و فنی لازم برای حضور در عرصه بین‌المللی را ندارند نیست بلکه در پس سرمایه مادی و معنوی بخش‌خصوصی موجود و توانا مخفی شده است و این سیاست از سوی حاکمیت گردشگری در چند دهه اخیر مشهود بوده است و ریشه در این دولت و آن دولت نیز ندارد. اکنون که به نقد و بررسی و پیشنهاد راهکارهای مفید برای شرکت در نمایشگاه‌ها پرداختیم بد نیست به همه‌گیری کرونا و اقدامات لازم زمان بحران نیز اشاره‌ای کنیم. سجاد شالیکار از فعالان گردشگری ایران در جذب گردشگران خارجی با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر با بازارهای بین‌المللی در دوره رکود حاصل از همه‌گیری کرونا خاطرنشان کرد؛ متاسفانه بسیاری از شرکت‌های گردشگری و سیاستگذاران تصور درستی از اقدامات و فعالیت‌های ایام بحران و رکود ندارند و این موجب تصاحب بازار ایران توسط مقاصد رقیب از جمله همسایگان خواهد شد. وی معتقد است بازاریابی یک سرمایه‌گذاری و فعالیت مستمر و پیوسته است که نتایج آن در آینده تبلور پیدا خواهد کرد. زمان رکود همه‌جانبه در صنعت گردشگری دنیا بهترین فرصت ایران برای اجرای تورهای آشناسازی از طریق صدور ویزای تجاری برای فعالان بین‌المللی گردشگری و شرکای تجاری تورگردانان، معرفی ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی، برگزاری وبینارهای تخصصی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای ارتقای محصولات و خدمات گردشگری است. سجاد شالیکار بر این باور است که وقتی در بحران و رکود حضور شایسته و مستمری داشته باشیم ضریب تاثیر‌گذاری در بازار چند ۱۰ برابر حضور در شرایط معمولی است و یکی از قوی‌ترین مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارها تاب‌آوری در ایام بحران و ارتباط مستمر با همکاران و مشتریان است که باعث قوت قلب و اطمینان بیشتر آنان برای همکاری‌های آینده است. بنابراین در غیاب برخی رقبای جهانی، منطقه‌ای و داخلی این حضور پیام روشنی به بازار و همکاران خواهد داد و آن آمادگی ایران برای میزبانی و ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران خارجی است. لازم به ذکر است ۵ هزار و ۴۵ شرکت بین‌المللی از ۵۷ کشور دنیا در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا به معرفی محصولات و تازه‌های گردشگری کشورهای خویش پرداختند. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 11/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 11/خرداد/1400     اخبار داخلی
دولت آینده باید تصدی‌گری دولتی را در بخش گردشگری حذف کند

دولت آینده باید تصدی‌گری دولتی را در بخش گردشگری حذف کند

به گزارش هتل نیوز، " امیر سزاوار " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی افزود: گردشگری در شهر مشهد کاملاً وابسته به گردشگری زیارتی است. کمتر مسافرانِ هتل‌های مشهد را گردشگران صنعتی و یا انواع دیگری به جز گردشگرانِ زیارتی تشکیل می‌دهند. بنابراین کرونا و رکود گردشگری زیارتی ضربه بزرگی به صنعت هتلداری در استان خراسان رضوی و شهر مشهد زد. او با بیان اینکه وضعیت هتل‌های استان خراسان رضوی اسفناک است، افزود: هتل هایی هم که هنوز تعطیل نشده‌اند، هیچ‌گونه سودآوری ندارند بلکه صرفاً به دلیل تامین همان نیازهای محدود این شهر به اقامتگاه فعالیت‌هایشان را متوقف نکرده‌اند. می‌دانیم که دایر بودن هتل‌ها هزینه‌های جاری مشخص و عمدتا ً سنگینی دارد؛ این هزینه‌ها در صورتی که ضریب اشغال هتل‌ها حداقل ۵۰ درصد باشد و نرخ‌های مصوب از مسافران دریافت شود، تامین خواهد شد؛ یعنی تازه در آن صورت ما از پس هزینه‌های جاری برمی‎آیم و باز هم به سودآوری و درآمدزایی نمی‌رسیم. بگذریم از اینکه هزینه استهلاک و -به اصطلاح- خواب سرمایه‌ای را که در هتل‌های بی‌رونق متوقف شده است، من در این محاسبه ندیده‌ام و تنها به هزینه‌های جاری هتل‎ها اشاره کرده‌ام. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی درباره سخنان اخیر رییس جمهور در ارتباط عملکرد دولت در قبال صنعت گردشگری گفت: نمی‌دانم آقای رئیس‌جمهور از چه منظری به صنعت گردشگری نگاه می‌کنند که اخیراً از عملکرد دولت در این بخش ابراز رضایت کرده‌اند! کاش می‌دانستیم ایشان چه چیزی را به عنوان موفقیت مد نظر دارند! زمانی می‌توانیم در مورد این عملکرد این طور قاطعانه سخن بگوییم که آمارهای دقیق، آن هم آماری که حاصل کار کارشناسی گروه‌هایی بیرون از بدنه دولت باشد، موفقیت دولت در بخش گردشگری را تایید کند. در یک سال و چند ماه گذشته که کشور با معضل کرونا روبرو بوده است، دولت چه کمکی به خسارت‌دیدگان این صنعت کرد؟ آیا بسته‌های حمایتی را باید ملاک قرار دهیم؟ همان بسته‌هایی که خیلی از آنها اصلا اجرا نشد و آنهایی هم که اجرا شد، راه به جایی نبرد؟ من اسم این بسته‌ها را به جای بسته‌های حمایتی، می‌گذارم بسته‌های خجالتی. سزاوار در ادامه عنوان کرد: گاهی می‌بینم که در جراید و رسانه‌ها گفته می‌شود که باید راهکارهایی برای بازگشتن صنعت گردشگری به قبل از شیوع کرونا به وجود آوریم! پرسش من این است که آیا اوضاع صنعت گردشگری قبل از شیوع کرونا اوضاع مطلوبی بود؟ آیا قبل از شروع کرونا گردشگری ایران با کشورهای دیگر، همین کشورهای منطقه مانند ترکیه و ...، قابل قیاس بود. سزاوار در بیان مهم‌ترین موضوعی که دولت آینده در بخش گردشگری باید به آن توجه داشته باشد، گفت: در دهه‌های گذشته تجربه نشان داده است که دولت در هر بخشی که سعی کرده خودش امور را در دست بگیرد و متصدی اجرای طرح‌های توسعه آن باشد، شکست خورده است؛ بنابراین اولین کار باید این باشد که تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری به طور کامل حذف شود. تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری نه تنها کاری را از پیش نمی‌برد بلکه مانع از پیشرفت این صنعت می‌شود؛ کما اینکه در تمام سال‌های گذشته در دولت‌های مختلف، شاهد عدم موفقیت این صنعت در کشور بوده‌ایم. او به معضل اقامتگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری در کشور و از جمله در استان خراسان رضوی و شهر مشهد در اختیار بخش خصوصی نیست! از ارگان‌های نظامی و انتظامی گرفته تا نیمه‌دولتی‌هایی مانند بیمه و تامین اجتماعی و دادگستری و ... در چنین شرایطی چه جایی برای فعالیت بخش خصوصی می‌ماند؟ ضمن اینکه آن ارگان‌ها و سازمان‌ها هم هیچ کدام موفق نبودند و سودآوری نداشتند. یعنی نه خودشان به موفقیت درآمدزایی رسیدند و نه فضا و بازار را در اختیار بخش خصوصی که باید موتور محرک صنعت گردشگری باشد، قرار دادند.

ایجاد شده: 11/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 11/خرداد/1400     اخبار داخلی
هتل‌های کرمانشاه برای عبور از بحران کرونا نیازمند حمایت هستند

هتل‌های کرمانشاه برای عبور از بحران کرونا نیازمند حمایت هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از به گزارش ایرنا، " جبار گوهری " سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در نشست با جامعه هتلداران استان، افزود: در ۲ سال گذشته کرونا صنعت گردشگری را دچار مشکلاتی کرده و خسارت‌های زیادی به این بخش وارد شده‌ است. وی با اشاره به اینکه برای عبور از این بحران باید از تاسیسات گردشگری حمایت شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات هتلداران با شهرداری‌ها در خصوص پرداخت عوارض به دنبال یک همکاری متناسب بین این ۲ مجموعه هستیم. او تاکید کرد: در جلسات و مذاکرات با مسوولان شهری رایزنی‌های لازم برای حمایت از مجموعه‌های گردشگری را در دستور کار قرار می‌دهیم. وی افزود: تلاش ما بر این است تا در اولین جلسه ستاد کرونای استان با توجه به خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری در خصوص تخفیف در هزینه‌های آب، برق و گاز موارد لازم مطرح و مصوبات لازم را اخذ کنیم. سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه در استان، گردشگری است گفت: با توجه به کم هزینه بودن، بازدهی سریع و اشتغالزایی زیاد، گردشگری بهترین راهکار برای پیش بردن فرایند توسعه در استان است. گوهری افزود: با وجود شرایط کرونا در استان نسبت به سال گذشته اقبال گردشگران برای سفر به کرمانشاه افزایش یافته‌ است. او تصریح کرد: در رایزنی با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به دنبال عقد تفاهم‌نامه و همکاری لازم برای معرفی بیشتر استان هستیم. او با بیان اینکه معرفی و تبلیغات گردشگری در دنیا حرف نخست را می‌زند بیان کرد: همراه با افزایش تبلیغات و معرفی باید خدمات‌دهی به گردشگران در استان نیز همپای آن به بهترین شکل انجام شود. سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با نوید اینکه با اتمام کرونا چند سال آینده پر رونق ترین سال‌های گردشگری استان خواهد بود، تصریح کرد: اگر قرار است سرمایه‌گذاری به استان بیاید، باید اقناع شود که سودش تامین می‌شود. او با تاکید بر اینکه هر پروسه‌ای باید بُرد بُرد باشد، اظهار کرد: هیچ کاری بدون ایجاد منافع دو سویه پیش نمی‌رود. گوهری در خاتمه تشکیل جامعه هتلداران استان را اتفاق مبارکی دانست و گفت: از بسترهای مشارکت و خُرد جمعی در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد. در این نشست مجموعه جامعه‌ هتلداران استان نیز با توجه به شرایط کرونایی کشور و آسیب‌های اقتصادی به حوزه گردشگری ضمن بیان مشکلات و مسائل خود، خواستار حمایت‌های لازم و همراهی با هتل‌های استان برای گذار از شرایط موجود شدند. ۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در استان کرمانشاه وجود دارد. وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

ایجاد شده: 7/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1400     اخبار داخلی
توریسم واکسن و رونق گردشگری داخلی

توریسم واکسن و رونق گردشگری داخلی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " علی اصغر مونسان " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظهر امروز یکشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور در مجتمع ایران مال ازمراحل واکسیناسیون COVID۱۹ افراد بالای ۷۰ سال در این مجتمع دیدن کرد. همچنین در حاشیه این بازدید در جریان روند ساخت هتل مجتمع ایران مال قرار گرفت. دکتر مونسان ضمن خسته نباشید به کادر درمان مستقر در این مجتمع و آرزوی سلامتی برای افراد در حال واکسینه شدن بیان کرد: «بسیار خوشحالم که از ابتدای شیوع پاندمی کرونا بخش گردشگری در کنار کادر درمان قرار گرفت و تمامی امکاناتمان را در اختیار وزارت بهداشت گذاشتیم.» او تصریح کرد: «در زمانی که ترس از کرونا بیشتر از الان بود تمامی اقامتگاه‌های ما به صورت گسترده برای خدمات‌دهی اعلام آمادگی کردند. همچنین هتل‌های فرودگاهی برای ایرانیان خارج از ایران همکاری خوبی با حوزه درمان داشتند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره گردشگری واکسن و اضافه شدن آن به سبد گردشگری کشور، بیان کرد: «پس از واکسینه شدن تمام مردم و تولید واکسن داخلی در آینده‌ای نزدیک این پتانسیل وجود دارد که واکسیناسیون را برای خارجی‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه انجام دهیم.» دکتر مونسان تصریح کرد: «اضافه شدن گردشگری مبتنی بر واکسیناسیون به بخش گردشگری سلامت می‌تواند به رونق گردشگری داخلی کمک کند.» اولویت سلامت مردم است او همچنین درباره وضعیت سفرها در تعطیلات پیش رو گفت: «تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و تلاشمان اتخاذ بهترین تصمیم است. اولویت برای ما سلامت مردم است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روند واکسیناسیون در این مجتمع را بسیار منظم و با آرامش ارزیابی کرد و گفت: «ایران مال بزرگ‌ترین مرکز تفریحی و گردشگری غرب تهران است و امروز با در اختیار قرار دادن این امکانات به کادر درمان کار مهمی انجام داد که جای تشکر دارد. روند واکسیناسیون با مدیریت خوبی انجام می‌شود و حس آرامش و شادابی حاکم بر این محیط حائز اهمیت است.»

ایجاد شده: 3/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 4/خرداد/1400     اخبار داخلی
گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

مسئولان گردشگری مصر به منظور احیا و ارتقای گردشگری این کشور، واکسیناسیون کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را در اولویت قرار داده‌اند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " خالد العنانی " وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش گردشگری را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.» او افزود: «در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به بدنه صنعت گردشگری مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماه‌های اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه می‌روند.» وزیر گردشگری و آثار باستانی گفت: «ما کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.» او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: «در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، مشاغل مرتبط با گردشگری و رستوران‌ها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود ۶۵ درصد از گردشگرانی که به مصر سفر می‌کنند، به همین مقاصد ساحلی می‌روند.» العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزه‌های بزرگ، وارد این طرح واکسیناسیون گردشگری خواهند شد. به گفته مقامات، مصر که تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف کرده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت گردشگری یا سازمان‌های مرتبط با آن در مصر کار می‌کنند. مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاه‌های ساحلی بی‌نظیر خود نیز شهرت دارد. به گفته العنانی، پس از ضررهای بزرگ و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش گردشگری در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است. او همچنین گفت: «مصر در ماه آوریل از ۵۰۰ هزار گردشگر استقبال كرد كه در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط ۲۰۰ هزار گردشگر به مصر سفر کرده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای گردشگری مواجهیم.» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر افزود: «امیدواریم با گشودن مسیرهای گردشگری از سوی برخی کشورها و کاهش محدودیت‌های کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد گردشگران ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای گردشگری در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.» قاهره به امید احیای بخش گردشگری که در اثر ناآرامی‌های سیاسی در سال‌های گذشته آسیب دیده بود، در ماه‌های اخیر دست به چندین اکتشاف بزرگ باستان‌شناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازدهی تقریباً ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از ۲۰ درصدی درآمد را برای اواسط سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهند. مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود. البته بازدیدکنندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
انداختن شیوع کرونا به گردن گردشگری عوام‌فریبی است

انداختن شیوع کرونا به گردن گردشگری عوام‌فریبی است

به گزارش هتل نیوز ، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دلیل اصلی شیوع ویروس کروناست و فرقی نمی‌کند که پروتکل در جریان سفر نقض شود و یا در شهر محل زندگی. متاسفانه مسئولان ما معمولاً می‌خواهند به جای حل کردن مشکل، صورت مسئله را پاک کنند. چه بسا عدم رعایت پروتکل در شهر محل زندگی بیشتر هم باشد. چون ما در شهر محل زندگی‌مان مواجهات گسترده‌تری داریم. چه برای انجام امور اداری و چه دیگر مسایل روزمره و دیدوبازدیدهای خانوادگی. اینها بسیار پُرخطرتر از سفرهای برون‌شهری هستند. بنابراین انداختن تقصیرها به گردن صنعت گردشگری فقط پاک کردن صورت مسئله و نوعی عوام‌فریبی‌ است. او در ادامه گفت: خطر انتقال ویروس توسط ساکنان یک شهر به همدیگر دو برابره خطر انتقال ویروس از طریق مسافران است. متاسفانه مسئولان ذیربط توجه ندارند که با ممنوعیت سفر نه تنها مشکل را حل نمی‌کنند بلکه یک صنعت را نابود می‌کنند. آنها با این ممنوعیت‌ها زمینه‌های بسیار مساعد یک صنعت برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را از بین می‌برند. باید توجه داشته باشیم که سفر با دورهمی فرق می‌کند. در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و جشن‌ها افراد زیادی در یک مکان جمع می‌شوند و زمینه انتقال ویروس را فراهم می‌کنند اما سفر یک خانواده -فرض کنید- چهار نفری که در خانه هم در کنار هم زندگی می‌کنند و حالا تصمیم گرفته‌اند در ماشین کنار هم بنشینند و راهی سفر شوند و در مقصد هم به هتل بروند، چه خطری دارد؟ هتل‌ها هم که از نظر رعایت پروتکل بهداشتی ایمن‌ترین اقامتگاه هستند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان با بیان اینکه بعد از عید امسال اکثر شهرهای ایران قرمز شدند، افزود: آیا کل شهرهای کشور مقاصد گردشگری بودند؟ می‌دانیم که نه! این نشان می‌دهد که موضوع اصلاً سفر نبوده بلکه عدم رعایت پروتکل‌ها در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و مسائلی از این دست بوده است؛ در حالی‌که مسئولان ذیربط سعی کردند همه کاسه‌کوزه‌ها را بر سر صنعت گردشگری بشکنند. استدعای ما این است که مسئولان ذیربط در زمینه صنعت گردشگری قدری دست از این عوامفریبی بردارند و کارشناسانه‌تر برخورد کنند. بیگی در پایان واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری از جمله هتل‌ها را بسیار مهم دانست و یادآور شد که برای حفظ ایمنی سفرها لازم است این امر در اولویت قرار گیرد. او در پایان ضریب اشغال هتل‌های اصفهان را در نوروز امسال زیر ۱۰ درصد عنوان کرد و این را در تاریخ صنعت هتلداری –به جز نوروز سال گذشته- بی‌سابقه دانست.

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
هتل‌های بزرگ قم هم تعطیل‌اند

هتل‌های بزرگ قم هم تعطیل‌اند

به گزارش هتل نیوز، " محمدتقی مستقیمی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان قم گفت: گردشگری در قم همان‌طور که می‌دانید، گردشگری زیارتی است؛ یعنی زائران حضرت معصومه هستند که به این شهر سفر می‌کنند و هدفشان زیارت است. کسب و کار هتل‌ها بستگی تام به حضور زائران در این شهر دارد؛ در وضعیت کرونا متاسفانه گردشگری زیارتی هم تاثیر بسیار زیادی پذیرفت و سبب شد که هتل‌های قم تعطیل شوند. هتل خود من از ابتدای کرونا تاکنون تعطیل است و این باعث شده است که بسیاری از کارکنان هتل‌ها بیکار شوند. او در ادامه با بیان اینکه کرونا یک مصیبت جهانی است، گفت: امیدوارم به لطف خدا شاهد پایان این مصیبت در دنیا باشیم؛ در این مدت دیدیم که مقامات اعم از وزیر و وکیل و غیره جلسات مختلف داشتند تا مشکل گردشگری را حل کنند اما بیشتر شاهد حرف و شعار بودیم و نتیجه‌ای برای صنعت گردشگری و هتلداری حاصل نشد. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان قم حل شدن مسئله واکسیناسیون کرونا را در سطح کشور و همین‌طور در صنعت گردشگری مهم‌ترین مسئله حال حاضر دانست و در ادامه گفت: در قم ۶۸ هتل داریم و اکثر آنها از جمله هتل‌های بزرگ تعطیل هستند؛ چون همان‌طور که گفتم زائران بعد از کرونا به این شهر نیامدند. در چنین شرایطی که هتل‌ها تعطیل شده‌اند و در عین حال هزینه‌های زیادی دارند و نیروهای متخصص خود را هم از دست داده‌اند، طبعاً باید شاهد کمک‌هایی به این صنعت باشیم؛ در حالی که ما به جز حرف و وعده و برنامه‌هایی که تنها در سطح گفتار می‌شنویم شاهد هیچ اقدام عملی راهگشایی در این مدت نبودیم.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
طرح مسقط جهت تقویت صنعت گردشگری؛ عمان ویژن ۲۰۴۰

طرح مسقط جهت تقویت صنعت گردشگری؛ عمان ویژن ۲۰۴۰

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، عمان ویژن ۲۰۴۰ به ترسیم چشم‌اندازی از آینده‌ گردشگری عمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن در سال ۲۰۴۰ می‌پردازد. صنعت گردشگری برای اکثر کشورهای جهان از اهمیت یکسانی برخوردار بوده و سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی کشورها دارد. گردشگری یک صنعت بزرگ است که خدمات متعددی را ارائه می دهد و مقدار زیادی درآمد برای یک کشور ایجاد می کند - چه شخصی در داخل کشور سفر کند یا خارج از کشور. عمان یک کشور آسیایی عربی است که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. بر اساس گزارشات ارائه شده جهانگردی به یکی از بزرگترین صنایع در عمان در آینده نزدیک تبدیل می شود. بسیاری از شاخص های اقتصادی پیش بینی کرده اند که تولید ناخالص داخلی عمان ۳.۵٪ در حال رشد بوده که بخش گردشگری سهم فوق العاده ای دارد در این مورد دارد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه تجارت آکسفورد؛ صنعت گردشگری عمان از سایر بخشهای اقتصادی موجود در کشور در آینده نزدیک پیشی خواهد گرفت و بیش از نیمی از مدیران تجاری شرکت کننده بر این باورند که گردشگری بانفوذترین بخش در تنوع بخشیدن به اقتصاد عمان است. طرح «عمان ویژن ۲۰۴۰» و تقویت بخش گردشگری عمان کشور عمان در سال ۲۰۱۵ باهدف ساختن آینده‌ای روشن در زمینه‌های صنعت گردشگری عمان و ارتقای شرایط اقتصادی و اجتماعی، برنامه‌ی بیست‌وپنج‌ساله‌ای را بانام «عمان ویژن ۲۰۴۰» تعریف کرد. در واقع این برنامه‌ به ترسیم چشم‌اندازی از آینده گردشگری عمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن در سال ۲۰۴۰ می‌پردازد و آنچه که در این طرح اهمیت دارد مشارکت همه‌جانبه‌ افراد جامعه برای پیشبرد اهداف کشور است که در آخر منجر به تحقق کامل چشم‌اندازهای گردشگری و ارتقای شاخص‌های زندگی در عمان برای مهاجران و البته شهروندان این کشور خواهد شد. عمان ویژن ۲۰۴۰ بر سه پایه اصلی استوار است: ۱- مردم و اجتماع: تقویت سلامت و رفاه خانواده؛ حمایت از هویت و میراث عمانی؛ توسعه توانایی‌های فنی و کارآفرینی ملی ۲- اقتصاد و توسعه‌ی اقتصادی: ایجاد تنوع اقتصادی و مشارکت با بخش‌های خصوصی؛ توسعه استانداردهای کشور؛ حفظ پایداری محیط زیست؛ ایجاد زیرساخت‌هایی در سطح کلاس جهانی و طراحی شهرهای مدرن و قابل‌سکونت ۳- حاکمیت عمان؛ بهبود اثربخشی حاکمیت و قوانین حکومتی. ابتکارات ارتباطی بخشی اساسی در ارتباطات و استراتژی مشارکت ذینفعان بوده که توسط سازمان و کمیته پیگیری نظارت می شود. این استراتژی به عنوان بخشی از پروژه عمان ویژن ۲۰۴۰ به دنبال رهنمودهای سلطنتی سلطان قابوس برای تدوین چشم انداز آینده با توجه به اجماع گسترده جامعه و مشارکت همه بخشهای اجتماعی ارائه می شود. ابتکارات ارتباطی چشم انداز عمان ویژن ۲۰۴۰ برای اطمینان از مشارکت کامل همه بخشهای مرتبط و تقویت نقش شرکای استراتژیک در ایجاد چشم انداز از طریق تعدادی از ارزشهای ارتباطی طراحی شده است. ابتکارات ارتباطی چندین بخش اجتماعی به ویژه جوانان، بخش خصوصی و جامعه محلی در استان ها، کودکان و رسانه ها را هدف قرار داده است. «مجمع چشم انداز آینده» بخشی جدایی ناپذیر از پروژه چشم انداز آینده عمان ویژن ۲۰۴۰ است. اهداف مجمع چشم انداز آینده: برجسته کردن روندهای جهانی، منطقه ای و ملی آینده در رابطه با موضوعات مورد علاقه جامعه عمانی؛ شناسایی مضامین کلیدی و تدوین سناریوهای آینده از آمادگی چشم انداز ۲۰۴۰ عمان؛ افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت آینده؛ دستیابی به راه حلهای خلاقانه برای غلبه بر چالشهایی که سلطنت ممکن است در تضمین تداوم شکوفایی، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی خود تا سال ۲۰۴۰ با آنها مواجه باشد. در کنار افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی و افزایش تعدا گردشگران، استراتژی‌های عمان ویژن ۲۰۴۰ به‌دنبال ایجاد بیش از ۵۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری است که طبق برنامه‌ریزی‌های دولت و اجرای طرح «عمانی‌سازی» ۷۵ درصد از این شغل‌ها به اتباع عمانی تعلق خواهد یافت. یکی از عواملی که موجب افزایش اشتغال‌زایی و جذب گردشگران خارجی می‌شود، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری استکه دولت عمان به این مهم توجه ویژه دارد. طرح‌های راهبردی در استراتژی ملی گردشگری عمان افزایش هتل‌ها و توسعه امکانات مقاصد گردشگری عمان نه‌تنها موجب ارتقای بازارهای گردشگری داخلی این کشور خواهد شد؛ بلکه کشور عمان را به‌عنوان یک مقصد گردشگری جهانی به گردشگران بین‌المللی معرفی خواهد کرد. دولت عمان در راستای توضیح این برنامه، از احداث مجموعاً ۸۰ هزار اتاق که شامل ۳۳،۳۷۳ اتاق در هتل، ۲۹،۲۸۷ اقامتگاه تفریحی و ۱۷،۲۶۲ اتاق خبر داده است. یکی دیگر از طرح های راهبردی در استراتژی ملی گردشگری عمان ایجاد بسترهای تعامل فرهنگی میان گردشگران با مردم عمان و توسعه کیفیت و امکانات سایت‌های طبیعی این کشور است. در واقع دولت عمان به‌دنبال آن است تا علاوه بر تشویق گردشگران برای بازدید از عمان، مقدمات ارتقای تجربه سفر آن‌ها را در این کشور فراهم کند. دولت عمان با شناسایی پنج نوع سایت طبیعی در مناطقی همچون حیات‌وحش، کوه‌ها، وادی‌ها، بیابان‌ها و سواحل و تعیین چهارده زیرساخت توریستی در آن‌ها، در تلاش است تا این مناطق جدید و توسعه‌یافته را در سطح بین‌المللی به همه‌ی گردشگران جهان معرفی کند. جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز مهمترین طرح راهبردی عمان جهت تقویت صنعت توریسم این کشور است. جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تشویق آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی زیرساخت‌های جدید گردشگری در اولویت همه امور قرار دارد و مقدمات توسعه گردشگری عمان را فراهم خواهد کرد. جذب شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی و لغو الزام اخذ ویزا برای سفر به عمان، از دیگر طرح‌هایی است که در استراتژی‌های گردشگری این کشور اهمیت داشته و هم‌اکنون با لغو روادید (ویزا) برای شهروندان ۱۰۳ کشور از جمله ایران، بخشی از این برنامه نیز به حقیقت پیوسته است. در نهایت توصیه هایی ها با هدف بهبود و تشویق بخش گردشگری عمان مطرح می شود: این کشور باید هتل های خود را در مناطق مختلف گسترش دهد. کارآفرینان محلی باید ساخت هتل های خود را در مناطق شهری نیز شروع کنند. وزارت گردشگری باید چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی دیگر را برای تشویق بخش گردشگری طراحی کند. هتل های موجود باید سیاست ها و خدمات خود را بهبود بخشند تا در صنعت گردشگری کارآمد شوند. دولت عمان باید سیاست های مربوط به بخش گردشگری و توریست را بهبود بخشد و گردشگری عمان را از طریق چندین رسانه به بازار عرضه کند. منبع | تحلیل بازار

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
انتقاد شدید فعالان گردشگری از سه وزارتخانه

انتقاد شدید فعالان گردشگری از سه وزارتخانه

فعالان گردشگری با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران کرونا، سیاست وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت را در محدود کردن ویزای ایران به چالش کشیدند و از رها کردن نیروهای متخصص گردشگری به حال خود گله کردند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وام‌های حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالت‌های بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاه‌های خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بی‌توجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغه‌هایی بود که فعالان گردشگری در گفت‌وگویی حدودا پنج‌ساعته در کلاب‌هاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکل‌های خصوصی به بحث گذاشتند. در این گفت‌وگوی چالشی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نوعی تنها مدیر دولتی حاضر بود که خود نیز نسبت به بی‌توجهی‌های حاکمیت به موضوع گردشگری انتقاد کرد. امیدوارم یک رفت و روب اساسی انجام دهیم " حرمت‌الله رفیعی " رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ، در این گفت‌وگو که با موضوع «کوچ شغلی متخصصان گردشگری» برگزار شد، تخمینی گفت: مجموع نیروی انسانی که مستقیم در گردشگری شاغل است احتمالا به بیش از ۱۲۰ هزار نفر برسد که اکنون نیمی از آن‌ها از صنعت گردشگری خارج شده‌اند. ما بیشتر از ۵۰ درصد نیروی شاغل مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت را از دست داده‌ایم که بازگرداندن آن‌ها سخت خواهد بود. تقاضای ما این است که اجازه دهند بخش خصوصی کار کند. تشکل‌های خصوصی هم باید توجه کنند تا ید واحد نشوند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند. او ادامه داد: گردشگری لطمه بزرگی خورده، در همه دنیا از آن حمایت شده است، ولی اینجا پای این صنعت را گرفته‌ایم و کشان‌کشان می‌بریم که زخم دیگری به آن وارد شود. رفیعی همچنین از ورود و نفوذ بخش‌های غیرمرتبط به حوزه گردشگری انتقاد کرد و با اشاره به توافق وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت برای برخورد انحصاری در صدرو ویزای ایران و محدود کردن آن فقط به بیماران خارجی، اظهار کرد: صدور ویزای توریستی بیشتر از یک سال است که متوقف شده و درحال حاضر ویزا فقط برای شرکت‌های تسهیل‌گر وزارت بهداشت صادر می‌شود. بررسی کنید افرادی که ویزای درمانی ایران را درخواست کرده‌اند، برای چه به ایران آمده‌اند. امیدوارم روزی در محکمه‌ای پاسخگو باشند. وی اضافه کرد: به بهانه نام‌های مختلفی که روی گردشگری گذاشته‌اند، همه دستگاه‌ها وارد این حوزه شده‌اند؛ از وزارت ورزش گرفته تا بهداشت. هر گردشگری که به ایران می‌آید قطعا برای سلامت روان خود سفر کرده، پس یعنی کار آن را باید وزارت بهداشت انجام دهد!؟ این دخالت‌ها مخل درآمد اقتصادی گردشگری و معضلی برای ما شده است. او با اشاره به اظهارات رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در همایش دانشگاه امام صادق درباره فرایند جذب بیمار خارجی، اظهار کرد: آیا همه آن دغدغه‌هایی که وزارت بهداشت برای بیمار خارجی دارد و از قبل تا بعد از سفر، وضعیت او را رصد می‌کند، برای بیمار ایرانی هم دارد؟ رفیعی مدعی شد: شواهد و گزارش‌ها نشان می‌دهد این وزارتخانه بیشتر دنبال کسب‌وکار و منافع مادی خود است. او عملکرد معاونت گردشگری در دوران کرونا را نیز به نقد کشید و بیان کرد: به نظرم این معاونت دغدغه‌ای برای کار ندارد و اتفاقا دنبال آینده کاری خود با پایان عمر دولت است. متاسفانه در این دوران سخت، به اندازه ارزنی به گردشگری کمک نشده است. چه حمایتی کردند؟ چه وامی دادند؟ همه بدهکارتر شده‌اند. از اول هم گفته بودم که این وام عده‌ای سودجو را پروار می‌کند. قبول داریم که متولی توان حمایت ندارد. به هر حال، باید این یکی دو ماه را صبر کنیم و امیدواریم جاروی خوبی دستمان باشد تا بعد یک رفت و روب اساسی انجام دهیم. او سپس با این شعر که «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است»، گفت: ما نباید از دولت خواهش کنیم که به گردشگری کمک کند، بخش خصوصی باید دستور بدهد، با استدعا کار پیش نمی‌رود. تا بخش خصوصی به این نتجیه نرسد که ولی نعمت گردشگری است، وضع تغییر نمی‌کند و همه وزارتخانه‌ها برای ما تصمیم می‌گیرند. بی‌توجهی حاکمیت به گردشگری  " حسین اربابی " مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ، که جزو مجموعه‌های اقماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌آید، در دفاع از عملکرد این وزارتخانه در دوران کرونا با بیان این‌که هر کاری از دست این وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برآمده انجام داده است، مشکل را متوجه بی‌توجهی حاکمیت به صنعت گردشگری دانست و با ذکر یک مثال گفت: زمانی که می‌خواستیم ویزای ایران را برای عمان لغو کنیم، به شدت با بدنه وزارت امور خارجه درگیر بودیم، چون اعتقادی به این کار نداشت و عاقبت آقای ظریف و مونسان پشت درهای بسته، تفاهم‌نامه لغو ویزای ایران برای عمان را امضا کردند. او ادامه داد: تجربه ما نشان می‌دهد در مجموعه حاکمیتی هیچ اولویتی برای گردشگری وجود ندارد. همه می‌دانند کسب و کار گردشگری خراب است، اما آیا سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه کارمندان می‌گذرد؟ وقتی گفته می‌شود تعطیل کنید آیا دولت حاضر است درآمد بخش تعطیل گردشگری را تامین کند؟ واقعیت این است که اهمیتی ندارد. زمانی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متوجه شدیم همه دستگاه‌ها از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کنند، ما هم گزارشی در حوزه خود تهیه کردیم و گفتیم اگر یک میلیارد یورو در این صنعت تزریق شود بسیاری از مشکلات را می‌توان حل کرد، اما آن درخواست ما در پیچ و خم آب و برق و نان گم شد. وقتی برنامه ششم توسعه را آماده کردند، هیچ اثری از گردشگری نبود، با کمک یکسری دلسوز صنعت گردشگری، چند ماده به این سند اضافه شد. اربابی نقد ظریفی هم به بخش خصوصی کرد و افزود: این بخش تنها است. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دولت است، یک گردشگر هم وارد نکرده. ما حلقه مفقوده داریم، با این حال فکر می‌کنیم سیاست‌مان عالی بوده است. این حلقه مفقوده در ارتباط با بخش خصوصی است. اعتقادم بر این است که سیستم معیوب است و بخش خصوصی از آنچه هست باید قوی‌تر شود تا بر دولت غالب شود. بخش خصوصی گردشگری باید رشد کند. رفیعی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، در ادامه این اظهارات که با واکنش تند فعالان بخش خصوصی حاضر در این گفت‌وگو مواجه شد، گفت: دولت اجازه نمی‌دهد بخش خصوصی بلند شود. همه گرفتاری ما از این است. پای ما را گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند بلند شویم. یک جا را درست می‌کنیم، در جای دیگر سنگ می‌اندازند. همین دولت که به بخش خصوصی انتقاد می‌کند چرا بیشتر گردشگر از کشور خارج می‌کند، مگر خودش مجوزهای آژانس‌ها را نداده است؟ خودش ۹۹.۵ درصد آژانس‌ها را خروجی کار کرده و نیم درصد را ورودی کار کرده است، حالا که سه‌هزار آژانس بنا به سیاست غلط بخش دولتی، در گردشگری خروجی فعال شده‌اند، ایراد می‌گیرد. دولت عامل این اتفاق بوده، نه بخش خصوصی. اربابی هم در پاسخ گفت: اصلا همین پافشاری و مطالبه‌گری بخش خصوصی باعث شده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخشنامه مربوط به صدور مجوز را اصلاح کند و فرآیند صدور مجوز آژانس را تغییر دهد. وقتی مطالبه از سوی بخش خصوصی قوی باشد، دولت در مقابل مجبور به سر خم کردن است. رفیعی به این اقدام هم اعتراض کرد و سوال پرسید بخش خصوصی کجای تدوین چنین بخشنامه‌ای بوده است، و در ادامه گفت: زمانی که برنامه گردشگری را به مجلس دادند، این نمایندگان مجلس بودند که به بخش خصوصی خبر دادند. آن برنامه از نظر ما هیچ ارزشی ندارد، وقتی در تدوین آن هیچ نظری از ما گرفته نشده است. " ابراهیم پورفرج" رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ، نیز در ادامه درباره دخالت دولت در گردشگری، گفت: زمانی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و این جامعه تقسیم مسؤولیت شده بود، اما چرا سال ۹۸ با زور و دستور حاکمیتی همان چند نمایشگاه را از ما گرفتند و به یک شرکت دیگر دادند، نمایشگاه هم برگزار نشد و پول آژانس‌ها را هم بعد از دو سال هنوز برنگردانده‌اند. این همان دخالتی است که پای ما را گرفته. بعد از ۴۰ سال چه پیش‌بینی‌هایی برای مدیریت بحران شده؟ " سهراب شرفی" از اتاق بازرگانی استان فارس  نیز گفت: بخش خصوصی به اندازه‌ای که قوانین اجازه داده، سرمایه‌گذاری کرده است. این وزارتخانه است که از ابزار و دانش باید استفاده کند. وزارتخانه‌ای که نمی‌داند چگونه از ابزار موجود استفاده کند، وجودش چه معنایی دارد؟ وزارتخانه باید در بدنه دولت قدرت داشته باشد که جریان را هدایت کند. این وزارتخانه که تازه متولد شده و گرفتار پیچیدگی‌های چند ده ساله نیست، از آن انتظار می‌رود در مجلس با قدرت و شهرت بیشتری حضور پیدا کند و بتواند صنایع دیگر را متقاعد کند که روی گردشگری تاثیر بگذارند. او استراتژی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را زیر سوال برد و افزود: از زمانی که سازمان به وزارت تبدیل شده هیچ برنامه و استراتژی توسعه‌ای نداشته و تحولی ایجاد نکرده است. اگر ۵۰ درصد آن نگاهی که در ترکیه و مالزی به گردشگری دارند، در ایران وجود داشت وضع ما این‌گونه نبود و این صنعتِ ارزشمند به کما نمی‌رفت. " محمدرضا اکبری " کارشناس ارشد و پژوهشگر گردشگری ، نیز این سوال را پرسید که بعد از گذشت ۴۰ سال چه پیش‌بینی‌هایی برای مدیریت بحران در گردشگری شده است، و در ادامه گفت: با این‌که سند راهبردی توسعه گردشگری اوایل همه‌گیری کرونا تصویب شد، ولی متاسفانه در آن، برنامه‌ای برای مدیریت بحران درنظر گرفته نشده است، چه از جانب بخش خصوصی و دولتی. ما سال‌هاست در حوزه گردشگری کار می‌کنیم و همیشه نقد کرده‌ایم حالا باید راه‌کاری برای خروج از بحران داشته باشیم. او درباره مطالبه بخش خصوصی برای مذاکره با ستاد ملی کرونا با هدف تغییر سیاست‌ها، اظهار کرد: وظیفه وزیر بهداشت دفاع از بهداشت کشور است، آقای نمکی مسؤول دفاع از گردشگری نیست. این موضوع به ما برمی‌گردد که تا کنون به کجا برنامه داده‌ایم و حقانیت خود را چگونه اثبات کرده‌ایم که اگر مردم سفر بروند به مشکل برنمی‌خوریم. اگر برنامه ‌داشتیم می‌توانستیم آن‌ها را قانع کنیم. " محمدرضا پوینده " مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی  متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیز درباره تعطیلی و بیکاری گسترده در گردشگری، اظهار کرد: وزارت بهداشت تصویر درستی از گردشگری ندارد، چرا سایر صنایع شاهد تعطیلی‌های گسترده نبودند، چون در سطح حاکمیت و دولت جایگاه تعریف‌شده‌ای دارند که حتی وزارت بهداشت هم نمی‌تواند مانع آن‌ها شود. او همچنین تبلیغات و بازاریابی گردشگری را نقطه صفر دانست و با طرح این سوال که در دوران کرونا، کدام دستگاه چه بازاریابی‌ای داشته است، گفت: بازاریابی گردشگری به حضور چند نمایشگاه خارجی و شرکت انحصاری ۱۰۰ آژانس واردکننده توریست محدود شده است. گردشگری باید به گفتمان ملی تبدیل شود. پورفرج، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران در پاسخ به این اظهارنظر گفت: ما سالی ۱۱ نمایشگاه خارجی می‌رویم که پول آن را خودمان می‌دهیم. دو سال پیش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت پول زمین را می‌دهد و ما غرفه را برپا کنیم. وقتی نمایشگاه برگزار شد و هزینه صرف‌شده را مطالبه کردیم، پول را ندادند. بازاریابی گردشگری وسیع‌تر از نمایشگاه است. بعضی از آژانس‌ها سالی ۲۰ سفر می‌روند تا شرکت خارجی را ببینند و گفت‌وگو کنند. نمایشگاه فقط یکی از ابزارهای کار ما است. بخش دولتی این را بداند، نمایشگاه ابزار خوبی برای بازاریابی گردشگری است. آیا در آلمان همه ۲۰۰ کشور که در نمایشگاه شرکت می‌کنند، اشتباه کرده‌اند و فقط ما درست فکر می‌کنیم که حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را زیر سوال می‌بریم!؟ خروج ۹۰ درصد راننده‌ها از صنعت گردشگری " حسین بهرامی " مدیر یک شرکت خدمات حمل و نقل توریستی  هم با اشاره به موضوع این گفت‌وگو، اظهار کرد: از یک سال پیش، ۹۰ درصد نیروهای شاغل در بخش حمل و نقل گردشگری تغییر حرفه داده‌اند، وامی هم به این بخش تعلق نگرفته است. بیشتر ماشین‌ها هم اقساطی بودند که فقط سه ماه تعویق در پرداخت وام داشتند. این صنف که یادی هم از آن نمی‌شود، با همه زحمتی که برای آموزش راننده‌های ترمینالی آن کشیده بودیم، از بین رفته است. " سهند عقدایی " عضو جامعه تورگردانان  نیز با اشاره به دغدغه جهانی برای افزایش حجم تقاضای سفر در سال ۲۰۲۲، گفت: محرومیت مردم از سفر به مدت دو سال، واکسیناسیون و بازگشت به برجام، مجموعه عواملی است که احتمال افزایش تقاضا برای سفر به ایران را در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ مطرح کرده و به تبع آن، این نگرانی وجود دارد که با بی‌برنامگی اتفاقات سال ۹۲ تکرار نشود، که قیمت هتل‌ها با سرازیر شدن گردشگران به ایران، یکباره افزایش چشمگیری پیدا کند و از سوی دیگر، با کمبود زنجیره تأمین خدمات مواجه شویم. باید از حالا فکری برای آینده داشته باشیم. همچنین " علیرضا رییسی" عضو جامعه هتلداران اصفهان ، نگاهی داشت به محدودیت‌هایی که در این استان بر اثر تصمیم‌های سلیقه‌ای اعمال شده است و گفت: با این‌که هتل‌ها در یک سال گذشته پروتکل‌ها را به‌درستی رعایت کردند و حتی کارت ایمنی تهیه شده، ولی متاسفانه اداره بهداشت با سیستم گردشگری جنگ دارد. از طرفی، اقساط وام‌ها که امهال نشد، مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است. اداره برق هم اگر یک ماه پول نگیرد، سریع برق هتل را قطع می‌کند. حمایت‌ها فقط در حد شعار بوده است. " امیرمسعود لوافان، عضو دیگر جامعه هتلداران اصفهان  نیز این سوال را مطرح کرد که بعد از کوچ متخصصان گردشگری چه اتفاقی خواهد افتاد و پروژه‌هایی که در پایه متوقف شده چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد، و در ادامه گفت: وزیری که در آینده می‌آید لطف کند کاری با تشکل‌های خصوصی گردشگری نداشته باشد و اجازه دهد کار کنیم. او با اشاره به توقف آموزش‌ها به‌ویژه در هتل‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای تحصیل در رشته‌های دانشگاهی گردشگری ادامه داد: واکسن برای گردشگری خیلی مهم است و مشاغل این حوزه باید در اولویت قرار گیرند. چرا کارشناسِ هتل نباید واکسن بزند اما همان نیرو وقتی به کارخانه کنسروسازی می‌رود، واکسن می‌زند. وقتی همکاران ما می‌بینند در این حوزه آینده‌ای نیست، برای خروج از آن تردید نمی‌کنند. " محمدابراهیم لاریجانی " مدیرکل اسبق دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ، هم درباره خروج نیروهای متخصص از گردشگری، گفت: شنیده‌ام برخی از نیروها در املاک مسکن مشغول شده‌اند و کسی را که طعم پول املاک را چشیده باشد مگر می‌شود به گردشگری برگرداند؟  او همچنین خواست درباره افرادی که در بخش دولتی مانع فعالیت بخش خصوصی شده‌اند شفاف‌تر صحبت شود و گفت: بخش خصوصی از یک طرف از حمایت‌های دولت تشکر می‌کند و از طرف دیگر آن را عامل نفاق می‌داند. شفاف بگوید آن‌هایی که دست و پای این بخش را بسته‌اند چه کسانی هستند. " فرید جواهرزاده " رییس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران  و دکترای اقتصاد گردشگری نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موضوع کرونا بسیار منفعل عمل کرد، اما تشکل‌ها چه کار شایسته‌ای انجام دادند؟ در تشکل‌ها یک‌دستی و یک‌صدایی نداشتیم. چرا وقتی وام حمایتی کرونا را دادند با علم به مشکلات بعد، بنگاه‌ها زیر بار آن تسهیلات رفتند و مقاومت نکردند؟ او درباره پیشنهاد انتخاب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی، بیان کرد: وزیر گردشگری باید از حالت شعاری خارج شود. تا وقتی گردشگری برای دولت دغدغه و اولویت نیست، وزیر چه از بیرون و یا دورن باشد، فرقی نمی‌کند. "عطا فرزام " از فعالان گردشگری  هم درخواست کرد انتظاری از بخش دولتی نداشته باشند و روی آینده متمرکز شوند، چرا که مذاکرات برجام، تغییراتی را در حجم تقاضای سفر به ایران ایجاد کرده است. او گفت: باید آمادگی پذیرش را پیدا کنیم. جدی فکر کنیم اگر با رشد زیاد گردشگر مواجه شدیم چه کنیم؟ اگر همان اتفاق برجام در سال ۹۲ دوباره تکرار شود چه برنامه‌ای داریم؟ همچنین " هومر برقانی" نماینده بازاریابی وازت گردشگری تایلند در ایران  پیشنهاد کرد روی ظرفیت گردشگری ایران بیشتر کار شود، در شرایطی که از دولت نمی‌توان انتظار حمایت و کمک داشت، همان‌طور که در چهار دهه اخیر کاری برای این صنعت نکرده است. بخش خصوصی فکری به حال گردشگری کند. پیشنهاد استفاده از سهمیه ویزای تجاری در شرایط توقف صدور ویزای توریستی برای برگزاری تورهای آشناسازی، خلاء آمار نیروی شاغل در گردشگری که سنجش اثر اقتصادی این صنعت را بی‌اعتبار کرده است، برنامه بخش خصوصی برای واکسیناسیون نیروی انسانی شاغل در این حوزه خارج از برنامه دولت، دستمزد راهنمایان و تلاش برای انتخاب وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در کابینه بعدی توسط بخش خصوصی، از دیگر پیشنهادها و مباحثی بود که از سوی دیگر فعالان گردشگری مطرح شد.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
حمایت شهرداری آمستردام از دانشجویان شهر

حمایت شهرداری آمستردام از دانشجویان شهر

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایمنا، شهردار آمستردام اعلام کرده که از سوم ماه می دانشجویان شهر بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، از اتاق‌هایی در هتل‌های معروف شهر بهره برده‌اند که از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار هستند. این اتاق‌ها به طور کامل در مقابل ویروس کرونا ایزوله است و فضایی امن و راحت برای مطالعه دانش‌پژوهان فراهم می‌آورد. دانشجویان می‌توانند هر اتاق را به مدت یک هفته، به تنهایی یا با فرد قابل اعتماد خود مورد استفاده قرار دهند. گفتنی است که بیش از دو نفر حق استفاده از یک اتاق مشترک را ندارند و دانشجویان پیش از رزرو اتاق باید برگ سلامت کرونا یا دریافت واکسن داشته باشند. مقامات شهری هزینه لازم برای اجرای پروژه آزمایشی فوق را ۳۰ هزار یورو برآورد کرده و مدعی شده‌اند این اقدام صرفاً با هدف کاهش استرس ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ بر دانشجویان شهر اعمال خواهد شد. بدیهی است که طی دوران قرنطینه، دانشجویان فشار زیادی را بر اثر ادامه تحصیل در منازل و کنار سایر اعضا خانواده متحمل شده‌اند بنابراین از نظر مقامات شهر، تغییر محیط مطالعه آن‌ها می‌تواند در بهبود روحیه همچنین پیشرفت تحصیل آن‌ها بسیار مؤثر واقع شود علاوه بر این دانشجویان در هتل‌ها می‌توانند با یکی از همکلاسی‌های مورد اعتماد خود سکونت پیدا کنند و در کنار یکدیگر به حل مشکلات تحصیلی یا انجام پروژه‌های گروهی بپردازند. پروژه آزمایشی تحویل اتاق هتل‌ها به دانشجویان از سوم می آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. البته شهردار از حمایت‌های بیشتر خود از دانشجویان تا پایان کرونا خبر داده و ادعا کرده از هیچ کمکی برای پیشرفت تحصیلی آنان دریغ نخواهد کرد.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
برگزاری نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر گردشگری

برگزاری نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر گردشگری

نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون گردشگری کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های موجود میان این تشکل حرفه‌ای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علی‌اصغر مونسان " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست ضمن تشکر از جامعه هتلداران به دلیل همکاری که در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند، بیان کرد: «فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خود را با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجه‌ای کشور کردیم تا در کمیسیون‌های مختلف و صحن دولت هر کاری که می‌شود انجام دهیم، انصافا نیز انجام دادیم.» او افزود: «موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «هدف ما از برگزاری این نشست، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.» میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه این جلسه بیان کرد: «متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است، در ایام نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال‌ هتل‌ها ۲۵ درصد بود. مسافرت‌هایی که در ایام نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. گردشگر تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آن‌ها عمدتا به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.» او افزود: «یکی از مشکلات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به اینکه درآمد هتل‌ها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور می‌شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.» حمزه‌زاده تصریح کرد: «اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد می‌شود. همچنین تقاضا داریم با توجه به شرایط شغلی کارمندان، هتل‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.» رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: «در بسته‌های حمایتی که تصویب شد، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماه‌های اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اخذ مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این‌گونه بود. همچنین در مورد بیمه نیز همین‌طور و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.»

ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...