به گزارش هتلنیوز، مراسم تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران در ایام نوروز 97 شب گذشته با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و جمعی دیگر از مدیران و دستاندرکاران صنعت گردشگری به میزبانی هتل پارسیان استقلال و در محل سالن دریای نور، برگزار شد. “محمد حسین مقیمی” استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از تمامی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران اعم از هتلداران، آژانسداران، نیروی انتظامی، حمل و نقل و … ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده خدمات بهتری به مردم ارائه شود. مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در اظهاراتی کوتاه با تشکر از تمامی مدیران و اعضای ستاد سفر استان تهران از جمله شرکت فرودگاهی، راه آهن، نیروی انتظامی، هلال احمر، هتلداران، آژانسداران در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی، ویژگی بارز مدیران و اعضای ستاد سفر در استان تهران را فعالیت در سطح ملی و کشوری معرفی کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: ویژگی اصلی نوروز امسال بهرهگیری از تجربه و توانمندیهای بخش خصوصی بود که منجر به رقم خوردن نوروزی نشاط با نشاط برای تمامی مردم شد. هتلداران، آژانسداران و تور گردانان با وجود مشکلات فراوان ولیکن با اعمال تخفیفهای مناسب، سهم بسزایی در رونق گردشگری استان تهران در ایام نوروز داشتند. وی افزود: در حالی که ادعای جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفت را داریم، توجه به صنعت گردشگری در ایران فقط در الفاظ بوده و اقدامات اجرایی محدودی صورت گرفته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این مراسم را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است. “علی معینزاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتلهای یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتلهای پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتلهای یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتلهای چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتلهای پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد. وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتلهای یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتلهای چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتلهای کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است. “علی معینزاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیاتمدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.
ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی به بهانه ارائه طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صحن مجلس، گزارشی از روند تغییر ساختار دولتها ارائه کرد. طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یک ماده و دو تبصره در جلسه علنی مورخ 29/1/1396 اعلام وصول شده است. بر اساس این طرح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایف فعلی به وزارتخانه تبدیل خواهد شد. این طرح با الحاق یک تبصره به آن با هدف جلوگیری از افزایش نیروی انسانی، امکانات و بارمالی برای وزارت جدید و به تبع آن رفع ایراد اصل هفتاد و پنجم قانون اساسی، در تاریخ 6/9/1396 به تصویب کمیسیون مشترک رسیده است. بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مطالعه تطبیقی انجام شده در ساختار 50 کشور دنیا نشان میدهد که 15 کشور دارای وزارتخانه مستقل گردشگری هستند و در 35 کشور نیز امر گردشگری یا در دیگر وزارتخانهها سازماندهی شده و یا اینکه دارای ساختاری غیر از وزارتخانه است. بررسیهای صورت گرفته در این کشورها نشان میدهد، گردشگری در کشورهایی که دارای وزارتخانههای مستقل برای این امر نیستند، عموماً ذیل وزارتخانههای اقتصاد، ورزش، فرهنگ، صنعت و تجارت و بعضاً ذیل وزارت حمل ونقل سازماندهی شده است. مرکز پژوهشهای مجلس در بخش نتیجهگیری و پیشنهادات میافزاید: بر این اساس در صورتی که قانونگذار به دنبال تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی است این امر را میتواند از طرق دیگر از جمله وضع قانون خاص یا اعمال اصالحاتی در آئیننامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تأمین کند. این مرکز در ادامه به نمایندگان پیشنهاد کرد: ضمن رد کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ ابتدا بررسی کاملی در خصوص وضعیت فعلی این سازمان و آثار و تبعات هریک از راهکارهای سه گانه فوق صورت پذیرد و سپس نمایندگان بر آن اساس راهکار اصلح را انتخاب کنند. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی میافزاید: تجربیات متعدد شکست خورده در اصلاح ساختار دستگاههای اجرایی کشور، نشان از ضعف در تئوری دولت و پارادایم مشخص در حوزه ساختار کلان دولت در کشور دارد که بارها ساختارهای موجود را دچار تغییر و بازگشت به ساختار قبلی کرده است. ضعف در نگاه واحد و فهم مشترک از ساختار و تشکیلات دولت به تصمیماتی منجر شده که نتیجه آن آشفتگی و سردرگمی نظام اداری است و هرگز به تقویت پاسخگویی و شفافیت دولت منجر نشده است. همچنین انرژی و منابع فراوانی مصروف بررسی، تصویب و اجرای سیاستهایی شده که در میان حجم وسیع مشکلات و معضلات کشور، کمترین نتیجه مثبت را به همراه داشته است. بنابراین شایسته است به جای تغییرات موردی و موضعی که غالباً بدون بررسی و پشتوانه نظری کافی صورت میپذیرد و مصادیق متعددی از شکست اهداف مورد نظر از تغییرات ساختاری را میتوان برشمرد، وقت آن است که مجلس شورای اسلامی بازنگری در تشکیلات کلان دولت را از طریق تصویب قانون و پیشبینی ساز وکارهایی که موجبات اجرای قانون را فراهم سازد، از دولت مطالبه کند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضریب اشغال 60 تا 65 درصدی هتلهای این استان در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 55 هتل و هتلآپارتمان در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است که از این میان 16 هتل و 15 هتلآپارتمان تازه تاسیس هستند. “کریم رسولزاده” در ادامه ابراز داشت: علاوه بر هتلهای موجود، تعداد 25 هتل نیز در حال ساخت است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، احتمال تعطیلی آنها وجود دارد. رسولزاده انتقادها در خصوص بالا بودن نرخ اقامت در هتلهای استان آذربایجان شرقی را نادرست دانست و گفت: نرخ مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استانها پایینتر است و اگر گلایهای هم وجود دارد به این دلیل است که 70 تا 75 درصد مسافرانی که به تبریز میآیند، توان مالی زیادی برای هزینه کردن ندارند. وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز مسیر ورود به و خروج از اروپاست، گردشگران این شهر تمایل زیادی به هزینه کردن ند ارند زیرا قصد دارند به کشور ترکیه رفته و این هزینهها را در آنجا انجام دهند. رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی مهمترین مشکل صنعت هتلداری در ایران را عدم حمایت دانست و افزود: دلیل اصلی جذب گردشگران، رونق اقتصادی شهر و منطقه است ولیکن زمانی که هتل، حمل و نقل و خوراک رایگان باشد چه عایدی برای استان خواهد داشت. وی در ادامه افزود: طبق درخواست معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، تخفیف 40 درصدی را برای هتلها در ایام نوروز لحاظ کردیم ولی این امر هیچ سودی برای هتلها نداشت زیرا هتلداران توانایی پرداخت عوارض، مالیات و هزینههای مربوط به قبوض خود را ندارند. “کریم رسولزاده” در پایان گفت: با ادامه روند فعلی، سقف درجهبندی و استانداردسازی هتلها و مراکز اقامتی استان زیر سوال خواهد رفت چرا که وقتی هتلداری درآمدی ندارد، چگونه میتواند اقدام به بازسازی و مرمت و زیبایی هتل خود کند.
ایجاد شده: 20/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 20/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتلهای این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث میشود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتلها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاکهای وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست میآید اقدام به ارائه این آمار مینماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتلها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام میشود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بینالمللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا میتوانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهرهگیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانکها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار میدهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتلها در زمینههایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.
ایجاد شده: 7/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و … هماکنون سمت ریاست هیاتمدیره گروه هتلهای آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتلهای آریا پرداخت و گفت: گروه هتلهای آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتلهای آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویتهای کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیتسازی برای هتلهای عضو گروه در حوزههای اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروهها، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتلهای زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتلها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتلهای آریا همه ساله در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاههای خارجی نیز طی سالهای گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشتهایم. وی در خصوص برنامههای گروه هتلهای آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علیالخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاههای بینالمللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتلهای سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگیهای اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتلهای متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتلهای زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روشهای مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاشهای مجموعه عوامل، گروه هتلهای آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتلهای کشور ضریب اشغال پایینی را داشته و مردم ترجیح دادهاند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانهمسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدیگری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکلهای دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارتهایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی میشوند. از سوی دیگر مجموعههای دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینههای سرباری را به هتلها تحمیل میکنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعههای دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیمگیریهاست
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
نشست مشترک اعضای هیاترئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایبرئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروههای هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتلهای سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیاتهای سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانههای مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبتهای حمزهزاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علیالخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران میشوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانهمسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر میشود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعملهاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچخانی؛ مدیرعامل گروه هتلهای “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتلها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشیتری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیتهایی است. محمد محبخدایی با ارائه آماری از وضعیت هتلهای کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتلهای اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاعرسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوقالعاده از این امکان بیبهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغههای فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصیترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانهمسافرها چیست؟ عضو هیاتمدیره گروه هتلهای کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانههای اجارهای دارای آزادیهایی هستند که در هتلها به دلیل برخی محدودیتهای قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصیسازی هتلها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخشهای صنعت گردشگری از جمله هتلها، آژانسها، ایرلاینها و … بهتر و موفقتر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیتهاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بینالملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بیواسطهای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهماننوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی میتوان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیتهای موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایهگذاران این بخش علیالخصوص سرمایهگذاران خارجی، الزامی است.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1390 در بخشی از مصاحبه جنجالی خود، اظهار داشت: در سال 89 قیمت هتللاله تهران را بین 95 تا 97 میلیارد تومان اعلام کرده بودند. آن زمان سازمان میراث فرهنگی چهار هتل لاله تهران، چابهار، سرعین و یزد را در اختیار داشت. “روحالله احمدزاده کرمانی” ادامه داد: بعدها متوجه شدیم که قصد دارند تا کل شرکت توسعه گردشگری ایران به همراه شرکتهای اقماری وابسته به آن را با قیمتی بین 120 تا 125 میلیارد تومان از طریق فرابورس واگذار کنند. این در حالیست که فقط هتل لاله تهران در آن زمان، 97 میلیارد تومان قیمتگذاری شده بود و مجموع شرکت توسعه گردشگری ایران نیز بین 800 تا 1000 میلیارد تومان ارزش مالی داشت. “احمدزاده کرمانی” افزود: طرف حساب قرار بود که با پرداخت 25 میلیارد تومان به صورت نقد و با 4 عدد چک که به صورت سالیانه وصول میشد، شرکت توسعه گردشگری را بخرد که پس از نامهنگاری با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصیسازی، مانع از اجرای این کار شدیم.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در سال 96 و مهمترین اهداف و برنامههای این گروه در سال آینده پرداخت. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: عمدهترین برنامه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در سال گذشته، ارتقای کیفیت خدمات بوده است و برای رسیدن به این هدف اقداماتی از جمله آموزش نیروی انسانی و همچنین تجهیز و بازسازی هتلهای زیر مجموعه در دستور کار قرار گرفت. “مهرداد تاوتلی” در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تجهیز و بازسازی واحدهای زیرمجموعه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، ابراز داشت: بازسازی و نوسازی کامل 400 اتاق و تجهیز آشپزخانه و تالارهای همایش برخی از هتلها از مهمترین اقداماتی بوده که در این زمینه انجام شده است. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، توسعه بخش بازاریابی و فروش را یکی دیگر از اهداف این مجموعه در طول سال 96 معرفی کرد و گفت: با راهاندازی سیستم رزرواسیون واقعی، وبسایت و همچنین اتصال به وبسرویسهای جهانی برای فروش خدمات در سطح بینالمللی، موفق شدیم علاوه بر کسب رضایتمندی از سوی میهمانان، ضریب اشغال مجموعه واحدها را نیز 6 درصد افزایش دهیم که این میزان با توجه به رکود موجود در سال قبل ( 95 ) قبل توجه است. وی میانگین ضریب اشغال هتلهای گروه ایرانگردی و جهانگردی در سال جاری را 58 درصد ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شعار امسال گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی یعنی “ارتقای کیفیت، افزایش درآمد، کنترل هزینهها” موفق به کسب نتایج قابل قبولی شدیم که ثمره اصلی آن در سال آینده، مشخص خواهد شد. “تاوتلی” در ادامه و در رابطه با برنامههای گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در سال 97، گفت: ادامه روند بازسازی و تجهیز هتله، افزایش ستاره و درجه هتلها، افزایش میانگین ضریب اشغال و افزایش رضایتمندی مشتریان هتلهای زیرمجموعه، مهمترین اهداف گروه در سال آینده خواهد بود. وی در پایان، عملکرد مجموعه عوامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در طول یکسال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به امکانات موجود و از سوی دیگر شرایط گردشگری کشور و وضعیت رکود اقتصادی، نمره 19 از 20 را به عملکرد تمامی همکاران خود در مجموعه میدهم.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتلها و مجموعههای اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمنماه اقدام به نظافت، بازسازی و آمادهسازی برای ایام عید نمودهاند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمترسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هماکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، خانهمسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتلها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیشبینیها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانههای مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سالهاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاههای غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاههای غیر مجاز تمایلی به ساماندهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاههای متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاههای غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتلها، محدودیتهای قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی میشود.
ایجاد شده: 15/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس تازهترین گزارش سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، آمار گردشگران ورودی و خروجی به ایران در بازه 9 ماه ابتدای سال 1396 نشان میدهد که تعداد گردشگران ورودی به کشور به 3 میلیون و 893 هزار و 277 نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1395 کاهش بیش از 34 هزار نفری معادل کاهش 87 / 0 درصدی را ثبت کرده است. بررسی آمار گردشگران وارد شده به ایران نشان میدهد کشورمان در جذب گردشگران خارجی در سه فصل نخست سال جاری ناکام بوده که عمده دلیل آن نیز کاهش ورودیها در فصل بهار و عدم تغییر در تابستان بوده است؛ نکتهای که با فرارسیدن بهار سال 1397 باید مورد توجه قرار گیرد و برای مدیریت آن برنامهریزی شود. اگر در این گزارش به شمار بازدیدهای صورت گرفته از ایران برحسب ملیت گردشگران ورودی نگاهی بیندازیم، مشخص میشود به ترتیب عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، کویت، هند و چین در فهرست 10 رتبه برتر مبادی ایران جای میگیرند. در این میان، گردشگران وارد شده از این 10 مقصد کاهش 73 / 0 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشتهاند. بررسی دقیقتر گردشگران ورودی به ایران حاکی از آن است که شمار توریستهای زن وارد شده با کاهش 86 هزار نفری نسبت به 9 ماه نخست سال گذشته به حدود 31 درصد از بازدیدکنندگان خارجی ایران رسیده و شمار آنان به یک میلیون و 191 هزار نفر میرسد. این در حالی است که مردان وارد شده به ایران افزایش نسبتا 2 درصدی داشتهاند و حدود 69 درصد از گردشگران وارد شده به کشور را تشکیل میدهند. همچنین شمار مردان خارجی بازدیدکننده از ایران نسبت به 9 ماه نخست سال 1395 حدود 52 هزار نفر افزایش یافته و به شمار 2 میلیون و 701 هزار توریست رسیده است. نگاهی به این آمار همچنین نشان میدهد شمار گردشگران کشورهای غربی که وارد مرزهای ایران شدهاند بسیار کم است و به نظر نمیرسد با وضعیت موجود شاهد رشد چندانی نیز در آنها باشیم.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نامه اعضای کمیسیون متبوعش به رئیس مجلس برای فوریت در بررسی قانون اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، خبر داد. “معصومه آقاپور علیشاهی” نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این قانون در کمیسیون اقتصادی، پیگیریها و بررسیهای خود را به اتمام رسانده و وارد فاز نهایی شده است و ما آن را به هیات رئیسه تقدیم کردهایم. وی گفت: با توجه به اینکه این قانون از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید هر چه سریعتر در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه نامهای تنظیم کرده و طی آن از رئیس مجلس خواستند که با فوریت به این موضوع رسیدگی شود. وی تصریح کرد: در جواب نامه، رئیس مجلس عنوان کرد که در اولین فرصت و پس از تعطیلات یک هفتهای نمایندگان این موضوع در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
ایجاد شده: 8/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396 اخبار داخلی