به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه میشوید که چنین موضوعی اصلا نمیتواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتلهای دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفتههای رئیسجمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتلها عملیاتی شود، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه میشوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران میآیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل میکنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستورانها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرفها بیربط و بیمورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتلها به شدت گران است و هتلها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش میدهند. وی افزود: هتلها به طور کلی دو بار در سال نرخهای خود را افزایش میدهند و بر همین اساس قیمتها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیفها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمیبرند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که میگویند از هتلداری سودی نمیبریم، چندمین هتلهای خود را افتتاح کردهاند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتلهای دیگر میکنند؟ قسط بانکهای خود را چگونه میپردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمتها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمیدانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که میخواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمیدهد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
فرماندار قشم در دیدار با اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران، اظهار داشت: تلاش میکنیم زیرساختهای اولیه مراکز اقامتی به عنوام بخش مهمی از زنجیره گردشگری به بهترین شکل ممکن، فراهم شود. به گزارش هتلنیوز ، وی ضمن تاکید بر تامین به موقع کپسول گاز برای اعضای جامعه هتلداران، گاز را یکی از منابع حیاتی فعالیت مراکز اقامتی، عنوان کرد و تاخیر در تامین آن را موجب بروز خسارت دانست. "علیرضا نصری" در ادامه به شروع فصل گردشگری در این جزیره اشاره کرد و از معاون برنامهریزی فرمانداری درخواست کرد تا همکاریهای لازم با مراکز اقامتی در راستای رفع نیازهای هتلداران در تمامی ادارت و نهادهای شهرستان بعمل آید. در ادامه این نشست، مدیرعامل جامعه هتلداران جزیره قشم نیز گفت: جزیره قشم دارای 78 مرکز اقامتی یک تا چهار ستاره است که طی چند روز گذشته با کمبود و افزایش قیمت کپسولهای گاز مواجه شدهاند. "عبدالباسط رضوانی" با اشاره به اینکه یک هتل چهار ستاره روزانه دو کپسول 60 کیلویی گاز مصرف دارد از پیگیری فوری فرماندار برای رفع این مشکل، قدردانی کرد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
نایبرئیس جامعه هتلداران ایران در حاشیه چهلمین اجلاس سراسری سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و 80 عضو وابسته این سازمان، نگاه رسانههای جهان را به ایران و همدان معطوف کرد. "شهرام شیروانی" با ابراز خوشحالی از برگزاری نشست سازمان جهانی گردشگری در شهر "همدان" ابراز داشت: در چند سال گذشته زیرساختهای گردشگری استان همدان رشد قابل توجهی داشته است و همین موضوع باعث شده تا بتواند در میزبانی از گردشگران، سنگ تمام بگذارد. به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان همدان به برگزاری جلسه اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه این اجلاس، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات هتلداران، مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. مدیرعامل گروه هتلهای باباطاهر در ادامه گفت: در حال حاضر همدان این ظرفیت را دارد تا میزبان شایستهای برای اجلاسها و جشنوارههای ملی و بینالمللی باشد و از سوی دیگر برگزاری اجلاس جهانی گردشگری و رویداد همدان 2018 نیز فرصت مغتنمی بود تا همدان به عنوان یک مقصد گردشگری، معرفی شود. وی تصریح کرد: اطلاعرسانی و تبلیغات حلقه مفقوده صنعت گردشگری است نیاز است روند شکل گرفته در ماههای اخیر با جدیت دنبال شود.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور پرونه بهرهبرداری هتلآپارتمانهای این استان بر اساس درجهبندی خبر داد و اظهار داشت: پیش از این معیار ارزیابی کیفی هتلها بر اساس تعداد ستاره بود. "نادر فلاحی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در یکسال گذشته معیار ارزیابی از ستاره به درجهبندی تغییر یافته است و هتلآپارتمانها این فرصت را داشتند تا با تجهیز و بهسازی، پروانه بهرهبرداری دریافت کنند. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: در حال حاضر صدور پروانه بر اساس ستاره انجام میشود و در صورتی که از سوی سازمان با این شکل از ارزیابی کیفی موافقت شود، صدور پروانه بلامانع خواهد بود و در غیر این صورت هتلآپارتمانها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیارهای درجهبندی را دارند. وی افزود: در خصوص خانهمسافرها نیز مطابق با تاسیسات گردشگری 16 گانه رفتار میشود و بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین، فعالیت خانهمسافرها سازماندهی شده و تعدادی که مجوز فعالیت ندارند، مطابق با مقررات پلمپ خواهند شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در خصوص انتخابات جامعه هتلداران این استان، گفت: تا پایان هفته اساسنامه مصوب از طرف معاونت گردشگری و امور حقوقی اداره کل برای اعضای جامعه هتلداران ابلاغ میشود و طی دو هفته آتی مقدمات برگزاری انتخابات فراهم خواهد شد.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتلهای مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتلها در مشهد مقدس به 100 درصد میرسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتلهای ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتلهای مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماههای آینده تغییر کند. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتلها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتلهای مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیفها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتلها گرانفروشی میکنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانهمسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانههای مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بودهایم.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: پس از اعلام تحریمها هیچ سرمایهگذار خارجی در حوزه گردشگری اعلام برگشت سرمایه نکرده است زیرا منفعت خود را در این مسیر میبینند. به گزارش هتلنیوز ، دکتر "حسین اربابی" اظهار داشت: به این موضوع تکیه نکردهایم که حتما منتظر سرمایهگذاری خارجی باشیم اما تلاش میکنیم بستههای سرمایه مشترکی داشته باشیم تا سرمایهگذار نیز راغب به انجام کار شود. وی ابراز داشت: منطقی به نظر میرسد که سرمایهگذاران اکنون با شدت و سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند زیرا کسی نمیداند که سال آینده قیمتها چطور میشود. معاون سرمایهگذاری کشور در رابطه با انصراف اسپانیاییها از پروژه گردشگری در "مُتل قو" نیز گفت: هنوز نمیدانیم تکلیفمان در این حوزه چیست و باید 10 روز دیگر مشخص شود. این بلاتکلیفی مانند این است که هنوز نمیدانیم شرکت توتال از ایران رفته است یا خیر. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به هتلها از منابع مختلف مانند بانکها و صندوق توسعه ملی داده شده است و هماکنون بیش از 1900 پروژه با حجم سرمایهگذاری 40 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال انجام است.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اظهار داشت: دو رویکرد گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی از مهمترین محورهایی است که در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس بر آن تاکید خواهد شد. به گزارش هتلنیوز "مصیب امیری" در حاشیه نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، ابراز داشت: استان فارس در یک مقیاس به عنوان ایران کوچک شناخته میشود زیرا تمامی زیباییها و جذابیتهایی که در سراسر کشور وجود دارد در استان فارس نیز موجود است. برای مثال در بحث آثار تاریخی از مجموع 30000 هزار اثر ثبت ملی شده حدود 3000 یعنی یک دهم آن در استان فارس و از مجموع 23 اثر ثبت جهانی، 5 اثر در استان فارس واقع شده است. "مصیب امیری" در خصوص محورهای این دوره از نمایشگاه گفت: بحث گردشگری سلامت از دیرباز در استان فارس مطرح بوده است و در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس نیز مورد تاکید خواهد بود. همچنین موضوع گردشگری مذهبی استان فارس که در سالهای گذشته مغفول مانده نیز از دیگر محورهای دهمین دوره نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خواهد بود. وی افزود: ثبت ملی محور ساسانی و هنر "منبت" شهر شهر آباده از دیگر رویدادهای مهمی خواهد بود که همزمان با برگزاری نمایشگاه، برگزار خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ادامه گفت: در استان فارس زیرساختهای خوبی در حوزه تاسیسات اقامتی اعم از هتل، هتلآپارتمان و علیالخصوص اقامتگاههای بومگردی وجود دارد که با توجه به چهار فصل بودن، این اقامتگاهها میتوانند در هر نقطه از استان میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشند. وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری بخش دولتی و حمایت بخش خصوصی مانند جامعه هتلداران و همچنین اهالی رسانه، نمایشگاهی برتر و متمایز از سالهای گذشته را شاهد باشیم تا بتوانیم عظمت ایران و استان فارس را به نمایش بگذاریم.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس در مراسم رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروزی به عنوان یک صنعت مهم در چرخه اقتصادی کشورها به حساب میآید. به گزارش هتلنیوز "مشتاقی لاری" با اشاره به برخی جزئیات نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در دوره گذشته، ابراز داشت: دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با پیشینه برگزاری موفق طی سالهای گذشته، علیالخصوص دوره قبلی که در فضایی مجموعا به مساحت 10200 متر مربع شامل 7200 متر سالن و 3000 متر فضای باز برگزار شد، صحنه و میدانی است برای عرضه آثار ملی و پیشینه کهن ایران و استان فارس که مهد تمدن، ارزش، هنر و میراص ملی است. "مشتاقی لاری" تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس دارای ویژگیهای بسیار ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاهی بهتر از سالهای گذشته و با بازخوردی در سطح ملی، برگزار کنیم. وی افزود: نمایشگاه امسال در حوزههای مختلفی مانند گردشگری سلامت، هتلها و مراکز اقامتی، آموزشهای هتلداری، شرکتهای تجهیزات هتلداری و دیگر موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری برگزار خواهد شد و انشاالله بتوانیم در کنار هم نمایشگاهی موثر در عرصه اقتصاد کشور را شاهد باشیم. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس در پایان گفت: در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس آئین ثبت ملی محور ساسانی و هنر صنایع دستی "منبت" آباده را نیز شاهد خواهیم بود.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هتل مدرن و لوکس Marriott واقع در Ocean Park کشور هنگکنگ پس از سرمایهگذاری 640 میلیون دلاری این گروه هتلداری بینالمللی طی ماههای آینده افتتاح و به شکل رسمی به بهرهبرداری خواهد رسید. با افتتاح این هتل که دارای 471 اتاق است بدون شک میزان گردشگران و بازدیدکنندگان Ocean Park افزایش خواهد یافت زیرا با استفاده از قطار تنها چهار دقیقه با این پارک فاصله خواهند داشت. پروژه احداث هتل Marriott در Ocean Park هنگکنگ از سال 2014 میلادی کلید خورد اما در اویل سال گذشته ( 2017 ) با مشکلات شدید مالی مواجه شد که پس از رفع آن به زودی افتتاح خواهد شد.
ایجاد شده: 10/آبان/1397 آخرین ویرایش: 12/آبان/1397 اخبار خارجی
رویداد بینالمللی GulfHost به عنوان بزرگترین نمایشگاه حوزه میهماننوازی و بخشی از هفته جهانی گردشگری "دبی" از سال گذشته میلادی ( 2017 ) توسط شرکت GulFood راهاندازی شده است و بزرگترین رویداد حوزه غذا و رستوران در سطح جهان به حساب میآید. به گزارش هتلنیوز ، این نمایشگاه در سال 2018 میلادی طی روزهای 30 اُکتبر تا 1 نوامبر ( 8 الی 10 آبانماه 1397 ) برگزار میشود و متخصصان فعال در حوزه غذا و رستوران میتوانند از جدیدترین فناوریها، طراحیها و نوآوریها، بازدید بعمل آورند. یکی دیگر از رویدادهای جانبی این نمایشگاه، کنفرانس توسعه رستوران خواهد بود که شرکتکنندگان را قادر خواهد ساخت تا با خریداران و همکاران حرفهای خود از سراسر جهان، ارتباط برقرار نمایند. پیشبینی میشود بیش از 50000 نفر از این نمایشگاه که هماکنون در فضایی بالغ بر 90000 متر مربع و با حضور 2000 شرکتکننده در حال برگزاریست، بازدید بعمل آورند.
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 رویدادها و نمایشگاهها
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: سرمایهگذاران خارجی در گذشته نیز در جزیره کیش حضور نداشتند و الان نیز نیستند ولیکن با این وجود در تابستان امسال، تعداد گردشگران 12.5 و ضریب اشغال هتلها نیز 4.5 درصد افزایش داشته است. "محمد ابراهیم انصاری لاری" ابراز داشت: نسبت به شرایط اقتصادی کشور در جذب سرمایهگذاران داخلی موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی و با حجم سرمایهگذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب سرمایهگذاران خارجی، گفت: حرف سرمایهگذار خارجی را نزنید. سرمایهگذار خارجی هیچگاه در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایهگذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است نرسد. "انصاری لاری" در رابطه با میزان ورود گردشگر به جزیره کیش با توجه افزایش هزینهها گفت: با وجود تمام تحولات اقتصادی، میزان ورود گردشگران 13.5 درصد و ضریب اشغال هتلها نیز 4.5 درصد افزایش یافته است. وی در پایان گفت: در طول این مدت با ارائه مشوقهایی مانند کارت هدیه به مسافران، کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتلها، نه تنها کاهشی در ورود گردشگر نداشتیم بلکه این میزان افزایش نیز یافته است.
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی