نتایج جستجو...
نخستین دوچرخه هوایی اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می شود

نخستین دوچرخه هوایی اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می شود

به گزارش هتل نیوز، " نادر فلاحی " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، با اعلام این خبر گفت: «از نخستین دوچرخه هوایی تولید داخل کشور در غرفه اختصاصی استان اردبیل که از تاریخ نهم تا دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به اینکه این دوچرخه هوایی به منظور نصب و اجرا در سایت گردشگری پل معلق شیشه‌ای باغ شهر هیر استان با توانمندی بومی به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است، افزود: «اجرای پروژه گردشگری مجموعه پل معلق شیشه‌ای هیر به عنوان یکی از هیجان انگیزترین سایت‌های گردشگری ایران و قطب جدید گردشگری کشور در سال ۱۳۹۷ آغاز و سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.»  فلاحی اضافه کرد: «در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته تلاش داریم با معرفی ویژه و متفاوت قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل و دعوت از گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان حضور پررنگ داشته و جزو غرفه‌های برتر باشیم.» 

ایجاد شده: 25/دی/1400       آخرین ویرایش: 25/دی/1400     اخبار داخلی
سکان تشکل‌های ملی راهنمایان گردشگری کشور در دستان حاجی سعید

سکان تشکل‌های ملی راهنمایان گردشگری کشور در دستان حاجی سعید

به گزارش هتل نیوز، سیدمحسن حاجی‌سعید در دو انتخابات مربوط به راهنمایان گردشگری کشور با کسب بالاترین میزان آرا به عنوان هیات مدیره هر دو انجمن انتخاب شد. در اولین انسجام ملی راهنمایان گردشگری هر دو انتخابات در یک روز برگزار شد و سیدمحسن حاجی سعید بالاترین رای هر دو انتخابات را با حضور روسای انجمن راهنمایان گردشگری صنفی و حرفه‌ای به دست آورد. اولین انتخابات مربوط به کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور نماینده وزارت کار بود که هر دوسال یکبار برگزار می‌شد و در این دوره کاوه پدیدار، سوسن جهرمی، محسن حاجی سعید، وحیده شاپوری، امین عدیلی، مهرداد عالی، نرجس فقیه، توحید فروزانفر، مهران مظفری، محمد یزدانی به عنوان اعضای هیات مدیره و عاطفه خارابیان، آزاده خراسانی، سمیه قدمنیان و مجید هاشمی به عنوان بازرس کاندید این انتخابات بودند که به ترتیب محسن حاجی سعید، محمد یزدانی، امین عدیلی، نرجس فقیه، توحید فروزانفر، سوسن جهرمی و وحیده شاپوری به عنوان اعضای هیات رئیسه، مهران مظفری و کاوه پدیدار به عنوان علی البدل و سمیه قدمنیان و مجید هاشمی نیز به عنوان بازرس در این انتخابات انتخاب شدند. دومین انتخابات نیز با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر نمایندگان و مدیران کل این وزارت برگزار شد. در این انتخابات که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، محسن حاجی سعید با ۲۴ رای، محمد یزدانی با ۲۲ رای، سوسن جهرمی با ۱۹ رای، نرجس فقیه با ۱۸ رای، وحیده شاپوری و امین عدیلی با ۱۶ رای و علی صدرنیا با ۱۳ رای به عنوان اعضای هیات مدیره، روناک جمشیدی با ۲۲ رای و عماد شیرویس با ۱۳ رای به عنوان بازرس انتخاب شدند. در پایان این رویداد، اعضای هیات مدیره کانون راهنمایان گردشگری از محسن حاجی سعید و پگاه لطیفی همسر وی، به علت پیگیری موفقیت آمیز بیمه راهنمایان گردشگری و دیگر اقدامات مثمر ثمر تجلیل کردند. البته در جلسه هیات مدیره این تشکل‌ها، امروز محسن حاجی سعید به عنوان هر دو تشکل انتخاب شد.

ایجاد شده: 23/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار داخلی
منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، این استراتژی که بر تغییر محله تاریخی الفهیدی، متعلق به قرن نوزدهم، متمرکز است، یکی از دو حرکتی است که به حفظ میراث فرهنگی محلی در کشور امارات کمک می‌کند.  شیخ حمدان بن‌محمد بن‌راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «بازسازی و احیای راهبرد محله تاریخی الفهیدی میراث اصیل معماری و شهری ملت ما را برجسته خواهد کرد».  این ابتکار در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، محله الفهیدی را به بستری برای رشد و تعالی جوانان تبدیل می‌کند تا استعدادهای خلاق خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن، میزبان شرکت‌های استارتاپی در بخش فرهنگی باشد.  همچنین، این پروژه ظاهر کلی و زیرساخت منطقه را بهبود می‌بخشد و در عین حال هویت فرهنگی، هنری، خلاقیت، نوآوری و میراث کشور را ارتقا خواهد داد.  محله الفهیدی، که در گذشته با عنوان منطقه بستکیه شناخته می‌شد، از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های امارات در جوار خور دبی به شمار می‌رود. گفته می‌شود تجار پارچه و مروارید منطقه این محله را در قرن نوزدهم بنا نهاده‌اند و امروزه با ثبت یکی از بناهای آن در فهرست میراث‌فرهنگی جهانی یونسکو، یکی از محله‌های جذاب دبی به شمار می‌رود. وجود بادگیرهایی که بی‌شباهت به بادگیرهای یزد نیستند، نشان از نبوغ معماران این محله دارد. شهرداری دبی در سال ۲۰۰۵ پروژه‌ای را برای احیا و نوسازی این محله شروع کرده است که با موفقیت زیادی همراه بوده است. 

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 21/دی/1400     اخبار خارجی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در نمایشگاه CES 2022 اسکای‌درایو، یک استارت‌آپ فناوری هوایی در توکیو و با پشتیبانی تویوتا، از وسیله‌ی نقلیه‌پرنده‌ی فوق سبک و جمع‌وجور خود، مدل SD-03 که آزمایش پرواز خلبانی را کامل کرده‌، رونمایی کرد. این نخستین بار است که این شرکت SD-03 خود را در مقیاس کامل در کشوری به جز ژاپن به نمایش می‌گذارد. خودروی پرنده‌ی «اسکای‌درایو» (SkyDrive) برای برخاستن و فرود عمودی با پایداری بسیار زیاد طراحی شده است و با آلایندگی صفر، حمل‌ونقل سریع و ایمن را در همه جا، ازجمله برای نجات اضطراری، امکان‌پذیر می‌سازد. این هواگرد عمودپرواز شهری الکتریکی با بیشینه وزن برخاست ۴۰۰ کیلوگرم از ۸ ملخ استفاده می‌کند و دارای حداکثر سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر مدل نمایش داده شده، مدل SD-05 هم‌اکنون در دست توسعه است و به‌عنوان یک تاکسی هوایی برای عرضه در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوساکا ژاپن درنظر گرفته شده است. اسکای‌درایو اخیرا پس از تأیید گواهینامه‌ی مدل پرنده‌ی خود توسط وزارت حمل‌ونقل ژاپن، به سمت تجاری‌سازی محصول خود حرکت کرده است. نقطه عطفی که هیچ توسعه‌دهنده‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی شهری دیگری در ژاپن به آن دست نیافته است. «تاکهیرو ساتو» (Takehiro Sato) مدیر عملیات اسکای‌درایو گفت: «مدل SD-03 نقطه اوج تخصص ما در فناوری‌های ربات‌های پرنده و مهندسی آیرودینامیک است. چیزی که می‌خواهیم در آینده ببینیم این است که وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی اسکای‌درایو از پارکینگ و پدهای بالگرد در بالای ساختمان‌ها بلند می‌شوند و در آن‌ها فرود می‌آیند و در نهایت سفر هوایی نقطه-به-نقطه را به یک انتخاب واقعی برای حمل‌ونقل روزانه‌ی شهری تبدیل می‌کنند.» او افزود: «ما سخت‌تر و سریع‌تر از همیشه کار می‌کنیم تا این انقلاب حوزه‌ی حمل‌ونقل را که هر قرن یک بار روی می‌دهد، به واقعیت تبدیل کنیم.» شرکت اسکای‌درایو در جولای ۲۰۱۸ با مأموریت راهبری یک انقلاب حمل‌ونقل برای یک بار در قرن، تأسیس شد. از آن زمان این شرکت تحت حمایت تویوتا، توسعه‌ی خود را در زمینه‌ی خودروهای پرنده و پهپادهای باری بیشتر کرده است و با مشارکت دیگران برای ترویج چشم‌انداز مشترک دنیای آینده، که در آن مردم می‌توانند از حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک راه دردسترس در جابه‌جایی‌های روزانه استفاده کنند، فعالیت دارد.

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار خارجی
بسته‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران رونمایی می‌شود

بسته‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران رونمایی می‌شود

به گزارش هتل نیوز، " پرهام جانفشان " مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران روز جمعه ۱۷ درماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: «مشاوره و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت تاسیسات گردشگری یکی از اهداف و برنامه‌های استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد: «توزیع بسته فرصت‌های سرمایه گذاری با مشاوره و راهنمایی کارشناسان معاونت سرمایه‌گذاری استان انجام می‌شود.» او افزود: «توجه اصلی در این بسته‌ها معرفی ده‌ها فرصت سرمایه‌گذاری برای جذب بخش خصوصی در ساخت هتل‌، بوتیک هتل، اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی تهران و مجتمع‌های گردشگری است.» جانفشان تاکید کرد: «هدف اصلی تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری را بازدهی مناسب در جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
 جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

به گزارش هتل نیوز؛ " محمدتقی نقدعلی " نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت توجه به توریسم مذهبی در کشور گفت: امروزه دنیا به علت کسب درآمد به سمت گسترش توریسم روی آورده است. کشور ما در ورود توریسم یکسری فرهنگ‌های ملی و دینی خود را الزام‌آور می‌داند و این الزام برای عده از مردم جهان جذابیت دارد با اینکه برای بعضی ها خاصیت پس زنندگی دارد بسیاری از انسان‌ها در سراسر گیتی این التزام به احکام دین را جذاب به شمار می‌آورند. وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود افزود: ماموریتی که این انقلاب برای ما تعریف کرده اقتضا دارد که در راستای انتقال فرهنگ روی توریسم مذهبی مخصوصا مذهب شیعه و برای زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و زیارت حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه تلاش کنیم. نقدعلی ادامه داد: در سرتاسر کشور بیش از 8هزار و 500 بقعه متبرکه وجود دارد که این بقاع متبرکه ظرفیت بالایی برای توریسم مذهبی دارند. لذا رویکرد توریسم مذهبی هم با ارزش‌های ما سازگار است و هم جزو مسئولیت ها و ماموریت های تعریف شده انقلاب است.  عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه اقتصادی این امر خاطرنشان کرد:  وقتی توریسم مذهبی به سمت کشور سرازیر شود یقینا برای خدمت رسانی، حمل و نقل، اسکان و بسیاری موارد دیگر نیاز به خدمات دارد بنابراین ارز وارد کشور می شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حذف ویزا در این خصوص تاثیر دارد بیان کرد: هر چقدر تسهیل‌گری در این راستا صورت گیرد و سیاست رفع روادید را در این راستا طی کنیم در تسهیل شدن حضور توریسم مذهبی موثر خواهد بود. نقدعلی در پایان تصریح کرد: علی القاعده نظام و وزارت امورخارجه بایستی در این راستا قدم بردارند کما اینکه در سال‌های گذشته برای برخی کشورها ماسیست لغو روادید را اعمال کردیم.

ایجاد شده: 16/دی/1400       آخرین ویرایش: 16/دی/1400     اخبار داخلی
رباتکسی‌ شرکت ویمو آینده خودروهای خودران بدون فرمان

رباتکسی‌ شرکت ویمو آینده خودروهای خودران بدون فرمان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ورج، ویمو (Waymo)، شرکت خودروهای خودران آلفابت، در حال همکاری با خودروساز چینی جیلی برای تأسیس ناوگانی از رباتکسی‌های (robotaxi) تمام‌الکتریکی و خودران است. این خودروها در سوئد طراحی خواهند شد (جایی که جیلی مالک خودروساز سوئدی ولوو است) و در این فرایند، از زیکر (Zeekr) تمام‌الکتریکی جیلی اقتباس خواهد شد. سپس، ویمو خودروها را با سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای رانندگی خودران تجهیز می‌کند. شرکت مذکور در پست وبلاگی اعلام کرد قصد دارد در سال‌های آینده این وسایل نقلیه را در ایالات متحده‌ی آمریکا به‌عنوان بخشی از ناوگان رباتکسی خودران خود مستقر کند. تصاویر مفهومی نسخه‌ی تمام‌شده‌ از وسیله‌ی نقلیه‌ی مذکور که ویمو به‌اشتراک گذاشته است، خودرویی را نشان می‌دهد که به‌طور خاص برای سفرهای سواری خودران طراحی شده است. این خودرو کف مسطح و ارتفاع کم و طراحی بدون ستون B برای ورود و خروج آسان، درهای کشویی، صندلی‌های راحت و فضای زیادی برای سر دارد. ویمو می‌گوید مدل‌های آینده از فضای داخلی بدون فرمان یا پدال بهره‌مند خواهند بود و تنها صفحه‌نمایشی دارند که احتمالا برای بررسی مسیر و مسافت باقی‌مانده تعبیه شده است. البته نباید فراموش کرد که این‌ها فقط تصاویر مفهومی هستند و ممکن است جیلی و ویمو هیچ‌گاه چنین خودرویی را وارد جاده‌ها نکنند؛ اما می‌توان به‌واسطه‌ی آن‌ها متوجه شد چه چیزی در ذهن طراحان شرکت‌های مذکور می‌گذرد. گفتنی است که کانسپت‌ ویمو این خودرو را بسیار شبیه به مینی‌ون نشان می‌دهد؛ درحالی‌که طراحی Zeekr 001 جیلی ترکیبی از استیشن واگن و شوتینگ بریک و شاسی بلند است. درپایان، باید بگوییم که اخبار مربوط به همکاری جیلی و ویمو نشان می‌دهد که شرکت‌های مختلف در حال افزایش مشارکت خود با یکدیگر هستند و به‌زودی اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار خارجی
فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره  گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائه‌دهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین می‌پردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران می‌توانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.  حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامه‌ای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی می‌توان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت می‌کند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانس‌ها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور  با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن  ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها  در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی می‌توانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی کلید خورد

ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی کلید خورد

به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفت‌های توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان شناخته می‌شود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهام‌گرفته ازقصه‌های هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنت‌های باستانی و آداب‌ و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
شرکت در نمایشگاه فیتور با ۱۴ فعال بخش خصوصی

شرکت در نمایشگاه فیتور با ۱۴ فعال بخش خصوصی

به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادی‌راد " مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالن‌های نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سال‌های گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکت‌کننده‌های خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.»  سجادی‌راد به برگزاری جلسات متعدد با انجمن‌های صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغه‌ها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آن‌ها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینه‌های مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.»  مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آن‌ها برای حضور در نمایشگاه شد.»  او به واگذاری غرفه‌ها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کم‌تر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوت‌نامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.»  سجادی‌راد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرح‌های پیشنهادی که معرف معماری ایرانی‌اسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.»  مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستون‌ها و سرستون‌هایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستون‌ها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المان‌هایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.»  او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده به‌منظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش وی‌آی‌پی است که در مرکز آن بخشی به‌عنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرش‌های فاخر ایرانی می‌شود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.»  او با اشاره به عرضه صنایع‌دستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایع‌دستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشته‌ایم.»  سجادی‌راد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایران‌شناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکت‌کننده‌ها از اجرای برنامه‌هایی که باعث تجمع شود، منع شده‌اند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایش‌های آیینی و فعالیت‌های این چنینی در این رویداد امکان‌پذیر نیست.»  مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی افزود: «با وجود برنامه‌ریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آن‌ها را از برنامه خارج کردیم.»  نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 11/دی/1400       آخرین ویرایش: 11/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...