نتایج جستجو...
راهکار مهم توسعه گردشگری، نگاه علمی به آن است

راهکار مهم توسعه گردشگری، نگاه علمی به آن است

به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی طبیعت گردی ایران در مازندران اظهار کرد: نبود تفکر علمی و دانش بنیان اصلی ترین مشکل زیرساختی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه نبود دانش و پژوهش های کاربردی عمدتا موجب عقب ماندگی گردشگری  شده است، افزود: در توسعه گردشگری هرجا که پژوهش و مطالعه اولیه نبوده است موجب بروز چالش و مشکل عمده شده است. رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری کشور، صدور بی رویه مجوزهای تاسیسات گردشگری در سنوات گذشته را یکی از چالش های عمده برشمرد و گفت: در برخی مناطق با ازدیاد و یا کمبود واحدهای بومگردی، آژانس گردشگری و هتل مواجهیم که این مهم نشان دهنده این است که کار علمی و مطالعه لازم بر مبنای آینده پژوهی آنگونه که باید و شاید انجام نشده است. جواهرزاده آغاز به کار انجمن علمی طبیعت گردی ایران را سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد اعضای هیئت موسس این انجمن از اساتید دانشگاه با درجه علمی دانشیار و استاد تمام هستند. بر این اساس انجمن در حکم مرجعیت علمی و تحقیقاتی و نشر دانش بنیان عرصه طبیعت گردی ایفای نقش می نماید. وی با اشاره به فعالیت انجمن در دوران کرونا از برگزاری سومین کنفرانس ملی اکوتوریسم همانند سال های گذشته در اوایل اسفندماه سال جاری در قشم خبر داد و گفت: ژئو پارک قشم دومین ژئو پارک دنیا است، چندی پیش یونسکو اخطار در معرض خطر بودن ژئو پارک قشم را صادر کرد که با همت سمن ها و دوستداران محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی خوشبختانه این اثر مهم از خطر خروج از فهرست یونسکو نجات یافت. رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران تنها راه چاره توسعه اکوتوریسم را علمی شدن گردشگری دانست و اعلام کرد: متاسفانه در کشور بخش حرفه ای ارتباط خوبی با بخش علمی و آکادمیک ندارد یعنی این دو در بحث گردشگری غالبا یکدیگر را قبول ندارند که باید هرچه زودتر این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت بصورت جدی برقرار شود. جواهرزاده با بیان اینکه همه تلاش ما در انجمن، برقراری ارتباط بین بخش حرفه ای و آکادمیک است، خاطرنشان کرد: همه سعی ما بر این است دفاتری که از انجمن راه اندازی می شود هم به صورت حرفه ای و هم در تعامل با دانشگاه باشد. اگر قرار است محورهای مختلف استان در حوزه گردشگری مدیریت شوند نیاز به نزدیکی با بخش علمی و پژوهشی است. جواهرزاده با اشاره به تغییر و تحولات در وزارت گردشگری گفت: امید است وزارت گردشگری بیش از گذشته در مباحث اکوتوریسم وارد شود.

ایجاد شده: 26/دی/1400       آخرین ویرایش: 26/دی/1400     اخبار داخلی
سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده است

سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده است

به گزارش هتل نیوز، " سعید محمد " دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم اظهار کرد: نقض قوانین و اعمال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های یک شبه و غیرکارشناسی موجب ایجاد برخی موانع در مسیر تولید در این مناطق شده است. وی بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروری دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مناطق آزاد از شمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه خارج شده اند و پیگیر اعمال معافیت مالیات بر حقوق و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق هستیم. محمد افزود: در حال حاضر در مناطق آزاد ارس، اروند و چابهار با مصوبه شورای تأمین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده و پیگیر این موضوع در استان هرمزگان برای مناطق آزاد قشم و کیش نیز هستیم. وی در ادامه صنعت گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های درآمدزا در منطقه آزاد قشم را نیازمند توجه ویژه دانست و ادامه داد: موضوعاتی مانند توریست درمانی، علمی و ورزشی و برگزاری رویدادهای متنوع متناسب با فرهنگ ساکنان جزیره باید با برنامه ریزی دقیق در دستور کار قرار بگیرد. مشاور رئیس جمهور، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و تعامل برای استفاده از جزایر ایرانی در رویداد ورزشی قطر را موقعیتی خاص خواند و تصریح کرد: هم‌اکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند. محمد، بانکرینگ را فرصتی ارزشمند خواند و تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و ایرلاین در منطقه سلخ می‌توان حوزه گردشگری بانگرینگ را رونق داد.

ایجاد شده: 25/دی/1400       آخرین ویرایش: 25/دی/1400     اخبار داخلی
گردشگری ابزاری برای حل مسائل اجتماعی است

گردشگری ابزاری برای حل مسائل اجتماعی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی همچنین عصر امروز در اولین کنفرانس «کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری» که در محل دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد، با برشمردن مزیت‌های ایران در گونه‌های مختلف گردشگری اعم از گردشگری مذهبی، سلامت، ورزشی، فرهنگی و میراثی و …، اظهار کرد: درآمد‌های ارزی گردشگری برای کشور خیلی محدود است و با وجود زمینه‌های خوبی که در زمینه گردشگری در کشورمان وجود دارد، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود. وی مباحث مربوط به گردشگری را از منظر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اگر با رویکرد کارآفرینی به گردشگری نگاه کنیم، می‌توانیم به احیای ظرفیت‌های مغفول‌مانده این حوزه بپردازیم. نگاه به گردشگری از دریچه کارآفرینی، می‌تواند برای اشتغال و توسعه فرصت‌های شغلی در کشور مؤثر باشد. مقیمی با بیان اینکه دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به نوعی رهبری علمی امر کارآفرینی را در کشور برعهده دارد، یادآور شد: دانشکده گردشگری که به تازگی در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است، می‌تواند در زمینه کارآفرینی با رویکرد گردشگری، مکمل دانشکده کارآفرینی باشد. استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخش عمده‌ای از اشتغال کشور با نگاه کارآفرینانه از طریق گردشگری محقق شود، افزود: فعالیت‌های کارآفرینانه خوبی در حوزه گردشگری شکل گرفته و برخی افراد حتی در مناطق محروم و دورافتاده توانسته‌اند فعالیت‌های حوزه گردشگری را توسعه دهند و برای جذابیت‌های حوزه گردشگری محل خود اقدام کنند. وی با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم گردشگری را با توجه رویکرد کارآفرینی اجتماعی توسعه دهیم، اظهار کرد: برای این منظور لازم است توسعه سرمایه اجتماعی از منظر کارآفرینی را مدنظر قرار دهیم؛ اگرچه توسعه اقتصادی هم از این منظر محقق می‌شود. مقیمی در ادامه به آورده‌های گردشگری از جهت درآمدزایی ارزی برای کشور، درآمدزایی محلی و توسعه اجتماعی در روستا‌ها و شهر‌ها و رونق صنایع وابسته به آن اعم از حمل‌ونقل و اسکان و … اشاره کرد و گفت: کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه می‌تواند حوزه گردشگری را به نقطه مطلوب خود نزدیک کند. رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که در نتیجه رشد گردشگری در کشور، سطح رفاه و معیشت و درآمدزایی مردم در سطوح مختف جامعه ارتقا پیدا کند. بر طبق این گزارش، جهانگیر یدالهی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در نخستین کنفرانس ملی «کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری» با اشاره به اهمیت کارآفرینی اجتماعی، گفت: هدف از کارآفرینی اجتماعی، فقط انتفاع مالی نیست بلکه حل مشکلات اجتماعی به عنوان هدف اصلی آن مطرح است. رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به تنوع اقلیمی و قومی ایران، تاکید کرد: به اندازه وسعت ایران، ظرفیت برای ایجاد کارآفرینی گردشگری وجود دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی از مناطق مختلف بهره ببریم. یدالهی، گردشگری را بهترین ابزار برای حل مسائل اجتماعی دانست و افزود: جلوه‌های متنوعی که حوزه‌های مختلف گردشگری در کشور وجود دارد، مورد غفلت قرار گرفته است؛ درحالیکه این تنوع می‌تواند منبعی برای حل مشکلات جامعه‌های محلی در کشور باشد. وی فعالیت اثربخش کارآفرینی در کشور را نیازمند توجه به گردشگری دانست و تاکید کرد: نهصت کارآفرینی اجتماعی باید از دانشگاه آغاز شود.

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

به گزارش هتل نیوز، " مرتضی شریفی " عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: گردشگری صنعتی فراگیر است و باید از آن به عنوان یک فرصت و مزیت رقابتی استفاده کرد از این رو خلاقیت و نگاه جدید به این صنعت باید صورت گیرد.  وی به وضعیت کنونی گردشگری در ایران و استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری  کرونا عملا گردشگری  رمق خود را از دست داده و ضروری است برنامه‌هایی خلاقانه و تدابیر جدی برای آن اندیشیده شود که در این مسیر استفاده از توان و پتانسیل هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد می تواند تاثیر بسزایی در توسعه آن داشته باشد. عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها برای توسعه گردشگری و اقتصاد آن  افرود:  از اهداف  تشکیل این اتاق می توان به شناخت و حل مسائل راهبردی، تصمیم سازی و سیاست سازی و نظارت و ارزیابی در حوزه های داخلی و فراملی از طریق پژوهش،استفاده مطلوب از نوآوری های جوانان خبره و جذب و تشویق ایده ها و راهکارهای خلاقانه اشاره کرد. شریفی همچنین تاکید کرد :با توجه به محدودیت هایی که شیوع بیماری کرونا برای صنعت گردشگری به وجود آورده ضروری است  اولویت برنامه ریزی ها بر افزایش سفرهای داخلی و حتی درون استانی باشد که در این میان اجرای تورهای ترکیبی با محوریت شیراز تدوین و اجرا شود وی با اشاره به اجرای طرح مثلث طلایی و  مذهبی با محوریت سه استان گفت: در سال های گذشته با اجرای این طرح ها همواره شاهد رونق گردشگری داخلی بودیم و ضروری است هم اکنون نیز این طرح ها با نگاه جدیدتری اجرا شوند. وی اضافه کرد:  هم اکنون باید طرح هایی با معرفی مسیرها و جاذبه های جدید به گردشگران معرفی کنیم که این موضوع باید در اتاق فکر های دانشگاهی و با حضور فعالان و متخصصان این حوزه تدوین شود.

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
هتل یخی سوئد، اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان

هتل یخی سوئد، اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هتل یخی سوئد اولین و بزرگ‌ترین هتل ساخته‌شده از یخ و برف در جهان است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده و هرسال هزاران نفر را از نقاط مختلف جهان به شمال سوئد می‌کشاند. این هتل که نخستین بار در سال 1990 به روی گردشگران گشوده شد، در روستای کوچک یوکاس‌یروی در شمال سوئد قرار گرفته است. هتل یخی هرسال بازسازی می‌شود و به مساحت و امکانات تفریحی این هتل اضافه می‌گردد. ساخت این هتل پروژه‌ای یک‌ساله است. در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) 5 هزار تُن یخ از رودخانۀ تورن تأمین شده و در بهار و تابستان در یخچال‌های عظیم صنعتی نگهداری می‌شوند. سپس تنها طی ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) این هتل ساخته می‌شود و دوباره در اواسط ماه آوریل (فروردین) که همه‌چیز شروع به ذوب شدن می‌کند، این ساختۀ دست بشر نیز به طبیعت بازخواهد گشت. مسافران هتل یخی سوئد اغلب ثروتمندان هستند زیرا هزینۀ اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینۀ گزاف ساخت آن، بسیار بالا است. قیمت اتاق‌ها برای هر شب اقامت در این هتل حدوداً 800 دلار است. این هتل به امکانات پیشرفته‌ای مجهز است که دمای هتل را ثابت نگه می‌دارد. امکان استفاده از استخر آب گرم نیز در هتل وجود دارد. حتی لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل از یخ ساخته‌شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آن‌ها را به محل‌های گرم‌تر منتقل کنند.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار خارجی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور شامگاه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان در هتل پارس کرمان اظهار کرد: «خوشبختانه امکان دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آنها وجود دارد.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این قبیل اقدامات در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی و امکان جذب بیشتر گردشگران خارجی است.» او با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است بیان کرد: «خوشبختانه در این خطه آثار ثبت جهانی زیادی وجود دارد و اخیرا گردشگری مقاومت نیز به این جذابیت‌ها افزوده شده است.» شالبافیان با اشاره به خیل عظیم زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار دارد.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، تسهیل ورود گردشگران و تکمیل زیرساخت‌های از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه در استان کرمان است.» او افزود: «کمک به تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری یکی از اقدامات مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی ماه‌های اخیر بوده و از محل تبصره ۱۸ منابعی برای فعال سازی، تکمیل و بازسازی پروژه‌های این صنعت اختصاص داده شده است که استان کرمان در این زمینه به شکل ویژه دیده شده است.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

به‌گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور شامگاه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان در هتل پارس کرمان اظهار کرد: «خوشبختانه امکان دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آن‌ها وجود دارد.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این قبیل اقدامات در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی و امکان جذب بیشتر گردشگران خارجی است.»  او با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است بیان کرد: «خوشبختانه در این خطه آثار ثبت جهانی زیادی وجود دارد و اخیرا گردشگری مقاومت نیز به این جذابیت‌ها افزوده شده است.»  شالبافیان با اشاره به خیل عظیم زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار دارد.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، تسهیل ورود گردشگران و تکمیل زیرساخت‌های از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه در استان کرمان است.»  او افزود: «کمک به تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری یکی از اقدامات مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی ماه‌های اخیر بوده و از محل تبصره ۱۸ منابعی برای فعال سازی، تکمیل و بازسازی پروژه‌های این صنعت اختصاص داده شده است که استان کرمان در این زمینه به شکل ویژه دیده شده است.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری می‌توانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیت‌های سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینه‌های نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینه‌ها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتری می‌شد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمی‌کرد بلکه هزینه‌هایی را نیز تحمیل می‌کرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوج‌گیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، اما بدهی که به بانک‌ها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود می‌کنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام می‌شودو قرار است در بیشتر استان‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمی‌شود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
جزئیات خبر پلمپ هتل ویستریا تهران

جزئیات خبر پلمپ هتل ویستریا تهران

به گزارش هتل نیوز و  بر اساس تصویر مکاتبه معاون گردشگری تهران با معاونت نظارت بر اماکن عمومی پاوافاتب، هتل ویستریا تهران به دلیل مشکلات در نحوه بهره برداری از تاریخ ۲۳ دی ماه پلمپ خواهد شد. عدم رعایت مفاد آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت آنها از جمله مواردی است که علت این پلمپ از سوی معاون گردشگری استان تهران اعلام شده است. در این بین روابط عمومی هتل ویستریا تهران در پیامی، پلمپ هتل را در تاریخ مذکور را تکذیب کرد. به گفته این مقام مسئول هتل، پیج اینستاگرام این هتل هک شده و مکاتبه ارسال شده در آن جعلی می باشد. اما  " محمد علی فرخ مهر " رئیس جامعه هتل ها ،هتل‌آپارتمان و پانسیون استان تهران در پیامی کوتاه که در اختیار تحریریه هتل نیوز قرار گرفته است در این خصوص جوابیه صادر کرد ؛ " تاکیداً بعرض‌می رساند‌ این تشکل‌‌ چه تحت‌عنوان‌ اتحادیه‌ و اکنون‌ تحت‌ عنوان‌ جامعه با‌شصت و اندی‌‌ سال‌ سابقه‌، همواره‌ در‌اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز‌ صیانت از واحدهای تحت پوشش‌ تلاش‌‌ وافر‌ نموده و خواهد‌ نمود. موضوع هتل ویستریا‌ در اجرای دقیق‌ قوانین‌ و بنا به‌ اختلاف‌ مالکین‌ که‌ منجر‌ به عدم‌صدور پروانه بهره‌برداری گردیده است، درکمیسیون‌درجه بندی‌اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی استان تهران‌ مطرح و اخطار پلمپ ‌‌صادر شد. مقرر گردید پس‌‌ از راي دادگاه و یا رفع اختلاف و توافق مالکین‌،  رفع اخطار پلمپ از هتل مذکور در دستور کار قرارگیرد. بدیهی است هتل ویستریا درحال حاضر کماکان درحال فعالیت می باشد. ضمنا چنانچه این موضوع ‌توسط یکی از طرفین اختلاف‌ در فضای‌ مجازی رسانه‌‌ای‌گردیده، اقدامی نا‌معقول و غیر حرفه‌ای محسوب می گردد. "

ایجاد شده: 16/دی/1400       آخرین ویرایش: 16/دی/1400     اخبار داخلی
 جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

به گزارش هتل نیوز؛ " محمدتقی نقدعلی " نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت توجه به توریسم مذهبی در کشور گفت: امروزه دنیا به علت کسب درآمد به سمت گسترش توریسم روی آورده است. کشور ما در ورود توریسم یکسری فرهنگ‌های ملی و دینی خود را الزام‌آور می‌داند و این الزام برای عده از مردم جهان جذابیت دارد با اینکه برای بعضی ها خاصیت پس زنندگی دارد بسیاری از انسان‌ها در سراسر گیتی این التزام به احکام دین را جذاب به شمار می‌آورند. وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود افزود: ماموریتی که این انقلاب برای ما تعریف کرده اقتضا دارد که در راستای انتقال فرهنگ روی توریسم مذهبی مخصوصا مذهب شیعه و برای زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و زیارت حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه تلاش کنیم. نقدعلی ادامه داد: در سرتاسر کشور بیش از 8هزار و 500 بقعه متبرکه وجود دارد که این بقاع متبرکه ظرفیت بالایی برای توریسم مذهبی دارند. لذا رویکرد توریسم مذهبی هم با ارزش‌های ما سازگار است و هم جزو مسئولیت ها و ماموریت های تعریف شده انقلاب است.  عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه اقتصادی این امر خاطرنشان کرد:  وقتی توریسم مذهبی به سمت کشور سرازیر شود یقینا برای خدمت رسانی، حمل و نقل، اسکان و بسیاری موارد دیگر نیاز به خدمات دارد بنابراین ارز وارد کشور می شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حذف ویزا در این خصوص تاثیر دارد بیان کرد: هر چقدر تسهیل‌گری در این راستا صورت گیرد و سیاست رفع روادید را در این راستا طی کنیم در تسهیل شدن حضور توریسم مذهبی موثر خواهد بود. نقدعلی در پایان تصریح کرد: علی القاعده نظام و وزارت امورخارجه بایستی در این راستا قدم بردارند کما اینکه در سال‌های گذشته برای برخی کشورها ماسیست لغو روادید را اعمال کردیم.

ایجاد شده: 16/دی/1400       آخرین ویرایش: 16/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...