نتایج جستجو...
همزمانی برگزاری نمایشگاها، عدم استقبال شرکت‌های خارجی را در پی خواهد داشت

همزمانی برگزاری نمایشگاها، عدم استقبال شرکت‌های خارجی را در پی خواهد داشت

به گزارش هتل نیوز، " بهزاد شجاعی " فعال گردشگری گفت ؛ هر ساله فاصله زمانی مناسبی بین این نمایشگاه گردشگری تهران و استانبول وجود داشت ولی متاسفانه امسال نمایشگاه " امیت " ترکیه از ۸ الی ۱۱ شوبات ( فوریه) و تهران از ۷ الی ۱۰ فوریه برگزار خواهند شد. او ادامه داد ؛ با توجه به عدم استقبال کشورهای خارجی در نمایشگاه پارسال  شایسته بود مسئولین برگزار کننده بخش دولتی و خصوصی اینگونه موارد را بررسی و سپس اقدام‌ به زمانبندی برگزاری نمایشگاه می‌کردند. وی گفت : متاسفانه نمایشگاه گردشگری تهران نتوانسته در سالهای اخیر جذابیت لازم و برنامه های مفیدی را برای این کشورهای همسایه ایجاد کند. " شجاعی " افزود ؛ عدم شرکت و حضور کشورهای دیگر از سایر نقاط جهان نیز از نکات منفی نمایشگاه گردشگری تهران است.  این در حالی است که در سال های گذشته نمایشگاه " ازمیر " و " امیت " ترکیه،نزدیک به ۶۰ کشور خارجی دارای غرفه بودند. این فعال گردشگری تاکید کرد ؛ هر چند بخاطر مزیت های رقابتی و جاذبه های گردشگری ایران، کشورهای همسایه علاقه شدید به اعزام گردشگر به ایران را دارند ولی برگزاری پرقدرت، توانمند  و هدفمند نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران قطعا در جذب و ورود گردشگران خارجی مثمر ثمر خواهد بود.

ایجاد شده: 3/دی/1401       آخرین ویرایش: 3/دی/1401     اخبار داخلی
فعال بخش خصوصی صنعت هتلداری یزد ؛ مسئولان بیشتر از اینکه حمایت کنند وعده می‌دهند

فعال بخش خصوصی صنعت هتلداری یزد ؛ مسئولان بیشتر از اینکه حمایت کنند وعده می‌دهند

به گزارش هتل نیوز، " محمدحسین محتاج‌‌الله " فعال بخش خصوصی در صنعت هتلداری یزد گفت ؛ مسئولان بیشتر از اینکه حمایت کنند بیشتر وعده می‌دهند. مانورهای موجود تنها برای خودشان است که نشان دهند که مشغول فعالیت هستند. او ادامه داد ؛ در عمل هیچ حمایتی از بخش دولتی انجام نمی‌شود و همه موانع از سوی دولت همچنان بر جای خود باقی است. اگر شرایط ادامه پیدا کند بخش عمده فعالیت‌‌های بخش خصوصی تعطیل می‌شود و تنها هتلدارانی که پشتوانه مستقیم یا غیرمستقیم دولتی و دیگر نهادها را دارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند. او گفت ؛ فعالان از زمان سقوط هواپیما هشدارهای لازم را دادند اما کسی توجهی نکرد.  در شرایط بحرانی دولت باید به کمک بخش خصوصی بیاید. " محتاج‌‌الله " افزود ؛ در شرایط کنونی هیچ چشم‌اندازی برای گردشگری ایران و بخش هتلداری وجود ندارد. فعال بخش خصوصی در صنعت هتلداری یزد افزود ؛ مسئولان باید این موضوع را بدانند اگر بخش خصوصی نتواند روی پای خود بایستد دولت و کشور متضرر خواهد شد.

ایجاد شده: 2/دی/1401       آخرین ویرایش: 2/دی/1401     اخبار داخلی
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ هر چه آمار درباره جام جهانی دادند، بلااستثنا دروغ بود

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ هر چه آمار درباره جام جهانی دادند، بلااستثنا دروغ بود

به گزارش هتل نیوز، " حرمت‌الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ ما در جام جهانی نه در فرستادن هوادار واقعی و سهمیه‌ای که برای ما درنظر گرفته بودند، موفق بودیم و نه در برگشت اینکه بتوانیم گردشگر خارجی جذب کنیم.  بخش دولتی این همه جلسه گذاشت و گفت امیر و وزیر قطر آمده‌اند، این‌ها با چه کسانی جلسه داشتند؟ همان‌ها باید پاسخ دهند. او ادامه داد ؛ ما در بازی نبودیم، نمی‌دانیم که چه میزان هزینه کرده‌اند، ولی طبیعتا هزینه‌های سنگینی شده است. کشتی گرفته‌اید و این همه تبلیغات کرده‌اید، آیا این کشتی یک نفر مسافر را جابه‌جا کرد؟ اگر نشده، چرا پس هزینه کرده‌اید؟ وی افزود ؛ برای این کشتی اینقدر تبلیغات کردید وزیر برای افتتاح آن رفت، این افتتاح هزینه مادی و معنوی داشته است، اما یک مسافر را هم نبرده است. " رفیعی " تاکید کرد ؛ آقایان گفتند به کشتی ما جا ندادند، اما الان وقت گفتن "جا ندادند"، نیست. آن زمانی که می‌خواستید برای کشتی هزینه کنید باید به فکر جای آن هم می‌بودید، دیگر الان نمی‌توانید بهانه بیاورید. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزود ؛ هر چه آمار در شش، هفت ماه گذشته درباره جام جهانی دادند، بلااستثنا دروغ بود و هر هزینه‌ای که کردیم جفا بود.

ایجاد شده: 2/دی/1401       آخرین ویرایش: 2/دی/1401     اخبار داخلی
رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ؛ صنعت گردشگری دیگر کشورها با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ؛ صنعت گردشگری دیگر کشورها با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود

به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت ؛ آفتی که در کشور ما وجود دارد، این است که گاهی بخش دولتی در یک حوزه بسیار بزرگ می‌شود. او ادامه داد ؛ ما در بخش گردشگری شاهد این موضوع هستیم و درصد بزرگی از واحدهای اقامتی کشور به ویژه شهر مشهد متعلق به واحدهای غیر خصوصی است و این بخش می‌تواند دولتی، نظامی و انتظامی باشد یا بخش‌های عمومی کشور را شامل شود. وی افزود ؛ زمانی که بخش دولتی و غیر خصوصی بیش از حد بزرگ شود، به نوعی باعث خارج شدن بخش خصوصی از حیطه فعالیت‌های طبیعی خود خواهد شد. " جواهر زاده " گفت ؛ در صنعت گردشگری کمتر کشوری را می‌توان مشاهده کرد که امور گردشگری آن توسط بخش خصوصی اداره نشود. او تاکید کرد ؛ در این کشورها معمولا دولت‌ها بیشتر نقش هماهنگ‌کننده دارند و تصمیم‌سازی‌ها پشت درهای بسته انجام نمی‌شود و خارج از نظر بخش خصوصی نیست. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران افزود ؛ بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها محور است و سعی می‌کند نظر خود را منتقل کند.

ایجاد شده: 30/آذر/1401       آخرین ویرایش: 30/آذر/1401     اخبار داخلی
معاون گردشگری کشور ؛  گردشگرانی که سهوا بازداشت شده بودند، آزاد شدند

معاون گردشگری کشور ؛ گردشگرانی که سهوا بازداشت شده بودند، آزاد شدند

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت ؛ درحال حاضر برخی از اتباع خارجی که الزاماً با ویزای گردشگری به ایران نیامده‌اند در ایران حضور و حتی برخی از آن‌ها مستقر در ایران هستند. برخی از این افراد به لحاظ کاری در ایران حضور دارند و هدف آن‌ها صرفا سفر نیست. او ادامه داد ؛ گزارشاتی که ما از نهادهای امنیتی دریافت کرده‌ایم نشان می‌دهد که بیشتر این افراد در کمترین زمان ممکن بعد از آنکه احراز می‌شود موضعی نداشتند یا سهوا تصویربرداری کرده‌اند، آزاد شده‌اند. وی افزود ؛ معدود مواردی بود که شاهد بازداشت گردشگران بودیم اما تعداد آن‌ها به اندازه‌ای نبود که چنین هجمه‌ای راه بی‌افتد. "شالبافیان" گفت ؛  آنچه توسط کشورهای غربی در خصوص ایران مطرح می‌شود به حوزه گردشگری ارتباط ندارد بلکه موضوعات سیاسی و مناسبات بین کشورهاست. او گفت ؛ موضوعات سیاسی به حوزه گردشگری ورود کرده و نمونه آن را می‌توان در توصیه به‌عدم سفر به ایران شاهد بود.   معاون گردشگری کشور تاکید کرد ؛ نیاز است تا امکان بازدید برخی از رسانه‌های خارجی را از سرزمین ایران فراهم کنیم تا بتوانند جاذبه‌ها و واقعیت ایران را انعکاس دهند. 

ایجاد شده: 29/آذر/1401       آخرین ویرایش: 29/آذر/1401     اخبار داخلی
رکود شدید هتل‌های کردستان

رکود شدید هتل‌های کردستان

به گزارش هتل نیوز، " حمید حمیدی " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کردستان  گفت ؛ شرایط سیاسی اجتماعی حاکم بر شهرهای استان کردستان موجب رکود شدید فعالیت واحدهای اقامتی این استان شد.  او ادامه داد ؛ سطح اشغال این واحدها ۵ تا ۱۰ درصد است و در بعضی از شهرستان‌ها حتی شاهد رکودی شدیدتر و ۱۰۰ درصدی هستیم. " حمیدی " گفت ؛ به علت نبود مسافر، مدیران این واحدها نه تنها قادر به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود نیستند بلکه از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی هم عاجزند. وی تاکید کرد ؛  اگرچه رکود گریبانگیر مجموعه صنعت گردشگری و هتلداری در سراسر کشور شده اما در کردستان شرایط حادتر است. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کردستان افزود ؛ نمی‌دانیم دولت چه زمانی می‌خواهد چاره‌ای برای این مشکل بیندیشد و برای جبران خسارات وارده به گردشگری در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم اقدام کند.

ایجاد شده: 26/آذر/1401       آخرین ویرایش: 26/آذر/1401     اخبار داخلی
این قافله نجیب

این قافله نجیب

✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری آخ که چه قدر دلم سوخت اصلاً آتیش ! گرفتم !! از اظهار نظر معاون محترم وزارتخانه در خصوص رفتار نجیبانه هتلها شب یلدا نزدیک و زمان هندوانه خوردن است امّا این بدان معنا نیست که معاون عزیز ، هندوانه زیر بغل هتلها بگذارید !! نزدیک هفتاد سال قبل برادران امیدوار با دو تا موتور سیکلت سفر دور دنیا را آغاز کردند ! کار نداریم مارکوپولو در قرن هفتم قمری سفر خود به شرق و ایران را با اسب و الاغ و شتر آغاز کرد حالا وزارتخانه محبت می کنند و می خواهند اجازه دهند گردشگران با اتومبیل خودشان به ایران سفر کنند چه پیشنهاد جالب و باور نکردنی !! البته فکر کنم پیشنهاد سفر با موتور و دوچرخه را در جلسات آینده ارائه خواهند داد ! جناب آقای شالبافیان از تلاش و کوشش شما در مجلس به حقیقت سپاسگزاریم و نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم امّا واقعیت امر ، حامل های انرژی نبود بلکه فقط یک حامل بود آن هم گاز ، سال 1400 به اندازه چندین سال تخفیفی که بابت صنعتی بودن آبونمان خود را ،کمتر پرداخت کرده بودیم ، مجبور شدیم به شرکت محترم گاز پرداخت کنیم و در انتها چون به مجلس محترم گفته بودیم : ما از طلا گشتن پشیمان گشته و ما را مس کنید ! با پی گیری های فراوان مورد قبول واقع شد و ما را به خدماتی و تجاری نزول دادند و حالا چشممان روشن شده به آبونمان برق  ،که این بار با همان رفتار نجیبانه باید بگوئیم : ما از مس بودن هم پشیمان شدیم ما را به خاکه ذغال تبدیل کنید !! امان از دست دولت فخیمه و وزارتخانه کریمه !! چند سال برنامه ریزی و کلی آموزش کارشناس و تدوین انواع و اقسام شیوه نامه ها و دستورات و بخشنامه که تاسیسات باید استاندارد شوند و خوب این نجبا ! منظور همان تاسیسات نجیب است با کلی هزینه و رعایت مفاد تطبیق استاندارد ، الزامی و یا غیر الزامی تا بالاخره استاندارد می شوند با امید به اینکه از نرخ گذاری آزاد شوند حالا یک نیم نگاهی به آخرین مصوبه و دستورالعمل نرخگذاری بیاندازید ! ماحصل آن اینکه هتل هائی که استاندارد شدند مدیر هتل می تواند تقاضای نرخ کند تا اینجا باریکلا داره ! و در ادامه با توجه به نرخ تورم که بانک مرکزی ارسال کرده تا حداکثر 30 درصد !! تا اینجا هم ، کمی سخت است امّا نجیبانه تحمل می کنیم ! قسمت آخرش خیلی سخت است ! باید تقاضای خود را بفرستند برای تشکل حرفه ای وابسته و در نهایت با تائید اداره کل !! قابل اجرا است ، ؟آخی ، حالا اگر مدیرکل استانی تائید نکرد و یا معاونت گردشگری امضاء نکرد تمام کارها یعنی کشک !! حتی حاضر نشدند به جای واژه تائید مرقوم بفرمایند : با اطلاع اداره کل قابل اجرا است !! جناب آقای ضرغامی قربان آن مصاحبه ها و سخنرانی های جنجالی حضرتعالی ،  حالا ، بالا غیرتاً بفرمائید : نجیبانه زیر میز چه کسی باید زد ؟!   

ایجاد شده: 23/آذر/1401       آخرین ویرایش: 23/آذر/1401     مقالات و یادداشت ها
 رفتار نجیبانه فعالان گردشگری علی‌رغم ضررهای تحمیلی کرونا

رفتار نجیبانه فعالان گردشگری علی‌رغم ضررهای تحمیلی کرونا

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در جمع هتلداران از عملکرد وزارت گردشگری در خصوص پیگیری موضوعات و مشکلات این صنعت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای متولی و مرتبط با بخش گردشگری در جهت مرتفع نمودن مشکلات اهالی این بخش تعریف کرد و عنوان نمود برخی از این مشکلات بزودی در مسیر بهبودی قرار خواهند گرفت. وی گفت ؛ وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات حوزه گردشگری را به صورت جدی پیگیری کنیم و صدای رسای فعالان این صنعت باشیم. رفتار فعالان حوزه گردشگری نسبت به ضررهایی که به این بخش وارد شده رفتار نجیبانه‌ای بوده است. او ادامه داد ؛ موضوع لغو روادید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. با رئیس‌جمهوری نیز پیشتر در این باره رایزنی انجام شده که ایشان نیز موارد مطرح شده را به وزارت امورخارجه ارجاع و دستورات لازم را داده است. " شالبافیان " گفت ؛ در یک سال گذشته خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در مجلس در حوزه حامل‌های انرژی داشتیم. تلاش ما این است که در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی تغییر رویکرد داشته باشیم. معاون گردشگری کشور ضمن اعلام اینکه ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است که آن را در دست اقدام داریم گفت ؛ گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند و یا برای سفر به سایر کشورها نیز از ایران با خودروی شخصی عبور کنند.

ایجاد شده: 22/آذر/1401       آخرین ویرایش: 22/آذر/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران ؛ دو استاندارد شدن داخلی و بین‌المللی هتل‌ها ضروریست

رئیس جامعه هتلداران ؛ دو استاندارد شدن داخلی و بین‌المللی هتل‌ها ضروریست

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در  نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانی وزارت گردشگری که صبح امروز به میزبانی وزارت گردشگری برگزار شد گفت  ؛ جامعه هتلداران ایران که از سال ۷۷ تشکیل شده، در تمامی استان‌ها و مناطق آزاد تشکل حرفه‌ای دارد و وظیفه‌اش حفاظت از منافع تاسیسات گردشگری است. او افزود ؛ با این تغییر نگاه مدیران به حوزه گردشگری، تفویض اختیارها نمود بیشتری پیدا می‌کند. " حمزه زاده " گفت ؛ با توجه به اینکه بسیاری از هتل‌های کشور قدیمی هستند و امکان بروزرسانی با استانداردهای جهانی برایشان ممکن ‌نیست باید به مانند ترکیه به سمت دو استاندارد شدن داخلی و بین‌المللی برویم. وی گفت ؛ با توجه به نیاز ارتقای سطح کیفیت خدمات و آموزش پرسنل باید ابزارهای تشویقی برای این امر تعریف شود. ئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تاکید کرد ؛ زمانی به سمت ارتقای کیفیت خدمات و‌ توسعه گردشگری گام برخواهیم داشت که همگی هم‌راستا و هم‌دل پیش برویم.

ایجاد شده: 13/آذر/1401       آخرین ویرایش: 13/آذر/1401     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...