نتایج جستجو...
۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی

۲۰ لیتر بنزین برای هر ایرانی

به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست منطقه آزاد کیش در خصوص اجرای طرح «بنزین برای همه» در این جزیره گفت با اجرای این طرح به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین اختصاص پیدا خواهد کرد. سرپرست منطقه آزاد کیش با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفت تغییر قیمت حامل‌های انرژی به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است. وی در خصوص تفاوت این طرح با طرح قبلی تخصیص سهمیه بنزین گفت در طرح قبلی بنزین به هر خودرو اختصاص پیدا می‌کرد، اما در این طرح بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد به واسطه این طرح قرار است سهمیه بنزین به هر کد ملی اختصاص پیدا کند. در واقع افراد دارای خودرو یا بدون خودرو به واسطه این طرح ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد. وی افزود امیدواریم این طرح پس از اجرای آزمایشی به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شود. لواسانی در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد مردم می‌توانند یارانه سهمیه بنزین خود را از هر کارت بانکی دریافت کنند و اگر افراد فاقد خودرو باشند، قادرند این یارانه را در اپلیکیشنی که به شکل ویژه برای آن طراحی شده بفروشند. همچنین بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی نتوانند سهمیه خود را به دیگران انتقال دهند یا نتوانند آن را بفروشند، مبلغ این سهمیه پس از مدت مشخصی به شکل فروش خودکار در حساب آنها قابل دریافت خواهد بود. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اعلام این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از ۱ سال در کشور اقامت داشته باشند می‌توانند یارانه سهمیه سوخت خود را دریافت کنند گفت با اجرای شدن این طرح جدید، رانندگان وسایل نقلیه عمومی کماکان سهمیه خود را دریافت خواهند کرد و در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی هیچ تغییری اعمال نخواهد شد، اما اعضای خانواده آنها ۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار داخلی
انتصاب اعضای شورای راهبردی موزه ملی

انتصاب اعضای شورای راهبردی موزه ملی

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، با حکم " علی دارابی " قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، " سیداحمد محیط‌طباطبایی " فارغ‌التحصیل کارشناسی باستان‌شناسی و  ارشد تاریخ  و معاون اسبق سازمان میراث‌فرهنگی وقت، " حسن کریمیان " استادتمام باستان‌شناسی و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، " حسن خجسته " استادتمام دانشگاه، عضو هیئت امنای بنیاد فارابی و نایب‌رئيس سابق اتحاديه راديو و تلويزيون‌های آسيا و اقيانوسيه، " حجت‌الله ایوبی " دانشیار دانشگاه، دبیرکل کمیته ملی یونسکو و معاون اسبق سینمایی وزارت ارشاد، " پیام تیرانداز " فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت رسانه، مدرس دانشگاه و مدیرعامل خبرگزاری فارس، " موسی نجفی " استاد تمام دانشگاه و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی و " مجید زین‌العابدین " فارغ‌التحصیل علوم سیاسی و مدیر شبکه یک سیما به‌عنوان اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران منصوب شدند.  اعتلای عملکرد موزه بر پایه خردجمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فکری و علمی صاحبنظران، ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و نیز ترویج و اشاعه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی  بخشی از ماموریت اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران است.

ایجاد شده: 1/دی/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ با تحویل آخرین هواپیمای ایرباس A380 ساخته شده به خطوط هوایی امارات، خط تولید این غول آسمان‌ها به پایان راه رسید.آخرین هواپیمای «ایرباس ای۳۸۰» (Airbus A380) هم به هواپیمایی امارات به‌عنوان اصلی‌ترین مشتری آن تحویل داده شد و بدین ترتیب تولید این هواپیمای پهن‌پیکر متوقف شد. پایان دوره‌ای برای این هواپیمای سوپرجامبو که زمانی به‌عنوان آینده‌ی هوانوردی مطرح می‌شد تا سرانجام خطوط هوایی برای استفاده از هواپیماهای کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را کنار گذاشتند. آخرین نسخه از این هواپیمای عظیم دو طبقه که شمار هواپیماهای A380 تولید شده را به ۲۵۱ می‌رساند، با رجیستر A6-EVS روز پنج‌شنبه وارد لندن شد و به‌زودی در ناوگان هواپیمایی «امارات» (Emirates) فعالیت خواهد کرد. در حالی که A380 مورد علاقه‌ی بسیاری از خلبانان و مسافران است، اما دوران آن از سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، زمانی که ایرباس اعلام کرد قصد دارد تولید آن را با توجه به تقاضای ناامیدکننده برای هواپیمای پرچم‌دار خود متوقف کند. با این وجود، دوران این غول آسمان، به‌طور کامل پایان نیافته است و آخرین A380 اکنون صدوبیست‌وسومین فروند از این نوع هواپیما در ناوگان امارات است. دیگر خطوط هوایی هم مانند «بریتیش ایرویز» (British Airways) و «سنگاپور ایرلاینز» (Singapore Airlines) همچنان این پرنده را در ناوگان فعال خود دارند. A380 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری تولید انبوه است که تا کنون ساخته شده است. ابعاد عظیم آن می‌تواند تا ۸۵۳ مسافر را در محیط جادار خود جای دهد و تجربه‌ی آرام در هنگام پرواز، ازجمله دلایل محبوبیت آن بین مسافران است. با این وجود، این هواپیما هرگز آن‌طور که ایرباس امیدوار بود، مورد بهره‌برداری خطوط هوایی قرار نگرفت. A380 معمولا فقط در مسیرهای طولانی قابل استفاده است. همچنین نسبت به مدل‌های مدرن‌تر و کوچک‌تر، کم‌تر دوستدار محیط زیست است. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تأثیر همه‌گیری بر صنعت هوانوردی باعث شد که بیشتر ناوگان A380 جهان زمین‌گیر شوند. تصمیم «لوفت‌هانزا» (Lufthansa) برای توقف پرواز A380 خود، باعث شد تا این خط هواپیمایی ناوگان سوپرجامبو جت‌های خود را برای همیشه بازنشسته کند، در همین حال «ایرفرانس» (AirFrance) هم آخرین A380 خود را بازنشسته کرد. هرچند به‌نظر می‌رسد که خطوط هوایی محبوبیت پایدار A380 را درک می‌کنند و به همین دلیل به آرامی پس از کنترل همه‌گیری کرونا، به برنامه‌های پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی بازگردانده شده است. آن‌طور که «سیوا گووینداسامی» (Siva Govindasamy) رئیس امور جهانی خطوط هوایی سنگاپور هنگام اعلام برنامه‌های این شرکت در ماه‌های گذشته گفت: «برخی افراد فقط A380 را برای پرواز رزرو می‌کنند.» و در حالی که ایرباس دیگر سوپرجامبو نمی‌سازد و حتی امارات هم نخستین هواپیمای A380 خود را بازنشسته کرده است، مسافران در سال‌های آینده همچنان می‌توانند از تجربه‌ی سفر با A380 لذت ببرند. پس از تحویل هواپیمای جدید به امارات در لندن، «تیم کلارک» (Tim Clark) رئیس این خط هوایی اعلام کرد که A380 ستون حیاتی برنامه‌های پروازی شبکه‌ی هوایی این شرکت است و محصول شاخص امارات برای سال‌های آینده باقی خواهد ماند.

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار خارجی
لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آغاز موج پنجم کرونا در جهان و شیوع گونه «امیکرون»، آلمان را بر آن داشت تا برای سومین سال متوالی، برگزاری مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان را لغو و آن را به یک رویداد مجازی محدود کند. مسؤولان نمایشگاه برلین در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که "نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم می‌کنند و از آن‌جا که تحولات پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا مانع از برنامه‌ریزی قابل اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری می‌شود، نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه‌ریزی اولیه برگزار نخواهد شد و "مس برلین" با توجه به آخرین دستورالعمل همه‌گیری ویروس کرونا، نمی‌تواند به غرفه‌داران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد، بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آن‌لاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد. وضعیت کنونی پیرامون همه‌گیری و همچنین تشدید دوباره محدودیت‌های مسافرتی و تجمع‌ها، مس برلین را وادار به این اقدام کرد. البته امکان به تعویق انداختن ITB برلین تا تابستان بررسی شده، اما با توجه به این آن‌که تابستان فصل سفر است، این تصمیم منتفی شد.  مسؤولان نمایشگاه ITB برلین در اطلاعیه‌ای مجزا ابراز امیدواری کرده‌اند هشتم مارس سال ۲۰۲۳ این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود. نمایشگاه گردشگری آلمان که به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته می‌شود، از سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری برگزار نشده است و فقط نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از این، حدود ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشته‌اند. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیوسته برگزار شده است. یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در نیم قرن سابقه، اقدامی بی‌سابقه دانسته بود.

ایجاد شده: 26/آذر/1400       آخرین ویرایش: 26/آذر/1400     اخبار خارجی
چرا برخی از مسافران نسبت به ادامه سفر و انجام برنامه‌های گردشگری تردید دارند؟

چرا برخی از مسافران نسبت به ادامه سفر و انجام برنامه‌های گردشگری تردید دارند؟

روح انسان از بدو ورود به دنیای مادی با لطافت، حس معنویت و طبیعت گره خورده است. زمان‌های قدیم در دوران پادشاهان و سلاطین سفرهای زیادی با تغییر فصول انجام می‌شد چه بسا همچون عشایر زندگیشان در سفر و کوچ سپری می‌شد، البته درحال حاضر نیز در مناطق مختلف دنیا این برنامه می‌تواند برای افراد لذتی دلچسب به همراه داشته باشد.  آشنایی با فرهنگ مردم و آرامش در محل اسکان از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انگیزه‌های مسافران امروز جهان در انتخاب مقصد است اما به غیر از موارد گفته شده عوامل دیگری نیز در سفر مردم نقش دارد. باید گفت که چیزی حدود نیمی از مسافران جهان مقصدی که قصد دارند با فرهنگ و مردم آن آشنا شوند را انتخاب می‌کنند و حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه این انگیزه می‌تواند ماندگار، پویا و پایا باشد. با اینکه صنعت گردشگری و توریسم یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی در جهان است و آموزش مهارت‌های بازاریابی و جذب مسافر بسیار زیاد شده است، اما هنوز هم برخی از مسافران نسبت به ادامه سفر تردید دارند و از انجام برنامه‌های گردشگری منصرف می‌شوند. دلیل این امر آن است که شاید آنطور که باید خاطره‌ای ماندگار در ذهن مسافر بر جا نمی‌گذارند. با اینکه ضمیر ناخودآگاه افراد نسبت به تفریح، حال خوب و خوشگذرانی آماده است، اما این انرژی و حس مثبت باید در مسیر آگاهی و توسعه پایدار این حوزه برنامه‌ریزی شود. در همین راستا دانشگاه‌ها و کتب آموزشی نقش موثری خواهند داشت. همچنین اقلیم‌شناسی، آموزش تاریخ، همذات‌پنداری با چگونه‌ بودن سفر و گردشگری اجداد و نیاکان، بررسی فرهنگ اقوام مختلف، تبلیغات و ارائه تاریخ مکان‌های گردشگری و بسیاری از عوامل دیگر می‌تواند نقش موثری در فراهم‌آوردن این بستر ارائه دهد. اساتید و بزرگان صنعت گردشگری در کشور که می‌توان با مصاحبه‌های خبری و معرفی در رسانه به عنوان الگوهای حقیقی مورد توجه افراد مختلف قرار گیرند، کم نیستند. بازارهای هدف مختلف، زوجینی که تازه وارد زندگی مشترک شده‌اند، سالمندان، زنان مستقل و خودساخته، خانواده‌های تک‌سرپرست و... می‌توانند در مسیر جذب انگیزه و توانمندی در شناساندن هویت حقیقی گردشگری نقشی بسزایی داشته باشند. سفرهای انگیزشی، ورزشی و مهارتی می‌تواند مسیری جدید در اهمیت شناخت و علاقه‌مندی افراد برای شرکت در این برنامه‌ها باشد که تنها با حمایت، تبلیغ و گسترش فرهنگ سفرهای انگیزشی همراه با آرامش و همراهی اساتید و مدرسین متخصص درحوزه‌های گوناگون قابل اجراست. سفر کردن و تفریحات سالم انسان را از حالت یکنواختی خارج کرده و موجب می‌شود که مدتی هر چند کوتاه از مشکلات رها شده و به ماجراجویی بپردازد. یادگیری در سفر بخش مهمی از آن است. یادگیری تنها آموختن مهارت خاص یا مطالب درسی نیست بلکه رشد هیجانی، شخصیتی و تعامل اجتماعی جزئی از دنیای هر فرد است که سفر در این امر کمک شایانی می‌کند. گردشگری انوع بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گردشگری بازرگانی و اقتصادی اشاره کرد که که خرید و فروش صنایع‌دستی و خدمات مسافران نقش موثری در این راستا برای افراد مشغول این حوزه ایجاد می‌کند. گردشگری تاریخی، هنری و فرهنگی نیز از دیگر انواع گردشگری هستند که در ان تمدن اصیل فرهنگ و هویت بصری یک ملت به نمایش در می‌آید و باید برای گردشگران به طور کامل معرفی شودف لذا یکی از انگیزه‌های مهم یادآوری همین فرهنگ و آداب و رسوم‌ها است. در زندگی مدرن و به واسطه ظهور رسانه‌های مجازی تفریحات سالم، بازی‌های گروهی، صله ارحام کاملا کم‌رنگ شده است و باید به وسیله ایجاد جذابیت و تحول عمیق در نگرش افراد انگیزه لازم را ایجاد کرده و منتقل کنیم. برای مثال می‌توان به بهانه سلامت و درمان نیز افراد را برای سفر ترغیب کرد همچنین دلایل مذهبی نیز می‌تواند از بهانه‌ای برای سفر و تزاه کردن روح افراد باشد. ورزش همچنین می‌تواند دلیل دیگری برای برنامه‌ریزی سفر باشد چرا که انگیزه‌ای مثبت در افراد ایجاد می‌کند، همایش‌ و نمایشگاه‌ها که پل ارتباطی بین مخاطب و بسیاری از فعالیت‌ها هستند همچنین می‌توانند دلیل خحوبی برای برنامه‌ریزی سفر باشند.  البته باید گفت که کلام موثر بدون شک از تمام موارد گفته شده بهتر و منطقی‌تر عمل خواهد کرد. کشور ما نیز با توجه به تمدن و هویت فرهنگی و تاریخی غنی و دارا بودن اماکن گردشگری متعدد در جذب گردشگر برای این صنعت بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مهرسا طافحی - فعال گردشگری

ایجاد شده: 26/آذر/1400       آخرین ویرایش: 26/آذر/1400     مقالات و یادداشت ها
قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتل‌ها همواره وجود داشته‌اند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر می‌گردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شده‌اند و صدها سال است که فعالیت می‌کنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی می‌کند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعه‌های معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر می‌کردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهم‌ترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل هلند محسوب می‌شود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمی‌ترین هتل آلمان شناخته می‌شود، به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد. این مهمانسرا که سال‌ها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود می‌خواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه می‌دهد و قدیمی‌ترین هتل کشور آلمان محسوب می‌شود. این هتل دارای اتاق‌هایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانس‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین برای مهمانان خود تجربه‌ای از غذاهای بی نظیر را فراهم می‌کند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص می‌دهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاق‌ها و آپارتمان‌ها را برای یک اقامت بی‌دغدغه به مهمانان ارائه می‌دهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه می‌داد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربه‌ای تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار خارجی
دو اپ موبایل مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی گرفتند

دو اپ موبایل مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی گرفتند

به گزارش هتل نیوز، مدیرکل نظارت بر آژانس های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز فروش بلیت هواپیما برای برخی اپلیکیشن های موبایلی پُرطرفدار خبر داد.  در حالی که حسن خوشخو مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای در تاریخ ۷ مهر ماه امسال خطاب به رؤسای دادگاه فرهنگ و رسانه و پلیس فتا، خواستار مسدود شدن فروش بلیت هواپیما از سوی برخی اپلیکیشن‌های موبایلی مشهور شده بود، این اپلیکیشن‌ها بعد از حدود ۳ ماه از زمان صدور این نامه، توانسته اند مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنند.  وی پیش از این هم گفته بود: بارها به مردم توصیه کرده‌ایم از خرید بلیت اینترنتی از سایت‌های بدون مجوز و غیر معتبر خودداری کنند، همواره تأکید کرده‌ایم، مردم به صورت مستقیم و بدون حضور واسطه خرید بلیت انجام دهند.  به گفته این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، در سایت این سازمان بخش سامانه خدمات الکترونیک، سامانه و درگاه جدیدی داریم که فهرست همه آژانس‌ها و سایت‌های دارای مجوز فروش بلیت هواپیما در آن درج شده است، مردم وقتی قصد تهیه بلیت دارند حتماً این فهرست را مشاهده کنند، زمان زیادی از آنها نمی‌گیرد اما بدین ترتیب مطمئن می‌شوند سایت یا آژانسی که قصد خرید بلیت از آن را دارند معتبر است. حسن خوشخو مدیرکل نظارت بر آژانس‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت این اپلیکیشن‌ها و اینکه آیا مجاز به فروش بلیت هواپیما هستند یا خیر؟ اظهار کرد: اسنپ مراحل دریافت مجوز را طی کرده است.  وی افزود: نرم افزار آپ نیز برای دریافت مجوز اقدام کرده و در حال گذراندن مراحل نهایی است. به زودی این اپلیکیشن‌ها مجوزهای مربوطه را دریافت خواهند کرد. خوشخو درباره اینکه آیا وب سایت «سفرمارکت» که در روزهای اخیر در حال تبلیغات فروش بلیت پرواز است، مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری دارد، گفت: سفرمارکت نیز از قبل مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده بود.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار داخلی
توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید تورهایی که برای این بازه زمانی جهت سفر به ایران طراحی شده‌‌اند هر کدام کمتر از ۱۰ نفر گردشگر دارند در حالی که قبلا تعدادشان بالای ۲۵ نفر بود. او می‌‌افزاید: با رایزنی‌‌های صورت گرفته توسط متولیان گردشگری، ویزا برای گردشگران خارجی صادر شد و همکاران ما شروع به صحبت با همتایان خود در کشورهای خارجی کردند. همین موضوع سبب شده رفت‌‌وآمدها و گردشگری آغاز شود و تعدادی از گروه‌ها نیز به کشورمان وارد شوند. رئیس جامعه تورگردانان در عین حال تاکید می‌کند گروه‌هایی که تاکنون وارد ایران شده‌‌اند در تعداد اندک بوده و مشابه وضعیت پیش از کرونا نیستند. او می‌گوید: توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند با این حال امیدواریم شرایط تا بهار که یکی از فصل‌‌های داغ برای سفر گردشگران خارجی به ایران است بهتر شده و تا پاییز بتوانیم به وضع قابل قبولی برسیم. او در بخش دیگری از سخنان خود به توافق وین و تاثیر آن بر گردشگری می‌‌‌‌پردازد و اضافه می‌کند: اگر توافق حاصل شود طبیعی است که رفت وآمد هم بیشتر شده و تقاضا برای ورود به کشورمان افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت به شکل محدود و با همین وضعیت کنونی شاهد حضور گردشگران هستیم. این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ایران کشوری صاحب تاریخ، تمدن، فرهنگ و دارای مردمانی ‌میهمان‌نواز است، می‌گوید: این در حالی است که به واسطه برخی محدودیت‌‌ها ما نمی‌توانیم مبادلات مالی و... داشته باشیم که امیدواریم با توافق این چالش‌‌ها برطرف شوند. پورفرج در این باره که با صدور روادید سفر گردشگران کدام کشورها بیشترین سفر را به ایران داشته‌‌اند می‌گوید: ما از کشورهای اروپایی در کنار چین و ژاپن توریست داشته‌‌ایم. همچنین برخی توریست‌‌ها را داریم که از مرز ترکیه با ماشین شخصی به ایران سفر می‌کنند و از سوی دیگر مرز خارج می‌شوند. نمونه این مورد اخیر را درباره چند گردشگر آلمانی داشتیم که در قالب یک گروه به ایران سفر کردند. تعداد محدود گردشگران به ایران در حالی است که گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت، منجر به رشد و رونق اقتصادی بسیاری از کشورها شده، به گونه‌‌ای که درآمد حاصل از گردشگری اسپانیا دو برابر درآمد نفتی ایران است. ترکیه با تمرکز ویژه بر بخش گردشگری خود توانست ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خود را به صنعت گردشگری اختصاص دهد و کشورهای بیابانی امارات و عربستان که تنها متکی بر درآمدهای نفتی بودند، طی چند سال اخیر با ساخت مراکز گردشگری مصنوعی، به مقاصد هدف گردشگری در جهان تبدیل شدند. شاید بتوان عمده توفیق کشورهای منطقه‌‌ای در امر گردشگری را جا ماندن ایران از این بازار به دلایل اقتصادی و تنش‌‌های بین‌المللی همچون تحریم‌های حداکثری علیه ایران و تضعیف اقتصاد ایران دانست. براساس گفته‌های این فعال گردشگری توافقات وین می‌تواند محرکی برای احیای بازار گردشگری بین‌المللی ایران باشد و فرصتی را برای بازگشت گردشگران خارجی به ایران با توجه به چهار عامل ایجاد کند.

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400     اخبار داخلی
خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم

خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، نمایندگان ۱۳۱ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، از جمله ۵۹ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در پایتخت اسپانیا، مادرید در این نشست شرکت کردند. در کنار مشارکت وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، ریس ماروتو، حمایت سیاسی دولت این کشور از سازمان جهانی گردشگری با حضور پدرو سانچز، نخست‌وزیر، و خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه این کشور، مورد تاکید قرار گرفت. در آستانه مجمع عمومی، پادشاه اسپانیا، فیلیپه ششم، ارتباط اقتصادی-اجتماعی گردشگری را به رسمیت شناخت و از نقش UNWTO در این زمین قدردانی کرد.  دسترسی و شناخت بی‌سابقه سازمان جهانی گردشگری دستاوردهای خود را در دو سال گذشته پس از آخرین مجمع عمومی ارائه کرد که مهمترین آن‌ها هدایت گردشگری در بزرگترین بحران در تاریخ این بخش بود. اعضای حاضر در جلسه برنامه کار دوسالانه آینده را مطرح کردند و ۷۷٪ اعضا به نفع دبیرکل برای دومین دوره (۲۰۲۲-۲۰۲۵) رای دادند. دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، و همچنین رهبران آژانس‌های کلیدی سازمان ملل متحد, UNCTAD ICAO، و WHOدر طول دوران همه‌گیری با آن‌ها همکاری کرده‌اند.  قدرت جوانان و بخش خصوصی مجمع عمومی کشورهای عضو و اعضای وابسته را حول یک دیدگاه مشترک برای آینده گردشگری و خود UNWTO متحد کرد. اعضا یک قانون بین‌المللی مهم برای حمایت از گردشگران را تأیید کردند، که مسئولیت‌های هر بخش را در کمک به گردشگران در شرایط بحرانی و در نتیجه کمک به بازگرداندن اعتماد به سفرهای بین‌المللی را روشن می‌کند.  آینده پایدار و فراگیر به غیر از جلسات عمومی برای اعضا، مجمع عمومی همچنین شاهد بود که UNWTO وزرای گردشگری و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی را برای یک نشست موضوعی ویژه با عنوان «ساختن برای آینده: نوآوری، آموزش و توسعه روستایی» گرد هم آورد. در این نشست جهانی، برندگان مسابقه جهانی گردشگری روستایی UNWTO اعلام شدند، که اولین فهرست برای اعلام بهترین دهکده‌های گردشگری توسط UNWTO بود، که با شناخت قدرت ایده‌های جدید برای ایجاد فرصت‌هایی خارج از شهرهای بزرگ و مقاصدی که در حال حاضر پیشرو در مهار این روستاها هستند.  قدرت گردشگری به عنوان محرک بهبود و توسعه پایدار در همان زمان، از بهترین استعدادهای جوان نیز با برندگان لیگ دانشجویان UNWTO که ایده‌های خود را در کنار رهبران مستقر بخش به اشتراک گذاشتند، تجلیل شد. همچنین بر نقش اعضای وابسته UNWTO در عملیاتی کردن برنامه‌ها تاکید شد. اعضای جدید وابسته مورد استقبال قرار گرفتند و نمونه‌هایی از مشارکت‌های دولتی و خصوصی مؤثر برای کمک به گردشگری برای سازگاری با چالش‌های ناشی از همه‌گیری مشخص شد.  اعضا به برگزاری بیست و پنجمین اجلاس مجمع عمومی در سال ۲۰۲۳ در سمرقند ازبکستان رأی دادند. پیش از آن، همانطور که اعضا نیز تایید کردند، بالی در اندونزی میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ خواهد بود که با موضوع «بازاندیشی در گردشگری» برگزار می‌شود، عربستان سعودی نیز میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ با موضوع «گردشگری برای سرمایه‌گذاری سبز» خواهد بود. 

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400     اخبار خارجی
صدور انقلاب از مسیر گردشگری

صدور انقلاب از مسیر گردشگری

به‌گزارش هتل نیوزا، " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که در محل ساختمان وزارت امور خارجه کشور و با حضور مسئولانی از دفتر مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از سفرا برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: «امروز دیپلماسی فعال در دنیا، دیپلماسی گردشگری است و ارزش‌ها، ظرفیت‌ها و داشته‌های هر کشور از طریق گردشگری به مردم سایر کشورها معرفی می‌شود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: «اعتقاد ما بر این است که حتی صدور انقلاب از مسیر گردشگری امکان‌پذیر است چرا که بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، از سفر به ایران احساس رضایت دارند.» او در ادامه به نقش گردشگری در تقویت روابط با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: «به طور حتم گردشگری در این حوزه اهمیت دارد. درخواست من از شما این است که در هر کشوری که ماموریت دارید به موضوع گردشگری توجه کنید و این موضوع را بدانید که گردشگری دارای اهمیت فراوانی است.» مهندس ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به همکاری وزارت امور خارجه با وزارت متبوع خود اشاره کرد و یادآور شد: «خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین این دو وزارتخانه برقرار است که از سرگیری صدور روادید که مدت ۲۰ ماه متوقف شده بود نمونه‌ای از این همکاری خوب است.» او ادامه داد: «این تفکر اشتباه است که گمان کنیم گردشگری موضوعی لاکچری و تزئینی است. گردشگری امری حیاتی است که علاوه بر تقویت روابط فرهنگی و سیاسی، اقتصاد را نیز پویا می‌کند و سرشار از درآمد است.» مهندس ضرغامی گفت: «سال‌هاست کشورهای رقیب تلاش می‌کنند که صنعت گردشگری در ایران رونق نگیرد. چرا که مزیت‌های نسبی تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جاذبه‌های گردشگری کشور، باعث می‌شود بخش زیادی از سهمیه گردشگر جهانی، به ویژه در منطقه در اختیار ایران قرار بگیرد.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس به انتظارات متقابل ۲ وزارتخانه اشاره کرد و افزود: «نقش شما روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای مختلف بسیار اهمیت دارد. انتظار ما این است که سفرا و نمایندگان در این حوزه فعالانه رفتار کنند. شناسایی و ارتباط آژانس‌ها و تورگردانان فعال در کشورهای هدف و ایجاد ارتباط موثر با ایران از وظایف سفراست.» او افزود: «هر سفارتخانه باید فردی خلاق، با انگیزه و با دانش گردشگری را در این حوزه مسئول کند.» مهندس ضرغامی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه در وزارتخانه گفت: «راه‌اندازی تورهای آشناسازی از جمله اقدامات ما در این وزارتخانه خواهد بود.» در ادامه این نشست پرسش و پاسخ انجام شد و روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه سوالات خود را از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح کردند که با موافقت مهندس ضرغامی مقرر شد نشست دیگری در این باره برگزار شود و مسائل مطرح شده در این نشست بررسی و سوالات روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه در آن نشست پاسخ داده شود.

ایجاد شده: 22/آذر/1400       آخرین ویرایش: 22/آذر/1400     اخبار داخلی
اشتیاق زیاد گردشگران برای ورود به ایران

اشتیاق زیاد گردشگران برای ورود به ایران

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل‌از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، " آیت الله سید ابراهیم رئیسی " امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در مورد نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشورمان گفت: «اشتیاق زیادی برای ورود به ایران برای گردشگری وجود دارد.»  او تاکید کرد: «اگر اقتصاد گردشگری، دیجیتال و دریا فراهم شود باعث اشتغال‌زایی می‌شود.»  آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه گشایش‌هایی در تعاملات خارجی در حال پدیدار شدن است به نقش موثر مرزها در تعامل خارجی اشاره کرد و گفت: «مرزهای ما تهدید نیست بلکه برای کشور ایجاد فرصت می‌کند، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی یک فرصت خوب برای کشور است.»  رئیس جمهوری تصریح کرد: « سیاست ارتباط با همسایگان یک حرکت استراتژیک برای ایران است. تولید داخلی باید فعال شود و وزارت خارجه نیز در همین مورد باید نقش خود را ایفا کند. باید سرکنسول‌ها و سفرا به میان ایرانیان خارج از کشور بروند و منتظر نباشند آن‌ها به سفارت‌خانه‌ها مراجعه کنند.»  او ادامه داد: «ایرانیان ساکن در خارج از کشور مردم ما هستند و حقوقی دارند که باید پیگیری و دنبال شود. ایرانیان متعهد که علاقه‌مند به سرزمین اجدادی خود هستند به جای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور باید در داخل ایران سرمایه‌گذاری کنند.»

ایجاد شده: 20/آذر/1400       آخرین ویرایش: 20/آذر/1400     اخبار داخلی
گردشگری دریایی در مازندران راه اندازی خواهد شد

گردشگری دریایی در مازندران راه اندازی خواهد شد

به گزارش هتل نیوز، " سیف الله فرزانه " مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص راه اندازی گردشگری دریایی در شمال کشور اظهار داشت: قرار بر این است که گردشگری دریایی در مازندران هم فعال شود و در همین راستا قرار است به زودی جلسه برگزار شود. وی با اشاره به رویداد «ساری 2022» گفت: اعتقاد ما این است که مازندارن به عنوان یک کلانشهر با نوار ساحلی و جنگل می تواند به خوبی قد علم کند، به شرط اینکه در بنادر نوشهر و امیرآباد فارغ از کشتی های تجاری، کشتی های تفریحی هم فعال شوند. فرزانه تصریح کرد: راه های اصلی ما همچون چالوس،‌ هراز، سوادکوه، کیاسر و کناره نیاز به اصلاح و بازسازی دارند و این اقدام باید هرچه سریع تر با همکاری دستگاه های ذی‌ربط صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی مازندران تأکید کرد: برنامه ما این است که در سفر رئیس جمهور به مازندران، 24 دستگاهی که ارتباط مستقیم با موضوع راه اندازی گردشگری دریایی دارند ضعف های موجود و مطالبات خود را بیان کنند تا هرچه زودتر اصلاحات صورت گیرد.

ایجاد شده: 20/آذر/1400       آخرین ویرایش: 20/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...