به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتلهای کپسولی به ایران میگذرد، اما از آنها نه در فرودگاهها اثری دیده میشود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی میگوید: هتلهای کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شدهاند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسولها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استانهای مختلف کشور بهعنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتلهای کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راهاندازی شود تا بهعنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاهمدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علیاصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتلها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپها خواهد شد و بهعنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه میتواند در اماکنی مانند کمپهای مختلف، فرودگاهها، پایانههای مسافربری، راهآهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتلهای کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همهگیری ویروس کرونا دچار چالشهای اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهرهمند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتلها معتقدند بودند استفاده از این کپسولها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آنچه در مراسم رونمایی این کپسولها اعلام شد تولید پنجهزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونههای وارداتی و استقرار آنها در بیش از ۸۰ نقطه شناساییشده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتلهای کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آنها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبهای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتلها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتلهای کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای اینکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتلهای کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آنها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسولهای واردشده و خط تولید داخلی وعده دادهشده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتلهای کپسولی اطلاعات زیادی نمیدهد؛ فقط در گفتوگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده میکند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آنقدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشتهای ما با جامعه هدف فرودگاهها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادیراد ـ مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسولهای واردشده به ایسنا میگوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتلهای کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپهای کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون میبیند و توضیح میدهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاهها، نمونهای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاهها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسولها در معرض دید آنها قرار میگرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاهها کار را دیدهاند و بسیار مشتاقاند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آنها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت میکند. او یادآوری میکند: نگاهمان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گرانقیمت نبوده است. از روز اول هم گفتهایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزانقیمت وجود دارد. سجادیراد اضافه میکند: وقتی میخواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوبهای اقتصادی پروژه متفاوت میشود. مثلا در طرح توجیهی هتلهای کپسولی، هزینهای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرفکننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا میکرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنجهزار تومان به ازای هر ساعت اقامت میرسید.او درباره اینکه چرا با وجود بروکراسی فرودگاهها، این پروژه ـ همانطور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، میگوید: ما با بیمارستانها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود اینکه در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی میتوانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخشها مواجه شدیم. سجادیراد تاکید میکند: نگاه ما تسهیلگرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفتهایم. هدف این است باگهایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاههای دیگر اگر پروژهای سودآوری داشته باشد وارد آن میشوند. دغدغه خدماتدهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی میکنند.او ادامه میدهد: دغدغه خدماتدهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویسها در فرودگاهها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستانها اذعان میکردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درختها همراهان بیمار را پیدا و از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را میبندند صبح میبینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شدهاند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت میکنیم میگویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل میشویم و میخواهیم زیرساخت این اقامت را برای آنها تامین کنیم، متوجه میشویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راهاندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار میکند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح میشود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادیراد درباره اینکه درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامهریزی شده است؟ میگوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژهای که تعریف میشود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاهها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکتهایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح میدهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاعرسانی انجام دادیم. چند شرکت دانشبنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونههایی را ارائه میدهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفنشان را هم جواب ندادند. شرکتهای دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانههایی را که میتوانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کردهاند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانشبنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، اینکه محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر اینطور بوده چرا هنوز سایر بخشها متقاعد نشدهاند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتلهای کپسولی مستقر نشده است؟ میگوید: برای این که نگاهمان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاهمان با آنهایی که باید همراه میشدند، متفاوت است. ما فکر میکنیم آنها توجیه هستند و حتی نمونههایی را در کشورهای دیگر دیدهاند، اما وقتی میخواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آنها عمل کنیم و مواردی مثل حقالارض و حقالسهم طلب میکنند. سجادیراد در پاسخ به اینکه آیا میتوان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار میکند: پروژه زمانی که تعریف میشود جدولهای اقتصادی دارد که میزان سرمایهگذاری اولیه، هزینه بهرهبرداری سالانه و درصد سود برای سرمایهگذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانشبنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژههای عمرانی یا شهرداریها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایهگذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاهها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایهگذاری وارد نمیشد. با این حال، شرکتهای دانشبنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانشبنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمیشود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتماممان را گذاشتیم که این شرکت دانشبنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرفهای مقابل علیرغم اینکه در نامههایشان ابراز تمایل میکنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیدهایم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اصفهان، گفت: «در نوروز امسال و در راستای رعایت دستورالعملهای بهداشتی، از مجموع ۳۵هزار تخت در استان تنها ۵۰درصد ظرفیت اقامت واحدهای اقامتی به گردشگران نوروزی اختصاص پیدا کرد.» او با اشاره به کاهش ظرفیت اقامت استان اصفهان در نوروز امسال، افزود: «در نوروز امسال از ظرفیت هتلها، اقامتگاههای سنتی، اقامتگاههای بومگردی، مهمانپذیرها و خانهمسافرها به شرط رعایت دستورالعملهای بهداشتی استفاده و از ظرفیت بیش از ۵هزار کلاس آموزشوپرورش و کمپهای موقت در راستای حفظ سلامت گردشگران نوروزی چشمپوشی شد.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اصفهان ادامه داد: «بررسی نهایی آمار اقامت گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی مورد تأیید این ادارهکل حاکی است که اقامت گردشگران با کاهش ۹۵درصدی در مقایسه با نوروز ۱۳۹۸ و پیش از شیوع بیماری کرونا رقمی معادل ۱۲۱هزار نفر را در بر میگیرد.» او گفت: «براساس تحلیل آمارهای گردشگران در دبیرخانه ستاد سفر استان، از این تعداد ۳۳,۴۷درصد در هتلها، ۳۲.۱۲درصد در اقامتگاههای بومگردی، ۸۴.۴درصد در هتلآپارتمانها، ۵.۹درصد در مهمانپذیرها، ۳۰.۱درصد در مجتمعهای گردشگری و کمتر از یک درصد در خانهمسافرهای رسمی اقامت داشتهاند.»
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " مصیب امیری " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس، روز ۱۴ فروردینماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: «آمار بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگیتاریخی استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردینماه سال جاری، ۲۵۲هزار و ۲۱۹ نفر بوده درحالیکه در سال ۹۸ این آمار یک میلیون و ۱۳۲هزار و ۲۱۸ نفر بوده است.» او با اشاره به نظارتهای مستمر در ایام نوروز از مراکز اقامتی مجاز و اماکن تاریخی و رعایت شیوهنامههای بهداشتی، ادامه داد: «مجموعه فرهنگیتاریخی آرامگاه حافظ با ۹۱هزار و ۴۲۴ بازدیدکننده بیشترین بازدید را داشته است، بعد از آن مجموعه فرهنگیتاریخی آرامگاه سعدی با ۴۸هزار و ۵۳۴ بازدید، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با ۳۸هزار و ۲۹۷ بازدید، مجموعه زندیه با ۳۶هزار و ۱۹۱ بازدید و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۶هزار و ۷۹۲ بیشترین بازدیدها را داشتهاند.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس با اشاره به افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بر اساس دستور ستاد استانی مقابله باکرونا باهدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران و رعایت پروتکلهای بهداشتی، بیان کرد: «بازدید از این اماکن سانسبندی شده بود و برای اینکه مشکلی پیش نیاید، گیشههای ارائه خدمات هم برای فروش بلیت فعال بودند.» او اظهار کرد: «ضریب اشغال هتلها و هتلآپارتمانها امسال به حدود ۳۰ درصد رسید.» امیری ادامه داد: «امسال اسکان در کمپها، اسکانهای چادری و مهمانپذیرهای دولتی ممنوع بوده است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان تحت نظارت میراثفرهنگی، گردشگری صنایعدستی را داشتند.»
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سیدامیرناصر طباطبایی " رئیس جامعه هتلداران یزد، خواستار حمایت مجدد دولت از این صنعت شد." وی با بیان این که ضریب اشغال هتلهای یزد در ایام تعطیلات نوروز به کمتر از ۲۵ درصد رسید، اظهار کرد: هتلداران به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند و با این وضعیت، دولت باید برای گردشگری و اقدامات حمایتی خود مجدداً چارهای بیاندیشد. وی افزود: باید دولت تسهیلات حمایتی و شرایط اعلام شده قبلی را برای هتلداران و حتی سایر زیرساختهای گردشگری تقویت کند. وی با ابراز این عقیده که برخی دستگاه ها موجب توسعه گردشگری غیرمجاز در کشور شدند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری قبل از نوروز و تعطیلات، به صورت غیرکارشناسی مورد هجمه قرار گرفت، گردشگری غیررسمی و اقامتهای غیرمجاز توسعه یافت و گردشگری مجاز در این میان سرکوب شد. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، وضعیت فعلی گردشگری کشور و به ویژه شهر گردشگرپذیر یزد را وضعیت ناخوشایندی اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به این صنعت آسیبدیده شد.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "علی خاکسار " معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ، امروز در گفتوگو با فارس با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر در همدان اقامت داشتند اظهار کرد: ۵۰ درصد از این مسافران در هتلها اقامت داشتند. وی ادامه داد: مهمانپذیرها، مجتمعهای گردشگری مانند عباسآباد و گنجنامه و همچنین بومگردیها از دیگر مراکز اقامتی بودند که مسافران همدان در آنها اقامت کردند. معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۱۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شکل گرفت افزود: ۲۱۸ هزار نفر از جاذبههای گردشگری همدان بازدید کردند که ۴۷ هزار و ۱۰۰ مورد از اماکن تاریخی و موزهها بود. وی با بیان اینکه ورودی مسافر در نوروز ۱۴۰۰ قابل مقایسه با سالهای قبل از شیوع کرونا نیست یادآور شد: امسال هتلها و تاسیسات گردشگری درآمد چندانی نداشتند و نتوانستند خسارت ناشی از کرونا را جبران کنند.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " جعفر بذری " بازرس جامعه هتلداران ایران، اظهار کرد: از سال گذشته و با شیوع کرونا و کاهش سفرها صاحبان تأسیسات اقامتی و گردشگری به ویژه در شهر سرعین با رکود و درآمد ناچیزی روبهرو شدند که بزرگترین ضربه بر پیکره گردشگری و سرمایهگذاری در این حوزه وارد شده است. وی تصریح کرد: در شهر سرعین که اقتصاد آن تک قطبی است و متکی به فعالیتهای گردشگری است، این رکود آثار زیانباری را به همراه داشته به طوریکه تعدیل نیرو و مستهلک شدن سرمایه صاحبان تأسیسات اقامتی و هتلها شرایط دردناکی را در قطب گردشگری کشور به وجود آورده است. بازرس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه دولت برنامه جدی برای حمایت از صنف فعالان صنعت گردشگری ندارد گفت: متاسفانه اظهارات برخی مسئولان در خصوص ممنوعیت سفر نیز قابل تامل است. وی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در خصوص همکاری مردم برای لغو سفرها بویژه در ایام نوروز اظهار کرد: قرنطینه کردن مردم در شرایط فعلی چاره کار نیست. وظیفه دولت این بود که تمام مردم نسبت به ویروس کرونا، واکسینه شوند. رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: به رغم حاکم شدن این شرایط فعالان بخش گردشگری چندان تمایلی به اخراج نیرو و حتی تعدیل آنها نداشتند و با همه سختیها و مرارتها تلاش کردند تا نیروهای مجموعههای گردشگری خود را حفظ کنند اما در این یک سال با بیتوجهی و بیمهری مسئولان صنعت گردشگری روزهای غریبانهای را سپری میکند. بذری در ادامه افزود: در ۴۰ سال گذشته همواره فعالان بخش گردشگری در کنار دولت بوده و با پرداخت مالیات، بیمه و سایر عوارض سعی کردند تا کمککار دولت باشند و انتظار میرود در یک سالی که گرفتاری گریبانگیر بخش گردشگری شده دولت نیز یک سال حامی فعالان این بخش باشد. رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل امتناع برخی از مسئولان استانی را از پرداخت تسهیلات و کمکهای حمایتی به این بخش یادآور شد و خاطر نشان کرد: به نظر میرسد مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد و هیچ حمایت عملی در ماههای اخیر از فعالان بخش گردشگری انجام نشده است. بذری با بیان اینکه برای فعالان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی، باید هفت خوان را طی کنند اظهار کرد: متاسفانه در پرداخت ها نیز بدسلیقگی و نابسامانی مشهود است. وی ادامه داد: البته این پرداختیها کفاف یک ماه هزینه آب، برق، گاز و سایر هزینهکردهای تأسیساتی و زیربنایی را نمیکند و انتظار میرود بیشترین حمایتها به صورت بلاعوض و در قالب بستههای حمایتی به مانند سایر کشورها باشد. در هر حال سال ۱۴۰۰ هم به مانند سال گذشته با کابوس کرونا ویروس برای صنعت گردشگری آغاز شد؛ صنعتی که می توانست درآمد هنگفتی را برای استان محرومی همچون اردبیل که قسمت اعظم اقتصادش، بر گردشگری استوار است به همراه داشته باشد.
ایجاد شده: 2/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 2/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، برای رسیدن به این هتل باید ساعتها پیاده روی و کوهنوردی کرد و به کمک سیم و قلاب دامنههای تند کوهها را پیمود و قبل از هر چیز اینکه نباید سرگیجه داشت! در اطراف این منطقه نیز اماکن منحصربفردی برای دیدن وجود دارد: منطقه باستانی ماچو پیچو در ۱۲ کیلومتری آن واقع شده است. علاقمندان به کوهنوردی ویافراتا نیز میتوانند با انجام یک صعود ۴۰۰ متری تماشاگر چشم اندازی خارقالعاده باشند. افرادی که پیش از این شبی را در این هتل معلق گذراندهاند، تجربه اقامت خود در هتل «Natura Vive Skylodge» را یک ماجراجویی بینظیر توصیف کردهاند. تجربهای متفاوت از خوابیدن زیر آسمان شب؛ جایی که ماه و ستارهها از درون کپسولهای شیشهای نزدیکتر به نظر میرسند و تجربهای فراموش نشدنی مانند زندگی در فضا را تداعی میکنند. لورن کرگل که از آلاسکا به پرو سفر کرده میگوید: «ابتدا یک صعود هیجان انگیز داشتم. من از ارتفاع نمیترسم با این حال لحظاتی وجود داشت که به خودم میگفتم واقعا خیلی بالا هستم... با این وجود هنوز هم باید به صعود ادامه میدادم. غذاها عالی بودند. کسپولها خیلی راحت و مدرن بودند و حتی توالت و دستشویی هم داشتند. پردهها هم باز میشدند بنابراین میتوانستم ستارهها را بخوبی ببینم.» میتوان لذت بودن در این هتلها را، هم بصورت تنهایی تجربه کرد و هم با اعضای خانواده. یک کپسول هم بطور ویژه به عنوان نهارخوری ساخته شده است؛ جایی که میتوان در کنار خوردن غذا، از مناظر استثنایی اطراف هم لذت برد. کپسولهای نهارخوری تمام مدت باز و آماده سرویسدهی هستند؛ حتی اگر در این هتل معلق اقامت نداشته باشید. یک سرویس عکاسی هم در نظر گرفته شده تا بتوانید از بودنتان در این مکان عکسهایی را یادگار ببرید. بنابراین اگر از ارتفاع نمیترسید، با ماجراجویی در کوههای پرو و اقامت در این هتل معلق، احتمالا میتوانید بهترین خواب شبانه را تجربه کنید.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتلها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاشها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه مهم در دولت مطرح شد و با این تلاشها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم میگیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستورالعمل 12 صفحهای است. رنگبندی شهرها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی میشود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استانهای مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان میتوانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام میشود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاهها و خانههای شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام میگیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند میتواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد 48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آنها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852 مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیتهای ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت: وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچکترین سهلانگاری در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد میکنیم. تیمهای بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکلهای حرفهای بخش خصوصی بهصورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کردهایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کردهاند. برات درباره کمکهای انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد 19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پروندهها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل میشود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استانها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کردهاند.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "بهروز ندایی " معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: با اعلام رنگ شهرهای استان که اغلب زرد و آبی هستند، این استان میتواند مقصد ورود گردشگران و مسافران از استانهای دیگر باشد به شرط آن که تست کرونای آنها منفی باشد. وی به روند نزولی بیماری کرونا در استان و بستری شدن 146 نفر و ابتلای هفت نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و گفت: به رغم این شرایط با ثبات ما همچنان باید پروتکلهای بهداشتی را به جد رعایت کرده و با مسئولیتپذیری واقعی اجازه شیوع مجدد این بیماری و فراگیری آن را ندهیم. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به رتبهبندی شهرهای کشور در چهار رده قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار شده انجام سفر به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع باشد و اهالی این شهرها نیز نمیتوانند به سایر شهرها سفر کنند. ندایی افزود: در استان اردبیل چهار شهر اردبیل، مشگینشهر، خلخال و پارسآباد دارای رنگ زرد هستند و مابقی شهرها نیز رنگ آبی را تجربه میکنند که امیدواریم در 20 روز آینده تغییری را در این رنگها شاهد نباشیم. وی شرایط سفر به استان اردبیل را اعلام کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهای با رنگ زرد و آبی میتوانند به استان اردبیل سفر کنند که البته اخذ تست کرونا از آنها انجام خواهد شد. ندایی به ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران از شهرهای قرمز و نارنجی به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان نیز نمیتوانند به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی سفر کنند و قطعا ما نیز در این موضوع با حساسیت بیشتر ورود پیدا میکنیم. وی از آمادگی هتلها و مراکز اقامتی و گردشگری استان برای پذیرش میهمانان با رعایت پروتکلها و موازین بهداشتی خبر داد و بیان کرد: هرگونه اقامت باید در مراکز رسمی هتل و میهمانپذیرها انجام شود و ما به هیچ مسافری اجازه نخواهیم داد تا نسبت به دایر کردن چادر و یا اسکان در مدارس اقدام کنند. ندایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که از طریق وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و همچنین هواپیما وارد استان میشوند، قطعا مورد تست و غربالگری سلامت قرار میگیرند تا در صورت منفی بودن تست کرونای آنها، امکان اقامت در استان اردبیل به آنها داده شود. وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی از استانها به هیچ وجه اجازه ورود مسافران از چنین استانهایی را به اردبیل نخواهیم داد و اگر خانوادهها و فامیلی در این استان دارند، نباید اقدام به پذیرش میهمان و مسافر کنند. ندایی گفت: برخی از مسافرتها به مقصد استان اردبیل بیشتر فامیلی و از اطرافیان است که در این صورت ما انتظار داریم میهمانان با حضور در مراکز بهداشتی روستاها و شهرها نسبت به انجام تست و اطمینان از سلامت خود اقدام کرده تا شاهد شیوع بیماری نباشیم. معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال گذشته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح موفقیتآمیز در استان بود که بیش از 90 درصد جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته و سلامت آنها تأیید شده است. وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت هتلها و آبدرمانیها و مراکز گردشگرپذیر به ظرفیت اعلام شده ما نظارتهایمان را در شهرهای سرعین، مشگینشهر و اردبیل با تقویت اکیپها بیشتر از گذشته خواهیم کرد تا شاهد بیاحتیاطی و بیتوجهی به پروتکلهای بهداشتی نباشیم. ندایی اضافه کرد: به نسبت سال قبل در این ایام ما با شرایط مناسبی در کنترل بیماری کرونا روبهرو هستیم ولی همچنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه ندهیم تا سلامت مردم به خاطر بیاحتیاطی عدهای به مخاطره بیفتد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "امیرپویان رفیعیشاد" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران؛ وضعیت تورهای ورودی، خروجی و داخلی را در آستانه پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز شرح داد و اظهار کرد: سفر به خارج از کشور برای تعطیلات نوروز با کمترین استقبال مواجه شده است. اگرچه همهگیری ویروس کرونا در کاهش تقاضا بیتاثیر نبوده، اما شرایط اقتصادی و معیشت مردم عامل اثرگذارتری به شمار میآید. وی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی برای تعطیلات نوروز کشورهای کمی را میتوانند تبلیغ کنند؛ محدودیت ویزا در دوران همهگیری کرونا شرایط متفاوتی را برای سفرهای خارجی رقم زده است. جز چند کشور همسایه، گرایش انگشتشمار آژانسها به تبلیغ و اجرای تورهای افریقا در تعطیلات نوروز نیز به همین دلیل است؛ چرا که کشورهای افریقایی در مقایسه با سایر کشورها مقررات آسانتر و محدودیتهای کمتری برای صدور ویزا دارند، اما هزینههای هنگفت این تورها با توجه به نرخ ارز و افزایش هزینههای معیشت باعث شده سفر افریقا نیز با اقبال چندانی مواجه نشود. تعداد متقاضیان این تورها بسیار کم است. رفیعیشاد اضافه کرد: در بین کشورهای همسایه با توجه به مقررات ویزا، درحال حاضر سفر به ترکیه و ارمنستان راحتتر است که شرایط اقتصادی باعث شده استقبال از تورهای این مقاصد نیز پایین باشد. او درباره محدودیتهای مرزیِ کشورهای همسایه برای اجرای تور زمینی و اتوبوسی که برای مقرون به صرفهتر شدن هزینهها برای نوروز ١۴٠٠ بیشتر آگهی و تبلیغ شدهاند، اظهار کرد: هنوز محدودیتی برای سفر زمینی به کشورهایی مثل ارمنستان و ترکیه اعلام نشده است. رییس هیأتمدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران درباره وضعیت تورهای داخلی، به بلاتکلیفی و اظهارات متناقض متولیان که برای آژانسهای مسافرتی و مردم مشکلآفرین شد، اشاره کرد و گفت: برای ما سوال بود که هماهنگی در هیأت دولت و بین وزرای گردشگری، بهداشت و ... تا این حد سخت بود!؟ آژانسها تا همین یکی دو روز قبل نمیدانستند پیشپرداخت تور و خدمات را از مسافر دریافت کنند، هزینه هتلها را واریز کنند، تور بفروشند، چه کار کنند؟ همه ما در یک بلاتکلیفی به سفر میبردیم. تکلیف سفرهای نوروزی نباید ۲۵ اسفند مشخص میشد، باید از یک ماه قبل تعیین تکلیف میشدیم. او افزود: این بلاتکلیفی باعث شد آمار ثبتنام در تورهای امسال حدود ۱۰ درصد تورهای نوروز ۹۸ باشد. چه سالی را سراغ دارید که برای ۲۸ اسفندماه قطار یا پرواز تهران ـ مشهد صندلی خالی داشته باشد؟ وضعیت امسال واقعا متفاوت بود. حتی با وجود اینکه تعداد پروازها و قطارها محدود شده است، اما چالش زیادی وجود ندارد. قطعا این اقبال کم فقط به خاطر ویروس کرونا نیست؛ مساله اقتصاد و هزینهها عامل اثرگذارتری است. او درباره محدودیت سفر تورها به مناطق قرمز و نارنجی نیز گفت: قبلا اعلام کرده بودند سفر با تور و رزرو هتل محدودیتی ندارد. هنوز بخشنامه جدیدی خلاف آن به دست دفاتر خدمات مسافرتی نرسیده است. رفیعیشاد نگاهی هم داشت به وضعیت تورهای ورودی و اظهار کرد: تعداد محدودی ویزا با عنوان درمان برای اتباع خارجی صادر میشود، اما با توجه به سرعت واکسیناسیون در برخی کشورها، وزارت بهداشت و وزارت خارجه در پذیرش گردشگران خارجی میتوانند رویه را تغییر دهند، درحالی که این مطالبه تا کنون مسکوت مانده است. رییس هیأتمدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران به حال بحرانی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی که نوروز ١۴٠٠ را از دست دادند، ما همچنان امیدواریم حمایت شویم. بحثمان صدقه گرفتن نیست، ولی تسهیلات و تهمیدات برای روی پا ماندن این صنعت میخواهیم. با معافیتهای مالیاتی و تامین اجتماعی کمک کنند این صنعت حداقل وضعیت اورژانسی موجود را حفظ کند و بقایی داشته باشد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، در نشست روز شنبه مجمع ملی تشکلهای گردشگری، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران عنوان کرد؛ حتی در کشورهایی از نظر اقتصادی ضعیف هم دولتها خود را موظف به حمایت از صنعت گردشگری میدانند و به روشهای مختلف سعی در پشتیبانی از این صنعت دارند. در حالیکه در طول سال گذشته که گردشگری به طرز بیسابقهای تحت فشار قرار گرفت و بحران شدیدی را پشت سر گذاشت، هیچگونه حمایتی از سوی دولت شامل حال این صنعت نشد. رئیس جامعه هتلداران ایران افزود: در ایران دولت ۲ بسته حمایتی را به بخش خصوصی گردشگری معرفی کرد که این بستهها نه تنها حمایتی در پی نداشتند بلکه باید آنها را بستههای ضدحمایتی دانست. مثال ها در این زمینه بسیار است. مثلاً هزینه حاملهای انرژی که قرار بود مشمول معافیت و بخشودگی شود نه تنها نشد بلکه بسیاری از تاسیسات گردشگری و از جمله هتلها به محض پرداخت نکردن صورتحساب حاملهای انرژی دستگاههای مربوطه، بلافاصله اقدام به قطع آب و برق و ... کردند. دولت نه تنها باری از دوش این صنعت بحرانزده بر نداشت بلکه با ناهماهنگیها و عدم برنامهریزی و عدم اجرای مصوبات دولتی، بستهها عملاً نقش ضدحمایتی ایفا کردند. بنابراین طرح این موضوع که از بخش خصوصی گردشگری حمایت به عمل آمد، ادعای بی اساسی است. آنچه از دولت در این مدت دیده شد، بیشتر رفع مسئولیت بود تا چیز دیگر. طوری که حق داریم اگر بگوییم دولت حتی قصد حمایت از گردشگری را هم نداشت. حمزهزاده در مورد تاکیدهای وزارت بهداشت در ارتباط با منع سفرهای نوروزی گفت: بارها گفتهایم و بر کسی پوشیده نیست که دولت موظف است رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرها را اداره کند و سلامت مسافران را تضمین کند. دولت باید سلامتی سفر را چه در بخش حمل و نقل، چه اقامت و چه بخشهای دیگر به دست متخصصان امر بسپارد. دولت در نهایت باید بگوید که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید نه اینکه هر گونه مسئولیتی در این ارتباط را از سر خود باز کند و بگوید اصلاً سفر نکنید.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب " مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری " توسط سرکار خانم زهره دهدشتیشاهرخ و آقای مرتضی فیاضی، تالیف شده است. این کتاب حاوی چهارده فصل است. نگارندگان پس از پیشگفتار در فصل اول به کلیات بحث یعنی بازاریابی، انواع آن و کارکردهای آن پرداخته سپس در فصلهای بعدی بحثهای مرتبط با جهانگردی و بازاریابی را مطرح کردهاند. لازم به ذکر است که هر فصل دارای مقدمه جداگانه است که هدف آن فصل را بیان میکند. همچنین برای درک بیشتر مباحث از جداول، نمودارها و موارد عملی و مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان کتاب نیز منابع به زبان انگلیسی ارائه شده است. برخی از عنوانهای فصلهای کتاب عبارتاند از؛ 1. درک رفتار مصرفکنندگان در صنعت مهمانپذیری 2. بخشبندی بازار و موقعیتیابی 3. تدوین برنامه بازاریابی 4. مدیریت محصولات و خدمات 5. کانالهای بازاریابی 6. فروش شخصی 7. استراتژی قیمتگذاری جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی